Положення Модельного статуту громадської організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2025 року № 460 | Розряд цифри | Значення цифри |
1 | 2 | 3 |
Загальні положення |
1. Громадська організація (далі - організація) утворена відповідно до законодавства України та діє на підставі цього модельного статуту (далі - Статут). | | |
2. Найменування організації визначено в установленому порядку та внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр). | | |
3. Скорочене найменування організації у разі наявності визначається в установленому порядку та вноситься до Єдиного державного реєстру. Власна назва організації іноземною мовою або мовою національної меншини (спільноти), у разі наявності визначається в установленому порядку та вноситься до Єдиного державного реєстру. | | |
4. Метою діяльності організації є здійснення та захист прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. | | |
5. Напрямами (предметом) діяльності організації є: | | |
5.1) створення сприятливих умов для розвитку громадської ініціативи, самоорганізації, налагодження взаємодії між громадянами, інститутами громадянського суспільства та органами державної влади, органами місцевого самоврядування, реалізації та захисту прав і свобод людини та громадянина, задоволення суспільних інтересів, забезпечення громадської участі у прийнятті та реалізації владних рішень, вирішенні питань місцевого значення, створення сприятливих умов для провадження діяльності інститутами громадянського суспільства*; | 3 | 1 або 9 |
5.2) надання допомоги: органам державної влади, Збройним Силам, іншим утвореним відповідно до законів військовим формуванням, правоохоронним та розвідувальним органам, державним органам спеціального призначення з правоохоронними функціями, силам цивільного захисту, оборонно-промислового комплексу, діяльність яких перебуває під демократичним цивільним контролем і відповідно до Конституції та законів спрямована на захист національних інтересів від загроз; громадянам та громадським об'єднанням, які добровільно беруть участь у забезпеченні національної безпеки; особам, які постраждали чи можуть постраждати від збройної агресії Російської Федерації проти України; | 4 | 1 або 9 |
5.3) створення умов для самореалізації та розвитку потенціалу молоді в Україні, підвищення рівня її самостійності та конкурентоспроможності, забезпечення активної участі молоді в суспільному житті, участь у молодіжній роботі; | 5 | 1 або 9 |
5.4) підтримка європейського та євроатлантичного курсу України; | 6 | 1 або 9 |
5.5) розвиток сфери освіти, освітньої діяльності, підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів; | 7 | 1 або 9 |
5.6) антикорупційна діяльність; | 8 | 1 або 9 |
5.7) розвиток фізичної культури і спорту; | 9 | 1 або 9 |
5.8) сприяння реінтеграції тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, її розвитку після реінтеграції, а також прилеглих до неї територій, сприяння відновленню територіальної цілісності України; | 10 | 1 або 9 |
5.9) сприяння відновленню регіонів, територій та інфраструктури, що постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України; | 11 | 1 або 9 |
5.10) сприяння внутрішньо переміщеним особам у захисті прав і свобод, які порушено внаслідок збройної агресії та тимчасової окупації частини території України; | 12 | 1 або 9 |
5.11) сприяння в наданні гуманітарної допомоги, залученні міжнародної технічної допомоги та розвитку волонтерської діяльності; | 13 | 1 або 9 |
5.12) розвиток сфери міжнаціональних відносин, сприяння захисту прав корінних народів і національних меншин (спільнот), задоволенню їх суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, освітніх, мовних, інформаційних, екологічних, та інших інтересів, інтеграції в українське суспільство; | 14 | 1 або 9 |
5.13) надання допомоги суб'єктам забезпечення цивільного захисту та протимінної діяльності, а також залучення згідно із законодавством до виконання окремих робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та небезпечних подій; | 15 | 1 або 9 |
5.14) провадження діяльності у сфері охорони навколишнього природного середовища; | 16 | 1 або 9 |
5.15) сприяння та розвиток туризму та курортів; | 17 | 1 або 9 |
5.16) розвиток культури, музейної справи та інша діяльність, пов'язана із створенням, збереженням, розповсюдженням і використанням предметів мистецтва, інших культурних цінностей та культурної спадщини; | 18 | 1 або 9 |
5.17) розвиток української мови; | 19 | 1 або 9 |
5.18) підвищення рівня медіа грамотності, розвиток сфери медіа та інформаційної сфери; | 20 | 1 або 9 |
5.19) розвиток науки, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, трансферу (передачі) технологій; | 21 | 1 або 9 |
5.20) розвиток сфери охорони здоров'я, пропагування здорового способу життя; | 22 | 1 або 9 |
5.21) проведення аналітичних досліджень, діяльність аналітичних центрів, сприяння формуванню державної політики на основі доказових даних, експертних знань та прогнозу впливу відповідних рішень на заінтересовані сторони; | 23 | 1 або 9 |
5.22) створення умов для реалізації права на свободу совісті, розвитку суспільної моралі і гуманізму, громадянської злагоди і співробітництва людей незалежно від їх світогляду та релігійних переконань; | 24 | 1 або 9 |
5.23) забезпечення рівних прав і можливостей осіб з інвалідністю та їх соціального захисту, виявлення, усунення перешкод реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб, створення умов для залучення осіб з інвалідністю до суспільної діяльності, здійснення громадського контролю за дотриманням прав осіб з інвалідністю, представництва їх інтересів та усунення будь-яких проявів дискримінації стосовно осіб з інвалідністю; | 25 | 1 або 9 |
5.24) забезпечення реалізації та захисту прав і свобод дітей, задоволення їх економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших потреб та інтересів; | 26 | 1 або 9 |
5.25) забезпечення захисту прав і свобод, реалізація соціальних, культурних та інших інтересів ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей таких осіб та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, зокрема надання психологічної, юридичної, медичної допомоги, соціальної підтримки, надання послуг з реабілітації та протезування, освіти та професійної адаптації, працевлаштування, менторської підтримки ведення ветеранського підприємництва, здійснення заходів з національно-патріотичного виховання, вшанування та увічнення пам'яті ветеранів війни; | 27 | 1 або 9 |
5.26) організація творчих вечорів, концертних та інших видовищних заходів, діяльність клубів сімейного та іншого дозвілля; | 28 | 1 або 9 |
5.27) забезпечення захисту домашніх тварин, у тому числі шляхом утримання безпритульних тварин у притулках для тварин; | 29 | 1 або 9 |
5.28) провадження правозахисної діяльності, включаючи захист прав дітей, протидія різним видам насильства, проведення гендерно-правової експертизи; | 30 | 1 або 9 |
5.29) організація роботи коворкінгів, професійних клубів та інших майданчиків для майстер-класів, тренінгів, спілкування та обміну досвідом; | 31 | 1 або 9 |
5.30) забезпечення реалізації та захисту прав і свобод молоді, задоволення її суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших потреб та інтересів; | 32 | 1 або 9 |
5.31) діяльність у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності; | 33 | 1 або 9 |
5.32) надання соціальних послуг особам / сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах; | 34 | 1 або 9 |
5.33) створення та функціонування центрів порятунку та реабілітації диких тварин; | 35 | 1 або 9 |
5.34) інші напрями діяльності, які відповідають меті діяльності організації*. | 36 | 1 або 9 |
6. Організація є юридичною особою з дня її державної реєстрації. Організація може мати печатки, штампи, бланки, рахунки в банках, а також власну символіку (емблему, прапор), яка підлягає реєстрації відповідно до закону. | | |
7. Для здійснення своєї мети та напрямів діяльності організація має право: | | |
7.1) вільно поширювати інформацію про свою діяльність, пропагувати свою мету (цілі)**; | | |
7.2) звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами**; | | |
7.3) одержувати в порядку, визначеному законом, публічну інформацію, що перебуває у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації**; | | |
7.4) брати участь у порядку, визначеному законодавством, у розробленні проектів нормативно-правових актів, що видаються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і стосуються сфери діяльності громадського об'єднання та важливих питань державного і суспільного життя**; | | |
7.5) бути учасником цивільно-правових відносин, набувати майнові і немайнові права відповідно до законодавства**; | | |
7.6) представляти і захищати права, законні інтереси своїх учасників чи інших осіб (у випадках, передбачених законодавством) у будь-яких органах державної влади, у тому числі судах, органах місцевого самоврядування, перед юридичними та фізичними особами*; | 37 | 1 або 9 |
7.7) брати участь у здійсненні державної регуляторної політики відповідно до законодавства*; | 38 | 1 або 9 |
7.8) проводити мирні зібрання*; | 39 | 1 або 9 |
7.9) засновувати медіа з метою досягнення своєї мети (цілей), передбаченої цим Статутом; | 40 | 1 або 9 |
7.10) провадити відповідно до закону підприємницьку діяльність безпосередньо; | 41 | 1 або 9 |
7.11) реалізовувати інші права, передбачені законодавством або цим Статутом*. | 42 | 1 або 9 |
Порядок набуття і припинення членства в організації, права та обов'язки її членів |
8. Членство в організації є добровільним та індивідуальним. Членами організації можуть бути громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах та досягли віку, необхідного відповідно до закону для набуття членства. | | |
9. Набуття членства в організації здійснюється на підставі письмової заяви особи за рішенням: | | |
9.1) виконавчого органу*; | 43 | 0 |
9.2) загальних зборів членів (далі - збори). | 1 |
10. Строк для прийняття відповідним керівним органом організації рішення про набуття членства або про відмову в набутті членства розпочинається з дня подання відповідної заяви та становить: | | |
10.1) 10 календарних днів; | 44 | 1 |
10.2) 20 календарних днів; | 2 |
10.3) 30 календарних днів*; | 0 |
10.4) 60 календарних днів. | 3 |
11. Членство в організації припиняється у випадках: добровільного припинення членства; припинення членства за рішенням відповідного керівного органу організації з підстав, визначених пунктом 14 Статуту; смерті члена організації. | | |
12. Членство в організації припиняється відповідно до абзацу третього пункту 11 цього Статуту за рішенням: | | |
12.1) виконавчого органу; | 45 | 1 |
12.2) зборів*. | 0 |
13. Член організації має право добровільно у будь-який час припинити членство в організації шляхом подання заяви до організації. Членство в організації та перебування члена організації на будь-яких виборних посадах в організації припиняється з дня подання такої заяви та не потребує додаткових рішень. Дія абзацу першого цього пункту не поширюється на членів організації, обраних на посади керівника чи за наявності заступника керівника організації. Членство в організації керівника чи за наявності заступника керівника організації припиняється з дня, наступного за днем обрання нового керівника чи заступника керівника відповідно. | | |
14. Підставами припинення членства в організації за рішенням визначеного Статутом керівного органу організації є: | | |
14.1) порушення членом організації вимог цього Статуту**; | | |
14.2) неучасть члена організації в діяльності організації безперервно протягом більше ніж одного року*; | 46 | 1 або 9 |
14.3) неучасть члена організації в діяльності організації безперервно протягом більше ніж трьох років. | 47 | 1 або 9 |
15. Члени організації мають право: обирати і бути обраними до керівних органів організації; звертатися до керівних органів організації із запитами та пропозиціями щодо діяльності організації та одержувати відповіді на них; вносити питання до порядку денного засідання вищого керівного органу організації; оскаржувати рішення, дії, бездіяльність керівних органів організації, подавати заяви, заперечення і скарги на прийняті ними рішення до відповідних керівних органів у порядку, встановленому цим Статутом, та вимагати розгляду скарг і заяв відповідним керівним органом; брати участь у заходах, що проводяться організацією; звертатися до керівних органів організації по допомогу в захисті своїх прав і законних інтересів; одержувати інформацію з питань діяльності організації; добровільно у будь-який час припинити членство в організації шляхом подання заяви до відповідного керівного органу організації. | | |
16. Член організації не має права голосу під час прийняття керівним органом організації рішень з питань щодо вчинення з ним правочину та спору між ним і організацією, якщо інше не встановлено законом. | | |
17. Члени організації зобов'язані: дотримуватись положень Статуту; сприяти досягненню мети та здійсненню напрямів діяльності організації, передбачених цим Статутом, та не вчиняти дій, що суперечать такій меті або перешкоджають діяльності організації; виконувати рішення керівних органів організації; сплачувати вступні, членські або інші внески в розмірах і строки, що встановлені зборами. | | |
Повноваження керівних органів організації, їх компетенція, порядок прийняття ними рішень |
18. Керівними органами організації є: | | |
18.1) вищий керівний орган - збори та виконавчий орган*; | 48 | 0 |
18.2) вищий керівний орган - збори, виконавчий орган та консультативно-контролюючий орган. | 1 |
18.2.1. Консультативно-контролюючий орган має консультативні і контрольні повноваження з питань фінансової діяльності і цільового використання активів. | | |
18.2.2. Консультативно-контролюючим органом є: | 49 | 9 |
18.2.2.1) внутрішній аудитор*; | 1 |
18.2.2.2) служба внутрішнього аудиту. | 2 |
18.2.3. Консультативно-контролюючий орган обирається зборами на той самий строк, що і виконавчий орган. | | |
18.2.4. Кількість членів консультативно-контролюючого органу становить: | 50 | 9 |
18.2.4.1) одна особа; | 1 |
18.2.4.2) три особи*; | 2 |
18.2.4.3) п'ять осіб. | 3 |
18.2.5. Консультативно-контролюючий орган має такі повноваження: внесення пропозицій щодо фінансової діяльності та використання активів організації; складення висновків про фінансову діяльність та використання активів організації до затвердження зборами річних бюджетів, балансів, фінансових та інших звітів виконавчого органу; складення висновків з інших питань за поданнями керівних органів організації; проведення періодичних та спеціальних перевірок фінансової діяльності та використання активів організації, залучення незалежних експертів до проведення таких перевірок. | | |
18.2.6. Консультативно-контролюючий орган, кількість членів якого становить більше однієї особи, є правомочним, якщо в його роботі бере участь більшість його складу. Рішення приймаються більшістю голосів його членів, присутніх на засіданні. | | |
18.2.7. Члени консультативно-контролюючого органу мають право бути присутніми на засіданні керівного органу організації. | | |
19. Збори мають право приймати рішення з будь-яких питань діяльності організації, у тому числі тих, що належать до компетенції виконавчого органу. До виключних повноважень зборів належить вирішення питань щодо: | | |
19.1) зміни найменування організації**; | | |
19.2) переходу організації із цього Статуту на діяльність на підставі власного статуту**; | | |
19.3) зміни редакції цього Статуту, на підставі якої діє організація**; | | |
19.4) надання згоди на вчинення правочину щодо відчуження нерухомого майна, транспортного засобу, а також правочину, предметом якого є майно, роботи або послуги, вартість яких перевищує 50 відсотків вартості чистих активів організації відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності організації**; | | |
19.5) припинення діяльності організації**; | | |
19.6) обрання виконавчого органу організації, визначення умов оплати праці виконавчого органу**; | | |
19.7) затвердження звіту виконавчого органу про результати діяльності організації**; | | |
19.8) утворення та припинення відокремлених підрозділів організації, затвердження положень про них*; | 51 | 1 або 9 |
19.9) обрання та припинення повноважень керівників відокремлених підрозділів організації, визначення умов оплати їх праці*; | 52 | 1 або 9 |
19.10) створення юридичних осіб та/або участі в юридичних особах, їх припинення*; | 53 | 1 або 9 |
19.11) затвердження зразків печатки (за наявності), символіки (емблеми, прапора) організації. | 54 | 1 або 9 |
20. Періодичність проведення засідань чергових зборів становить: | | |
20.1) один рік*; | 55 | 0 |
20.2) два роки; | 1 |
20.3) три роки. | 2 |
21. Виконавчий орган скликає позачергові збори за наявності обставин, що стосуються суттєвих інтересів організації або вимагають відповідно до цього Статуту прийняття рішення зборами, а також на вимогу: | | |
21.1) не менш як однієї десятої частини членів*; | 56 | 0 |
21.2) не менш як однієї п'ятої частини членів; | 1 |
21.3) консультативно-контролюючого органу. | 2 |
22. Виконавчий орган зобов'язаний повідомити членам організації про скликання зборів не менше ніж за: | | |
22.1) 10 днів до запланованої дати їх проведення; | 57 | 1 |
22.2) 15 днів до запланованої дати їх проведення*; | 0 |
22.3) 30 днів до запланованої дати їх проведення; | 2 |
23. Члени організації, які відповідно до пункту 21 цього Статуту вимагають скликання зборів, мають право самостійно скликати збори, якщо вони не отримали повідомлення про скликання зборів протягом: | | |
23.1) 10 календарних днів з дня, коли виконавчий орган (керівник) отримав чи міг отримати вимогу про скликання зборів*; | 58 | 0 |
23.2) 15 календарних днів з дня, коли виконавчий орган (керівник) отримав чи міг отримати вимогу про скликання зборів; | 1 |
23.3) 30 календарних днів з дня, коли виконавчий орган (керівник) отримав чи міг отримати вимогу про скликання зборів. | 2 |
24. У рішенні про скликання (повідомлення про проведення) зборів визначається дата, час, місце проведення та питання порядку денного зборів, а в разі проведення зборів у режимі відеоконференції - також відповідне програмне забезпечення та спосіб приєднання до відеоконференції. | | |
25. Члени організації беруть участь у зборах особисто або через уповноваженого представника за довіреністю. Кожний член організації має один голос. Збори вважаються повноважними, якщо на них присутні: | | |
25.1) проста більшість членів організації, які мають право голосу*; | 59 | 0 |
25.2) не менш як дві третини членів організації, які мають право голосу; | 1 |
25.3) не менш як три четвертих членів організації, які мають право голосу. | 2 |
26. Рішення зборів приймаються відкритим голосуванням і оформлюються протоколом. Голова та секретар зборів обираються з присутніх на зборах членів організації. Протоколи зборів підписуються головою і секретарем зборів. Протокол зборів, на яких прийнято рішення про обрання виконавчого органу, повинен містити відомості про згоду особи виконувати відповідні обов'язки та підпис такої особи. У разі проведення зборів у режимі відеоконференції протокол повинен також містити відомості про програмне забезпечення, використане для організації відеоконференції. | | |
27. Рішення зборів, крім питань, визначених підпунктами 19.1 - 19.5 цього Статуту, рішення щодо яких вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало не менш як три четвертих присутніх членів організації, які мають право голосу, приймаються: | | |
27.1) простою більшістю присутніх членів організації, які мають право голосу*; | 60 | 0 |
27.2) не менш як двома третинами присутніх членів організації, які мають право голосу; | 1 |
27.3) не менш як трьома четвертими присутніх членів організації, які мають право голосу. | 2 |
28. Виконавчий орган є: | | |
28.1) одноосібним*; | 61 | |
28.1.1. Одноосібний виконавчий орган (керівник) має таку назву: | |
28.1.1.1) директор*; | 0 |
28.1.1.2) виконавчий директор; | 1 |
28.1.1.3) голова. | 2 |
28.1.2. Одноосібний виконавчий орган (керівник) може діяти від імені організації без довіреності. | |
28.2) колегіальним. | |
28.2.1. Колегіальний виконавчий орган має таку назву: | |
28.2.1.1) дирекція, а його голова (керівник) - виконавчий директор; | 3 |
28.2.1.2) правління, а його голова (керівник) - голова правління. | 4 |
28.2.2. Кількість членів колегіального виконавчого органу з урахуванням його голови становить: | 62 | 9 |
28.2.2.1) три особи; | 1 |
28.2.2.2) п'ять осіб. | 2 |
28.2.3. Голова колегіального виконавчого органу (керівник) може діяти від імені організації без довіреності. | | |
28.2.4. Для прийняття рішень з питань, які належать до компетенції виконавчого органу, але виходять за межі поточної діяльності організації, голова колегіального виконавчого органу зобов'язаний скликати засідання виконавчого органу. | | |
28.2.5. Рішення колегіального виконавчого органу приймаються більшістю голосів усіх його членів. У разі рівного розподілу голосів членів вирішальним є голос голови колегіального виконавчого органу. У разі проведення засідання колегіального виконавчого органу в режимі відеоконференції відповідне рішення повинне також містити відомості про програмне забезпечення, використане для організації відеоконференції. | | |
29. До компетенції виконавчого органу належить вирішення усіх питань діяльності організації, крім тих, що відповідно до закону або цього Статуту належать до компетенції зборів. | | |
30. Строк повноважень виконавчого органу становить: | | |
30.1) один рік; | 63 | 1 |
30.2) два роки*; | 0 |
30.3) три роки; | 2 |
30.4) п'ять років. | 3 |
31. Виконавчий орган, строк повноважень якого завершився, продовжує виконання своїх обов'язків до обрання нового виконавчого органу. | | |
32. У разі смерті особи, яка діяла як одноосібний виконавчий орган (голова колегіального виконавчого органу), набуття такою особою правового статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин, виконувачем обов'язків одноосібного виконавчого органу (голови колегіального виконавчого органу) до обрання в установленому порядку іншої особи є заступник одноосібного виконавчого органу (член колегіального виконавчого органу, який є найстаршим за віком), якщо така посада відсутня або вакантна, - головний бухгалтер організації, якщо посада головного бухгалтера організації відсутня або вакантна, - працівник організації з найвищою заробітною платою, нарахованою за останній повний календарний місяць, що передує місяцю, в якому особа, яка діяла як одноосібний виконавчий орган (голова колегіального виконавчого органу), померла або набула правового статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин. Якщо двом або більше працівникам організації за відповідний місяць нараховано однакову заробітну плату, виконувачем обов'язків стає той з них, який є найстаршим за віком, а якщо він не погоджується взяти на себе їх виконання - наступний за віком працівник організації. У разі коли в організації відсутні працівники, яким за останній повний календарний місяць, що передує місяцю, в якому відповідна особа померла або набула правового статусу особи, зниклої безвісти за особливих обставин, нараховано заробітну плату, виконувачем обов'язків одноосібного виконавчого органу (голови колегіального виконавчого органу) стає найстарший за віком член організації, а якщо він не погоджується взяти на себе виконання відповідних обов'язків, - наступний найстарший за віком член організації. Якщо особа, на яку відповідно до цього пункту покладається виконання обов'язків одноосібного виконавчого органу (голови колегіального виконавчого органу), не погоджується взяти на себе їх виконання, виконувачем обов'язків стає наступна за нею особа (відповідно до переліку осіб, визначених у цьому пункті), яка погодилася взяти на себе виконання відповідних обов'язків. Виконувач обов'язків зобов'язаний невідкладно повідомити членам організації про смерть особи, яка діяла як одноосібний виконавчий орган (голова колегіального виконавчого органу), або набуття нею правового статусу особи зниклої безвісти за особливих обставин. | | |
33. За рішенням зборів повноваження виконавчого органу або окремого члена виконавчого органу можуть бути у будь-який час та з будь-яких підстав припинені. Зміна у складі колегіального виконавчого органу не змінює перебігу строку повноважень, на який його було обрано, крім випадку дострокового припинення повноважень колегіального виконавчого органу. | | |
34. Оформлення рішень керівних органів організації може здійснюватися у порядку, визначеному Законом України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". | | |
35. Виконавчий орган звітує перед членами організації на черговому засіданні зборів. | | |
Порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності керівних органів Організації та розгляду скарг |
36. Скарга на дії, бездіяльність або рішення виконавчого органу може бути подана до організації, яка підлягає розгляду на черговому або позачерговому засіданні зборів протягом двох місяців з дня її подання. На зборах заслуховуються пояснення члена організації, яким подано скаргу, та виконавчого органу, після чого ухвалюється відповідне рішення. | | |
37. Дії, бездіяльність або рішення виконавчого органу або зборів можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законодавством. | | |
Джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна організації |
38. Організація є непідприємницьким товариством. Для досягнення мети та провадження статутної діяльності у власності організації можуть бути кошти, цінні папери, майнові та немайнові права, матеріальні та нематеріальні активи, інше майно, набуття якого не заборонено законодавством. | | |
39. Організація самостійно здійснює права володіння, користування та розпорядження належним їй майном. | | |
40. Майно організації складається з коштів та/або майна, що надходять у вигляді: безповоротної фінансової допомоги; добровільних пожертвувань; внесків членів організації; пасивних доходів; дотації або субсидії з державного чи місцевих бюджетів, а також з державних цільових фондів; благодійної, гуманітарної та технічної допомоги, у тому числі відповідно до міжнародних договорів України; доходів від діяльності організації відповідно до закону та цього Статуту чи створених нею юридичних осіб; фінансової підтримки програм (проектів, заходів) організації за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів; інших джерел, не заборонених законом. | | |
41. Доходи або майно (активи) організації не підлягають розподілу між її членами і не можуть використовуватися для вигоди будь-якого окремого члена організації, її посадових осіб (крім оплати їх праці та відрахувань на соціальні заходи). | | |
42. Забороняється розподіл отриманих організацією доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів керівних органів організації та інших пов'язаних з ними осіб. Для цілей абзацу першого цього пункту не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пунктом 43 цього Статуту. | | |
43. Доходи (прибутки) організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом. На період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог, установлених пунктами 41 та 42 цього Статуту, передача майна, надання послуг організацією, використання доходів (прибутків) організації для фінансування видатків, не пов'язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, визначених цим Статутом, за умови, що такі послуги, майно добровільно перераховані (надані, передані) Збройним Силам, Національній гвардії, іншим військовим формуванням, утвореним відповідно до законів, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, Держприкордонслужбі, МВС, Національній поліції, Управлінню державної охорони, Держспецзв'язку, добровольчим формуванням територіальних громад, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, а також на користь ДСНС, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, та/або грошові кошти, перераховані на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком для збору коштів, та/або надання благодійної допомоги фізичним особам, які не є засновниками, членами організації або пов'язаними з ними особами та мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводяться (проводилися) бойові дії, та/або вимушено залишили місце проживання у зв'язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах, у тому числі фізичні особи, взяті в установленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад. | | |
44. Організація несе відповідальність за своїми зобов'язаннями усім належним їй на праві власності майном. Організація не несе відповідальності за зобов'язаннями членів. Члени організації не несуть відповідальності за зобов'язаннями організації, якщо інше не передбачено законом. | | |
45. Організація зобов'язана: вести бухгалтерський облік, складати та подавати фінансову та статистичну звітність; бути зареєстрованою в податкових органах та сплачувати до бюджету обов'язкові платежі відповідно до закону; подавати та оприлюднювати звіти про цільове використання коштів, отриманих за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, відповідно до закону (у разі отримання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів); зберігати правоустановчі документи, а також документи, в яких міститься інформація про діяльність, яка провадиться відповідно до мети та напрямів діяльності, визначених цим Статутом; зберігати і регулярно оновлювати інформацію, достатню для ідентифікації згідно з вимогами закону кінцевих бенефіціарних власників (контролерів), засновників, керівників, членів керівних органів організації, а також подавати її державному реєстратору у випадках та в обсязі, передбачених законом. Зазначена інформація не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом; складати річні фінансові звіти із зазначенням результатів детального аналізу доходів і витрат; здійснювати заходи контролю для забезпечення зарахування і витрачання всіх коштів у спосіб, що відповідає цілям та напрямам діяльності, визначеним цим Статутом; забезпечити ведення обліку та зберігання не менше п'яти років усіх необхідних облікових документів стосовно внутрішніх та міжнародних операцій, а також іншої інформації, визначеної законом, і подавати її компетентним державним органам на відповідний запит, а також в інших випадках, передбачених законом. | | |
Порядок створення, діяльності та припинення діяльності відокремлених підрозділів Організації |
46. Організація може утворювати та припиняти в установленому законом порядку відокремлені підрозділи. Відокремлені підрозділи організації не є юридичними особами. | | |
47. Відокремлені підрозділи організації утворюються, провадять свою діяльність і припиняються відповідно закону та цього Статуту, положення про відокремлені підрозділи організації, рішень керівних органів організації, до компетенції яких належать відповідні питання. | | |
48. Керівники відокремлених підрозділів організації діють на підставі довіреності, виданої організацією. | | |
49. До повноважень відокремленого підрозділу належить реалізація мети та напрямів діяльності організації у межах території, на яку поширюються його повноваження. | | |
50. Діяльність відокремленого підрозділу припиняється на підставі рішення зборів у порядку, встановленому законом. | | |
Порядок внесення змін до Статуту |
51. Організація має право у будь-який час змінити редакцію цього Статуту, на підставі якої діє, обравши інші альтернативні положення з числа дозволених цим Статутом. | | |
52. У разі прийняття зборами рішення про зміну редакції цього Статуту, на підставі якої діє організація, положення нової редакції цього Статуту застосовуються з дня державної реєстрації відповідних змін. | | |
Порядок прийняття рішення щодо саморозпуску або реорганізації організації, щодо використання її коштів та іншого майна, що залишилися після саморозпуску |
53. Припинення діяльності організації здійснюється шляхом саморозпуску (ліквідації), реорганізації або за рішенням суду про заборону діяльності організації (примусовий розпуск). Порядок та правові наслідки припинення діяльності організації визначаються законом. | | |
54. Організація має право у будь-який час прийняти рішення про саморозпуск. Прийняття рішення про припинення діяльності організації шляхом саморозпуску (припинення організації як юридичної особи в результаті її ліквідації) здійснюється відповідно до пункту 27 цього Статуту. Збори утворюють ліквідаційну комісію або доручають виконавчому органу здійснювати повноваження ліквідаційної комісії для припинення організації як юридичної особи, а також приймають рішення щодо використання коштів та майна організації після її припинення відповідно до закону та цього Статуту. | | |
55. Організація має право у будь-який час прийняти рішення про реорганізацію. Прийняття рішення про припинення діяльності організації шляхом реорганізації (припинення організації як юридичної особи в результаті її реорганізації) здійснюється відповідно до пункту 27 цього Статуту. У разі реорганізації майно, права та обов'язки організації переходять до правонаступника (правонаступників). | | |