• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про визнання протиправним та скасування рішення N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009

Спеціалізовані суди | Постанова від 15.09.2010 № 2а-3851/10/2670 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Постанова
  • Дата: 15.09.2010
  • Номер: 2а-3851/10/2670
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Спеціалізовані суди
  • Тип: Постанова
  • Дата: 15.09.2010
  • Номер: 2а-3851/10/2670
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
15.09.2010 N 2а-3851/10/2670
( Постанову скасовано на підставі Постанови Київського апеляційного адміністративного суду N 2а-3851/10/2670 від 25.11.2010 )
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого - судді Пащенка К.С., суддів - Клименчук Н.М., Кузьменка В.А., при секретарі судового засідання - Нижному А.В., розглянувши адміністративну справу за позовом: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Фогт Медікал Логістік", 2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Медік-О-Планет", 3. Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Фарм", до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - 1. Міністерство економіки України, 2. Відкрите акціонерне товариство "Гемопласт", 3. Закрите акціонерне товариство "Тюмень-Медіко-Сміла", про визнання протиправним та скасування рішення N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009,
В С Т А Н О В И В:
ТОВ "Фогт Медікал Логістік", ТОВ "Медік-О-Планет", ТОВ "Альянс Фарм" звернулись до суду з позовом до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) про визнання протиправним та скасування рішення N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі, натомість представники відповідача та ВАТ "Гемопласт" просили відмовити у задоволенні позову.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 15.09.2010 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 20.09.2010, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані сторонами та третіми особами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
23.07.2008 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі за результатами скарги ВАТ "Гемопласт" та ЗАТ "Тюмень-Медико-Сміла" було прийнято рішення N АД-185/2008/143-44 про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, яке 30.07.2008 було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр".
Об'єктом зазначеного розслідування було визначено товар, що описується як шприци з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні, які класифікуються за УКТЗЕД за кодом 9018 31 10 00 (далі - Товар).
Рішенням Комісії N АД-2006/2009/4402-37 від 21.07.2009 термін проведення зазначеного розслідування було продовжено на два місяці.
29.09.2009 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі було прийнято рішення "Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки", яким застосовано остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні: об'ємом 2 мл, 5 мл, 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки; об'ємом 5 мл, 10 мл походженням з Королівства Іспанія; об'ємом 10 мл походженням із Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії; об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина, про що 06.10.2009 у N 183 газети "Урядовий кур'єр" було розміщене відповідне повідомлення (далі - Рішення).
Згідно з преамбулою Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" цей Закон визначає механізм захисту національного товаровиробника від демпінгового імпорту з інших країн, митних союзів або економічних угруповань. Він регулює засади і порядок порушення та проведення антидемпінгових розслідувань і застосування антидемпінгових заходів.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" цей Закон застосовується щодо імпорту товару, який є об'єктом демпінгу, якщо такий імпорт заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Товар вважається об'єктом демпінгу, якщо в країні імпорту його експортна ціна є нижчою від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту в звичайних торговельних операціях.
Згідно з ч. 6 ст. 5 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" на засіданнях Комісії приймаються рішення: 1) про порушення антидемпінгового розслідування; 2) про позитивні або негативні висновки стосовно наявності демпінгу та методи, що дають можливість визначити демпінгову маржу; 3) про позитивні або негативні висновки щодо наявності шкоди та її розмір; 4) щодо визначення причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом та шкодою; 5) про застосування антидемпінгових заходів; 6) з інших питань в межах повноважень, передбачених цим Законом.
Відповідно до ч. 9 ст. 15 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у разі встановлення Міністерством фактів порушення або анулювання експортером взятого зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту Міністерство готує звіт з пропозиціями про застосування відповідних антидемпінгових заходів і подає його на розгляд Комісії. Комісія на своєму засіданні розглядає цей звіт і відповідно до статті 16 цього Закону простою більшістю голосів може прийняти рішення, про справляння остаточного антидемпінгового мита на підставі фактів, встановлених у процесі антидемпінгового розслідування, протягом якого були прийняті зобов'язання експортера щодо припинення демпінгового імпорту. Рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів приймається у разі, якщо: 1) за результатами антидемпінгового розслідування Комісією було остаточно встановлено факт наявності демпінгу і шкоди; 2) заінтересований експортер, за винятком випадку анулювання своїх зобов'язань, матиме можливість подати Міністерству свої коментарі, які можуть бути враховані при розгляді відповідного питання на засіданні Комісії.
З аналізу вищезазначених положень видно, що підставою для застосування антидемпінгових заходів може бути лише одночасне встановлення таких обставин:
1) факт демпінгу;
2) факт шкоди національному товаровиробнику подібного товару;
3) факт наявності причинно-наслідкового зв'язку між демпінгом та шкодою національному товаровиробнику;
4) факту відповідності національним інтересам антидемпінгових заходів.
Зі звіту Міністерства економіки України (далі - Міністерство) про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, копія якого залучена до матеріалів справи, видно, що під час проведення вказаного антидемпінгового розслідування було встановлено:
- факт демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки;
- факт істотної шкоди національному товаровиробникові;
- існування причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові;
- відповідність національним інтересам України застосування остаточних антидемпінгових заходів.
За таких умов, суд приходить до висновку про наявність у Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі відповідно до ст.ст. 2, 5, 15 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" належних правових підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки.
Судом не приймаються до уваги посилання позивача як на підстави для скасування спірного Рішення на відсутність у ньому інформації про те, якими є ціни на Товар у країнах експорту і чи є вони нижчими за ціни, якими даний товар ввозиться на митну територію України; на непропорційність прийнятого рішення внаслідок його прийняття без врахування думки всіх заінтересованих сторін; на визначення розміру антидемпінгової ставки не для окремих постачальників, а для відповідної країни експорту в цілому; а також на встановлення антидемпінгового мита для Товару, що ввозиться на митну територію України без сертифікату походження, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" Міністерство публікує у газеті повідомлення про рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, рішення про прийняття зобов'язань експортера щодо припинення демпінгового імпорту або про припинення антидемпінгових розслідувань чи антидемпінгових процедур без застосування антидемпінгових заходів. З метою дотримання вимог щодо захисту конфіденційної інформації ці рішення повинні містити перелік експортерів, якщо це можливо, або заінтересованих країн, опис товару, резюме фактів і основні висновки щодо наявності демпінгу та шкоди. Копія рішення надсилається відомим заінтересованим сторонам. Положення цієї частини застосовуються також до відповідних рішень про перегляди антидемпінгових заходів.
Таким чином, за змістом ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у повідомленні про прийняття рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, з метою дотримання вимог щодо захисту конфіденційної інформації не повинно зазначатись детальних підстав для висновку Комісії про імпорт товарів за демпінговими цінами, натомість обґрунтування такого висновку міститься у розділі 8 Звіту Міністерства економіки України про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки.
Крім того, з аналізу ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" видно, що у повідомленні про прийняття рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, повинно бути зазначено або перелік експортерів, якщо це можливо, або перелік заінтересованих країн, а відтак зазначення в оскаржуваному Рішенні переліку заінтересованих країн не може вважатись належною підставою для його скасування.
Згідно з п. 21 ст. 1 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" сторона заінтересована - будь-яка особа, яка повідомила центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики (далі - Міністерство) про свою заінтересованість в участі у антидемпінговому розслідуванні відповідно до частини дванадцятої статті 12 цього Закону та яка бере активну участь в антидемпінговому розслідуванні шляхом подання у письмовій формі доказів або іншої інформації, достатньої для цілей цього розслідування. Заінтересованими сторонами можуть бути: іноземний виробник, експортер або імпортер товару, що є об'єктом розслідування, або об'єднання (асоціація), більшість членів якого становлять іноземні виробники, експортери або імпортери товару, що є об'єктом антидемпінгового розслідування; компетентні органи країни експорту товару, що є об'єктом розслідування; національний товаровиробник, виробник або оптовий продавець подібного товару в країні імпорту; об'єднання (асоціація), більшість членів якого виробляє або продає оптом подібний товар в країні імпорту; професійна спілка, що об'єднує працівників підприємств, які виробляють або продають оптом подібний товар в країні імпорту; органи виконавчої влади в країні імпорту в межах їх компетенції.
Відповідно до змісту ч. ч. 11, 12 ст. 12 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" Міністерство подає Комісії звіт про результати проведення антидемпінгової процедури. Рішення про порушення антидемпінгового розслідування приймає Комісія за поданням Міністерства, як правило, в 30-денний строк з дня подання скарги. Таке рішення приймається на підставі доказів, що підтверджуються фактичними даними антидемпінгової процедури. У рішенні про порушення антидемпінгового розслідування Комісія доручає Міністерству: 1) терміново розпочати антидемпінгове розслідування; 2) опублікувати повідомлення про його порушення в друкованому органі Кабінету Міністрів України (далі - газета). У повідомленні про порушення антидемпінгового розслідування повинні міститися такі відомості: 1) інформація про порушення антидемпінгового розслідування; 2) визначення товару, що є об'єктом розслідування, і заінтересованих країн; 3) короткий виклад (далі - резюме) відомостей, отриманих Міністерством; 4) про те, що корисна для розслідування інформація повинна передаватися до Міністерства; 5) строки, протягом яких: інші сторони антидемпінгового розслідування можуть повідомити Міністерство про свою заінтересованість, а також письмово викласти свої коментарі щодо цього антидемпінгового розслідування та подати іншу необхідну інформацію. Зазначені коментарі та інша інформація враховуються Міністерством в ході антидемпінгового розслідування, якщо ці коментарі та інформація подаються до Міністерства в строки, встановлені у цьому повідомленні; заінтересовані сторони можуть вимагати проведення слухань у Міністерстві відповідно до частини шостої статті 13 цього Закону.
З матеріалів справи видно, що 30.07.2008 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр" повідомлення про порушення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, проте позивачі не скористались правами, передбаченими ст.ст. 1, 12 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" та не взяли участь в проведенні антидемпінгового розслідування як заінтересовані сторони. За таких умов, суд приходить до висновку, що не реалізація позивачами своїх прав на участь у проведенні антидемпінговому розслідуванні не може бути підставою для висновку про порушення Комісією обов'язку враховувати думку позивачів, як заінтересованих осіб, щодо результатів розслідування.
Крім того, згідно з ч. 8 ст. 16 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" остаточне антидемпінгове мито сплачується за ставкою та на умовах, встановлених у відповідному рішенні Комісії про застосування остаточних антидемпінгових заходів. Остаточне антидемпінгове мито сплачується незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі мита, митних зборів тощо, які, як правило, справляються при імпорті в країну імпорту товарів.
Таким чином, на виконання положень ч. 8 ст. 16 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у оскаржуваному Рішенні Комісією було визначено умови сплати остаточного антидемпінгового мита у вигляді його сплати у максимальному розмірі при ввезені на територію України Товару без сертифікату про походження.
Зважаючи на викладене, а також враховуючи, що відповідач прийняв спірне рішення N АД-216/2009/4402-37 від 29.09.2009 "Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки" в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку про відсутність належних правових підстав для скасування вказаного рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачі достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються їх позовні вимоги, суду не надали.
Натомість відповідач довів суду правомірність винесення спірного рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів.
Керуючись ст. ст. 9, 69 - 71, 94, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Фогт Медікал Логістік", Товариства з обмеженою відповідальністю "Медік-О-Планет", Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Фарм" відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185 - 187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий, суддяК.С.Пащенко
Судді:Н.М.Клименчук
В.А.Кузьменко