• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва  | Рішення від 14.05.2010 № 360
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
  • Тип: Рішення
  • Дата: 14.05.2010
  • Номер: 360
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
  • Тип: Рішення
  • Дата: 14.05.2010
  • Номер: 360
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
14.05.2010 N 360
Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у відповідності до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянув проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій" /далі - проект постанови/ та документи, що додаються до проекту, надані на погодження листом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 13.04.2010 N 01-4303/37.
Представлений проект постанови вже розглядався Держкомпідприємництвом на предмет погодження відповідно до листа МНС від 26.11.2009 N 01-15212/37-1.
Проте за результатами його розгляду, Комітетом прийнято рішення від 13.02.2010 N 125 про відмову в погодженні проекту регуляторного акта як такого, що не відповідає вимогам статті 5 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Оскільки розробником не враховані зауваження, викладені у вказаному рішенні про відмову в погодженні, а також не надано відповідного обґрунтування неможливості їх врахування, повторно звертаємо увагу на наступному.
Проектом постанови визначаються виконавці державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій, зокрема, технічні експерти експертно-технічних центрів цивільного захисту та техногенної безпеки.
Відповідно до статті 38 Закону України "Про правові засади цивільного захисту" державна експертиза проектів і рішень стосовно техногенної безпеки об'єктів виробничого та соціального призначення, що можуть спричинити надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і вплинути на стан захисту населення і територій від їх наслідків, організовується урядовим органом державного нагляду у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки і проводиться відповідно до закону в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2001 N 1446 "Про затвердження Положення про Державну інспекцію цивільного захисту та техногенної безпеки" державна інспекція цивільного захисту та техногенної безпеки є урядовим органом, що діє у системі МНС і є відповідальним перед Кабінетом Міністрів України, підзвітним та підконтрольним МНС.
Крім того, проведення державної експертизи, за позицією Держкомпідприємництва, є державною (адміністративною) послугою, виходячи із визначення, наведеного в постанові Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 N 737 "Про заходи щодо упорядкування державних, у тому числі адміністративних послуг" /далі - постанова КМУ N 737/.
Послуги, що надаються органами виконавчої влади, державними підприємствами, установами та організаціями в порядку виконання ними делегованих державою згідно з нормативно-правовими актами повноважень, а також послуги, що надаються іншими підприємствами, установами та організаціями, яким делеговані закріплені згідно з нормативно-правовими актами за органами виконавчої влади повноваження щодо їх надання /далі - суб'єкти/, належать до державних послуг.
Адміністративна послуга - це державна послуга, яка є результатом здійснення суб'єктом повноважень щодо прийняття згідно з нормативно-правовими актами на звернення фізичної або юридичної особи адміністративного акта, спрямованого на реалізацію та захист її прав і законних інтересів та/або на виконання особою визначених законом обов'язків (отримання дозволу (ліцензії), сертифіката, посвідчення та інших документів, реєстрація тощо).
Варто зазначити, що пунктом 5 Тимчасового порядку надання державних, у тому числі адміністративних послуг, затвердженого постановою КМУ N 737, визначено, що органи виконавчої влади можуть делегувати повноваження з надання адміністративних послуг лише бюджетним установам на підставі нормативно-правових актів.
Бюджетна установа - орган, установа чи організація, визначена Конституцією України, а також установа чи організація, створена у встановленому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування, яка повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими ( Бюджетний кодекс України) .
Отже, вказаний проект постанови потребує приведення у відповідність з урахуванням вищевикладеного.
Разом з цим, з метою вирішення питання щодо визначення виконавців робіт з проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій, необхідним є розроблення відповідного законопроекту.
Крім цього, відповідно до абзацу третього статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" для погодження до Держкомпідприємництва разом з проектом регуляторного акта подаються аналіз регуляторного впливу цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Необхідність оприлюднення проекту регуляторного акта зумовлена необхідністю додержання одного з основних принципів державної регуляторної політики - прозорості та врахування громадської думки, що передбачає відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.
Пропонуємо розробнику здійснити оприлюднення даного проекту постанови у спосіб, передбачений статтею 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Враховуючи зазначене, керуючись частиною п'ятою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
ВИРІШИВ:
відмовити в погодженні проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку проведення державної експертизи з питань техногенної безпеки проектів будівництва об'єктів, що можуть спричинити виникнення надзвичайної ситуації техногенного і природного характеру та вплинути на стан захисту населення і територій".
Голова М.Бродський