• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України щодо офіційного тлумачення положень частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України

Конституційний Суд України  | Ухвала від 25.10.2007 № 45-уп/2007
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 25.10.2007
  • Номер: 45-уп/2007
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 25.10.2007
  • Номер: 45-уп/2007
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України щодо офіційного тлумачення положень частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України
м.Київ
25 жовтня 2007 року
N 45-уп/2007
Справа N 1-19/2007

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича - доповідача,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Кабінету Міністрів України щодо офіційного тлумачення положень частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України.
Заслухавши суддю-доповідача Ткачука П.М. та розглянувши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Кабінет Міністрів України звернувся з клопотанням дати офіційне тлумачення положень частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України і відповісти на такі питання:
"1) що розуміється в Конституції України під поняттям (видання) Президентом України акта;
2) як співвідносяться у часі в розумінні Конституції України видання акта Президента України, скріплення його підписами Прем'єр-міністра і міністра, відповідального за акт та його виконання, і набрання ним чинності;
3) чи означає норма, передбачена частиною четвертою статті 106 Конституції України, те, що Прем'єр-міністр і міністр, відповідальний за акт та його виконання, зобов'язані скріпити акт Президента України підписами;
4) чи відповідатимуть Конституції України видані в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21, 23 частини першої статті 106 Конституції України, акти Президента України без їх скріплення підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання".
2. 12 грудня 2006 року Друга колегія суддів Конституційного Суду України відкрила конституційне провадження у цій справі.
3. Вирішуючи питання щодо офіційного тлумачення зазначених положень Конституції України, Конституційний Суд України виходить з такого.
Відповідно до частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України, а ті з них, що видані ним в межах повноважень, передбачених пунктами 5, 18, 21, 23 частини першої цієї статті, скріплюються підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання.
Згідно з частиною першою статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України.
Під час розгляду справи Конституційним Судом України 2 лютого 2007 року набрав чинності Закон України "Про Кабінет Міністрів України" від 21 грудня 2006 року N 514-V (Відомості Верховної Ради України, 2007 p., N 11, ст. 94) (далі - Закон).
Стаття 27 Закону регулює відносини Кабінету Міністрів України з Президентом України. Аналіз її змісту свідчить, що в окремих положеннях цієї статті містяться відповіді на порушені в конституційному поданні питання.
Ця стаття передбачає, зокрема, процедуру та строки скріплення актів Президента України підписами Прем'єр-міністра України та відповідального міністра, процедуру повернення актів Президента у випадку незгоди з відповідним актом, а також порядок оприлюднення актів Президента України, які підлягають скріпленню підписами зазначених осіб.
За таких обставин практична необхідність в офіційному тлумаченні порушених в конституційному поданні норм Конституції України відпала з набранням чинності Законом.
Відповідно до пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, є підставою для припинення конституційного провадження.
Враховуючи викладене та керуючись статтею 153 Конституції України, статтями 45, 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", параграфом 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України щодо офіційного тлумачення положень частин третьої, четвертої статті 106 Конституції України на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ