• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку реєстрації для участі в сертифікації педагогічних працівників

Міністерство освіти і науки України | Наказ від 14.10.2025 № 1350 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 14.10.2025
  • Номер: 1350
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 14.10.2025
  • Номер: 1350
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.10.2025 м. Київ № 1350
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
29 жовтня 2025 р. за № 1577/44983
Про затвердження Порядку реєстрації для участі в сертифікації педагогічних працівників
Відповідно до пункту 6 Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1190 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2025 року № 31), пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок реєстрації для участі в сертифікації педагогічних працівників, що додається.
2. Директорату шкільної освіти (Кільдерова Інна) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Кузьмичову Надію.
4. Цей наказ набирає чинності з 01 грудня 2025 року.
 

Міністр

Оксен ЛІСОВИЙ

ПОГОДЖЕНО:

 

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Олексій ВИСКУБ

Голова Державної служби
якості освіти України

Руслан ГУРАК
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
14 жовтня 2025 року 2025 року № 1350
Порядок
реєстрації для участі в сертифікації педагогічних працівників
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає сукупність вимог, правил і норм, що врегульовують особливості проведення реєстрації для участі в сертифікації педагогічних працівників (далі - реєстрація).
2. Реєстрація здійснюється у два етапи:
1) основний етап - у межах установлених Міністерством освіти і науки України регіональних реєстраційних квот основного етапу реєстрації (гранична кількість учасників сертифікації певної категорії в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі);
2) додатковий етап - у межах установленої Міністерством освіти і науки України граничної кількості учасників сертифікації педагогічних працівників (далі - сертифікація) без застосування регіональних реєстраційних квот.
3. Строки основного та додаткового етапів реєстрації встановлює Міністерство освіти і науки України. У разі досягнення граничної кількості учасників сертифікації реєстрація припиняється достроково.
4. Для участі в сертифікації реєструється педагогічний працівник, який відповідає таким вимогам:
1) має на день початку реєстрації педагогічне навантаження за категорією педагогічних працівників, для участі в сертифікації з якої реєструється, не менше ніж 0,25 тарифної ставки;
2) має на день початку реєстрації стаж педагогічної роботи не менше ніж 2 роки;
3) не брав участі у сертифікації за рахунок коштів державного бюджету протягом 2 попередніх років (крім учителів, які у позаминулому році, брали участь у сертифікації, але не отримали сертифіката, а також які в минулому році брали участь у сертифікації, але відмовилися від участі в ній на умовах, визначених пунктом 22 або 28 Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1190 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2025 року № 31).
5. Реєстрацію здійснює регіональний центр оцінювання якості освіти (далі - регіональний центр), на території зони обслуговування якого розташований заклад освіти, у якому працює педагогічний працівник.
II. Організаційно-технологічні засади процесу реєстрації
1. Суб'єктами проведення реєстрації є:
1) Український центр оцінювання якості освіти (далі - Український центр);
2) апеляційна комісія при Українському центрі оцінювання якості освіти (далі - апеляційна комісія);
3) регіональні центри;
4) регламентні комісії при регіональних центрах оцінювання якості освіти (далі - регламентні комісії).
2. Реєстрація передбачає:
1) перевірку (за потреби) педагогічним працівником наявності вільної частини регіональної реєстраційної квоти основного етапу реєстрації (під час основного етапу реєстрації);
2) створення кабінету педагогічного працівника на вебсайті Українського центру (далі - кабінет педагогічного працівника) за допомогою спеціального сервісу, розміщеного на вебсайті Українського центру (далі - реєстраційний сервіс);
3) унесення у кабінеті педагогічного працівника до інформаційно-комунікаційної системи Українського центру оцінювання якості освіти (далі - ІКС УЦОЯО) інформації, необхідної для організації сертифікації, та особистої професійної інформації;
4) надання у кабінеті педагогічного працівника інформації про реєстраційні документи (у формі електронної копії електронного документа, та/або сканкопії, та/або фотокопії документа).
Відомості, що містяться в реєстраційних документах, можуть отримуватися з інформаційно-комунікаційних систем в порядку електронної інформаційної взаємодії.
Електронна інформаційна взаємодія здійснюється безоплатно засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта". Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб'єкти електронної інформаційної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" електронна інформаційна взаємодія суб'єктів електронної взаємодії може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із дотриманням вимог щодо захисту інформації відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах";
5) підтвердження у кабінеті педагогічного працівника бажання взяти участь у сертифікації і надсилання з використанням функціоналу кабінету педагогічного працівника внесеної інформації на обробку до регіонального центру;
6) обробку регіональним центром отриманої інформації;
7) створення Українським центром для педагогічного працівника, якого зареєстровано для участі в сертифікації (далі - учасник сертифікації), кабінету учасника сертифікації.
3. Український центр:
1) здійснює адміністрування, організаційне та технологічне забезпечення реєстрації;
2) установлює регламент роботи пункту обробки реєстраційних документів (далі - пункт обробки);
3) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань організації та проведення реєстрації.
4. Апеляційна комісія діє відповідно до Положення про апеляційну комісію при Українському центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26 грудня 2014 року № 1526, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2015 року за № 272/26717, і згідно зі своїми функціями розглядає запити регламентних комісій про погодження відмови педагогічним працівникам у реєстрації (далі - запит про відмову), за результатами розгляду яких погоджує / не погоджує відмову в реєстрації.
5. Регіональні центри:
1) організовують та здійснюють реєстрацію;
2) проводять інформаційно-роз'яснювальну роботу серед громадськості з питань реєстрації;
3) створюють пункти обробки;
4) організовують добір, реєстрацію, підготовку осіб, залучених до забезпечення роботи пунктів обробки, забезпечують їх інформаційними та методичними матеріалами.
6. Регламентні комісії діють відповідно до Положення про регламентну комісію при регіональному центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26 грудня 2014 року № 1526, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2015 року за № 271/26716, і згідно зі своїми функціями ухвалюють рішення щодо:
1) підтвердження реєстрації;
2) подання до апеляційної комісії запиту про відмову;
3) відмови в реєстрації (у разі її погодження апеляційною комісією).
III. Створення кабінету педагогічного працівника та внесення інформації в ньому
1. У процесі роботи з реєстраційним сервісом перед створенням кабінету педагогічного працівника педагогічний працівник:
1) має підтвердити, що на день початку реєстрації для участі в сертифікації належить до однієї з категорій, для яких проводять сертифікацію, має відповідне педагогічне навантаження не менше ніж 0,25 тарифної ставки та стаж педагогічної роботи не менше ніж 2 роки;
2) може здійснити (під час основного етапу реєстрації) перевірку наявності вільної частини регіональної реєстраційної квоти основного етапу реєстрації.
2. Створення кабінету педагогічного працівника здійснюється за допомогою реєстраційного сервісу шляхом внесення до ІКС УЦОЯО таких особистих даних педагогічного працівника:
1) прізвища, власного імені, по батькові (за наявності);
2) числа, місяця і року народження;
3) типу, серії (за наявності) та номера документа, що посвідчує особу, на підставі якого здійснюють реєстрацію;
4) реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) (крім осіб, зазначених у пункті 3 цього розділу);
5) унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).
3. У процесі роботи з реєстраційним сервісом мають поставити в ньому позначку про відсутність у них РНОКПП особи з числа:
1) громадян України, які відмовилися від прийняття РНОКПП та мають відповідну відмітку в паспорті;
2) осіб без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, осіб, які звернулися за захистом в Україні, іноземців, якщо вони не зареєстровані як платники податків у державних податкових інспекціях України.
4. Унесення до ІКС УЦОЯО з метою створення кабінету педагогічного працівника зазначених у пункті 2 цього розділу особистих даних здійснюється:
1) автоматично - шляхом передавання до реєстраційного сервісу електронних копій, окремої інформації (відомостей, даних), що містяться в документах, які підтверджують внесені особисті дані, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія), відповідно до Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус", Податкового кодексу України, Порядку формування та перевірки е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон, їх електронних копій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 року № 911, Порядку формування та перевірки електронного посвідчення водія, електронного свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, їх електронних копій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1453, та Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2017 року за № 1306/31174;
2) шляхом заповнення педагогічним працівником форми в реєстраційному сервісі.
5. Педагогічний працівник вносить у кабінеті педагогічного працівника до ІКС УЦОЯО інформацію, необхідну для організації сертифікації:
1) найменування закладу освіти, у якому працює;
2) категорію учасника сертифікації;
3) наявність класів зі здійсненням освітнього процесу недержавною мовою, у яких викладає;
4) назву населеного пункту, у якому бажає проходити незалежне тестування (із запропонованого переліку);
5) номер(и) телефону(ів);
6) адресу електронної пошти.
6. У кабінеті педагогічного працівника педагогічний працівник вносить до ІКС УЦОЯО таку особисту професійну інформацію:
1) стаж педагогічної роботи (кількість повних років);
2) кваліфікаційну категорію;
3) педагогічне звання (за наявності).
Інформація, визначена цим пунктом, може бути отримана шляхом електронної інформаційної взаємодії з програмно-апаратним комплексом "Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту" (за технічної можливості).
IV. Надання в кабінеті педагогічного працівника інформації про реєстраційні документи
1. У кабінеті педагогічного працівника педагогічний працівник надає інформацію про реєстраційні документи, що підтверджують дані, внесені до ІКС УЦОЯО, із дотриманням вимог, зазначених у цьому розділі.
2. Реєстраційними документами, інформація про які надається, є:
1) документ, що посвідчує особу, на підставі якого здійснюють реєстрацію, який підтверджує прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, тип, серію (за наявності) та номер документа, на підставі якого здійснюють реєстрацію (один із документів, зазначених у пункті 3 цього розділу);
2) документ, що підтверджує достовірність РНОКПП (один із документів, зазначених у пункті 4 цього розділу), або документ, що підтверджує відсутність РНОКПП (один із документів, зазначених у пункті 5 цього розділу).
3) довідка із закладу освіти, у якому працює педагогічний працівник та інформація про який внесена до ІКС УЦОЯО, видана не раніше ніж за 14 календарних днів до дня початку реєстрації, яка містить таку інформацію про педагогічного працівника:
прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності);
найменування закладу освіти, у якому працює (інформація про який внесена до ІКС УЦОЯО);
назва навчального(их) предмета(ів) (інтегрованого(их) курсу(ів), дисциплін(и) тощо), який (які) викладає із зазначенням наявного педагогічного навантаження (навчальних годин на тиждень) для кожного з них (крім учителів початкових класів). Для вчителя початкових класів та керівного / педагогічного працівника закладу освіти, які виконують роботу вчителя початкових класів, зазначають виконання роботи вчителя початкових класів та відповідне педагогічне навантаження (навчальних годин на тиждень);
стаж педагогічної роботи (кількість повних років на день початку реєстрації);
кваліфікаційна категорія;
педагогічне звання (за наявності);
підтвердження, що станом на день видачі довідки педагогічним працівником не подана заява на звільнення із закладу освіти (зазначають у довідках, виданих до початку реєстрації).
3. Педагогічний працівник має надати інформацію про один із документів, що посвідчує особу, на підставі якого здійснюють реєстрацію (дані про який внесено в кабінеті педагогічного працівника):
1) для громадян України:
один із документів, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, зазначених у пункті 1 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус";
посвідчення водія;
2) для іноземців, осіб без громадянства:
паспортний чи інший документ, що посвідчує особу, виданий державою, до громадянства якої належить педагогічний працівник (надають разом із нотаріально засвідченим його перекладом українською мовою);
довідку про звернення за захистом в Україні;
один із документів, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, зазначених у пункті 2 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус".
4. Педагогічний працівник, який зазначив РНОКПП, надає інформацію про один із документів, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків:
1) картку платника податків;
2) паспорт громадянина України, до якого внесено дані про РНОКПП;
3) довідку про присвоєння ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків;
4) довідку про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру за формою, що наведена в додатку до Порядку ведення Єдиного державного демографічного реєстру та надання з нього інформації, взаємодії між уповноваженими суб'єктами, а також здійснення ідентифікації та верифікації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 жовтня 2017 року № 784 (далі - довідка з ЄДДР), до якої внесено дані про РНОКПП;
5) витяг із реєстру територіальної громади, сформований відповідно до вимог Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2022 року № 265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад" (далі - витяг з РТГ), до якого внесено дані про РНОКПП.
Відомості, зазначені у цьому пункті, можуть отримуватися шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (зокрема публічними) та базами (банками) даних.
5. Педагогічний працівник, який у процесі роботи з реєстраційним сервісом поставив у ньому позначку про відсутність у нього РНОКПП, надає інформацію про документ, що засвідчує відсутність у нього РНОКПП:
1) для громадян України, які відмовилися від прийняття РНОКПП та мають відповідну відмітку в паспорті, - один із таких документів:
паспорт громадянина України, у якому проставлено відмітку про відмову від прийняття РНОКПП;
довідку з ЄДДР, у якій наведено інформацію про відмову від прийняття РНОКПП.
Відомості, зазначені у цьому підпункті, можуть отримуватися шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (зокрема публічними) та базами (банками) даних.
2) для осіб, які не є громадянами України, - один із таких документів, на підставі якого здійснюють реєстрацію (інформацію про який внесено у кабінеті педагогічного працівника):
паспорт чи інший документ, що посвідчує особу, виданий державою, до громадянства якої належить;
довідку про звернення за захистом в Україні;
один із документів, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, зазначених у пункті 2 частини першої статті 13 Закону України "Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус".
6. Надання інформації про певний реєстраційний документ здійснюють в один із таких способів:
1) шляхом передавання до кабінету педагогічного працівника електронної копії у спосіб, визначений підпунктом 1 пункту 4 розділу III;
2) завантаження до кабінету педагогічного працівника сканкопії та/або фотокопії документа. Відомості, що містяться в реєстраційному документі, можуть отримуватися та перевірятися засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" (за наявності технічної можливості) у встановленому законодавством порядку.
7. Верифікації автоматично внесених до ІКС УЦОЯО особистих даних педагогічного працівника та електронних копій цифрових документів (підпункт 1 пункту 4 розділу III) регіональний центр не здійснює.
8. Загальні вимоги до завантаження сканкопії та фотокопії документа:
1) копія документа повинна бути сканованою або сфотографованою копією його оригіналу у вигляді окремого файлу у форматі.png або.jpg розміром не більше 1 Мб;
2) зображення повинно бути чітким і повнорозмірним (без обрізань сторін документа);
3) текст на зображенні повинен бути розбірливим і легко зчитуваним.
9. Додаткові вимоги до завантаження сканкопій та фотокопій певних документів, що посвідчують особу, на підставі яких здійснюють реєстрацію:
1) паспортний документ або інший документ, що посвідчує особу, у формі книжечки: завантажується зображення сторінки / розвороту, що містить інформацію (українською мовою в паспортах громадянина України) про тип, серію (за наявності) та номер документа, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження власника документа;
2) паспортний документ або інший документ, що посвідчує особу, у формі картки: завантажується зображення, що містять інформацію про тип, серію (за наявності) та номер документа, прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження власника документа;
3) довідка про звернення за захистом в Україні: завантажується зображення сторінки(ок), що містить(ять) інформацію про тип документа, номер справи, прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження власника документа.
10. Особливості підтвердження копії паспорта:
1) якщо для підтвердження достовірності РНОКПП надано сканкопію або фотокопію паспорта громадянина України, до якого внесено дані про РНОКПП, - додатково завантажується зображення сторінки / боку, на якій / якому зазначено інформацію про РНОКПП / ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків (у такому разі як документ, на підставі якого здійснюють реєстрацію, завантажується копія цього паспорта);
2) якщо для підтвердження факту відсутності у вчителя РНОКПП надано сканкопію або фотокопію паспорта громадянина України, у якому проставлено відмітку про відмову від прийняття РНОКПП, - завантажується зображення сторінки / боку, на якій / якому розміщено відмітку (у такому разі як документ, на підставі якого здійснюють реєстрацію, завантажується копія цього паспорта).
11. Після завершення внесення особистих даних, інформації, що потрібна для організації сертифікації, та особистої професійної інформації, надання інформації про реєстраційні документи педагогічний працівник повинен підтвердити бажання взяти участь у сертифікації, надіславши з використанням функціоналу кабінету педагогічного працівника внесену інформацію на обробку до регіонального центру.
12. У процесі надсилання на обробку до регіонального центру внесеної інформації в реєстраційному сервісі здійснюється автоматична перевірка наявності вільної частини регіональної реєстраційної квоти основного етапу реєстрації (під час основного етапу реєстрації) або досягнення граничної кількості учасників сертифікації (під час додаткового етапу реєстрації).
Надсилання внесеної інформації до регіонального центру блокується в разі відсутності вільної частини регіональної реєстраційної квоти основного етапу реєстрації / досягнення граничної кількості учасників сертифікації.
V. Обробка інформації
1. Обробка регіональним центром інформації передбачає здійснення її перевірки щодо відповідності вимогам розділів III - V цього Порядку. Обробка повинна бути завершена не пізніше ніж через 5 робочих днів із дня надсилання інформації на обробку.
2. Обробку інформації здійснюють у пункті обробки, створеному на базі регіонального центру.
3. За результатами обробки інформації ухвалюють рішення підтвердити реєстрацію педагогічного працівника або відмовити в реєстрації.
4. У разі підтвердження регіональним центром реєстрації педагогічного працівника Український центр на своєму офіційному вебсайті замість кабінету педагогічного працівника створює кабінет учасника сертифікації, доступ до якого здійснюють у порядку, визначеному Українським центром.
5. Педагогічному працівникові відмовляється в реєстрації за рішенням регламентної комісії (за погодженням з апеляційною комісією) на підставі:
1) подання інформації на обробку особою, яка відповідно до вимог законодавства не має права на реєстрацію (не відповідає вимогам пункту 4 розділу I цього Порядку);
2) надання недостовірної інформації;
3) ненадання інформації про реєстраційний документ або надання інформації про реєстраційний документ без дотримання вимог розділу IV цього Порядку.
6. Регламентна комісія за підсумками розгляду реєстраційних документів, які мають ознаки підстав для відмови, зазначених у пункті 5 цього розділу, у разі підтвердження їх наявності ухвалює рішення щодо подання до апеляційної комісії запиту про відмову в реєстрації та не пізніше наступного робочого дня подає його до апеляційної комісії.
Апеляційна комісія не пізніше наступного робочого дня із дня надходження запиту про відмову в реєстрації розглядає його та надає регламентній комісії рішення (про погодження або непогодження відмови в реєстрації).
У разі непогодження апеляційною комісією відмови в реєстрації регламентна комісія підтверджує реєстрацію педагогічного працівника.
7. У разі ухвалення рішення про відмову в реєстрації в кабінеті педагогічного працівника розміщують відповідне повідомлення із зазначенням причини відмови.
8. Педагогічний працівник, якому відмовлено в реєстрації з підстав, зазначених у підпунктах 2, 3 пункту 5 цього розділу, може у строк, відведений для реєстрації, доопрацювати надану інформацію і повторно надіслати її з використанням функціоналу кабінету педагогічного працівника на обробку до регіонального центру з урахуванням вимог пункту 12 розділу IV цього Порядку.
VI. Скасування реєстрації
1. Учасник сертифікації, який бажає відмовитися від участі в ній, має право з урахуванням вимог цього розділу подати до відповідного регіонального центру заяву про скасування реєстрації.
2. У заяві про скасування реєстрації зазначається:
1) прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) заявника;
2) РНОКПП (за наявності);
3) номер(и) телефону(ів);
4) електронна адреса;
5) волевиявлення щодо скасування реєстрації;
6) дата складання заяви.
3. Заяву про скасування реєстрації учасник сертифікації подає:
1) особисто, нарочно, або за допомогою поштового зв'язку - вона засвідчується особистим підписом заявника;
2) за допомогою електронної пошти - на електронне зображення заяви, що надсилається, накладається кваліфікований електронний підпис заявника або удосконалений електронний підпис заявника, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
4. Заяви про скасування реєстрації приймають протягом строку, відведеного для реєстрації, та 3 календарних днів після нього.
 

В. о. генерального директора
директорату шкільної освіти

Інна КІЛЬДЕРОВА