• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Київську міську програму регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами

Київська міська рада | Рішення, Програма від 25.10.2007 № 1080/3913
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Програма
  • Дата: 25.10.2007
  • Номер: 1080/3913
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Програма
  • Дата: 25.10.2007
  • Номер: 1080/3913
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
V сесія V скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 1080/3913 від 25.10.2007
Про Київську міську програму регулювання
чисельності безпритульних тварин
гуманними методами
Відповідно до пункту 22 частини першої статті 26 ЗаконуУкраїни "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) таЗакону України "Про захист тварин від жорстокого поводження"( 3447-15 ) Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Заборонити вилов тварин з метою їх знищення на територіїм. Києва.
2. Затвердити Київську міську програму регулюваннячисельності безпритульних тварин гуманними методами в редакціїзгідно з додатком.
3. Головному управлінню охорони здоров'я та медичногозабезпечення виконавчого органу Київради (Київської міськоїдержавної адміністрації), районним у м. Києві державнимадміністраціям при формуванні проектів бюджетів передбачитизабезпечення реалізації заходів, передбачених Київською міськоюпрограмою регулювання чисельності безпритульних тварин гуманнимиметодами, на відповідний рік.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань охорони здоров'я та соціального захисту.
Київський міський голова Л.Черновецький
Додаток
до рішення Київради
від 25.10.2007 N 1080/3913
КИЇВСЬКА МІСЬКА ПРОГРАМА
регулювання чисельності безпритульних
тварин гуманними методами
Зміст
1. Загальні положення.
2. Проект паспорта програми.
3. Склад проблеми та обґрунтування необхідності їїрозв'язання програмним методом.
4. Мета програми.
5. Обґрунтування шляхів і засобів розв'язання проблеми.
6. Строки та етапи виконання програми.
7. Перелік заходів і завдань програми, ресурсне забезпеченняпрограми.
8. Організація управління та контролю за ходом виконанняпрограми.
9. Очікувані кінцеві результати виконання програми.
1. Загальні положення
1. Київська міська програма регулювання чисельностібезпритульних тварин гуманними методами (далі - Програма)розроблена відповідно до вимог розпорядження міського голови від08.02.2006 N 73-01р "Про порядок розроблення, фінансування імоніторингу міських програм та включення їх до щорічних програмсоціально-економічного розвитку міста Києва" та наказуМіністерства фінансів України від 29.12.2002 N 1098 ( z0047-03 )"Про паспорти бюджетних програм", зареєстрованого в Міністерствіюстиції України 21.01.2003 за N 47/7368.
2. Необхідність розроблення Програми викликана великоюкількістю безпритульних тварин, що у свою чергу призводить допогіршення санітарно-епідеміологічного та екологічного стануміста, якості життя мешканців і гостей міста, загибелі тварин тажорстокого поводження з ними.
3. Програма спрямована на зменшення чисельності безпритульнихсобак у місті гуманними методами та конфліктних ситуацій,пов'язаних з перебуванням таких тварин на території м. Києва.
Програма також спрямована на роботу з населенням щодовпровадження в суспільну свідомість стандартів гуманногоповодження з тваринами.
4. Програма у своїй основній частині базується на ідеїстерилізації та супроводу безпритульних тварин. Стерилізованітварини, які повертаються до попереднього ареалу перебування,обов'язково мають бути легко візуально ідентифіковані тазнаходитись під опікою фізичної або юридичної особи.
Програма повинна працювати в поєднанні з Київською міськоюпрограмою вирішення проблем з утриманням домашніх та інших тварин(рішення Київради від 27.11.2003 N 213/1087 ( ra0213023-03 )), якамістить заходи щодо здійснення контролю за кількістю тварин шляхомведення обліку та всебічного моніторингу, регулювання кількостібезпритульних тварин шляхом їх вилову, стерилізації та утримання впритулках або міні-притулках.
5. Програмою передбачено проведення комплексу управлінських,економічних і правових заходів, направлених на зниженнячисельності безпритульних тварин у місті гуманними методами, асаме:
ведення системи всебічного моніторингу з усіх питань, щопов'язані з безпритульними тваринами;
проведення масової стерилізації безпритульних тварин зповерненням до ареалу їх попереднього перебування і поступове,протягом кількох років, значне зниження їх кількості;
організація вилову безпритульних тварин гуманним методом наоснові новітніх технологій та кращого міжнародного досвіду;
планування та проведення щорічних протиепізоотичних заходів:обов'язкова вакцинація тварин, що випускаються на волю, від сказута лептоспірозу з вилученням агресивних і хворих тварин;
проведення інформаційних заходів та навчально-просвітницькоїроботи.
6. Дія Програми передбачається протягом 2008-2011 років натериторії м. Києва.
7. У цій Програмі терміни вживаються в такому значенні:
гуманне ставлення до тварин - дії, що відповідають вимогамзахисту тварин від жорстокого поводження і передбачаютьдоброзичливе ставлення до тварин, сприяння їх благу, покращенняякості їх життя тощо;
безпритульні тварини - собаки та коти, які не мають власника; опікун безпритульної тварини - фізична особа, яка внесена доєдиного реєстру опікунів безпритульних тварин, безпосередньосупроводжує безпритульну тварину за умов її обліку таідентифікації у встановленому порядку;
єдиний реєстр опікунів безпритульних тварин - автоматизованасистема збору, накопичення, обробки та зберігання даних, яку ведекомунальне підприємство "Центр ідентифікації тварин", про фізичнихчи юридичних осіб, які супроводжують безпритульних тварин, маютьвідповідні права та обов'язки;
супровід безпритульної тварини - забезпечення її біологічних,видових та індивідуальних потреб без зміни ареалу її перебування;
притулки (міні-притулки) для тварин - спеціально обладнаніприміщення або території, що належать юридичній або фізичнійособі, призначені для утримання безпритульних тварин, маютьвідповідні дозволи санітарних і ветеринарних служб;
ідентифікація тварин - присвоєння тварині особистогоідентифікаційного коду;
облік безпритульних тварин - процес визначення тамаксимального збору ознак та первинних даних, що притаманні чибезпосередньо стосуються безпритульної тварини, проводиться шляхомвнесення відповідної інформації до загальної електронної базинепродуктивних тварин в м. Києві;
загальна електронна база даних непродуктивних тварин вм. Києві - автоматизована система збору, накопичення, обробки тазберігання даних про тварин;
тимчасова ізоляція тварин (карантинування) - тимчасовеперебування тварин у пунктах перетримки та притулках(міні-притулках) для утримання тварин до вирішення питань,пов'язаних з їх подальшим утриманням;
карантинний майданчик - спеціально обладнані приміщення абочастини приміщень, які призначені для тимчасового утриманнядомашніх тварин у разі їх вилову чи тимчасової ізоляції;
жорстоке поводження з тваринами - поводження з тваринами іззастосуванням насильницьких методів, а також нацькування тваринодна на одну, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів,утримання тварин в умовах, які не відповідають фізіологічним тавидовим особливостям;
собаки, що визнані небезпечними - собаки, які вже проявилинеспровоковану агресію до людей і тварин, що підтвердженовідповідним протоколом (актом), складеним за вимогамизаконодавства України;
собаки загублені і покинуті - це одиночні, зазвичай породнітварини, що мали господаря і дім, але з різних причин втратили їх;
собаки потомствено вуличні - це переважно безпородні тварини,що живуть зграями більш-менш постійного складу, на визначеній"своїй" території (будівельні майданчики, двори і т.д.), щозабезпечує їх необхідними для життя умовами. Ці тварини вспільності своїй утворили складну, саморегульовану систему -популяцію, найменшою ланкою якої є зграя. За століття популяціявиробила природні механізми боротьби за своє існування іззовнішнім тиском: конкурентами, хворобами та інше. Без урахуванняцієї обставини неможливо впливати на процеси, що відбуваються привзаємодії популяції тварин та людського суспільства;
спровокована агресія - агресивна поведінка собаки, якавикликана навмисними діями третіх осіб;
шкода, заподіяна третій особі внаслідок агресивної абонепередбачуваної дії тварини, - шкода, яка призвела до погіршенняфізичного або психічного стану здоров'я людини, ушкодження майна,якщо має місце причинний зв'язок між дією цієї тварини ізаподіяною шкодою.
Програма підготовлена Головним управлінням охорони здоров'ята медичного забезпечення виконавчого органу Київської міськоїради (Київської міської державної адміністрації) при безпосереднійучасті комунальних підприємств "Центр ідентифікації тварин","Київська міська лікарня ветеринарної медицини", "Притулок длятварин" та зацікавлених громадських організацій, які опікуютьсядолею безпритульних тварин.
2. Проект паспорта Програми
Паспорт бюджетної програми на 2008-2011 роки
------------------------------------------------------------------
|1. |240604, 100203| Головне управління охорони здоров'я та |
| | (КФКВ) | медичного забезпечення |
| | |(найменування головного розпорядника коштів) |
|---+--------------+---------------------------------------------|
|2. |240604, 100203| Головне управління охорони здоров'я та |
| | (КФКВ) | медичного забезпечення, комунальні |
| | | підприємства "Центр ідентифікації тварин", |
| | | "Київська міська лікарня ветеринарної |
| | | медицини", "Притулок для тварин" |
| | | (найменування відповідного виконавця) |
|---+--------------+---------------------------------------------|
|3. |240604, 100203| Київська міська програма регулювання |
| | (КФКВ) | чисельності безпритульних тварин гуманними |
| | | методами |
| | | (найменування бюджетної програми) |
------------------------------------------------------------------
4. Обсяг бюджетного призначення: 76 325 тис.грн., у томучислі:
із загального фонду бюджету - 75 995 тис.грн., ізспеціальногофонду - 330 тис.грн., з них:
- на 2008 рік обсяг бюджетного призначення - 43 225 тис.грн.,у тому числі із загального фонду бюджету - 200 тис.грн., ізспеціального фонду бюджету - 135 тис.грн.;
- на 2009 рік обсяг бюджетного призначення - 10 970 тис.грн.,у тому числі із загального фонду бюджету - 10 905 тис.грн., ізспеціального фонду бюджету - 65 тис.грн.;
- на 2010 рік обсяг бюджетного призначення - 10 985 тис.грн.,у тому числі із загального фонду бюджету - 10 920 тис.грн., ізспеціального фонду бюджету - 65 тис.грн.;
- на 2011 рік обсяг бюджетного призначення - 11 010 тис.грн.,у тому числі із загального фонду бюджету - 10 945 тис.грн., ізспеціального фонду бюджету - 65 тис.грн.
Фінансування заходів Програми здійснюється в межах коштів,передбачених у міському та районних бюджетах в м. Києві навідповідний рік, а також за рахунок коштів від госпрозрахунковоїдіяльності комунальних підприємств "Центр ідентифікації тварин","Київська міська лікарня ветеринарної медицини", "Притулок длятварин".
5. Законодавчі підстави для виконання бюджетної програми:
------------------------------------------------------------------
| N |Назва нормативно- | Розділ, стаття | У частині... |
| п/п | правового акта | | |
|-------+------------------+------------------+------------------|
| 1. |Закон України |ст. 26 Виключна |Пункт 22 |
| |"Про місцеве |компетенція |частини 1 |
| |самоврядування |сільських, | |
| |в Україні" |селищних, міських | |
| |( 280/97-ВР ) |рад | |
| | |ст. 33 | |
| | |Повноваження у | |
| | |сфері регулювання | |
| | |земельних відносин| |
| | |та охорони | |
| | |навколишнього | |
| | |природного | |
| | |середовища | |
|-------+------------------+------------------+------------------|
| 2. |Закон України "Про|Повністю | |
| |захист тварин від | | |
| |жорстокого | | |
| |поводження" | | |
| |( 3447-15 ) | | |
|-------+------------------+------------------+------------------|
| 3. |Закон України "Про|ст. 5 Об'єкти | ч. 1, 3 |
| |охорону |правової охорони | |
| |навколишнього |навколишнього | |
| |природного |природного | |
| |середовища" |середовища | |
| |( 1264-12 ) |------------------+------------------|
| | |ст. 35 Державний | ч. 2 |
| | |контроль у галузі | |
| | |охорони | |
| | |навколишнього | |
| | |природного | |
| | |середовища | |
|-------+------------------+------------------+------------------|
| 4. |Закон України "Про|Повністю | |
| |забезпечення | | |
| |санітарного та | | |
| |епідемічного | | |
| |благополуччя | | |
| |населення" | | |
| |( 4004-12 ) | | |
|-------+------------------+------------------+------------------|
| 5. |Закон України "Про|Повністю | |
| |захист населення | | |
| |від інфекційних | | |
| |хвороб" | | |
| |( 1645-14 ) | | |
------------------------------------------------------------------
6. Мета бюджетної програми: створення більш комфортних умовдля життя людей та гуманного середовища для існування тварин череззначне зменшення чисельності безпритульних тварин.
7. Напрями діяльності:
------------------------------------------------------------------
| N | Напрями діяльності |
| п/п | |
|------+---------------------------------------------------------|
| 1. |Нормативно-технічне та методичне забезпечення виконання |
| |заходів Програми |
|------+---------------------------------------------------------|
| 2. |Створення системи всебічного моніторингу з усіх питань, |
| |що пов'язані з безпритульними тваринами |
|------+---------------------------------------------------------|
| 3. |Розширення мережі притулків та міні-притулків для |
| |безпритульних тварин |
|------+---------------------------------------------------------|
| 4. |Виконання заходів з відлову, стерилізації та супроводу |
| |безпритульних тварин, що знаходяться під опікою |
|------+---------------------------------------------------------|
| 5. |Інформаційне забезпечення виконання заходів Програми та |
| |навчально-просвітницька робота |
------------------------------------------------------------------
8. Категорія економічної класифікації:
------------------------------------------------------------------
| КЕКВ | Найменування |
|---------------+------------------------------------------------|
| 1171 |Розробка нормативно-технічної документації |
|---------------+------------------------------------------------|
| 1310 |Субсидії та поточні трансферти підприємствам |
|---------------+------------------------------------------------|
| 2410 |Капітальні трансферти підприємствам: капітальне |
| |будівництво, придбання обладнання і предметів |
| |довгострокового користування, |
| |у т.ч. спецавтотранспорту |
------------------------------------------------------------------
9. Результативні показники, що характеризують виконаннябюджетної програми:
------------------------------------------------------------------
| N | Показники |Одиниця| Джерело |Загальний| Спеці- |Разом |
|з/п| |виміру |інформації| фонд | альний | |
| | | | | | фонд | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| 1|Затрат | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| |Кількість | гол. | ел. база| 260 | | 260 |
| |стерилізованих| | даних | | | |
| |тварин | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| 2|Продукту | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| |Кількість | гол. | ел. база| 2500 | |10 000|
| |влаштованих | | даних | | | |
| |тварин | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| 3|Ефективності | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| |Кількість | гол. | | 30 000 | |30 000|
| |виловлених | | | | | |
| |тварин | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| 4|Якості | | | | | |
|---+--------------+-------+----------+---------+---------+------|
| |Зменшення | % | | 80% | |80% |
| |кількості | | | | | |
| |безпритульних | | | | | |
| |тварин | | | | | |
------------------------------------------------------------------
3. Склад проблеми та обґрунтування
необхідності її розв'язання
програмним методом
Регулювання чисельності безпритульних тварин єбагатопрофільною проблемою і потребує залучення різних структур таорганізацій міста для її вирішення та планування на довгостроковуперспективу. Як показав світовий досвід, масове знищення тваринможе тривати нескінченно, не вирішуючи проблему, та є економічноневигідним - на місця вилучених тварин мігрують інші, заповнюючи"екологічні ніші" на вільних територіях. Слід наголосити пронеобхідність дотримання особистих прав людини на охорону здоров'явід спостерігання за стражданнями, загибеллю безпритульних тваринвнаслідок жорстокого поводження з ними.
За результатами проведення всебічного моніторингу з усіхнапрямків діяльності, пов'язаних з утриманням тварин в місті у2005 році, було визначено, що популяція безпритульних тваринпоповнюється за рахунок:
розмноження безпритульних тварин;
тварин, які мали власника, але були загублені, викинуті навулицю, покинуті в місцях несанкціонованого продажу тощо;
безпритульних тварин, які мігрували з приміських районів натак звані "вільні території".
За результатами проведеного соціологічного дослідження вгрудні 2006 року, 67,7% респондентів й досі вважають безпритульнихтварин невирішеною проблемою для міста. Оцінюючи ефективністьозначених заходів, респонденти надають перевагу збільшеннюкількості притулків (40,59%), стерилізації (31,68%) таінформаційно-просвітницьким заходам (14,52%). Знищеннябезпритульних тварин вважає ефективним лише кожен десятийреспондент (11,55%).
Програмою передбачено створення ефективного механізмувзаємодії виконавчих органів Київської міської ради, відповіднихслужб, установ, комунальних підприємств, громадських організаційта фізичних осіб щодо регулювання кількості безпритульних тваринна основі гуманного поводження та відповідального ставлення доних.
Серед важливих факторів і проблем щодо регулюваннячисельності безпритульних тварин в м. Києві, потрібно виділититакі:
1. Нормативно-правові: неврегульовані на нормативно-правовомурівні питання відлову, перетримки, системи обліку, ідентифікаціїта супроводу безпритульних тварин, що знаходяться під опікоюфізичної чи юридичної особи, а також механізми економічногозабезпечення вирішення проблемних питань, що пов'язані збезпритульними тваринами.
2. Організаційно-економічні: недостатня кількість притулків івідсутність міні-притулків, недостатній рівень прозорості системифінансового забезпечення питання відлову та утриманнябезпритульних тварин у притулку за рахунок міського бюджету, непередбачено видатки на розвиток системи заохочення фізичних осіб,що опікуються безпритульними тваринами, - їх обліку таідентифікації і супроводу безпритульних тварин, проведеннятематичних інформаційно-просвітницьких заходів тощо.
3. Виробничо-технічні: недостатня комунальна
виробничотехнічна база щодо ветеринарного обслуговування і
післяопераційного утримання безпритульних тварин, транспортування,
введення сучасних гуманних методів їх знерухомлення та вилову.
Раніше чисельність безпритульних тварин регулювалася шляхомвідлову і знищення, але такій підхід вступав у конфлікт зпопуляційними законами природи, за якими чисельність зграйвідновлюється, тобто забезпечувалося відтворення популяції.Жорстокість методу викликала численні скарги населення. Такимчином проблема не вирішувалася принципово, а чисельністьбезпритульних тварин не зменшувалась.
Враховуючи поділ безпритульних собак на дві категорії, слідзазначити, що Програма приділяє основну увагу собакам потомственовуличним, чисельність яких найбільша, пропонує принципово новішляхи і методи, що зроблять неможливим їх відтворення.
Проблема регулювання чисельності безпритульних собак, якаутворюється за рахунок загублених і покинутих, потребує розробкиінших програмних заходів, що є другим напрямком діяльності зохорони тварин.
Зокрема, причинами появи безпритульних тварин на вулицяхміста є:
низький рівень культури населення у сфері поводження здомашніми тваринами;
недосконала система обліку собак, що належать власникам;
недостатня робота з власниками собак, у тому числі вадміністративно-правовому полі і допомоги в стерилізації длязапобігання появи небажаного потомства;
недосконала система пошуку загублених тварин;
недостатня кількість притулків та відсутність міні-притулків. Програма є науково обґрунтованою, ефективною, моральноспроможною та враховує специфіку м. Києва.
4. Мета Програми
Основною метою Програми є зменшення кількості безпритульнихтварин у м. Києві на основі гуманного та відповідального ставленнядо них, визначення прав та обов'язків фізичних та юридичних осіб,які опікуються безпритульними тваринами, участі у вирішенніпитання відповідних структурних підрозділів виконавчого органуКиївської міської ради, служб, установ, комунальних підприємств уцій сфері за відсутності чіткої нормативно-правової бази надержавному рівні.
Завданнями Програми є:
проведення всебічного моніторингу з усіх напрямків, щопов'язані з безпритульними тваринами (збір, аналіз та обробкаданих про кількість, склад, ареал перебування тощо);
створення більш комфортних умов для життя людей та гуманногосередовища для існування тварин через значне зменшення чисельностібезпритульних тварин;
збільшення кількості притулків та міні-притулків длябезпритульних тварин;
проведення наукових досліджень стосовно визначення об'єктівта категорії ризику, пов'язаних з безпритульними тваринами, зметою підготовки заходів щодо запобігання зооантропонознимзахворюванням;
створення єдиного реєстру опікунів безпритульних тварин вм. Києві;
розробка і впровадження системи обліку та ідентифікаціїбезпритульних тварин;
розробка і впровадження системи масової стерилізації,щеплення, профілактичних обробок безпритульних тварин;
розробка і впровадження заходів щодо підтримки супроводубезпритульних тварин протягом життя;
розробка і впровадження системи інформаційно-просвітницькихзаходів стосовно гуманного поводження з безпритульними тваринами,влаштування безпритульних тварин, пропагування стерилізаціїдомашніх тварин тощо.
5. Обґрунтування шляхів і засобів
розв'язання проблеми
До виконання Програми можуть в установленому порядкузалучатися науково-дослідні і наукові установи, підприємства таорганізації м. Києва.
Перш за все необхідно вивчити питання зменшення кількостібезпритульних тварин гуманними методами, на основі відповіднихнаукових досліджень, для подальшого наукового обґрунтуванняпланування заходів регулювання чисельності цих тварин, проведенняпротиепізоотичних заходів в місті.
Для покращення ефективності контролю в сфері поводження збезпритульними тваринами створюється єдиний реєстр опікунівбезпритульних тварин.
Єдиний реєстр опікунів безпритульних тварин веде комунальнепідприємство "Центр ідентифікації тварин".
Комунальне підприємство "Центр ідентифікації тварин"встановлює порядок проведення обліку та ідентифікаціїбезпритульних тварин, які знаходяться під опікою фізичної особи, звідповідними обліковими та іншими формами, адаптованими доміжнародних вимог.
Облік та ідентифікація безпритульних тварин
Облік та ідентифікація безпритульних тварин проводитьсякомунальним підприємством "Центр ідентифікації тварин", якадміністратором єдиної бази даних непродуктивних тварин вм. Києві.
Вилов безпритульних тварин
Вилов безпритульних тварин здійснюється комунальнимпідприємством "Притулок для тварин" відповідно до заявок юридичнихосіб або опікунів, на території яких знаходяться такі тварини.
У випадку шкоди, заподіяної третій особі внаслідок агресивноїабо непередбаченої дії тварини, вилов тварин може здійснюватись зазаявками юридичних осіб до комунального підприємства "Притулок длятварин".
Вилов тварин може здійснюватись тільки персоналом, який маєвідповідну кваліфікацію і допуск, будь-якими незабороненимизасобами і методами з додержанням принципів моралі і виключаючижорстоке поводження з тваринами, а саме:
медикаментозний - введення в організм тварини спеціальнихлікарських засобів (снодійні, міорелаксанти, транквілізатори), щозабезпечують знерухомлення тварини. Для цієї мети використовуютьприманки, шприци спеціальної конструкції, духові трубки аборушниці;
механічний - вилов тварин за допомогою спеціальних механічнихпристосувань (петлі, сачки, сітки, жорсткі нашийники) або руками(тільки тварин, які визнані потенційно безпечними);
комбінований - з застосуванням медикаментозного тамеханічного способів вилову.
При надходженні заявки на вилов тварини комунальнепідприємство "Притулок для тварин" зобов'язане передати повнуінформацію (назва юридичної особи, адреса, кількість тварин,причина заяви та ін.) до громадських організації м. Києва,статутною метою діяльності яких є охорона та захист тварин віджорстокого поводження, не менше ніж за три дні до виїзду бригадипо вилову.
Виловлені тварини транспортуються до місць утриманняспеціально обладнаними автомобілями (групою або індивідуально) вклітках.
Карантинування виловлених тварин
Виловлені тварини підлягають карантинуванню протягом10 днівна карантинному майданчику.
Під час карантинування тварини повинні утримуватисяіндивідуально у спеціально обладнаних вольєрах із забезпеченнямповної ізоляції.
Тваринам під час карантинування повинні бути забезпеченінеобхідні біологічні, видові та індивідуальні потреби.Забороняється жорстоко поводитися з тваринами.
Стерилізація, вакцинація та профілактичні
обробки безпритульних тварин
Безпритульна тварина, що знаходиться під опікою, підлягаєобов'язковій стерилізації, вакцинації від інфекційних захворювань.
Ветеринарні процедури з тваринами, які можуть заподіяти їмбіль, повинні проводитися в умовах знеболювання, за винятком тихпроцедур, що відповідно до ветеринарних правил виконуються безанестезії.
Після стерилізації тварина повинна забезпечуватисяпісляопераційною перетримкою в установі ветеринарної медицини абопритулку на термін, що встановлений за медичними показниками.
Стерилізація з післяопераційною перетримкою, вакцинація тапрофілактичні обробки безпритульних тварин проводяться на базікомунальних підприємств "Притулок для тварин" та "Київська міськалікарня ветеринарної медицини", а також в інших установахветеринарної медицини (за згодою).
Після стерилізації тварини підлягають ідентифікації і післяперетримки можуть бути передані власнику, опікуну або повернуті домісця відлову. Виключенням є тварини, які були вилучені у громадянза рішенням суду, - такі тварини можуть бути передані тільки іншимвласникам.
У період перетримки для вирішення питання подальшоговлаштування тварин інформація про них подається до засобів масовоїінформації та громадських організацій, які опікуються долеюбезпритульних тварин.
Евтаназія безпритульної тварини проводиться в установахветеринарної медицини або притулках виключно у разі травми абохвороби, що не сумісні з життям та у разі агресивності, що непідлягає корекції.
Рішення про необхідність евтаназії безпритульної твариниприймає спеціальна комісія, до складу якої обов'язково входятьпредставник громадської організації та опікун (за наявністю).
Забороняються негуманні методи евтаназії тварин. Приміщення,де проводиться евтаназія тварин, повинно бути відокремлене відприміщення, де утримуються тварини.
Супровід безпритульних тварин
Супровід безпритульних тварини проводиться опікунами цихтварин за активної підтримки органів місцевої влади та громадськихорганізацій м. Києва.
Після стерилізації тварини повертаються до ареалу колишньогоперебування під опіку фізичної чи юридичної особи. Такі тварини,щеплені проти інфекційних захворювань, стають епізоотично безпечніта не дають приплоду. Через певний час починається значне природнезменшення їх чисельності. Заміщення "вибулих" нестерилізованимитваринами неможливе, оскільки навколо вже стерилізовані зграї.Собаки почнуть зникати з вулиць.
Для упорядкування оперативної роботи з безпритульнимитваринами, а також в інших цілях створюється база даних опікунівбезпритульних тварин, яку веде комунальне підприємство "Центрідентифікації тварин".
В обов'язки опікунів безпритульних тварин входить:
забезпечувати догляд за безпритульними тваринами, щознаходяться під їх опікою, з урахуванням їх біологічних, видовихта індивідуальних потреб і особливостей,
повідомляти комунальне підприємство "Київська міська лікарняветеринарної медицини" про випадки захворювання опікуваних тварин,а також місцеві установи санітарно-епідеміологічної та/абоветеринарної служб про випадки укусів або травмування цієютвариною людей;
гуманно поводитись з безпритульними тваринами і повідомлятиправоохоронні органи про випадки жорстокого поводження зтваринами, а комунальне підприємство "Центр ідентифікації тварин"у випадку загибелі або зникнення опікуваної тварини.
Реалізація Програми повинна здійснюватися гуманними методами,що виключають жорстоке поводження з тваринами, відповідно дочинного законодавства України.
Інформаційне забезпечення виконання заходів
Програми та навчально-просвітницька робота
Цей напрямок Програми передбачає такі заходи:
підготовка та проведення тематичних лекцій, семінарів,круглих столів конференцій та нарад з працюючими в цій сферіструктурними підрозділами виконавчого органу Київської міськоїради, відповідними службами, установами, комунальнимипідприємствами, громадськими організаціями;
проведення просвітницької роботи серед населення з питань,пов'язаних з гуманним ставленням до тварин;
проведення навчання з підвищення кваліфікації: спеціалістів звилову безпритульних тварин, лікарів ветеринарної медицини тощо;
видання та розповсюдження тематичних друкованих видань:буклетів, плакатів, пам'яток для проведення просвітницької роботисеред опікунів безпритульних тварин та мешканців міста;
розробка та запровадження просвітницьких проектів у дитячихнавчальних закладах щодо гуманного поводження з тваринами тазахисту їх від жорстокого поводження;
виготовлення та розміщення соціальної реклами (інформаційнихносіїв, стендів, листівок, відео- та аудіороликів);
участь в інформаційних кампаніях та культурно-масових заходахіз залученням засобів масової інформації;
проведення консультацій з населенням стосовно опіки надбезпритульними тваринами, що перебувають на території міста;
пропаганда гуманного поводження з безпритульними тваринами узасобах масової інформації.
6. Строки та етапи виконання Програми
------------------------------------------------------------------
| N | Етапи виконання Програми |Строки виконання Програми |
| п/п | | |
|-------+----------------------------+---------------------------|
| 1 |Розробка необхідного |Січень-травень 2008 року |
| |нормативно-технічного та | |
| |методичного забезпечення | |
| |виконання заходів Програми | |
|-------+----------------------------+---------------------------|
| 2 |Забезпечення необхідної | 2008-2009 роки |
| |матеріально-технічної бази | |
| |для виконання заходів | |
| |Програми | |
|-------+----------------------------+---------------------------|
| 3 |Виконання інших заходів | 2008-2011 роки |
| |Програми | |
------------------------------------------------------------------
7. Перелік заходів і завдань Програми,
ресурсне забезпечення Програми
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
| Завдання та |Відповідальний | Термін | Обсяг фінансування (тис.грн.), джерело фінансування |
| найменування | виконавець |виконання |----------------------------------------------------------|
| заходу | | | Джерело |Усього | У тому числі по роках |
| | | |фінансування | | |
| | | |----------------------+-----------------------------------|
| | | | | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
|-------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| 1. Нормативно-технічне та методичне забезпечення виконання заходів Програми |
|-------------------------------------------------------------------------------------------------------|
|Розробка |Головне | Січень - |Спецфонд |------ |------ | | | |
|відповідних |управління | травень | | | | | | |
|нормативно- |охорони | 2008 | | | | | | |
|розпорядчих |здоров'я та | | | | | | | |
|актів, положень |медичного | |-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|та нормативів для|забезпечення | |Загальний | 150,0 | 150,0 | - | - | - |
|забезпечення | | |фонд | | | | | |
|ефективного та | | | | | | | | |
|прозорого | | | | | | | | |
|виконання заходів| | | | | | | | |
|Програми | | | | | | | | |
|-----------------+---------------+----------+-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Розробка |Комунальні | Січень - |Спецфонд | 20,0 | 20,0 | - | - | - |
|методичного |підприємства | березень | | | | | | |
|забезпечення |"Центр | 2008 | | | | | | |
|вилову, |ідентифікації | | | | | | | |
|транспортування |тварин", | |-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|та супроводу |"Київська | |Загальний | 50,0 | 50,0 | - | - | - |
|безпритульних |міська лікарня | |фонд | | | | | |
|тварин, у т.ч. |ветеринарної | | | | | | | |
|проведення |медицини" та | | | | | | | |
|протиепізоотичних|"Притулок для | | | | | | | |
|заходів |тварин" | | | | | | | |
|-----------------+---------------+----------+-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Вивчення |Комунальні | Січень - |Спецфонд | 15,0 | 15,0 | - | - | - |
|можливостей |підприємства | березень | | | | | | |
|застосування та |"Київська | 2008 | | | | | | |
|використання |міська лікарня | | | | | | | |
|препаратів, що |ветеринарної | |-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|використовуються |медицини" та | |Загальний | 50,0 | 50,0 | - | - | - |
|за кордоном для |"Притулок для | |фонд | | | | | |
|знерухомлення під|тварин" | | | | | | | |
|час вилову та/або| | | | | | | | |
|евтаназії тварин | | | | | | | | |
|-----------------+---------------+----------+-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|Розробка |Комунальне | Січень - |Спецфонд |------ |------ | | | |
|проектних |підприємство | травень | | | | | | |
|пропозиції для |"Притулок для | 2008 |-------------+--------+--------+--------+--------+--------|
|будівництва міні-|тварин" | |Загальний | 200,0 | 200,0 | - | - | - |
|притулків | | |фонд | | | | | |