НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
28.08.2014 № 1120 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2014 р.
за № 1127/25904
( Рішення втратило чинність на підставі Наказу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 17/21/749К03 )
Про затвердження Порядку електронної взаємодії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з учасниками ринку цінних паперів
( Заголовок в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
Відповідно до Закону України "Про депозитарну систему України", пункту 38 частини другої статті 7, пункту 13 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", з метою встановлення загальних правил обміну електронними документами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Центрального депозитарію цінних паперів Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок електронної взаємодії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з учасниками ринку цінних паперів, що додається.
( Пункт 1 в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
2. Управлінню інформаційних технологій та діловодства (А. Заїка) забезпечити:
подання цього рішення для здійснення експертизи на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України;
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню внутрішнього аудиту та комунікацій (О. Збаражська) забезпечити опублікування цього рішення відповідно до вимог законодавства.
4. Це рішення набирає чинності з дня офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії М. Назарчука.
Голова Комісії | Д. Тевелєв |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України | В.П. Звєрєв |
Протокол засідання Комісії від 28.08.2014 № 41 |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
28.08.2014 № 1120
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 вересня 2014 р.
за № 1127/25904
ПОРЯДОК
електронної взаємодії Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з учасниками ринку цінних паперів
( Заголовок в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )( У тексті Порядку абревіатуру "ЕЦП" замінено абревіатурою "ЕПП" згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
І. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про депозитарну систему України", "Про інформацію", "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та встановлює загальні правила обміну електронними документами між Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) та Публічним акціонерним товариством "Національний депозитарій України" як Центральним депозитарієм цінних паперів (далі - Центральний депозитарій), іншими учасниками ринку цінних паперів, які виявили згоду на такий формат електронної взаємодії (далі - учасники взаємодії).
( Пункт 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
2. У рамках дії цього Порядку Центральному депозитарію можуть надсилатись такі документи:
1) розпорядчі документи;
2) нормативно-правові акти Комісії;
3) постанови уповноваженої особи Комісії про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді зупинення розміщення (продажу) та обігу цінних паперів;
4) розпорядження уповноваженої особи Комісії про зупинення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів, прийняті на підставі рішень про визнання емісії цінних паперів недобросовісною, про поновлення відкритого (публічного) розміщення цінних паперів, про зупинення обігу цінних паперів, про відновлення обігу цінних паперів або про скасування реєстрації випуску цінних паперів;
5) рішення Комісії;
6) копії тимчасових свідоцтв/свідоцтв про реєстрацію випусків цінних паперів.
( Пункт 2 розділу I доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
3. Документи, обмін якими здійснюється відповідно до цього Порядку, надсилаються учасниками взаємодії у формі електронних документів, які за документарною інформацією та реквізитами ідентичні документам на папері і мають однакову юридичну силу.
На електронні документи, обмін якими здійснюється відповідно до цього Порядку, накладаються електронний підпис та за потреби електронна печатка.
Використання електронної печатки є обов’язковим у випадку, якщо електронний підпис не надає можливості визначити походження документа від юридичної особи.
Як електронні підписи та електронні печатки застосовуються відповідно кваліфіковані електронні підписи та кваліфіковані електронні печатки (далі - ЕПП).
Учасники взаємодії використовують електронні довірчі послуги з дотриманням вимог статті 17 Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Перевірка ЕПП здійснюється з дотриманням вимог частини другої статті 18 Закону України "Про електронні довірчі послуги".
( Пункт 3 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
4. У рамках дії цього Порядку електронні документи, що містять інформацію з обмеженим доступом, не надсилаються.
5. Система обміну електронними документами повинна функціонувати в рамках інформаційно-телекомунікаційних систем, що мають комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації, та забезпечувати реалізацію таких функцій:
1) створення, відправлення, передавання, одержання, перевірка електронних документів з використанням спеціального програмного забезпечення (далі - ПЗ);
2) формування в електронному журналі ПЗ запису про відправлення електронних документів;
3) накладання на електронні документи та перевірка накладених ЕПП.
( Підпункт 3 пункту 5 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
Засоби (механізми) криптографічного захисту інформації, які використовуються в системі обміну електронними документами (окремо або у складі ПЗ), повинні мати сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
6. У разі одержання електронних документів адресат здійснює створення та відправлення автору повідомлення в електронній формі, яке містить дані про факт і час одержання електронних документів та про відправника цього підтвердження.
У разі ненадходження протягом однієї години до автора підтвердження про факт одержання електронних документів автор повинен з’ясувати причини ненадходження такого підтвердження та (за необхідності) повторити процедуру відправлення електронних документів.
У разі неможливості з технічних причин відправлення електронних документів автор передає документи у формі документів на папері.
( Абзац третій пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
7. Учасники взаємодії виявляють згоду на обмін документами у формі електронних документів шляхом реєстрації у системах обміну електронними документами, інтегрованих із системою внутрішнього електронного документообігу Комісії, з подальшим повідомленням Комісії про факт такої реєстрації із зазначенням відповідної системи та відповідної електронної адреси (реквізитів адресата) в системі.
( Пункт 7 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
8. Терміни у цьому Порядку вживаються у значеннях, наведених у законодавстві України у сфері електронного документообігу.
ІІ. Обмін електронними документами
( Назва розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )( У тексті розділу II слова "Комісії та Центрального депозитарію" виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
1. Обмін електронними документами здійснюється за таких умов:
1) застосування учасниками взаємодії ЕПП;
( Підпункт 1 пункту 1 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
2) наявність відповідних ПЗ.
2. Обмін електронними документами здійснюється виключно із застосуванням ПЗ.
3. Процес обміну електронними документами складається з послідовної реалізації відповідними суб'єктами обміну електронними документами функцій, перелік яких наведено в пункті 5 розділу I цього Порядку.
4. На електронні документи Комісії, які передаються із застосуванням ПЗ, накладається ЕПП Комісії.
5. На електронні документи Центрального депозитарію або іншого учасника взаємодії, які передаються із застосуванням ПЗ, накладається ЕПП Центрального депозитарію або іншого учасника взаємодії відповідно.
( Пункт 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
6. Доступ підписувача до сховища особистого ключа під час накладання ним ЕПП здійснюється шляхом введення відповідного пароля доступу.
Зберігання особистого ключа підписувача відповідає вимогам законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
( Абзац другий пункту 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
7. ЕПП накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа Комісії або Центрального депозитарію, іншого учасника взаємодії.
( Абзац перший пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
ЕПП є реквізитом електронного документа, який підтверджує його цілісність та ідентифікує підписувача.
( Абзац другий пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
8. Відправлення та передавання електронних документів Комісії здійснюється уповноваженими особами Комісії.
9. Відправлення та передавання електронних документів Центрального депозитарію здійснюється уповноваженими особами Центрального депозитарію.
10. Отримані електронні документи приймаються для подальшого опрацювання за умови позитивної перевірки ЕПП.
III. Зберігання документів
1. Зберігання електронних документів здійснюється з використанням електронних носіїв даних разом з ЕПП учасника взаємодії (підписувача цих документів або створювача електронної печатки щодо цих документів).
( Пункт 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 733 від 16.10.2018 )
2. Строк зберігання електронних документів повинен бути не меншим від строку, встановленого законодавством для відповідних документів на папері.
3. Електронні документи, які повинні бути передані на постійне або тривале зберігання до архіву, мають бути підготовлені до передачі на архівне зберігання у порядку, визначеному законодавством.
Начальник управління інформаційних технологій та діловодства | А. Заїка |