• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів

Міністерство юстиції України  | Наказ від 27.10.2025 № 2888/5/1797 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство юстиції України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 27.10.2025
  • Номер: 2888/5/1797
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство юстиції України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 27.10.2025
  • Номер: 2888/5/1797
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.10.2025 м. Київ № 2888/5/1797
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
28 жовтня 2025 р. за № 1569/44975
Про затвердження Змін до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Зміни до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України від 24 листопада 2003 року № 142/5/2092, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2003 року за № 1074/8395 (у редакції наказу Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України від 24 липня 2009 року № 1335/5/1159), що додаються.
2. Директорату правосуддя та кримінальної юстиції Міністерства юстиції України (Олійник О.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти у Міністерстві юстиції України - на заступника Міністра юстиції України, у Фонді державного майна України - на заступника Голови Фонду державного майна України відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
 

Міністр юстиції України

Герман ГАЛУЩЕНКО

В. о. Голови Фонду
державного майна України

Іванна СМАЧИЛО
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України, Фонду державного майна України
27 жовтня 2025 року № 2888/5/1797
Зміни
до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів
 
Додаток 1
до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів
(пункт 7.3 розділу VII)
Коригування вартості легкових автомобілів, обладнаних електричним двигуном або гібридною електричною силовою установкою залежно від стану високовольтної акумуляторної батареї (ВВАКБ)
Таблиця 1.1. Коригування вартості легкових автомобілів, обладнаних електричним двигуном залежно від стану високовольтної акумуляторної батареї (ВВАКБ)
Середньорічне падіння ємності (деградація) тягової батареї, % КТЗ, обладнані рідинним охолодженням тягової батареї*
2,00 %
КТЗ з повітряним охолодженням тягової батареї**
4,00 %
Строк експлуатації від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років
Фактичне значення показника падіння ємності (деградації) тягової батареї більше ніж середньорічний (нормативний) показник падіння ємності (деградації) тягової батареї % Значення коригування ринкової вартості КТЗ, обладнаних електричним двигуном, (Дз) %
1 - 2 0 0 0 0 0 0 0 0
2 - 4 0,5 0,25 0 0 0,5 0 0 0
4 - 6 1,5 1,00 0,85 0 0,75 1,00 0,85 0
6 - 8 2,0 1,90 1,75 2,00 1,85 1,50 1,75 1,00
8 - 10 6,5 2,75 2,00 2,50 5,00 2,75 2,50 1,50
10 - 12 8,0 3,0 2,50 2,75 6,00 3,50 2,75 5,0
12 - 15 10,0 4,5 3,75 5,00 7,50 4,00 3,00 6,00
15 - 20 14,0 6,0 4,50 7,50 10,0 7,00 3,50 10,00
Понад 20 Потребує проведення робіт з діагностування та ремонту тягової батареї або її заміни.
Таблиця 1.2. Коригування вартості легкових автомобілів, обладнаних електричним двигуном залежно від стану високовольтної акумуляторної батареї (ВВАКБ)
Середньорічне падіння ємності (деградація) тягової батареї, % КТЗ, обладнані рідинним охолодженням тягової батареї*
2,00 %
КТЗ з повітряним охолодженням тягової батареї**
4,00 %
Строк експлуатації від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років
Фактичне значення показника падіння ємності (деградації) тягової батареї менше ніж середньорічний (нормативний) показник падіння ємності (деградації) тягової батареї % Значення коригування ринкової вартості КТЗ, обладнаних електричним двигуном, (Дз) %
1 - 2 0 0 0,5 1,00 0 0 0 0
2 - 4 0 0,5 0,75 1,50 0 0,75 1,00 1,50
4 - 6 0 1,00 1,5 2,00 0 1,50 1,75 2,00
6 - 8 0 1,50 1,75 2,50 0 1,75 2,00 2,50
8 - 10 0 1,75 2,00 3,50 0 2,00 2,25 3,50
10 - 12 0 - - 4,50 0 - - 4,50
12 - 15 0 - - 5,00 0 - - 5,00
15 - 20 0 - - - 0 - - 8,00
Таблиця 1.3. Коригування вартості КТЗ, обладнаних гібридною електричною силовою установкою залежно від стану високовольтної акумуляторної батареї (ВВАКБ)
Середньорічне падіння ємності (деградація) тягової батареї, % КТЗ, обладнані рідинним охолодженням тягової батареї*
2,00 %
КТЗ з повітряним охолодженням тягової батареї**
4,00 %
Строк експлуатації від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років
Фактичне значення показника падіння ємності (деградації) тягової батареї більше ніж середньорічний (нормативний) показник падіння ємності (деградації) тягової батареї % Значення коригування ринкової вартості КТЗ, обладнаних гібридною електричною силовою установкою, (Дз) %
1 - 2 0 0 0 0 0 0 0 0
2 - 4 0 0 0 0 0,50 0 0 0
4 - 6 0,5 0,4 0,45 0 0,75 0,5 0,75 1,00
6 - 8 0,8 1,50 1,75 1,50 0,9 1,50 1,00 1,50
8 - 10 1,5 2,75 2,00 1,80 1,5 1,75 1,25 1,80
10 - 12 2,00 3,00 2,50 2,00 3,00 2,25 1,50 2,00
12 - 15 5,00 4,50 2,75 2,25 4,00 4,00 1,95 2,25
15 - 20 10,0 7,00 3,50 3,00 12,0 8,00 2,50 3,00
Понад 20 Потребує проведення робіт з діагностування та ремонту тягової батареї або її заміни.
Таблиця 1.4. Коригування вартості КТЗ, обладнаних гібридною електричною силовою установкою залежно від стану високовольтної акумуляторної батареї (ВВАКБ)
Середньорічне падіння ємності (деградація) тягової батареї, % КТЗ, обладнані рідинним охолодженням тягової батареї*
2,00 %
КТЗ з повітряним охолодженням тягової батареї**
4,00 %
Строк експлуатації від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років від 1 - 2 вкл. років від 2 - 5 вкл. років від 5 - 8 вкл. років понад 8 років
Фактичне значення показника падіння ємності (деградації) тягової батареї менше ніж середньорічний (нормативний) показник падіння ємності (деградації) тягової батареї % Значення коригування ринкової вартості КТЗ, обладнаних гібридною електричною силовою установкою, (Дз) %
1 - 2 0 0 0 0 0 0 0 0
2 - 4 0 0,25 0,50 0,75 0 0,55 1,00 1,50
4 - 6 0 1,00 1,5 1,75 0 0,75 1,75 2,00
6 - 8 0 1,50 1,75 2,00 0 1,00 2,00 2,50
8 - 10 0 1,75 2,00 2,50 0 2,00 2,25 3,00
10 - 12 0 - - 3,00 0 - - 4,50
12 - 15 0 - - 4,00 0 - - 5,00
15 - 20 0 - - - 0 - - 6,00
____________
 
Додаток 2
до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів
(пункт 8.5.11 розділу VIII)
Таблиця 2.1. Позначення якості агрегатів, вузлів, запасних частин.
Рівень якості Опис
I група. Оригінальні запасні частини / Original spare parts.
OE Original spare part. Оригінальні запасні частини "OE" в упакуванні виготовлені, виробником. Якість Оригіналу.
Запасні частини OE - встановлюються на автомобілі під час їхнього виробництва. Автомобільні запчастини OE виготовляють автовиробники або інші компанії на замовлення. Вони повністю відповідають вимогам та стандартам конкретного автомобільного бренду.
OEM Висока якість. Оригінальні запасні частини "OEM" із мереж виробників запасних частин на конвеєрі. Автомобільний бренд надає виробнику обладнання ліцензію на випуск комплектуючих під його маркою. OEM деталі, що поставляються для гарантійного обслуговування, містять лише логотип автовиробника. Ця категорія продукції не передбачає обмежень на продаж, найчастіше зустрічається в магазинах автодилерів.
OES Складові частини (деталі) ТЗ оригінальної якості.
Ця категорія запасних частин має багато спільного з OEM - у плані якості, використовуваних технологій виробництва. Виготовляються запчастини OEM та OES ідентичними компаніями. Основна відмінність останніх полягає у наявності товарного знаку виробника комплектуючих. При цьому на упаковці може бути логотип автомобільного бренду.
Наприклад: ATE; Bosch; Boge та інші.
II група. Аналоги оригінальних складових частин
IES Категорія комплектуючих з маркуванням IES (Aftermarket). Складові частини, які не випускаються автовиробниками та за їхньою ліцензією, але можуть бути зробленими постачальниками оригінальних запасних частин.
Автозапчастини цієї категорії використовують для післягарантійного обслуговування автомобіля. Їх якість відрізняється, залежно від виробника. Вони можуть бути на рівні оригіналу, чи поступатися йому. Головною перевагою запасних частин IES вважається доступна ціна, яка в більшості випадків є нижчою від вартості оригінальних складових частин (деталей) групи I (OE, OEM та OES).
____________
 
Додаток 8
до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів
(пункт 7.4 розділу VII)
Перелік
рекомендованих-1 нормативно-правових актів, методичної, довідкової літератури-2 та комп'ютерних баз даних з програмним забезпеченням-3
1. Періодичний довідник "Бюлетень автотоварознавця". - ІОЦ СЕУ, Київ.
2. Періодичний довідник "Збірник цін на запасні частини". - Корпорація "УкрАВТО", Київ.
3. Періодичний довідник "PKW-Spezial". - DAT Marktspiegel, Німеччина.
4. Періодичний довідник "Lastkraftwagen/Transporter". - DAT-Marktspiegel, Німеччина.
5. Періодичний довідник "PKW-Zweirad". - DAT-Marktspiegel, Німеччина.
6. Періодичний довідник "Red Book". - CAP Motor Research, Сполучене Королівства Великої Британії та Північної Ірландії.
7. Періодичний довідник "Travel Trailer Guide". - Kelley Blue Book Auto market report, США.
8. Періодичний довідник "Motorcycle Guide". - Kelley Blue Book Auto market report, США.
9. Періодичний довідник "SuperSCHWACKE". - Eurotax, Швейцарія.
10. Періодичний довідник "Nutzfahrzeuge". - Eurotax, Швейцарія.
11. Періодичний довідник "Trailer Tax". - Eurotax, Швейцарія.
12. Періодичний довідник "Zweirad". - Eurotax, Швейцарія.
13. Періодичний довідник "Landmaschinen". - Eurotax, Швейцарія.
14. Періодичний довідник "Used Car Guide". - Kelley Blue Book Auto market report, США.
15. Комплект періодичних довідників "Collision estimating guide domestic". - Mitchell, США.
16. Періодичний довідник "N.A.D.A. Official used car guide". - N.A.D.A., США.
17. Періодичний довідник "Auto-ident". - Eurotax, Швейцарія.
18. Періодичний довідник "Lackierung". - Eurotax, Швейцарія.
19. Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306.
20. Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (Пояснення до УКТЗЕД), затверджені наказом Державної митної служби України від 14 грудня 2022 року 543.
21. Зведена резолюція про конструкцію транспортних засобів (СР.З) - (TRANS/WP. 29/78 Rev. 1 від 11 серпня 1997 року - документ Європейської економічної комісії ООН).
22. Порядок перевірки технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками, затверджений наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 05 серпня 2008 року № 974, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01 вересня 2008 року за № 794/15485.
23. ДСТУ 2302-93 "Батареї акумуляторні свинцеві стартерні. Приймання до ремонту і видача".
24. ДСТУ 2322-93 "Автомобілі легкові відремонтовані. Загальні технічні умови".
25. ДСТУ 2323-93 "Автомобілі легкові і мототехніка. Передпродажна підготовка. Порядок".
26. ДСТУ 2324-93 "Автомобілі легкові. Кузови. Приймання до ремонту і видача після ремонту".
27. ДСТУ 2518-94 "Автотранспортні засоби. Несівні системи автомобілів. Терміни та визначення".
28. ДСТУ 2885-94 "Автотранспортні засоби. Автомобілі легкові. Типи кузовів. Терміни та визначення".
29. ДСТУ 2886-94 "Автотранспортні засоби. Гальмівні властивості. Терміни та визначення".
30. ДСТУ 2925-94 "Якість продукції. Оцінювання якості. Терміни та визначення".
31. ДСТУ 3850-99 "Засоби транспортні дорожні. Причепи та напівпричепи спеціалізовані. Загальні технічні умови".
32. ДСТУ 3649-2010 "Засоби транспортні дорожні. Експлуатаційні вимоги безпеки до технічного стану та методи контролю".
33. ДСТУ 2219-2015 "Шини пневматичні. Конструкція. Терміни та визначення понять".
34. ДСТУ 4121-2022 "Метали чорні вторинні. Загальні технічні умови".
35. Експлуатаційні норми середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджені наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20 травня 2006 року № 488, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 15 червня 2006 року за № 712/12586.
36. Експлуатаційні норми середнього ресурсу акумуляторних свинцевих стартерних батарей колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі, затверджені наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20 травня 2006 року № 489, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 08 червня 2006 року за № 695/12569.
37. Комп'ютерні програми для складання кошторису відновлювального ремонту КТЗ іноземного виробництва "Audatex" та його похідні продукти - Німеччина.
38. Електронна база даних для складання кошторису відновлювального ремонту КТЗ "УкрАвтоКальк". - ПП "Тавтєлєв", Україна.
39. Програмний комплекс та його програмні продукти для складання кошторису відновлювального ремонту та оцінки КТЗ іноземного виробництва "Silver DAT", "Silver DAT II", Німеччина.
40. Комп'ютерна програма "DonRest". - ІОЦ СЕУ, Київ.
41. Комп'ютерна програма "Der Gross DAT". - DAT Marktspiegel, Німеччина.
42. Комп'ютерна програма "Auto VIN". - Науково-дослідне бюро судових експертиз "Сантодор", Київ.
43. Методика визначення обсягу ремонтних дій при встановленні розміру матеріального збитку, заподіяного власнику колісного транспортного засобу. - реєстраційний код у Реєстрі методик проведення судових експертиз [12.2.04].
44. Дані мережі Інтернет про вартість нормо-години у Німеччині: https://www.dekra.de/de/stundenverrechnungssaetze.
45. Методичні рекомендації щодо визначення вартості аварійно пошкоджених колісних транспортних засобів у разі недоцільності їх відновлення: звіт про НДР (остаточний) / КНДІСЕ; керівник: В. М. Бондар, викон: А. В. Юхименко, С. В. Береговий, - 0117U007118. - Київ, 2018. - 92 с.
46. Методичні рекомендації з проведення автотоварознавчих експертиз колісних транспортних засобів, обладнаних електричними та гібридними двигунами / звіт про НДР (остаточний) / ННЦ ІСЕ, ЛНДІСЕ; кер. С. О. Кір'яков; викон.: Д. І. Фокін, О. Ю. Власов, П. М. Шишка та ін. 0119U100808. Харків: ННЦ ІСЕ, 2020. 76 с.
47. Методика розробки та типові норми часу на ремонт автомобілів. Науково-дослідний центр нормативів праці Міністерства аграрної політики України, Книга 20, частина I, Вітвіцький В. В., Дейнега Р. В. Київ, 2001 - 368 с.
____________
-1Нормативно-правові документи, методична та довідкова література, версії програмних продуктів можуть з часом оновлюватися. Під час дослідження слід використовувати актуальну на дату оцінки редакцію джерела інформації чи версію програми.
-2Зарубіжна нормативно-технічна і довідкова література, що використовується, повинна мати пояснення з використання або переклад на українську мову.
-3Комп'ютерні програми, які використовуються під час оцінки, повинні відповідати статусу науково-прикладного результату відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та пройти апробацію у державних спеціалізованих установах.
____________