• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку розгляду звернень та особистого прийому громадян у Державній митній службі України, інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях

Державна митна служба України  | Наказ, Опис, Форма типового документа, Порядок від 14.09.2009 № 855 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Наказ, Опис, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 14.09.2009
  • Номер: 855
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Наказ, Опис, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 14.09.2009
  • Номер: 855
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
14.09.2009 N 855
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 жовтня 2009 р.
за N 935/16951
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 271 від 02.03.2015 )
Про затвердження Порядку розгляду звернень та особистого прийому громадян у Державній митній службі України, інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 191 від 03.03.2010 )
Відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 N 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" та з метою поліпшення умов реалізації конституційного права громадян на звернення до Державної митної служби України, інших митних органів, спеціалізованих митних установ і організацій, удосконалення організації розгляду порушених у зверненнях питань
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Державній митній службі України, інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Державної митної служби України, інших митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій забезпечити вивчення та виконання вимог Порядку підпорядкованим особовим складом.
3. Управлінню справами (Погорєлова Т.В.) та Юридичному департаменту (Бабюк В.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Служби Піковського І.О.
5. Цей наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Голова Служби
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник
Міністра фінансів України
А.В.Макаренко


І.І.Уманський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
14.09.2009 N 855
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 жовтня 2009 р.
за N 935/16951
ПОРЯДОК
розгляду звернень та особистого прийому громадян у Державній митній службі України, інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до статті 40 Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 N 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанов Кабінету Міністрів України від 14.04.97 N 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації" (зі змінами), від 24.09.2008 N 858 "Про затвердження Класифікатора звернень громадян" та від 24.06.2009 N 630 "Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади".
1.2. Цей Порядок визначає процедуру розгляду звернень громадян у Державній митній службі України, інших митних органах, спеціалізованих митних установах і організаціях (далі - митні органи). Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
1.3. Розгляд звернень та особистий прийом громадян є важливою ділянкою роботи митних органів, в результаті якої отримується інформація про недоліки в діяльності цих органів, постійно підтримується зв'язок із широкими верствами населення, що сприяє розвитку й удосконаленню митної справи в Україні.
1.4. У заявах (клопотаннях) заявниками висловлюється прохання про сприяння в реалізації їх прав та інтересів або про визнання статусу, прав і свобод. У зв'язку з цим потреба у сприянні в реалізації права виникає тільки після того, як громадянин зазнав труднощів з його реалізацією. Так само потреба в допомозі з визнанням права виникає тоді, коли митний орган або посадова особа відмовили громадянинові у визнанні за ним цього права.
1.5. Дія цього Порядку не поширюється на порядок розгляду:
а) заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, трудовим законодавством і законодавством про захист економічної конкуренції;
б) звернень, що можуть надходити до митних органів, реєструватися відділом організаційного та документального забезпечення у загальному діловодстві або відповідними підрозділами митних органів, уповноваженими на прийняття, реєстрацію та їх розгляд, а саме:
подання яких передбачено нормативно-правовими актами (порядками, технологічними схемами, інструкціями тощо), що визначають порядок здійснення митного контролю та митного оформлення товарів;
про відмову від митного оформлення ввезених або отриманих у міжнародному поштовому відправленні предметів та про відмову від митного оформлення предметів на користь держави тощо;
з питань соціально-побутового забезпечення (надання квартир, матеріальної допомоги, путівок, організації лікування тощо);
стосовно надання довідок про нарахування (перерахування) пенсій, про розмір грошового забезпечення.
Якщо звернення громадян, зазначені у підпункті "б" цього пункту, містять також скарги на дії (бездіяльність) посадових осіб митних органів, інформацію або повідомлення про злочин, прохання сприяти в реалізації порушених прав та законних інтересів громадян, пропозиції щодо покращення роботи митних органів, то такі звернення підлягають окремій реєстрації та розгляду згідно із Законом України "Про звернення громадян" та цим Порядком.
1.6. Скарги громадян на податкові зобов'язання, нараховані митними органами, розглядаються згідно з Порядком розгляду митними органами скарг платників податків на податкові зобов'язання, нараховані митними органами, затвердженим наказом Державної митної служби України від 08.02.2006 N 97, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20.02.2006 за N 151/12025 (із змінами).
1.7. Рішення, дії (бездіяльність) посадових осіб митних органів можуть бути оскаржені у випадках, визначених статтею 4 Закону України "Про звернення громадян".
II. Попередній розгляд та реєстрація звернень громадян
2.1. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається в Державній митній службі України на відділ листів і організації прийому громадян Управління справами, в інших митних органах - на відділ організаційного та документального забезпечення, а у разі відсутності в структурі митного органу відділу організаційного та документального забезпечення - на інший підрозділ митного органу або посадову особу, уповноважену на ведення діловодства за зверненнями громадян.
2.2. Звернення може бути усним (викладене громадянином і записане під час особистого прийому посадовою особою, уповноваженою на проведення в митному органі особистого прийому громадян) або письмовим (виконане у вигляді тексту на папері та надіслане поштою або передане громадянином до митного органу особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства). До письмового звернення заявником можуть додаватись будь-які документи та інші матеріали, що стосуються порушених у зверненні питань.
2.3. Звернення можуть бути індивідуальними (звернення окремої особи) та колективними (звернення групи осіб).
2.4. Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність, що отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені згідно з чинним законодавством. Звернення в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подаються їх законними представниками.
2.5. Анонімне звернення - це письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство.
Анонімне звернення реєструється, але розгляду не підлягає та підшивається до справи за номенклатурою справ митного органу. Рішення про визнання звернення анонімним та залишення його без розгляду приймає в Державній митній службі України Голова Служби за поданням начальника Управління справами, в інших митних органах - керівник митного органу за поданням начальника відділу організаційного та документального забезпечення або іншої посадової особи митного органу, уповноваженої на ведення діловодства за зверненнями громадян.
2.6. Повторне звернення - звернення, що надійшло до митного органу від тієї самої особи з того самого питання, якщо перше звернення вирішено по суті.
Повторними вважаються також звернення, у яких: оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням; повідомляється про несвоєчасне вирішення питання, що порушувалося в попередньому зверненні, якщо з часу надходження останнього минув установлений законодавством строк розгляду й відповідь громадянину не надавалась; не вирішено по суті або вирішено не в повному обсязі питання, порушене в першому зверненні.
Звернення від громадян з одного й того ж питання, надіслані органами вищого рівня до підпорядкованих митних органів для розгляду, повторними не вважаються.
Звернення в інтересах однієї й тієї ж особи або групи заявників з одного й того ж питання, які були надіслані різним адресатам, але надійшли на розгляд до одного й того ж митного органу, вважаються дублетними.
2.7. Усі звернення громадян, що надходять до митних органів, повинні прийматися, попередньо розглядатися й централізовано реєструватися в день їх надходження в порядку, визначеному Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 N 348, та цим Порядком. Конверт, у якому надійшло звернення, зберігається разом з ним до закінчення строку зберігання звернення.
2.8. Попередній розгляд звернень громадян у Державній митній службі України здійснюється начальником відділу листів і організації прийому громадян Управління справами, у структурних підрозділах Державної митної служби України - посадовою особою, уповноваженою на ведення діловодства за зверненнями громадян у відповідному структурному підрозділі, в інших митних органах - начальником відділу організаційного та документального забезпечення або іншою посадовою особою митного органу, уповноваженою на ведення діловодства за зверненнями громадян.
2.9. Попередній розгляд включає перевірку правильності оформлення, ознайомлення зі змістом, визначення порядку подальшої роботи зі зверненням (и) громадянина (громадян).
2.10. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, реєструється та повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в термін не пізніше як п'ять днів від дня його надходження. Копія такого звернення та копія листа з роз'ясненням, яким повернуто звернення заявнику, залишається у тому митному органі, до якого звернувся заявник. Рішення про повернення звернення заявнику в Державній митній службі України приймається начальником Управління справами за поданням начальника відділу листів і організації прийому громадян Управління справами, в інших митних органах - керівником митного органу за поданням начальника відділу організаційного та документального забезпечення або іншої посадової особи митного органу, уповноваженої на ведення діловодства за зверненнями громадян.
2.11. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також звернення, які подано з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону України "Про звернення громадян", та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник митного органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
2.12. Звернення, яке містить питання, що не належить до компетенції митного органу, у п'ятиденний термін після його реєстрації пересилається на розгляд до відповідного органу, до компетенції якого належить зазначене питання, про що одночасно інформується заявник, з роз'ясненням підстав передачі звернення. Рішення про пересилання звернення за належністю приймається керівником митного органу або його заступником згідно з розподілом функціональних обов'язків. Копія звернення громадянина залишається в справі митного органу, який переслав оригінал звернення за належністю до відповідного органу.
2.13. Реєстрація письмового звернення громадянина здійснюється після його попереднього розгляду. Вона полягає в нанесенні на вільному від тексту місці на першій сторінці звернення відбитка реєстраційного штампа митного органу (додаток 1), на якому зазначаються дата надходження звернення і його реєстраційний індекс, та в занесенні даних про це звернення до реєстраційно-контрольної картки, придатної для оброблення персональним комп'ютером.
2.14. Реєстраційно-контрольна картка є основним обліковим документом письмового звернення громадянина, до якої поетапно, в міру розгляду звернення заноситься така інформація, зокрема:
а) реєстраційний індекс та дата надходження звернення;
б) прізвище, ім'я та по батькові громадянина;
в) адреса громадянина;
г) найменування органу державної влади, інших органів, установ, організацій, засобу масової інформації, прізвище та ініціали вповноваженої особи, що звертаються в інтересах заявника, вихідний номер та дата листа, яким надіслано звернення;
ґ) короткий зміст звернення;
д) характеристика звернення згідно з пунктом 3.2 розділу III цього Порядку;
е) резолюція керівника митного органу;
є) дата і підстави для відмови в розгляді звернення або припинення розгляду, посада, прізвище та ініціали посадової особи, яка прийняла це рішення;
ж) дані про доведення звернення до виконавців та переміщення звернення у митному органі;
з) вихідний номер і дата листа, яким звернення, вирішення якого не належить до компетенції митного органу, було надіслане для розгляду в інший орган;
и) інформація про запити, що надсилались під час розгляду звернення (куди або кому надсилались, дати та вихідні номери запитів, реєстраційні номери та дати отриманих відповідей);
і) результати розгляду звернення згідно з підпунктом 3.2.9 пункту 3.2 розділу III цього Порядку, дата та вихідний номер відповіді громадянину;
ї) номер справи, в якій зберігається звернення;
й) дані про надходження повторних та дублетних звернень.
2.15. Реєстраційний індекс звернення складається з початкової літери прізвища заявника, порядкового номера звернення, що надійшло, наприклад К-401. У разі надходження звернення через уповноважених представників у реєстраційному індексі зазначається початкова літера прізвища особи, інтереси якої представляються. При надходженні звернення, не підписаного автором, у реєстраційному індексі проставляються літери Б/П.
2.16. Колективне звернення реєструється із зазначенням в реєстраційному індексі початкової літери прізвища особи, яка в списку заявників, що підписали звернення, зазначена першою.
2.17. Дублетне звернення реєструється під реєстраційним індексом першого звернення з додаванням порядкового номера, що проставляється через косу риску, наприклад К-401/1, К-401/2.
2.18. Включення в реєстраційний індекс номера справи, де буде зберігатись звернення громадянина, доцільне лише у разі систематизації звернень у різні справи за тематикою питань, алфавітом, місцем проживання громадян тощо та наявністю в номенклатурі справ митного органу відповідних справ.
2.19. Повторні звернення реєструються так само, як і первинні. При цьому в правому верхньому кутку картки проставляється напис або штамп "Повторно" (додаток 2) і до звернення долучається все попереднє листування.
2.20. Керівник митного органу зобов'язаний з'ясувати причини надходження повторного звернення громадянина. Якщо воно викликано порушенням установленого порядку розгляду, то посадові особи, які допустили порушення прав громадянина, несуть відповідальність відповідно до їх посадових інструкцій та законодавства України.
2.21. Діловодство за зверненнями громадян, адресованими безпосередньо керівникам структурних підрозділів Державної митної служби України, ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на посадову особу, уповноважену на ведення діловодства за зверненнями громадян у відповідному структурному підрозділі. Керівником структурного підрозділу Державної митної служби України, на ім'я якого надійшло звернення, або особою, що його заміщує, під час розгляду звернення можуть бути прийняті рішення передбачені підпунктом 3.2.9 пункту 3.2 розділу III цього Порядку.
2.22. У структурних підрозділах митних органів облік звернень громадян, зареєстрованих у підрозділах, зазначених у пункті 2.1 цього розділу, здійснюється окремо від інших видів документів, із занесенням даних про звернення громадян до обліково-контрольних карток посадовими особами, відповідальними за ведення загального діловодства, аналогічно їх реєстрації, визначеній у пунктах 2.13-2.19 цього розділу.
III. Класифікація звернень громадян
3.1. Усі звернення громадян, що надходять до митних органів, класифікуються за характеристикою звернень та основним питанням, що порушується у зверненнях громадян.
3.2. Характеристика звернень
3.2.1. За формою надходження:
а) поштою;
б) на особистому прийомі;
в) через уповноважену особу;
г) через органи влади;
ґ) через засоби масової інформації;
д) від інших органів, установ, організацій.
3.2.2. За ознакою надходження:
а) первинне;
б) повторне;
в) дублетне;
г) неодноразове;
ґ) масове.
3.2.3. За видами:
а) пропозиція (зауваження);
б) заява (клопотання);
в) скарга.
3.2.4. За статтю авторів звернень:
а) чоловіча;
б) жіноча.
3.2.5. За суб'єктом:
а) індивідуальне;
б) колективне;
в) анонімне.
3.2.6. За типом:
а) телеграма;
б) лист;
в) усне.
3.2.7. За категоріями авторів звернень:
а) учасник війни;
б) дитина війни;
в) інвалід Великої Вітчизняної війни;
г) інвалід війни;
ґ) учасник бойових дій;
д) ветеран праці;
е) інвалід I групи;
є) інвалід II групи;
ж) інвалід III групи;
з) дитина-інвалід;
и) одинока мати;
і) Мати-героїня;
ї) багатодітна сім'я;
й) особа, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи;
к) учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС;
л) Герой України;
м) Герой Радянського Союзу;
н) Герой Соціалістичної Праці;
о) дитина;
п) інші категорії.
3.2.8. За соціальним станом авторів звернень:
а) пенсіонер;
б) робітник;
в) селянин;
г) працівник бюджетної сфери;
ґ) державний службовець;
д) військовослужбовець;
е) підприємець;
є) безробітний;
ж) учень, студент;
з) служитель релігійної організації;
и) особа, що позбавлена волі; особа, воля якої обмежена;
і) інші.
3.2.9. За результатами розгляду:
а) вирішено позитивно;
б) відмовлено у задоволенні;
в) дано роз'яснення;
г) звернення, що повернуто авторові відповідно до статей 5 і 7 Закону України "Про звернення громадян";
ґ) звернення, що пересилається за належністю відповідно до статті 7 Закону України "Про звернення громадян";
д) звернення, що не підлягає розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України "Про звернення громадян".
3.3. Основні питання, що порушуються у зверненнях громадян
------------------------------------------------------------------
| Індекс | Зміст питання |
|-----------+----------------------------------------------------|
|010 |Промислова політика |
|-----------+----------------------------------------------------|
|020 |Аграрна політика |
|-----------+----------------------------------------------------|
|030 |Транспорт і зв'язок |
|-----------+----------------------------------------------------|
|040 |Економічна, цінова, інвестиційна, |
| |зовнішньоекономічна, регіональна політика та |
| |будівництво, підприємство |
|-----------+----------------------------------------------------|
|050 |Фінансова, податкова, митна політика |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0501 |Затримка митного оформлення |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0502 |Визначення коду товару |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0503 |Звільнення від сплати митних платежів |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0504 |Оскарження розміру нарахованих митних платежів |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0505 |Надання дозволу на переміщення товарів через митний |
| |кордон України при ввезенні, вивезенні |
| |(пересиланні), транзиті |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0506 |Продовження терміну тимчасового ввезення (вивезення)|
| |товарів на (з) митну (ої) територію (ї) України, |
| |транзиту через митну територію України або доставки |
| |до митного органу призначення |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0507 |Ввезення (вивезення) на постійне місце проживання |
| |особистих речей та товарів громадян |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0508 |Оскарження рішень у справах про порушення митних |
| |правил |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0509 |Відчуження товарів, ввезених на пільгових умовах |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0510 |Надання роз'яснень з питань митного законодавства |
|-----------+----------------------------------------------------|
|0511 |Пропозиції щодо вдосконалення аспектів митної справи|
|-----------+----------------------------------------------------|
|060 |Соціальний захист |
|-----------+----------------------------------------------------|
|070 |Праця і заробітна плата |
|-----------+----------------------------------------------------|
|080 |Охорона здоров'я |
|-----------+----------------------------------------------------|
|090 |Комунальне господарство |
|-----------+----------------------------------------------------|
|100 |Житлова політика |
|-----------+----------------------------------------------------|
|110 |Екологія та природні ресурси |
|-----------+----------------------------------------------------|
|120 |Забезпечення дотримання законності та охорони |
| |правопорядку, реалізація прав і свобод громадян, |
| |неправомірні дії або бездіяльність посадових осіб |
| |митних органів |
|-----------+----------------------------------------------------|
|130 |Сім'я, діти, молодь, гендерна рівність, фізична |
| |культура і спорт |
|-----------+----------------------------------------------------|
|140 |Культура та культурна спадщина |
|-----------+----------------------------------------------------|
|150 |Освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна |
| |діяльність та інтелектуальна власність |
|-----------+----------------------------------------------------|
|160 |Інформаційна політика, діяльність засобів масової |
| |інформації |
|-----------+----------------------------------------------------|
|170 |Діяльність об'єднань громадян, релігія та |
| |міжконфесійні відносини |
|-----------+----------------------------------------------------|
|180 |Діяльність Верховної Ради України, Президента |
| |України та Кабінету Міністрів України |
|-----------+----------------------------------------------------|
|190 |Діяльність центральних органів виконавчої влади (в |
| |т.ч. кадрова діяльність: питання прийому/звільнення |
| |до/з митних органів, накладення дисциплінарних |
| |стягнень, необ'єктивна атестація, небажане |
| |переміщення по службі) |
|-----------+----------------------------------------------------|
|200 |Діяльність місцевих органів виконавчої влади |
|-----------+----------------------------------------------------|
|210 |Діяльність органів місцевого самоврядування |
|-----------+----------------------------------------------------|
|220 |Обороноздатність, суверенітет, міждержавні і |
| |міжнаціональні відносини |
|-----------+----------------------------------------------------|
|230 |Державне будівництво, адміністративно-територіальний|
| |устрій |
|-----------+----------------------------------------------------|
|240 |Факти корупції |
|-----------+----------------------------------------------------|
|250 |Інше |
------------------------------------------------------------------
( Пункт 3.3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 191 від 03.03.2010 )
IV. Розгляд звернень громадян
4.1. Письмові звернення громадян, адресовані керівнику митного органу, підлягають обов'язковому розгляду керівником митного органу (посадовою особою, що виконує його обов'язки) або заступниками керівника митного органу відповідно до їх повноважень з метою визначення належності питань, порушених у цих зверненнях, до компетенції митних органів; визначення виконавця, до компетенції якого належить вирішення порушеного у зверненні питання.
4.2. Звернення жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни беруться під особистий контроль та розглядаються керівниками митних органів особисто.
4.3. На розгляд керівнику митного органу або його заступникам звернення громадян подаються в день їх надходження.
4.4. Повторні та дублетні звернення, які надійшли після опрацювання первинного звернення, подаються на розгляд разом з матеріалами розгляду первинного звернення.
4.5. Дублетні звернення громадян, отримані під час опрацювання первинного звернення, після реєстрації передаються виконавцеві та виконуються разом з первинним (крім випадків, коли дублетні звернення надходять від органів державної влади з вимогою інформувати їх про результати розгляду).
4.6. Розгляд звернення громадянина керівником митного органу або його заступниками здійснюється не довше трьох днів з дня надходження звернення.
4.7. У разі необхідності посадова особа, що здійснювала попередній розгляд звернення громадянина, готує проект резолюції до нього.
4.8. Резолюція складається з прізвища та ініціалів виконавця, чітко визначеного доручення щодо виконання звернення, підпису посадової особи, що надала доручення, та дати.
4.9. Доручати розгляд звернення громадянина посадовій особі, рішення, дія або бездіяльність якої оскаржується, забороняється.
4.10. Опрацювання звернень громадян структурними підрозділами митних органів здійснюється відповідно до їх функціональних повноважень.
4.11. Керівники митних органів і їх структурних підрозділів при розгляді звернень громадян зобов'язані дотримуватися такого порядку розгляду, який би забезпечував найбільш об'єктивне та якісне їх вирішення. При цьому слід уважно заглиблюватися в суть питань авторів звернень, у разі потреби вимагати у співвиконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні фактів, застосовувати інші заходи для всебічного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати й приймати рішення щодо усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись.
4.12. Рішення, які приймаються за зверненнями, мають бути мотивованими й ґрунтуватися на нормах законодавства та доведені до відома заявника. Посадова особа, визнавши звернення таким, що підлягає задоволенню, зобов'язана забезпечити своєчасне й правильне виконання прийнятого рішення, а в разі визнання питання звернення (скарги) обґрунтованим - ужити заходів до поновлення порушених прав громадян.
4.13. При розгляді звернень особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
4.14. Звернення й запити народних депутатів України, які надійшли в інтересах громадян, реєструються окремо від загального діловодства як "звернення громадянина" та розглядаються протягом строків, установлених статтями 15 і 16 Закону України "Про статус народного депутата України". Розгляд звернень і запитів народних депутатів України береться під особливий контроль. Про результати розгляду таких звернень і запитів керівник митного органу повідомляє народного депутата України.
Звернення, запити депутатів місцевих рад, які надійшли в інтересах громадян, реєструються згідно з абзацом першим цього пункту та розглядаються протягом термінів, установлених статтями 13 та 22 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".
4.15. Звернення громадян, що надійшли з редакцій газет, журналів, радіо й телебачення, розглядаються митними органами в строки, передбачені статтею 20 Закону України "Про звернення громадян".
4.16. Якщо про результати розгляду звернення потрібно повідомити іншу організацію або у зверненні порушуються важливі питання діяльності митних органів, такі звернення беруться на особливий контроль і розглядаються в першу чергу. У цих випадках на листах і реєстраційно-контрольних картках проставляється напис або штамп "КОНТРОЛЬ" (додаток 3).
4.17. Термін розгляду звернень громадян обчислюється з дня, наступного за днем реєстрації звернення в митному органі, по день реєстрації заявнику відповіді на його звернення. Якщо останній день терміну розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.
Звернення розглядаються й щодо них приймаються рішення в термін не більше одного місяця від дня їх надходження, ураховуючи вихідні, святкові й неробочі дні, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки за ними, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх реєстрації.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то керівник відповідного митного органу або його заступник установлюють термін, потрібний для розгляду звернення, про що повідомляється особі, яка його подала. При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
У разі надіслання звернення для розгляду й прийняття рішення до підвідомчих митних органів термін розгляду такого звернення обчислюється з дня надходження його до митного органу вищого рівня. Про результат розгляду таких звернень та надання відповіді заявнику підвідомчий митний орган інформує митний орган вищого рівня.
У разі неможливості в силу об'єктивних причин виконання в установлений термін доручення керівника (заступника керівника) митного органу щодо розгляду звернення цей термін може бути продовжений керівником (заступником керівника) митного органу, який надав доручення. При цьому керівник підрозділу-виконавця заздалегідь, але не пізніше ніж за п'ять днів до закінчення цього терміну, доповідає про це керівнику (заступнику керівника, що доручив розглядати звернення) митного органу й порушує питання про продовження терміну виконання доручення в межах термінів, установлених законодавством про звернення громадян. При цьому заявникові не пізніше ніж за день до закінчення раніше визначеного терміну розгляду звернення надсилається письмове повідомлення про продовження терміну розгляду звернення з аргументованими поясненнями.
Інформація про продовження терміну розгляду звернення заноситься до реєстраційно-контрольної картки у підрозділі, яким розглядається звернення, а також повідомляється: у Державній митній службі України - начальнику відділу листів і організації прийому громадян Управління справами; у решті митних органів - начальнику відділу організаційного та документального забезпечення або посадовій особі митного органу, уповноваженій на ведення діловодства за зверненнями громадян.
4.18. Якщо у зверненні разом з питаннями, що належать до компетенції митних органів, порушуються питання, які підлягають вирішенню іншими органами державної влади, то при наданні відповіді на звернення громадянину також роз'яснюється порядок подальшого вирішення цих питань.
4.19. За результатом розгляду звернень та за наявності відомостей про вчинені або підготовлювані злочини керівник митного органу приймає рішення про інформування правоохоронних або інших державних органів згідно з вимогами:
статті 10 Закону України "Про боротьбу з корупцією";
підпунктів "а" і "б" пункту 1 статті 18 Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю".
Визначення адресатів, яким надсилаються повідомлення чи матеріали перевірки інформації, службового розслідування тощо, здійснюється на підставі статей 112 і 116 Кримінально-процесуального кодексу України й частини першої статті 10 Закону України "Про боротьбу з корупцією".
4.20. Під час розгляду звернень забороняється розголошення відомостей про громадян та змісту звернень не причетним до виконання звернення особам.
4.21. Відповідь за результатами розгляду звернення в обов'язковому порядку надається тим митним органом, який його отримав і до компетенції якого входить розв'язання порушених у зверненні питань, за підписом керівників або осіб, яким право вчиняти підпис надано керівником митного органу.
4.22. Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство й викладенням мотивів відмови, а також з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. При цьому зазначаються заходи, які вживались митним органом для перевірки цього звернення.
4.23. Відповіді про результати розгляду звернень громадян оформляються відповідно до законодавства про мови.
4.24. Реєстрація відповідей на звернення громадян та їх відправка адресатам здійснюються в Державній митній службі України загальним відділом Управління справами, в інших митних органах - відділом організаційного та документального забезпечення, а у разі відсутності в структурі митного органу відділу організаційного та документального забезпечення - іншим підрозділом митного органу або посадовою особою, уповноваженою на ведення діловодства. Реєстрація відповідей на звернення громадян, що надійшли на ім'я керівників структурних підрозділів Державної митної служби України, здійснюється посадовими особами, відповідальними за ведення діловодства у цих структурних підрозділах.
4.25. Реєстрація відповідей на звернення громадян здійснюється в реєстраційно-контрольній картотеці вихідної кореспонденції загального діловодства з додаванням до реєстраційного індексу вихідного документа реєстраційного індексу звернення громадянина, на яке дається відповідь.
4.26. Звернення вважається повністю опрацьованим, якщо розглянуто всі поставлені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення й ужито необхідних заходів щодо вирішення порушених питань, а заявника повідомлено про результати розгляду звернення й прийняте рішення.
4.27. Письмова відповідь громадянину надсилається рекомендованим листом через підрозділ поштового зв'язку. На прохання (усне або письмове) громадянина письмова відповідь видається йому на руки за умови власноручного напису громадянином на другому примірнику листа, який залишається в справі митного органу: "Лист від ________ N ________ отримав на руки", прізвище, ініціали, особистий підпис, дата.
4.28. Після завершення розгляду звернення громадянина та прийняття відповідного рішення воно разом з матеріалами розгляду повертається виконавцем (посадовою особою митного органу, відповідальною за ведення діловодства у підрозділі) в Державній митній службі України під підпис в обліково-контрольній картці підрозділу посадовій особі відділу листів і організації прийому громадян Управління справами, в інших митних органах - під підпис в обліково-контрольній картці підрозділу посадовій особі відділу організаційного та документального забезпечення, а у разі відсутності в структурі митного органу відділу організаційного та документального забезпечення - посадовій особі іншого підрозділу митного органу, уповноваженій на ведення діловодства за зверненнями громадян.
V. Особистий прийом громадян
5.1. Особистий прийом громадян проводиться в митних органах керівниками й іншими посадовими особами митних органів, які мають право приймати рішення з відповідних питань.
5.2. Особистий прийом проводиться регулярно в установлені дні й години в зручний для громадян час відповідно до графіків особистого прийому громадян. При вирішенні питання про час прийому враховуються внутрішній розпорядок роботи митних органів, а також інші місцеві умови й можливості.
5.3. Графіки особистого прийому громадян у митних органах затверджуються керівниками цих органів. У разі структурних або кадрових змін в митному органі до графіків особистого прийому в тижневий термін вносяться відповідні зміни.
5.4. Графік особистого прийому громадян із зазначенням прізвищ посадових осіб, які повинні приймати відвідувачів, часу й місця приймання доводиться до відома громадян через засоби масової інформації, вивішується в приміщеннях митних органів у місцях, зручних для вільного огляду.
5.5. У Державній митній службі України особистий прийом поза часом, зазначеним у графіку, проводиться посадовою особою відділу листів і організації прийому громадян Управління справами з 9.00 до 12.30 та з 14.00 до 18.00, крім вихідних і святкових днів.
5.6. Усі звернення громадян, подані на особистому прийомі, реєструються в Журналі реєстрації звернень громадян під час особистого прийому посадовими особами митного органу (додаток 4). Якщо вирішити порушене в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж самому порядку, що й письмове звернення. Про результат розгляду усного звернення громадянину повідомляється письмово або усно, за його бажанням.
5.7. Для особистого прийому громадян в митних органах існують спеціальні кімнати - громадські приймальні, які обладнуються належним інвентарем і забезпечуються нормативно-правовими актами та інформаційними матеріалами. Вхід до громадської приймальні має бути вільним, без оформлення перепусток.
5.8. За бажанням відвідувачів може здійснюватися попередній запис на особистий прийом. Прийом громадян Головою Державної митної служби України або його заступниками здійснюється лише за попереднім записом і з питань, які не можуть бути вирішені керівниками структурних підрозділів Державної митної служби України.
5.9. Керівники митних органів особисто розглядають звернення та забезпечують проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни.
5.10. При особистому прийомі громадян можуть бути присутні їхні представники, повноваження яких оформлено в установленому законом порядку. Особам, які не перебувають у родинних або юридично значимих відносинах з особами, що прийшли на особистий прийом, забороняється перебувати в приміщенні, де він проводиться.
5.11. Посадова особа, яка здійснює особистий прийом, для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених відвідувачем питань може залучити до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів митного органу або одержати від них потрібну інформацію.
5.12. Особистий прийом іноземних громадян і осіб без громадянства здійснюється в загальному порядку.
5.13. Особистий прийом громадян розпочинається з пропозиції відвідувачеві назвати своє прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання, надати документ, що посвідчує його особу, або засвідчити наявність повноважень на представництво інтересів іншої особи (відсутність такого документа є підставою для відмови в прийомі), а також викласти суть питання, з яким він звертається. Якщо з цього питання громадянин вже звертався до митного органу, то перед початком бесіди вивчаються наявні матеріали.
5.14. Голова Державної митної служби України, його заступники, директори департаментів і начальники управлінь (далі - керівництво Держмитслужби) під час планових відряджень до регіонів можуть також проводити особистий прийом громадян.
Інформування громадськості про час і місце проведення такого заходу здійснюється керівником митного органу не пізніше ніж за три дні до його проведення.
Попередній запис на такий особистий прийом громадян здійснюється посадовою особою митного органу за розпорядженням керівника митного органу.
Напередодні проведення особистого прийому керівник митного органу подає керівництву Держмитслужби список громадян, які записані на прийом, із зазначенням прізвища, імені, по батькові, місця проживання, змісту порушеного питання, а також, у разі наявності, матеріали розгляду його попередніх звернень та інформацію про прийняті митним органом за ними рішення.
Дані про особу (осіб), що звернулась (ись) до митного органу під час проведення виїзних особистих прийомів керівництвом Держмитслужби, а також короткий зміст питань, з якими вона (вони) звернулась (ись), результати розгляду звернень записуються в Журналі реєстрації звернень громадян під час особистого прийому посадовими особами митного органу, де здійснювався такий особистий прийом.
Письмові звернення, подані громадянами під час таких прийомів, передаються для реєстрації та подальшого опрацювання до відділу листів і організації прийому громадян Управління справами не пізніше ніж через добу після повернення з відрядження керівництва Держмитслужби. У Журналі реєстрації звернень громадян під час особистого прийому посадовими особами митного органу проставляється відмітка про одержання письмового звернення, дата передачі звернення до відділу листів і організації прийому громадян Управління справами та прізвище посадової особи, через яку передано таке звернення.