• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України | Лист, Висновок від 21.11.2013 № 3303-06/41178-12
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 21.11.2013
  • Номер: 3303-06/41178-12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
  • Тип: Лист, Висновок
  • Дата: 21.11.2013
  • Номер: 3303-06/41178-12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
21.11.2013 № 3303-06/41178-12
ПАТ "Укртрансгаз"
Кловський узвіз, 9/1, м. Київ, 01021
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України (далі - Мін'юст) 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі послуг щодо технічного випробовування й аналізування (комплекс робіт з внутрішньотрубної діагностики магістральних газопроводів) (оголошення № 135593 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 03.06.2013 № 43/1 (786/1)), проведеної публічним акціонерним товариством "Укртрансгаз" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.09.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.09.2013 № 3303-06/32034-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та сьомим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів по предмету закупівлі "Послуги щодо технічного випробовування й аналізування (Комплекс робіт з внутрішньотрубної діагностики магістральних газопроводів)" (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 28.05.2013 № 13-043.
Згідно з протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 02.07.2013 № 13-043-зм та від 12.07.2013 № 13-043-зм-2 до документації конкурсних торгів внесено зміни та продовжено строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів до 24.07.2013.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.
Пунктом 1.1 додатка № 1 документації конкурсних торгів встановлено, що при виконанні робіт необхідно дотримуватись вимог з охорони навколишнього середовища відповідно до ДСТУ ISO серії 14000, який є міжнародним стандартом, ISO 14000 для створення системи екологічного менеджменту. За своїм змістом ISO 14000 являє собою сімейство стандартів, що пов'язані з навколишнім середовищем, створених для допомоги організаціям у зведенні до мінімуму негативного впливу від діяльності підприємства на навколишнє середовище, тощо. У додатку № 1 документації конкурсних торгів Замовник не передбачив обов'язку учасників щодо розроби конкретних заходів захисту довкілля.
Як наслідок, пропозиції конкурсних торгів переможців конкурсу не містять інформації щодо таких заходів, а лише декларативне посилання на дотримання вимог ДСТУ ISO серії 14000, що практично унеможливлює контроль за проведенням відповідних робіт та дотриманням чинного законодавства України у цій сфері.
Відповідно до реєстру та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 24.07.2013 № 13-043-р до участі у процедурі закупівлі були подані наступні пропозиції конкурсних торгів:
№ п/пНазва учасникаЦіна пропозиції, грн.
1Закрытое акционерное общество "Научно производственное объединение "Спецнефтегаз" (далі - ЗАО "НПО "Спецнефтегаз")Лот № 1 - 7637500,00 дол. США
Лот № 2 - 2225000,00 дол. США
Лот № 3 - 2329500,00 дол. США
2Private Limited Liability Company "ROSEN Europe B.V." (далі - ROSEN Europe B.V.)Лот № 1 - 8206250,00 дол. США
Лот № 2 - 2167150,00 дол. США
Лот № 3 - 2009275,00 дол. США
3LIN SCAN ADVANCED PIPELINE AND TANK SERVICESЛот № 1 - 8450000,00 дол. США
Лот № 2 - 2036000,00 дол. США
Лот № 3 - 2399000,00 дол. США
Згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів від 16.08.2013 № 13-043-о до оцінки допущено пропозиції конкурсних торгів ЗАО "НПО "Спецнефтегаз" та LIN SCAN ADVANCED PIPELINE AND TANK SERVICES, а переможцями конкурсних торгів на основі критеріїв та методики оцінки, зазначених у додатку 5 документації конкурсних торгів, визначено: за лотами № 1 та № 3 - ЗАО "НПО "Спецнефтегаз"; за лотом № 2 - LIN SCAN ADVANCED PIPELINE AND TANK SERVICES, з якими укладено договори від 13.09.2013 №№ 1309000232, 1309000231 та 1309000241 відповідно.
Відповідно до частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Згідно з частиною п'ятою статті 40 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків, передбачених цією частиною цієї статті Закону.
Водночас підпункти 2 та 7.4 пункту 8 додатка № IV "Основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю" (далі - додаток IV) документації конкурсних торгів містять умови, відповідно до яких на Замовника можуть покладатись додаткові витрати, пов'язані з виконанням зобов'язань за договором закупівлі.
Разом з тим вказані договори від 13.09.2013 №№ 1309000231, 1309000232 та 1309000241 укладені з врахуванням вимог додатка IV документації конкурсних торгів, що суперечить вимогам частини п'ятої статті 40 Закону.
V. Висновок за результатами здійснення моніторингу:
За результатами розгляду матеріалів, наданих Замовником стосовно процедури закупівлі послуг щодо технічного випробовування й аналізування (комплекс робіт з внутрішньотрубної діагностики магістральних газопроводів), Мінекономрозвитку виявлено:
1. Щодо відповідності документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель:
- документація конкурсних торгів не відповідає пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
2. Щодо відповідності законодавству у сфері державних закупівель інших рішень, дій (бездіяльності) замовника, пов'язаних із здійсненням відповідної закупівлі та виконанням договору про закупівлю:
- рішення Замовника щодо укладення договорів про закупівлю послуг від 13.09.2013 №№ 1309000232, 1309000231 та 1309000241 не відповідає законодавству у сфері державних закупівель, а саме вимозі частини п'ятої статті 40 Закону.
VI. Рекомендації за результатами здійснення моніторингу:
За результатами проведеного моніторингу Мінекономрозвитку рекомендує усунути вказані порушення та не допускати їх у майбутньому.
У разі неможливості їх усунення Міністерство пропонує провести процедуру закупівлі з дотриманням законодавства у сфері державних закупівель.
VII. Додаткова інформація:
Частиною третьою статті 12 та статтею 43 Закону встановлено, що відповідальність за вибір та застосування процедур закупівлі несуть виключно службові (посадові) особи замовника - члени комітету з конкурсних торгів персонально та за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до цього Закону, зокрема, члени комітету з конкурсних торгів замовника несуть відповідальність згідно із законами України відповідно.
Пунктом 3.14 Порядку визначено, що копію висновку Мінекономрозвитку протягом двох робочих днів з дня його підписання надсилає Державній казначейській службі (обслуговуючому банку), а в разі необхідності разом з іншими матеріалами про виявлені порушення (у разі їх наявності) - до інших контролюючих та правоохоронних органів, органу оскарження.
У зв'язку з чим Мінекономрозвитку інформує Замовника про подання даних матеріалів до правоохоронних та контролюючих органів у відповідності до пункту 22 частини першої статті 8 Закону та пункту 3.14 Порядку.
Директор департаменту
державних закупівель
та державного замовлення
Міністерства економічного
розвитку і торгівлі України




А.Є. Рубан
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )