• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 22.08.2007 № в-464/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 22.08.2007
  • Номер: в-464/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 22.08.2007
  • Номер: в-464/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
22.08.2007 N в-464/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 році Управлінням транспорту і зв'язку Львівської міської ради.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління транспорту і зв'язку Львівської міської ради.
Адреса: 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1.
2. Головний розпорядник: не вказано.
3. Відповідальний за проведення торгів: начальник відділу транспорту управління - Радь І.П.
4. Предмет закупівлі: Автомобілі вантажні (евакуатори).
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 02.10.2006 р., закінчення - 25.12.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Лист Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради від 05.04.2007 N 2503/19-85 - 1 арк.;
2. Наказ про створення тендерного комітету Львівської міської ради Управління транспорту та зв'язку від 01.03.2005 N 08-У - 5 арк.;
3. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Сошенка І.С. від 16.02.2005 СПК N 073719 - 1 арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Сироїжко І.С. від 16.02.2005 СПК N 110664 - 1 арк.;
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Сироїжко І.С. від 16.02.2005 СПК N 110664 - 1 арк.;
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Радь І.П. від 16.02.2005 СПК N 318251 - 1 арк.;
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Золочівської Г.В. від 16.02.2005 СПК N 110674 - 1 арк.;
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації Голубець О.М. від 16.02.2005 СПК N 073704 - 1 арк.;
9. Протокол засідання тендерного комітету Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради щодо оцінки та визначення переможця тендеру на закупівлю автомобілів вантажних (евакуаторів) від 29.11.2006 N 11 - 2 арк.;
10. Протокол розкриття пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 28.11.2006 N 10 - 3 арк.;
11. Лист Міжнародного транспортного консорціуму "Трансінвест" до Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради від 22.11.2006 N 40/32-CKK-35PIC - 3 арк.;
12. Протокол засідання тендерного комітету Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради щодо розкриття тендерних пропозицій від 23.10.2006 N 9 - 4 арк.;
13. Протокол засідання тендерного комітету Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради щодо внесення змін до річного плану державних закупівель на 2006 рік, що підлягає оприлюдненню, та затвердження тендерної документації на закупівлю автомобілів вантажних (евакуаторів) від 25.09.2006 N 7 - 3 арк.;
14. Повідомлення про присвоєння коду N ZY/KL-рп071 від 28.09.2006 щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.;
15. Проект річного плану державних закупівель управління транспорту та зв'язку департаменту житлового господарства Львівської міської ради на 2007 рік - 1 арк.;
16. Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів від 29.12.2006 б-н - 1 арк.;
17. Звіт про проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 29.09.2006 б-н - 1 арк.;
18. Звіт про проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 29.06.2006 б-н - 1 арк.;
19. Звіт про проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 02.04.2006 б-н - 1 арк.;
20. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти від 23.10.2006 б-н - 1 арк.;
21. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти від 11.12.2006 N 18/332-вих - 1 арк.;
22. Звіт про результати здійснення процедур відкритих і доступних торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 18.12.2006 N 3 - 2 арк.;
23. Повідомлення про присвоєння кодів N QS/T-1251/ГЮМвт від 18.12.2006 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет - 1 арк.;
24. Лист Голові тендерного комітету Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради від 19.12.2006 N 583/06 - 1 арк.;
25. Оголошення про заплановані закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.10.2006 N 40(59) - 1 арк.;
26. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.12.2006 N 52(71) - 1 арк.;
27. Результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.12.2006 N 37 - 1 арк.;
28. Заплановані закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.10.02006 N 25 - 1 арк.;
29. Ухвала Львівської міської ради про внесення змін у міський та районні бюджети м. Львова на 2006 рік від 07.09.2006 N 128 - 3 арк.;
30. Довідка про зміни до місячного розпису спеціального фонду бюджету Львівської міської ради від 13.09.2006 N 700 - 1 арк.;
31. Договір купівлі-продажу Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради від 11.12.2006 N 25-06 - 2 арк.;
32. Лист про виділення коштів з міського бюджету для придбання двох автомобілів-евакуаторів від 20.12.2006 N 1248 - 1 арк.;
33. Платіжне доручення від 25.12.2006 N 373 - 1 арк.;
34. Видаткова накладна від 29.12.2006 N PH-0000113 - 1 арк.;
35. Тендерна документація Управління транспорту та зв'язку Львівської міської ради від 02.10.2006 б-н - 11 арк.;
36. Тендерна пропозиція ТзОВ "СКОЛЕСІЛЬБУД" б-н та дати - 22 арк.;
37. Доручення, видане Буцко А.І., від 23.10.2006 N 51 - 1 арк.;
38. Тендерна пропозиція ТзОВ "СПЕЦТЕХСЕРВІС" б-н та дати - 26 арк.;
39. Доручення, видане Хайнус В.І., від 23.10.2006 N 135 - 1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг Управлінням транспорту і зв'язку Львівської міської ради".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету
Тендерний комітет Управління транспорту і зв'язку Львівської міської ради (надалі - Замовник) створено на підставі наказу від 01.03.2005 N 08-у та затверджено в складі шести осіб, в тому числі - головою тендерного комітету було призначено заступника начальника управління транспорту і зв'язку - Собенка І.С.
Тендерний комітет діє на підставі Положення про тендерний комітет щодо організації ведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти затвердженим начальником управління - Я.Вовчак від 01.03.2005 р.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Собенко І.С.наказ від
01.03.2005
N 08-у
Голова
тендерного
комітету
від
16.02.2005
СПК N 073719
2.Радь І.П. Член тендерного
комітету
від
16.02.2005
СПК N 318251
3.Голубець О.М. Член тендерного
комітету
від
16.02.2005
СПК N 073704
4.Золочівська Г.В. Член тендерного
комітету
від
16.02.2005
СПК N 110674
5.Кравецька О.М. Член тендерного
комітету
6.Сироїжко У.С. Секретар
тендерного
комітету
від
16.02.2005
СПК N 110664
та від
16.02.2005
СПК N 110664
В порушення вимог ч. 4 та ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон) заступника голови тендерного комітету розпорядчим актом призначено не було та член тендерного комітету - Кравецька О.М. на момент проведення процедури закупівлі не мала сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до ухвали Львівської міської ради про внесення змін у міський та районні бюджети м. Львова на 2006 рік від 07.09.2006 N 128 Замовнику були затверджені асигнування у сумі 600,0 тис. гривень на придбання рухомого складу - евакуаторів в кількості 2 одиниці.
Згідно з Довідкою про зміни до помісячного розпису спеціального фонду бюджету на 2006 рік від 13.09.2006 N 700 Замовнику затверджено видатки за рахунок місцевого бюджету за КФК 180409 "Внески органів місцевого самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності" КЕКВ 2110 "Придбання обладнання і предметів довгострокового користування" в загальній сумі 600,0 тис. гривень.
При цьому розпорядженням Львівського міського голови про виділення коштів з міського бюджету для придбання двох автомобілів-евакуаторів від 20.12.2006 N 1248 Управлінню транспорту і зв'язку ЛМР за КФК 180409 "Внески органів місцевого самоврядування у статутні фонди суб'єктів підприємницької діяльності" було виділені кошти у сумі 592,0 тис.грн. для придбання двох евакуаторів.
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 25.09.2006 N 7 Замовником було внесено зміни до річного плану закупівель на 2006 рік, якими передбачено кошти в сумі 600,0 тис.грн. на закупівлю автомобілів вантажних (евакуаторів) та було вирішено проводити процедуру закупівлі в жовтні 2006 року у формі відкритих торгів, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
В порушення вимог Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, Замовником Зміни до річного плану державних закупівель на 2006 рік складено не за встановленою формою, а саме: відсутні розділи щодо коду згідно з КЕКВ і КПКВ; коду згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 016-97; відповідальний підрозділ, який планується залучити до підготовки тендерної документації; термін дії договору тощо.
Замовником оприлюднено річний план державних закупівель на 2006 рік в інформаційній системі в мережі Інтернет від 28.09.2006 р. за кодом N ZY/KL-pn071.
4. Визначення предмета закупівлі
Замовником було визначено предмет закупівлі як "автомобілі вантажні" за кодом 34.10.4 відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Оголошення про заплановану закупівлю евакуаторів було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 02.10.2006 N 40(59) за номером N 40049006 та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 02.10.2006 N 25 за N 1265925.
Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів із закупівлі евакуаторів в інформаційній системі в мережі Інтернет від 25.09.2006 за кодом GXZ/BE-444.
Згідно з інформацією, викладеною в Оголошенні про заплановану закупівлю евакуаторів, строк подання тендерних пропозицій скорочено до 21 календарного дня та визначено кінцевий термін надання пропозицій 23.10.2006 р.
В порушення ч. 3 ст. 19 Закону у Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.12.2006 N 3 не зазначено причини скорочення строку, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками.
7. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю автомобілів вантажних (евакуаторів) була затверджена від 02.10.2006 головою тендерного комітету Собенко І.С.
Замовником було встановлено вартість тендерної документації у розмірі 1000,0 гривень.
Відповідно до п. 1.3 тендерної документації, учасники торгів до моменту надання тендерних пропозицій повинні сплатити вартість тендерної документації.
У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що пропозиції, які подаються учасниками, повинні складатися з комерційної та технічної частин.
Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, передбаченим Додатком 2 до тендерної документації: - право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, відсутність заборгованості за податками та зборами, інформацію про загальні відомості підприємства, копію свідоцтва про державну реєстрацію та іншу інформацію.
Технічна частина повинна включати повну інформацію про основну технічну характеристику товару, передбачену розділом 10 до тендерної документації, а також повинна містити інформацію про країну походження об'єкта торгів, назву виробника тощо.
При цьому, в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимог щодо якісних характеристик предмета закупівлі.
Основні умови договору передбачають розрахунки відповідно до ст. 51 Бюджетного кодексу України за фактом постачання тощо.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі критерію - ціни згідно з методом рангування.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 23.10.2006 N 9 стало відомо, що у зв'язку із надходженням скарги від Міжнародного транспортного інвестиційного консорціуму "Трансінвест" від 20.10.2006 N 20-10-2 щодо оскарження процедури закупівлі автомобілів вантажних та зобов'язання Замовника встановити загальний строк 45 календарних днів для подання тендерних пропозицій для участі у торгах - процедуру закупівлі було призупинено на 20 робочих днів до 20.11.2006 р.
На підставі Повідомлення від 22.11.2006 N 40-32 Спеціальної комісії з питань державних закупівель про результати розгляду скарги процедуру закупівлі автомобілів вантажних було поновлено, а скаргу Міжнародного транспортного інвестиційного консорціуму "Трансінвест" залишено без задоволення.
В порушення вимог ч. 1 ст. 24 Закону одержані тендерні пропозиції не були внесені Замовником до реєстру, форма якого визначена уповноваженим органом.
Поряд з цим, в порушення вимог ч. 4 ст. 24 Закону Замовником не було повідомлено у письмовій формі учасників торгів про продовження строку процедури розкриття тендерних пропозицій у зв'язку з надходженням скарги від Міжнародного транспортного інвестиційного консорціуму "Трансінвест".
Відповідно до Протоколу розкриття від 28.11.2006 N 10 Замовником було отримано тендерні пропозиції від учасників торгів ТОВ "Спецтехсервіс" та ТОВ "Сколесільбуд".
Пропозиції учасників надійшли з відповідними ціновими пропозиціями:
- ТОВ "Спецтехсервіс" - 592,0 тис.грн. за 2 од. евакуаторів;
- ТОВ "Сколесільбуд" - 606,0 тис.грн. за 2 од. евакуаторів.
Перевіркою фактично наданих тендерних пропозицій в частині відповідності учасників технічним та кваліфікаційним вимогам, визначеним Замовником у тендерній документації, виявлено наступне.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "Спецтехсервіс" відсутня підтверджуюча інформація щодо оплати ним наданої тендерної документації, не зазначена інформація про країну походження евакуаторів. Також, у комерційній частині тендерної пропозиції даного учасника зазначено, що розрахунки за евакуатори будуть здійснюватися на умовах передплати 30%, а 70% після поставки товару, що суперечить додатку до тендерної документації "Основні умови договору", якими передбачено проведення розрахунків відповідно до п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України за фактом постачання предмета закупівлі.
Учасник ТОВ "Сколесільбуд" також не надав підтверджуючої інформації щодо оплати ним наданої тендерної документації, не вказав країну походження евакуаторів та не визначив умови розрахунків.
Відповідно до п. 25.1 тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на будь-якому етапі торгів, якщо учасник не оплатив тендерну документацію, якщо його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації, тощо.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону Замовником не було відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ "Спецтехсервіс" та ТОВ "Сколесільбуд", які не відповідали умовам тендерної документації.
В порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону Замовником на етапі розкриття не було перевірено правильність оформлення тендерних пропозицій учасниками та їх відповідність умовам, визначеним в тендерній документації.
Враховуючи вищезазначене, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону, Замовником не було визнано торги такими, що не відбулися.
Замовником було розміщено Протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.10.2006 N 9 в інформаційній системі мережі Інтернет від 23.10.2006 за кодом LC/NR-пр1249/ГЮМ.
Слід зазначити, що у зв'язку із надходженням скарги Замовником було призупинено процедуру закупівлі до 20.11.2006 р. і фактично розкрито тендерні пропозиції учасників від 28 листопада 2006 року, про що складено Протокол розкриття від 28.11.2006 N 10, тобто Замовник не міг раніше, ніж 28.11.2006, оприлюднити інформацію про розкриття тендерних пропозицій, так як вони не були ще розкриті.
Таким чином можна вважати, що Замовником не було дотримано строку призупинення процедури закупівлі та враховуючи вищевикладене, можна зробити об'єктивний висновок щодо формального оформлення Замовником процедури закупівлі евакуаторів та визначення переможця заздалегідь.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону Замовником не було оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 28.11.2006 N 10 та інформацію, що стосується розгляду скарги.
Відповідно до ст. 38 Закону за порушення вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, розробленими на його виконання, посадові особи замовників та учасників торгів несуть адміністративну відповідальність відповідно до законів України.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Відповідно до Протоколу оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 29.11.2006 N 11 Замовником було визначено переможцем торгів на закупівлю евакуаторів ТОВ "Спецтехсервіс" за найменшою ціновою пропозицією в сумі 592,0 тис.грн. за 2 од. техніки.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників ТОВ "Спецтехсервіс" та ТОВ "Сколесільбуд", які мали бути відхилені згідно з цим Законом.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів
В порушення ч. 2 ст. 29 Закону Замовником протягом п'яти календарних днів з дня акцепту не надіслано переможцю торгів ТОВ "Спецтехсервіс" повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також не надіслано іншому учаснику ТОВ "Сколесільбуд" письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Акцепт тендерної пропозиції та повідомлення про результати торгів розміщено в інформаційній системі мережі Інтернет від 29.11.2006 за кодом IG/K-акц1250/ГЮМ.
Оголошення про результати процедури відкритих торгів на закупівлю евакуаторів було розміщено в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 25.12.2006 р. за N 52(71), N 52211206р та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 25.12.2006 N 37 за N 3717441.
В інформаційних системах у мережі Інтернет Замовником оголошення про результати проведених відкритих торгів було оприлюднено від 18.12.2006 за кодом ZYI/RO-рез2115.
10. Укладення договору
Замовником укладено договір від 11.12.2006 N 25-06 на закупівлю евакуаторів в кількості 2 одиниці з переможцем торгів ТОВ "Спецтехсервіс" на загальну вартість 592,0 тис. гривень.
Відповідно до п. 3.1 та п. 4.1 Договору від 11.12.2006 N 25-06, Покупець перераховує кошти на рахунок Продавця протягом 5-ти банківських днів з моменту отримання рахунку та Продавець повинен передати товар Покупцю протягом 10 календарних днів з моменту перерахування коштів Покупцем, що грубо суперечить умовам тендерної документації, якими передбачено розрахунки за фактом постачання відповідно до п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України.
На підставі платіжного доручення від 25.12.2006 N 373, Замовником було перераховано кошти в сумі 592,0 тис.грн. як попередню оплату (аванс) за евакуатори згідно договору від 11.12.2006 N 25-06, що фактично підтверджує проведення Замовником попередньої оплати у 100% розмірі.
Відповідно до п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання розпорядник бюджетних коштів приймає рішення про їх оплату та подає доручення на здійснення платежу органу Державного казначейства України, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.
Таким чином, Замовник самостійно погодився на зміну "основних умов договору", а саме порядку розрахунків за поставлений товар та уклав договір закупівлі, умови якого відрізняються від умов, визначених в тендерній документації.
Отже, в порушення вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу Замовником було перераховано кошти в сумі 592,0 тис.грн. ТОВ "Спецтехсервіс" як попередню оплату (аванс) за евакуатори згідно договору від 11.12.2006 N 25-06 до моменту їх отримання.
Згідно з видатковою накладною від 29.12.2006 р. N PH-0000113 Замовником було отримано два автомобіля-евакуатора МАЗ 437041-268 з краном маніпулятором PK 12000 T, що суперечить умовам тендерної документації, якою передбачено було строк поставки листопад 2006 р.
Поряд з цим, Замовником укладено договір від 11.12.2006 N 25-06 з ТОВ "Спецтехсервіс" на загальну вартість 592,0 тис.грн., умови якого відрізняються від умов тендерної документації в частині визначення розрахунків та строку поставки товару, що відповідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою вважати такий договір недійсним (нікчемним).
Як зазначалось вище, Замовником було не дотримано вимоги ч. 2 ст. 29 Закону в частині неповідомлення переможця торгів ТОВ "Спецтехсервіс" про акцепт тендерної пропозиції, а також іншого учасника ТОВ "Сколесільбуд" про результати торгів, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою вважати Договір від 11.12.2006 N 25-06 укладений між Замовником та ТОВ "Спецтехсервіс" на загальну вартість 592,0 тис. гривень, недійсним (нікчемним).
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору судом не вимагається.
11. Складання звітності
За результатами проведеної процедури відкритих торгів із закупівлі евакуаторів, Замовником було складено Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.12.2006 N 3, який був оприлюднений за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 18.12.2006 за кодом QS/T-зв1251/ГЮМ.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Управлінням транспорту і зв'язку Львівської міської ради відкритих торгів із закупівлі евакуаторів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 4 та ч. 7 ст. 12 Закону, заступника голови тендерного комітету розпорядчим актом призначено не було та член тендерного комітету - Кравецька О.М. на момент проведення процедури закупівлі не мала сертифіката чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- вимоги Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, Замовником Зміни до річного плану державних закупівель на 2006 рік складено не за встановленою формою, а саме: відсутні розділи щодо коду згідно з КЕКВ і КПКВ; коду згідно з Державним класифікатором продукції та послуг016-97; відповідальний підрозділ, який планується залучити до підготовки тендерної документації; термін дії договору тощо;
- ч. 3 ст. 19 Закону - у Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів від 18.12.2006 N 3, не зазначено причини скорочення строку, що може свідчити про наміри Замовника послабити конкуренцію між учасниками;
- ч. 2 ст. 21 Закону, тендерна документація Замовника не містить вимог щодо якісних характеристик предмета закупівлі;
- ч. 1 ст. 24 Закону, одержані тендерні пропозиції не були внесені Замовником до реєстру, форма якого визначена уповноваженим органом;
- ч. 4 ст. 24 Закону, Замовником не було повідомлено у письмовій формі учасників торгів про продовження строку процедури розкриття тендерних пропозицій у зв'язку з надходженням скарги від Міжнародного транспортного інвестиційного консорціуму "Трансінвест";
- ч. 1 ст. 27 Закону, Замовником не було відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ "Спецтехсервіс" та ТОВ "Сколесільбуд", які не відповідали умовам тендерної документації;
- ч. 3 ст. 26 Закону, Замовником на етапі розкриття не було перевірено правильність оформлення тендерних пропозицій учасниками та їх відповідність умовам, визначеним в тендерній документації;
- ч. 1 ст. 28 Закону, Замовником не було визнано торги такими, що не відбулися;
- ч. 1 ст. 4-1 Закону, Замовником не було оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет Протоколу розкриття тендерних пропозицій від 28.11.2006 N 10 та інформацію, що стосується розгляду скарги;
- ч. 7 ст. 26 Закону, Замовником допущено до оцінки тендерні пропозиції учасників ТОВ "Спецтехсервіс" та ТОВ "Сколесільбуд", які мали бути відхилені згідно з цим Законом;
- ч. 2 ст. 29 Закону, Замовником протягом п'яти календарних днів з дня акцепту не надіслано переможцю торгів ТОВ "Спецтехсервіс" повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також не надіслано іншому учаснику ТОВ "Сколесільбуд" письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Замовником укладено договір від 11.12.2006 N 25-06 на закупівлю евакуаторів в кількості 2 одиниці з переможцем торгів ТОВ "Спецтехсервіс" на загальну вартість 592,0 тис. гривень.
При цьому, в порушення вимог п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу, Замовником було перераховано кошти в сумі 592,0 тис.грн. ТОВ "Спецтехсервіс" як попередню оплату (аванс) за евакуатори згідно договору від 11.12.2006 N 25-06 до моменту їх отримання.
Поряд з цим, Замовником укладено договір від 11.12.2006 N 25-06 з ТОВ "Спецтехсервіс" на загальну вартість 592,0 тис.грн., умови якого, відрізняються від умов тендерної документації в частині визначення розрахунків та строку поставки товару, що відповідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою вважати такий договір недійсним (нікчемним).
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору судом не вимагається.
Враховуючи вищевикладені порушення, за договором від 11.12.2006 N 25-06, який був укладений між Управлінням транспорту і зв'язку Львівської міської ради та ТОВ "Спецтехсервіс" загальною вартістю 592,0 тис. грн., Замовником використано державні кошти з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому може вбачатися нанесення збитків державі.
Таким чином, процедура закупівлі евакуаторів проведена Управлінням транспорту і зв'язку Львівської міської ради формально та з грубими порушеннями вимог чинного законодавства.
Дії тендерного комітету Управління транспорту і зв'язку Львівської міської ради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба