У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про передачу Мінпромполітики повноважень з управління корпоративними правами держави стосовно деяких господарських товариств"
м. Київ 7 квітня 2009 року N 18-уп/2009 | Справа N 1-10/2009 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича - доповідача,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про передачу Мінпромполітики повноважень з управління корпоративними правами держави стосовно деяких господарських товариств" від 17 жовтня 2008 року N 1335-р.
Заслухавши суддю-доповідача Ткачука П.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України Президент України Указом від 29 жовтня 2008 року N 970 "Про зупинення дії пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 року N 1335-р" зупинив дію пункту 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про передачу Мінпромполітики повноважень з управління корпоративними правами держави стосовно деяких господарських товариств" від 17 жовтня 2008 року N 1335-р (далі - Розпорядження) та звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати його таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним).
Зазначеним пунктом Розпорядження передбачено передати Міністерству промислової політики України повноваження з управління корпоративними правами держави стосовно ряду відкритих акціонерних товариств, вказаних у додатку, а саме: "Феодосійська суднобудівна компанія "Море", "Азовмаш", "Одеський припортовий завод", "Турбоатом", "Меридіан" імені С.П. Корольова, "НДІ електромеханічних приладів", "Київський завод реле та автоматики", "Київський мотоциклетний завод", "Науково-виробничий комплекс Київський завод автоматики імені Г.І. Петровського", "Завод "Маяк".
Президент України вказує, що Кабінет Міністрів України прийняв рішення про передачу повноважень з управління корпоративними правами держави без подання Фонду державного майна України, як того вимагає пункт 14 частини другої статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", чим порушив вимоги пункту 5 статті 116 Конституції України щодо того, що управління об'єктами державної власності здійснюється Кабінетом Міністрів України відповідно до закону. Крім того, на думку автора клопотання, пункт 1 Розпорядження не відповідає частині другій статті 6, частині другій статті 8, частині другій статті 19, частині третій статті 113 Конституції України.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 24 грудня 2008 року відкрила конституційне провадження у цій справі.
3. Конституційний Суд України Ухвалою від 3 лютого 2009 року визнав за доцільне розглянути справу на пленарному засіданні у формі усного слухання.
4. У період розгляду матеріалів справи на пленарному засіданні Конституційного Суду України Кабінет Міністрів України видав Розпорядження "Деякі питання управління корпоративними правами держави" від 2 квітня 2009 року N 348-р (Урядовий кур'єр, 2009 р., 7 квітня), яким скасував пункт 1 Розпорядження як нереалізований.
5. Відповідно до статті 150 Конституції України і правової позиції Конституційного Суду України (Рішення від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001) юрисдикція Конституційного Суду України поширюється на чинні нормативно-правові акти.
Отже, конституційне провадження у справі щодо відповідності пункту 1 Розпорядження Конституції України підлягає припиненню на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - через непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Виходячи з викладеного та керуючись статтями 150, 153 Конституції України, пунктом 3 статті 45, статтею 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", пунктом 1 параграфа 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про передачу Мінпромполітики повноважень з управління корпоративними правами держави стосовно деяких господарських товариств" від 17 жовтня 2008 року N 1335-р на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
( Текст взято з сайту Конституційного Суду України )