• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг

Пенсійний фонд України  | Постанова, Порядок від 03.05.2023 № 23-2
Реквізити
  • Видавник: Пенсійний фонд України
  • Тип: Постанова, Порядок
  • Дата: 03.05.2023
  • Номер: 23-2
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Пенсійний фонд України
  • Тип: Постанова, Порядок
  • Дата: 03.05.2023
  • Номер: 23-2
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
03.05.2023 м. Київ № 23-2
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
03 липня 2023 р. за № 1128/40184
Про затвердження Порядку надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг
Відповідно до пункту 50 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 807), пункту 9 Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 389, пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг, що додається.
2. Департаменту з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (Боршовська В.) разом з Юридичним департаментом (Рябцева Т.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
 

Голова правління

Євгеній КАПІНУС

ПОГОДЖЕНО:

 

Перший заступник Голови СПО
об'єднань профспілок

Олександр ШУБІН

Генеральний секретар Громадської
спілки "Всеукраїнське громадське
об'єднання "Національна Асамблея
людей з інвалідністю України"

Вікторія НАЗАРЕНКО

Керівник секретаріату СПО
роботодавців на національному рівні

Руслан ІЛЛІЧОВ

В. о. Голови Державної
податкової служби України

Тетяна КІРІЄНКО

Перший заступник Міністра
соціальної політики України

Дарія МАРЧАК

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Олексій ВИСКУБ

Голова ГО ВО СОІУ

В. В. НАЗАРЕНКО

Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ

Урядовий Уповноважений
з прав осіб з інвалідністю

Тетяна БАРАНЦОВА
 
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.05.2023 м. Київ N 229
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
03 липня 2023 р. за № 1128/40184
Про затвердження Порядку надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг
Відповідно до пункту 50 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 року № 807), пункту 9 Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 389, пунктів 9, 10 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг, що додається.
2. Департаменту забезпечення координаційно-моніторингової роботи Міністерства фінансів України в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Улютіна Д. В. та Голову Державної податкової служби України.
 

Міністр

Сергій МАРЧЕНКО
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Пенсійного фонду України
03 травня 2023 року № 23-2,
Наказ Міністерства фінансів України
03 травня 2023 року № 229
Порядок
надання Державною податковою службою України Пенсійному фонду України інформації з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків для призначення житлових субсидій та/або надання пільг
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру надання Державною податковою службою України на запити Пенсійного фонду України інформації, необхідної для призначення житлових субсидій та/або надання пільг органами Пенсійного фонду України, про доходи фізичних осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків (далі - Державний реєстр), а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування.
2. Суб'єктами електронної взаємодії відповідно до цього Порядку є Пенсійний фонд України (далі - Фонд) та Державна податкова служба України.
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Податковому кодексі України, законах України та інших нормативно-правових актах з питань верифікації та моніторингу державних виплат.
II. Регламент електронної інформаційної взаємодії
1. Електронна інформаційна взаємодія відповідно до цього Порядку здійснюється на центральному рівні в електронній формі з використанням інформаційних систем Фонду та ДПС засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів "Трембіта" з дотриманням вимог законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про захист персональних даних", інших нормативно-правових актів.
Обсяг та структура даних, якими обмінюються суб'єкти електронної взаємодії через програмні інтерфейси електронних інформаційних ресурсів (сервіси), визначаються договорами про інформаційну взаємодію, укладеними відповідно до Порядку електронної (технічної та інформаційної) взаємодії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2016 року № 606.
2. У разі відсутності технічної можливості передачі даних з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, визначеної абзацом першим пункту 1 цього розділу, електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням у них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи у порядку, встановленому законодавством.
У цьому випадку формати, структура запитів та відповідей, форма журналу обліку запитів та відповідей, регламент електронної інформаційної взаємодії, вимоги захисту інформації, терміни впровадження програмного забезпечення для електронної інформаційної взаємодії визначаються відповідними спільними рішеннями Фонду та ДПС, які оформлюються окремими протоколами.
3. Суб'єкти електронної взаємодії забезпечують:
ведення електронних журналів обліку запитів та відповідей на запити;
дотримання вимог законодавства щодо електронних довірчих послуг під час електронної інформаційної взаємодії;
визначення уповноважених осіб наказами керівників суб'єктів електронної взаємодії.
4. Суб'єкти електронної взаємодії зобов'язані інформувати один одного про виникнення обставин, що унеможливлюють виконання положень цього Порядку, протягом двох робочих днів з дня виникнення таких обставин.
III. Порядок формування запитів та надання відповідей на них
1. Порядок формування запиту
1. Фонд формує та подає до ДПС в електронній формі запити на отримання інформації про джерела та суми доходів, отриманих фізичними особами від податкових агентів, та/або суми доходів, отриманих самозайнятими особами, суму річного доходу, задекларованого фізичною особою у податковій декларації про майновий стан і доходи, а також групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування. Запит може містити інформацію щодо однієї або декількох фізичних осіб.
2. Запит щодо фізичної особи містить такі відомості:
реєстраційний номер та дату (число, місяць, рік) запиту;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) особи, стосовно якої формується запит;
прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) фізичної особи;
задеклароване / зареєстроване місце проживання (перебування) фізичної особи (область, район області, населений пункт, тип вулиці, назва вулиці, номер будинку, корпусу (за наявності) і квартири (за наявності));
період, за який запитується інформація для призначення субсидії / надання пільг;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) і прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи, яка подає запит.
Під час формування запиту зазначається одна з таких підстав:
запит про доходи фізичних осіб, які звернулися за призначенням субсидій;
запит про доходи фізичних осіб, які звернулися за наданням пільг.
2. Порядок надання відповідей на запити
1. ДПС забезпечує обробку запитів та надає відповіді на запити Фонду у п'ятиденний строк з дня їх отримання.
2. Відповідь обов'язково має містити такі відомості:
реєстраційний номер (відповідає номеру запиту, на який надається відповідь), дату (число, місяць, рік) відповіді на запит;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) фізичної особи (за наявності);
результат обробки запиту.
Якщо фізичну особу ідентифіковано та у Державному реєстрі наявна інформація про доходи за запитуваний період, відповідь на запит містить такі відомості:
код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру чи серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) і назву або прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) податкового агента;
суму доходу, нарахованого податковим агентом на користь фізичної особи, у розрізі ознак доходу / ознак пільги та звітних періодів;
розмір утриманого податку на доходи фізичної особи;
загальну суму річного доходу, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи;
суму утриманого податку, задекларованого фізичною особою в податковій декларації про майновий стан і доходи (для фізичних осіб, які є самозайнятими особами);
загальну суму доходу та суму податку за звітний період, задекларованих фізичною особою - підприємцем у податковій декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця;
групу платників єдиного податку, до якої належить фізична особа - підприємець, що обрала спрощену систему оподаткування;
період, за який надається інформація.
3. Інформація з Державного реєстру не надається, якщо:
інформація про податкового агента та суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб податковим агентом, та/або суми доходів, отриманих самозайнятими особами, чи суму річного доходу, задекларованого фізичною особою у податковій декларації про майновий стан і доходи, за визначений період у Державному реєстрі відсутня;
у запиті вказано недійсний (помилковий) реєстраційний номер облікової картки платника податків або фізична особа за серією (за наявності) та номером паспорта, що зазначені у запиті, на обліку у Державному реєстрі не перебуває;
реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру закрито або фізичну особу за серією (за наявності) та номером паспорта, що зазначені у запиті, знято з обліку в Державному реєстрі;
не заповнено або некоректно заповнено поля, що обов'язкові для заповнення;
реквізити, зазначені у запиті, зокрема реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру або серія (за наявності) та номер паспорта і прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), не відповідають інформації, наявній у Державному реєстрі;
запит містить більше одного запису щодо однієї фізичної особи;
за даними, надісланими у запиті, неможливо однозначно ідентифікувати фізичну особу;
некоректно вказано період, за який запитується інформація;
некоректно заповнено поля про уповноважену особу, яка подає запит;
не вказано одну з підстав запиту (запит про доходи фізичних осіб, які звернулися за призначенням субсидій, запит про доходи фізичних осіб, які звернулися за наданням пільг).
4. Після отримання запитів або відповідей суб'єкти електронної взаємодії проводять їх перевірку на відповідність вимогам щодо їх заповнення, встановленим пунктами 2, 4 цієї глави, вимогам щодо формату та структури, встановленим у спільних рішеннях щодо обміну інформацією відповідно до пункту 1 розділу II цього Порядку.
5. Запит та відповідь вважаються неприйнятими та не обробляються, якщо не пройшли перевірку згідно з пунктом 4 цієї глави або надані повторно.
IV. Захист інформації під час електронної інформаційної взаємодії
1. Під час електронної інформаційної взаємодії згідно з цим Порядком суб'єкти електронної взаємодії впроваджують організаційно-технічні заходи, які забезпечують захист інформації з обмеженим доступом, що передається, з урахуванням ступеня обмеження доступу до неї та відповідно до законодавства у сфері захисту інформації.
2. Для захисту інформації застосовуються засоби технічного захисту інформації, які мають позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації або сертифікат відповідності, виданий органом з оцінки відповідності, який акредитовано, та засоби криптографічного захисту інформації, які мають позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації або документ про відповідність та у разі необхідності допущені до експлуатації.
3. Інформація, що передається, обробляється з додержанням вимог законів України "Про інформацію", "Про захист персональних даних", використовується суб'єктами електронної взаємодії виключно з метою реалізації ними своїх функцій та повноважень, визначених законодавством, і не може бути передана третій стороні, якщо інше не передбачено законом.
 

Директор Департаменту з питань
цифрового розвитку, цифрових
трансформацій і цифровізації
Пенсійного фонду України

Валентина БОРШОВСЬКА

Директор Департаменту забезпечення
координаційно-моніторингової роботи
Міністерства фінансів України

Юрій КОНЮШЕНКО