МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
05.01.2011 N 2 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 лютого 2011 р.
за 144/18882
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів N 44 від 24.01.2012 )
Про затвердження Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
Відповідно до статті 58 Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" і з метою встановлення єдиних вимог до складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів (додається).
2. Установити, що центральні органи виконавчої влади, інші головні розпорядники бюджетних коштів, установи та організації, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, фінансову та бюджетну звітність, починаючи зі звітності за 2011 рік, складають відповідно до вимог цього наказу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Самостійним структурним підрозділам Державного казначейства України в межах повноважень здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог цього наказу.
5. Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) та Юридичному департаменту (Зіневич О.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов'язків.
7. Органам Державного казначейства України довести цей наказ до відома установ, що ними обслуговуються.
8. Наказ Державного казначейства України від 25.05.2010 N 164 "Про затвердження Порядку складання фінансової звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14.06.2010 за N 385/17680 (далі - Наказ), вважати таким, що втратив чинність. Центральним органам виконавчої влади, іншим головним розпорядникам бюджетних коштів, установам та організаціям завершити складання річної фінансової звітності за 2010 рік відповідно до Наказу.
Голова ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра фінансів України | С.І.Харченко А.І.Мярковський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
05.01.2011 N 2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
2 лютого 2011 р.
за 144/18882
ПОРЯДОК
складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено відповідно до статті 58 Бюджетного кодексу України, Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".
Цим Порядком визначаються склад та порядок складання місячної, квартальної і річної фінансової та бюджетної звітності, вимоги до розкриття її елементів.
1.2. Фінансова та бюджетна звітність повинна бути достовірною. Інформація, наведена у фінансовій та бюджетній звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень.
1.3. Фінансова та бюджетна звітність має відповідати аналогічним даним бухгалтерського обліку та звітності органів Державного казначейства України.
1.4. Фінансова та бюджетна звітність повинна містити інформацію про всі проведені господарські операції, які відображені в бухгалтерському обліку.
1.5. Звітним періодом для складання місячної бюджетної звітності є період, що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного місяця.
Звітним періодом для складання квартальної фінансової та бюджетної звітності є період, що починається 1 січня і закінчується в останній день звітного кварталу.
Звітним періодом для складання річної фінансової та бюджетної звітності є бюджетний період, який становить один календарний рік, що починається 1 січня і закінчується 31 грудня того самого року, якщо не буде визначено інший період.
Звітним періодом для бюджетних установ, які створені протягом звітного року, є період від створення бюджетних установ до кінця звітного року.
Звітним періодом для бюджетних установ, які створені та припиняють свою діяльність у зв'язку із закінченням строку, на який вони створювались, протягом звітного року, є період від дати створення до дати припинення діяльності таких бюджетних установ.
Звітним періодом для бюджетних установ, що припиняють свою діяльність шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації, є період з початку звітного року до моменту припинення їх діяльності.
1.6. Розпорядники бюджетних коштів, у яких згідно із законодавством України протягом звітного періоду була змінена підпорядкованість, фінансову та бюджетну звітність складають та подають за старою підпорядкованістю як такі, що припинили діяльність, у обсязі річної звітності. За новою підпорядкованістю такі розпорядники бюджетних коштів складають та подають фінансову та бюджетну звітність як новоутворені залежно від того, яка звітність складається та подається (місячна, квартальна, річна).
1.7. Розпорядники бюджетних коштів, які згідно із законодавством України протягом звітного періоду були створені, фінансову та бюджетну звітність складають і подають розпорядникам бюджетних коштів вищого рівня, до сфери управління яких вони уключені, та органам Державного казначейства України за місцем обслуговування у загальному порядку. У фінансовій та бюджетній звітності такими розпорядниками бюджетних коштів залишки на початок звітного року не зазначаються.
Розпорядники бюджетних коштів вищого рівня, до сфери управління яких уключені новоутворені розпорядники бюджетних коштів, у зведеній фінансовій та бюджетній звітності враховують дані фінансової та бюджетної звітності таких розпорядників бюджетних коштів у повному обсязі.
1.8. Розпорядники бюджетних коштів, які припинили свою діяльність згідно із законодавством України протягом звітного періоду, складають фінансову та бюджетну звітність в обсязі річної і подають розпорядникам бюджетних коштів вищого рівня, до сфери управління яких вони належали, та органам Державного казначейства України за місцем обслуговування. У фінансовій та бюджетній звітності таких розпорядників бюджетних коштів залишків за всіма статтями балансу на кінець звітного періоду не повинно бути.
Розпорядники бюджетних коштів вищого рівня у разі виключення зі сфери свого управління розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня у зв'язку з припиненням їх діяльності у зведеній фінансовій та бюджетній звітності залишки за всіма статтями балансу на початок року зазначають без змін.
1.9. Форми фінансової та бюджетної звітності складаються у гривнях з копійками.
1.10. Форми фінансової та бюджетної звітності заповнюються за всіма передбаченими показниками граф, рядків. За відсутності даних у графах та рядках проставляються прочерки.
Додаткові показники у форми фінансової та бюджетної звітності вводити забороняється.
При складанні звітів за формою N 2 - про надходження та використання коштів загального фонду, за відповідними формами N 4 - про надходження і використання коштів спеціального фонду, за формою N 7 - про заборгованість за бюджетними коштами, за формою N 9 - про результати фінансової діяльності потрібно у формі підкреслити її номер, за якою складений звіт (державний або місцевий бюджет), указати коди класифікації видатків та кредитування бюджету, їх назву. При складанні звітів за формою N 7, крім цього, потрібно зазначити фонд бюджету (загальний чи спеціальний), за коштами якого складений звіт.
1.11. Кошти, які протягом звітного періоду надходять на ім'я розпорядників та одержувачів бюджетних коштів на відновлення касових видатків згідно із законодавством України (за телефонні переговори, помилково перераховані тощо), відображаються у відповідних формах бюджетної звітності як зменшення касових видатків за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким вони були проведені у звітному періоді.
1.12. Операції, що здійснювались розпорядниками бюджетних коштів, але відповідно до законодавства України не передбачені кошторисом розпорядників бюджетних коштів (наприклад, розрахунки за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, допомоги у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, що здійснюється за рахунок коштів Фонду соціального страхування на випадок тимчасової втрати працездатності, за розрахунками з внутрівідомчої передачі майна, розрахунки за депонованою заробітною платою тощо), у звітах про надходження та використання коштів загального фонду ( форма N 2д, N 2м) , про надходження і використання коштів спеціального фонду (форми N 4д, N 4м) не відображаються.
1.13. Головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що належать до сфери їх управління, додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком.
У разі необхідності головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, уключених у свою мережу, додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком, щодо виконання бюджетних програм, за якими вони включені у мережу.
1.14. Дані фінансової та бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів перевіряються в частині відповідності аналогічним даним, відображеним у бухгалтерському обліку органів Державного казначейства України.
Дані бухгалтерського обліку органу Державного казначейства України за операціями з обслуговування кошторисів (планів використання бюджетних коштів), що формуються в інформаційній системі Державного казначейства України, вважаються остаточними.
Усі примірники фінансової та бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також зведена фінансова та бюджетна звітність головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, до сфери управління яких належать розпорядники бюджетних коштів, у тому числі в інших областях, до подачі розпорядникам бюджетних коштів вищого рівня або іншим користувачам повинні бути перевірені і завізовані відповідним органом Державного казначейства України, засвідчені підписом, печаткою або штампом на кожній сторінці всіх форм фінансової та бюджетної звітності і форм щодо розкриття елементів фінансової та бюджетної звітності.
Розпорядники бюджетних коштів, до сфери управління яких належать розпорядники бюджетних коштів в інших областях, до своєї фінансової та бюджетної звітності додають форми фінансової та бюджетної звітності, завізовані відповідними органами Державного казначейства України.
Додатково підлягає перевірці та поданню до відповідного органу Державного казначейства України фінансова та бюджетна звітність розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня у разі встановлення розпорядниками вищого рівня розбіжностей щодо бухгалтерського обліку операцій з внутрівідомчої передачі майна тощо.
Зведена фінансова та бюджетна звітність обласних державних адміністрацій до подання Державному казначейству України повинна бути перевірена і завізована відповідним Головним управлінням Державного казначейства України у загальному порядку.
Віза органу Державного казначейства України засвідчує, що фінансова та бюджетна звітність розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів складена відповідно до вимог цього Порядку, дані фінансової та бюджетної звітності є тотожними аналогічним даним бухгалтерського обліку органів Державного казначейства України і підлягають консолідації у зведеній фінансовій та бюджетній звітності розпорядників бюджетних коштів вищого рівня.
Форми фінансової та бюджетної звітності, при складанні яких не були дотримані положення цього Порядку, органами Державного казначейства України не візуються та повертаються на доопрацювання з супровідним листом. У листі зазначаються норми Порядку, які не були дотримані, та строк від трьох до п'яти робочих днів, у який необхідно усунути недоліки. У разі порушення розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів встановлених порядку або термінів подання фінансової і бюджетної звітності органами Державного казначейства України відповідно до законодавства оформляється протокол про порушення бюджетного законодавства.
Дані такої фінансової та бюджетної звітності не підлягають консолідації розпорядниками коштів вищого рівня у зведеній фінансовій та бюджетній звітності та органами Державного казначейства України у звітності про виконання бюджетів.
Ця фінансова та бюджетна звітність повторно надається до обслуговуючих органів Державного казначейства на перевірку та візування.
1.15. Зведена фінансова та бюджетна звітність складається головними розпорядниками бюджетних коштів та розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, що мають свою мережу, на підставі фінансової та бюджетної звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що належать до сфери їх управління, а також фінансової та бюджетної звітності за своїми операціями.
Головні розпорядники та розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, що мають у своїй мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, до зведеної квартальної та річної бюджетної звітності подають окремі зведені звіти форм N 2д, N 2м, N 4д, N 4м, N 7д, N 7м, N 7д.1, N 7м.1 за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів:
щодо розпорядників бюджетних коштів;
щодо одержувачів бюджетних коштів;
загальний зведений звіт.
1.16. Форми звітності і пояснювальні записки підписуються керівниками і головними бухгалтерами. Без таких підписів фінансова та бюджетна звітність вважається недійсною.
Подання фінансової та бюджетної звітності супроводжується листом, в якому зазначаються перелік форм фінансової та бюджетної звітності, що подаються, та їх обсяг (кількість аркушів за кожною формою).
1.17. Форми фінансової та бюджетної звітності подаються також на електронних носіях згідно з вимогами автоматизованої системи Державного казначейства України.
1.18. Терміни (графіки) подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України встановлюються ними у межах термінів, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності".
Бюджетна звітність подається до органів Державного казначейства України в терміни, встановлені для фінансової звітності.
Головні розпорядники бюджетних коштів затверджують терміни подання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами, що належать до сфери їх управління, з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подання фінансової та бюджетної звітності до органів Державного казначейства України з урахуванням термінів, визначених Державним казначейством України за погодженням з Міністерством фінансів України.
2. Склад звітності та періодичність її подання за належністю
2.1. Склад звітності розпорядників бюджетних коштів:
2.1.1. Склад фінансової звітності:
"Баланс" (форма N 1) ( додаток 1) ;
"Звіт про результати фінансової діяльності" (форма N 9д, N 9м) ( додаток 2) ;
"Звіт про рух грошових коштів" ( додаток 3) .
2.1.2. Склад бюджетної звітності:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 4) ;
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги" (форма N 4-1д, N 4-1м) ( додаток 5) ;
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень" (форма N 4-2д, N 4-2м) ( додаток 6) ;
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 7) ;
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів" (форма N 4-4д) ( додаток 8) ;
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1) ( додаток 9) ;
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10) ;
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1) ( додаток 11) ;
Довідка щодо виконання головними розпорядниками розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій ( додаток 12) .
2.2. Склад бюджетної звітності одержувачів бюджетних коштів:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 4) ;
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 7) ;
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (форма N 4-3д.1, N 4-3м.1) ( додаток 9) ;
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10) ;
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (форма N 7д.1, N 7м.1) ( додаток 11) .
2.3. Склад звітності Пенсійного фонду України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонди):
2.3.1. Склад фінансової звітності:
Баланс (форма та порядок заповнення встановлюються нормативно-правовими актами відповідних Фондів).
2.3.2. Склад бюджетної звітності:
а) форми та порядок заповнення встановлюються Державним казначейством України:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 4) ;
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) ( додаток 7) ;
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) ( додаток 10) ;
"Звіт про виконання кошторису Фонду" ( додаток 13) ;
б) форми та порядок заповнення встановлюються нормативно-правовими актами відповідних Фондів:
Звіт про виконання бюджету Фонду.
2.4. Розкриття елементів фінансової та бюджетної звітності здійснюється у Пояснювальній записці ( додаток 14) та формах щодо розкриття елементів фінансової і бюджетної звітності до неї.
2.4.1. Елементи фінансової звітності додатково розкриваються у таких формах:
"Звіт про рух необоротних активів" (форма N 5) ( додаток 15) ;
"Звіт про рух матеріалів і продуктів харчування" (форма N 6) ( додаток 16) ;
"Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріальних цінностей" (форма N 15) ( додаток 17) ;
Довідка про підтвердження залишків коштів загального та спеціального фондів державного або місцевих бюджетів на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) рахунках ( додаток 18) ;
Довідка про підтвердження залишків коштів на рахунках інших клієнтів Державного казначейства України ( додаток 19) ;
Реєстр про залишки коштів загального та спеціального фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних), інших рахунках, відкритих в органах Державного казначейства України, та поточних рахунках, відкритих в установах банків ( додаток 20) ;
Реєстр залишків коштів загального та спеціального фондів державного (місцевого) бюджету на реєстраційних (спеціальних реєстраційних) та поточних рахунках розпорядників бюджетних коштів, що належать до сфери управління розпорядників бюджетних коштів вищого рівня ( додаток 21) ;
Довідка про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків ( додаток 22) ;
Довідка про залишки бюджетних коштів на інших поточних рахунках в установах банків ( додаток 23) ;
Довідка про депозитні операції ( додаток 24) ;
Довідка про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі N 7д, N 7м "Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" ( додаток 25) ;
Довідка про причини виникнення простроченої дебіторської заборгованості загального фонду та вжиті заходи щодо її стягнення ( додаток 26) ;
Довідка про причини виникнення простроченої кредиторської заборгованості загального фонду ( додаток 27) ;
Довідка про сплату до бюджету штрафів, накладених контролюючими органами ( додаток 28) .
2.4.2. Елементи бюджетної звітності додатково розкриваються у формах:
Довідка про виконання закону про Державний бюджет України на відповідний рік в частині спрямування обсягів власних надходжень, які перевищують відповідні витрати, затверджені законом про Державний бюджет України на відповідний рік або рішенням про місцевий бюджет ( додаток 29) ;
Довідка про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які належать до сфери управління інших головних розпорядників бюджетних коштів ( додаток 30) ;
Довідка про використання іноземних грантів ( додаток 31) ;
Довідка про дебіторську заборгованість за видатками ( додаток 32) ;
Довідка про кредиторську заборгованість, яка склалась станом на 01.01.2011 за зобов'язаннями, що не вважаються бюджетними ( додаток 33) ;
Довідка про розподіл видатків на централізовані заходи і програми з охорони здоров'я на 20__ рік між адміністративно-територіальними одиницями ( додаток 34) .
2.5. Перевірка та порівняння окремих показників форм фінансової та бюджетної звітності здійснюються відповідно до Рекомендацій щодо звірки показників форм фінансової та бюджетної звітності ( додаток 35) .
2.6. Розпорядниками бюджетних коштів складається та подається до органів Державного казначейства України та розпорядників бюджетних коштів вищого рівня:
2.6.1. Фінансова звітність:
а) квартальна - за формою ( додаток 1) , визначеною абзацом другим підпункту 2.1.1 пункту 2.1 цієї глави.
Елементи квартальної фінансової звітності розкриваються у Пояснювальній записці ( додаток 14) згідно з пунктом 2.4 цієї глави та формах щодо розкриття елементів фінансової звітності (додатки 22-27) згідно з абзацами дев'ятим - чотирнадцятим підпункту 2.4.1 пункту 2.4 цієї глави;
б) річна - за формами ( додатки 1-3) , визначеними абзацами другим - четвертим підпункту 2.1.1 пункту 2.1 цієї глави.
Елементи річної фінансової звітності розкриваються у Пояснювальній записці ( додаток 14) згідно з пунктом 2.4 цієї глави та формах щодо розкриття елементів фінансової звітності (додатки 15-28) згідно з абзацами другим - п'ятнадцятим підпункту 2.4.1 пункту 2.4 цієї глави.
2.6.2. Бюджетна звітність:
а) місячна - до органів Державного казначейства України за формами ( додатки 9-12) , визначеними абзацами сьомим - десятим підпункту 2.1.2 пункту 2.1 цієї глави.
Форми місячної бюджетної звітності, за винятком Довідки щодо виконання головними розпорядниками розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій ( додаток 12) , у терміни складання та подання квартальної бюджетної звітності не складаються та до органів Державного казначейства України не подаються;
б) квартальна та річна - до органів Державного казначейства України та розпорядників бюджетних коштів вищого рівня за формами ( додатки 4-11) , визначеними абзацами другим - дев'ятим підпункту 2.1.2 пункту 2.1 цієї глави.
Елементи квартальної та річної бюджетної звітності розкриваються у Пояснювальній записці ( додаток 14) згідно з пунктом 2.4 цієї глави та формах щодо розкриття елементів бюджетної звітності (додатки 29-34) згідно з абзацами другим - сьомим підпункту 2.4.2 пункту 2.4 цієї глави.
2.7. Головні розпорядники бюджетних коштів та розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня, що належать до сфери їх управління, квартальну і річну зведену:
2.7.1. Фінансову звітність складають у обсязі, визначеному підпунктом 2.6.1 пункту 2.6 цієї глави.
2.7.2. Бюджетну звітність складають у обсязі, визначеному підпунктом "б" підпункту 2.6.2 пункту 2.6 цієї глави.
2.8. Розпорядники бюджетних коштів за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються законом про Державний бюджет України та рішенням відповідної ради про затвердження місцевого бюджету за загальнодержавними видатками в частині міжбюджетних трансфертів та бюджетних програм з реалізації проектів економічного розвитку, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, для відображення у бюджетній звітності щоквартально та щорічно складають і подають до органів Державного казначейства України "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (форма N 2д, N 2м) ( додаток 4) та/або "Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (форма N 4-3д, N 4-3м) (додаток 7).
Такі звіти подаються також відповідним головним розпорядникам бюджетних коштів, яким за такими бюджетними програмами (функціями) встановлені бюджетні призначення законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет.
2.9. Міністерства, головні розпорядники коштів державного бюджету зведену квартальну і річну фінансову та бюджетну звітність подають:
Державному казначейству України;
Рахунковій палаті.
Копії зведеної річної фінансової та бюджетної звітності, попередньо перевіреної Державним казначейством України, подаються до Міністерства фінансів України.
2.10. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів зведену квартальну і річну фінансову та бюджетну звітність подають органу Державного казначейства України.
Копії зведеної річної фінансової та бюджетної звітності, попередньо завізованої в органах Державного казначейства України, подаються до відповідних фінансових органів.
2.11. Одержувачами бюджетних коштів:
2.11.1. Фінансова звітність - до органів Державного казначейства України та розпорядників бюджетних коштів вищого рівня не подається.
2.11.2. Бюджетна звітність складається та подається:
а) місячна - до органів Державного казначейства України за формами ( додатки 9-11) , визначеними абзацами четвертим - шостим пункту 2.2 цієї глави;
б) квартальна та річна - до органів Державного казначейства України та розпорядників бюджетних коштів вищого рівня за формами, визначеними абзацами другим - шостим пункту 2.2 цієї глави.
2.12. Фондами складається та подається:
2.12.1. Квартальна та річна фінансова звітність - до Державного казначейства України та Міністерства фінансів України за формою, визначеною підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 цієї глави.
2.12.2. Бюджетна звітність:
а) місячна - до Державного казначейства України за формою ( додаток 10) згідно з абзацом четвертим підпункту "а" підпункту 2.3.2 пункту 2.3 цієї глави;
б) квартальна та річна - до Державного казначейства України та Міністерства фінансів України за формами ( додатки 4, 7, 10, 13) , визначеними абзацами другим - п'ятим підпункту "а" та підпунктом "б" підпункту 2.3.2 пункту 2.3 цієї глави.
Звіти про виконання кошторисів Фондів ( додаток 13) щоквартально подаються також Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Рахунковій палаті.
3. Порядок заповнення форм фінансової та бюджетної звітності
3.1. "Баланс" (форма N 1) ( додаток 1) містить узагальнені підсумкові показники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерського обліку, станом на початок звітного року та на кінець звітного періоду (року). Дані статей "Балансу" на початок звітного року повинні бути тотожними даним графи "На кінець звітного періоду (року)" фінансової звітності попереднього звітного року, крім окремих випадків (наприклад реорганізація розпорядників бюджетних коштів тощо).
Розпорядники бюджетних коштів складають "Баланс" ( форма N 1) , який відображає результат про всі проведені господарські операції за коштами загального і спеціального фондів відповідного бюджету, за всіма виконуваними програмами (функціями).
Заповнення форми N 1 "Баланс" здійснюється у такому порядку:
Актив
Розділ I. Необоротні активи
У розділі I "Необоротні активи" відображається вартість матеріальних і нематеріальних активів, отриманих і призначених для використання розпорядниками бюджетних коштів.
Рядки 110, 120, 130 "Залишкова вартість". Наводиться залишкова вартість необоротних активів, яка визначається розрахунковим шляхом як різниця між первісною (відновлювальною) вартістю та сумою зносу.
Рядки 111, 121, 131 "Знос". Призначені для відображення суми нарахованого зносу на необоротні активи.
Рядки 112, 122, 132 "Первісна вартість". Відображається первісна вартість необоротних активів, тобто фактична вартість придбання, спорудження, виготовлення необоротних активів з урахуванням змін, що збільшували або зменшували цю вартість.
Рядок 140 "Незавершене капітальне будівництво". Призначений для відображення вартості незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення, добудови, реконструкції, модернізації тощо) необоротних активів.
Розділ II. Оборотні активи
Розділ II "Оборотні активи" передбачений для відображення грошових коштів і їх еквівалентів, а також інших активів, призначених для реалізації або використання протягом року.
Рядок 150 "Матеріали і продукти харчування". Призначений для відображення вартості матеріалів та продуктів харчування, що зберігаються на складах або в коморах: реактивів і хімікатів, скла і хімпосуду, металу, електроматеріалу і радіоматеріалу, радіоламп, фотоприладдя, паперу, медикаментів, компонентів, бактерицидних препаратів, перев'язувальних засобів, господарських матеріалів, що використовуються для поточних потреб розпорядників бюджетних коштів (електричні лампи, мило, щітки тощо), будівельних матеріалів для поточного ремонту; усіх видів палива, пального і мастильних матеріалів (дрова, вугілля, торф, бензин, гас, мазут, автол тощо); поворотної тари та обмінної тари (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки тощо); запасних частин для ремонту і заміни спрацьованих частин машин (медичних, електронно-обчислювальних тощо), обладнання, тракторів, комбайнів, транспортних засобів; сіна, вівса, інших видів кормів і фуражу для худоби та інших тварин, а також насіння, добрив та інших матеріалів.
Рядок 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети". Наводиться вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 170 "Інші запаси". Наводиться вартість запасів розпорядників бюджетних коштів, що не враховані в рядках 150 "Матеріали і продукти харчування" та 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети", зокрема:
сировини і матеріалів, конструкцій, деталей і спеціального обладнання, що призначені для науково-дослідних робіт і капітального будівництва;
тварин на вирощуванні і відгодівлі, птиці, звірів, кролів, сімей бджіл, хутрових звірів незалежно від їх вартості;
готових виробів, виготовлених у виробничих (навчальних) майстернях, готової друкованої продукції та продукції підсобних сільських і навчально-дослідних господарств.
Рядок 180 "Дебіторська заборгованість". Відображається сума дебіторської заборгованості. Сума рядка утворюється з таких рядків:
181 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками за товари, роботи й послуги". Призначений для відображення дебіторської заборгованості за попередньо оплачені матеріальні цінності, роботи та послуги, роботи з капітального будівництва, а також за нараховані та не отримані доходи за послуги, надані розпорядниками бюджетних коштів;
182 "Розрахунки із податків та платежів". Наводиться сума переплат за податками, зборами, а також інша дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом;
183 "Розрахунки із страхування". Відображається дебіторська заборгованість Фондів та інших організацій, що проводять страхування;
184 "Розрахунки з відшкодування завданих збитків". Відображається дебіторська заборгованість за сумами недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, сумами збитків від псування матеріальних цінностей, віднесеними на рахунок винних осіб, та іншими сумами, що підлягають утриманню в установленому порядку;
185 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Застосовується для відображення дебіторської заборгованості з відшкодування: батьками за утримання дітей у дитячих закладах; за навчання дітей у музичних школах; за утримання дітей у школах-інтернатах; за харчування дітей в інтернатах при школах; за навчання у закладах освіти; плати за проживання мешканцями гуртожитків; працівниками за формений одяг та харчування;
186 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
187 "Розрахунки за іншими операціями". Призначений для відображення всієї іншої дебіторської заборгованості, яка не включена до рядків 181 - 186, у тому числі заборгованість за розрахунками з виплати допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; заборгованості установ банків, які ліквідовані; заборгованості за відсотками, нарахованими банком на залишок коштів у національній та іноземній валюті за користування тимчасово вільними коштами, якщо зазначене передбачено нормативно-правовими актами; за видатками на централізовані заходи відповідно до програмних документів економічного та соціального розвитку, державних цільових програм, програм, пов'язаних із загальнодержавними заходами та затверджених у загальновстановленому порядку.
Рядок 190 "Розрахунки за операціями з внутрівідомчої передачі майна". Відображається сума дебіторської заборгованості, яка виникла з внутрівідомчої передачі.
Рядок 200 "Розрахунки за окремими програмами". Відображається сума заборгованості, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими в Державному бюджеті України (за придбані та відпущені матеріальні цінності державного резерву, за операціями з кредитування з бюджету тощо). Ця заборгованість не пов'язана з видатками розпорядників бюджетних коштів на їх утримання.
Рядок 210 "Короткострокові векселі одержані". Наводиться сума короткострокових векселів, що отримані розпорядниками бюджетних коштів у випадках, передбачених законодавством України.
Рядок 220 "Інші кошти". Відображає суму коштів, що перебуває в акредитивах, чекових книжках, смарт-картках, оплачених талонах на бензин, мазут, харчування тощо, оплачених путівках у будинки відпочинку, санаторії, на турбази, повідомленнях на поштові перекази та в інших грошових документах (акціях, облігаціях у випадках, передбачених законодавством України).
Рядок 230 "Грошові кошти в дорозі" відображається сума коштів, яка перерахована в останні дні звітного періоду на реєстраційні, спеціальні реєстраційні, відкриті в органах Державного казначейства України, поточні, відкриті в установі банку рахунки розпорядників бюджетних коштів, але буде зарахована на ці рахунки в наступному місяці. У цьому рядку на початок та на кінець звітного року залишку не повинно бути, якщо інше не встановлено відповідними нормативно-правовими актами.
Рядок 240 "Рахунки в банках". Відображається залишок невикористаних коштів, що зберігаються розпорядниками бюджетних коштів на поточних рахунках в установі банку.
Сума рядка утворюється з таких рядків:
241 "Рахунки загального фонду". Відображається залишок невикористаних коштів загального фонду, що зберігаються розпорядниками бюджетних коштів на поточних рахунках в установі банку. У цьому рядку залишку коштів на кінець звітного періоду (року) не повинно бути, якщо інше не встановлено відповідним нормативно-правовим актом;
242 "Рахунки спеціального фонду". Наводиться сума коштів спеціального фонду, що обліковується на рахунку в банку на кінець звітного періоду (року), якщо це встановлено відповідним нормативно-правовим актом;
243 "Рахунки в іноземній валюті". Наводиться залишок коштів в іноземній валюті загального чи спеціального фондів бюджету, що належать розпорядникам бюджетних коштів й перебувають на поточних рахунках в установах банків на звітну дату. Сума коштів відображається у фінансовій звітності в національній валюті України та розшифровується в Довідці про залишки коштів в іноземній валюті, що перебувають на поточних рахунках, відкритих в установах банків ( додаток 22) ;
244 "Інші поточні рахунки". Відображається не наведена у рядках 241- 243 сума коштів, що зберігаються на поточних рахунках в установах банків, відкритих на ім'я розпорядників бюджетних коштів, які отримані ними у тимчасове розпорядження. Сума коштів розшифровується в Довідці про залишки коштів на інших поточних рахунках в установах банків ( додаток 23) .
Рядок 250 "Рахунки в казначействі загального фонду". Відображається залишок коштів загального фонду бюджету, що перебуває на реєстраційному рахунку, відкритому в органі Державного казначейства України.
У цьому рядку залишку коштів на початок та кінець звітного року не повинно бути.
Рядок 260 "Рахунки в казначействі спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду розпорядників бюджетних коштів, що зберігаються на спеціальних реєстраційних рахунках в органі Державного казначейства України. Сума рядка утворюється з таких рядків:
261 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих як плата за послуги". Відображається залишок коштів, які надійшли як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю; що отримуються бюджетними установами від додаткової (господарської) діяльності; як плата за оренду майна бюджетних установ; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна);
262 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я бюджетних установ як благодійні внески, гранти, дарунки; кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів; кошти, що отримують вищі та професійно-технічні навчальні заклади від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право.
263 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку інших надходжень спеціального фонду". На звітну дату відображається залишок невикористаних коштів інших надходжень спеціального фонду (крім власних надходжень бюджетних установ та доходів за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів).
У цьому рядку залишку коштів на початок та на кінець звітного року не повинно бути;
264 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". У цьому рядку відображається залишок коштів, отриманих від місцевих бюджетів за операціями з виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів. У разі закінчення програми у цьому рядку залишку коштів на кінець звітного року не повинно бути.
Рядок 270 "Інші рахунки в казначействі". У цьому рядку відображаються залишки коштів, які обліковуються на інших рахунках в органах Державного казначейства України, що не зазначені в рядках 250, 260, та залишки коштів, отриманих у тимчасове розпорядження.
Рядок 280 "Каса". Наводиться залишок коштів, які зберігаються в касі розпорядників бюджетних коштів на звітну дату в національній та іноземній валюті, що перерахована в національну валюту за офіційним курсом Національного банку України.
Розділ III. Витрати
Розділ III "Витрати" призначений для відображення у квартальній фінансовій звітності фактичних видатків і витрат розпорядників бюджетних коштів, проведених у звітному періоді.
У річній фінансовій звітності розділ III "Витрати" не заповнюється у зв'язку з тим, що усі фактичні видатки і витрати розпорядників бюджетних коштів, проведені у звітному році, підсумковими оборотами в кінці звітного року списуються на результат виконання кошторису за звітний рік.
У графі 3 "На початок звітного року" записів не повинно бути, у графі 4 "На кінець звітного періоду (року)" відображаються суми фактичних видатків, які склалися на кінець звітного періоду (року).
Рядок 290 "Видатки загального фонду". Наводиться сума фактичних видатків, проведених розпорядниками бюджетних коштів за рахунок коштів загального фонду державного або місцевих бюджетів відповідно до кошторису.
Рядок 300 "Видатки спеціального фонду". Відображаються фактичні видатки спеціального фонду. Сума рядка утворюється з таких рядків:
301 "Видатки за коштами, отриманими як плата за послуги". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетними установами як плата за послуги, що надаються згідно з їх основною діяльністю; від додаткової (господарської) діяльності; за оренду майна бюджетних установ; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна);
302 "Видатки за іншими джерелами власних надходжень". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, які отримані бюджетними установами як благодійні внески, гранти, дарунки; кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів; кошти, що отримують вищі та професійно-технічні навчальні заклади від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право;
303 "Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду кошторису в частині інших надходжень спеціального фонду та за позиками міжнародних фінансових організацій (крім власних надходжень бюджетних установ та доходів за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів);
304 "Видатки за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок коштів, що отримані на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Рядок 310 складається із суми рядків: 110, 120, 130, 140, 150, 160, 170, 180, 190, 200, 210, 220, 230, 240, 250, 260, 270, 280, 290, 300.
Пасив
Розділ I. Власний капітал
Розділ I "Власний капітал". Призначений для відображення коштів фондів розпорядників бюджетних коштів і фінансових результатів їх діяльності за минулі звітні роки.
Фонди розпорядників бюджетних коштів складаються з фонду в необоротних активах і фонду в малоцінних та швидкозношуваних предметах.
Рядок 330 "Фонд у необоротних активах". Наводиться сума вкладень у фонд основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів, у незавершене капітальне будівництво, створення, виготовлення необоротних активів, що перебувають у безпосередньому розпорядженні розпорядників бюджетних коштів, за вирахуванням нарахованого зносу.
Рядок 340 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах". Відображається сума вкладень у фонд у малоцінних і швидкозношуваних предметах, строк експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 350 "Результат виконання кошторису за загальним фондом". У цьому рядку відображається результат виконання кошторису за загальним фондом. Результат виконання кошторису за загальним фондом коригується на звітну дату у разі повернення сум дебіторської заборгованості або списання дебіторської та кредиторської заборгованості загального фонду тощо.
Рядок 360 "Результат виконання кошторису за спеціальним фондом". У цьому рядку відображається результат виконання кошторису за спеціальним фондом.
Результат виконання кошторису за спеціальним фондом коригується на звітну дату у разі повернення сум дебіторської заборгованості або списання дебіторської та кредиторської заборгованості спеціального фонду, перерахування (отримання) залишку коштів, що склався на початок року у розпорядників бюджетних коштів вищого (нижчого) рівня (у разі якщо їм законодавчими актами надані такі повноваження), або у разі отримання залишку коштів, перерахованого суб'єктом підприємницької діяльності юридичною особою, на базі якої створено розпорядника бюджетних коштів, з рахунків, відкритих у банку, та переданих (отриманих) інших активів і зобов'язань тощо.
Показник за рядками 350 та 360 може бути від'ємний.
Рядок 370 "Результати переоцінок". Наводиться результат переоцінок матеріальних, нематеріальних і фінансових активів, крім операцій з курсовими різницями, що склався на кінець звітного періоду (року).
За цим рядком на початок та на кінець звітного року записів не повинно бути, оскільки суми переоцінок у кінці звітного року підсумковими оборотами переносяться на результат виконання кошторису.
Розділ II. Зобов'язання
У розділі II "Зобов'язання" відображаються поточні та довгострокові зобов'язання розпорядників бюджетних коштів.