КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IV сесія V скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 251/912 від 15.03.2007
Про затвердження Програми захисту прав
споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 та підпункту3 пункту "б" частини першої статті 30 Закону України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), статті 5 Закону України"Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ), Указу Президента Українивід 13 липня 2005 року N 1105/2005 ( 1105/2005 ) "Про заходи щодовдосконалення діяльності у сфері технічного регулювання таспоживчої політики" та з метою забезпечення захисту правспоживачів в м. Києві Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Програму захисту прав споживачів у м. Києві на2007-2010 роки згідно з додатком.
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державнійадміністрації) забезпечити реалізацію заходів, передбаченихПрограмою захисту прав споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки.
3. Визначити Головне управління з питань захисту правспоживачів виконавчого органу Київради (Київської міськоїдержавної адміністрації) відповідальним за реалізацію Програмизахисту прав споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки.
4. Виконання Програми захисту прав споживачів у м. Києві на2007-2010 роки здійснювати за рахунок видатків, які затверджені уміському бюджеті на відповідний рік на утримання Головногоуправління з питань захисту прав споживачів.
5. Виконавчому органу Київради (Київській міській державнійадміністрації) щорічно подавати Київраді звіт по хід виконанняПрограми захисту прав споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки.
6. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Київради від15.01.2002 N 228/1662 ( ra0228023-02 ) "Про затвердження міськоїПрограми заходів щодо захисту прав споживачів м. Києва на2002-2005 роки".
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань торгівлі, громадського харчування тапослуг.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 15.03.2007 N 251/912
ПРОГРАМА
захисту прав споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки
Паспорт Програми
1. Програми захисту прав споживачів у м. Києві на2007-2010 роки.
2. Термін реалізації програми:
- початок 2007 рік,
- закінчення 2010 рік.
3. Спрямованість програми:
- соціально-економічна,
- правозахисна.
4. Замовник (розробник) програми:
Головне управління з питань захисту прав споживачіввиконавчого органу Київради (Київської міської державноїадміністрації).
5. Підстава для розробки програми:
Указ Президента України від 13 липня 2005 року N 1105/2005( 1105/2005 ) "Про заходи щодо вдосконалення діяльності у сферітехнічного регулювання таспоживчої політики".
6. Мета програми:
Створення ефективної системи безпеки і захисту передбаченихзаконодавством прав споживачів шляхом застосування комплекснихважелів механізму правового та організаційно-технічногорегулювання взаємовідносин між споживачами та суб'єктамигосподарювання на споживчому ринку м. Києва щодо додержання вимогзаконодавства про захист прав споживачів та попередженняправопорушень у цій сфері.
7. Очікувані результати реалізації програми:
- забезпечення функціонування системи виявлення, попередженняі припинення порушень законодавства про захист прав споживачів;
- підвищення рівня безпеки життя, здоров'я, майна споживачівта навколишнього природного середовища;
- попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів,створення умов для розвитку цивілізованих правовідносин міжпродавцями (надавачами послуг, виконавцями робіт) та споживачами;
- забезпечення дієвого захисту громадян щодо захисту їх правяк споживачів.
8. Джерела фінансування:
кошти міського (місцевого) бюджету.
9.Вартість програми:
Програма не передбачає окремого фінансування, в той же часфінансування виконання передбачених заходів буде включатись добюджетів на відповідні роки.
10. Контроль та координація:
Головне управління з питань захисту прав споживачіввиконавчого органу Київради (Київської міської державноїадміністрації).
1. Загальні положення
Програма захисту прав споживачів у м. Києві є складовоючастиною системи нормативно-правового регулювання на місцевомурівні, яка спрямована на забезпечення додержання суб'єктамигосподарювання законодавства про захист прав споживачів таскоординованих дій між органами виконавчої влади з питань щодозахисту прав споживачів, віднесених законодавством до їхкомпетенції, громадськими об'єднаннями споживачів, вітчизнянимивиробниками та об'єднаннями підприємств, що здійснюють діяльністьу сфері торгівлі, побуту, сервісу тощо.
Програма розроблена на виконання Указу Президента України від13 липня 2005 року N 1105/2005 ( 1105/2005 ) "Про заходи щодовдосконалення діяльності у сфері технічного регулювання таспоживчої політики", а також з урахуванням вимог:
- Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) вредакції Закону від 01.12.2005 N 3161-IV ( 3161-15 ),
- Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"( 280/97-ВР ),
- Закону України "Про якість і безпеку харчових продуктів,продовольчої сировини" ( 771/97-ВР ),
- Положення про Головне управління з питань захисту правспоживачів виконавчого органу Київради (Київської міськоїдержавної адміністрації), затвердженого рішенням Київради від30.09.2004 N 478/1878 ( ra0478023-04 ), зі змінами, затвердженимирішенням Київради від 08.12.2005 N 563/3024 ( ra_563023-05 ).
Ця Програма передбачає реалізацію комплексу заходів щодонедопущення на споживчий ринок міста неякісної, фальсифікованої,небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачів та навколишньогоприродного середовища продукції, а також забезпечення державногозахисту передбачених законодавством прав споживачів.
Основними цілями Програми є:
- забезпечення виконання суб'єктами господарювання в сферіторгівлі, ресторанного господарства, побуту та послуг вимогчинного законодавства щодо захисту прав споживачів;
- недопущення на споживчий ринок міста неякісної,фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачівта навколишнього природного середовища продукції (*), у томучислі, яка не супроводжується необхідною, достовірною, доступною,своєчасною інформацією та відповідними документами;_______________
(*) Продукція - будь-який виріб (товар), робота чи послуга,що виготовляються, виконуються чи надаються для суспільних потреб(Закон України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) в редакціївід 01.12.2005 N 3161-IV ( 3161-15 ).
- недопущення здійснення суб'єктами господарюваннязабороненої законом нечесної підприємницької практики та практики,яка порушує права споживачів;
- підвищення рівня інформованості та правової обізнаностіспоживачів стосовно реалізації та захисту їх прав;
- забезпечення дієвого передбаченого законодавством захиступрав споживачів, у тому числі в судовому порядку.
Враховуючи узагальнені проблемні питання, що склалися наспоживчому ринку міста, розширення сфери правового регулюваннявідносин між споживачами та суб'єктами господарювання у зв'язку звнесенням змін до Закону України "Про захист прав споживачів"( 1023-12 ) в новій редакції від 01.12.2005 N 3161-IV ( 3161-15 ),а також тенденції щодо можливого подальшого розвитку негативнихявищ у цій сфері, у Програмі визначені основні напрямкизабезпечення захисту прав споживачів, а саме:
- забезпечення належної якості та безпеки продукції;
- здійснення широкомасштабних заходів щодо правової освіти таінформування населення з питань захисту прав споживачів;
- захист прав споживачів на ринках та в дрібно-роздрібнійторговельній мережі;
- захист прав споживачів у сфері побуту та послуг.
Програма передбачає комплексний підхід до вирішення найбільшважливих питань, а також створення механізму подолання негативнихявищ на споживчому ринку щодо прав споживачів, попередженьправопорушень у цій сфері, а також підвищення рівня правовоїкультури та обізнаності у відносинах між підприємцями таспоживачами.
Критерії ефективності Програми мають визначати:
- забезпечення дієвого контролю щодо якості та безпекипродукції, що знаходиться у роздрібному обігу на споживчому ринкуміста;
- підвищення рівня надання побутових, комунальних,транспортних, ритуальних, будівельних, готельних, косметичних,оплатних лікувальних, освітніх та інших послуг;
- зниження відносних якісних та кількісних показників рівняправопорушень та покращення ситуації на споживчому ринку міста вцілому;
- забезпечення дієвого державного, у тому числі судовогозахисту прав споживачів у разі їх порушення.
Запорукою ефективного виконання будь-якого проекту євизначення конкретних заходів, завдань, виконавців, тобтовизначення результативних показників як продукту ефективності.
Програма містить сукупність заходів, що повинні забезпечитиреалізацію державної політики у цьому напрямку. Слід зазначити, щов сучасних умовах бурхливого розвитку споживчого ринку відповіднозмінюються й акценти відносин між споживачами та підприємцями,тому результативні показники Програми можуть змінюватисявідповідно до змін стану ринку.
До постійних кількісних показників Програми віднесенокількість проведених перевірок у співвідношенні до кількостісуб'єктів господарювання, об'єму роздрібного товарообігу,кількості правопорушень, розглянутих скарг та звернень споживачів,наданих юридичних консультацій та правової допомоги, участі усудовому розгляді справ, проведених просвітницьких таінформаційних заходів, у тому числі за участю засобів масовоїінформації.
Якісні показники визначено обсягами проінспектованоїпродукції, призупиненої або припиненої реалізації продукції, утому числі за результатами лабораторних досліджень, задоволеннямскарг споживачів щодо усунення недоліків продукції, її обміну абоповернення коштів та інших вимог.
Крім того, до них відносяться і результати, отримані в ходіпроведених перевірок, прийняття рішень по яким належить доповноважень співвиконавців Програми.
Наприклад, очікуваним результатом ефективності відорганізації бізнес-семінарів за участю директорів ринків,орендарів торгових місць та зацікавлених осіб з питань управлінняринками має бути співвідношення кількості виявлених порушень докількості проведених перевірокна зазначених ринках у динаміці,критерієм ефективності - кількість залучених до цих заходів осіб,а показником якості - кількість повторних приписів адміністраціямринків м. Києва про усунення порушень вимог законодавства щодозахисту прав споживачів.
Так, наприклад, очікуваним показником від реалізації заходущодо сприяння правовій освіті населення та формуванню навиківкомпетентної поведінки у взаємовідносинах із суб'єктамигосподарювання є кількість розроблених інформаційно-освітніхпрограм та кількість населення,охопленого такими програмами,результатом ефективності - обізнаність громадян в галузіреалізації та захисту своїх прав, що підтверджують показник якості- зменшення або збільшення кількості звернень до органів захиступрав споживачів та їх правове обґрунтування.
Таким чином, чітко сформований метод глибокого аналізукожного окремого заходу Програми з урахуванням зміни тих чи іншихумов розвитку ринкових відносин дозволяє визначати ефективністьПрограми на будь-якому етапі її виконання.
2. Стан забезпечення захисту прав споживачів
у м. Києві
Правове обгрунтування
Виходячи з принципу, закріпленого в статті 3 КонституціїУкраїни ( 254к/96-ВР ), що людина, її життя і здоров'я, честь ігідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищоюсоціальною цінністю, права споживачів належать до найголовнішихсоціальних прав, захист яких покладається на державу. Відповіднодо статті 42 Конституції України держава захищає права споживачів,здійснює контроль за якістю та безпекою продукції та усіх видівпослуг, робіт, сприяє діяльності громадських організаційспоживачів. Цей принцип конкретизується в положеннях статті 5Закону України "Про захист прав споживачів" ( 1023-12 ) (вредакції Закону від 1 грудня 2005 року N 3161-IV ( 3161-15 ), заякою держава забезпечує споживачам захист їх прав, надаєможливість вільного вибору продукції, здобуття знань ікваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під часпридбання та використання продукції відповідно до їх потреб, ігарантує придбання або одержання продукції іншими законнимиспособами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній дляпідтримання здоров'я і життєдіяльності.
Указом Президента України від 13 липня 2005 року N 1105/2005( 1105/2005 ) "Про заходи щодо вдосконалення діяльності у сферітехнічного регулювання та споживчої політики" передбачено, щопочинаючи з 2006 року проекти програм економічного і соціальногорозвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць маютьмістити заходи щодо підвищення рівня захисту прав споживачів тастворення конкурентоспроможної продукції (підпункт 2 пункт 2Указу).
Відповідно до статті 5 Закону України "Про захист правспоживачів" ( 1023-12 ) до органів, що здійснюють захист правспоживачів, віднесено і органи місцевого самоврядування.
Відповідно до підпункту 3 пункту б статті 30 Закону України"Про місцеве самоврядування" ( 280/97-ВР ) функції здійсненняконтролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачіввіднесено до повноважень місцевих органів самоврядування, якделеговані їх виконавчим органам.
Відповідно до статті 28 Закону України "Про захист правспоживачів" ( 1023-12 ) та Положення про Головне управління зпитань захисту прав споживачів виконавчого органу Київськоїміської ради (Київської міської державної адміністрації),затвердженого рішенням Київради від 30.09.2004 N 478/1878( ra0478023-04 ) (зі змінами, затвердженими рішенням Київради від08.12.2005 N 563/3024 ( ra_563023-05 ) визначено повноваженняГоловного управління з питань захисту прав споживачів виконавчогооргану Київради (Київської міської державної адміністрації) щодойого діяльності у сфері захисту прав споживачів.
Соціально-економічні аспекти
Як свідчить практика роботи Головного управління з питаньзахисту прав споживачів, у 85-90 відсотків проінспектованихсуб'єктів господарювання у сфері торгівлі, громадського харчуванняі послуг порушуються законодавчо визначені права громадян якспоживачів. На сьогоднішній день в м. Києві підприємницькудіяльність здійснюють більше 300 тисяч суб'єктів господарювання,дві третини з них в сфері торговельного обслуговування,ресторанного господарства, надання послуг та виконання робіт. Маємісце проникнення на споживчий ринок неякісних, фальсифікованих танебезпечних для життя і здоров'я людей товарів, передусімпродуктів харчування та алкогольних напоїв. Не повною міроюреалізується право споживачів щодо надання їм необхідної,доступної і достовірної інформації про товари, роботи, послуги.Часто допускаються порушення правил торговельного обслуговуваннята порядку надання послуг.
Так, за 10 місяців 2006 року фахівцями Головного управління зпитань захисту прав споживачів здійснено 2394 перевірки суб'єктівгосподарювання щодо додержання законодавства про захист правспоживачів. Всього виявлено правопорушень - 6054, у тому числі всфері торгівлі - 5236, в сфері побуту та послуг - 818. Середсуб'єктів господарювання у сфері роздрібної торгівлі тагромадського харчування розповсюджена практика обрахунків,обмірювання та обважування споживачів. За результатами перевірокприйнято заходи відповідно до вимог чинного законодавства.
В умовах зростання обсягів споживання та насичення ринкутоварами, переважно іноземного виробництва, питання забезпеченняїх відповідності вимогам якості та безпеки постає ще гостріше. Призбільшенні обсягів рекламної продукції викликає занепокоєннянизький рівень об'єктивності та достовірності інформації прореальні споживчі характеристики товарів. У 2005 році товарообіг вм. Києві становив на душу населення 5,9 тис. грн., загальнийтоварообіг у тому ж році в місті становив більше 25 млрд. грн. таза прогнозами становитиме відповідно у 2006 році 28-30 млрд. грн.,а в 2010 році - до 50 млрд. грн. Інспектування маси роздрібноготоварообігу у м. Києві становить менше 3%, а за прогнозами маєтенденцію зниження - до менше одного відсотка. Проте, міжнароднийдосвід свідчить, що інспектування маси товарообігу є ефективним заумови 15-18% його інспектування. За таких обставин підвищеннярівня захисту прав споживачів має бути в центрі постійної увагиміської виконавчої влади та місцевого самоврядування.
За 10 місяців 2006 року до Головного управління з питаньзахисту прав споживачів надійшло та розглянуто 1374 зверненняспоживачів.
За даними аудиторського дослідження контрольно-ревізійногоуправління в м. Києві щодо ефективності використання коштівміського бюджету, спрямованих на виконання попередньої міськоїПрограми заходів щодо захисту прав споживачів на 2002-2005 роки,динаміка одержаних та позитивно розглянутих скарг та звернень відспоживачів характеризується такими показниками: 57% - у 2002 році82% - у 2003 році, 97% - у 2004-2005 роках, 97% - у 2006 році.
Високий рівень позитивного розгляду звернень споживачівсвідчить про дієвість заходів державного захисту, з одного боку,та про підвищення рівня правової обізнаності споживачів щодообґрунтованості їх вимог.
Правовий захист
Одним з факторів наявності правопорушень у сфері захисту правспоживачів є незадовільний рівень знань продавців, надавачівпослуг, виконавців робіт та керівників підприємств вимогнормативно-правових документів, які регулюють той чи інший виддіяльності.
Разом з цим, необізнаність населення щодо реалізації тазахисту своїх прав як споживачів в багатьох випадках породжуєправопорушення, які приводять до конфліктів між суб'єктамигосподарювання та споживачами, що потребує правового втручанняорганів з питань захисту прав споживачів щодо їх вирішення іпопередження у подальшому.
Прийняття Закону України "Про захист прав споживачів"( 1023-12 ) у новій редакції від 01.12.2005 N 3161-IV ( 3161-15 )також зумовило значний зріст кількості звернень та скарг громадян,розгляд яких відповідно до статті 28 Закону віднесено доповноважень Головного управління, оскільки закон містить рядновацій, що суттєво розширює правове поле регулювання, зокремащодо взаємовідносин, що виникають у разі придбання споживачемтовару неналежної якості (стаття 8), належної якості (стаття 9),укладання договору поза торговельним або офісним приміщенням(стаття 12) або на відстані (стаття 13), здійснення нечесноїпідприємницької діяльності (стаття 19), кредитних відносин(стаття 11) та інші.
Питання додержання вищезазначених правових норм можуть бутивирішені в більшості випадків виключно місцевими виконавчимиорганами захисту прав споживачів та/або в судовому порядку,оскільки їх порушення не тягнуть за собою застосуванняадміністративно-господарських санкцій і тому фактично не входятьдо кола компетентної зацікавленості органів Держспоживстандарту таінших органів виконавчої влади. Проте, ці питання мають великезначення щодо правовідносин учасників споживчого ринку. Оскількимеханізм реалізації зазначених положень Закону ( 1023-12 ) чітконе визначений законодавством, виникає нагальна потреба вирішенняцих питань в судовому порядку. Це спонукає Головне управління зпитань захисту прав споживачів, як державний орган виконавчоївлади та як виконавця Програми, ширше та активніше застосовуватисудовий механізм захисту прав споживачів.
Слід зазначити, що звернення громадян до суду за захистомсвоїх прав як споживачів мають тенденцію до зростання. Цезумовлено такими об'єктивними обставинами, як сучасний розвитокправовідносин на споживчому ринку, недосконалість технічного таправового регулювання, а також суттєве підвищення рівня правовоїобізнаності населення м. Києва з питань законодавства у сферізахисту прав споживачів та довіра громадян до місцевої влади щодозахисту їх прав, у тому числі в суді.
У зв'язку з цим, з метою запобігання порушень прав тазаконних інтересів громадян та зважаючи на постійне збільшеннякількості правових консультацій, судових справ, правового аналізупо справах щодо поновлення порушених прав споживачів та зурахуванням рекомендацій міського управління юстиції, Програмоюпередбачено створення окремого структурного юридичного підрозділуу складі Головного управління з питань захисту прав споживачів яквиконавця програми, завданням якого є здійснення функційдержавного захисту прав споживачів та представництва інтересівгромади м. Києва у цій сфері в судових органах.
3. Фінансове забезпечення Програми
Виконання комплексних заходів Програми передбачається зарахунок коштів міського бюджету Києва.
Обсяги фінансування зазначених заходів Програми визначаютьсявідповідно до можливостей бюджету м. Києва і здійснюються в межахвидатків на утримання Головного управління з питань захисту правспоживачів як виконавця та координатора Програми.
4. Очікувані результати та ефективність Програми
Оскільки Програма спрямована на покращення
соціально-економічних та правових відносин, від її реалізації
очікуються, перш за все, соціальні, а опосередковано й економічні
результати.
Виконання заходів Програми у певній мірі забезпечуватиме:
- запобігання обігу продукції неналежної якості,фальсифікованої, небезпечної для життя, здоров'я, майна споживачіві навколишнього середовища, у тому числі, яка не супроводжуєтьсянеобхідною, достовірною, доступною, своєчасною інформацією тавідповідними документами;
- забезпечення виконання суб'єктами господарювання в сферіторгівлі, ресторанного господарства, виконання робіт та наданняпослуг вимог чинного законодавства захисту прав споживачів;
- підвищення правової обізнаності та інформації населення ісуб'єктів господарювання та підвищення правової культуривзаємовідносин учасників споживчого ринку;
- попередження здійснення суб'єктами господарюваннязабороненої законодавством нечесної підприємницької практики татакої, яка порушує права споживачів;
- забезпечення гарантованого державою дієвого захисту правгромадян як споживачів;
- пом'якшення негативних тенденцій на споживчому ринку тасоціальної напруги в м. Києві, зміцнення довіри до міської влади.
5. Реалізація та контроль виконання Програми
Реалізацію комплексних заходів Програми здійснюютьвідповідальні виконавці на підставі річних планів роботи.Координацію та загальний контроль за реалізацією заходів здійснюєГоловне управління з питань захисту прав споживачів виконавчогооргану Київради (Київської державної міської адміністрації).Відповідальні виконавці заходів подають Головному управлінню зпитань захисту прав споживачів до 15 січня та 15 липня в період з2007 до 2010 року інформацію про їх виконання. До виконанняокремих заходів Програми чи їх етапів можуть залучатисянауково-дослідні, просвітницькі, громадські та інші організації.
6. Комплексні заходи щодо забезпечення захисту
прав споживачів у м. Києві на 2007-2010 роки
6.1. Загальні організаційні заходи
------------------------------------------------------------------
| N | Заходи | Відповідальні виконавці |Термін виконання|
|п/п | | | |
|----+----------------+-------------------------+----------------|
| 1. |З метою |Головне управління з | I квартал 2007 |
| |забезпечення |питань захисту прав | року |
| |ефективного |споживачів, районні у | |
| |виконання |м. Києві державні | |
| |Програми шляхом |адміністрації, ГУ МВС | |
| |проведення |України, територіальне | |
| |узгоджених |управління центрального | |
| |спільних дій та |спеціально уповноваженого| |
| |вирішення |виконавчого органу у | |
| |проблемних |справах захисту прав | |
| |питань створити |споживачів у м. Києві, | |
| |при Головному |міська | |
| |управлінні з |санітарно-епідеміологічна| |
| |питань захисту |станція, Головне | |
| |прав споживачів |управління з питань | |
| |виконавчого |торгівлі та побуту, | |
| |органу Київради |Головне управління з | |
| |(КМДА) на |питань регуляторної | |
| |дорадчих засадах|політики, Державна | |
| |колегію за |податкова адміністрація в| |
| |участю міських |м. Києві, Головне | |
| |державних |управління охорони | |
| |виконавчих |здоров'я, Головне | |
| |органів, |управління житлового | |
| |правоохоронних |господарства, Комунальна | |
| |органів, |госпрозрахункова служба | |
| |громадських |перевезень КМДА | |
| |об'єднань | | |
| |споживачів та | | |
| |об'єднань | | |
| |підприємців | | |
|----+----------------+-------------------------+----------------|
| 2. |Сприяти |Головне управління з | 2007 рік |
| |створенню у |питань захисту прав | |
| |районних м. |споживачів, районні | |
| |Києва виконавчих|в м. Києві державні | |
| |органах |адміністрації | |
| |місцевого | | |
| |самоврядування | | |
| |структурних | | |
| |підрозділів з | | |
| |питань захисту | | |
| |прав споживачів | | |
| |та надавати їм | | |
| |практичну та | | |
| |методичну | | |
| |допомогу | | |
|----+----------------+-------------------------+----------------|
| 3. |На основі |Головне управління з |2007-2010 роки |
| |аналізу |питань захисту прав | |
| |результатів |споживачів, Головне | |
| |роботи щодо |управління з питань | |
| |захисту прав |регуляторної політики, | |
| |споживачів в |районні у м. Києві | |
| |кожному районі |державні адміністрації | |
| |міста проводити | | |
| |наради з питань | | |
| |дотримання | | |
| |Закону України | | |
| |"Про захист прав| | |
| |споживачів" | | |
| |( 1023-12 ) за | | |
| |участю | | |
| |виконавчих та | | |
| |правоохоронних | | |
| |органів, | | |
| |громадських | | |
| |об'єднань | | |
| |споживачів та | | |
| |підприємців | | |
------------------------------------------------------------------
6.2. Забезпечення належної якості та безпеки продукції
--------------------------------------------------------------------
| N | Заходи | Відповідальні виконавці |Термін виконання|
|п/п| | | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|1. |Налагодити активну |Головне управління з |2007-2010 роки |
| |співпрацю з |питань захисту прав | |
| |вітчизняними |споживачів, територіальне| |
| |виробниками з |управління центрального | |
| |виявлення |виконавчого спеціально | |
| |фальсифікованої, |уповноваженого органу у | |
| |неякісної та |справах захисту прав | |
| |небезпечної для |споживачів у м. Києві, | |
| |життя, здоров'я, |Головне управління з | |
| |майна споживачів |питань регуляторної | |
| |та навколишнього |політики та | |
| |природного |підприємництва за участю | |
| |середовища |ГУ МВС України в м. Києві| |
| |продукції на | | |
| |споживчому ринку | | |
| |міста | | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|2. |Відповідно до |Головне управління з | Постійно |
| |Закону України "Про|питань захисту прав | |
| |захист прав |споживачів, територіальне| |
| |споживачів" |управління центрального | |
| |( 1023-12 ) |виконавчого спеціально | |
| |постійно |уповноваженого органу у | |
| |практикувати |справах захисту прав | |
| |здійснення заходів |споживачів у м. Києві, | |
| |по недопущенню |районні у м. Києві | |
| |надходження на |державні адміністрації, | |
| |споживчий ринок |міська | |
| |м. Києва неякісної,|санітарно-епідеміологічна| |
| |фальсифікованої та |станція та за участю ГУ | |
| |небезпечної для |МВС України в м. Києві | |
| |життя і здоров'я | | |
| |людей продукції | | |
| |шляхом проведення | | |
| |спільних перевірок | | |
| |з метою виявлення | | |
| |такої продукції | | |
| |безпосередньо у | | |
| |реалізаторів. | | |
| |Збільшити кількість| | |
| |досліджень | | |
| |продукції | | |
| |лабораторними | | |
| |методами. Вживати | | |
| |дійові заходи щодо | | |
| |вилучення та | | |
| |припинення | | |
| |реалізації | | |
| |неякісної продукції| | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|3. |Постійно перевіряти|Головне управління з | Постійно |
| |на території |питань захисту прав | |
| |м.Києва у суб'єктів|споживачів, територіальне| |
| |господарювання |управління центрального | |
| |наявність |виконавчого спеціально | |
| |супровідних |уповноваженого органу у | |
| |документів щодо |справах захисту прав | |
| |безпеки продукції |споживачів у м. Києві | |
| |іноземного та | | |
| |вітчизняного | | |
| |виробництва, яка | | |
| |реалізується на | | |
| |споживчому ринку | | |
| |м. Києва | | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|4. |Забезпечити |Головне управління з | Постійно |
| |постійний контроль |питань захисту прав | |
| |за додержанням |споживачів, територіальне| |
| |нормативно-правових|управління центрального | |
| |актів про захист |виконавчого спеціально | |
| |прав споживачів |уповноваженого органу у | |
| |щодо реалізації |справах захисту прав | |
| |складно-побутової |споживачів у м. Києві | |
| |продукції на | | |
| |споживчому ринку | | |
| |міста | | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|5. |Здійснювати |Головне управління з | Постійно |
| |постійний контроль |питань захисту прав | |
| |за дотриманням |споживачів | |
| |суб'єктами | | |
| |господарювання | | |
| |вимог законодавства| | |
| |у сфері | | |
| |обслуговування | | |
| |населення щодо | | |
| |забезпечення | | |
| |споживачів | | |
| |необхідною, | | |
| |доступною та | | |
| |достовірною | | |
| |інформацією про | | |
| |продукцію, яка | | |
| |реалізується | | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|6. |Посилити контроль |Головне управління з | Постійно |
| |за якістю продуктів|питань захисту прав | |
| |і продовольчої |споживачів, територіальне| |
| |сировини та |управління центрального | |
| |обслуговування в |виконавчого спеціально | |
| |підприємствах |уповноваженого органу у | |
| |ресторанного |справах захисту прав | |
| |господарства, у |споживачів у м. Києві, | |
| |тому числі їдальнях|міська | |
| |дитячих та шкільних|санітарно-епідеміологічна| |
| |закладів міста |станція, районні у | |
| | |м. Києві державні | |
| | |адміністрації | |
|---+-------------------+-------------------------+----------------|
|7. |Забезпечити дієвий |Головне управління з | Постійно |
| |контроль за якістю |питань захисту прав | |
| |продукції дитячого |споживачів, територіальне| |
| |асортименту, в тому|управління центрального | |
| |числі продуктів |виконавчого спеціально | |
| |дитячого харчування|уповноваженого органу у | |
| |(вітчизняного та |справах захисту прав | |
| |імпортного |споживачів у м. Києві, | |
| |виробництва), яка |міська | |
| |реалізується у |санітарно-епідеміологічна| |
| |мережі роздрібної |станція | |
| |торгівлі | | |
--------------------------------------------------------------------
6.3. Правозахисна та інформаційно-просвітницька робота
--------------------------------------------------------------------
| N | Заходи | Відповідальні виконавці | Термін |
|п/п| | |виконання|
|---+--------------------------+-------------------------+---------|
|1. |Всебічно сприяти та |Головне управління з | 2007 - |
| |надавати допомогу |питань захисту прав |2010 роки|
| |громадянам у застосуванні |споживачів | |
| |правозахисного державного | | |
| |механізму шляхом надання | | |
| |консультацій, | | |
| |методологічної та | | |
| |практичної допомоги у | | |
| |складанні юридичних | | |
| |документів, претензій, | | |
| |позовних заяв та | | |
| |безпосередньої участі у | | |
| |судових справах щодо | | |
| |захисту прав споживачів в | | |
| |їх інтересах | | |
|---+--------------------------+-------------------------+---------|
|2. |Забезпечити роботу |Головне управління з |Постійно |
| |постійної "гарячої" |питань захисту прав | |
| |телефонної лінії для |споживачів | |
| |надання консультацій | | |
| |споживачам | | |
|---+--------------------------+-------------------------+---------|
|3. |Організувати при районних |Головне управління з |Постійно |
| |державних адміністраціях |питань захисту прав | |
| |із залученням фахівців |споживачів, районні у | |
| |Головного управління з |м. Києві державні | |
| |питань захисту прав |адміністрації | |
| |споживачів згідно з | | |
| |погодженим з Головним | | |