МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.02.2017 № 92 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 березня 2017 р.
за № 276/30144
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 145 від 06.03.2024 )
Про затвердження Інструкції з організації перевірок діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 65 Кодексу цивільного захисту України та з метою забезпечення контролю щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з організації перевірок діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту (далі - Інструкція), що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС (Боднар В.Є) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 15 серпня 2007 року № 558 "Про затвердження Інструкції з перевірки та оцінки готовності функціональних і територіальних підсистем єдиної системи цивільного захисту", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 11 жовтня 2007 року за № 1162/14429.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби України з надзвичайних ситуацій Чечоткіна М.О.
Міністр | А.Б. Аваков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства внутрішніх
справ України
06.02.2017 № 92
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
01 березня 2017 р.
за № 276/30144
ІНСТРУКЦІЯ
з організації перевірок діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту
I. Загальні положення
1. Ця Інструкція розроблена з метою забезпечення перевірки та оцінки діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту.
2. Ця Інструкція розроблена з урахуванням вимог Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс), Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11 (далі - Положення про ЄДСЦЗ), інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і спрямована на попередження надзвичайних ситуацій, забезпечення техногенної безпеки, підтримання готовності органів оперативного реагування до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
3. У цій Інструкції наведені нижче терміни вживаються в таких значеннях:
керівник об'єкта - будь-яка посадова особа, на яку функціональними обов'язками або статутом покладені функції управління об'єктом;
об'єкт - міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, обласні районні, Київська міська та районні в місті Києві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, підпорядковані їм сили цивільного захисту, їх органи управління;
об'єкт перевірки - об'єкт, на якому здійснюється перевірка.
II. Загальні вимоги до проведення перевірки
1. Головною метою перевірки є оцінювання діяльності об’єктів перевірки щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту.
2. Загальними вимогами до проведення перевірки є:
відповідність мети і завдань перевірки вимогам законодавчих та інших нормативно-правових актів;
об'єктивність та неупередженість перевірки;
максимальне охоплення питань, що виконуються об’єктом перевірки відповідно до законодавства;
обов'язкове досягнення мети та завдань перевірки;
можливість усунення об’єктом перевірки недоліків, виявлених під час перевірки, до моменту складення акта перевірки;
неперешкоджання повсякденній (фаховій) діяльності об’єктів перевірки.
3. Організація та проведення перевірок покладаються:
на Державну службу України з надзвичайних ситуацій (далі - орган державного нагляду та контролю) - міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, обласних, Київської міської, районних та районних у містах державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, створених ними органів управління цивільного захисту та координаційних органів, підпорядкованих їм сил і засобів цивільного захисту. Такі перевірки проводяться комісією органу державного нагляду та контролю (далі - Комісія);
на територіальні органи Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі - територіальні органи державного нагляду та контролю) - територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, районних, міських, районних у містах державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, створених ними органів управління цивільного захисту та координаційних органів, підпорядкованих їм сил і засобів цивільного захисту за відповідним територіальним та відомчим підпорядкуванням. Такі перевірки проводяться комісіями територіальних органів державного нагляду та контролю (далі - територіальна комісія).
4. До складу Комісії залучаються посадові особи органу державного нагляду та контролю і територіальних органів державного нагляду та контролю відповідно до їх повноважень та напрямів перевірки.
До роботи в складі Комісії можуть залучатися представники міністерств та інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств і установ, громадських організацій за згодою їх керівників.
5. До складу територіальних комісій залучаються посадові особи територіальних органів державного нагляду та контролю та безпосередньо підпорядкованих їм підрозділів.
До роботи в складі територіальних комісій можуть залучатися представники територіальних підрозділів міністерств та інших центральних і місцевих органів виконавчої влади, підприємств і установ, громадських організацій за згодою їх керівників.
6. Перевірки залежно від мети, термінів, обсягів і завдань поділяються на комплексні, контрольні та цільові.
7. Орган державного нагляду та контролю і територіальні органи державного нагляду та контролю здійснюють перевірки відповідно до планів роботи органів державного нагляду та контролю на поточний рік (далі - річний план роботи), які розробляються відповідно до Плану основних заходів цивільного захисту України на плановий рік (далі - план заходів) і затверджуються їх керівниками до 20 грудня року, що передує плановому:
окремі питання з плану заходів включаються до планів основних заходів цивільного захисту функціональних і територіальних підсистем та їх ланок на поточний рік (далі - плани підсистем), відповідних планів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;
до річних планів роботи та планів підсистем можуть вноситися зміни до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому;
перевірки, включені до річного плану або планів підсистем, є плановими, інші перевірки є позаплановими.
8. У разі проведення перевірки об'єктів, на яких здійснюється спеціальний режим захисту та доступу до інформації, голова Комісії (територіальної комісії) та її члени повинні мати довідки про наявність необхідної форми допуску до державної таємниці та посвідчення (направлення) на проведення перевірки відповідно до законодавства.
9. Служби пожежної безпеки, створені для забезпечення пожежної безпеки на об’єктах Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної спеціальної служби транспорту, Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, інших органів державної влади, здійснюють перевірки виконання правил пожежної безпеки на об’єктах, що належать до сфери їх управління.
Орган державного нагляду та контролю забезпечує надання методичної допомоги службам пожежної безпеки щодо організації та проведення таких перевірок.
10. З метою перевірки органів управління та аварійно-рятувальних служб до виконання завдань цивільного захисту в мирний час і особливий період, під час перевірки можуть відпрацьовуватися ввідні з окремих питань перевірки, а за погодженням з керівником об'єкта перевірки проводитися планові спеціальні навчання, командно-штабні навчання, штабні тренування (далі - навчання) відповідно до Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 443.
У цьому разі не менше ніж за 30 днів до початку проведення перевірки за дорученням голови Комісії (територіальної комісії) розробляються відповідні плани і графіки їх проведення.
11. З метою підготовки населення щодо вміння діяти в надзвичайних ситуаціях, під час перевірки проводяться відповідні опитування.
Для проведення опитувань перед початком перевірки має бути розроблено перелік питань, який затверджується головою Комісії (територіальної комісії).
12. Перевірка має здійснюватися в присутності керівника об'єкта перевірки, або його заступника, або уповноваженої ним особи.
13. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють перевірку за умови письмового повідомлення керівника об'єкта перевірки про проведення перевірки та оформлення посвідчення на проведення перевірки.
Посвідчення на проведення перевірки є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
14. Під час підготовки до планової перевірки члени Комісії (територіальної комісії) зобов'язані:
вивчити програму перевірки, матеріали (акти) попередніх перевірок, наявні звітні та інші матеріали про структуру і діяльність об'єкта перевірки (за наявності);
не пізніше ніж за 3 дні до виїзду на перевірку розробити та погодити в безпосереднього керівника особистий план роботи в складі Комісії (територіальної комісії) та представити його голові Комісії (територіальної комісії) на затвердження.
15. За 2 дні до виїзду на планову перевірку (для позапланових - за добу) голова комісії проводить загальний інструктаж, під час якого вирішуються організаційні питання, перевіряється готовність членів Комісії (територіальної комісії) до роботи, уточнюються строки і порядок інформування про хід перевірки, а також питання, що підлягають обов'язковому відображенню в акті перевірки.
16. Про результати перевірки члени Комісії (територіальної комісії) щоденно інформують керівників об’єктів, які перевірялись, або уповноважених ними осіб.
17. За результатами перевірки голова Комісії (територіальної комісії) за участю осіб, які здійснювали перевірку, в останній день перевірки складає акт перевірки у двох примірниках з урахуванням вимог, визначених у розділах III, IV, V цієї Інструкції для конкретного виду перевірки:
акт перевірки складається у формі, яка дає змогу відобразити всі питання, визначені програмою перевірки;
в акті перевірки визначаються дата та місце складання акта, підстава, мета, дата перевірки, перелік всіх об’єктів перевірки, перелік питань перевірки з відображенням недоліків, позитивних та негативних питань, виявлених під час перевірки щодо кожного об’єкта перевірки, чи досягнута мета перевірки, робляться загальні висновки та вносяться пропозиції щодо усунення виявлених недоліків із зазначенням рекомендованих строків їх усунення;
у кінці акта комплексної перевірки зазначається загальна оцінка діяльності об’єкта перевірки;
акт перевірки у двох примірниках підписується всіма членами Комісії (територіальної комісії), керівником об'єкта перевірки і протягом 5 робочих днів після завершення перевірки затверджується головою Комісії (територіальної комісії);
голова Комісії не пізніше 10 робочих днів після завершення перевірки інформує Голову ДСНС про результати перевірки;
один примірник акта перевірки, затверджений головою Комісії (територіальної комісії), протягом 15 робочих днів після завершення перевірки надсилається поштою керівникові об'єкта для вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень (недоліків);
у разі потреби може бути виготовлено необхідну кількість копій акта перевірки.
III. Особливості проведення комплексних перевірок
1. Комплексні перевірки можуть бути тільки плановими і здійснюватися один раз на 5 років.
2. Строк проведення комплексної перевірки Комісією не може перевищувати 15 робочих днів.
3. Строк проведення комплексної перевірки територіальною комісією не може перевищувати 10 робочих днів.
4. Комплексні перевірки мають включати всі питання, наведені в цій Інструкції та додатках до неї, з урахуванням особливостей діяльності об’єкта перевірки.
5. Для проведення комплексної перевірки розробляється програма перевірки, в якій відображаються:
підстава, мета, строки перевірки;
перелік об’єктів перевірки;
завдання та обсяги перевірки;
основні напрями та питання перевірки, включаючи перелік і строки практичних заходів, які проводяться під час перевірки (навчання, тренування тощо);
перелік обмежень, які застосовуються під час перевірки.
6. При розробці програми комплексної перевірки мають ураховуватися пропозиції центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та специфіка завдань, покладених на об'єкти перевірки.
7. Програма комплексної перевірки надсилається керівнику об'єкта перевірки не пізніше ніж за 30 днів до початку перевірки.
8. На пропозицію керівника об'єкта перевірки особа, яка організувала перевірку, може визначати перелік обмежень щодо обсягу питань перевірки.
9. Голова Комісії за погодженням з Головою ДСНС може вносити зміни до програми перевірки, якщо на об'єкті перевірки виявлені порушення, пов'язані з небезпекою для населення або персоналу, який працює. У цьому разі на пропозицію голови Комісії для надання кваліфікованих пояснень стосовно виявлених недоліків керівником об'єкта перевірки можуть залучатися інші спеціалісти об’єкта перевірки (за згодою).
10. Під час підготовки до проведення комплексної перевірки Комісією відповідний територіальний орган державного нагляду та контролю готує інформаційні матеріали для голови Комісії та його заступника та відомість оцінки об’єктів перевірки за зразком, наведеним у додатку 1.
11. Зміст інформаційних матеріалів визначається керівником територіального органу державного нагляду та контролю з урахуванням питань програми комплексної перевірки і має містити основні характеристики всіх об’єктів перевірки (характер діяльності, вид небезпеки, проблемні питання тощо), посади, прізвище, ім’я, по батькові, телефони керівників об’єктів перевірки та їх заступників, перелік їх повноважень.
12. Відомість оцінки об’єктів перевірки готується з урахуванням об’єктів, що перевірені Комісією під час комплексної перевірки, та об’єктів, що перевірені територіальними комісіями після останньої комплексної перевірки.
13. Результати комплексних перевірок Комісією, загальні висновки та пропозиції не пізніше 15 робочих днів з дня завершення комплексної перевірки доповідаються Кабінету Міністрів України.
IV. Особливості проведення цільових перевірок
1. Цільові перевірки проводяться з метою вивчення діяльності об’єкта перевірки щодо виконання конкретних (цільових) завдань за умов загрози або виникнення конкретного типу надзвичайної ситуації, упровадження заходів техногенної та пожежної безпеки, захисту та життєзабезпечення населення, яке потрапляє в зону ураження.
2. Цільові перевірки мають враховувати фактичні та прогнозні дані про умови загрози або виникнення конкретних типів надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру на території України та відповідні вимоги розділу II цієї Інструкції.
3. Цільові перевірки можуть бути плановими та позаплановими.
4. Планові цільові перевірки проводяться відповідно до планів роботи органів державного нагляду та контролю на відповідний рік з урахуванням пункту 7 розділу II цієї Інструкції.
5. Позапланові цільові перевірки проводяться у зв’язку з настанням події, що може призвести до виникнення надзвичайної ситуації за дорученнями Кабінету Міністрів України відповідно до чинного законодавства.
6. Для проведення цільових перевірок розробляються плани-графіки цільових перевірок, які підписуються головою відповідної комісії і затверджуються заступником голови ДСНС.
7. Витяг з плану-графіка на проведення планової цільової перевірки не пізніше ніж за 10 календарних днів до проведення перевірки доводиться до відповідного об’єкта перевірки.
8. Витяг з плану-графіка на проведення позапланової цільової перевірки не пізніше ніж за 3 календарних дні до проведення перевірки доводиться до об’єкта перевірки.
V. Особливості проведення контрольних перевірок
1. Для здійснення контролю за станом усунення недоліків, виявлених під час комплексної або цільової перевірки, у терміни, визначені відповідним актом перевірки, здійснюються контрольні перевірки, але не раніше ніж через 12 місяців після завершення комплексної перевірки і не раніше ніж через 45 календарних днів після завершення цільової перевірки.
2. Контрольні перевірки за результатами комплексних перевірок включаються до річного плану перевірок з урахуванням пункту 7 розділу II цієї Інструкції, є плановими і не можуть перевищувати 10 робочих днів.
3. Контрольні перевірки за результатами цільових перевірок здійснюються відповідно до графіка контрольних перевірок, який складається за висновками та пропозиціями, викладеними в актах цільових перевірок, і не можуть перевищувати 5 робочих днів.
4. Під час контрольної перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність яких стала підставою для здійснення контрольної перевірки.
5. Акт контрольної перевірки, крім питань, наведених у абзаці третьому пункту 17 розділу II цієї Інструкції, має містити висновки щодо результатів усунення недоліків, виявлених під час комплексної або цільової перевірки.
VI. Основні напрями перевірок діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування
1. Діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо виконання вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту перевіряється з урахуванням вимог Кодексу та інших нормативно-правових актів за основними напрямами та питаннями, наведеними у відомості перевірки діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (у межах їх повноважень) (додаток 2) та розділі VII цієї Інструкції.
2. Діяльність місцевих державних адміністрацій щодо організації ними роботи з виконання вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій перевіряється з урахуванням вимог Кодексу, Положення про ЄДСЦЗ та інших нормативно-правових актів за основними напрямами та питаннями, наведеними у відомості перевірки діяльності місцевих державних адміністрацій та інших державних органів влади (додаток 3) та розділі VII цієї Інструкції.
3. Діяльність та організація роботи органів місцевого самоврядування з виконання вимог Кодексу, інших законодавчих та нормативно-правових актів щодо вжиття ними заходів захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій перевіряються за основними напрямами та питаннями, наведеними в відомості перевірки діяльності органів місцевого самоврядування (додаток 4).
VII. Основні напрями перевірок діяльності функціональних і територіальних підсистем ЄДСЦЗ, порядку виконання ними завдань та організації взаємодії
1. Під час комплексних перевірок, або проведення спеціальних навчань, або командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту у режимі повсякденного функціонування ЄДСЦЗ перевіряються питання щодо:
1) забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;
2) забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту, наявність чинних законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань цивільного захисту та знання їх вимог керівниками об'єктів;
3) здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;
4) розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
5) здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;
6) забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням з урахуванням необхідності утворення та стану готовності утворених:
оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб центральних органів виконавчої влади;
оперативно-чергових служб на пунктах управління міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, обласних та Київської міської держадміністрацій, органів місцевого самоврядування;
оперативно-чергових (чергових, диспетчерських) служб територіальних органів центральних органів виконавчої влади;
чергових служб райдержадміністрацій та виконавчих органів міських рад;
об’єктових чергових (диспетчерських) служб підприємств, установ та організацій;
7) організації підготовки фахівців цивільного захисту, підготовки керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
8) створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
9) організації та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;
10) підтримання в готовності автоматизованих систем централізованого оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій.
2. Під час проведення спеціальних навчань або командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту перевіряються заходи, що плануються на випадок переведення функціональних і територіальних підсистем ЄДСЦЗ на режим підвищеної готовності, а саме:
1) оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в можливій зоні надзвичайної ситуації;
2) формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
3) посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на потенційно небезпечних об’єктах, території об’єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
4) уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
5) уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
6) приведення в готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення в разі потреби додаткових сил і засобів.
3. Під час проведення спеціальних навчань або командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту перевіряються заходи, що плануються на випадок переведення функціональних і територіальних підсистем ЄДСЦЗ на режим надзвичайної ситуації, а саме:
1) здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;
2) призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення в разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;
3) визначення зони надзвичайної ситуації;
4) здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
5) організації робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
6) організації та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
7) організації та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
8) організації і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
9) здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;
10) інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.
4. Під час проведення спеціальних навчань або командно-штабних навчань з органами управління та силами цивільного захисту перевіряється планування заходів, визначених Законом України "Про правовий режим надзвичайного стану", що плануються на випадок переведення функціональних і територіальних підсистем ЄДСЦЗ на режим надзвичайного стану.
VIII. Порядок оцінювання діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту
1. Оцінювання діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту здійснюється з урахуванням розділів VI і VII цієї Інструкції.
2. Стан виконання заходів апаратом міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, місцевої державної адміністрації оцінюється з урахуванням відомості перевірки діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (у межах їх повноважень) або відомості перевірки діяльності місцевих державних адміністрацій та інших державних органів влади як:
"добре", якщо заходи, визначені у відповідних додатках 2 або 3 до цієї Інструкції, виконуються без зауважень або зауваження охоплюють не більше ніж 40 відсотків зазначених заходів;
"задовільно", якщо заходи, визначені в додатках 2 або 3 до цієї Інструкції, виконуються, при цьому зауваження охоплюють більше ніж 40 відсотків або є не більше ніж 10 відсотків заходів, які не виконуються, при цьому зауваження охоплюють не більше ніж 30 відсотків інших заходів;
"незадовільно", якщо не виконуються умови оцінки "задовільно".
3. Діяльність органів місцевого самоврядування щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту оцінюється з урахуванням виконання заходів, наведених у відомості перевірки діяльності органів місцевого самоврядування, як:
"відповідає вимогам", якщо заходи, визначені в додатку 4 до цієї Інструкції, виконуються без зауважень, або зауваження охоплюють не більше ніж 40 відсотків зазначених заходів;
"обмежено відповідає вимогам", якщо зауваження охоплюють більше ніж 40 відсотків заходів, визначених у додатку 4 до Інструкції, або не більше ніж 10 відсотків заходів, визначених у додатку 4 до Інструкції, не виконуються, при цьому зауваження охоплюють не більше ніж 30 відсотків заходів;
"не відповідає вимогам", якщо не виконуються умови оцінки "обмежено відповідає вимогам".
4. Оцінювання діяльності функціональних і територіальних підсистем ЄДСЦЗ, порядку виконання ними завдань та організації взаємодії здійснюється з урахуванням стану виконання заходів, наведених у пунктах 1-4 розділу VII цієї Інструкції, а саме:
1) стан виконання заходів, наведених у пункті 1 розділу VII, оцінюється як:
"добре", якщо заходи, визначені в пункті 1 розділу VII, виконуються в повному обсязі або є зауваження не більше ніж в одному з підпунктів 2, 4, 7, 9 пункту 1 розділу VII;
"задовільно", якщо:
є зауваження більше ніж в одному з підпунктів 2, 4, 7, 9 пункту 1 розділу VII, а в інших підпунктах зауваження відсутні;
або є окремі зауваження хоча б в одному з підпунктів 1, 3, 5, 6, 8, 10 пункту 1 розділу VII, при цьому в інших підпунктах зауваження відсутні;
або не виконуються заходи, визначені в одному з підпунктів 4, 7, 9 пункту 1 розділу VII, при цьому в інших підпунктах зауваження відсутні;
"незадовільно", якщо не виконуються умови для оцінки "задовільно";
2) стан виконання заходів, наведених у пункті 2 розділу VII, оцінюється як:
"добре", якщо заходи, визначені в пункті 2 розділу VII, виконуються в повному обсязі або є окремі зауваження в підпункті 3 пункту 2 розділу VII;
"задовільно", якщо:
є окремі зауваження хоча б в одному з підпунктів 1, 2, 4, 5, 6 пункту 2 розділу VII, при цьому в інших підпунктах пункту 2 розділу VII зауваження відсутні;
або не виконуються заходи, визначені в підпункті 3 пункту 2 розділу VII, при цьому в інших підпунктах пункту 2 розділу VII зауваження відсутні;
"незадовільно", якщо не виконуються умови для оцінки "задовільно";
3) стан виконання заходів, наведених у пункті 3 розділу VII, оцінюється як:
"добре", якщо заходи, визначені в пункті 3 розділу VII, виконуються або є окремі зауваження в одному з підпунктів пункту 3 розділу VII;
"задовільно", якщо:
є окремі зауваження хоча б в двох підпунктах пункту 3 розділу VII, а в інших підпунктах пункту 3 розділу VII зауваження відсутні;
або не виконуються заходи, визначені в підпункті 3 пункту 3 розділу VII, при цьому в інших підпунктах пункту 3 розділу VII зауваження відсутні;
"незадовільно", якщо не виконуються умови для оцінки "задовільно";
4) стан виконання заходів, визначених у пункті 4 розділу VII, оцінюється як:
"виконується", якщо керівники об’єктів перевірки та їх заступники знають особливості виконання вимог Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану" і вживають заходів щодо його виконання;
"не виконується", якщо керівники об’єктів перевірки або їх заступники не знають особливості виконання вимог Закону України "Про правовий режим надзвичайного стану" і/або не вживають заходів щодо його виконання;
5) діяльність функціональної або територіальної підсистеми ЄДСЦЗ та їх ланок оцінюється з урахуванням оцінок, визначених відповідно до підпунктів 1-4 пункту 4 розділу VIII цієї Інструкції:
"відповідає вимогам", якщо виконання заходів, визначених у підпункті 1 пункту 4 розділу VIII оцінено "добре", у підпунктах 2 і 3 пункту 4 розділу VIII - не нижче "задовільно", у підпункті 4 пункту 4 розділу VIII - "виконується";
"обмежено відповідає вимогам", якщо виконання заходів , визначених у підпунктах 1, 2 і 3 пункту 4 розділу VIII оцінено "задовільно", а у підпункті 4 пункту 4 розділу VIII - "виконується";
"не відповідає вимогам", якщо не виконуються умови оцінки "обмежено відповідає вимогам".
5. Загальна оцінка діяльності міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту визначається відповідно до таблиці визначення загальної оцінки діяльності міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту (додаток 5).
6. Загальна оцінка діяльності обласної або Київської міської державних адміністрацій щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту визначається з урахуванням оцінок, отриманих всіма перевіреними адміністративно-територіальними одиницями, що входять до складу відповідної області або міста Києва, відповідно до таблиці визначення оцінки адміністративно-територіальних одиниць, що перевірялись в областях та місті Києві (додаток 6), і:
"відповідає вимогам", якщо 90 відсотків перевірених адміністративно-територіальних одиниць в області або місті Києві відповідно до додатку 6 до цієї Інструкції оцінюються як "готовий до виконання завдань";
"обмежено відповідає вимогам", якщо не менше 20 відсотків перевірених адміністративно-територіальних одиниць в області або місті Києві відповідно до додатку 6 до цієї Інструкції мають загальну оцінку "готовий до виконання завдань", менше 10 відсотків - "не готовий до виконання завдань", а інші - "обмежено готовий до виконання завдань", або якщо не менше 90 відсотків перевірених адміністративно-територіальних одиниць в області або місті Києві відповідно до додатку 6 до цієї Інструкції мають загальну оцінку "готовий до виконання завдань", а інші - "не готовий до виконання завдань", або якщо 100 відсотків перевірених адміністративно-територіальних одиниць в області або місті Києві відповідно до додатку 6 до цієї Інструкції мають загальну оцінку "обмежено готовий до виконання завдань";
"не відповідає вимогам", якщо не виконуються умови оцінки "задовільно".
Директор Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС | В.Є. Боднар |
Додаток 1
до Інструкції з організації перевірок
діяльності міністерств та інших
центральних органів виконавчої влади,
місцевих державних адміністрацій
та органів місцевого самоврядування
щодо виконання вимог законів
та інших нормативно-правових актів
з питань техногенної та пожежної
безпеки, цивільного захисту
(пункт 10 розділу ІІІ)
ЗРАЗОК
ВІДОМІСТЬ
оцінки об’єктів перевірки
Херсонська область
(найменування об’єкта перевірки)
15-30 квітня 2016 року
(дата перевірки)
Пояснення:
ВВ - відповідає вимогам
ОВВ - обмежено відповідає вимогам
НВВ - не відповідає вимогам
Додаток 2
до Інструкції з організації перевірок
діяльності міністерств та інших
центральних органів виконавчої влади,
місцевих державних адміністрацій
та органів місцевого самоврядування
щодо виконання вимог законів
та інших нормативно-правових актів
з питань техногенної та пожежної
безпеки, цивільного захисту
(пункт 1 розділу VІ)
ВІДОМІСТЬ
перевірки діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади (у межах їх повноважень)
№ з/п | Питання перевірки | Критерій оцінки | |
є зауваження | немає зауважень | ||
I. Планування діяльності єдиної державної системи цивільного захисту та організація роботи з виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб | |||
1 | Створення та забезпечення виконання завдань цивільного захисту створеними ними функціональними підсистемами з урахуванням відповідних режимів функціонування ЄДСЦЗ | ||
2 | Розроблення (уточнення) положень про функціональні підсистеми та їх ланки, інших нормативно-правових актів, необхідних для функціонування функціональних підсистем | ||
3 | Розроблення (уточнення) положень про галузеві спеціалізовані служби цивільного захисту | ||
4 | Розроблення (уточнення) положень про об'єктові формування цивільного захисту на суб'єктах господарювання, що належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади | ||
5 | Розроблення (уточнення) плану реагування на надзвичайні ситуації | ||
6 | Розроблення (уточнення) планів локалізації і ліквідації аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади | ||
7 | Розроблення (уточнення) планів цивільного захисту на особливий період | ||
8 | Розроблення (уточнення) та стан виконання плану основних заходів цивільного захисту на відповідний рік | ||
9 | Розроблення (уточнення) планів взаємодії суб’єктів забезпечення цивільного захисту під час функціонування ЄДСЦЗ у відповідному режимі | ||
10 | Розроблення та виконання планів проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
11 | Розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування національної економіки в особливий період, зокрема суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади | ||
12 | Розроблення та забезпечення реалізації галузевих програм, зокрема спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки | ||
13 | Ужиття заходів щодо подання даних до Державного реєстру потенційно небезпечних об’єктів | ||
II. Організація оповіщення та інформування керівного складу про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій | |||
14 | Упровадження заходів щодо оповіщення та інформування керівного складу про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій | ||
III. Стан інженерного захисту територій, укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту | |||
15 | Визначення за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, місцевими державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування загальної потреби в захисних спорудах цивільного захисту для суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління | ||
16 | Організація здійснення заходів щодо створення, утримання та використання фонду захисних споруд цивільного захисту суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління | ||
17 | Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери їх управління, та захисних споруд цивільного захисту державної власності, що перебувають на балансі суб’єктів господарювання приватної форми власності | ||
18 | Організація проведення технічної інвентаризації фонду захисних споруд цивільного захисту підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади | ||
19 | Розроблення та включення вимог інженерно-технічних заходів цивільного захисту до проектної документації | ||
20 | Урахування можливих проявів небезпечних геологічних, гідрогеологічних та метеорологічних явищ і процесів та негативних наслідків аварій під час розроблення генеральних планів населених пунктів | ||
21 | Забезпечення інженерного захисту територій, у тому числі будівництво протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протилавинних, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення, їх утримання у функціональному стані | ||
22 | Обстеження будівель, споруд, інженерних мереж і транспортних комунікацій, розроблення та здійснення заходів щодо їх безпечної експлуатації | ||
23 | Знання працівниками порядку укриття в захисних спорудах цивільного захисту | ||
IV. Організація заходів з евакуації | |||
24 | Розроблення плану розміщення виробничих потужностей підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у небезпечних районах | ||
25 | Стан підготовки районів з розміщення виробничих потужностей підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у небезпечних районах | ||
V. Організація радіаційного і хімічного захисту населення і територій | |||
26 | Забезпечення працівників, формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю | ||
27 | Пристосування відповідних об’єктів для проведення санітарної обробки працівників та населення та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
VI. Стан організації медичного, біологічного та психологічного захисту, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення | |||
28 | Стан готовності щодо забезпечення медичного та біологічного захисту працівників центрального органу виконавчої влади в разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
29 | Забезпечення медичного захисту населення: | ||
а | організація та планування щодо надання медичної допомоги постраждалим унаслідок надзвичайних ситуацій, рятувальникам та іншим особам, які залучалися до виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, гасіння пожеж | ||
б | стан планування і використання сил та засобів закладів охорони здоров’я незалежно від форми власності | ||
в | наявність порядку щодо забезпечення своєчасного застосування профілактичних медичних препаратів та своєчасне проведення санітарно-протиепідемічних заходів | ||
г | здійснення контролю за якістю та безпекою харчових продуктів і продовольчої сировини, питної води та джерелами водопостачання | ||
ґ | завчасне створення і підготовка спеціальних медичних формувань | ||
д | ужиття заходів щодо забезпечення утворення в умовах надзвичайних ситуацій необхідної кількості додаткових тимчасових мобільних медичних підрозділів або залучення додаткових закладів охорони здоров’я | ||
е | стан накопичення медичного та спеціального майна і техніки | ||
є | стан підготовки та перепідготовки медичних працівників з надання екстреної медичної допомоги | ||
ж | вжиття заходів щодо навчання населення способам надання домедичної допомоги та правилам дотримання особистої гігієни | ||
з | здійснення заходів з метою недопущення негативного впливу на здоров’я населення шкідливих факторів навколишнього природного середовища та наслідків надзвичайних ситуацій, а також умов для виникнення і поширення інфекційних захворювань | ||
и | стан планування щодо здійснення санітарної охорони територій та суб’єктів господарювання в зоні надзвичайної ситуації | ||
і | проведення моніторингу стану навколишнього природного середовища, санітарно-гігієнічної та епідемічної ситуації | ||
ї | здійснення інших заходів, пов’язаних з медичним захистом населення, залежно від ситуації, що склалася | ||
30 | Забезпечення біологічного захисту | ||
а | організація заходів щодо своєчасного виявлення чинників та осередку біологічного зараження, його локалізації і ліквідації | ||
б | прогнозування масштабів і наслідків біологічного зараження, розроблення та запровадження своєчасних протиепідемічних, профілактичних, протиепізоотичних, протиепіфітотичних і лікувальних заходів | ||
в | заходи щодо проведення екстреної неспецифічної та специфічної профілактики біологічного зараження населення | ||
г | своєчасне застосування засобів індивідуального та колективного захисту | ||
ґ | запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів, обсервації та карантину | ||
д | здійснення дезінфекційних заходів в осередку зараження, знезараження суб’єктів господарювання, тварин та санітарної обробки населення | ||
е | надання екстреної медичної допомоги ураженим біологічними патогенними агентами | ||
є | установлення протиепідемічного, протиепізоотичного та протиепіфітотичного режимів та їх дотримання суб’єктами господарювання, закладами охорони здоров’я та населенням | ||
31 | Забезпечення психологічного захисту населення: | ||
а | планування діяльності, пов’язаної з психологічним захистом | ||
б | своєчасне застосування ліцензованих та дозволених до застосування в Україні інформаційних, психопрофілактичних і психокорекційних методів впливу на особистість | ||
в | виявлення за допомогою психологічних методів чинників, які сприяють виникненню соціально-психологічної напруженості | ||
г | використання сучасних психологічних технологій для нейтралізації негативного впливу чинників надзвичайних ситуацій на населення | ||
ґ | здійснення інших заходів психологічного захисту залежно від ситуації, що склалася | ||
VII. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення заходів цивільного захисту. Створення, збереження і раціональне використання матеріальних резервів, необхідних для ліквідації надзвичайних ситуацій | |||
32 | Організація роботи з питань створення, збереження і використання матеріальних резервів, визначення відповідальних осіб | ||
33 | Визначення центральними органами виконавчої влади номенклатури резерву із належними обґрунтуваннями, здійснена робота щодо погодження та затвердження номенклатури, відповідність у переліку номенклатури матеріальних цінностей, що відповідають характеру та масштабам можливих надзвичайних ситуацій | ||
34 | Наявність фактично створених обсягів матеріальних резервів | ||
35 | Здійснення заходів щодо поповнення резервів, розроблення річних графіків накопичення резервів, сплановані заходи щодо поповнення резервів у програмах і заходах з виконання повноважень центральними органами виконавчої влади | ||
36 | Визначення місць зберігання матеріальних резервів, стан їх утримання, відповідність складських приміщень умовам, що забезпечують їх цілісність та якість | ||
37 | Наявність сертифікатів відповідності матеріальних зцінностей | ||
38 | Ведення обліку і контролю наявних матеріальних резервів, перевірка їх наявності, якості, умов зберігання, готовності до використання матеріальних цінностей за призначенням | ||
39 | Надання звітності до ДСНС України відповідно до Табеля термінових та строкових донесень | ||
40 | Планування резервного фонду бюджету (обсяги резервного фонду) | ||
41 | Ужиття заходів щодо фінансового та матеріально-технічного забезпечення заходів цивільного захисту | ||
VIII. Організація робіт з попередження та реагування на надзвичайні ситуації, підвищення сталого функціонування об'єктів в умовах надзвичайних ситуацій | |||
42 | Наявність документів щодо порядку залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації та планів взаємодії органів управління та сил цивільного захисту в разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
43 | Наявність розроблених заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування національної економіки в особливий період, зокрема суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, та стан їх здійснення | ||
44 | Наявність та стан виконання державних цільових програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, зменшення можливих матеріальних втрат | ||
45 | Стан прогнозування і оцінки соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах | ||
IX. Ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій | |||
46 | Наявність документів, необхідних для координації робіт з ліквідації конкретної надзвичайної ситуації та її наслідків | ||
47 | Наявність документів щодо можливості утворення спеціальних комісій з ліквідації надзвичайної ситуації | ||
48 | Наявність документів щодо можливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організації життєзабезпечення постраждалого населення | ||
49 | Наявність документів щодо можливості залучення сил цивільного захисту (у тому числі за погодженням з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту) до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, гуманітарних операцій за межами України | ||
50 | Відповідність реального порядку залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій планам реагування на надзвичайні ситуації планам взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій | ||
51 | Наявність документів щодо забезпечення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, заходів і робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
52 | Наявність документів щодо можливості організації санітарної обробки працівників та спеціальної обробки одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження | ||
X. Створення аварійно-рятувальних служб та керівництво ними | |||
53 | Наявність нормативних, розпорядчих та інших документів стосовно створення аварійно-рятувальних служб | ||
54 | Організація керівництва створеними аварійно-рятувальними службами, суб’єктами господарювання, основна діяльність яких спрямована або може бути спрямована на виконання завдань із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, спеціалізованими службами цивільного захисту, забезпечення їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням | ||
55 | Матеріальне та фінансове забезпечення виконання аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, заходів і робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
XI. Атестація аварійно-рятувальних служб, служб медицини катастроф, рятувальників та видача їм свідоцтва про атестацію | |||
56 | Забезпечення атестації аварійно-рятувальних служб, утворених центральним органом виконавчої влади, та рятувальників, наявність підтверджених свідоцтв про їх атестацію та книжок рятувальників | ||
57 | Забезпечення сертифікації водолазних підрозділів спеціальних аварійно-рятувальних служб | ||
58 | Відповідність кількості атестованих аварійно-рятувальних служб, утворених центральним органом виконавчої влади, унесених до реєстру аварійно-рятувальних служб | ||
XII. Пункти управління і центри управління в надзвичайних ситуаціях | |||
59 | Наявність наказу про створення оперативно-чергової служби пункту управління або центру управління в надзвичайних ситуаціях | ||
60 | Наявність обладнаних пунктів управління в надзвичайних ситуаціях та документів щодо їх роботи або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
61 | Наявність центрів управління в надзвичайних ситуаціях та документів щодо їх роботи або обґрунтованих підстав щодо відсутності необхідності в їх обладнанні | ||
62 | Наявність та якість розроблення посадових інструкцій персоналу робочої зміни | ||
63 | Наявність та якість розроблення алгоритму оперативного чергового в разі отримання інформації про виникнення надзвичайної ситуації | ||
64 | Наявність нормативної документації щодо взаємоінформування в разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації | ||
65 | Стан обладнання робочих місць персоналу пунктів (центрів) управління в надзвичайних ситуаціях (ліній телефонного та факсимільного зв’язку, Інтернету, засобів резервного електроживлення) | ||
66 | Наявність та стан ведення документів щодо організації та проведення занять (навчань) з персоналом оперативно-чергової служби | ||
67 | Уміння персоналу оперативно-чергової служби виконувати покладені на нього завдання | ||
XIII. Заходи щодо визначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
68 | Наявність документів щодо можливості призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залежно від рівня надзвичайної ситуації | ||
69 | Наявність зразків документів щодо діяльності керівника робіт під час проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
70 | Наявність відповідних рішень (розпоряджень) керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, стан їх оформлення та реєстрації (за результатами надзвичайних ситуацій, що сталися в минулому) | ||
71 | Наявність звітів про прийняті рішення і перебіг подій під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
XIV. Штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | |||
72 | Наявність документів (рішень) щодо утворення штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
73 | Наявність списку осіб, які можуть включатися до складу штабу з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, та доведення його до виконавців | ||
74 | Перелік центрів управління у надзвичайних ситуаціях, з якими може здійснювати взаємодію штаб з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
75 | Наявність визначених завдань, функцій та порядку діяльності штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
76 | Наявність розроблених зразків оперативно-технічної і звітної документації для штабу з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації | ||
XV. Підготовка керівного складу та фахівців з питань цивільного захисту | |||
77 | Стан організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту та рятувальників професійних аварійно-рятувальних служб та відповідність такої організації вимогам глави 18 Кодексу цивільного захисту України. Наявність навчальних та звітних документів | ||
78 | Стан організації та проведення професійної підготовки, підвищення кваліфікації працівників професійних аварійно-рятувальних служб | ||
79 | Стан забезпечення навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, а також суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління. Наявність навчальних та звітних документів | ||
XVI. Підготовка до дій за призначенням органів управління та аварійно-рятувальних служб | |||
80 | Наявність документів (планів, розпоряджень, навчальних програм тощо) щодо здійснення підготовки органів управління та аварійно-рятувальних служб до дій за призначенням під час проведення командно-штабних (штабних) та інших навчань і тренувань з питань цивільного захисту (спеціальних, показових, експериментальних навчань і тренувань) | ||
81 | Відповідність питань періодичності та тривалості підготовки органів управління та аварійно-рятувальних служб вимогам глави 19 Кодексу цивільного захисту України та Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443 | ||
82 | Наявність результатів оцінки стану готовності органів управління та аварійно-рятувальних служб до виконання завдань цивільного захисту в мирний час і особливий період, інших звітних документів стосовно проведених заходів | ||
XVII. Діяльність із забезпечення техногенної безпеки, виконання вимог техногенної безпеки | |||
83 | Розроблення та здійснення комплексу заходів, спрямованих на поліпшення техногенної та пожежної безпеки суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, з урахуванням джерел небезпеки виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру, наведених у статті 50 Кодексу цивільного захисту України | ||
84 | Здійснення методичного керівництва суб’єктами господарювання, що належать до сфери їх управління, стосовно виконання ними вимог техногенної та пожежної безпеки, а також контролю за виконанням зазначених вимог | ||
85 | Забезпечення реалізації вимог техногенної безпеки на потенційно небезпечних об’єктах, об’єктах підвищеної небезпеки та інших суб’єктах господарювання, що належать до сфери їх управління, які можуть створити загрозу виникнення аварії | ||
86 | Стан виконання актів перевірки органами державного нагляду та контролю у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки | ||
87 | Наявність вимог щодо дотримання техногенної безпеки, розроблених центральним органом виконавчої влади відповідно до компетенції на підставі Кодексу цивільного захисту та інших законів | ||
88 | Відповідність розроблених вимог щодо дотримання техногенної безпеки нормам захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя, охорони навколишнього природного середовища, екологічної, пожежної та промислової безпеки, охорони праці, будівництва, а також вимогам національних стандартів | ||
89 | Урахування вимог щодо дотримання техногенної безпеки у відповідних статутах або положеннях стосовно виробничої, експлуатаційної та іншої діяльності відповідних посадових осіб і працівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери центрального органу виконавчої влади | ||
XVIII. Страхування | |||
90 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового захисту майнових інтересів підпорядкованих територіальних органів та підприємств, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, від шкоди, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій або проведення робіт із запобігання чи ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій | ||
91 | Організаційні заходи щодо забезпечення страхового відшкодування підприємствами, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, шкоди, яка може бути заподіяна третім особам або їхньому майну, а також іншим юридичним особам унаслідок надзвичайної ситуації, що може виникнути на такому об’єкті | ||
XIX. Автоматизована система раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення | |||
92 | Ужиття заходів щодо організації створення автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення на об’єктах підвищеної небезпеки, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, з урахуванням вимог статті 53 Кодексу цивільного захисту України | ||
XX. Заходи щодо забезпечення пожежної безпеки | |||
93 | Виконання вимог глави 13 Кодексу цивільного захисту України | ||
94 | Розроблення та впровадження організаційних і практичних заходів щодо забезпечення виконання нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки. Організація їх виконання | ||
95 | Реалізація заходів щодо забезпечення пожежної безпеки | ||
96 | Своєчасність розроблення відповідних наказів та прийняття розпоряджень з питань посилення пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
97 | Організація розроблення комплексних, перспективних і поточних планів забезпечення протипожежного захисту підвідомчих об'єктів з визначенням необхідної кількості матеріальних ресурсів та фінансового забезпечення | ||
98 | Ступінь реагування керівництва на інформацію органів державного нагляду у сферах пожежної та техногенної безпеки щодо посилення стану пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
99 | Створення та функціонування служби пожежної безпеки, організація її роботи, наявність відповідних положень, затверджених у встановленому порядку | ||
100 | Організація моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій | ||
101 | Організація роботи щодо здійснення обліку та аналізу пожеж, що сталися на підвідомчих об'єктах, наявність матеріалів службових розслідувань | ||
102 | Порядок здійснення контролю за станом пожежної безпеки підвідомчих об'єктів | ||
103 | Діяльність відповідальних осіб, на яких покладено забезпечення пожежної безпеки, наявність посадових інструкцій (функціональних обов’язків) цих осіб | ||
104 | Розгляд питань щодо посилення стану протипожежного захисту підвідомчих об'єктів на нарадах, семінарах. Заслуховування керівників об'єктів про неналежний стан пожежної безпеки, ужиття заходів реагування | ||
105 | Організація навчання посадових осіб і перевірка знань з питань пожежної безпеки, наявність погоджених у встановленому порядку програм навчання | ||
106 | Стан виконання заходів, запропонованих листами (довідками) та приписами органів державного нагляду і контролю у сферах пожежної та техногенної безпеки | ||
107 | Проведення комплексу заходів на підвідомчих об'єктах щодо забезпечення пожежної безпеки в умовах весняно-літнього та осінньо-зимового пожежонебезпечних періодів | ||
108 | Організація роботи пожежно-технічних комісій, відомчої, добровільної пожежної охорони, їх страхування | ||
109 | Наявність переліку об'єктів, будівель, споруд, що підлягають оснащенню автоматичними установками протипожежного захисту | ||
110 | Стан виконання прийнятих рішень щодо посилення протипожежного захисту підпорядкованих об'єктів | ||
111 | Здійснення вибіркових перевірок стану організації роботи на об’єктах щодо забезпечення пожежної безпеки | ||
XXI. Державна, відомча, місцева, добровільна пожежна охорона | |||
112 | Наявність документів, що визначають створення та організацію роботи служб пожежної безпеки на об’єктах Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної спеціальної служби транспорту, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах організації спеціального зв’язку та захисту інформації, центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері захисту державного кордону та охорони суверенних прав України в її виключній (морській) економічній зоні, центрального органу виконавчої влади, інших органів державної влади, стан та ефективність здійснення ними контролю за виконанням правил пожежної безпеки на цих об’єктах | ||
XXII. Особливості міжсезонної готовності до реагування на надзвичайні ситуації | |||
113 | Ужиття заходів щодо підготовки до осінньо-зимового періоду | ||
114 | Ужиття заходів щодо підготовки до весняно-літнього періоду | ||
115 | Ужиття заходів щодо підготовки до пропуску паводку | ||
116 | Ужиття заходів щодо підготовки до забезпечення пожежної безпеки лісів | ||
117 | Забезпечення пожежної безпеки під час збору врожаю |