ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
15.10.2009 N 753
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 листопада 2009 р.
за N 1021/17037
( Розпорядження втратило чинність на підставі Постанови Національного банку N 148 від 14.07.2022 )
Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 162 від 21.12.2020 )
З метою вдосконалення механізмів тимчасової адміністрації в небанківських фінансових установах, на підставі статті 47 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", підпункту 50 пункту 4, підпункту 2 пункту 6 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого Указом Президента України від 04.04.2003 N 292, Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України ПОСТАНОВИЛА:
1. Затвердити Зміни до Положення про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання екзаменів особами, які провадять діяльність на ринках фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25.12.2003 N 183, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.01.2004 за N 122/8721 (зі змінами), що додаються.
( Пункт 2 втратив чинність на підставі Постанови Національного банку N 162 від 21.12.2020 )
3. Департаменту стандартів регулювання та нагляду за фінансовими установами разом з управлінням правового забезпечення подати це розпорядження до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
4. Сектору зв'язків з громадськістю та протоколу забезпечити опублікування цього розпорядження в засобах масової інформації після його державної реєстрації.
5. Це розпорядження набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника Голови відповідно до розподілу обов'язків.
Голова Комісії В.СусловПОГОДЖЕНО:В.о. Голови Державного комітетуУкраїни з питань регуляторноїполітики та підприємництва А.ГотаТ.в.о. Міністра освіти і наукиУкраїни П.Б.Полянський Протокол засідання Комісії
від 15.10.2009 N 515
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання ринків
фінансових послуг України
15.10.2009 N 753
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
4 листопада 2009 р.
за N 1021/17037
ЗМІНИ
до Положення про навчання, перепідготовку, підвищення кваліфікації та складання екзаменів особами, які провадять діяльність на ринках фінансових послуг
1. У розділі 1:
1.1. Пункт 1.5 викласти в такій редакції:
"1.5.Підвищення кваліфікації осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи (далі - кандидати на отримання сертифіката з тимчасової адміністрації фінансової установи), здійснюється згідно з цим Положенням відповідно до затвердженої Держфінпослуг типової програми підвищення кваліфікації осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи (далі - типова програма підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи).
Типова програма підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи, оприлюднюється Держфінпослуг відповідно до законодавства.
Відповідно до вищезазначеної типової програми вищі навчальні заклади складають з врахуванням специфіки діяльності певного виду фінансової установи та погоджують з Держфінпослуг програми підвищення кваліфікації осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи (далі - відповідні програми підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи).".
1.2. У пункті 1.8 слова "(далі - навчальна програма)" виключити.
1.3. Доповнити розділ новим пунктом 1.9 такого змісту:
"1.9. Держфінпослуг координує роботу щодо організації та проведення навчання.".
У зв'язку з цим пункт 1.9 уважати відповідно пунктом 1.10.
2. У розділі 2:
2.1. Пункт 2.2 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Для укладення договору про співробітництво з навчання та проведення екзаменів для осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи, крім документів, зазначених у підпунктах 1, 2, 4 та 5 цього пункту, навчальний заклад подає до Держфінпослуг відповідні програми підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи.".
2.2. У пункті 2.6:
2.2.1. Абзац перший замінити дев'ятьма новими абзацами такого змісту:
"2.6. Навчальний заклад веде реєстр виданих сертифікатів та/або свідоцтв, який повинен містити:
1) назву та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ навчального закладу;
2) реквізити договору про співробітництво з навчання та/або проведення екзамену, укладеного з Держфінпослуг;
3) дані про кожну особу, якій видано сертифікат або свідоцтво:
прізвище, ім'я та по батькові;
паспортні дані (серія та номер паспорта, назва органу, який видав паспорт, та дата видачі);
повне найменування та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ фінансової установи, в якій працює особа, та займана нею посада (у разі наявності);
4) номер та дату видачі сертифіката або свідоцтва;
5) назву відповідної навчальної програми.".
У зв'язку з цим абзаци другий - дев'ятий уважати відповідно абзацами десятим - сімнадцятим.
2.2.2. У першому реченні абзацу десятого:
слова "У тижневий строк" замінити словами "Протягом п'яти робочих днів";
після слів "сертифікати або свідоцтва" доповнити словами та цифрами "за складом відповідно до підпунктів 1-5 цього пункту".
2.2.3. Абзаци одинадцятий - сімнадцятий виключити.
3. Розділ 3 доповнити новим пунктом 3.8 такого змісту:
"3.8. Навчання кандидатів на отримання сертифіката з тимчасової адміністрації фінансової установи здійснюється з метою набуття ними знань, необхідних для належного виконання завдань щодо стабілізації діяльності та фінансового оздоровлення фінансової установи у разі призначення Держфінпослуг тимчасової адміністрації фінансової установи.".
4. У розділі 4:
4.1. У пункті 4.1 слова "за розпорядженням" замінити словами "за наказом Голови".
4.2. У пункті 4.20:
4.2.1. Абзац третій після слів "Екзаменаційної (атестаційної) комісії" доповнити словами ", ідентифікаційний код за ЄДРПОУ навчального закладу".
4.2.2. Доповнити пункт після абзацу третього новим абзацом такого змісту:
"реквізити договору про співробітництво з проведення екзамену, укладеного з Держфінпослуг;".
У зв'язку з цим абзаци четвертий - дев'ятий уважати відповідно абзацами п'ятим - десятим.
4.2.3. Абзац шостий після слів "керівників (головних бухгалтерів)" доповнити словами та цифрами ", передбачені підпунктом 3 пункту 2.6 розділу 2 цього Положення; ".
4.2.4. Абзаци сьомий - десятий виключити.
4.2.5. Доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"інформацію, передбачену підпунктами 4 та 5 пункту 2.6 розділу 2 цього Положення.".
4.3. Доповнити розділ новим пунктом 4.22 такого змісту:
"4.22. Після завершення навчання за відповідною програмою підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи, кандидат на отримання сертифіката з тимчасової адміністрації фінансової установи складає екзамен, передбачений навчальним планом.
4.22.1. Екзамени проводяться навчальними закладами, які мають відповідну ліцензію Міністерства освіти і науки України на право здійснення освітньої діяльності з підвищення кваліфікації та уклали з Держфінпослуг договір про співробітництво з підвищення кваліфікації та проведення екзаменів для осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи.
Склад відповідних екзаменаційних комісій затверджується наказом керівника навчального закладу за погодженням з Держфінпослуг.
До складу екзаменаційних комісій входять представники Держфінпослуг. За потреби до складу екзаменаційних комісій можуть залучатись представники інших державних органів, навчальних закладів та організацій.
4.22.2. Для участі в складанні екзамену кандидат на отримання сертифіката з тимчасової адміністрації фінансової установи подає до екзаменаційної комісії:
заяву на участь в екзамені;
копію документа про вищу освіту;
копію сторінок паспорта, що підтверджують паспортні дані (серія та номер паспорта, назва органу, який видав паспорт, та дата видачі);
2 фотокартки форматом 4 х 6 см.
4.22.3. Екзаменаційна комісія проводить екзамен у формі тестування та співбесіди. До співбесіди допускаються особи, які пройшли тестування.
Екзаменаційна комісія визнає тестування пройденим, якщо особа правильно відповіла не менше ніж на 80 відсотків тестових запитань. Особа, яка не дала необхідної кількості правильних відповідей, вважається такою, що не пройшла тестування та не склала екзамен.
Бланк тестування після його перевірки членом екзаменаційної комісії має бути підписаний всіма присутніми членами екзаменаційної комісії. Заповнені бланки тестування кандидатів на отримання сертифіката з тимчасової адміністрації фінансової установи зберігаються в навчальному закладі протягом встановленого законодавством строку.
У разі успішного складання екзамену особі видається свідоцтво про підвищення кваліфікації державного зразка за відповідною програмою підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи (далі - свідоцтво про підвищення кваліфікації).
4.22.4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації дійсне протягом трьох років.
4.22.5. Екзаменаційна комісія за результатами екзамену складає протокол у двох примірниках, які підписують усі присутні члени екзаменаційної комісії. Протокол складання екзамену у двох примірниках затверджує керівник навчального закладу, в якому проводився екзамен, своїм особистим підписом та печаткою навчального закладу. Один примірник протоколу навчальний заклад протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем проведення екзамену, разом з інформацією про осіб, яким були видані свідоцтва про підвищення кваліфікації, подає до Держфінпослуг. Другий примірник протоколу зберігається вказаним навчальним закладом протягом встановленого законодавством строку від дати проведення екзамену.
Інформація подається навчальними закладами на паперових носіях та в електронній формі у форматі, який встановлює Держфінпослуг. Паперова форма інформації повинна бути засвідчена підписом керівника та печаткою навчального закладу.
Інформація про осіб, яким були видані свідоцтва про підвищення кваліфікації, повинна містити:
назву та місцезнаходження навчального закладу, який проводить екзамен, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ;
реквізити договору про співробітництво з навчання та проведення екзаменів для осіб, які мають намір отримати сертифікат Держфінпослуг на право здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи, укладеного з Держфінпослуг;
номер та дату протоколу екзаменаційної комісії про результати екзамену;
дані про кожну особу, якій видане свідоцтво про підвищення кваліфікації, передбачені підпунктом 3 пункту 2.6 розділу 2 цього Положення;
інформацію, передбачену підпунктами 4 та 5 пункту 2.6 розділу 2 цього Положення.
4.22.6. Держфінпослуг веде реєстр виданих свідоцтв про підвищення кваліфікації осіб, які мають намір здійснювати тимчасову адміністрацію фінансової установи, на основі наданої навчальними закладами інформації про осіб, яким були видані такі свідоцтва.".
У зв'язку з цим пункт 4.22 уважати відповідно пунктом 4.23.
Заступник ГоловиДержавної комісії з регулюванняринків фінансових послуг В.Левченко