МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
25 квітня 2025 р. за № 621/44027
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв'язку України та Міністерства інфраструктури України спрямованих на виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони в частині використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті
Відповідно до Закону України від 07 вересня 2005 року
№ 2819-IV "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)", Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, ратифікованої Законом України від 06 березня 2008 року
№ 129-VI "Про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті",
статті 18 Закону України "Про автомобільний транспорт", абзацу сто шістдесятого підпункту 20 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року
№ 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року
№ 1400), з метою виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони в частині використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті,
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 17 серпня 2010 року № 600 "Про затвердження зразків карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах)", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 вересня 2010 року за
№ 821/18116, доповнивши після пункту 1 пунктом 2 такого змісту:
"2. Затвердити такі, що додаються:
1) Зразок картки водія для смарт-тахографа;
2) Опис картки водія для смарт-тахографа;
3) Зразок картки підприємства для смарт-тахографа;
4) Опис картки підприємства для смарт-тахографа;
5) Зразок картки майстерні для смарт-тахографа;
6) Опис картки майстерні для смарт-тахографа;
7) Зразок картки контролера для смарт-тахографа;
8) Опис картки контролера для смарт-тахографа.".
У зв'язку з цим пункти 2 - 4 вважати пунктами 3 - 5 відповідно.
2. Затвердити такі, що додаються:
1) Зразок картки водія для смарт-тахографа;
2) Опис картки водія для смарт-тахографа;
3) Зразок картки підприємства для смарт-тахографа;
4) Опис картки підприємства для смарт-тахографа;
5) Зразок картки майстерні для смарт-тахографа;
6) Опис картки майстерні для смарт-тахографа;
7) Зразок картки контролера для смарт-тахографа;
8) Опис картки контролера для смарт-тахографа.
3. Внести зміни до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 24 червня 2010 року № 385, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2010 року за
№ 946/18241, виклавши її в новій редакції, що додається.
4. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв'язку України та Міністерства інфраструктури України щодо імплементації актів законодавства Європейського Союзу щодо використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, що додаються.
5. Відділу технічного регулювання на транспорті забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
6. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сергія Деркача.
Віце-прем'єр-міністр з відновлення України - Міністр | Олексій КУЛЕБА |
ПОГОДЖЕНО: | |
Міністр з питань стратегічних галузей промисловості України | Герман СМЕТАНІН |
Голова Антимонопольного комітету України | Павло КИРИЛЕНКО |
Голова Державної служби України з питань праці | Ігор ДЕГНЕРА |
Міністр внутрішніх справ України | Ігор КЛИМЕНКО |
Голова Державної служби України з безпеки на транспорті | Микита ЛАГУНІН |
Міністр охорони здоров'я України | Віктор ЛЯШКО |
В. о. президента Всеукраїнської асоціації роботодавців | Вячеслав БИКОВЕЦЬ |
Генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України | Вячеслав БИКОВЕЦЬ |
Голова ФРТУ | О. КЛИМПУШ |
Додатки
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства транспорту та зв'язку України
24 червня 2010 року № 385
(у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України
від 21 березня 2025 року № 532)
Інструкція
з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті
I. Загальні положення
1. Цю Інструкцію розроблено відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), до якої Україна приєднана відповідно до Закону України від 07 вересня 2005 року
№ 2819-IV "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)" (далі - ЄУТР), Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, ратифікованої Законом України від 06 березня 2008 року
№ 129-VI "Про ратифікацію Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті", а також Законів України "Про автомобільний транспорт", "Про дорожній рух", з урахуванням рішення Спільного комітету (створеного Угодою між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом, затвердженою Указом Президента України від 16 вересня 2022 року
№ 654 "Про затвердження Угоди між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом") від 17 січня 2025 року
№ 2/2025, Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 165/2014 від 04 лютого 2014 року про тахографи на дорожньому транспорті, скасування Регламенту Ради (ЄЕС) № 3821/85 про реєструвальне обладнання на дорожньому транспорті та внесення змін до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 561/2006 про гармонізацію деякого соціального законодавства, пов'язаного з дорожнім транспортом та Імплементаційного регламенту Комісії (ЄС) 2016/799 від 18 березня 2016 року про імплементацію Регламенту (ЄС) № 165/2014 Європейського Парламенту та Ради, що встановлює вимоги до конструкції, тестування, встановлення, експлуатації та ремонту тахографів та їх компонентів.
2. Ця Інструкція визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які відповідно до законодавства обладнуються контрольними пристроями (тахографами).
3. Ця Інструкція поширюється на пункти сервісу тахографів та суб'єктів господарювання, що використовують автомобільні транспортні засоби, які відповідно до законодавства повинні бути обладнаними контрольними пристроями (тахографами).
4. У цій Інструкції терміни вживаються у такому значенні:
адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам'яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - VRN) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа "k", характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу "w", ефективного кола шини "l", а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін "адаптація тахографа до транспортного засобу", за визначенням ЄУТР, - "калібрування";
аналоговий контрольний пристрій (тахограф) - тахограф, в якому використовується тахокарта;
картка - смарт-картка цифрового контрольного пристрою (тахографа) із вбудованою мікросхемою, призначеною для використання в цифровому контрольному пристрої, яка дозволяє ідентифікувати власника картки та дає можливість передавати і зберігати дані;
контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для відображення, реєстрації, друку, зберігання та виведення в автоматичному або напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів (у тому числі їхню швидкість) та про певні періоди роботи та відпочинку їхніх водіїв;
Компетентний орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту;
смарт-тахограф - цифровий тахограф, який забезпечує реєстрацію місцезнаходження транспортного засобу в певних точках протягом щоденного періоду роботи водія, дистанційне виявлення можливих маніпуляцій або неправомірного використання тахографа та інтерфейс для взаємодії з інтелектуальними транспортними системами;
періодична перевірка - комплекс операцій, які виконуються для перевірки правильності роботи тахографа, відповідності його налаштувань параметрам транспортного засобу, а також відсутності маніпуляційних пристроїв, під'єднаних до тахографа, або ознак використання таких пристроїв;
пункт сервісу тахографів (ПСТ) - спеціально облаштовані виробничі ділянки для надання послуг з установлення та технічного обслуговування тахографів суб'єктами господарювання, які виконують функції майстерні або механіка та внесені до переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах (далі - Перелік);
тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР;
технічне обслуговування тахографа - технічні операції з приведення тахографа у робочий стан відповідно до інструкції його виробника, які включають активацію, зчитування даних цифрового тахографа, у тому числі смарт-тахографа, періодичні перевірки, ремонт, заміну тахографа або пов'язаного з ним устаткування, адаптацію тахографа до транспортного засобу;
VIN-код (Vehicle Identification Number) - ідентифікаційний номер транспортного засобу, який є структурованим поєднанням буквено-цифрових символів, присвоюється виробником транспортного засобу з метою його ідентифікації та наноситься на кузов транспортного засобу.
II. Установлення та технічне обслуговування тахографів
1. Виробники транспортних засобів здійснюють установлення тахографів згідно з вимогами законодавства.
2. ПСТ установлюють тахографи (крім аналогових тахографів) за вибором власника транспортного засобу (замовника) та виконують роботи з його технічного обслуговування, а також виробників тахографів та транспортних засобів.
3. ПСТ не може передоручати виконання робіт з установлення та технічного обслуговування тахографів іншим фізичним або юридичним особам.
4. Транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів, обладнують тахографами з урахуванням положень пунктів 1 - 3 цього розділу та відповідно до законодавства щодо встановлення вимог до конструкцій таких транспортних засобів.
6. ПСТ виконують періодичні перевірки тахографів кожні два роки. Під час періодичних перевірок необхідно перевіряти принаймні:
правильність встановлення тахографа та його придатність для транспортного засобу;
правильність роботи тахографа;
наявність знаку затвердження типу на тахографі;
наявність установчої таблички;
цілісність та надійність усіх пломб;
відсутність маніпуляційних пристроїв, під'єднаних до тахографа, або ознак використання таких пристроїв;
розмір та фактичну довжину кола шин.
7. Адаптація тахографів здійснюється у разі:
установлення або заміни тахографа (окрім аналогового тахографа);
ремонту тахографа (окрім аналогового тахографа);
зміни типу розмірів пневматичних шин автомобільного транспортного засобу;
якщо під час технічного обслуговування або ремонту автомобільного транспортного засобу відбулося пошкодження таблички тахографа або пломб, накладених на його складові, під час установлення або адаптації або у разі зміни конструкції автотранспортного засобу, що може вплинути на роботу тахографа.
8. За результатами робіт з періодичної перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу працівник ПСТ, який їх виконав, оформляє у двох примірниках протокол перевірки та адаптації тахографа до автомобільного транспортного засобу (далі - протокол), в якому зазначає перелік відомостей у протоколі перевірки та адаптації тахографа до автомобільного транспортного засобу, наведений у додатку 1 до цієї Інструкції.
9. Висновок про придатність або непридатність тахографа до експлуатації зазначається у протоколі з урахуванням нормативних значень параметрів, що визначаються під час періодичної перевірки та адаптації тахографів до автомобільних транспортних засобів, зазначених у додатку 2 до цієї Інструкції.
10. Бланк протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу роздруковується працівником ПСТ на папері формату А4 (210 х 297 мм) щільністю 100 г/м-2 або більше. Не допускається робити закреслення чи виправлення відомостей, які заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписано та поставлено печатку (за наявності) відповідальної особи ПСТ. У графах, які не заповнюються під час складання протоколу, проставляються прочерки.
11. Працівник ПСТ надає один примірник протоколу автомобільному перевізнику, а другий залишає в ПСТ і зберігає його разом з тахокартою або у разі цифрового тахографа, в тому числі смарт-тахографа - з роздруківкою та електронними файлами, що підтверджують достовірність наведених у протоколі даних.
12. Протокол зберігають протягом трьох років з дати проведення робіт.
13. У разі якщо за результатами періодичної перевірки та адаптації тахографа встановлено його придатність до експлуатації, ПСТ здійснює маркування та опломбування тахографа і його складових відповідно до додатка 3 до цієї Інструкції.
III. Використання тахографів
1. Автомобільні перевізники, водії та ПСТ використовують тахографи, тахокарти, картки до цифрових тахографів чи смарт-тахографів, зразки яких затверджено відповідно до вимог законодавства.
2. Компетентний орган забезпечує відповідно до вимог ЄУТР обіг (облік, видачу, скасування, призупинення дії, поновлення, перевірку чинності) карток чотирьох типів для цифрових тахографів:
водія (картка водія);
ПСТ (картка майстерні);
особи, уповноваженої здійснювати контроль (картка контролера); автомобільного перевізника (картка підприємства).
3. Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:
забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;
своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;
використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа, у тому числі смарт-тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;
має при собі: заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом або смарт-тахографом;
у разі несправності або пошкодження тахографа інформує про це відповідну посадову особу автомобільного перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);
у разі несправності або пошкодження тахографа, автомобільний перевізник повинен його відремонтувати в ПСТ до відправлення такого транспортного засобу в рейс.
4. Якщо транспортний засіб не можна повернути до матеріально-технічної бази автомобільного перевізника, яка забезпечує виконання технологічних операцій з організації автомобільних перевезень, протягом одного тижня з дня поломки або виявлення несправності, ремонт повинен здійснюватися в дорозі.
5. У той час, як тахограф є непридатним до експлуатації чи несправним, водій повинен вказувати дані, що дозволяють його ідентифікувати (ім'я, номер картки водія чи посвідчення водія), в тому числі підпис, а також інформацію за різні періоди часу, які реєструються некоректно або не реєструються та/або не роздруковуються тахографом:
на тахокарті чи картах, або
на тимчасовому бланку, що має бути прикріплений до тахокарти або зберігатися із карткою водія.
6. Якщо в рейсі перебувають двоє водіїв, положення абзаців п'ятого - сьомого пункту 3 цього розділу поширюються на кожного водія окремо.
7. Автомобільні перевізники:
забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа;
зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення строку їх дії;
аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
8. Автомобільні перевізники забезпечують належну експлуатацію тахографів та транспортних засобів та здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку:
правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов'язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий (у тому числі смарт-тахограф));
наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку;
дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа;
дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом;
наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3 цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа (у тому числі смарт-тахографа);
строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомогою тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа.
Начальник Відділу технічного регулювання на транспорті | Сергій АЛЕКСАНДРОВ |
Додаток 1
до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті
(пункт 8 розділу II)
Перелік
відомостей у протоколі перевірки та адаптації тахографа до автомобільного транспортного засобу
1. Інформація про ПСТ, в якому здійснено перевірку та адаптацію тахографа до автомобільного транспортного засобу (далі - транспортний засіб):
1) найменування (прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності)) суб'єкта господарювання, внесеного до переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах;
2) місцезнаходження ПСТ;
3) номер ПСТ у переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах;
4) номер картки майстерні, використаної для перевірки та адаптації цифрового тахографа (у тому числі смарт-тахографа) до транспортного засобу;
5) інформація про працівника ПСТ, який виконав роботи з перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу: посада, прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) особи.
2. Інформація про автомобільного перевізника, якому надано послугу з перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу:
1) найменування (прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності)) автомобільного перевізника;
2) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України чи реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті громадянина України);
3) прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) уповноваженої особи автомобільного перевізника.
3. Дані транспортного засобу, на якому установлено тахограф:
1) тип за призначенням-1;
2) марка, модель;
3) рік випуску;
4) реєстраційний номер (VRN);
5) ідентифікаційний номер (VIN).
4. Дані тахографа:
1) марка, модель;
2) тип-2;
3) виробник;
4) серійний (заводський) номер;
5) дата виготовлення;
6) підстава для перевірки та адаптації-3;
7) дата попередньої перевірки та адаптації.
5. Тип споруди або випробувального устаткування, за допомогою якої (якого) здійснено перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу-4.
6. Результати перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу (фактичні значення):
1) пробіг (у кілометрах): до перевірки та адаптації; після перевірки та адаптації;
2) розмір пневматичних шин-5;
3) тиск у пневматичних шинах (у мегапаскалях)-5;
4) ефективна довжина кола пневматичних шин (у міліметрах)-5;
5) характеристичний коефіцієнт транспортного засобу, "w" (в оборотах або імпульсах на кілометр);
6) константа тахографа, "k" (в оборотах або імпульсах на кілометр);
7) відхилення реєстрування шляху не більше ніж на ділянці дороги довжиною щонайменше 1 кілометр (у відсотках): після установлення тахографа, в експлуатації;
8) відхилення швидкості, не більше ніж (у кілометрах за годину): після установлення тахографа, в експлуатації;
9) відхилення реєстрування часу, не більше ніж (у хвилинах за добу та за 7 діб): після установлення тахографа, в експлуатації;
10) фактичне значення спрацьовування обмежувача швидкості (за наявності обмежувача) (у кілометрах за годину)-5;
11) реєстрування факту відкриття кришки аналогового тахографа (виймання тахокарти)-6;
12) реєстрування факту вимкнення живлення на час, довший ніж 100 мс-6;
13) реєстрування факту перерви з'єднання давача імпульсів з тахографом-6;
14) наявність знака затвердження типу на тахографі-6;
15) наявність таблички перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу-6;
16) цілісність та надійність пломб, накладених на складові тахографа-6;
17) відсутність маніпуляційних пристроїв, під'єднаних до тахографа, або ознак використання таких пристроїв-6.
7. Висновок про придатність або непридатність тахографа до експлуатації.
8. Дата оформлення та ідентифікаційний номер протоколу перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу.
____________ Примітки: | 1. Зазначаються такі типи транспортних засобів за призначенням: пасажирські, вантажні. 2. Зазначаються такі типи тахографів: аналоговий, цифровий (крім смарт-тахографів), смарт-тахограф. 3. Зазначаються одна або кілька таких підстав для перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу: установлення, періодична інспекція чи ремонт тахографа, зміна типу та/або розмірів пневматичних шин, ремонт (заміна) трансмісійних агрегатів, зміна конструкції транспортного засобу, пошкодження таблички перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та/або пломб, накладених на складові тахографа, зміна реєстраційного номера транспортного засобу (VRN). 4. Зазначаються такі типи споруд або випробувального устаткування: ділянка дороги довжиною не менше ніж 1000 метрів; стенд з біговими барабанами або роликами (із застосуванням устаткування для автоматичного реєстрування часу, швидкості та пройденої транспортним засобом відстані); ділянка дороги довжиною менше ніж 1000 метрів (із застосуванням устаткування для автоматичного реєстрування часу, швидкості та пройденої транспортним засобом відстані). 5. Зазначається згідно з вимогами виробника транспортного засобу або відповідно до законодавства. 6. Наводиться ствердна або заперечна відповідь. |
____________
Додаток 2
до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті
(пункт 9 розділу II)
Нормативні значення параметрів, що визначаються під час періодичної перевірки та адаптації тахографів до автомобільних транспортних засобів
N з/п | Назва параметра | Одиниця вимірювання | Норма |
1 | Відхилення реєстрування шляху не більше ніж на ділянці дороги довжиною щонайменше 1 кілометр | після установлення | відсотки | ± 2,0 |
в експлуатації | ± 4,0 |
2 | Відхилення швидкості, не більше ніж | після установлення | кілометри за годину | ± 4,0 |
в експлуатації | ± 6,0 |
3 | Відхилення реєстрування часу, не більше ніж | після установлення | хвилини за добу та за 7 діб | ± 2 та ± 10 |
в експлуатації |
4 | Реєстрування факту відкриття кришки аналогового тахографа (виймання тахокарти) | - | повинно бути зареєстровано тахографом |
5 | Реєстрування факту вимкнення живлення на час, довший ніж 100 мс | - | повинно бути зареєстровано тахографом |
6 | Реєстрування факту перерви з'єднання давача імпульсів з тахографом | - | повинно бути зареєстровано тахографом |
7 | Наявність знака затвердження типу на тахографі | - | знак наявний |
8 | Наявність таблички перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу | - | табличка наявна |
9 | Цілісність та надійність пломб, накладених на складові тахографа | - | пломби не пошкоджені та надійні |
10 | Відсутність маніпуляційних пристроїв, під'єднаних до тахографа, або ознак використання таких пристроїв | - | відсутні |
____________
Додаток 3
до Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті
(пункт 13 розділу II)
Маркування та опломбування тахографа і його складових
1. Для маркування таблички перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу (далі - табличка тахографа) та пломб, що використовуються для пломбування тахографа та його складових, застосовується позначка ПСТ у вигляді "UA - ППП", де ППП - номер ПСТ у переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування тахографів.
2. Табличка тахографа повинна бути самоклейною та пошкоджуватися при спробі знімання.
3. На табличці тахографа, яка застосовується для аналогового або цифрового тахографа (крім смарт-тахографів), відповідно до даних, що містяться в протоколі перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, зазначаються такі відомості:
найменування / прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) суб'єкта господарювання, внесеного до переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, та місцезнаходження ПСТ або позначка ПСТ;
характеристичний коефіцієнт транспортного засобу у вигляді "w =... об/км" або "w =... імп/км";
ефективна довжина кола пневматичних шин у вигляді "l =... мм";
константа тахографа у вигляді "k =... об/км" або "k =... імп/км";
розмір пневматичних шин;
дата перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу;
ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN).
4. На табличці тахографа, яка застосовується для смарт-тахографа відповідно до даних, що містяться в протоколі перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, зазначаються такі відомості:
найменування / прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) суб'єкта господарювання, внесеного до переліку суб'єктів господарювання, що здійснюють установлення та технічне обслуговування контрольних пристроїв (тахографів) в автомобільних транспортних засобах, та місцезнаходження ПСТ або позначка ПСТ;
характеристичний коефіцієнт транспортного засобу у вигляді "w =... об/км" або "w =... імп/км";
ефективна довжина кола пневматичних шин у вигляді "l =... мм";
константа тахографа у вигляді "k =... об/км" або "k =... імп/км";
розмір пневматичних шин;
дата перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу;
ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN);
наявність або відсутність зовнішнього пристрою GNSS;
серійний номер зовнішнього пристрою GNSS (у разі його застосування);
серійний номер пристрою дистанційного зв'язку (за наявності);
серійний номер всіх пломб;
частина транспортного засобу, в якій встановлений адаптер (за наявності);
частина транспортного засобу, в якій встановлений датчик руху, якщо він не підключений до коробки передач або якщо не використовується адаптер;
опис кольору кабелю між адаптером і частиною транспортного засобу, з яких надходять вхідні імпульси;
серійний номер вбудованого адаптера датчика руху;
тип навантаження за замовчуванням, пов'язаний з транспортним засобом.
5. Пломбування тахографів та їх складових здійснюється згідно з вимогами ЄУТР.
Пломби накладаються на такі частини:
табличку тахографа, якщо вона не прикріплена таким чином, що її неможливо зняти без знищення маркування на ній;
два кінці зв'язку між власне тахографом і транспортним засобом;
сам адаптер і місце його введення в схему;
механізм перемикання для транспортних засобів з двома чи більше передаточними числами головної передачі;
ланки, що з'єднують адаптер і механізм перемикання з іншим обладнанням;
оболонки, необхідні згідно з пунктом 7b) частини A глави III додатка 1 до ЄУТР;
будь-яке покриття, що дає доступ до засобів адаптації константи тахографа до характеристичного коефіцієнта транспортного засобу.
Для пломбування тахографів (крім смарт-тахографів) та їх складових використовуються такі пломби:
пломба капсульна втиснута, червона, пластмасова діаметром 7,2 мм з позначкою ПСТ;
пломба свинцева двостороння (відбиток тавра з позначкою ПСТ - випуклий) діаметром 12 мм з тавром;
пломба ремонтна (втиснута, червона) діаметром 7,2 мм з позначкою ПСТ.
6. Пломбування смарт-тахографів та їх складових здійснюється пломбами, які відповідають вимогам ДСТУ EN 16882:2022 (EN 16882:2016, IDT) "Дорожні транспортні засоби. Безпека механічних ущільнень на тахографах. Вимоги та процедури випробувань".
____________