• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів

Державне казначейство України  | Наказ, Довідка, Рекомендації, Реєстр, Звіт, Форма, Порядок від 25.05.2010 № 164 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Наказ, Довідка, Рекомендації, Реєстр, Звіт, Форма, Порядок
  • Дата: 25.05.2010
  • Номер: 164
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України
  • Тип: Наказ, Довідка, Рекомендації, Реєстр, Звіт, Форма, Порядок
  • Дата: 25.05.2010
  • Номер: 164
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
25.05.2010 N 164
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 червня 2010 р.
за N 385/17680
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного казначейства N 2 від 05.01.2011 )
Про затвердження Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
На виконання Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про Державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 N 1232, та з метою встановлення єдиних вимог до складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів (додається).
2. Установити, що центральні органи виконавчої влади, інші головні розпорядники бюджетних коштів, установи та організації, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, фінансову звітність складають відповідно до вимог цього Порядку.
3. Органам Державного казначейства України довести Порядок складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів до відома установ, що ними обслуговуються.
4. Самостійним структурним підрозділам Державного казначейства України в межах повноважень здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог цього наказу.
5. Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) та Юридичному департаменту (Зіневич О.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов'язків.
7. Цей наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Міністра фінансів
України
С.І.Харченко


А.І.Мярковський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
25.05.2010 N 164
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 червня 2010 р.
за N 385/17680
ПОРЯДОК
складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
Відповідно до статті 112 Бюджетного кодексу України, статті 6 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про Державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 N 1232, та інших нормативно-правових актів з питань бюджетних відносин в Україні встановлюється порядок складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів.
1. Загальні положення
1.1. Цим Порядком визначаються склад і правила складання місячної, квартальної та річної фінансової звітності, вимоги до розкриття її елементів.
1.2. Фінансова звітність повинна бути достовірною. Інформація, наведена у фінансовій звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень.
1.3. Фінансова звітність має відповідати аналогічним даним бухгалтерського обліку та звітності органів Державного казначейства України.
1.4. Фінансова звітність повинна містити інформацію про всі проведені господарські операції, які відображені в бухгалтерському обліку.
1.5. Звітним періодом для складання місячної фінансової звітності є період, що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного місяця.
Звітним періодом для складання квартальної фінансової звітності є період, що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного кварталу.
Звітним періодом для складання річної фінансової звітності є бюджетний період, який становить один календарний рік, що починається 1 січня і закінчується 31 грудня того самого року, якщо не буде визначено інший період.
Звітним періодом для розпорядників бюджетних коштів, які створені протягом звітного року, є період від створення розпорядників бюджетних коштів до кінця звітного року. Звітним періодом для розпорядників бюджетних коштів, що ліквідуються, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про ліквідацію розпорядників.
1.6. Розпорядники бюджетних коштів, у яких згідно із законодавством України протягом звітного періоду була проведена реорганізація (змінена підпорядкованість), фінансову звітність складають за весь звітний період та подають у повному обсязі за новою підпорядкованістю з урахуванням залишків на початок звітного року. Розпорядники коштів вищого рівня у зведеній фінансовій звітності ураховують дані фінансової звітності таких розпорядників бюджетних коштів у повному обсязі наростаючим підсумком з початку звітного року включно.
1.7. Форми фінансової звітності складаються у гривнях з копійками.
1.8. Форми фінансової звітності заповнюються за всіма передбаченими показниками граф, рядків. За відсутності даних незаповнені графи та рядки заповнюються нулями.
Додаткові показники у форми фінансової звітності вводити забороняється.
При складанні звітів за формою N 2 - про надходження та використання коштів загального фонду, за відповідними формами N 4 - про надходження і використання коштів спеціального фонду, за формою N 7 - про заборгованість за бюджетними коштами, за формою N 9 - про результати фінансової діяльності потрібно обов'язково підкреслити номер форми, за якою складений звіт, указати коди бюджетної класифікації видатків та кредитування, їх назву. При складанні звітів за формою N 7, крім цього, потрібно зазначити назву загального чи спеціального фонду бюджету, за коштами якого складений звіт.
1.9. Кошти, які протягом звітного періоду надходять на ім'я розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на відновлення касових видатків згідно із законодавством України (за телефонні переговори, помилково перераховані тощо), відображаються у відповідних формах фінансової звітності як зменшення касових видатків за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким вони були проведені у звітному періоді.
1.10. Операції, що здійснювались розпорядниками бюджетних коштів, але відповідно до законодавства України не передбачені кошторисом розпорядників бюджетних коштів (наприклад, розрахунки за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за розрахунками з внутрівідомчого постачання матеріальних цінностей, розрахунки за депонованою заробітною платою тощо), у звітах про надходження та використання коштів загального фонду (форма N 2д, N 2м), про надходження і використання коштів спеціального фонду ( форми N 4д, N 4м) не відображаються.
Суми заборгованості за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; за розрахунками з внутрівідомчого постачання матеріальних цінностей, розрахунки за депозитними операціями; довгострокові зобов'язання, короткострокові позики, поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями, короткострокові векселі видані (за винятком тієї заборгованості, джерелом погашення якої будуть кошторисні призначення); заборгованість за недостачами і крадіжками коштів та матеріальних цінностей; розрахунки з депонентами; розрахунки за коштами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (у разі коли суми кредиторської заборгованості перед працівниками та суми дебіторської заборгованості Фонду однакові) та заборгованість за іншими сумами, що не відносяться до виконання кошторису, не включаються до форми N 7д, N 7м.
Заборгованість за цими операціями відображається у Довідці про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі N 7д, N 7м "Звіт про заборгованість за бюджетними коштами".
1.11. Головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що належать до сфери їх управління, додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком.
У разі необхідності головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, уключених у свою мережу, додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком, щодо виконання бюджетних програм, за якими вони включені у мережу.
1.12. Дані фінансової звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів перевіряються в частині відповідності аналогічним даним, відображеним в бухгалтерському обліку органів Державного казначейства України.
Дані бухгалтерського обліку органу Державного казначейства України за операціями з обслуговування кошторисів (планів використання бюджетних коштів), що формуються в інформаційній системі Державного казначейства України, вважаються остаточними.
Усі примірники фінансової звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також зведена фінансова звітність головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, до сфери управління яких належать розпорядники бюджетних коштів, у тому числі в інших областях, до подачі розпорядникам вищого рівня або іншим користувачам повинні бути перевірені і завізовані відповідним органом Державного казначейства України, засвідчені підписом, печаткою або штампом на кожній сторінці всіх форм фінансової звітності та додатків до Пояснювальної записки.
Додатково підлягає перевірці та поданню до відповідного органу Державного казначейства фінансова звітність розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня у разі встановлення розпорядниками вищого рівня розбіжностей щодо бухгалтерського обліку операцій з внутрівідомчої передачі майна.
Розпорядники бюджетних коштів, до сфери управління яких належать розпорядники бюджетних коштів в інших областях, до своєї фінансової звітності додають форми фінансової звітності, завізовані відповідними органами Державного казначейства.
Зведена фінансова звітність обласних державних адміністрацій до подання Державному казначейству України повинна бути перевірена і завізована відповідним Головним управлінням Державного казначейства України у загальному порядку.
Віза органу Державного казначейства України засвідчує, що фінансова звітність розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів складена відповідно до вимог цього Порядку, дані фінансової звітності є тотожними аналогічним даним бухгалтерського обліку органів Державного казначейства України і підлягають консолідації у зведеній фінансовій звітності розпорядників бюджетних коштів вищого рівня.
Форми фінансової звітності, при складанні яких не були дотримані положення цього Порядку, органами Державного казначейства України не візуються та повертаються на доопрацювання з супровідним листом, у якому зазначаються норми Порядку, які не були дотримані, та терміни, у які необхідно усунути недоліки.
Дані такої фінансової звітності не підлягають консолідації розпорядниками коштів вищого рівня у зведеній фінансовій звітності та органами Державного казначейства України у звітності про виконання бюджетів.
Ця фінансова звітність повторно надається до обслуговуючих органів Державного казначейства на перевірку та візування.
1.13. Зведена фінансова звітність складається головними розпорядниками бюджетних коштів та розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, що мають свою мережу, на підставі фінансової звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що належать до сфери їх управління, а також фінансової звітності за своїми операціями.
Головні розпорядники та розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, що мають у своїй мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, до зведеної квартальної та річної фінансової звітності подають окремі зведені звіти форм N 2д, N 2м, N 4д, N 4м, N 7д, N 7м, N 7д.1, N 7м.1 за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів:
щодо розпорядників бюджетних коштів;
щодо одержувачів бюджетних коштів;
загальний зведений звіт.
1.14. Розпорядники та одержувачі бюджетних коштів подають у повному обсязі:
місячну фінансову звітність до органів Державного казначейства України;
квартальну та річну фінансову звітність до:
органів Державного казначейства України;
розпорядників бюджетних коштів вищого рівня.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади зведену квартальну та річну фінансову звітність подають:
Державному казначейству України;
Рахунковій палаті.
Копії зведеної річної фінансової звітності, попередньо перевіреної Державним казначейством України, подаються до Міністерства фінансів України.
Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів зведену квартальну та річну фінансову звітність подають органу Державного казначейства України.
Копії зведеної річної фінансової звітності, попередньо завізованої в органах Державного казначейства України, подаються до відповідних фінансових органів.
1.15. Форма N 5 "Звіт про рух необоротних активів" подається додатково органу державної статистики за місцем реєстрації розпорядників бюджетних коштів.
1.16. Форми фінансової звітності та пояснювальні записки підписуються керівниками бюджетних установ та одержувачів бюджетних коштів і головними бухгалтерами (керівниками фінансових служб). Без таких підписів фінансова звітність вважається недійсною.
Подання фінансової звітності супроводжується листом, в якому зазначаються перелік форм фінансової звітності, що подаються, та їх обсяг (кількість аркушів).
1.17. Форми фінансової звітності подаються також на електронних носіях згідно з вимогами автоматизованої системи Державного казначейства України.
1.18. Терміни (графіки) подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України встановлюються ними у межах термінів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності".
Головні розпорядники бюджетних коштів затверджують терміни подання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами, що належать до сфери їх управління, з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України з урахуванням термінів, визначених Державним казначейством України за погодженням з Міністерством фінансів України.
1.19. Перевірка та порівняння окремих показників у формах фінансової звітності здійснюються відповідно до Рекомендацій щодо звірки показників форм фінансової звітності та довідок до пояснювальної записки розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів.
2. Склад фінансової звітності
2.1. Розпорядниками бюджетних коштів фінансова звітність складається та подається за такими формами:
"Баланс" (форма N 1) ( додаток 1);
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 2);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги" (форма N 4-1д, N 4-1м) ( додаток 3);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень" (форма N 4-2д, N 4-2м) ( додаток 4);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 5);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів" (форма N 4-4д) ( додаток 6);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1) ( додаток 7);
"Звіт про рух необоротних активів" (форма N 5 ) ( додаток 8) );
"Звіт про рух матеріалів і продуктів харчування" (форма N 6) ( додаток 9);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1) ( додаток 11);
"Звіт про результати фінансової діяльності" (форма N 9д, N 9м) ( додаток 12);
"Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів та матеріальних цінностей" (форма N 15) ( додаток 13);
Довідка щодо виконання головними розпорядниками розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій ( додаток 14);
Пояснювальна записка ( додаток 17) з довідками (додатки з 18 до 34), передбаченими у пункті 4.3 цього Порядку.
2.2. Місячна фінансова звітність розпорядниками бюджетних коштів складається та подається за формами, визначеними абзацами восьмим, одинадцятим, дванадцятим та п'ятнадцятим пункту 2.1 цього Порядку.
Довідка щодо виконання головними розпорядниками розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій ( додаток 14), складається і подається до органів Державного казначейства України головними розпорядниками коштів державного бюджету, що виконують програми спеціального фонду державного бюджету за рахунок позик міжнародних фінансових організацій.
Квартальна фінансова звітність розпорядниками бюджетних коштів складається та подається за формами, визначеними абзацами другим - восьмим, одинадцятим, дванадцятим пункту 2.1 цього Порядку. До неї додається Пояснювальна записка ( додаток 17) з довідками (додатки 18, 23 - 34) згідно з абзацом шістнадцятим пункту 2.1 цього Порядку.
Річна фінансова звітність розпорядниками бюджетних коштів складається та подається за формами, визначеними абзацами другим - чотирнадцятим пункту 2.1 цього Порядку. До неї додається Пояснювальна записка ( додаток 17) з довідками (додатки 18 - 34) згідно з абзацом шістнадцятим пункту 2.1 цього Порядку.
2.3. Головні розпорядники бюджетних коштів та розпорядники нижчого рівня, які мають свою мережу, квартальну та річну зведену фінансову звітність складають у обсязі, визначеному пунктом 2.2 цього Порядку.
2.4. Одержувачами бюджетних коштів фінансова звітність складається та подається за такими формами:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 2);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 5);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1) ( додаток 7);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1) ( додаток 11).
2.5. Місячна фінансова звітність одержувачами бюджетних коштів складається та подається за формами, визначеними абзацами четвертим - шостим пункту 2.4 цього Порядку.
Квартальна та річна фінансова звітність одержувачами бюджетних коштів складається та подається за формами, визначеними абзацами другим - шостим пункту 2.4 цього Порядку.
2.6. Розпорядники бюджетних коштів за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються законом про Державний бюджет України та рішенням відповідної ради про затвердження місцевого бюджету за загальнодержавними видатками в частині міжбюджетних трансфертів, для відображення у фінансовій звітності щоквартально та щорічно складають і подають до органів Державного казначейства України "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 2) та/або "Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) (додаток 5).
Такі звіти подаються також відповідним головним розпорядникам бюджетних коштів, яким за такими бюджетними програмами (функціями) встановлені бюджетні призначення законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
2.7. Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонди) складають і подають фінансову звітність:
а) за формами, затвердженими Державним казначейством України, що є додатками до цього Порядку і які заповнюються відповідно до його вимог:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 2);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 5);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10);
"Звіт про виконання кошторису Фонду" ( додаток 15);
б) за формами та у порядку, встановленими нормативно-правовими актами відповідних Фондів:
Баланс;
Звіт про виконання бюджету Фонду.
2.8. Місячну фінансову звітність Фонди складають та подають до Державного казначейства України за формою, визначеною абзацом четвертим підпункту "а" пункту 2.7 цього Порядку.
Квартальну та річну фінансову звітність Фонди складають та подають:
до Державного казначейства України за формами, визначеними підпунктами "а" та "б" пункту 2.7 цього Порядку;
до Міністерства фінансів України за формами, визначеними абзацом п'ятим підпункту "а" та підпунктом "б" пункту 2.7 цього Порядку.
Звіти про виконання кошторисів Фондів щоквартально подаються також Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті.
3. Заповнення форм фінансової звітності
3.1. "Баланс" (форма N 1) ( додаток 1) містить узагальнені підсумкові показники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду (року). Дані статей "Балансу" на початок звітного року повинні бути тотожними даним графи "На кінець звітного періоду (року)" фінансової звітності попереднього звітного року, крім окремих випадків (наприклад, реорганізація розпорядників бюджетних коштів тощо).
Розпорядники бюджетних коштів складають "Баланс" ( форма N 1) , який відображає результат про всі проведені господарські операції за коштами загального і спеціального фондів відповідного бюджету, за всіма виконуваними програмами (функціями).
Заповнення форми N 1 "Баланс" здійснюється у такому порядку:
Актив
Розділ I. Необоротні активи
У розділі I "Необоротні активи" відображається вартість матеріальних і нематеріальних активів, отриманих і призначених для використання розпорядниками бюджетних коштів.
Рядки 110, 120, 130 "Залишкова вартість". Наводиться залишкова вартість необоротних активів, яка визначається розрахунковим шляхом як різниця між первісною (відновлювальною) вартістю та сумою зносу.
Рядки 111, 121, 131 "Знос". Призначені для відображення суми нарахованого зносу на необоротні активи.
Рядки 112, 122, 132 "Первісна вартість". Відображається первісна вартість необоротних активів, тобто фактична вартість придбання, спорудження, виготовлення необоротних активів з урахуванням змін, що збільшували або зменшували цю вартість.
Рядок 140 "Незавершене капітальне будівництво". Призначений для відображення вартості незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення, добудови, реконструкції, модернізації тощо) необоротних активів.
Розділ II. Оборотні активи
Розділ II "Оборотні активи" передбачений для відображення грошових коштів і їх еквівалентів, а також інших активів, призначених для реалізації або використання протягом року.
Рядок 150 "Матеріали і продукти харчування". Призначений для відображення вартості матеріалів та продуктів харчування, що зберігаються на складах або в коморах: реактивів і хімікатів, скла і хімпосуду, металу, електроматеріалу і радіоматеріалу, радіоламп, фотоприладдя, паперу, медикаментів, компонентів, бактерицидних препаратів, перев'язувальних засобів, господарських матеріалів, що використовуються для поточних потреб розпорядників бюджетних коштів (електричні лампи, мило, щітки тощо), будівельних матеріалів для поточного ремонту; усіх видів палива, пального і мастильних матеріалів (дрова, вугілля, торф, бензин, гас, мазут, автол тощо); поворотної тари та обмінної тари (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки тощо); запасних частин для ремонту і заміни спрацьованих частин машин (медичних, електронно-обчислювальних тощо), обладнання, тракторів, комбайнів, транспортних засобів; сіна, вівса, інших видів кормів і фуражу для худоби та інших тварин, а також насіння, добрив та інших матеріалів.
Рядок 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети". Наводиться вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 170 "Інші запаси". Наводиться вартість запасів розпорядників бюджетних коштів, що не враховані в рядках 150 "Матеріали і продукти харчування" та 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети", тобто:
сировини і матеріалів, конструкцій, деталей і спеціального обладнання, що призначені для науково-дослідних робіт і капітального будівництва;
тварин на вирощуванні і відгодівлі, птиці, звірів, кролів, сімей бджіл, хутрових звірів незалежно від їх вартості;
готових виробів, виготовлених у виробничих (навчальних) майстернях, готової друкованої продукції та продукції підсобних сільських і навчально-дослідних господарств.
Рядок 180 "Дебіторська заборгованість". Відображається сума дебіторської заборгованості. Сума рядка утворюється з таких рядків:
181 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками за товари, роботи й послуги". Призначений для відображення дебіторської заборгованості за попередньо оплачені матеріальні цінності, роботи та послуги, роботи з капітального будівництва, а також за нараховані та не отримані доходи за послуги, надані розпорядниками бюджетних коштів;
182 "Розрахунки із податків та платежів". Наводиться сума переплат за податками, зборами (обов'язковими платежами), а також інша дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом;
183 "Розрахунки із страхування". Відображається дебіторська заборгованість Фондів та інших організацій, що проводять страхування;
184 "Розрахунки з відшкодування завданих збитків". Відображається дебіторська заборгованість за сумами недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, сумами збитків від псування матеріальних цінностей, віднесеними на рахунок винних осіб, та іншими сумами, що підлягають утриманню в установленому порядку;
185 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Застосовується для відображення дебіторської заборгованості з відшкодування: батьками за утримання дітей у дитячих закладах; за навчання дітей у музичних школах; за утримання дітей у школах-інтернатах; за харчування дітей в інтернатах при школах; за навчання у закладах освіти; плати за проживання мешканцями гуртожитків; працівниками за формений одяг та харчування;
186 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
187 "Розрахунки за іншими операціями". Призначений для відображення всієї іншої дебіторської заборгованості, яка не включена до рядків 181 - 186, у тому числі заборгованість за розрахунками з виплати допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; заборгованості установ банків, які ліквідовані; заборгованості за відсотками, нарахованими банком на залишок коштів у національній та іноземній валюті за користування тимчасово вільними коштами, якщо зазначене передбачено нормативно-правовими актами.
Рядок 190 "Розрахунки за операціями з внутрівідомчого постачання матеріальних цінностей". Відображається сума дебіторської заборгованості, яка виникла при виконанні затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, програм, пов'язаних із загальнодержавними заходами, за операціями з внутрівідомчого постачання виробничих запасів, матеріалів, продуктів харчування, медикаментів та інших товарів, робіт і послуг.
Рядок 200 "Розрахунки за окремими програмами". Відображається сума заборгованості, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими в Державному бюджеті України (за придбані та відпущені матеріальні цінності державного резерву, за операціями з кредитування з бюджету тощо). Ця заборгованість не пов'язана з видатками розпорядників бюджетних коштів на їх утримання.
Рядок 210 "Короткострокові векселі одержані". Наводиться сума короткострокових векселів, що отримані розпорядниками бюджетних коштів у випадках, передбачених законодавством України.
Рядок 220 "Інші кошти". Відображає суму коштів, що перебуває в акредитивах, чекових книжках, смарт-картках, оплачених талонах на бензин, мазут, харчування тощо, оплачених путівках у будинки відпочинку, санаторії, на турбази, повідомленнях на поштові перекази та в інших грошових документах.
Рядок 230 "Грошові кошти в дорозі" відображається сума коштів, яка перерахована в останні дні звітного періоду на реєстраційні, спеціальні реєстраційні, відкриті в органах Державного казначейства, поточні, відкриті в установі банку рахунки розпорядників бюджетних коштів, але буде зарахована на ці рахунки в наступному місяці. У цьому рядку на початок та на кінець звітного року залишку не повинно бути, якщо інше не встановлено відповідними нормативно-правовими актами.
Рядок 240 "Рахунки в банках". Відображається залишок невикористаних коштів, що зберігаються розпорядниками бюджетних коштів на поточних рахунках в установі банку.
Сума рядка утворюється з таких рядків:
241 "Рахунки загального фонду". Відображається залишок невикористаних коштів загального фонду, що зберігаються розпорядниками бюджетних коштів на поточних рахунках в установі банку. У цьому рядку залишку коштів на кінець звітного періоду (року) не повинно бути, якщо інше не встановлено відповідним нормативно-правовим актом;
242 "Рахунки спеціального фонду". Наводиться сума коштів спеціального фонду, що обліковується на рахунку в банку на кінець звітного періоду (року), якщо інше не встановлено відповідним нормативно-правовим актом;
243 "Рахунки в іноземній валюті". Наводиться залишок коштів в іноземній валюті загального чи спеціального фондів бюджету, що належать розпорядникам бюджетних коштів й перебувають на поточних рахунках в установах банків на звітну дату. Сума коштів відображається у фінансовій звітності в національній валюті України та розшифровується в Довідці про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків (додаток 23);
244 "Інші поточні рахунки". Відображається не наведена у рядках 241- 243 сума коштів, що зберігаються на поточних рахунках в установах банків, відкритих на ім'я розпорядників бюджетних коштів, які отримані ними у тимчасове розпорядження. Сума коштів розшифровується в Довідці про залишки коштів на інших поточних рахунках в установах банків ( додаток 24).
Рядок 250 "Рахунки в казначействі загального фонду". Відображається залишок коштів загального фонду бюджету, що перебуває на реєстраційному рахунку, відкритому в органі Державного казначейства України.
У цьому рядку залишку коштів на початок та кінець звітного року не повинно бути.
Рядок 260 "Рахунки в казначействі спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду розпорядників бюджетних коштів, що зберігаються на спеціальних реєстраційних рахунках в органі Державного казначейства України. Сума рядка утворюється з таких рядків:
261 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих як плата за послуги". Відображається залишок коштів, які надійшли як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями; що отримуються бюджетними установами від господарської та/або виробничої діяльності; як плата за оренду майна бюджетних установ; від реалізації майна;
262 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я бюджетних установ для виконання окремих доручень, а також гранти, дарунки, благодійні внески, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
263 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку інших надходжень спеціального фонду". На звітну дату відображається залишок невикористаних коштів інших надходжень спеціального фонду.
У цьому рядку залишку коштів на початок та на кінець звітного року не повинно бути;
264 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". У цьому рядку відображається залишок коштів, отриманих від місцевих бюджетів за операціями з виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів. У разі закінчення програми у цьому рядку залишку коштів на кінець звітного року не повинно бути.
Рядок 270 "Інші рахунки в казначействі". У цьому рядку відображаються залишки коштів, які обліковуються на інших рахунках в органах Державного казначейства України, що не зазначені в рядках 250, 260, та залишки коштів, отриманих у тимчасове розпорядження.
Рядок 280 "Каса". Наводиться залишок коштів, які зберігаються в касі розпорядників бюджетних коштів на звітну дату в національній та іноземній валюті, що перерахована в національну валюту за курсом Національного банку України.
Розділ III. Витрати
Розділ III "Витрати" призначений для відображення у квартальній фінансовій звітності фактичних видатків і витрат розпорядників бюджетних коштів, проведених у звітному періоді.
У річній фінансовій звітності розділ III "Витрати" не заповнюється у зв'язку з тим, що усі фактичні видатки і витрати розпорядників бюджетних коштів, проведені у звітному році, підсумковими оборотами в кінці звітного року списуються на результат виконання кошторису за звітний рік.
У графі 3 "На початок звітного року" записів не повинно бути, у графі 4 "На кінець звітного періоду (року)" відображаються суми фактичних видатків, які склалися на кінець звітного періоду.
Рядок 290 "Видатки загального фонду". Наводиться сума фактичних видатків, проведених розпорядниками бюджетних коштів за рахунок коштів загального фонду державного або місцевих бюджетів відповідно до кошторису.
Рядок 300 "Видатки спеціального фонду". Відображаються фактичні видатки спеціального фонду. Сума рядка утворюється з таких рядків:
301 "Видатки за коштами, отриманими як плата за послуги". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетною установою як плата за послуги, що надаються нею згідно з функціональними повноваженнями; від господарської та/або виробничої діяльності; за оренду майна бюджетних установ; від реалізації майна;
302 "Видатки за іншими джерелами власних надходжень". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетною установою для виконання окремих доручень, а також грантів, дарунків, благодійних внесків, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
303 "Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду кошторису в частині інших надходжень спеціального фонду та за позиками міжнародних фінансових організацій;
304 "Видатки за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок коштів, що отримані на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Рядок 310 складається із суми рядків: 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190, 200, 210, 220, 230, 240, 250, 260, 270, 280, 290, 300.
Пасив
Розділ I. Власний капітал
Розділ I "Власний капітал". Призначений для відображення коштів фондів розпорядників бюджетних коштів і фінансових результатів їх діяльності за минулі звітні роки.
Фонди розпорядників бюджетних коштів складаються з фонду в необоротних активах і фонду в малоцінних та швидкозношуваних предметах.
Рядок 330 "Фонд у необоротних активах". Наводиться сума вкладень у фонд основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів, у незавершене капітальне будівництво, створення, виготовлення необоротних активів, що перебувають у безпосередньому розпорядженні розпорядників бюджетних коштів, за вирахуванням нарахованого зносу.
Рядок 340 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах". Відображається сума вкладень у фонд у малоцінних і швидкозношуваних предметах, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 350 "Результат виконання кошторису за загальним фондом". У цьому рядку відображається результат виконання кошторису за загальним фондом.
Рядок 360 "Результат виконання кошторису за спеціальним фондом". У цьому рядку відображається результат виконання кошторису за спеціальним фондом.
Показник за рядками 350 та 360 може бути від'ємний.
Рядок 370 "Результати переоцінок". Наводиться результат переоцінок матеріальних, нематеріальних і фінансових активів, крім операцій з курсовими різницями, що склався на кінець звітного періоду (року).
За цим рядком на початок та на кінець звітного року записів не повинно бути, оскільки суми переоцінок у кінці звітного року підсумковими оборотами переносяться на результат виконання кошторису.
Розділ II. Зобов'язання
У розділі II "Зобов'язання" відображаються поточні та довгострокові зобов'язання розпорядників бюджетних коштів.
Рядок 380 "Довгострокові зобов'язання". Наводяться зобов'язання розпорядників бюджетних коштів, погашення яких буде проведено після завершення звітного бюджетного періоду відповідно до законодавства України.
Рядок 390 "Короткострокові позики". Відображаються короткострокові кредити та позики, одержані розпорядниками бюджетних коштів у банках та інших фінансових установах відповідно до законодавства України.
Рядок 400 "Поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями". Відображається сума заборгованості поточного року за зобов'язаннями, термін сплати за якими в цілому настане в наступні роки.
Рядок 410 "Короткострокові векселі видані". Наводиться сума векселів, виданих розпорядниками бюджетних коштів згідно із законодавством України, термін сплати яких установлено протягом одного бюджетного року.
Рядок 420 "Кредиторська заборгованість". Відображається сума кредиторської заборгованості розпорядників бюджетних коштів. Сума рядка утворюється з таких рядків:
421 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками за товари, роботи й послуги". Призначений для відображення кредиторської заборгованості розпорядників бюджетних коштів за отримані товари, роботи і послуги перед постачальниками та підрядниками. Крім того, відображається заборгованість перед підприємствами й організаціями за капітальним будівництвом та за роботи, виконані учнями в процесі виробничого навчання.
422 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Наводиться кредиторська заборгованість за спеціальними видами платежів: перед батьками за утримання дітей у дитячих дошкільних закладах, за навчання дітей у музичних школах, за утримання дітей у школах-інтернатах, за харчування дітей в інтернатах при школах; з оплати за навчання у закладах освіти; перед мешканцями гуртожитків по платі за проживання; перед працівниками за формений одяг та харчування;
423 "Розрахунки із податків та платежів". Відображається кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів за податками та платежами до бюджетів та іншими розрахунками з бюджетами;
424 "Розрахунки із страхування". Наводиться кредиторська заборгованість перед Фондами та іншими організаціями зі страхування;
425 "Розрахунки із заробітної плати". Відображаються суми кредиторської заборгованості перед працівниками, які перебувають і не перебувають у штаті розпорядників бюджетних коштів, за всіма видами оплати праці; за допомогою у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яка відшкодовується за рахунок розпорядників бюджетних коштів;
426 "Розрахунки зі стипендіатами". Відображаються суми кредиторської заборгованості перед студентами й аспірантами вузів, науково-дослідних установ та учнями технікумів, училищ, шкіл, слухачами курсів за стипендіями;
427 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається кредиторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
428 "Розрахунки за депозитними сумами". Наводяться суми кредиторської заборгованості розпорядників бюджетних коштів за операціями з грошовими документами, матеріальними цінностями та іншими депозитними операціями (правоохоронних, митних органів, органів державної податкової служби тощо);
429 "Розрахунки за іншими операціями". Відображаються суми кредиторської заборгованості за всіма іншими операціями розпорядників бюджетних коштів, що не ввійшли до рядків 421 - 428, у тому числі суми заборгованості за розрахунками з працівниками за товари, продані в кредит торговельними організаціями, за заробітною платою з безготівкового перерахування на особистий вклад працівника в установу банку, з утримання членських профспілкових внесків, за виконавчими листами та іншими документами, за розрахунками на виплату допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та з депонентами. Відображаються також грошові кошти, отримані в тимчасове розпорядження, які на кінець бюджетного періоду надійшли на ім'я розпорядників бюджетних коштів (правоохоронних, митних органів, органів державної податкової служби тощо) і з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням.
Рядок 430 "Розрахунки за операціями з внутрівідомчого постачання матеріальних цінностей". Відображається сума кредиторської заборгованості, яка виникла при виконанні затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, програм, пов'язаних з виконанням загальнодержавних заходів, за операціями з внутрівідомчого постачання виробничих запасів, матеріалів, продуктів харчування, медикаментів та інших товарів, робіт і послуг.
Рядок 440 "Розрахунки за окремими програмами". Призначений для відображення суми заборгованості розпорядників бюджетних коштів, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими у державному та місцевих бюджетах (за придбані та відпущені матеріальні цінності, за операціями з кредитування з бюджету тощо). Ця заборгованість не пов'язана з видатками розпорядників бюджетних коштів на їх утримання.
Розділ III. Доходи
Розділ III "Доходи" у квартальній фінансовій звітності призначений для відображення всіх надходжень розпорядників бюджетних коштів, які вони отримують на виконання кошторису. Залежно від джерел утворення доходів у формах фінансової звітності вони відображаються при фактичному надходженні коштів або при нарахуванні доходу за надані послуги.
У річній фінансовій звітності розділ III "Доходи" не заповнюється у зв'язку з тим, що усі доходи розпорядників бюджетних коштів, отримані на виконання кошторису, підсумковими оборотами в кінці звітного року списуються на результати виконання кошторису за звітний рік.
У графі 3 "На початок звітного року" записів не повинно бути.
У графі 4 "На кінець звітного періоду (року)" фінансової звітності відображаються отримані та нараховані доходи загального та спеціального фондів, які склалися на кінець звітного періоду.
Рядок 450 "Доходи загального фонду". Наводяться кошти, що фактично надійшли на рахунок розпорядників бюджетних коштів із загального фонду бюджету.
Рядок 460 "Доходи спеціального фонду". Відображаються нараховані або отримані доходи спеціального фонду розпорядниками бюджетних коштів. Сума рядка утворюється з таких рядків:
461 "Доходи за коштами, отриманими як плата за послуги". Наводиться сума доходу, нарахованого як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх функціональними повноваженнями; від господарської та/або виробничої діяльності; за оренду майна бюджетних установ; від реалізації майна;
462 "Доходи за іншими джерелами власних надходжень". Призначений для відображення надходжень для виконання окремих доручень, грантів, дарунків, благодійних внесків, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
463 "Доходи за іншими надходженнями спеціального фонду". Відображаються інші надходження спеціального фонду (крім власних надходжень бюджетних установ та доходів за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів) та позики міжнародних фінансових організацій, які надійшли на спеціальні реєстраційні рахунки;
464 "Доходи за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення надходжень спеціального фонду, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Рядок 470 складається із суми рядків: 330, 340, 350, 360, 370, 380, 390, 400, 410, 420, 430, 440, 450, 460.
Розшифровка позабалансових рахунків
У розшифровці позабалансових рахунків наводяться суми залишків на початок звітного року, надходження та вибуття протягом звітного періоду (року), залишки на кінець звітного періоду (року): орендованих необоротних активів, активів на відповідальному зберіганні та інше.
3.2. "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 2) складається розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів про отримані і використані асигнування загального фонду державного або місцевих бюджетів згідно з кошторисом (планом використання бюджетних коштів) та планом асигнувань. Звіт складається за кожним кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету.
Заповнення окремих граф форми N 2д, N 2м здійснюється у такому порядку:
у графі 4 "Затверджено на звітний рік" проставляється затверджена в кошторисі (плані використання бюджетних коштів) річна сума планового асигнування загального фонду з урахуванням змін, унесених до кошторису (плану використання бюджетних коштів) протягом звітного періоду;
у графі 5 "Затверджено на звітний період (рік)" проставляється затверджена на звітний період (рік) сума планових асигнувань загального фонду бюджету за такими кодами економічної класифікації видатків: 1110 "Оплата праці працівників бюджетних установ", 1120 "Нарахування на заробітну плату", 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали", 1133 "Продукти харчування", 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв", 1171 "Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм", 1172 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку", 1340 "Поточні трансферти населенню", 5000 "Інші видатки".