ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ КІНО
НАКАЗ
09.11.2012 № 76 |
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державного агентства України з питань кіно № 151 від 19.09.2016 )
Про затвердження Методичних рекомендацій та примірного договору фінансової підтримки
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 № 92 від 17.10.2013 )
З метою ефективного використання коштів, передбачених у державному бюджеті на виробництво фільмів за державною фінансовою підтримкою, відповідно до Закону України "Про кінематографію" , постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 1998 р. № 813 "Про затвердження Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі", наказу Міністерства культури і туризму України від 28.09.2012 № 1076 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом", наказу Міністерства культури і туризму України від 10.03.2009 № 13 "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України для створення та розповсюдження національних фільмів", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2009 за № 274/16290, зі змінами, наказу Держкіно від 09.11.2012 № 75 "Про встановлення граничних показників тривалості фільму і вартості хвилини екранного часу за видами фільмів" та в межах повноважень, визначених Положенням про Державне агентство України з питань кіно , затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 р. № 404/2011,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо підготовки примірного договору на виробництво фільму за державною фінансовою підтримкою, що додаються (додаток 1).
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
2. Затвердити примірний договір на виробництво фільму за державною фінансовою підтримкою, що додається (додаток 2).
3. Начальнику відділу формування та реалізації програм створення та розповсюдження національних фільмів (Череповська Г.В.), заступнику начальника фінансово-економічного відділу (Богорська О.М.):
- надавати роз'яснення щодо застосування Методичних рекомендацій щодо підготовки примірного договору на виробництво фільму за державною фінансовою підтримкою;
( Абзац другий пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
- забезпечити розміщення цього наказу на офіційному сайті Держкіно.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Перший заступник Голови | С.В. Сьомкін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного агентства
України з питань кіно
09.11.2012 № 76
(у редакції наказу
Державного агентства
України з питань кіно
від 04.01.2013 № 3 ( v0003766-13 ))
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо підготовки примірного договору на виробництво фільму за державною фінансовою підтримкою
1. Загальні положення
1.1. Методичні рекомендації щодо підготовки примірного договору на виробництво фільму за державною фінансовою підтримкою (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до Господарського кодексу України , Цивільного кодексу України , Закону України "Про кінематографію" , Європейської конвенції про спільне кінематографічне виробництво , ратифікованої Законом № 1140-VI від 18 березня 2009 р. , постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 1998 р. № 813 "Про затвердження Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі" та в межах повноважень, визначених Положенням про Державне агентство України з питань кіно , затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 р. № 404/2011, і можуть застосовуватись при плануванні, ефективному та раціональному використанні коштів на здійснення державної фінансової підтримки у галузі кінематографії, які передбачаються у Державному бюджеті України на відповідний рік.
1.2. Цими Методичними рекомендаціями визначається порядок оформлення примірного договору про надання державної фінансової підтримки (далі - Договір).
1.3. Державна фінансова підтримка на виробництво та розповсюдження національних фільмів надається Державним агентством України з питань кіно (далі - Держкіно) суб'єктам кінематографії України - юридичним особам (далі - виробникам) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 1998 р. № 813 "Про затвердження Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі" та на підставі Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів (далі - Програма), яка формується на конкурсній основі у порядку, визначеному Міністерством культури України за бюджетною програмою 1806030 та КЕКВ 2610.
1.4. Закупівля товарів, робіт, послуг, що стосується виробництва та розповсюдження національних фільмів, здійснюється на підставі Закону України "Про здійснення державних закупівель" .
2. Рекомендації щодо оформлення договору фінансової підтримки виробництва та розповсюдження фільму
2.1. Договір фінансової підтримки виробництва та/або розповсюдження національного фільму (далі - Договір) - письмовий правочин між Держкіно та виробником - переможцем конкурсного відбору, якого включено до Програми виробництва і розповсюдження фільмів, і передбачає надання фінансової підтримки виконання робіт, надання послуг, пов'язаних з виробництвом фільму та його розповсюдженням.
Перелік документів для оформлення Договору визначено Порядком конкурсного відбору кінопроектів для формування Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів , затвердженим наказом Міністерства культури України від 26.04.2011 р. № 30, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08.06.2011 р. № 687/19425.
2.2. Договір укладається у письмовій формі відповідно до положень законодавства України.
2.3. Зміст Договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджених сторонами, так і тих, що приймаються ними як обов'язкові згідно чинного законодавства.
2.4. При укладанні Договору сторони мають у будь-якому разі погодити предмет, суму, термін виробництва фільму та строк дії Договору, які є істотними умовами Договору.
2.5. Умови про предмет у Договорі можуть визначати:
- найменування продукції (назву фільму та ім'я автора сценарію і режисера-постановника);
- характеристики продукції (робіт, послуг): вид, жанр, хронометраж (кількість хвилин екранного часу, формат кадру, формат запису фонограми);
- умови виготовлення Виробником комплекту вихідних фільмових матеріалів згідно з вимогами чинної нормативно-технічної документації та стандартів якості та комплекту обов'язкових інформаційно-довідкових матеріалів фільму (додаток 1) і передачі їх на постійне зберігання до Державного підприємства "Національний центр Олександра Довженка".
2.6. У разі виникнення необхідності заміни щодо імені режисера-постановника та/або жанру фільму питання виноситься на розгляд Експертної комісії з питань кінематографії у рамках повторного конкурсного відбору.
2.7. Вимоги до якості продукції визначаються відповідно до обов'язкових для сторін нормативних документів, зазначених у статті 15 Господарського кодексу України , з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг.
2.8. Строком дії Договору є час, упродовж якого існують господарські зобов'язання сторін, що виникли на основі цього Договору. Закінчення строку дії Договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, що мало місце під час дії Договору.
2.9. Істотні умови Договору (предмет, ціна та строк дії Договору) не повинні змінюватися після підписання Договору, крім випадків, передбачених чинним законодавством України.
2.10. Крім істотних умов, Договір може, як правило, за домовленістю сторін містити такі положення:
- інформацію щодо включення проекту виробництва та/або розповсюдження фільму до Програми на період, в якому планується здійснити фінансову підтримку виробництва та/або розповсюдження фільму;
- гарантії щодо прав авторів, твори яких увійшли складовою частиною до аудіовізуального твору (фільму);
- права і обов'язки сторін;
- порядок і умови фінансування;
- розподіл майнових прав на фільм або умови (графік) повернення коштів державної фінансової підтримки;
- відповідальність сторін;
- умови та вимоги до звітних документів, які може подавати Виробник фільму;
- рекомендації щодо збереження і цільового використання сценічно-постановочних засобів, реквізиту та іншого обладнання і матеріальних цінностей, необхідних для виробництва фільму, створених або придбаних відповідно до кошторису;
- умови вирішення спорів або розбіжностей;
- інші положення.
2.11. Підписання Договору відбувається, як правило, в приміщенні Держкіно. Особи, уповноважені підписувати Договір від імені виробника, повинні мати при собі документ, що посвідчує особу, або належним чином оформлене доручення.
3. Рекомендації щодо організації виконання договору
3.1. Відповідно до підписаного Договору, Протоколу погодження договірної ціни (додаток 2) та затверджених Виробником календарно-постановочного плану та генерального кошторису (до його складення - орієнтовного ліміту витрат) Виробник має організувати виконання повного комплексу робіт з виробництва фільму.
3.2. Рекомендовані статті витрат, на які поширюється державна фінансова підтримка виробництва та розповсюдження фільму, наведено у додатку 3.
3.3. Критерії, за якими рекомендовано визначати суму державної фінансової підтримки виробництва та розповсюдження фільму, наведено у додатку 4.
Обмеження розміру державної фінансової підтримки застосовується до частки фінансування кінопроекту, яку складає фінансова підтримка.
3.4. Виробнику рекомендовано забезпечити використання звичайних цін та надати перевагу вітчизняним постачальникам товарів, робіт та послуг у процесі виконання Договору.
3.5. Виробнику рекомендується здійснювати окремий облік витрат на виробництво фільму, а також облік фінансових вкладень сторін у виробництво фільму.
Для ведення бухгалтерського обліку рекомендується використовувати:
- Методичні рекомендації з обліку формування виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) у кіновиробництві, затверджені наказом Міністерства культури і туризму України від 10.10.2007 р. № 1238/0/16-07;
- Методичні рекомендації з обліку об'єктів сценічно-постановочних засобів на підприємствах кіновиробництва, затверджені наказом Міністерства культури і туризму України від 02.11.2007 р. № 1381/0/16-07;
- Методичні рекомендації з обліку нематеріальних активів кіновиробництва , затверджені наказом Міністерства культури і туризму України від 02.04.2008 р. № 353/0/16-08.10.9;
- Методичні рекомендації щодо застосування граничних термінів проведення періодів (етапів) виробництва фільмів за видами, хронометражем та форматом , затверджені наказом Міністерства культури України від 28.09.2012 р. № 1076.
( Методичні рекомендації в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
Додаток 1
до пункту 2.5 Методичних
рекомендацій щодо підготовки
договору на виробництво
фільму за державною
фінансовою підтримкою
Комплект вихідних матеріалів фільму та комплект обов'язкових довідково-інформаційних матеріалів фільму, що здаються в Національний центр імені Олександра Довженка
Для повнометражних ігрових фільмів:
1) Майстер-негатив зображення фільму, створений шляхом монтажу або виведений цифровим шляхом на негативну плівку (Color Digital Intermediate Film).
2) На жорсткому диску:
Майстер-негатив фільму у вигляді цифрових файлів у форматі dpx 16 bit.
Майстер звуку фільму у форматі WAV 5.1 (стерео, моно).
Звукова доріжка з діалогами 5.1 (стерео, моно).
Звукова доріжка з музикою та звуковими ефектам 5.1 (стерео, моно).
3) Майстер Долбі на магнітно-оптичному диску або флеш-драйві (МОД / Flash Card).
4) DCDM - цифровий майстер дистрибуції (цифровий майстер для дистрибуції на жорсткому диску у форматі DPX 16 bit або в іншому форматі файлу з подібною якістю та бітністю).
5) Майстер КДМ (майстер-ключ до цифрової майстер-копії DCP). За умови, що DCP шифрований.
6) Шифрований DCP фільму.
7) Кольороустановча позитивна фільмокопія.
8) Кольороустановчі ролики.
9) 1 позитивна фільмокопія.
10) Монофонічний оригінал перезапису.
11) Цифрові файли надписів з альфа-каналом в форматі DPX 16 bit або TIFF16 bit (здається при зйомці написів на ігровому фоні).
12) Зведена монофонічна фонограма музики і шумів (для неігрових фільмів із закадровим голосом).
13) Монофонічна фонограма опцій (синхронних реплік, іншомовних реплік, чистого акомпанементу до вокальних номерів).
14) Стереофонічний оригінал перезапису (для фільмів зі стереозвуком).
15) Зведена стереофонічна фонограма музики і шумів (для фільмів зі стереозвуком).
16) DVD - 3 копії.
17) Метражна довідка.
18) Музична довідка.
19) Монтажні аркуші (2 прим. друковані, 1 - в електронному вигляді).
20) Комплект фотовідбитків:
- кадри з фільму та робочі моменти зйомок - 24 шт. на CD;
- кольорові відбитки - по 3 відбитки розміром 18 х 24 з кожного фотонегативу.
21) Інформаційно-довідкові дані по фільму:
- вихідні дані із зазначенням "продюсера-виконавця", виду і жанру фільму, метражу, тривалості демонстрування фільму (хвилин), мови оригіналу;
- анотація з викладенням сюжету фільму, часу і місця зйомок;
- склад основної творчої групи (повні імена авторів, учасників зйомочної групи);
- короткі дані про авторів сценарію, режисера-постановника, оператора-постановника, художника-постановника, композитора, акторів виконавців головних і других ролей.
Комплект вихідних матеріалів фільму та комплект обов'язкових довідково-інформаційних матеріалів фільму
Для короткометражних ігрових, будь-яких документальних і анімаційних фільмів:
1) На жорсткому диску:
• Майстер-негатив фільму у вигляді цифрових файлів у форматі dpx 16 bit.
• Майстер-негатив звуку фільму у форматі WAV 5.1 (стерео, моно).
• Звукова доріжка з діалогами 5.1 (стерео, моно).
• Звукова доріжка з музикою та звуковими ефектам 5.1 (стерео, моно).
2) DCDM - цифровий майстер дистрибуції (цифровий майстер для дистрибуції на жорсткому диску у форматі DPX 16 bit або в іншому форматі файла з подібною якістю та бітністю).
3) DCP фільму.
4) Зведена монофонічна фонограма музики і шумів (для неігрових фільмів з синхронними репліками).
5) Монофонічна фонограма опцій (синхронних реплік, іншомовних реплік, чистого акомпанементу до вокальних номерів).
6) Стереофонічний оригінал перезапису (для фільмів зі стереозвуком).
7) Зведена стереофонічна фонограма музики і шумів (для фільмів зі стереозвуком).
8) DVD - 10 копій.
9) Метражна довідка.
10) Музична довідка.
11) Монтажні аркуші (2 прим. друковані, 1 - в електронному вигляді).
12) Комплект фотовідбитків:
- кадри з фільму та робочі моменти зйомок - 24 шт. на CD;
- кольорові відбитки - по 3 відбитки розміром 18 х 24 з кожного фотонегативу.
13) Інформаційно-довідкові дані по фільму:
- вихідні дані із зазначенням "продюсера-виконавця", виду і жанру фільму, метражу, тривалості демонстрування фільму (хвилин), мови оригіналу;
- анотація з викладенням сюжету фільму, часу і місця зйомок;
- склад основної творчої групи (повні імена авторів, учасників зйомочної групи);
- короткі дані про авторів сценарію, режисера-постановника, оператора-постановника, художника-постановника, композитора, акторів виконавців головних і других ролей.
( Додаток 1 в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
Додаток 2
до пункту 3.1 Методичних
рекомендацій щодо підготовки
договору на виробництво
фільму за державною
фінансовою підтримкою
ПРОТОКОЛ ПОГОДЖЕННЯ ЦІНИ
Державне агентство України з питань кіно, далі - Держкіно, в особі Голови Копилової Катерини Олександрівни, яка діє на підставі Положення, з однієї сторони,
та ТОВ "_________", далі - Продюсер-Виконавець, в особі директора ________, який діє на підставі Статуту, з іншої сторони,
далі іменовані разом "Сторони", а кожний окремо "Сторона", засвідчують, що Сторони досягли згоди щодо визначення розміру фінансової підтримки виробництва та /або розповсюдження національного фільму "__________" (надалі - Фільм)
характеристика Фільму:
ігровий, ___________, кольоровий кінофільм хронометражем ______ хвилин екранного часу:
1. Вартість хвилини екранного часу державної фінансової підтримки виробництва та/або розповсюдження національного фільму - ________ (___________) гривень без ПДВ.
2. Сума державної фінансової підтримки виробництва та /або розповсюдження національного фільму без ПДВ __________ (___________) гривень:
3. Сума державної фінансової підтримки виробництва та /або розповсюдження національного фільму, визначена на підставі генерального кошторису витрат на виробництво Фільму, наданого Продюсером-Виконавцем (до його складення - орієнтовного ліміту витрат).
4. В разі зменшення хронометражу Фільму за умови, що вартість хвилини екранного часу в перерахунку на змінений хронометраж не перевищить граничної норми, сума фінансової підтримки, наданої Продюсеру-Виконавцю, зменшенню не підлягає.
Цей протокол є підставою для здійснення взаємних розрахунків і платежів між Держкіно і Продюсером-Виконавцем.
Держкіно Продюсер-Виконавець
Державне агентство України з питань кіно
01010, м. Київ, вул. Лаврська, 10
ЄДРПОУ 37508051
Р/р 35214004005665
В ГУДКСУ у м. Києві
Код банку 820019
Голова _____________________ Директор
К.О. Копилова
( Додаток 2 в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
Додаток 3
до пункту 3.2 Методичних
рекомендацій щодо підготовки
договору на виробництво
фільму за державною
фінансовою підтримкою
Рекомендовані статті витрат, на які поширюється державна фінансова підтримка виробництва та розповсюдження фільму
1) оплата витрат на відрядження;
2) оплата послуг з:
2.1. обробки плівки;
2.2. переведення відеозображення на кіноплівку;
2.3. копіювання фільму із носія у носій;
2.4. перенесення цифрової інформації на носії;
2.5. виготовлення вихідних матеріалів фільму;
2.6. забезпечення монтажно-тонувального періоду: кольорокорекції, створення комп'ютерної графіки, монтажу фільму, зберігання робочого матеріалу;
2.7. забезпечення проведення звуко-, фонозапису: виконання музики, мовного та шумового озвучування, перезапису;
2.8. організації та забезпечення комбінованих зйомок, комп'ютерної обробки, створення титрів, виготовлення комп'ютерної графіки, компоузингу; розкадровки; виготовлення спец ефектів;
2.9. підбору акторів, підбору локацій;
2.10. декораційно-технічного оформлення, виготовлення реквізиту, меблів, декорацій;
2.11. пошиття костюмів;
2.12. створення образів (послуг гримерів, перукарів, стилістів, пастижерів);
2.13. використання матеріалів з фільмофондів та кіноархівів;
2.14. надання медичних страховок при зйомках за кордоном, страхування та надання першої медичної допомоги на знімальному майданчику;
2.15. охорони громадського порядку на знімальному майданчику;
2.16. отримання дозволів на зйомки;
2.17. використання сил і засобів військово-повітряних сил, сухопутних військ, МВС, МНС та інших родів військ;
2.18. проїзду на платних дорогах, стоянок автотранспорту;
2.19. надання прогнозів погоди;
2.20. надання комунальних послуг, які отримуються Виконавцем під час проведення зйомок та інших робіт над створенням фільму;
2.21. зв'язку: пошта, телефон, Інтернет, мобільний зв'язок та інших;
2.22. виготовлення ляльок (конструкції, скульптури, обтягування, розпис, декорації та пристосування); виготовлення моделей зображувального ряду та графічних моделей, атрибутики (в т.ч. створення "бібліотек"); виготовлення Story board; виготовлення експозиційних листів; виготовлення та прорисовка LОs анімації та LОs фонів; виготовлення мультиплікату (анімації), чорнової фазовки, промальовування, фазовки, контуровки; зйомка (Line-test); створення фонів (в одиницях); сканування фонів та анімації; розфарбовування (заливання); компоузинг (Checking); обробка зображувального ряду (в т.ч. виконання корекцій); обробка фаз моделювання 3D персонажів; створення і прив'язка текстур персонажів, створення скелета і кінематичних формул руху, аніматику, в тому числі аніматику з 3D елементами; виготовлення 3D фонів (в одиницях), анімації камери для 3D сцен, анімації 3D моделей, анімації елементів/блоків фонів, обробки фаз, встановлення світла та положень камери (превізуалізація) та візуалізація (rendering) 3D персонажів та фонів;
( Підпункт 2.22 пункту 2 в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.23. надання знімальної, освітлювальної, звукозаписувальної та іншої техніки, її обслуговування;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.23 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.24. охорони знімального майданчика, територій, приміщень та матеріальних цінностей, що використовуються у виробництві фільму;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.24 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.25. вантажних та пасажирських перевезень, а також послуг з надання ігрового транспорту;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.25 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.26. організації та створення піротехнічних ефектів;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.26 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.27. організації, постановки та виконання трюків;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.27 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
2.28. забезпечення участі у зйомках ігрових тварин;
( Пункт 2 доповнено підпунктом 2.28 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
3) оплата придбання:
3.1. у третіх осіб майнових прав на використання аудіовізуальних творів та інших об'єктів авторського права і суміжних прав, які були створені раніше та будуть використані під час виробництва фільму або увійдуть до фільму складовою частиною, а саме літературних творів, музичних творів, пісень та віршів; фотографічних творів, творів мистецтва та ін.;
3.2. прав на використання матеріалів з фільмофондів, кіноархівів та компаній, що надають платні послуги з доступу та використання аудіовізуальних матеріалів;
3.3. витратних матеріалів, в тому числі негативної, позитивної і контратипної плівки, і предметів постачання;
3.4. реквізиту, постановочного реквізиту, вихідного реквізиту, меблів, ляльок;
3.5. костюмів;
3.6. гриму;
3.7. предметів санітарних норм на знімальних майданчиках;
3.8. піротехнічних матеріалів;
3.9. ліцензії Долбі;
3.10. пально-мастильні матеріали;
3.11. носіїв інформації (кіноплівка; накопичувачів на твердих дисках, ДВД, флеш карти);
3.12. матеріалів для декораційно-технічного оформлення, виготовлення реквізиту, меблів, декорацій;
3.13. елементів живлення;
3.14. оптичних фільтрів;
3.15. прав на виконання у акторів, зайнятих у зйомках фільму;
( Пункт 3 доповнено підпунктом 3.15 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
4) оплата оренди:
4.1. автотранспорту (ігрового транспорту, спецтехніки, транспорту для забезпечення знімального процесу);
4.2. обладнання для будівництва декорацій та добудов на натурі;
4.3. натурних об'єктів і інтер'єрів;
4.4. павільйонів, приміщень для зйомок;
4.5. комп'ютерної та оргтехніки для забезпечення знімального процесу;
4.6. побутових приміщень для знімальної групи;
4.7. студій звукозапису;
4.8. обладнання для монтажу та обробки зображення;
4.9. меблів;
4.10. постановочного реквізиту;
4.11. костюмів;
4.12. тварин;
4.13. предметів санітарних норм на знімальних майданчиках;
4.14. спеціальних засобів зв'язку;
4.15. програмного забезпечення;
4.16. операторської техніки;
4.17. звукозаписувальної техніки;
4.18. освітлювальної техніки;
4.19. спеціальних технічних пристосувань;
4.20. техніки та засобів військово-повітряних сил, сухопутних, МЧС та інших родів військ;
4.21. офісних приміщень для розміщення знімальної групи;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 4.21 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
4.22. складських приміщень для зберігання сценічно-постановочних засобів.
( Пункт 4 доповнено підпунктом 4.22 згідно з Наказом Державного агентства України з питань кіно № 92 від 17.10.2013 )
5) оплата митних послуг:
5.1. оформлення митних декларацій;
5.2. платежів і зборів регіонів перебування;
5.3. за надлишкову вагу знімальної апаратури;
5.4. дозволів на зйомки в регіонах перебування;
6) оплата праці знімальної групи, послуг художньо-виробничого персоналу та відрахувань на соціальні заходи в сумі, що не перевищує 40% суми фінансової підтримки для ігрового кіно, 30% - для неігрового кіно; 60% - для анімації;
7) загальностудійні витрати в розмірі, що не перевищує 10% суми фінансової підтримки.
( Додаток 3 в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
Додаток 4
до пункту 3.3 Методичних
рекомендацій щодо підготовки
договору на виробництво
фільму за державною
фінансовою підтримкою
Критерії, за якими рекомендовано визначати суму державної фінансової підтримки виробництва та розповсюдження фільму
1. Сума фінансової підтримки виробництва та розповсюдження фільму з боку Держкіно не може перевищувати 50% загальної вартості виробництва фільму і визначається з урахуванням граничних показників вартості хвилини екранного часу та тривалості базового фільму, затверджених Держкіно на момент укладання Договору.
2. Вартість однієї хвилини екранного часу фільму порівняно з граничною вартістю хвилини екранного часу базового фільму може бути збільшена з урахуванням критеріїв (коефіцієнтів) складності виробництва фільму (лише по одному коефіцієнту з найбільшим значенням, незалежно від кількості їх одночасно присутніх під час виробництва фільму).
2.1. Ігровий базовий фільм - фільм, знятий на цифрову кінокамеру, тривалістю 100 хвилин екранного часу, в якому відображена сучасність, без комп'ютерної графіки, без складнопостановочних сцен, масових сцен, експедицій, участі дітей, непрофесійних акторів, акторів-інвалідів, зйомки якого проходять в період, коли світловий день триває більше 12 годин.
Вартість однієї хвилини екранного часу базового фільму може збільшитися на коефіцієнт складності:
коефіцієнт - 1,1
При здійсненні постановки фільму режисером-постановником або оператором-постановником, що не має досвіду самостійної роботи (фільми-дебюти); у випадках, коли у фільмі головну роль виконує кінорежисер-постановник.
коефіцієнт - 1,35
При зйомках за участю дітей - виконавців головних та основних ролей, або ж акторів-інвалідів (з обмеженими можливостями); костюмованих сцен або сцен зі складним та/або спеціальним гримом, протезуванням, пастижем;
коефіцієнт - 1,4
При зйомках: за участю непрофесійних акторів - виконавців головних та основних ролей; при зйомках за участю тварин, ігрових сцен з акторами під водою, масових сцен, трюкових сцен, сцен з застосуванням піротехніки, аерозйомках; інших складнопостановочних сцен, що пов'язані з ризиком для життя; при зйомках на режимних об'єктах або в інших місцях, що мають обґрунтовані обмеження стосовно тривалості знімальної зміни; особливо складних трюкових епізодів, що пов'язані з маневруванням великогабаритних наземних та водних транспортних засобів, застосуванням складних трюкових номерів та при зйомках на воді.
За наявності у ігровому фільмі комп'ютерної графіки вартість хвилини екранного часу з використанням такої графіки вираховується виходячи з фактичної тривалості сцен, в яких використана графіка. Вартість хвилини екранного часу з використанням комп'ютерної графіки обчислюється з урахуванням вартості хвилини екранного часу базового анімаційного фільму, враховуючи рівень складності, додаванням (якщо графіка використовується разом з відзнятим матеріалом) або заміщенням (якщо використовується тільки графіка).
2.2. Неігровий базовий фільм - авторський неігровий фільм, знятий на цифрову кінокамеру, тривалістю 52 хвилини екранного часу, найпростішої щодо виробничого процесу категорії складності: без відряджень, без постановочних епізодів з реставрацією подій, без використання складної техніки (операторських кранів, автомобілів, візків з рейками та інших спец. пристосувань), без складної комп'ютерної графіки та анімації, зйомки якого проходять в період, коли світловий день триває більше 12 годин.
Вартість однієї хвилини екранного часу базового фільму збільшиться з урахуванням критеріїв складності із застосуванням таких коефіцієнтів:
коефіцієнт - 1,1
При зйомках фільму кінорежисером або кінооператором, які не мають досвіду самостійної роботи (фільми-дебюти) - 1,1;
коефіцієнт - 1,3
При зйомках за участю дітей, використання складної техніки або тривалих експедицій - 1,30;
коефіцієнт - 1,45
При зйомках за участю тварин, птахів та комах, а також за особливо важких умов (повітряні, високогірні, арктичні та підводні) - 1,45;
За наявності у неігровому кіно ігрових сцен вартість хвилини екранного часу обчислюється з урахуванням фактичної тривалості таких сцен за ціною хвилини екранного часу базового ігрового фільму, враховуючи рівень складності.
За наявності у неігровому фільмі комп'ютерної графіки вартість хвилини екранного часу з використанням такої графіки вираховується виходячи з фактичної тривалості сцен, в яких використана графіка. Вартість хвилини екранного часу з використанням комп'ютерної графіки обчислюється з урахуванням вартості хвилини екранного часу базового анімаційного фільму, враховуючи рівень складності, додаванням (якщо графіка використовується разом з відзнятим матеріалом) або заміщенням (якщо використовується тільки графіка).
2.3. Мальований базовий анімаційний фільм 2D - персонажі: прості по техніці малюнка живі предмети, без гротеску і метаморфоз, до 5-ти головних персонажів. Дії: прості циклічні рухи в кадрі на статичних фонах, хода, репліки і спів, з чітким ліпсінгом. Промальовування з фазуванням на ігрових сценах, великі та середні плани, мала кількість шарів. Заливка: прості моделі без відблисків і переливів, з простими тінями. Фонування: статичні прості фони, панорамні, не фактурні, без анімованих предметів, мінімально заповнений кадр. Звук: до 3-х акторів озвучування, прості нечисленні шуми, музичне оформлення - прості мелодії та пісні. Спецефекти: без складних ефектів, з елементами комп'ютерної графіки, без поєднання з іншими техніками (3D, flash і т.п.);
Коефіцієнти, які збільшують вартість хвилини екранного часу базового фільму, визначаються відповідно рівням складності виробничого процесу:
коефіцієнт - 1,25
Персонажі: людські чи зоологічні, до 5-ти головних персонажів. Дії: складні динамічні ігрові сцени (біг, груповий танець і т.п.). Промальовування з фазуванням. Заливка: моделі з відблисками і переливами, тіні складні. Фонування: багатошарове, анімоване. Звук: до 7 акторів озвучування, складні шуми, пісні, саундтреки. Спецефекти: нетривале суміщення з іншими техніками (3D, flash і т. п.);
коефіцієнт - 1,50
Персонажі: натуралістичні, людські чи зоологічні, більше 5-ти головних персонажів. Дії: метаморфози, перетворення, динаміка на рухомому тлі, батальні сцени, рух зі складними ракурсами зйомок. Промальовування з фазуванням більше 10 шарів зі складним контуром. Фонування: рухливе фактурне, заповнення на весь кадр. Звук: від 8 акторів озвучування, музиканти, оркестр. Спецефекти: тривале суміщення з іншими техніками (3D, flash і т.п.).
2.4. Базовий анімаційний фільм в техніці лялька/пластилін - персонажі: прості по техніці виготовлення живі предмети, до 3-х персонажів. Дії: прості циклічні рухи в кадрі на статичних фонах, репліки і спів, без ліпсінгу. Великі та середні плани. Конструкції ляльки - прості форми моделей, без фарбування. Фонування: статичні прості фони, не фактурні, без анімованих предметів, мінімально заповнений кадр. Звук: до 3-х акторів озвучування, прості нечисленні шуми, музичне оформлення - прості мелодії. Спецефекти: без поєднання з іншими техніками (3D, flash і т.п.).
Коефіцієнти, які збільшують вартість хвилини екранного часу базового фільму, визначаються відповідно трьом рівням складності виробничого процесу.
коефіцієнт - 1,25
Персонажі: людські чи зоологічні, до 3-х персонажів. Дії: складні динамічні ігрові сцени (біг). Конструкції ляльки: на основі дроту, складні форми моделей, без фарбування, з гнучкими кінцівками. Фонування: багатошарове, анімоване. Звук: до 7 акторів озвучування, складні шуми, пісні, саундтреки. Спецефекти: нетривале суміщення з іншими техніками (3D, flash і т.п.)
коефіцієнт - 1,50
Персонажі: натуралістичні, людські чи зоологічні, більше 3-х персонажів.
Дії: перетворення, груповий танець, динаміка на рухомому тлі, батальні сцени, рух зі складними ракурсами зйомок. Конструкції ляльки: шарнірні, складні форми моделей, з художнім фарбуванням або одягом. Фонування: рухливе фактурне, заповнення на весь кадр. Звук: від 5 акторів озвучування, музиканти, оркестр. Спецефекти: тривале суміщення з іншими техніками (3D, flash і т.п.).
2.5. Базовий мальований анімаційний фільм 3D - підготовчий період. 3D моделі: для виробництва фільму розробляються частково (до 200%) складні та частково прості (до 80%) моделі персонажів та анімаційного миру. Авторські гонорари: для виробництва фільму використовуються твори вітчизняних авторів. Програмне забезпечення: пишуться нескладні програмні алгоритми, які дозволяють автоматизувати деякі особливо трудозатратні технічні процеси з виробництва фільму. 3D анімація: у виробництві фільму використовуються 4-ри групи складності анімації, при цьому рівень використання 2 групи складності знижується до 20%, а рівень 3, 4 та п'ятої груп складності збільшується до 80%. Використовується нескладний ліпсінг героїв. Візуалізація фільму: при першому (базовому) рівні виробництва анімаційного фільму використовуються здебільше прості технологічні операції з спецефектів, композітінгу, текстурінгу та рендерінгу. Складна динаміка анімаційних об'єктів не використовується. Рендер фільму виконується в один шар. Звукова фонограма: діалоги: головні персонажі фільму здебільше мовчать та інколи обмінюються короткими фразами. Музика: На протязі фільму використовуються декілька музичних заставок записаних в музичної студії звукозапису без пісенного ряду. Шуми: нескладні шуми. Кольорокорекція: візуальний ряд фільму виконаний до 70% в єдиному кольороряді, тому остаточна корекція кольору не складна та виконується фахівцями при чистовому монтажі відеоряду. Матеріальні носії: для здачі фільму в архів виконується запис готового фільму на жорсткий диск та запис на DVD.
Коефіцієнти, які збільшують вартість хвилини екранного часу базового фільму, визначаються відповідно трьом рівням складності виробничого процесу.
коефіцієнт - 1,24
Підготовчий період. 3D моделі: для виробництва фільму розробляються частково (до 50%) складні та частково прості (до 50%) моделі персонажів та анімаційного миру. Авторські гонорари: для виробництва фільму частково використовуються твори іноземних авторів, а частково твори вітчизняних авторів. Програмне забезпечення: пишеться складна програма, яка дозволяє автоматизувати до 40% технічних процесів, з яких складається виробництво фільму. 3D анімація: у виробництві фільму використовується 5-ть груп складності анімації, але розмір використання анімації 1 та 2 груп складності знижується до 30%. Використовується ліпсінг героїв. Візуалізація фільму: при другому рівні виробництва анімаційного фільму використовуються складні технологічні операції зі спецефектів, композітінгу, текстурінгу та рендерінгу. Виконується складна динаміка анімаційних об'єктів, але питома вага використання їх у фільмі знижується до 30 - 20%. Використовується багатошаровий (від 2-х до 3-х поверхонь) рендер фільму. Питома вага складної динаміки рухів складає 30%. Звукова фонограма: діалоги: головні персонажі фільму висловлюють короткі прості речення, другорядні здебільше мовчать. Музика: на протязі фільму використовуються декілька музичних заставок та нескладних пісень, записаних в музичній студії звукозапису. Шуми: здебільш нескладні шуми. Кольорокорекція: візуальний ряд фільму виконаний до 70% в єдиному кольороряді, тому остаточна корекція кольору не складна та виконується фахівцями при чистовому монтажі відеоряду. Додаткові процеси виробництва; виготовлення субтитрів (1 мовна версія). Переведення аналогового звуку в формат 5:1 Dolby. Матеріальні носії: для здачі фільму в архів виконується запис готового фільму на жорсткий диск, запис на плівку, запис на DVD та виготовлення цифрової майстер-копії (DCDM).
коефіцієнт - 1,49
Підготовчий період. 3D моделі: для виробництва фільму розробляються складні моделі персонажів та анімаційного миру. Авторські гонорари: для виробництва фільму використовуються твори іноземних авторів. Програмне забезпечення: пишеться складна програма, яка дозволяє автоматизувати до 70% технічних процесів, з яких складається виробництво фільму. 3D анімація: у виробництві фільму використовується 5-ть груп складності анімації, при цьому 50% відеоряду - це є 1 та 2 групи складності. Використовується складний ліпсінг героїв. Візуалізація фільму: використовуються складні технологічні операції зі спецефектів, композітінгу, текстурінгу та рендерінгу. Виконується складна динаміка анімаційних об'єктів. Питома вага складних спецефектів складає 50%. Використовується багатошаровий (до 5-ти поверхонь) рендер фільму. Питома вага складної динаміки рухів складає 50%. Звукова фонограма: діалоги: головні та другорядні персонажі на протязі всього фільму висловлюють свої думки та формують складні діалогові речення. Музика: на протязі фільму використовується складний музичний супровід, виконаний оркестром, головні герої у фільмі виконують декілька пісень. Шуми: складні шуми. Кольорокорекція: виконується фахівцями з кольорокорекції як окрема від монтажу відеоряду складна операція. Додаткові процеси виробництва; виготовлення субтитрів (1 мовна версія). Переведення аналогового звуку в формат 5:1 Dolby. Переклад зображення 3D анімаційного фільму в стереозображення - Real 3D. Матеріальні носії: для здачі фільму в архів виконується запис готового фільму на жорсткий диск, запис на плівку, запис на DVD та виготовлення цифрової майстер-копії (DCDM).
3. Граничні показники вартості хвилини екранного часу, що фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету, встановлюються Держкіно виключно при наданні державної фінансової підтримки і не можуть обмежувати розмір фінансування виробництва фільму з інших джерел, включаючи власні кошти виробника.
( Додаток 4 в редакції Наказу Державного агентства України з питань кіно № 3 від 04.01.2013 )
Додаток 2
до наказу Держкіно України
09.11.2012 № 76
ПРИМІРНИЙ ДОГОВІР
фінансової підтримки виробництва та/або розповсюдження фільму
Реєстр № __________ від "___" ____________ 201_ р.
м. Київ "___" ____________ 201_ р.
____________________________, в особі Голови _______________________,
що діє на підставі Положення (в подальшому - Держкіно), з однієї
сторони, та ___________________________________, в особі директора
______________________, що діє на підставі __________ (в подальшому -
Продюсер-Виконавець), з другої сторони, надалі разом за текстом
визначаються як Сторони, уклали цей Договір фінансової підтримки
виробництва та/або розповсюдження фільму (надалі - Договір) про
наступне:
1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ
1.1. Держкіно зобов'язується надати фінансову підтримку Продюсеру-Виконавцю в сумі _____________________ гривень для виробництва та/або розповсюдження фільму на умовах цього Договору. Сума визначена згідно Протоколу погодження договірної ціни.
1.2. Продюсер-Виконавець зобов'язується здійснити виробництво та/або розповсюдження національного фільму в порядку та на умовах, визначених цим Договором та використати надану фінансову підтримку за цільовим призначенням і передати майнові права інтелектуальної власності на фільм Держкіно відповідно до фінансової частки (розміру фінансової підтримки) Держкіно, або повернути кошти фінансової підтримки у визначений цим Договором строк та спосіб.
2. МЕТА НАДАННЯ ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ
2.1. На підставі Програми виробництва та розповсюдження національних фільмів на 201__/201__ рр. (наказ Міністерства культури України від ___ ____________ 201__ р. № ______), Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.98 № 813, та Порядку використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України для створення та розповсюдження національних фільмів , затвердженого наказом Міністерства культури і туризму України від 10.03.2009, № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2009 р. за № 274/16290, фінансова підтримка надається для:
2.1.1. виробництва аудіовізуального твору - національного фільму (надалі іменований Фільм):
назва ______________________________________
вид ______________________________________
жанр ______________________________________
метраж хронометраж ______________________________________
носій ______________________________________
звук ______________________________________
формат кадру ______________________________________
колір ______________________________________
режисер ______________________________________
автор сценарію ______________________________________
2.1.2. розповсюдження аудіовізуального твору - національного фільму (надалі іменований Фільм) _____ (у разі надання фінансової підтримки на розповсюдження)
3. ЯКІСТЬ ФІЛЬМУ
3.1. Продюсер-Виконавець повинен створити Фільм відтворений у носіях - вихідних фільмових матеріалах, якість (комплектність) яких має відповідати характеристикам визначеним додатком № 1 до цього Договору.
3.2. Створений на умовах цього Договору Фільм є аудіовізуальним твором мистецтва, який охороняється Законом України "Про авторське право і суміжні права" .
3.3. Фільм повинен відповідати вимогам, визначеним абзацом шістнадцятим статті 3 Закону України "Про кінематографію ", Європейської конвенції про спільне кінематографічне виробництво , Положення про державну підтримку національних фільмів у продюсерській системі , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.98 № 813.
4. СТРОК ВИРОБНИЦТВА (РОЗПОВСЮДЖЕННЯ) ФІЛЬМУ
4.1. Строк надання Держкіно акта про завершення виробництва Фільму не пізніше "___" ____________ 20__ року.
5. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СТОРІН
5.1. Держкіно має право:
5.1.1. Вимагати від Продюсера-Виконавця передачу Держкіно майнових прав інтелектуальної власності на фільм відповідно до фінансової частки (обсягу фінансової підтримки з боку Держкіно), фактично вкладеної у виробництво Фільму, або повернення фінансової підтримки відповідно до графіка.