МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.10.2022 № 767 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 грудня 2022 р.
за № 1542/38878
Про затвердження Змін до нормативно-правових актів Міністерства транспорту України, Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністерства інфраструктури України
Відповідно до статей 3, 75, 78 та 110 Кодексу торговельного мореплавства України, пункту 49 Плану заходів з імплементації положень директив та регламентів Європейського Союзу у сфері міжнародного морського та внутрішнього водного транспорту, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2017 року № 747-р, та з метою забезпечення безпеки мореплавства, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до нормативно-правових актів Міністерства транспорту України, Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністерства інфраструктури України, що додаються.
2. Управлінню морського та річкового транспорту (Я. Ілясевич) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства інфраструктури України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ю. Васькова.
Міністр | О. Кубраков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
10 жовтня 2022 року № 767
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
07 грудня 2022 р.
за № 1542/38878
ЗМІНИ
до нормативно-правових актів Міністерства транспорту України, Міністерства транспорту та зв’язку України та Міністерства інфраструктури України
1. У Правилах плавання кораблів і суден у бухтах, на рейдах м. Севастополя і на підходах до нього, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 05 вересня 2002 року № 626, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2002 року за № 834/7122 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 18 квітня 2011 року № 44):
1) у розділі I:
пункт 1.3 доповнити з урахуванням алфавітного порядку новими термінами такого змісту:
"вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL";
у пункті 1.9:
абзац другий після слів "судно (корабель)" доповнити словами ", повідомлення капітану Севастопольського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ЦРРС заборонено";
абзац четвертий після слів "забезпечення мореплавства" доповнити словами ", зокрема інформування суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ЦРРС";
абзац шостий після слів "аварійно-рятувальним," доповнити словами "пошуково-рятувальним,";
після пункту 1.10 доповнити пунктом 1.11 такого змісту:
"1.11. Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Севастопольського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту, дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)".
У зв’язку з цим пункт 1.11 вважати пунктом 1.12;
в абзаці першому пункту 1.12 слово "Укрморрічінспекція" замінити словами "Адміністрація судноплавства";
2) у пункті 3.3 розділу III:
абзац сьомий після слова "тип," доповнити словами "рік побудови,";
після абзацу дванадцятого доповнити абзацом тринадцятим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци тринадцятий - тридцять третій вважати відповідно абзацами чотирнадцятим - тридцять четвертим;
абзац чотирнадцятий після слів "кількість вантажу" доповнити словами ", наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)";
3) пункт 5.1 розділу V після абзацу шостого доповнити абзацом сьомим такого змісту:
"інформації капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ЦРРС".
У зв’язку з цим абзац сьомий вважати абзацом восьмим;
4) пункт 7.1 розділу VII доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:
"У бухтах міста Севастополя забороняється лоцманське проведення однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Лоцманське проведення таких суден може бути здійснено за розпорядженням капітана Севастопольського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
У бухтах міста Севастополя забороняється лоцманське проведення нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
У бухтах міста Севастополя дозволяється лоцманське проведення нафтоналивних суден, зазначених у абзацах другому та третьому цього пункту виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
У бухтах міста Севастополя забороняється лоцманське проведення танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)".
2. У Правилах плавання суден Керч-Єнікальським каналом і підхідними каналами до нього, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 09 жовтня 2002 року № 721, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16 грудня 2002 року за № 973/7261 (зі змінами):
1) у главі 1:
у пункті 1.4:
абзац четвертий викласти в такій редакції:
" Положення про Державну службу морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 212";
після абзацу сьомого доповнити абзацом восьмим такого змісту:
" Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL)".
У зв’язку цим абзаци восьмий - одинадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятим - дванадцятим;
абзац дванадцятий виключити;
пункт 1.5 викласти в такій редакції:
"1.5 Нагляд (контроль) за дотриманням цих Правил здійснює Адміністрація судноплавства";
пункт 1.6 доповнити дев’ятьма новими абзацами такого змісту:
"У районах, зазначених у пункті 1.2 цієї глави, Керченський ЦРРС виконує такі функції:
виявлення суден на підходах до зони дії ЦРРС, установлення зв’язку з ними, отримання та реєстрація необхідних даних про кожне судно, повідомлення капітану Керченського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ЦРРС заборонено;
надання інформаційних послуг суднам, зокрема інформування суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ЦРРС;
радіолокаційний контроль руху суден;
надання суднам навігаційної допомоги (радіолокаційне проведення);
регулювання руху суден;
сприяння аварійно-рятувальним, пошуково-рятувальним, буксирним, днопоглиблювальним та іншим спеціальним роботам, що виконуються в зоні дії ЦРРС;
допомога в установленні зв’язку між суднами і береговими організаціями та службами з питань, що пов’язані із забезпеченням безпеки руху суден;
невідкладне інформування капітана Керченського морського порту в разі виявлення судна, плавання якого в зоні дії ЦРРС заборонено";
пункт 1.7 викласти в такій редакції:
"1.7 За порушення цих Правил Адміністрація судноплавства або капітан КМП в межах своїх повноважень мають право притягти порушника до відповідальності згідно з чинним законодавством України";
доповнити новими пунктами такого змісту:
"1.8 У цих Правилах терміни вживаються в такому значенні:
вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL.
1.9 Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після настання дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Керченського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком ІІ до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)";
2) у главі 2:
абзац перший пункту 2.1 доповнити реченням такого змісту: "Якщо інформацію про підхід отримано від судна, плавання якого в зоні дії цих Правил заборонено, ЦРРС зобов’язаний інформувати таке судно про заборону його плавання та невідкладно повідомити про це Службу капітана КМП";
у пункті 2.2:
абзац другий після слова "тип," доповнити словами "рік побудови,";
абзац шостий після слів "висоту борту," доповнити словом "дедвейт,";
після абзацу дванадцятого доповнити абзацами тринадцятим та чотирнадцятим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци тринадцятий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами п’ятнадцятим - шістнадцятим;
у пункті 2.5:
абзац другий після слів "номер ІМО" доповнити словами ", тип, рік побудови";
абзац четвертий після слів "висота борту" доповнити словом ", дедвейт";
після абзацу четвертого доповнити абзацами п’ятим, шостим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів);
наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци п’ятий - одинадцятий вважати відповідно абзацами сьомим - тринадцятим;
3) у пункті 3.39 глави 3 слова "Морської аварійно-рятувальної системи Мінінфраструктури України та її підрозділів" замінити словами "Морської пошуково-рятувальної служби";
4) абзац п’ятий пункту 6.2 глави 6 після слів "аварійно-рятувальних" доповнити словами "і пошуково-рятувальних";
5) у главі 7:
пункт 7.5 доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:
"У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Лоцманське проведення таких суден може бути здійснено за розпорядженням капітана Керченського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Дозволяється лоцманське проведення нафтоналивних суден, зазначених у абзацах другому та третьому цього пункту виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суднах діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)";
в абзаці третьому пункту 7.13 слова "Морської аварійно-рятувальної системи Мінінфраструктури України та її підрозділів" замінити словами "Морської пошуково-рятувальної служби".
3. У Правилах судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 16 лютого 2004 року № 91, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 липня 2004 року за № 872/9471:
1) розділ 1 після пункту 1.15 доповнити пунктом 1.16 такого змісту:
"1.16. Дозволяється плавання в зоні дії цих Правил суден, що перевозять як вантаж сиру нафту у тому числі важких сортів, паливо нафтове, дизельне паливо у тому числі важке або мастильну олію, або як вантаж рослинні рідкі речовини (олія соняшникова, рапсова, соєва) за умови наявності у них документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Правилами перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України від 04 квітня 2017 року № 126, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2017 року за № 556/30424 (правилами Європейської угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами) за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства".
У зв’язку з цим пункти 1.16-1.23 вважати відповідно пунктами 1.17-1.24;
2) у тексті Правил слова "Морська адміністрація" у всіх відмінках замінити словами "Адміністрація судноплавства" у відповідних відмінках.
4. У Правилах плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року № 655, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за № 1150/14417 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 09 серпня 2022 року № 587):
1) у розділі I:
пункт 2 доповнити з урахуванням алфавітного порядку новими термінами такого змісту:
"вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL";
після пункту 6 доповнити пунктом 7 такого змісту:
"7. Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана морського порту, в зоні нагляду за безпекою мореплавства якого поширюються його повноваження, лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом).
Дозволяється плавання по морським каналам БДЛК та ХМК танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що мають документи, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Правилами перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України від 04 квітня 2017 року № 126, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2017 року за № 556/30424 (правилами Європейської угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами) (Свідоцтво про допущення ВОПНВ) за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства".
У зв’язку з цим пункти 7 та 8 вважати відповідно пунктами 8 та 9;
2) у розділі II:
у підпункті 4 пункту 3:
абзац другий після слова "тип" доповнити словами ", рік побудови";
після абзацу десятого доповнити абзацом одинадцятим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - чотирнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим - п’ятнадцятим;
абзац тринадцятий після слів "кількість вантажу" доповнити словами ", наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)";
у підпункті 1 пункту 4:
абзац п’ятий після слів "аварійно-рятувальних" доповнити словами "та пошуково-рятувальних";
абзац сьомий після слів "навігаційної інформації" доповнити словами ", зокрема інформування капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС";
після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
"повідомлення капітану найближчого морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ПРРС заборонено";
3) підпункт 2 пункту 1 розділу IV доповнити п’ятьма новими абзацами такого змісту:
"У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Лоцманське проведення таких суден може бути здійснено за розпорядженням капітана морського порту, в зоні нагляду за безпекою мореплавства якого має початися лоцманське проведення, лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Дозволяється лоцманське проведення нафтоналивних суден, зазначених у абзацах другому та третьому цього пункту виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суднах діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом).
Дозволяється лоцманське проведення по морським каналам БДЛК та ХМК танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, якщо вони мають документи, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Правилами перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами України, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України від 04 квітня 2017 року № 126, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2017 року за № 556/30424 (правилами Європейської угоди про міжнародні перевезення небезпечних вантажів внутрішніми водними шляхами) (Свідоцтво про допущення ВОПНВ) за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства".
5. У Правилах плавання та лоцманського проведення суден у Феодосійській затоці, на рейдах Феодосійського морського порту та на підходах до нього, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 03 лютого 2009 року № 115, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 26 березня 2009 року за № 280/16296 (зі змінами):
1) у главі 1:
пункт 1.2 доповнити з урахуванням алфавітного порядку новими термінами такого змісту:
"вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL";
у пункті 1.10:
абзац другий після слів "про кожне судно" доповнити словами ", повідомлення капітану Феодосійського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ПРРС заборонено";
абзац третій після слів "послуг суднам" доповнити словами ", зокрема інформування капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС";
абзац сьомий після слів "аварійно-рятувальним," доповнити словами "пошуково-рятувальним,";
2) у главі 3:
у пункті 3.4 після слів "які проходять" доповнити словами "або планують пройти";
абзац другий пункту 3.5 після слів "регулювання руху суден" доповнити словами ", зокрема завчасно інформувати капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС";
абзац п’ятий пункту 3.6 після слів "безпосередній небезпеці судноплавству" доповнити словами ", заборони плавання суден окремих категорій у зоні дії ПРРС";
після пункту 3.7 доповнити новим пунктом такого змісту:
"3.8 Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Феодосійського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)";
3) у пункті 4.4 глави 4:
абзац другий після слова "тип" доповнити словами ", рік побудови";
абзац дванадцятий після слів "кількість вантажу" доповнити словами ", наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)";
після абзацу дванадцятого доповнити абзацом тринадцятим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци тринадцятий та чотирнадцятий вважати відповідно абзацами чотирнадцятим та п’ятнадцятим;
4) абзац четвертий пункту 5.1 глави 5 після слів "аварійно-рятувальних" доповнити словами "та пошуково-рятувальних";
5) у пункті 8.3 глави 8:
абзац другий після слів "назву судна," доповнити словами "тип, рік побудови,";
абзац восьмий викласти в такій редакції:
"найменування та кількість вантажу (окремо вказується наявність та кількість палубного вантажу), наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)";
після абзацу восьмого доповнити абзацом дев’ятим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзац дев’ятий вважати абзацом десятим;
6) доповнити пункт 10.2 глави 10 чотирма новими абзацами такого змісту:
"У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після настання дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Лоцманське проведення таких суден може бути здійснено за розпорядженням капітана Феодосійського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Дозволяється лоцманське проведення нафтоналивних суден, зазначених у абзацах другому та третьому цього пункту виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суднах діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)".
6. У Правилах плавання та лоцманського проведення суден у зоні дії поста регулювання руху суден "Маріуполь", затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 25 липня 2012 року № 415, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03 вересня 2012 року за № 1479/21791 (зі змінами):
1) у розділі I:
пункт 1.3 доповнити з урахуванням алфавітного порядку новими термінами такого змісту:
"вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL";
у пункті 1.9:
абзац другий після слів "про кожне судно" доповнити словами ", повідомлення капітану Маріупольського морського порту про виявлення суден, плавання яких у зоні дії ПРРС заборонено";
абзац четвертий після слів "забезпечення мореплавства" доповнити словами ", зокрема інформування капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС";
абзац шостий після слів "аварійно-рятувальним," доповнити словами "пошуково-рятувальним,";
після пункту 1.9 доповнити пунктом 1.10 такого змісту:
"1.10 Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових однокорпусних танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Плавання таким суднам дозволяється за розпорядженням капітана Феодосійського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється плавання виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Забороняється плавання в зоні дії цих Правил танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)".
У зв’язку з цим пункт 1.10 вважати пунктом 1.11;
в абзаці першому пункту 1.11 слова "Державна служба морського і річкового транспорту України" замінити словами "Державна служба морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України";
2) у розділі III:
пункт 3.3 після абзацу першого доповнити абзацом другим такого змісту:
"ППРС зобов’язаний завчасно інформувати капітанів суден окремих категорій про заборону їх плавання в зоні дії ПРРС".
У зв’язку з цим абзаци другий - четвертий вважати відповідно абзацами третім - п’ятим;
у пункті 3.5:
абзац третій після слова "тип," доповнити словами "рік побудови,";
після абзацу третього доповнити абзацом четвертим такого змісту:
"належність судна до нафтових танкерів з одинарним корпусом (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци четвертий - двадцять п’ятий вважати відповідно абзацами п’ятим - двадцять шостим;
абзац десятий після слів "кількість вантажу" доповнити словами ", наявність нафти важких сортів (для нафтових танкерів)";
3) пункт 8.1 розділу VIII доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:
"У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Лоцманське проведення таких суден може бути здійснено за розпорядженням капітана Маріупольського морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до порту на ремонт.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Дозволяється лоцманське проведення нафтоналивних суден, зазначених у абзацах другому та третьому цього пункту виключно в акваторії морського порту за умови наявності у таких суднах діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
У зоні дії цих Правил забороняється лоцманське проведення танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)".
7. У Порядку оформлення приходу суден у морський порт, надання дозволу на вихід суден у море та оформлення виходу суден із морського порту, затвердженому наказом Міністерства інфраструктури України від 27 червня 2013 року № 430, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 23 липня 2013 року за № 1230/23762:
1) у розділі I:
пункт 1.2 доповнити з урахуванням алфавітного порядку новими термінами такого змісту:
"вік - вік судна, виражений кількістю років з дати його поставлення;
нафта важких сортів - вантаж нафтового танкера, що визначений пунктом 2 правила 21 Додатка I до Міжнародної конвенції по запобіганню забрудненню з суден 1973 року, зміненої Протоколом 1978 року до неї (далі - MARPOL);
нафтовий танкер - нафтовий танкер відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка I до MARPOL;
нафтовий танкер з одинарним корпусом - нафтоналивне судно, яке не відповідає вимогам щодо подвійного корпусу чи еквівалентної конструкції, установленим правилами 19 і 28.6 Додатка I до MARPOL;
танкер для ШРР (шкідливих рідких речовин) - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL;
танкер-хімовоз - судно, відповідно до визначення, наведеного у правилі 1 Додатка II до MARPOL";
після пункту 1.2 доповнити новим пунктом такого змісту:
"1.3 Не допускається заходження в порт і вихід з порту однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL. Заходження таких суден в порт може бути здійснено за розпорядженням капітана морського порту, що погоджене з Адміністрацією судноплавства та начальником морського порту лише у випадках, якщо судно перебуває у скрутному становищі та шукає порт-притулок. Вихід таких суден з порту може бути здійснено за розпорядженням капітана морського порту, що погоджене з Адміністрацією судноплавства, лише у випадку, якщо судно без вантажу прямує до іншого порту на ремонт. Про заборону заходження в порт і виходу з порту капітанів і морських агентів таких суден інформує начальник морського порту, служби регулювання руху суден - капітан морського порту.
Не допускається заходження в порт і вихід з порту нафтових танкерів, які досягнули віку 25 років та більше після дати їх поставлення, дедвейтом 5000 або більше, але менше 20000 тонн або дедвейтом 20000 тонн або більше, які перевозять сиру нафту, нафтове паливо, важке дизельне паливо або мастильну олію як вантаж або 30000 тонн або більше, які перевозять інші види нафти і які відповідають вимогам Правил 18.1-18.9, 18.12-18.15, 30.4, 33.1, 33.2, 33.3, 35.1, 35.2 і 35.3 Додатка I до MARPOL обладнаних лише подвійним дном або подвійними бортами, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку або обладнані відсіками подвійного корпусу, які не використовуються для перевезення нафти і розміщені по всій довжині вантажного танку, але не відповідають умовам для надання звільнення від вимог Правила 20.1.3 Додатка I до MARPOL.
Нафтоналивним суднам, зазначеним у абзацах першому та другому цього пункту дозволяється заходження в порт і вихід з порту за умови наявності у таких суден діючих документів, що видаються класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства, а також відповідності вимогам схеми оцінювання їх стану, ухваленою резолюцією Міжнародної морської організації від 27 квітня 2001 року MEPC 94(46) зі змінами і доповненнями, внесеними резолюцією Міжнародної морської організації від 11 жовтня 2002 року MEPC 99(48) та резолюцією Міжнародної морської організації від 04 грудня 2003 року MEPC 112(50), що проводиться класифікаційним товариством (визнаною організацією), якому (якій) делеговано повноваження відповідно до чинного законодавства.
Не допускається заходження в порт і вихід з порту танкерів-хімовозів, танкерів для ШРР, у тому числі змішаного "ріка-море" плавання дедвейтом 600 тонн та більше, що не мають документів, які підтверджують їх відповідність вимогам, що встановлені Додатком II до MARPOL (Міжнародного свідоцтва про запобігання забрудненню при перевезенні шкідливих рідких речовин наливом або Міжнародного свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом або Свідоцтва про придатність судна до перевезення небезпечних хімічних вантажів наливом)";
2) у розділі II:
у пункті 2.1:
у підпункті 1:
абзац третій після слова "тип" доповнити словами "і рік побудови";
абзац чотирнадцятий після слів "вантажопідйомність судна" доповнити словом "дедвейт,";
підпункт 2 після абзацу першого доповнити абзацом другим такого змісту:
"рік побудови судна, відомості про те, чи є судно нафтовим танкером з одинарним корпусом, танкером-хімовозом, танкером для ШРР та про наявність вантажу нафти важких сортів (для нафтових танкерів)".
У зв’язку з цим абзаци другий - п’ятий вважати відповідно абзацами третім - шостим;
у підпункті 2 пункту 2.2 слова "Морською адміністрацією" замінити словами "Адміністрацією судноплавства";
3) пункт 3.4 розділу III після абзацу першого доповнити абзацом другим такого змісту:
"Дозвіл на вихід однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше, що перевозять важкі сорти нафти, а також однокорпусних нафтових танкерів дедвейтом 600 тонн та більше й віком 25 років та більше після дати поставлення судна, яка визначається пунктами 28.1-28.6 правила 1 Додатка I до MARPOL, надається за окремим розпорядженням капітана морського порту, що погоджене з Адміністрацією судноплавства, лише у випадку, якщо судно без вантажу прямує до іншого порту на ремонт".
У зв’язку з цим абзац другий вважати абзацом третім.
8. У Положенні про капітана морського порту та службу капітана морського порту, затвердженому наказом Міністерства інфраструктури України від 17 листопада 2021 року № 621, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 09 грудня 2021 року за № 1590/37212:
1) у пункті 2 розділу IV після підпункту 8 доповнити підпунктом 9 такого змісту:
"9) видає розпорядження про дозвіл на плавання і лоцманське обслуговування в установленій зоні дії правил плавання в районах інтенсивного судноплавства, заходження до порту і вихід із порту суден, яким плавання, обслуговування, заходження і вихід заборонені законодавством, у випадках, якщо судно перебуває в скрутному становищі та шукає порт-притулок або якщо судно без вантажу прямує до іншого порту на ремонт".
У зв’язку з цим підпункти 9-13 вважати відповідно підпунктами 10-14;
2) у тексті Положення слова "Морська адміністрація" у всіх відмінках замінити словами "Адміністрація судноплавства" у відповідних відмінках.
Начальник Управління морського та річкового транспорту | Я. Ілясевич |