• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших субєктів владних повноважень"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 29.01.2008 № 4-у/2008
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 29.01.2008
  • Номер: 4-у/2008
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 29.01.2008
  • Номер: 4-у/2008
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших суб'єктів владних повноважень"
м. Київ
29 січня 2008 року
N 4-у/2008
Справа N 2-5/2008

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича - доповідача,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших суб'єктів владних повноважень" від 12 січня 2007 року N 601-V (Відомості Верховної Ради України, 2007 р., N 13, ст. 155).
Заслухавши суддю-доповідача Кампа В.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 45 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною), Постанову Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших суб'єктів владних повноважень" від 12 січня 2007 року N 601-V (далі - Постанова).
Як стверджують автори клопотання, Верховна Рада України, приймаючи Постанову, вийшла за межі своїх повноважень, чим порушила норми статті 6, частини другої статті 19, пункту 33 частини першої статті 85, частин першої, другої статті 89 Конституції України.
На думку народних депутатів України, визначені в пункті 2 Постанови основні завдання Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших суб'єктів владних повноважень (далі - Комісія), а саме: вивчення стану відповідності Конституції України підзаконних актів чинного законодавства України, проведення моніторингу актів, виданих Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підготовка проектів відповідних рішень Верховної Ради України - фактично означають встановлення певних контрольних функцій Комісії щодо всієї підзаконної нормотворчої та правозастосовчої діяльності невизначеного кола суб'єктів владних повноважень - державних органів, включаючи суди, органи виконавчої влади, а також органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб - з питань неухильного додержання ними Конституції України та законів України.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 22 січня 2008 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Вирішуючи питання про відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
Згідно з частинами другою, п'ятою статті 89 Конституції України Верховна Рада України у межах своїх повноважень може створювати для підготовки і попереднього розгляду питань тимчасові спеціальні комісії, організація і порядок діяльності яких встановлюються законом.
Порядок організації та функціонування тимчасових спеціальних комісій не врегульовано окремим законом, тому Верховна Рада України у вирішенні цих питань керується відповідно до статті 1 Регламенту Верховної Ради України (далі - Регламент) Конституцією України, іншими законами України та Регламентом.
Відповідно до частини першої статті 81 Регламенту тимчасова спеціальна комісія утворюється на визначений Верховною Радою України термін, після закінчення якого повноваження комісії припиняються. Тимчасова спеціальна комісія припиняє повноваження також у разі припинення повноважень Верховної Ради України, якою утворено цю тимчасову спеціальну комісію (частина друга статті 81 Регламенту) .
30 вересня 2007 року на підставі Указу Президента України від 5 червня N 497 (зі змінами) відбулися позачергові вибори до Верховної Ради України. Результати виборів офіційно оприлюднені Центральною виборчою комісією 27 жовтня 2007 року. Новообрана Верховна Рада України шостого скликання розпочала свою роботу 23 листопада 2007 року.
Враховуючи, що Верховна Рада України п'ятого скликання, якою було утворено Комісію, і народні депутати України, які входили до її складу, припинили повноваження відповідно до частини першої статті 81 Конституції України, повноваження Комісії згідно з пунктом 2 частини другої статті 81 Регламенту також вважаються припиненими, а Постанова є такою, що вичерпала свою дію. Отже, Постанова як правовий акт не може розглядатися на відповідність Конституції України, тобто це питання непідвідомче Конституційному Суду України (Ухвала Конституційного Суду України від 31 жовтня 2007 року N 60-у/2007) .
На підставі викладеного та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 13, 39, 45, 50 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанову Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України для вивчення питань аналізу стану додержання Конституції та законів України у нормотворчій та правозастосовчій діяльності державних органів, посадових осіб, інших суб'єктів владних повноважень" від 12 січня 2007 року N 601-V на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ