• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Дії платників податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Державна податкова служба України | Розяснення від 07.06.2022
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Розяснення
  • Дата: 07.06.2022
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Розяснення
  • Дата: 07.06.2022
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Головне управління ДПС у Хмельницькій області
РОЗ'ЯСНЕННЯ
від 07.06.2022 р.
Дії платників податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
Головне управління ДПС у Хмельницькій області вкотре нагадує про дії платників податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Від суб'єктів господарювання до ГУ ДПС у Хмельницькій області надходять численні запити щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі - ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) та щодо виключення платників з переліку ризикових платників податку.
Згідно п.12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, після надходження податкової накладної/розрахунку коригування до ДПС в автоматичному режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться відповідні перевірки, передбачені, зокрема, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/ коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок 1165).
Про те, що реєстрацію ПН/РК зупинено в ЄРПН, контролюючий орган повідомляє платника податку шляхом надсилання протягом операційного дня в автоматичному режимі квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п. 10 Порядку 1165).
У такій квитанції, зокрема, зазначаються:
номер та дата складення ПН/РК;
критерій (критерії) ризикової платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податків;
пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до п.4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок 520), затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Згідно п.6 Порядку 1165, комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Важливо!
Письмові пояснення і копії документів платник податку подає до контролюючого органу в електронному вигляді протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК.
Документи разом з поясненням подаються тільки в електронному вигляді. Здійснюється це через особистий кабінет платника податку або через аналогічне програмне забезпечення.
Відповідно до п.7 Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 5 Порядку, платник податку подає до ДПС України в електронній формі ("ПОВІДОМЛЕННЯ про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено") за допомогою засобів електронного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі ("ПОВІДОМЛЕННЯ про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку") засобами електронного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Звертаємо увагу!
Порядком 1165 передбачено подання таблиці даних платника ПДВ (далі - ТПП).
ТПП - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку 1165).
Вкотре наголошуємо, що платник податку подає до ДПС ТПП за встановленою формою разом з поясненням, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв'язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном (п. 23 Порядку 1165).
У разі, якщо суб'єкт господарювання дотримується вимог п.18 Порядку №1165, ТПП враховується ДПС в автоматичному режимі.
ТПП з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування ТПП, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (п. 16 Порядку 1165).
Також зазначаємо, що неподання таблиці або її неврахування Комісією жодним чином не перешкоджає здійсненню господарської діяльності. У разі неврахування таблиці даних платника податків, платник має право подати її повторно.
Зазначаємо, що подання ТПП не призводить до автоматичної реєстрації ПН/РК, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН раніше. Реєстрація таких ПН/РК можлива лише після надання відповідних пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК.