БЮРО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.04.2023 № 119 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2023 р.
за № 862/39918
Про внесення змін до наказу Бюро економічної безпеки України від 21 січня 2022 року № 14
Відповідно до статей 14, 17 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України", пункту 14 Положення про Бюро економічної безпеки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 жовтня 2021 року № 1068, з метою забезпечення ефективної та безперервної діяльності Бюро економічної безпеки України в умовах правового режиму воєнного стану НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Положення про територіальні управління Бюро економічної безпеки України, затвердженого наказом Бюро економічної безпеки України від 21 січня 2022 року № 14, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2022 року за № 133/37469, виклавши його в новій редакції, що додається.
2. Юридичному департаменту забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Директора | Е. Федоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Бюро економічної
безпеки України
21 січня 2022 року № 14
(у редакції наказу
Бюро економічної безпеки
України
від 20 квітня 2023 року № 119)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 2023 р.
за № 862/39918
ПОЛОЖЕННЯ
про територіальні управління Бюро економічної безпеки України
1. Територіальні управління БЕБ (далі - територіальне управління) є територіальними органами БЕБ та йому підпорядковуються.
Територіальне управління забезпечує реалізацію повноважень БЕБ на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
2. Територіальне управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України "Про Бюро економічної безпеки України", іншими законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами та розпорядженнями БЕБ, цим Положенням.
3. Основними завданнями територіального управління є:
1) виявлення зон ризиків у сфері економіки шляхом аналізу структурованих і неструктурованих даних;
2) оцінювання ризиків і загроз економічній безпеці держави, напрацювання способів їх мінімізації та усунення;
3) подання пропозицій щодо внесення змін до нормативно-правових актів з питань усунення передумов створення схем протиправної діяльності у сфері економіки;
4) забезпечення економічної безпеки держави шляхом запобігання, виявлення, припинення, розслідування кримінальних правопорушень, що посягають на функціонування економіки держави;
5) збирання та аналіз інформації про правопорушення, що впливають на економічну безпеку держави, та визначення способів запобігання їх виникненню в майбутньому;
6) планування заходів у сфері протидії кримінальним правопорушенням, віднесеним законом до підслідності БЕБ;
7) виявлення та розслідування правопорушень, пов’язаних з отриманням та використанням міжнародної технічної допомоги;
8) складання аналітичних висновків і рекомендацій для державних органів та органів місцевого самоврядування з метою підвищення ефективності прийняття ними управлінських рішень щодо регулювання відносин у сфері економіки.
4. Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) здійснює оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування у межах передбаченої законом підслідності;
2) здійснює інформаційно-пошукову та аналітично-інформаційну роботу з метою виявлення та усунення причин і умов, що сприяють вчиненню кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
3) збирає, обробляє та аналізує інформацію щодо кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
4) формує аналітичні матеріали з метою оцінювання загроз та ризиків вчинення (зростання кількості) кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
5) бере участь у формуванні банків (баз) даних та у створенні на їх основі на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій єдиної інформаційної системи БЕБ;
6) для цілей оперативно-розшукової діяльності та досудового розслідування створює інформаційно-комунікаційні системи (мережі) та веде оперативний облік в обсязі та порядку, передбачених законодавством;
7) у межах повноважень, визначених законом, здійснює оброблення персональних даних;
8) здійснює інформаційну взаємодію з іншими територіальними управліннями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами судової влади, іншими державними органами, підприємствами, установами та організаціями;
9) отримує, обробляє та користується інформацією з автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів, банків (баз) даних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, доступ до яких здійснено з урахуванням положень статті 7 Закону України "Про Бюро економічної безпеки України";
10) бере участь у створенні та функціонуванні міжвідомчих інформаційно-аналітичних систем, необхідних для виконання покладених на правоохоронні органи завдань;
11) здійснює впровадження і технічне супроводження інформаційних, комунікаційних та інформаційно-комунікаційних систем і технологій;
12) забезпечує надання державним органам інформації з банків (баз) даних згідно із законом;
13) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, криптографічний захист інформації, яка є у власності територіального управління, або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої визначена законом;
14) вживає заходів з виявлення і припинення кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
15) здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні, адміністративні правопорушення або події у межах, визначених законом;
16) здійснює розшук осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання за вчинення кримінальних правопорушень, віднесених законом до підслідності БЕБ;
17) залучає в межах компетенції у передбачений законодавством спосіб, у тому числі на договірних засадах, кваліфікованих спеціалістів та експертів, зокрема іноземців;
18) забезпечує безпеку взятих під захист осіб на підставах та в порядку, визначених законом, та у межах його повноважень;
19) витребовує та одержує у встановленому законом порядку від інших правоохоронних та державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій інформацію, необхідну для виконання повноважень територіального управління;
20) використовує гласних і негласних штатних та позаштатних працівників на підставах та в порядку, встановлених законом, дотримуючись умов добровільності і конфіденційності таких відносин, матеріально і морально заохочує осіб, які надають допомогу в запобіганні, виявленні, припиненні та розслідуванні кримінальних правопорушень, віднесених до підслідності БЕБ;
21) вживає заходів для виявлення, аналізу та перевірки фінансових операцій, які можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванням тероризму;
22) здійснює розгляд звернень громадян з питань, пов’язаних з його діяльністю;
23) у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень відповідно до компетенції територіального управління;
24) виконує в межах компетенції запити компетентних органів інших держав та міжнародних організацій відповідно до закону;
25) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції територіального управління, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх до БЕБ;
26) бере участь у розробленні проєктів нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції БЕБ;
27) звітує перед Директором БЕБ щодо виконання покладених на територіальне управління завдань та планів роботи;
28) інформує суспільство про результати своєї діяльності шляхом висвітлення їх на офіційному вебсайті територіального управління;
29) виконує в межах повноважень, передбачених законом, функції з управління об’єктами державної власності, що належать до сфери його управління;
30) здійснює інші повноваження, передбачені Законом України "Про Бюро економічної безпеки України", Кримінальним процесуальним кодексом України, іншими законами України.
5. Територіальне управління з метою організації своєї діяльності:
1) забезпечує в межах повноважень, визначених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції, порушенням законності, службової дисципліни і контроль за їх реалізацією;
2) планує заходи у сфері протидії кримінальним правопорушенням, віднесеним законом до підслідності БЕБ;
3) забезпечує роботу з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників територіального управління;
4) організовує службову підготовку та стажування працівників територіальних управлінь;
5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалізацію державної політики стосовно державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом, контроль за їх збереженням у територіальному управлінні;
6) користується системою (мережею) обміну інформацією з обмеженим доступом, базами даних, необхідних для забезпечення щоденної діяльності територіального управління у сфері трудових, фінансових, управлінських відносин, документообігу;
7) організовує діловодство та архівне зберігання документів відповідно до встановлених правил;
8) забезпечує експлуатацію та функціонування системи зв’язку БЕБ;
9) забезпечує відповідно до законодавства правовий і соціальний захист осіб, які мають спеціальні звання БЕБ, інших працівників територіального управління, взаємодіє з цих питань з центральним апаратом БЕБ, органами державної влади та органами місцевого самоврядування;
10) укладає договори відповідального зберігання з підприємствами, установами, організаціями з метою зберігання речових доказів, вилучених у ході досудового розслідування, які потребують особливих умов зберігання;
11) забезпечує у випадках, передбачених законодавством, захист державних інтересів та представництво інтересів БЕБ в органах державної влади та органах місцевого самоврядування;
12) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, мобілізаційну підготовку та мобілізаційну готовність територіального управління;
13) здійснює нагляд за охороною праці, контроль та забезпечення протипожежної безпеки в територіальному управлінні, а також на території, на якій воно розташоване;
14) організовує планово-фінансову роботу в територіальному управлінні, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів;
15) забезпечує організацію та ведення бухгалтерського обліку в установленому законодавством порядку, а також подання необхідної звітності;
16) відкриває рахунки в органах Казначейства.
6. Територіальне управління для виконання покладених завдань має право:
1) залучати в установленому законом порядку до виконання окремих досліджень, робіт, участі у вивченні окремих питань, що належать до компетенції БЕБ, учених, фахівців і експертів, працівників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівництвом);
2) одержувати в установленому законодавством порядку від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
3) користуватися у межах, визначених законодавством, відповідними інформаційними базами даних державних органів, державною системою урядового зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
4) скликати наради, утворювати комісії та робочі групи, проводити наукові конференції, семінари з питань, що належать до компетенції територіального управління.
7. Територіальне управління очолює керівник, який призначається на посаду і звільняється з посади Директором БЕБ за поданням конкурсних комісій, що проводять конкурс на зайняття посад працівників БЕБ у порядку, передбаченому законодавством.
Керівником територіального управління може бути громадянин України, який має досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" і "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше ніж два роки у сфері протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави, вільно володіє державною мовою.
8. Керівник територіального управління може мати двох заступників (далі - заступники), які призначаються на посаду та звільняються з посади Директором БЕБ за поданням конкурсної комісії в порядку, передбаченому законодавством.
Розподіл обов’язків між керівником територіального управління та його заступниками затверджується наказом територіального управління.
9. Керівник територіального управління:
1) організовує та контролює роботу територіального управління щодо виконання наказів, розпоряджень, завдань БЕБ і несе відповідальність за їх виконання;
2) організовує планування заходів та забезпечення засобами щодо протидії кримінальним правопорушенням, віднесеним законом до підслідності БЕБ;
3) організовує розвиток інформаційно-аналітичного напряму роботи в регіоні щодо кримінальних правопорушень, що впливають на економічну безпеку держави;
4) розбудовує систему управління на основі ризик-орієнтованого підходу щодо протидії правопорушенням у регіоні, що впливають на економічну безпеку держави;
5) організовує та контролює виявлення, припинення, розслідування кримінальних правопорушень, що впливають на економічну безпеку держави;
6) організовує та контролює виявлення та розслідування правопорушень, пов’язаних з отриманням та використанням міжнародної технічної допомоги;
7) організовує формування аналітичних висновків і рекомендацій для Директора БЕБ та його заступників з метою підвищення ефективності прийняття управлінських рішень щодо економічної безпеки держави;
8) забезпечує охорону державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності, кіберзахист, технічний та криптографічний захист інформації і здійснює контроль за його станом;
9) здійснює повноваження керівника державної служби у територіальному управлінні;
10) призначає на посади та звільняє з посад працівників територіального управління, крім заступників;
11) вносить Директору БЕБ подання про присвоєння в установленому законодавством порядку спеціальних звань та рангів державних службовців працівникам територіального управління;
12) вносить Директору БЕБ пропозиції щодо структури та штатного розпису територіального управління;
13) вносить Директору БЕБ подання про заохочення працівників територіального управління;
14) застосовує дисциплінарні стягнення до працівників територіальних управлінь, які мають спеціальні звання БЕБ, на підставі рішення дисциплінарної комісії;
15) приймає в межах наданих йому повноважень рішення про накладення дисциплінарних стягнень на працівників територіального управління;
16) видає у межах своїх повноважень накази оперативно-розпорядчого характеру, розпорядження, надає доручення для виконання працівниками територіального управління;
17) звітує Директору БЕБ про результати діяльності територіального управління.
10. Керівник територіального управління самостійно приймає рішення в межах своїх повноважень, визначених законодавством та цим Положенням.
11. Територіальне управління утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.
12. Територіальне управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби, приміщення, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки.
В.о. Директора | Е. Федоров |