• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Змін до Положення про Комісію з атестації

Міністерство фінансів України  | Наказ від 03.08.2023 № 420
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 03.08.2023
  • Номер: 420
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 03.08.2023
  • Номер: 420
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.08.2023 № 420
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 2023 р.
за № 1436/40492
Про затвердження Змін до Положення про Комісію з атестації
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 462 від 24.08.2023 )
Відповідно до частини восьмої статті 19 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Положення про Комісію з атестації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 січня 2020 року № 20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2020 року за № 238/34521, що додаються.
2. Департаменту методології бухгалтерського обліку та нормативного забезпечення аудиторської діяльності в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Воробей С.І.

Міністр

С. Марченко

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Член Ради нагляду за аудиторською
діяльністю




О. Вискуб


О. Канцуров
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
03 серпня 2023 року № 420
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 серпня 2023 р.
за № 1436/40492
ЗМІНИ
до Положення про Комісію з атестації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22 січня 2020 року № 20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 березня 2020 року за № 238/34521
1. Пункт 4 розділу I викласти в такій редакції:
"4. Організаційне, матеріально-технічне та методичне забезпечення діяльності Комісії здійснюється Інспекцією із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Інспекція).".
2. У розділі II:
1) у пункті 1:
в абзаці першому слова "з атестації" виключити;
підпункт 2 викласти в такій редакції:
"2) двох осіб - представників професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності (далі - Реєстр) станом на 01 січня поточного року;";
підпункт 4 викласти в такій редакції:
"4) по одній особі від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного розвитку, та двох осіб від Національного банку України.";
2) пункт 2 викласти в такій редакції:
"2. До Комісії можуть бути делеговані представники професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року.
Якщо професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію, більше двох, то в першу чергу з їх числа до Комісії включаються представники професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які є членами Міжнародної федерації бухгалтерів. При цьому перевага надається тим професійним організаціям аудиторів та бухгалтерів, які мають у своєму складі повноправними членами найбільшу кількість аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року. У разі якщо професійні організації аудиторів та бухгалтерів, які є членами Міжнародної федерації бухгалтерів, серед тих професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію, відсутні або їх менше ніж дві, то до Комісії включаються представники тих професійних організацій аудиторів та бухгалтерів, які відповідають зазначеному критерію та мають у своєму складі повноправними членами більшу кількість аудиторів, зареєстрованих у Реєстрі станом на 01 січня поточного року.
Професійні організації аудиторів та бухгалтерів обирають представників до Комісії шляхом рейтингового голосування відповідно до Порядку проведення рейтингового голосування під час обрання представників професійних організацій аудиторів та бухгалтерів для їх делегування до комісії з атестації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 березня 2023 року № 206.".
3. У пункті 1 розділу III:
1) підпункт 1 викласти в такій редакції:
"1) організація розробки та подання на схвалення до Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю проєктів Порядку складання іспитів при атестації аудиторів, Порядку набуття практичного досвіду із провадження аудиторської діяльності, Порядку безперервного професійного навчання аудиторів, Порядку зарахування теоретичних знань, інших нормативно-правових актів з питань атестації та професійного навчання аудиторів;";
2) після підпункту 2 доповнити підпунктом 3 такого змісту:
"3) визначення розміру плати за складання іспитів;".
У зв’язку з цим підпункти 3-9 вважати відповідно підпунктами 4-10;
3) підпункт 8 викласти в такій редакції:
"8) акредитація незалежних центрів оцінювання, визначення укладачів екзаменаційних завдань та осіб з перевірки екзаменаційних робіт;";
4) доповнити новими підпунктами такого змісту:
"11) прийняття рішення про розподіл коштів, які надійшли за складання іспитів відповідно до затвердженого порядку;
12) встановлення компетенції за результатами складання окремих теоретичних іспитів.".
4. У розділі IV:
1) пункти 2-4 викласти в такій редакції:
"2. Засідання Комісії можуть бути ініційовані Головою Комісії, за пропозицією членів Комісії або Інспекцією.
Засідання Комісії можуть проводитися у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
У разі введення воєнного або надзвичайного стану, встановлення карантину та запровадження обмежувальних заходів засідання Комісії проводяться у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Скликання, організація та проведення засідань Комісії у режимі відеоконференції з використанням інформаційно-комунікаційних технологій здійснюються у загальному порядку. Технічне забезпечення проведення засідань Комісії у режимі відеоконференції здійснюється Інспекцією.
3. Повідомлення про проведення засідання Комісії разом з проєктом порядку денного та матеріалами з питань, які запропоновано до розгляду, розсилаються уповноваженою особою Інспекції не пізніше п’яти робочих днів до дати засідання Комісії.
У випадку запровадження воєнного або надзвичайного стану повідомлення про проведення засідання Комісії разом з проєктом порядку денного та матеріалами з питань, які запропоновано до розгляду, розсилаються уповноваженою особою Інспекції не пізніше трьох робочих днів до дати засідання Комісії.
Матеріали з питань організації проведення іспитів розсилаються уповноваженою особою Інспекції не пізніше одного робочого дня до дати засідання Комісії.
4. У засіданнях Комісії беруть участь Голова Комісії, члени Комісії, уповноважена особа Інспекції (без права голосу) для ведення протоколу, а також інші особи, які можуть бути запрошені для розгляду окремих питань порядку денного засідання Комісії (без права голосу).";
2) пункти 7, 8 викласти у такій редакції:
"7. Пропозиції до проєкту порядку денного засідання Комісії вносяться Головою Комісії, членами Комісії та Інспекцією.
8. Для оперативного узгодження пропозицій членів Комісії та Інспекції до проєкту порядку денного засідання Комісії та матеріалів, які розглядатимуться на засіданні, комунікація між членами Комісії та Інспекцією здійснюється в електронному вигляді.";
3) у пункті 10:
абзац другий доповнити новим реченням такого змісту: "Заява про конфлікт інтересів члена Комісії заноситься в протокол засідання Комісії.";
доповнити новим абзацом такого змісту:
"Члени Комісії, які пов’язані з юридичними особами, що здійснюють підготовку кандидатів в аудитори до іспитів, не беруть участь у розгляді питань, пов’язаних із призначенням осіб для перевірки екзаменаційних робіт. У разі відсутності кворуму при розгляді відповідного питання порядку денного або неприйняття рішення призначення таких осіб здійснюється Інспекцією.";
4) підпункт 5 пункту 11 викласти у такій редакції:
"5) інформація про матеріали до питань порядку денного, а також пропозиції членів Комісії, їх окремі думки з прийнятих рішень у разі їх оголошення для протоколу;";
5) у пункті 13:
перше речення абзацу першого викласти в такій редакції: "Протокол засідання Комісії веде уповноважена особа Інспекції.".
абзац четвертий викласти в такій редакції:
"Протокол засідання Комісії може бути створено в електронній формі з накладанням кваліфікованого електронного підпису відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.";
6) у пунктах 14, 15 слова "Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю" замінити словом "Інспекція";
7) пункт 16 виключити.
5. У розділі V:
1) у пункті 2:
в абзаці першому слова "Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю" замінити словом "Інспекції";
абзац другий викласти в такій редакції:
"Рішення Комісії можуть бути оформлені в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.";
2) пункт 10 викласти в такій редакції:
"10. Протиправні рішення Комісії, її дії або бездіяльність, що обмежують чи порушують права юридичних або фізичних осіб, можуть бути оскаржені до Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю. Рішення Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, прийняті за результатами такого оскарження, можуть бути оскаржені до суду.".
( Зміни до Положення із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 462 від 24.08.2023 )

Директор Департаменту
методології бухгалтерського
обліку та нормативного
забезпечення аудиторської
діяльності





Л. Гапоненко