МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.06.2020 м. Київ № 2209/5 |
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
30 червня 2020 р. за № 598/34881
Про затвердження Порядку складення та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи, та Форми для подання таких запитів
( Із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства юстиції України від 26 травня 2025 року
№ 1439/5 )
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок складення та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи;
Форму для подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи.
2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України:
від 26 травня 2011 року № 1434/5 "Про затвердження форм для подання запиту на отримання публічної інформації", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 травня 2011 року за
№ 629/19367;
від 08 червня 2011 року № 1521/5 "Про затвердження Порядку складення та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 08 червня 2011 року за
№ 694/19432.
3. Департаменту реєстрації та систематизації правових актів (Железняк Н.) забезпечити державну реєстрацію цього наказу відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрація нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра юстиції України Банчука О.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
26 червня 2020 року № 2209/5
ПОРЯДОК
складення та подання запитів на публічну інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до
Закону України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), Указу Президента України від 05 травня 2011 року
№ 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації" та постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року
№ 583 "Питання виконання
Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади" з метою створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту на отримання публічної інформації.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі.
1.3. Розпорядником публічної інформації відповідно до Закону є Міністерство юстиції України або його територіальні органи.
1.4. Доступ до публічної інформації Міністерства юстиції України забезпечується шляхом надання інформації за запитами на отримання публічної інформації.
Уповноважені відповідно до законодавства посадові особи Міністерства юстиції України забезпечують першочергове підписання листів-відповідей за результатами розгляду запитів на інформацію.
1.5. Запитувачами публічної інформації відповідно до Закону є фізичні, юридичні особи та об'єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб'єктів владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій.
II. Складення та подання запитів на публічну інформацію
2.1. Запитувач має право звернутися до Міністерства юстиції України або його територіальних органів із запитом на отримання публічної інформації незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
2.2. Запит на отримання публічної інформації може бути індивідуальним або колективним.
2.3. Запит на отримання публічної інформації подається Міністерству юстиції або його територіальним органам в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, телефаксом, електронною поштою або по телефону на вибір запитувача.
2.4. Письмовий запит на отримання публічної інформації подається в довільній формі.
2.5. Запит на інформацію повинен містити:
прізвище, ім'я, по батькові (найменування) запитувача, поштову адресу, адресу електронної пошти, номер засобу зв'язку, якщо такий є;
загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
підпис і дату за умови подання письмового запиту.
2.6. З метою спрощення процедури оформлення запиту запитувач може використати Форму для подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи, затверджену цим наказом.
2.7. Форма запиту розміщуються на офіційних вебсайтах Міністерства юстиції України, його територіальних органах та на інформаційних стендах в адміністративних будівлях Міністерства юстиції України та його територіальних органів.
2.8. Запитувач може заповнити форму запиту безпосередньо на вебсайті Міністерства юстиції України або його територіальних органах.
2.9. У формах запиту запитувачеві надається можливість вибрати форму надання відповіді - поштою, телефаксом, електронною поштою.
2.10. Запит на інформацію може бути подано запитувачем особисто до спеціального структурного підрозділу, який організовує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи.
2.11. У разі коли з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його оформлює представник спеціального структурного підрозділу, який організовує в установленому порядку доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи, із зазначенням у запиті прізвища, імені, по батькові, контактного телефону, та надає копію запиту особі, яка його подала.
2.12. На вимогу запитувача на першому аркуші копії запиту проставляється відбиток штампа із зазначенням найменування розпорядника інформації, дати надходження та вхідного номера запиту. Така копія повертається запитувачу.
Директор Департаменту реєстрації та систематизації правових актів | Н. Железняк |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
26 червня 2020 року № 2209/5
ФОРМА
для подання запитів на інформацію, розпорядником якої є Міністерство юстиції України або його територіальні органи
Розпорядник інформації | [_] Міністерство юстиції України [_] _________________________________________________________________ (найменування територіального органу Міністерства юстиції) |
Запитувач | [_] фізична особа [_] об'єднання громадян без статусу юридичної особи [_] юридична особа ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) фізичної особи / найменування юридичної особи / найменування об'єднання громадян без статусу юридичної особи) ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ (поштова адреса (місцезнаходження) / адреса електронної пошти / номер телефону запитувача) |
ЗАПИТ НА ІНФОРМАЦІЮ
Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" прошу надати _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________. (загальний опис інформації або вид, назва, реквізити чи зміст документа) Запитувану інформацію прошу надати у визначений законом строк |
[_] | на поштову адресу: ____________________________________________________ ____________________________________________________ | [_] | на електронну адресу: ____________________ |
____________________________________________ (підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі) |
Примітки: 1. Система обліку, що містить інформацію про документи, які перебувають у володінні Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст), розміщується на офіційному вебсайті Мін'юсту. Система обліку, що містить інформацію про документи, які перебувають у володінні територіальних органів Мін'юсту, розміщується на вебсайтах територіальних органів Мін'юст. 2. Запитів на інформацію, розпорядником якої є Мін'юст, може бути поданий: на поштову адресу: 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13 (на конверті вказувати "Публічна інформація"); на електронні адреси: callcentre@ca.minjust.gov.ua; themis@ca.minjust.gov.ua; телефоном/факсом: (044) 364-23-93; (044) 279-68-58. 3. Запит на інформацію, розпорядником якої є Мін'юст, може бути подано запитувачем особисто за адресами: м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15 (приймальня громадян); м. Київ, вул. Городецького, 13, кімната № 108-В. 4. Форму запитів можна отримати: 4.1 в адміністративних будівлях Мін'юст за адресами: м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15 (приймальня громадян); м. Київ, вул. Городецького, 13, кімната № 108-В; 4.2 в адміністративних будівлях територіальних органів Мін'юсту. 5. У формі запиту зазначається розпорядник інформації, інформація про запитувача та спосіб надання інформації з проставленням знаку "+" або "-". 6. Відповідь на запит на інформацію надається у спосіб, обраний запитувачем, протягом п'яти робочих днів з дня надходження запиту. 7. У разі коли запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, інформації щодо стану навколишнього природного середовища, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних ситуацій, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці громадян, відповідь надається протягом 48 годин з дня отримання запиту. 8. У разі коли запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку запитувачу повідомляється в письмовій формі не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня надходження запиту. 9. Інформація на запит надається безоплатно. 10. У разі коли запитувана інформація містить документи обсягом понад 10 сторінок, про це протягом п'яти робочих днів з дня надходження запиту повідомляється запитувачу із зазначенням обсягу фактичних витрат, пов'язаних із копіюванням або друком документів починаючи з 11 сторінки, та реквізитів і порядку відшкодування таких витрат. Надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат. 11. У задоволенні запиту може бути відмовлено у таких випадках: 11.1 Мін'юст не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит; 11.2 інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом; 11.3 запитувач не оплатив фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком документів; 11.4 не дотримано вимог до складення та подання запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", а саме не зазначено: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), найменування запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку (якщо такий є); загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит (якщо запитувачу це відомо); підпис і дату (за умови подання письмового запиту). |
Директор Департаменту реєстрації та систематизації правових актів | Н. Железняк |
( Форма із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства юстиції України від 26.05.2025 р.
№ 1439/5 )