ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
29.09.2004 N 458 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2004 р.
за N 1335/9934
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку N 129 від 01.03.2016 )
Про затвердження Змін до Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України
Для забезпечення виконання регулятивних та наглядових функцій, складання грошової і банківської статистики згідно із статтею 67 Закону України "Про Національний банк України" Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Зміни до Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України, затверджених постановою Правління Національного банку України від 19.03.2003 N 124 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 07.05.2003 за N 353/7674 (із змінами), що додаються.
2. Генеральному економічному департаменту (І.А.Шумило) після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України довести зміст цієї постанови до відома територіальних управлінь Національного банку України, банків для використання в роботі.
3. Департаменту інформатизації (А.С.Савченко) унести потрібні зміни до програмного забезпечення.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на першого заступника Голови А.П.Яценюка та Генеральний економічний департамент (І.А.Шумило).
5. Постанова набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
В. о. Голови ПОГОДЖЕНО: Голова Державного комітету статистики України | А.П.Яценюк О.Г.Осауленко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
29.09.2004 N 458
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 жовтня 2004 р.
за N 1335/9934
ЗМІНИ
до Правил організації статистичної звітності, що подається до Національного банку України ( z0353-03 )
1. Пункт 2.11 глави 2 "Складання і подання форм статистичної звітності" викласти в такій редакції:
"2.11. У разі виявлення територіальним управлінням і установою Національного банку України або банком суттєвих помилок під час заповнення форм статистичної звітності для складання грошової і банківської статистики зміни до форм статистичної звітності та файлів уносяться на підставі відповідного дозволу Національного банку України не пізніше ніж через три робочих дні (для щоденних форм звітності - не пізніше ніж через чотири години робочого дня) після встановленого терміну подання форми (або файла). Виправлені форми (або файли) підписують керівник і головний бухгалтер (начальник підрозділу) банку. Подання банками статистичної звітності (у тому числі виправленої) після встановленого Національним банком України терміну вважається несвоєчасним.
У разі невиправлення у вищезазначені строки виявлених суттєвих помилок (або порушень нормативно-правових актів Національного банку України, що призвели до перекручення даних звітності) звітність уважається недостовірною (тобто дані звітності не відповідають реальній дійсності).
Порогом суттєвості окремих об'єктів обліку (помилок), що належать до активів, зобов'язань, капіталу, доходів, витрат банку, є величина в 1 відсоток відповідно до підсумку всіх активів, усіх зобов'язань, капіталу, усіх доходів і всіх витрат банку. Національний банк України може визначати у своїх нормативно-правових актах поріг суттєвості за окремими об'єктами обліку за іншою величиною".
2. У розділі 1 "Форми статистичної звітності територіальних управлінь і установ Національного банку України" додатка "Зразки та пояснення щодо заповнення форм статистичної звітності, що подається до Національного банку України":
2.1. Форму N 551 "Звіт про кількість виявлених порушень валютного законодавства, допущених банками, та вжиті до порушників заходи" та пояснення щодо її заповнення викласти в такій редакції:
"Форма N 551 (місячна)
Подається електронною поштою
структурними підрозділами
банківського нагляду
центрального апарату та
територіальними управліннями
Національного банку України
через Центральну
розрахункову палату
Генеральному департаменту
банківського нагляду
7 числа після звітного
періоду
ЗВІТ
про кількість виявлених порушень валютного законодавства, допущених банками і фінансовими установами, та вжиті до порушників заходи за _______________ 20_ року
____________________________________________________
(код і назва територіального управління або
структурного підрозділу Національного банку України)
(одиниць)
------------------------------------------------------------------
| | Назва показника |
| N |----------------------------------------------------------|
| з/п | назва |банківські|фінансові|усього|
| | | установи | установи| |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 1 | Проведено перевірок банків - | | | |
| | юридичних осіб (фінансових | | | |
| | установ) - усього, | | | |
| 1.1 | у тому числі камеральних | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 2 | Проведено перевірок філій і | | | |
| | підрозділів банків | | | |
| | (фінансових установ) - | | | |
| | усього, | | | |
| 2.1 | у тому числі камеральних | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 3 | Проведено перевірок пунктів | | | |
| | обміну іноземної валюти | | | |
| | (далі - ПОВ) - усього, | | | |
| 3.1 | у тому числі ПОВ, що | | | |
| | працюють за агентськими | | | |
| | угодами | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 4 | Отримано матеріалів про | | | |
| | порушення валютного | | | |
| | законодавства (законодавчих | | | |
| | актів України і | | | |
| | нормативно-правових актів | | | |
| | Національного банку України) | | | |
| | банками, фінансовими | | | |
| | установами (їх філіями, ПОВ | | | |
| | тощо) - усього, | | | |
| | у тому числі від: | | | |
| 4.1 | податкових органів | | | |
| 4.2 | правоохоронних органів | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 5 | За результатами перевірок | | | |
| | (розгляду отриманих | | | |
| | матеріалів) встановлено | | | |
| | фактів порушень валютного | | | |
| | законодавства банками, | | | |
| | фінансовими установами (їх | | | |
| | філіями, ПОВ тощо) - усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 5.1 | кількість порушень у ПОВ | | | |
|5.1.1| з них у ПОВ, що працюють| | | |
| | за агентськими угодами | | | |
| 5.2 | код банку-порушника | | | |
| | (за кожним фактом окремо) | | | |
| 5.3 | суть порушення (за кожним | | | |
| | фактом окремо) | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 6 | Застосовано штрафних санкцій | | | |
| | на загальну суму (у копійках)| | | |
| | - усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 6.1 | передано для стягнення | | | |
| | іншим територіальним | | | |
| | управлінням Національного | | | |
| | банку України на суму | | | |
| | (у копійках) | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 7 | Сплачено штрафних санкцій (у | | | |
| | копійках) - усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 7.1 | згідно з постановами, | | | |
| | отриманими від інших | | | |
| | територіальних управлінь | | | |
| | Національного банку України | | | |
| | (у копійках) | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 8 | Скасовано ліцензій (окремих | | | |
| | пунктів ліцензій), дозволів, | | | |
| | довідок, погоджень - усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 8.1 | банківських ліцензій | | | |
| | (окремих пунктів банківських | | | |
| | ліцензій) | | | |
| 8.2 | індивідуальних (разових) | | | |
| | ліцензій Національного банку | | | |
| | України | | | |
| 8.3 | довідок про реєстрацію ПОВ| | | |
|8.3.1| з них ПОВ, що працюють | | | |
| | за агентськими угодами | | | |
| 8.4 | погоджень агентської угоди| | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 9 | Застосовано заходів | | | |
| | попереджувального характеру | | | |
| | (письмових застережень) - | | | |
| | усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 9.1 | за порушеннями в ПОВ | | | |
|9.1.1| з них у ПОВ, що працюють| | | |
| | за агентськими угодами | | | |
|-----+------------------------------+----------+---------+------|
| 10 | Передано матеріалів про | | | |
| | порушення на розгляд іншим | | | |
| | державним органам - усього, | | | |
| | у тому числі: | | | |
| 10.1| податковим органам | | | |
| 10.2| правоохоронним органам | | | |
------------------------------------------------------------------
"___"__________ 200_ р. Керівник ________ _____________
(підпис) (прізвище,
ініціали)
____________________
(прізвище виконавця, Головний бухгалтер ________ _____________
номер телефону) (підпис) (прізвище,
ініціали)
Пояснення щодо заповнення форми N 551
Звіт про кількість виявлених порушень валютного законодавства, допущених банками і фінансовими установами, та вжиті до порушників заходи
Форма звіту розроблена на виконання рішення Координаційного комітету по боротьбі з корупцією і організованою злочинністю при Президентові України від 20.05.98 за N 4/98-рк "Про підсумки роботи Координаційного комітету за минулий рік та чотири місяці поточного року і заходи щодо підвищення ефективності його діяльності".
Інформацію за формою надають територіальні управління та структурні підрозділи банківського нагляду ЦА Національного банку України електронною поштою через Центральну розрахункову палату 7 числа щомісяця Генеральному департаменту банківського нагляду.
Звіт містить інформацію про проведені перевірки, установлені порушення та вжиті заходи за порушення валютного законодавства, допущені банками (фінансовими установами) протягом звітного періоду. Якщо перевірка була здійснена в першому періоді, а санкції за її результатами були застосовані в другому періоді, то статистичні показники щодо одного порушення мають бути віднесені до відповідних показників двох звітних періодів. У першому звіті проведена перевірка обліковується в загальній кількості проведених перевірок - (рядок 1 або рядок 2, або рядок 3 (з урахуванням розшифровки), а також уносяться дані про кількість, суб'єкти і суть порушень до рядків 5, 5.1, 5.1.1, 5.2, 5.3. У другому періоді (у наступному звіті) уносяться дані про застосовані за цим порушенням санкції - рядки 6, 7, 8, 9, 10 (з урахуванням розшифровки). У цьому разі рядки 1-3 щодо проведеної перевірки не заповнюються. Аналогічно заповнюються рядок 6 - суми застосованих штрафних санкцій і рядок 7 - суми сплачених штрафних санкцій за різні звітні періоди.
Рядок 1 - загальна кількість комплексних, тематичних (за окремими питаннями), камеральних (документальних) перевірок банків - юридичних осіб (фінансових установ), проведених працівниками територіальних управлінь (далі - ТУ), центрального апарату Національного банку України (далі - ЦА НБУ) безпосередньо в банках, фінансових установах протягом звітного періоду (усього) (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 1.1 - кількість камеральних (документальних) перевірок банків - юридичних осіб (фінансових установ), проведених працівниками ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 2 - загальна кількість комплексних, тематичних (за окремими питаннями), камеральних (документальних) перевірок філій і підрозділів банків (фінансових установ), проведених працівниками ТУ, ЦА НБУ безпосередньо в банках, фінансових установах протягом звітного періоду (усього) (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 2.1 - кількість камеральних (документальних) перевірок філій і підрозділів банків (фінансових установ), проведених працівниками ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 3 - загальна кількість перевірок пунктів обміну іноземної валюти (далі - ПОВ) банків (фінансових установ) і ПОВ, що працюють за агентськими угодами, а також безбалансових відділень, які здійснюють виключно обмінні операції з іноземною валютою, проведених працівниками ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду (усього) (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 3.1 - кількість перевірок ПОВ, що працюють за агентськими угодами, проведених працівниками ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 4 - загальна кількість матеріалів про виявлені порушення валютного законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України) у банках, фінансових установах (їх філіях, ПОВ тощо), які надійшли до ТУ, ЦА НБУ від державних органів контролю і правоохоронних органів (усього) та були зареєстровані протягом звітного періоду (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 4.1 - кількість матеріалів про виявлені порушення валютного законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України) у банках, фінансових установах (їх філіях, ПОВ тощо), отриманих ТУ, ЦА НБУ від податкових органів (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 4.2 - кількість матеріалів про виявлені порушення валютного законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України) у банках, фінансових установах (їх філіях, ПОВ тощо), отриманих ТУ, ЦА НБУ від правоохоронних органів (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 5 - кількість фактів порушень валютного законодавства банками, фінансовими установами (їх філіями, ПОВ тощо), виявлених за результатами перевірок і за матеріалами, отриманими від державних органів контролю і правоохоронних органів (усього) (одиниць), - до 5 знаків.
Якщо в результаті перевірки встановлено кілька однотипних порушень, що періодично допускалися одним і тим самим банком, фінансовою установою (філією, ПОВ тощо), то у звіті зазначається лише одне порушення. Якщо виявлені однотипні порушення є порушеннями валютного законодавства, що тягнуть за собою застосування штрафних санкцій, то у звіті відображається кількість порушень відповідно до кількості складених протоколів порушень валютного законодавства.
Рядок 5.1 - кількість фактів порушень валютного законодавства ПОВ, виявлених за результатами перевірок і за матеріалами, отриманими від державних органів контролю і правоохоронних органів (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 5.1.1 - кількість фактів порушень валютного законодавства в ПОВ, що працюють за агентськими угодами, виявлених за результатами перевірок і за матеріалами, отриманими від державних органів контролю і правоохоронних органів (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 5.2 - код банку-порушника згідно з Довідником банківських установ України rcukru.dbf (окремо за кожним фактом порушення відповідно до даних рядка 5) - 3 знаки.
Рядок 5.3 - суть порушення (окремо за кожним фактом порушення відповідно до даних рядка 5) (текст) - до 240 знаків.
Рядок 6 - загальна сума всіх штрафних санкцій, застосованих ТУ, ЦА НБУ до банків (фінансових установ) за порушення валютного законодавства протягом звітного періоду. Дані рядка 6 включають дані рядка 6.1 (у копійках) - до 16 знаків.
Рядок 6.1 - сума штрафних санкцій, застосованих ТУ, ЦА НБУ до банків (фінансових установ) за порушення валютного законодавства, що передана до стягнення іншим ТУ протягом звітного періоду (у копійках), - до 16 знаків.
Рядок 7 - загальна сума всіх сплачених підзвітними територіальному управлінню банками (фінансовими установами) протягом звітного періоду штрафних санкцій, застосованих до банків (фінансових установ) за порушення валютного законодавства, у тому числі згідно з отриманими від інших ТУ постановами про притягнення до відповідальності (усього) (у копійках) - до 16 знаків.
Рядок 7.1 - сума сплачених штрафних санкцій (із зазначених у рядку 7) згідно з постановами, отриманими від інших ТУ, протягом звітного періоду (у копійках) - до 16 знаків.
Рядок 8 - загальна кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду ліцензій (окремих пунктів ліцензій), дозволів, довідок, погоджень (усього) (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 8.1 - кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду банківських ліцензій (окремих пунктів банківських ліцензій) (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 8.2 - кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду індивідуальних (разових) ліцензій Національного банку України на здійснення окремих валютних операцій (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 8.3 - кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду довідок про реєстрацію ПОВ (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 8.3.1 - кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду довідок про реєстрацію ПОВ, що працюють за агентськими угодами (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 8.4 - кількість скасованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду погоджень агентської угоди (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 9 - загальна кількість застосованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду заходів попереджувального характеру (письмових застережень) до банків (фінансових установ) за порушення валютного законодавства (усього) (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 9.1 - кількість застосованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду заходів попереджувального характеру (письмових застережень) за порушеннями в ПОВ (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 9.1.1 - кількість застосованих ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду заходів попереджувального характеру (письмових застережень) за порушеннями в ПОВ, що працюють за агентськими угодами (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 10 - загальна кількість матеріалів про порушення валютного та банківського законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України) банками (фінансовими установами), що передані ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду на розгляд іншим державним органам (усього). Дані рядка 10 включають дані рядків 10.1 та 10.2 (одиниць) - до 5 знаків.
Рядок 10.1 - кількість матеріалів про порушення валютного та банківського законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України), що передані ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду на розгляд податковим органам (одиниць), - до 5 знаків.
Рядок 10.2 - кількість матеріалів про порушення валютного та банківського законодавства (законодавчих актів України та нормативно-правових актів Національного банку України), що передані ТУ, ЦА НБУ протягом звітного періоду на розгляд правоохоронним органам (одиниць), - до 5 знаків".
2.2. Пояснення щодо заповнення форми N 682 "Звіт про застосування Національним банком України до банків заходів впливу" викласти в такій редакції:
"Пояснення щодо заповнення форми N 682
Звіт про застосування Національним банком України до банків заходів впливу
Звіт розроблено з метою контролю за рівнем ризиковості в діяльності банків, дотриманням ними вимог законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України, а також своєчасністю і ефективністю застосування заходів впливу. Під час складання звіту враховуються вимоги законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України.
Звіт містить інформацію про застосовані до банків заходи впливу за допущені порушення і складається з двох частин. У першій частині (Інформація за поточний рік) міститься інформація про застосовані заходи впливу за порушення, допущені в поточному році. У другій частині (Інформація за минулі роки за невиконаними заходами впливу) надається інформація про заходи впливу, що застосовані в минулі роки, виконання яких здійснюється в поточному році.
У звіті надається інформація про всі заходи впливу, що застосовані до банку за період з початку року до звітної дати, уключаючи виконані заходи впливу і сплачені штрафи в поточному році.
За кожним банком у відповідних колонках наводяться підсумки:
усього за кожним заходом впливу;
усього за всіма заходами впливу за поточний рік;
усього за всіма заходами впливу за минулий рік;
усього по банку.
Опис параметрів заповнення форми.
Колонка 1 - зазначається код банку - юридичної особи згідно з Довідником банківських установ України (rcukru.dbf , поле PRKB).
Колонка 2 - зазначається назва банку, до якого застосовано захід впливу.
Колонка 3 - зазначаються код філії банку, код і назва області, у якій розташовується філія банку, за порушення в діяльності якої до банку застосовано захід впливу.
Колонка 4 - зазначаються дата, номер рішення Національного банку України про застосування до банку заходу впливу. Дата повинна займати десять перших символів, починатися без пропусків з першої позиції колонки 4 і через крапки "." включати:
дві цифри дня місяця "ДД";
дві цифри номера місяця "ММ";
чотири цифри номера року "РРРР", тобто мати вигляд "ДДММРРРР".
Колонка 5 - зазначаються код і ким застосовано захід впливу:
01 - постанова Правління Національного банку України;
02 - рішення Комісії з питань нагляду та регулювання діяльності банків Національного банку України;
03 - рішення Комісії з питань нагляду та регулювання діяльності банків територіального управління Національного банку України;
04 - інше.
Колонка 6 - зазначаються код і назва заходу впливу, що застосований до банку за допущене порушення.
Цифрові коди заходів впливу, які застосовуються Національним банком України згідно з Положенням про застосування Національним банком України заходів впливу за порушення банківського законодавства, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 28.08.2001 N 369 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2001 за N 845/6036 (із змінами):
010 - письмове застереження про припинення порушення та вжиття потрібних заходів для виправлення ситуації, зменшення невиправданих витрат банку, обмеження невиправдано високих процентних виплат за залученими коштами, зменшення чи відчуження неефективних інвестицій;
020 - скликання загальних зборів учасників, спостережної ради банку, правління (ради директорів) банку для прийняття програми фінансового оздоровлення або плану реорганізації банку;
030 - укладення письмового договору з банком, за яким банк чи визначена договором особа зобов'язується вжити заходів для усунення порушень, поліпшення фінансового стану банку тощо (крім укладення письмових договорів, передбачених кодами 031, 032, 033, 035);
031 - укладення письмового договору про виконання програми фінансового оздоровлення;
032 - укладення письмового договору про виконання плану заходів, спрямованих на забезпечення прибуткової діяльності та підвищення рентабельності діяльності/операцій;
033 - укладення письмового договору про формування обов'язкових резервів на окремому рахунку в Національному банку України;
035 - укладення письмового договору про виконання програми капіталізації;
040 - розпорядження щодо зупинення виплати дивідендів чи розподілу капіталу в будь-якій іншій формі;
050 - розпорядження щодо встановлення для банку підвищених економічних нормативів;
060 - розпорядження щодо підвищення резервів на покриття можливих збитків за кредитами та іншими активами;
070 - розпорядження щодо обмеження окремих видів здійснюваних банком операцій;
071 - розпорядження щодо зупинення окремих видів здійснюваних банком операцій;
072 - розпорядження щодо припинення здійснення окремих видів здійснюваних банком операцій з високим рівнем ризику;
073 - припинення письмового дозволу на здійснення операцій з валютними цінностями;
080 - розпорядження щодо заборони надавати бланкові кредити;
090 - розпорядження щодо накладання штрафів на керівників банків;
100 - розпорядження щодо накладання штрафів на банки;
110 - розпорядження щодо тимчасової, до усунення порушення, заборони власнику істотної участі в банку використовувати право голосу придбаних акцій (часток/паїв) у разі грубого чи систематичного порушення ним вимог Закону України "Про банки і банківську діяльність" або нормативно-правових актів Національного банку України;
120 - розпорядження щодо тимчасового, до усунення порушення, відсторонення посадової особи банку від посади в разі грубого чи систематичного порушення цією особою вимог Закону України "Про банки і банківську діяльність" або нормативно-правових актів Національного банку України;
130 - розпорядження щодо примусової реорганізації банку;
140 - розпорядження щодо призначення тимчасової адміністрації;
150 - відкликання банківської ліцензії та ініціювання процедури ліквідації банку;
160 - установлення особливого режиму контролю з використанням програмного забезпечення "АРМ юридичної особи".
Колонка 7 - зазначається код виду порушення, допущеного банком.
За кожним видом порушень установлено цифровий код.
Порушення економічних нормативів регулювання діяльності банків:
нормативів капіталу:
01 - мінімального розміру регулятивного капіталу (Н1);
02 - адекватності регулятивного капіталу (Н2);
03 - адекватності основного капіталу (Н3);
нормативів ліквідності:
04 - миттєвої ліквідності (Н4);
05 - поточної ліквідності (Н5);
06 - короткострокової ліквідності (Н6);
нормативів кредитного ризику:
07 - максимального розміру кредитного ризику на одного контрагента (Н7);
08 - великих кредитних ризиків (Н8);
09 - максимального розміру кредитів, гарантій та поручительств, наданих одному інсайдеру (Н9);
10 - максимального сукупного розміру кредитів, гарантій та поручительств, наданих інсайдерам (Н10);
нормативів інвестування:
11 - інвестування в цінні папери окремо за кожною установою (Н11);
12 - загальної суми інвестування (Н12);
нормативів ризику:
13 - ризику загальної відкритої (довгої, короткої) валютної позиції банку (Н13);
20 - недотримання банком нормативів обов'язкового резервування, установлених Національним банком України.
Порушення валютного законодавства:
30 - здійснення операцій з валютними цінностями без одержання ліцензії Національного банку України;
31 - порушення порядку та умов торгівлі валютними цінностями на міжбанківському валютному ринку;
32 - невиконання зобов'язань щодо купівлі валюти на міжбанківському валютному ринку України за дорученням і за рахунок резидентів з метою забезпечення виконання зобов'язань резидентів;
33 - нездійснення функцій агента валютного контролю за валютними цінностями, що проводяться резидентами і нерезидентами через ці банки;
34 - несвоєчасне подання, приховування або перекручення встановленої Національним банком України звітності про валютні операції;
39 - інші порушення валютного законодавства;
40 - порушення банками касової дисципліни. У разі неодноразового застосування штрафних санкцій за порушення банками касової дисципліни інформація про це в щомісячному звіті зазначається одним рядком, у якому наводяться у відповідних колонках наростаючі підсумки кількості порушень за звітний місяць та з початку року, а також загальні суми нарахованих, сплачених, скасованих, несплачених банком штрафів у поточному році. У відповідних колонках зазначаються дата, номер рішення про застосування до банку останнього заходу впливу та дата останньої сплати штрафу;
50 - порушення порядку, строків і технології виконання банківських операцій, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку України.
Порушення ліцензійних вимог:
60 - недотримання ліцензійних вимог і спеціальних вимог щодо отримання банками письмового дозволу Національного банку України на виконання окремих операцій, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку України щодо окремих операцій (у тому числі недотримання банком ліцензійних вимог стосовно розміру регулятивного капіталу банку, потрібного для здійснення відповідних операцій);
61 - здійснення без письмового дозволу Національного банку України операцій, які вимагають отримання такого дозволу;
62 - порушення умов, на підставі яких була надана ліцензія/письмовий дозвіл Національного банку України на виконання окремих операцій.
Порушення порядку і строків подання звітності та інформації:
70 - несвоєчасне і недостовірне надання інформації та звітності, що встановлені нормативно-правовими актами Національного банку України, або їх ненадання (за винятком звітності про валютні операції);
71 - неподання документів на письмову вимогу уповноважених працівників Національного банку України, приховування рахунків, документів, активів тощо;
72 - невиправлення звітності в порядку, установленому Національним банком України;
73 - поширення реклами, яка містить неправдиву інформацію.
Інші порушення:
81 - здійснення банком окремих операцій з високим рівнем ризику, що може загрожувати інтересам кредиторів і вкладників, у разі встановлення цих фактів інспекторською перевіркою;
82 - допущення банком недобросовісної конкуренції щодо здійснення будь-яких операцій;
83 - порушення вимог нормативно-правових актів Національного банку України щодо класифікації активів і формування резервів під активні операції банків у повному обсязі;
84 - проведення операцій за незареєстрованими Національним банком України кореспондентськими рахунками банків;
85 - недостатньо надходжень банку для підтримання на потрібному рівні регулятивного капіталу, забезпечення формування резервів під активні операції та покриття збитків банку;
86 - установлення процентних ставок і комісійних винагород на рівні, що є нижчим від собівартості банківських послуг у банку;
87 - невиконання в установлений строк вимог Національного банку України щодо усунення порушень банківського законодавства України, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України;
88 - наявність прямого чи опосередкованого впливу власника істотної участі на прийняття банком рішень, що призводять до порушення банківського законодавства або до ризикової політики банку, яка загрожує інтересам кредиторів і вкладників;
89 - порушено або не підтверджено відповідними документами бездоганну ділову репутацію власником істотної участі;
90 - сформовано внесок до статутного капіталу не за рахунок власних коштів власника істотної участі або володіння ним істотною участю чи збільшення розміру істотної участі без письмового дозволу Національного банку України;
99 - інші порушення, за які Національний банк України застосовує до банків заходи впливу (у колонці 21 обов'язково зазначаються вид і причини допущеного порушення).
Порушення законодавства під час здійснення фінансового моніторингу:
А1 - порушення вимог законодавства щодо ідентифікації клієнтів та осіб, уповноважених діяти від їх імені;
А2 - ненадання чи несвоєчасне надання Державному департаменту фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, у проведенні яких банком клієнту відмовлено;
А3 - ненадання Державному департаменту фінансового моніторингу та правоохоронним органам інформації про фінансові операції, коли банки, які здійснюють такі операції, підозрюють або повинні були б підозрювати, що такі фінансові операції пов'язані, мають відношення або призначені для фінансування терористичної діяльності, терористичних актів чи терористичних організацій;
А4 - невиявлення та/або нереєстрація операцій, що підлягають фінансовому моніторингу;
А5 - порушення порядку реєстрації фінансових операцій;
А6 - порушення порядку надання інформації до Державного департаменту фінансового моніторингу;
А7 - ненадання або несвоєчасне надання Уповноваженому органу інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань;
А8 - порушення вимог законодавства щодо зберігання документів, що стосуються ідентифікації клієнтів та/або інформації щодо операцій, що стали об'єктом фінансового моніторингу;
А9 - невідповідність положень внутрішньобанківських документів вимогам законодавства;
В1 - порушення вимог законодавства щодо призначення відповідального працівника банку;
В2 - порушення вимог щодо терміну проведення внутрішнім аудитом банку перевірок здійснення фінансового моніторингу або нерозгляд результатів аудиту;
В3 - інші порушення законодавства з питань фінансового моніторингу (у колонці 21 обов'язково зазначаються вид і причини допущеного порушення).
Колонки 8, 9 - зазначається кількість порушень за звітний місяць і з початку року, за які до банку були застосовані заходи впливу. Під час надання інформації за минулі роки в колонці 8 зазначається "0", а в колонці 9 - "1".
У разі заповнення кількості порушень у колонках 8 і 9 потрібно здійснювати логічний контроль: кількість порушень за звітний місяць не повинна перевищувати кількості порушень з початку року.
Колонки 10-17 - надається інформація про застосування штрафних санкцій.
Колонка 10 - зазначається сума штрафу, нарахованого за допущене банком порушення. Ця сума завжди повинна дорівнювати загальній сумі таких її складових:
сплаченого штрафу в поточному році (колонка 12);
штрафу, який повністю чи частково відмінено (скасовано) (колонка 14);
несплаченого банком штрафу (колонка 17);
сплаченої частини штрафу в минулі роки, яка зазначена в колонці 21.
Колонка 11 - зазначається дата сплати штрафу (у разі розстрочення сплати штрафу за встановленим графіком зазначається дата останньої сплати штрафу).
Колонка 12 - зазначається сума сплаченого штрафу в поточному році. У разі розстрочення сплати штрафу частковими сумами за встановленим графіком зазначається сума сплачених штрафів за всі звітні періоди лише поточного року. Сума штрафу, сплачена в минулі роки, зазначається в колонці 21 з приміткою "Сплачено в минулі роки".
Колонки 13-16 - зазначається інформація в разі незастосування штрафу [відміни (скасування), часткової відміни, відстрочення (зупинення) строку сплати чи розстрочення сплати штрафу за встановленим графіком].
Колонка 13 - зазначаються дата, номер і ким прийнято рішення про незастосування штрафу.
Колонка 14 - зазначається сума штрафу, яка повністю чи частково відмінена (скасована).
Якщо господарським судом прийнято рішення про незастосування штрафу, але це рішення опротестовується в суді Національним банком України, то сума штрафу не зазначається в колонці 14 як скасована, а зазначається в колонці 17 як несплачена. У цьому разі в колонці 13 зазначаються дата, номер і ким прийнято рішення про незастосування штрафу.
Колонка 15 - зазначається код незастосування штрафних санкцій:
01 - штраф повністю відмінено;
02 - штраф частково відмінено;
03 - відстрочено (зупинено) термін сплати штрафу;
04 - розстрочено термін сплати штрафу;
05 - прийнято рішення господарським судом про незастосування штрафу, але це рішення опротестовується в суді Національним банком України;
06 - інше (має бути обов'язково пояснено в примітці колонки 21).
Колонка 16 - зазначається кінцевий термін сплати штрафу в разі його відстрочення (зупинення) чи розстрочення.
Колонка 17 - зазначається сума несплачених банком штрафів.
Сума в колонці 17 розраховується як різниця між сумою в колонці 10 і сумами в колонках 12 і 14, а також сумою, сплаченою в минулі роки (у разі наявності такої суми під час виконання в поточному році заходів впливу, застосованих у минулі роки).
Сплачена частина штрафу в минулі роки з подальшою приміткою "Сплачено в минулі роки" зазначається в колонці 21.
Колонки 18-20 - надається інформація про стан виконання заходів впливу (крім штрафних санкцій).
Колонки 18, 19 - зазначається плановий і фактичний термін застосування заходу впливу.
Колонка 20 - зазначається стан виконання рішення про застосування заходу впливу.
Цифровий код стану виконання рішення про застосування заходу впливу:
01 - виконано;
02 - не виконано;
03 - частково виконано;
04 - відмінено.
Колонка 21 - зазначаються:
конкретна причина невиконання заходу впливу (у разі його невиконання);
пояснення причин несплати штрафних санкцій або додаткове пояснення причин незастосування штрафних санкцій;
сплачена частина штрафу в минулі роки з подальшою приміткою "Сплачено в минулі роки" (у разі наявності сплаченої частини штрафу в минулі роки);
вид і причини допущеного порушення, що в звіті позначається кодом 91 (інші порушення);
інше".
2.3. У формах N 747-Н і 748-Н "Звіт про касові обороти":
у таблицях форм N 747 і 748 у Статті надходжень і видатків "Надходження готівки" рядок 2 разом із символом 03 виключити;
у таблиці форми N 748 у Статті надходжень і видатків рядок 41 разом із символом 83 і рядок 52 із символом 99 виключити.
2.4. Пояснення щодо заповнення форми N 750-Н "Звіт про виявлення підроблених (фальшивих) банкнот та монет гривні" і форми N 751 "Звіт про виявлення підроблених (фальшивих) банкнот іноземної валюти" доповнити абзацом такого змісту:
"У разі виявлення територіальним управлінням Національного банку України помилки, допущеної за певних обставин у зв'язку з пропуском чи неправильним відображенням інформації, зміни до форми вносяться за умови, що такі зміни є суттєвими. Показником суттєвості для внесення виправлень у форму вважати 5% від загальної суми виявлених підроблених банкнот за звітний місяць".
2.5. Пояснення щодо заповнення форми N 762 "Звіт про реалізацію ювілейних та пам'ятних монет" доповнити абзацом такого змісту:
"У разі виявлення територіальним управлінням Національного банку України помилки, допущеної за певних обставин у зв'язку з пропуском чи неправильним відображенням інформації, зміни до форми вносяться за умови, що такі зміни є суттєвими. Показником суттєвості для внесення виправлень у форму вважати не менше 10 грн від загальної суми виручки від реалізації монет за звітний місяць".
2.6. У формі N 515 "Звіт про вивезення та ввезення протягом місяця валюти України за спеціальним дозволом Національного банку України" і поясненні щодо її заповнення:
у формі:
у порядку подання форми слова "уповноваженими банками - юридичними особами в обласному розрізі територіальним управлінням Національного банку України у встановлений ними термін" виключити;
після слів "територіальними управліннями Національного банку України" додати слова "у розрізі уповноважених банків - юридичних осіб";
після назви форми слова "(назва уповноваженого банку)" замінити словами "(назва територіального управління Національного банку України)";
колонку 5 у таблиці форми виключити;
у поясненні щодо заповнення форми:
абзац перший викласти в такій редакції:
"Звіт складається територіальним управлінням Національного банку України на підставі інформації уповноважених банків - юридичних осіб";
абзац дев'ятий виключити.
3. У розділі 2 "Форми статистичної звітності банків та підприємств" додатка "Зразки та пояснення щодо заповнення форм статистичної звітності, що подається до Національного банку України":
3.1. Абзац третій пояснення щодо заповнення форми N 310 "Звіт про суми і процентні ставки за наданими кредитами" виключити.
3.2. У розділі II "Операції з клієнтами" у поясненні щодо заповнення форми N 350Д "Звіт про суми і процентні ставки за депозитами" абзац восьмий доповнити абзацом такого змісту:
"Під час розрахунку рівня процентних ставок за коштами до запитання фізичних осіб не враховуються суми, за якими відповідно до умов договору не передбачено нарахування процентів (тобто без процентної ставки)".
У зв'язку з цим абзаци дев'ятий - десятий уважати відповідно абзацами десятим - одинадцятим.
3.3. У формі N 527 "Звіт про оборот готівкової іноземної валюти" і поясненні щодо її заповнення:
доповнити таблицю форми показниками такого змісту:
"---------------------------------------------------------------
| N | Назва показника | Обсяг|
| з/п | | |
|-----+------------------------------------------------+------|
| 1 | 2 | 3 |