• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Касьяненка Бориса Павловича щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України

Конституційний Суд України  | Ухвала від 15.02.2012 № 4-уп/2012
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 15.02.2012
  • Номер: 4-уп/2012
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 15.02.2012
  • Номер: 4-уп/2012
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
УХВАЛА
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Касьяненка Бориса Павловича щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України
м. Київ
15 лютого 2012 року
№ 4-уп/2012
Справа № 1-6/2012
Конституційний Суд України у складі суддів:
Винокурова Сергія Маркіяновича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Гультая Михайла Мирославовича,
Запорожця Михайла Петровича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Овчаренка В’ячеслава Андрійовича - доповідача,
Пасенюка Олександра Михайловича,
Сергейчука Олега Анатолійовича,
Стрижака Андрія Андрійовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним зверненням громадянина Касьяненка Бориса Павловича щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України .
Заслухавши суддю-доповідача Овчаренка В.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Громадянин Касьяненко Б.П. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - Кодекс) в аспекті питання, що слід розуміти під повторним неприбуттям позивача у судове засідання як підставою для залишення позовної заяви без розгляду. На момент його звернення до Конституційного Суду України у пункті 4 частини першої статті 155 Кодексу зазначалося, що суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позивач повторно не прибув у попереднє судове засідання чи у судове засідання без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.
На думку суб’єкта права на конституційне звернення, необхідність в офіційному тлумаченні вказаного положення зумовлена неоднозначним його застосуванням Вищим адміністративним судом України, що призвело до порушення права автора клопотання на оскарження в суді неправомірних дій органу державної влади, гарантованого статтею 55 Конституції України . На підтвердження своїх доводів Касьяненко Б.П. додав до конституційного звернення ухвали Вищого адміністративного суду України від 9 квітня 2008 року та від 4 березня 2011 року, у яких по-різному застосовано положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу, а саме: в одному випадку повторним неприбуттям суд вважав неприбуття позивача у судове засідання два рази підряд, а в іншому - не зважав на послідовність.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 20 вересня 2011 року відкрила конституційне провадження у цій справі.
3. У процесі розгляду справи Конституційний Суд України дійшов висновку, що конституційне провадження у цій справі підлягає припиненню з огляду на таке.
Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" однією з підстав для відмови у відкритті конституційного провадження у справі є непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні (пункт 3 статті 45). Якщо підстави для відмови у відкритті конституційного провадження будуть виявлені в процесі пленарного засідання, Конституційний Суд України припиняє конституційне провадження у справі (пункт 1 § 51 Регламенту Конституційного Суду України ).
За правовою позицією Конституційного Суду України його юрисдикція поширюється лише на чинні правові акти, які згідно з Конституцією України і Законом України "Про Конституційний Суд України" він повноважний розглядати (пункт 5 мотивувальної частини Рішення від 14 листопада 2001 року № 15-рп/2001 ).
Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень адміністративного судочинства" від 17 листопада 2011 року № 4054-VI , що набрав чинності 31 грудня 2011 року (Голос України, 2011 р., 30 грудня), виключивши з пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу слова "або без повідомлення ним про причини неприбуття".
Оскільки положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу змінене і діє в іншій редакції, Конституційний Суд України вважає, що для його офіційного тлумачення немає юридичних підстав, а конституційне провадження у цій справі підлягає припиненню згідно з пунктом 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України , статтями 42, 45, 51, 52 Закону України "Про Конституційний Суд України" , пунктом 1 § 51 Регламенту Конституційного Суду України , Конституційний Суд України
ухвалив:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Касьяненка Бориса Павловича щодо офіційного тлумачення положення пункту 4 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ