• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Рекомендованого Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та Рекомендованого Положення про тендерний комітет з питань страхування на підприємствах залізничного транспорту України

Державна адміністрація залізничного транспорту України  | Наказ, Положення, Порядок від 14.02.2006 № 051-Ц
Реквізити
  • Видавник: Державна адміністрація залізничного транспорту України
  • Тип: Наказ, Положення, Порядок
  • Дата: 14.02.2006
  • Номер: 051-Ц
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна адміністрація залізничного транспорту України
  • Тип: Наказ, Положення, Порядок
  • Дата: 14.02.2006
  • Номер: 051-Ц
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
14.02.2006 N 051-Ц
Про затвердження Рекомендованого Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та Рекомендованого Положення про тендерний комітет з питань страхування на підприємствах залізничного транспорту України
З метою подальшого вдосконалення та впорядкування страхування на залізничному транспорті України, керуючись Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 та постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2006 N 73 "Про особливості закупівлі товарів, робіт і послуг державними (казенними) підприємствами та господарськими товариствами, в статутному фонді яких державна частка перевищує 50 відсотків",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Рекомендований Порядок страхування на тендерній основі на залізничному транспорті (додаток 1) та Положення про тендерний комітет з питань страхування на підприємствах залізничного транспорту України (додаток 2).
2. Начальникам залізниць, керівникам підприємств залізничного транспорту України на підставі Рекомендованого Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та Рекомендованого Положення про тендерний комітет з питань страхування на підприємствах залізничного транспорту України в термін до 22.02.2006:
2.1. Затвердити Положення про тендерний комітет з питань страхування та Порядок страхування на тендерній основі;
2.2. Створити тендерні комітети з питань страхування.
3. Рекомендувати залізницям та підприємствам залізничного транспорту ввести до складів тендерних комітетів представників Укрзалізниці.
4. Тендерним комітетам скласти графіки проведення тендерів та до 17.02.2006 надати їх Головному фінансово-економічному управлінню.
5. Головам тендерних комітетів відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" в 45-денний термін провести тендери з всіх видів страхування, крім тих, де залізниці виступають агентами по договорах страхування, по яких термін дії закінчився. Про результати тендерів повідомити Головне фінансово-економічне управління протягом 3 днів з моменту визначення переможця.
6. Головному фінансово-економічному управлінню розробити форму звітності з виконання угод страхування та в термін до 27.02.2006 довести до відома залізниці.
7. Начальникам залізниць, керівникам підприємств залізничного транспорту України забезпечити до 20 числа кожного місяця, наступного за звітним, надання до Головного фінансово-економічного управління інформації з виконання угод зі страхування за встановленою формою.
8. Головному фінансово-економічному управлінню організувати проведення моніторингу укладених договорів страхування на 2006 рік, аналізу умов договорів та доведення до відома залізниць та підприємств залізничного транспорту України про результати проведення аналізу.
9. Вважати такими, що втратили чинність, накази Укрзалізниці від 27.04.2005 N 102-Ц "Про тимчасові заходи стосовно здійснення страхування на залізничному транспорті", від 23.05.2005 N 130-Ц "Про внесення змін у додаток 1 до наказу від 27.04.2005 р. N 102-Ц", від 30.05.2005 N 143-Ц "Про введення порядку здійснення страхування на конкурсній основі на залізничному транспорті".
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Генеральний директор
Укрзалізниці

В.Гладкіх
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
14.02.2006 N 051-Ц
РЕКОМЕНДОВАНИЙ ПОРЯДОК
страхування на тендерній основі на залізничному транспорті
1. Терміни, що використовуються в Порядку
Акцепт тендерної пропозиції, яку визнано найкращою за результатами оцінки - прийняття замовником тендерної пропозиції та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо замовником в установлений у тендерних документах строк подано письмове підтвердження учаснику у акцепті тендерної пропозиції після визначення його переможцем процедури закупівлі;
державна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником послуг з страхування в порядку, встановленому Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000, та цим Рекомендованим Порядком (надалі - Порядок);
договір про закупівлю - письмова угода між замовником та учасником - переможцем процедури закупівлі, яка передбачає надання послуг з страхування за відповідну плату;
забезпечення виконання договору про закупівлю - надання учасником замовнику гарантій виконання ним вимог договору про закупівлю, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, депозити та інші види забезпечення виконання договору за вибором замовника відповідно до законодавства України;
забезпечення тендерної пропозиції (далі - тендерне забезпечення) - надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, депозити та інші види забезпечення за вибором замовника відповідно до вимог законодавства України;
замовник - розпорядник державних коштів, який здійснює закупівлю шляхом, передбаченим цим Порядком, при цьому замовником вважається суб'єкт, тендерний комітет якого проводить процедуру закупівлі та який одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю;
кваліфікаційна документація - документація, що готується замовником та передається учасникам для підготовки ними кваліфікаційних пропозицій при проведенні попередньої кваліфікації учасників;
кваліфікаційна пропозиція - пропозиція, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог кваліфікаційної документації;
переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого в результаті оцінки визнана найкращою та акцептована;
строк дії тендерної пропозиції - встановлений замовником у тендерній документації (запиті щодо цінових пропозицій) строк, що діє до укладення договору про закупівлю, протягом якого учасник не має права змінювати свою тендерну пропозицію;
тендерна документація - документація, що готується замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі;
тендерний комітет - група спеціалістів замовника, призначена відповідальною за здійснення процедур закупівлі згідно з цим Порядком;
тендерна пропозиція - пропозиція, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
торги (тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів (тендера) згідно з процедурами, встановленими цим Порядком (у формі відкритих торгів, у формі торгів з обмеженою участю учасників процедури закупівлі, у формі запиту цінових пропозицій);
учасник процедури закупівлі (далі - учасник) - юридична особа (резидент або нерезидент), що має відповідні дозволи, ліцензії на право надання послуг з страхування, видані відповідними державними органами, підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію;
вартість послуги - розмір страхового платежу, що запропонував учасник в тендерній пропозиції.
2. Загальні положення
2.1. Цей Порядок розроблений з метою підвищення конкурентного середовища у сфері вибору страхової компанії для надання послуг з страхування, в тому числі обов'язкового страхування, добровільного страхування та надання посередницьких (агентських) послуг у сфері страхування залізничного транспорту України.
2.2. Замовник забезпечує рівноправний доступ усіх учасників до інформації з питань закупівлі.
2.3. Замовник зобов'язаний забезпечити створення умов для проведення прозорих державних закупівель та оприлюднення інформації згідно з положеннями цього Порядку.
2.4. Оголошення про здійснення процедури закупівлі, запрошення до участі у процедурах закупівлі, повідомлення про проведення попередньої кваліфікації учасників, а також тендерна документація готуються українською мовою.
2.5. Тендерні пропозиції подаються мовою (мовами), зазначеною (зазначеними) замовником у тендерній документації.
2.6. Відбір переможця процедури закупівлі здійснюється тендерним комітетом замовника на засадах максимальної економії та ефективності, добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх етапах процедури закупівлі, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки запропонованих учасниками пропозицій.
2.7. Тендерний комітет створюється для організації та проведення процедури закупівлі послуг з страхування на засадах колегіальності у прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів тендерного комітету та їх неупередженості.
2.8. Склад тендерного комітету затверджується рішенням замовника в кількості не менше 5 осіб.
2.9. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта та є посадовою особою, що має право на підписання договорів про закупівлю. Голова тендерного комітету організовує його роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
2.10. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів голос голови комітету є ухвальним. Рішення комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
3. Інформація про предмет закупівлі послуг з страхування
3.1. Оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації учасників публікуються у друкованих засобах масової інформації, а також в інформаційних системах мережі Інтернет, у відповідних міжнародних виданнях.
3.2. Оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації учасників розміщуються у відповідних міжнародних виданнях та в інформаційних системах у мережі Інтернет у разі, якщо очікувана вартість предмета закупівлі перевищує суму, еквівалентну 300 тисячам євро. Курс євро фіксується згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на день відправлення для публікації оголошення про проведення торгів або на день відправлення запрошень до участі у торгах - у разі застосування торгів з обмеженою участю.
3.5. Замовник здійснює закупівлю таких послуг страхування:
- добровільне страхування залізничного транспорту, що знаходиться в оренді, де орендарем є підприємство залізничної галузі, та має бути підтверджено договором оренди; страхування предмета застави згідно з Законом України "Про заставу", що має бути підтверджено нотаріально завіреним договором застави, але на страхову суму не більше 10 мільйонів гривень за майном по одному договору оренди або застави;
- добровільне страхування нерухомого майна, товарів, обладнання, що знаходиться в оренді, та має бути підтверджено договором оренди; страхування предмета застави згідно з Законом України "Про заставу", що має бути підтверджено нотаріально завіреним договором застави, але на страхову суму не більше 20 мільйонів гривень наростаючим за фінансовий рік підсумком по одному місцезнаходженню (адресі);
- добровільне страхування наземного транспорту (крім залізничного), якщо це є страхування предмета застави згідно з Законом України "Про заставу", що має бути підтверджено нотаріально завіреним договором застави, окрім транспортних засобів, ринкова вартість яких перевищує 250 тисяч гривень за одним транспортним засобом;
- обов'язкове особисте страхування працівників відомчої (крім тих, які працюють в установах і організаціях, що фінансуються з Державного бюджету України) та сільської пожежної охорони і членів добровільних пожежних дружин (команд);
- обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті (машиністів, водіїв та інших працівників);
- інші види страхування за запитом замовника.
3.6. Обов'язкове страхування має здійснюватись відповідно до вимог чинного законодавства України.
3.7. При обов'язковому особистому страхуванні від нещасних випадків на транспорті розмір винагороди має бути не менше розмірів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.96 р. N 959 "Про затвердження Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті".
4. Порядок проведення процедури закупівлі
4.1. Закупівля може здійснюватися шляхом таких процедур:
відкритих торгів;
торгів з обмеженою участю;
запиту цінових пропозицій.
Відповідальність за застосування цих процедур закупівель несе замовник.
4.2. Замовник може вимагати від учасника надання інформації щодо його відповідності таким кваліфікаційним вимогам:
- учасник є резидентом України;
- учасник (з урахуванням строку діяльності особи, правонаступником якої є учасник) діє на ринку страхування більш ніж 3 роки;
- розмір фактично сплаченого статутного капіталу учасника перевищує еквівалент в 1 млн. євро за курсом Національного банку України на день подання оголошення про проведення процедури попередньої кваліфікації;
- на день подання оголошення про проведення попередньої кваліфікації учасник має діючу ліцензію на здійснення того виду страхування, який є предметом закупівлі;
- відсутність у учасника приписів регулюючого органу (Державна комісія з регулювання ринку фінансових послуг України) за останній рік та невиконаних приписів;
- учасник не має заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством України.
Кваліфікаційні вимоги, встановлені цим пунктом, зазначаються у документації, необхідній для здійснення попередньої кваліфікації учасників (якщо така процедура застосовується), тендерній документації чи інших документах, пов'язаних з поданням тендерних пропозицій.
4.3. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право надавати всі заінтересовані учасники, запрошені замовником шляхом публікації оголошення. У разі коли процедурі відкритих торгів передувала попередня кваліфікація учасників, замовник запрошує учасників, які її пройшли, шляхом розсилання відповідних запрошень.
4.4. Під час проведення торгів з обмеженою участю тендерні пропозиції мають право надавати лише ті учасники, які запрошені замовником взяти участь у процедурі закупівлі. Під час проведення торгів з обмеженою участю замовник запрошує до участі у процедурі закупівлі учасників, кількість яких могла б забезпечити вибір найбільш вигідної пропозиції та конкуренцію, але не менше двох.
4.5. Замовник при проведенні торгів з обмеженою участю має право здійснити попередню кваліфікацію учасників. Інформація про здійснення попередньої кваліфікації учасників оприлюднюється та публікується замовником шляхом розміщення оголошення. В оголошенні про здійснення попередньої кваліфікації учасників обов'язково зазначаються:
найменування та юридична адреса замовника;
вид та місце надання послуг;
строки надання послуг;
способи та місце отримання кваліфікаційної документації та розмір плати за неї (якщо таку плату встановлено);
місце та строк подання кваліфікаційних пропозицій;
місце та дата розкриття кваліфікаційних пропозицій;
адреси обраних замовником інформаційних систем у мережі Інтернет та кодів, присвоєних інформаційними системами у мережі Інтернет.
4.6. Кваліфікаційна документація надається (надсилається) учаснику протягом трьох робочих днів з дня її оплати або з дня отримання відповідного запиту, якщо плату не було встановлено. Документ для оплати кваліфікаційної документації надсилається або надається учаснику у дводенний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Кваліфікаційна документація обов'язково містить:
інструкції щодо підготовки та подання кваліфікаційної пропозиції;
кваліфікаційні вимоги;
стислий виклад критеріїв та процедури оцінки відповідності кваліфікаційним вимогам;
інформацію про документи, необхідні учаснику для підтвердження відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;
інформацію про необхідні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:
- місце, де мають бути надані послуги;
- додаткові послуги, які мають бути надані;
- строки надання послуг;
- зазначення мови, якою мають бути складені кваліфікаційні пропозиції;
- зазначення способу, місця та кінцевого строку подання кваліфікаційних пропозицій;
- виклад процедури надання роз'яснень щодо кваліфікаційної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників;
- зазначення місця, дати та часу розкриття кваліфікаційних пропозицій;
- зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;
- іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до кваліфікаційної документації.
4.7. Кваліфікаційні пропозиції подаються без зазначення ціни. Строк подання кваліфікаційних пропозицій повинен становити не менше 15 календарних днів. Замовник здійснює відбір учасників для подальшої участі у процедурі торгів з обмеженою участю виключно на підставі їх відповідності умовам, зазначеним у кваліфікаційній документації, протягом 14 календарних днів з дати розкриття кваліфікаційних пропозицій.
4.8. Замовник протягом п'яти календарних днів після завершення попередньої кваліфікації учасників повідомляє кожного учасника, що брав у ній участь, про результати її здійснення.
4.9. До подальшої участі у процедурі торгів з обмеженою участю запрошуються лише ті учасники, які пройшли відбір за результатами здійснення попередньої кваліфікації учасників. Строк подання тендерних пропозицій після проведення попередньої кваліфікації учасників повинен становити не менше 10 календарних днів.
4.10. В оголошенні про проведення відкритих торгів та запрошенні до участі у процедурі торгів з обмеженою участю обов'язково зазначаються:
найменування та юридична адреса замовника торгів;
вид і місце надання послуг;
строк надання послуг;
кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники; способи та місце отримання тендерної документації та розмір плати за неї (якщо таку плату встановлено замовником);
місце та строк подання тендерних пропозицій;
місце та дата розкриття тендерних пропозицій;
умови надання тендерного забезпечення та способи зв'язку для отримання додаткової інформації;
адреси обраних замовником інформаційних систем у мережі Інтернет.
4.11. Замовник може здійснювати закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій щодо тих послуг з страхування, для яких існує постійно діючий ринок, та за умови, що вартість страхового платежу не перевищує 100 тисяч гривень.
4.12. Для отримання цінових пропозицій замовник надсилає запит щодо цінових пропозицій не менше ніж трьом учасникам або розміщує його в інформаційних системах у мережі Інтернет.
4.13. У запиті повинно бути зазначено:
- найменування та юридична адреса замовника;
- вид і місце надання послуг;
- строк надання послуг;
- вартість послуги;
- місце і строк подання цінових пропозицій;
- місце і дата розкриття цінових пропозицій;
- істотні умови договору.
4.14. Строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 15 календарних днів - у разі проведення процедури торгів з обмеженою участю).
4.15. Процедура закупівлі відміняється у разі:
- подання на участь у процедурі закупівлі менше двох пропозицій;
- відхилення всіх пропозицій згідно з цим Порядком;
- зміни чинного законодавства України, що відміняє необхідність проведення процедури закупівлі;
- невиконання переможцем процедури закупівлі своїх обов'язків з укладання договору про закупівлю або договорів страхування.
4.16. Процедура закупівлі може визнаватися замовником такою, що не відбулась, у разі:
- якщо ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування даного виду страхування;
- якщо здійснення страхування перестало відповідати інтересам замовника внаслідок настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дії непереборної сили).
4.17. Повідомлення про відміну процедури закупівлі, а також визнання процедури закупівлі такою, що не відбулась, надсилається замовником всім учасникам протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
5. Перелік документів, рекомендованих до надання учасниками
5.1. В разі проведення замовником попередньої кваліфікації з метою вивчення відповідності кожного учасника, який виявив бажання взяти участь у процедурі закупівлі, кваліфікаційним вимогам, замовник може запитувати до надання учасниками такі документи:
- заповнену форму встановленого зразка "Інформація про страхову компанію", засвідчену підписом керівника учасника та печаткою учасника;
- належним чином засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію учасника;
- належним чином засвідчені копії ліцензій учасника на ті види страхування, які є предметом закупівлі;
- належним чином засвідчену копію Статуту;
- належним чином засвідчену копію аудиторського висновку на останню дату (для акціонерних товариств);
- лист від Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг України стосовно відсутності приписів за останній рік на дату проведення першої частини процедури закупівлі або наявності таких приписів та їх виконання в повному обсязі;
- довідку з Агентства з питань банкрутства про відсутність порушених відносно учасника справ про банкрутство;
- належним чином засвідчені копії звітів про доходи та витрати учасника (з усіма розділами та поясненнями) за поточний рік та за два останні попередні роки;
- належним чином засвідчені копії форм бухгалтерської звітності (Форми N 1 та N 2 за поточний рік та за два останні попередні роки;
- опис програм облігаторного перестрахування, якщо такі є (перестраховики, тип договору, власне утримання (пріоритет), квоти (леєра), ємкість договору, розмір касового збитку, застереження про врегулювання збитків понад касовий тощо);
- листи-підтвердження від перестраховиків про наявність договорів облігаторного перестрахування або інший документ, що підтверджує наявність такого договору;
- документи про призначення керівника, головного фінансиста, головного андеррайтера та головного врегулювальника збитків;
- підписаний зі сторони учасника договір про нерозголошення конфіденційної інформації;
- рекламні (агітаційні) матеріали;
- інші документи, що дають можливість визначити відповідність кваліфікаційним вимогам.
5.2. Ненадання учасником документів, що вимагаються замовником згідно з кваліфікаційною документацією, є підставою для відхилення від розгляду його кваліфікаційної пропозиції.
5.3. При проведенні замовником процедури відкритих торгів, торгів з обмеженою участю або при запиті замовником цінових пропозицій учасників замовник може вимагати надання учасниками таких документів:
- супровідний лист-довідку за підписом керівника учасника із зазначенням реквізитів учасника;
- заповнену форму встановленого зразка "Інформація про страхову компанію", засвідчену підписом керівника учасника та печаткою учасника;
- нотаріально засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію учасника;
- належним чином засвідчену копію аудиторського висновку на останню дату (для акціонерних товариств);
- лист від Державної комісії з регулювання ринку фінансових послуг України стосовно відсутності приписів за останній рік на дату проведення процедури закупівлі або наявності таких приписів та їх виконання в повному обсязі;
- довідку з Агентства з питань банкрутства про відсутність порушених відносно учасника справ про банкрутство;
- нотаріально засвідчені копії ліцензій учасника на ті види страхування, які є предметом закупівлі;
- копії правил добровільних видів страхування учасника, які є предметом закупівлі;
- довідку про відсутність у учасника заборгованості зі сплати податків та інших обов'язкових платежів до бюджету, видану відповідним податковим органом;
- належним чином засвідчені копії звітів про доходи та витрати учасника (з усіма розділами та поясненнями) за поточний рік та за два останні попередні роки;
- належним чином засвідчену копію бухгалтерського балансу учасника на останню звітну дату;
- документ, що засвідчує факт забезпечення тендерної пропозиції банківською гарантією у розмірі, зазначеному замовником, але не більше 5% від ціни пропозиції;
- довідку про засновників, форму власності, регіональну мережу учасника;
- нотаріально засвідчену копію статуту учасника;
- належним чином засвідчену копію документа, що підтверджує повноваження керівника учасника на укладення договорів про закупівлю;
- опис програм облігаторного перестрахування, якщо такі є (перестраховики, тип договору, власне утримання (пріоритет), квоти (леєра), ємкість договору, розмір касового збитку, застереження про врегулювання збитків понад касовий тощо);
- листи-підтвердження від перестраховиків про наявність договорів облігаторного перестрахування або інший документ, що підтверджує наявність такого договору;
- проект договору про закупівлю з зазначенням переліку тих видів страхування, послуги з придбання яких є предметом закупівлі, переліку страхових ризиків, тарифів, мінімально та максимально можливих розмірів франшиз за певними ризиками;
- лімітів виплат за певними ризиками; вимог до перестрахування тощо;
- підписаний зі сторони учасника договір про нерозголошення конфіденційної інформації;
- рекламні (агітаційні) матеріали;
- інші документи, зазначені в тендерній документації.
5.4. Замовник може звільнити учасників, які надавали документи при проведенні попередньої кваліфікації, від надання таких само документів під час проведення торгів (тендера), про що зазначається в тендерній документації.
5.5. Ненадання учасником документів, які вимагаються до надання замовником згідно з тендерною документацією, є підставою для відхилення від розгляду його тендерної пропозиції.
6. Тендерна документація
6.1. Тендерна документація надається (надсилається) учаснику торгів протягом трьох робочих днів з моменту її оплати або замовлення. Документ для оплати тендерної документації надсилається або надається учаснику в триденний термін з дня отримання від нього відповідного запиту. Надання тендерної документації, визначення її вартості та порядок розрахунків здійснюються відповідно до положень цивільного законодавства.
6.2. У разі проведення торгів з обмеженою участю на закупівлю послуг замовник може надсилати тендерну документацію одночасно із запрошенням до участі у торгах.
6.3. Тендерна документація має містити:
- інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;
- перелік критеріїв, які висуваються тендерним комітетом з метою оцінки відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;
- інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;
- інформацію про характер і необхідні характеристики предмета закупівлі;
- перелік критеріїв та методику їх оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції;
- зазначення основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю (надання послуг);
- методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням інших елементів в разі необхідності;
- вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю;
- умови повернення чи неповернення тендерного забезпечення;
- зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації, а також повідомлення про намір замовника провести збори учасників;
- зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;
- зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції;
- іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
6.4. Тендерна документація не має містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
6.5. Учасник має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник протягом трьох робочих днів повинен дати відповідь на запит учасника.
6.6. Не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та розкриття тендерних пропозицій, та повідомити про зазначені зміни письмово всіх учасників, яким замовник надав тендерну документацію.
6.7. У разі несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації, її змін або якщо внесені до тендерної документації зміни є суттєвими, замовник повинен продовжити строк подання тендерних пропозицій. Рішення про продовження строку подання тендерних пропозицій приймається замовником з урахуванням того, що такий строк повинен бути достатнім для врахування учасниками зазначених змін, доповнень або роз'яснень та своєчасного подання тендерних пропозицій, але не меншим ніж три робочих дні.
7. Порядок подання тендерних пропозицій
7.1. Тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатаному конверті в строки, визначені замовником. На запит учасника замовник підтверджує отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу отримання.
7.2. Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію. Одержана тендерна пропозиція вноситься замовником до реєстру пропозицій відповідної форми.
7.3. Тендерна пропозиція повинна містити всю інформацію, зазначену в кваліфікаційній/тендерній документації, та заяву учасника про погодження з умовами, термінами та іншими вимогами кваліфікаційної/тендерної документації.
7.4. Тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке вимагається замовником, сума якого встановлюється замовником, але не може перевищувати 5% від ціни тендерної пропозиції.
7.5. Тендерні пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам, що їх подали.
7.6. Тендерні пропозиції залишаються дійсними впродовж зазначеного у тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження дії тендерних пропозицій.
Учасник має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним тендерного забезпечення;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії наданих ним тендерної пропозиції та тендерного забезпечення.
Учасники, які не продовжують строку дії своїх тендерних забезпечень, вважаються такими, що відхилили вимогу щодо продовження дії своїх тендерних пропозицій.
7.7. Якщо інше не передбачено тендерною документацією, учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого тендерного забезпечення. Такі зміни чи заява про відкликання тендерної пропозиції можуть бути враховані у разі, якщо вони отримані замовником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
8. Порядок розкриття, оцінки та порівняння тендерних пропозицій
8.1. Розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації.
8.2. До участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником повинні бути допущені всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники, а також представники державних органів державної влади (у тому числі депутати всіх рівнів). Відсутність учасника або його уповноваженого представника на процедурі розкриття тендерних пропозицій не є підставою для нерозкриття, нерозгляду або відхилення його тендерної пропозиції протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту.
8.3. Під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною або кваліфікаційною документацією, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасника найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції з іншими значеннями вимог до страхування, визначених в тендерній документації (наприклад, франшизи, перестрахування тощо).
Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол згідно з установленою формою, копія якого надається всім учасникам на їх запит. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі. Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднюється замовником в інформаційних системах в мережі Інтернет протягом п'яти робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій.
8.4. Замовник має право звернутися до учасників за роз'ясненнями змісту їх тендерних пропозицій з метою полегшення розгляду, оцінки та порівняння.
8.5. Замовник та учасники не повинні ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміну її ціни та коригування.
8.6. Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданій тендерній пропозиції, під час процедури оцінки за умови отримання письмової згоди учасника, який подав цю тендерну пропозицію, на таке виправлення.
8.7. До оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не були відхилені згідно з Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та цим Порядком.
Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації.
Критеріями оцінки можуть бути:
- досвід роботи в певному виді страхування;
- наявність системи та досвіду у врегулюванні збитків;
- перелік страхових ризиків;
- розмір страхового тарифу;
- обмеження в страховому покритті (гарантійні вимоги, виключення зі страхових випадків);
- наявність міжнародного рейтингу довгострокової фінансової надійності;
- програма перестрахування;
- рівень страхових виплат щодо страхових платежів;
- розмір власного капіталу;
- грошові кошти та їх еквіваленти;
- рентабельність власного капіталу;
- розмір активів, страхових резервів;
- рівень ліквідності;
- розмір винагороди;
- розмір франшизи;
- кількість філій або представництв, що знаходяться в Україні;
- прозорість договору про закупівлю та договорів страхування тощо.
8.8. Конкретний перелік критеріїв оцінки тендерних пропозицій встановлюється в тендерній документації.
8.9. Для оцінки тендерних пропозицій можуть застосовуватися різноманітні показники фінансової стабільності учасників.
8.10. Для оцінки тендерних пропозицій замовником можуть залучатися відповідні експертні організації чи окремі експерти та фахівці, рекомендації яких можуть бути використані під час визначення переможця процедури закупівлі.
8.11. Замовник може визначити лише одного переможця процедури закупівлі.
9. Забезпечення тендерної пропозиції
9.1. Замовник має право зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику.
9.2. На вимогу замовника учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення, розмір якого становить не більше п'яти відсотків вартості послуг, які є предметом закупівлі на умовах, визначених тендерною документацією.
9.3. Тендерне забезпечення не повертається замовником у разі:
- відкликання або зміни тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання;
- непідписання учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю всупереч вимогам тендерної документації;
- невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією.
9.4. Замовник не може претендувати на тендерне забезпечення і мусить повернути відповідну суму учаснику протягом 10 календарних днів з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення у разі:
- закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного у тендерній документації;
- укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем торгів;
- відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання, якщо це передбачено у тендерній документації;
- закінчення процедур закупівлі без укладення договору про закупівлю з жодним із учасників, що подали тендерні пропозиції.
10. Акцепт обраної пропозиції
10.1. Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.
10.2. Протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
10.3. З учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту. Всі витрати, пов'язані з укладанням договору, можуть покладатися на учасника - переможця процедури закупівлі, на умовах, визначених у тендерній документації, та відповідно до положень Цивільного кодексу України. Будь-які витрати, понесені учасником - переможцем процедури закупівлі у зв'язку з участю в тендері та укладенням договору, в тому числі пов'язані з його нотаріальним посвідченням на вимогу замовника, не вважаються збитками і не підлягають відшкодуванню учаснику.
10.4. У разі відмови учасника, тендерну пропозицію якого було акцептовано, підписати договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації замовник повторно визначає найкращу тендерну пропозицію з тих, строк дії яких ще не минув, за винятком випадків, коли всі тендерні пропозиції було відхилено.
10.5. Договір про закупівлю послуг з страхування укладається з переможцем процедури закупівлі на таких умовах:
- договори страхування укладаються замовником та учасником. Договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу;
- договори страхування повинні відповідати вимогам Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України "Про страхування", постанов Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів;
- договір про закупівлю набирає чинності з дня його підписання замовником та учасником, визначеним переможцем процедури закупівлі;
- договір про закупівлю укладається тільки в письмовій формі та відповідно до положень Цивільного кодексу України. Нотаріальне посвідчення договору не є обов'язковим, але на вимогу замовника договір про закупівлю підлягає обов'язковому нотаріальному посвідченню;
- умови договору про закупівлю не мають відрізнятися від умов тендерної пропозиції учасника - переможця процедури закупівлі, загальногалузевих обмежень розмірів річних тарифів і франшиз, та не повинні змінюватися після підписання договору про закупівлю.
10.6. Укладений договір може визнаватися недійсним виключно за рішенням суду.
11. Відхилення запропонованих пропозицій
11.1. Замовник відхиляє пропозицію у разі, коли:
- учасник подав заявку на участь пізніше терміну, вказаного в оголошенні або способом, який не був зазначений в оголошенні;
- учасник подав пропозицію пізніше терміну, вказаного в тендерній документації;
- учасник не відповідає встановленим загальним кваліфікаційним вимогам;
- учасник надає недостовірну інформацію щодо відповідності до встановлених загальних тендерних вимог;
- тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації;
- учасник, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;
- учасник не надав тендерного забезпечення, якщо його надання було передбачено в тендерній документації;
- учасник не оплатив тендерну документацію, якщо така плата була встановлена.
11.2. Замовник може відхилити всі тендерні пропозиції до акцепту тендерної пропозиції, якщо це передбачено у тендерній документації.
11.3. Замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі, якщо він має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати будь-якій службовій особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або на застосування замовником певного виду процедури закупівлі.
11.4. Замовник зобов'язаний відхилити тендерну кваліфікаційну пропозицію у разі, якщо він має незаперечні докази того, що посадову особу учасника, яку призначено ним відповідальною за здійснення процедури закупівлі, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому порядку.
11.5. Інформація про відхилення тендерної або кваліфікаційної пропозиції та підстави для відхилення подається замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі та протягом семи календарних днів повідомляється учаснику, який допустив несхвальні дії, передбачені цим Порядком.
12. Конфіденційність
12.1. Замовник не розкриває інформацію про учасників, яка стала йому відома в зв'язку із проведенням процедури закупівлі.
12.2. Інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору про закупівлю особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, за винятком випадків, коли така інформація надається виключно уповноваженому органу, Тендерній палаті України, суду або для розгляду скарги.
13. Розгляд скарг
13.1. Будь-який учасник або інша особа (скаржник), який вважає, що замовником було порушено процедури закупівлі, має право на оскарження дій замовника.
13.2. Об'єктом оскарження не може бути:
вибір процедури здійснення закупівлі;
встановлення вимоги щодо нотаріального посвідчення договору;
будь-які витрати, понесені учасником у процесі здійснення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю.
13.3. До укладення договору про закупівлю скарга з приводу порушень замовником процедури закупівлі або прийнятих рішень, дій чи бездіяльності подається скаржником замовнику або уповноваженому органу та комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України. У разі, якщо скарга подається не замовнику, скаржник направляє перший примірник скарги уповноваженому органу, а другий примірник скарги направляє комісії по розгляду скарг при Тендерній палаті України для підготовки нею відповідного висновку. Для підготовки та надання такого висновку комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті України має право протягом трьох робочих днів запитувати і отримувати завірені належним чином копії документів від скаржника та замовника, за винятком тих, які містять охоронювану законом таємницю.
13.4. Замовник або уповноважений орган можуть не розглядати скаргу, якщо вона була подана пізніше ніж протягом 15 календарних днів з дня настання підстави для її подання. Якщо уповноваженим органом прийнято рішення про повернення скарги без розгляду, він повідомляє про таке рішення комісію з розгляду скарг при Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів.
13.5. Днем настання підстави для подання скарги вважається день допущення замовником порушення процедури закупівлі.
13.6. Надходження скарги замовнику зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не може перевищувати 15 робочих днів. Уповноважений орган зупиняє процедуру закупівлі на строк, що не може перевищувати 20 робочих днів, про що повідомляє комісію по розгляду скарг при Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів.
13.7. Не пізніше трьох робочих днів після отримання скарги замовник або уповноважений орган повинні повідомити всіх учасників, яких стосується ця скарга, про її зміст, час і місце розгляду. Під час розгляду скарги будь-який учасник має право взяти у цьому розгляді участь.
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
14.02.2006 N 051-Ц
РЕКОМЕНДОВАНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про тендерний комітет з питань організації та проведення процедури закупівлі послуг страхування на залізницях та підприємствах залізничного транспорту України
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено на загальних засадах, встановлених Конституцією України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом", Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг", Положенням про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим наказом Мінекономіки від 26.12.2000 N 280, відповідно до Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та іншими актами чинного законодавства.
1.2. Положення визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету з питань організації та проведення процедури закупівлі послуг з страхування на залізницях та підприємствах залізничного транспорту України (надалі - Тендерний комітет), а також права, обов'язки та відповідальність її членів.
2. Порядок створення та організація діяльності
2.1. Тендерний комітет створюється на залізницях та підприємствах залізничного транспорту України (далі - залізниці, підприємства).
2.2. Тендерний комітет створюється для організації та проведення процедур закупівлі послуг з страхування за кошти залізниць та підприємств залізничного транспорту України на засадах колегіальності в прийнятті рішень.
2.3. Тендерний комітет у своїй діяльності керується чинним законодавством України, Положенням про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим наказом Мінекономіки від 26.12.2000 N 280, цим Положенням, Порядком страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та рішеннями, які приймаються самим Тендерним комітетом.
2.4. Склад Тендерного комітету, положення про Тендерний комітет затверджуються наказом начальника залізниці, керівником Підприємства.
Членами Тендерного комітету можуть бути як представники залізниці, підприємства в кількості не менше 5 осіб, в разі потреби представників Укрзалізниці та відповідних органів державної влади (за їх згодою).
Зміни до складу Тендерного комітету вносяться за поданням голови Тендерного комітету та оформляються наказом начальника залізниці, керівника Підприємства.
2.5. Для розв'язання конкретних питань, якщо виникає така потреба, до роботи Тендерного комітету можуть залучатися відповідно до законодавства незалежні кваліфіковані експерти та консультанти, крім тих, що є заінтересованими особами стосовно виконавців цієї процедури.
2.6. Керівництво роботою Тендерного комітету здійснює його голова, який призначається наказом начальника залізниці, керівника Підприємства.
2.7. Голова Тендерного комітету організовує його роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Голова Тендерного комітету призначає заступника голови, відповідального секретаря та визначає функції кожного члена Тендерного комітету. У разі відсутності голови Тендерного комітету його обов'язки виконує заступник голови Тендерного комітету.
2.8. Формою роботи Тендерного комітету є засідання, які проводяться у разі потреби.
2.9. Розгляду на засіданнях Тендерного комітету підлягають такі питання:
організація проведення процедури закупівлі;
планування роботи Тендерного комітету, розподіл функцій членів, окремих його комісій та груп;
вибір процедури закупівлі;
здійснення процедур закупівлі послуг з страхування та моніторингу страхових компаній відповідно до Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті та чинного законодавства України з питань страхування і фінансових послуг;
перевірка наявності в плані фінансування коштів для закупівлі послуг з страхування.
2.10. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів Тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів голос голови є ухвальним.
2.11. Рішення комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами Тендерного комітету, що брали участь у голосуванні.
3. Головні функції Тендерного комітету
3.1. У процесі роботи Тендерний комітет відповідає за організацію процедур закупівлі на всіх етапах їх проведення та забезпечує реалізацію таких функцій:
планування здійснення Тендерів протягом року відповідно до затверджених лімітів фінансування;
планування здійснення процедур закупівель протягом року відповідно до затверджених планів фінансування та пріоритетності закупівель;
вибір процедури закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель;
оприлюднення інформації про здійснення закупівель відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти";
проведення моніторингу ринку страхових компаній щодо участі в тендерах на страхування на залізничному транспорті;
розміщення оголошення про здійснення тендера на страхування, процедури попередньої кваліфікації, яке має бути надруковане у спеціалізованих виданнях та веб-сайтах, на веб-сайті Укрзалізниці, за бажанням в інших засобах масової інформації щодо участі в них та інформування учасників тендера про їх результати;
підготовка та розсилання необхідної для проведення процедури закупівлі чи процедури попередньої кваліфікації учасників державних закупівель, документації;
надання роз'яснень учасникам тендера щодо змісту тендерної документації у разі отримання від останніх відповідних запитів;
організація приймання, зберігання, розкриття тендерних пропозицій, забезпечення вибору найбільш вигідної тендерної пропозиції виключно на підставі критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій, визначених у тендерній документації;
ведення необхідної звітності щодо здійснення процедур тендера до вимог чинного законодавства;
проведення процедури попередньої кваліфікації учасників процедур державних закупівель у разі її застосування;
у разі надходження скарги від учасника процедур державних закупівель - забезпечити її належний розгляд відповідно до чинного законодавства або участь у розгляді скарги.
4. Права та обов'язки Тендерного комітету. Повноваження голови, секретаря та інших членів Тендерного комітету
4.1. Тендерний комітет має право:
готувати та подавати на затвердження начальника залізниці, керівника Підприємства проекти наказів щодо складу Тендерного комітету та з інших питань щодо проведення тендера;
одержувати від структурних підрозділів залізниць, підприємств залізничного транспорту інформацію, необхідну для проведення тендера;
залучати, у разі потреби, до роботи у Тендерному комітеті працівників Укрзалізниці та на договірних засадах без права голосу сторонніх експертів і консультантів, у тому числі з громадських організацій (за їх згодою);
використовувати необхідне для виконання покладених завдань, майно залізниць та Підприємств залізничного транспорту;
у межах затвердженого плану фінансування залізниці, підприємства здійснювати необхідні для проведення процедури закупівлі витрати.
4.2. Тендерний комітет зобов'язаний:
від імені замовника в межах наданих повноважень та визначених функцій виступати організатором проведення процедур закупівель послуг з страхування;
забезпечити рівні умови для всіх учасників тендера, що беруть участь у тендері, об'єктивний та чесний вибір переможця;
зберігати конфіденційність інформації;
своєчасно готувати письмові роз'яснення керівництву стосовно отриманих на його адресу скарг від учасників тендера, що беруть участь у тендері, щодо можливих порушень процедури тендера;
своєчасно оформляти відповідну звітність та забезпечувати її подання начальнику залізниці, керівнику підприємства.
4.3. Голова Тендерного комітету:
планує проведення засідань комітету та веде ці засідання;
вирішує питання стосовно забезпечення діяльності комітету;
приймає рішення щодо створення комісій та робочих груп Тендерного комітету;
вносить на розгляд начальника залізниці, керівника Підприємства пропозиції щодо змін у складі Тендерного комітету;
за потреби приймає рішення щодо проведення позапланових засідань Тендерного комітету;
пропонує порядок денний засідань Тендерного комітету.
4.3.1. Голова Тендерного комітету (виконуючий обов'язки голови - його заступник) засвідчує своїм підписом такі документи:
оголошення стосовно державних закупівель;
тендерну документацію, включаючи зміни у разі їх внесення;
інструкцію щодо підготовки та подання заявок на участь у попередній кваліфікації;
повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів;
рішення щодо скарг учасників торгів, що розглядалися Тендерним комітетом;
звіт про результати здійснення тендера.
4.4. Секретар Тендерного комітету призначається головою Тендерного комітету.
4.5. Секретар Тендерного комітету веде та оформляє протоколи засідань Тендерного комітету, забезпечує оперативне інформування членів Тендерного комітету стосовно організаційних питань його діяльності, за дорученням голови Тендерного комітету виконує іншу організаційну роботу, а також забезпечує зберігання документів щодо здійснення державних закупівель.
4.5. Якщо секретар Тендерного комітету відсутній на засіданні Тендерного комітету, то голова доручає тимчасово виконувати функції секретаря іншому члену Тендерного комітету.
4.6. Члени Тендерного комітету на засіданнях комітету беруть участь в обговоренні та приймають рішення щодо результатів процедури попередньої кваліфікації учасників, учасників процедури державних закупівель оцінки та зіставлення тендерних пропозицій, визначення переможця процедур закупівлі.
4.7. Члени Тендерного комітету мають право: брати участь в усіх засіданнях Тендерного комітету та прийнятті рішень, ознайомлюватися з усіма матеріалами щодо оцінки та зіставлення тендерних пропозицій учасників процедур державних закупівель, виносити питання на розгляд Тендерного комітету, а також на занесення своєї окремої думки до протоколів засідань комітету.
4.8. Члени Тендерного комітету зобов'язані додержуватись норм чинного законодавства України у сфері державних закупівель, з питань страхування і фінансових послуг, Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.12.2000 N 280, Порядку страхування на тендерній основі на залізничному транспорті, цього Положення, тендерної документації, об'єктивно та неупереджено розглядати тендерні пропозиції учасників, забезпечувати збереження конфіденційності інформації.
4.9. Кожний член Тендерного комітету, включаючи голову, має право одного голосу. Голосування має починатися з члена Тендерного комітету, який має найнижчу посаду, останнім висловлюється голова Тендерного комітету або особа, яка головує на засіданні.
5. Витрати на організацію та проведення процедур тендера
5.1. Склад, обсяги та джерела покриття витрат на організацію та проведення тендера можуть визначатися у відповідному кошторисі витрат щодо організації та проведення процедури тендера, що за поданням голови Тендерного комітету затверджується керівником Підприємства.
5.2. При розробці кошторису, зазначеного в пункті 5.1, враховуються конкретні умови діяльності Тендерного комітету, його тип, обсяг функцій, що ним виконуються, складність проведення процедури тендера тощо. При розрахунку кошторису не враховуються витрати, що покриваються за рахунок загального кошторису на утримання апарату Підприємства, зокрема на оплату праці штатних працівників, утримання приміщень тощо.
5.3. Члени Тендерного комітету рішенням начальника залізниці, керівника Підприємства в установленому законодавством порядку можуть преміюватись за якісне та сумлінне виконання робіт, пов'язаних з організацією тендера, зокрема за виконання завдань у неробочий час.
6. Відповідальність членів Тендерного комітету
6.1. Голова Тендерного комітету та інші члени Тендерного комітету, а також залучені експерти та консультанти відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення тендера, правильність та об'єктивність прийнятих рішень, недотримання вимог достовірності та збереження конфіденційності інформації, недоліки у веденні звітності.
6.2. При виявленні порушень у роботі Тендерного комітету, зокрема внаслідок розгляду отриманої відповідно до чинного законодавства скарги від учасників тендера, що беруть чи брали участь у процедурах тендера, голова Тендерного комітету подає письмові роз'яснення начальнику залізниці, керівнику Підприємства з цього приводу.