• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 16.11.2007 № в-433/11
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.11.2007
  • Номер: в-433/11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.11.2007
  • Номер: в-433/11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.11.2007 N в-433/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: звернення Прокуратури Дніпропетровської області від 03.10.2007 N 07/1-923вих07 (вх. Тендерної палати України від 12.10.2007 N 189/10-2)
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Царичанська районна державна адміністрація Дніпропетровської області.
Адреса: 51000, Дніпропетровська обл., смт Царичанка, вул. Театральна, 17.
2. Відповідальний за проведення торгів: Бутенко Тетяна Іванівна, (05690) 3-27-44.
3. Предмет закупівлі: реконструкція очисних споруд каналізації смт Царичанка.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги.
5. Джерело фінансування закупівель: кошти обласного бюджету.
6. Очікувана вартість - 3179,90 тис.грн.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 10.10.2005 р., закінчення - 16.11.2005 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Лист Прокуратури Дніпропетровської області від 03.10.2007 N 07/1 -923вих07 на 1 арк.
2. Розпорядження про затвердження складу районного тендерного комітету від 01.09.2005 р. N 315-р - 1 арк.
3. Свідоцтва про проходження членами тендерного комітету навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель - 3 арк.
4. Кошторис на 2005 рік - 1 арк.
5. Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м) за 2005 рік - 3 арк.
6. Протокол б/н від 01.09.2005 р. щодо організації проведення процедури закупівлі на виконання робіт по реконструкції каналізації смт Царичанка - 1 арк.
7. Тендерна документація на проведення відкритих торгів на закупівлю робіт по реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка - 21 арк.
8. Тендерна пропозиція виробничо-комерційного приватного підприємства "Моноліт" - 18 арк.
9. Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю впроваджувальне підприємство "Технолог ЛТД" - 11 арк.
10. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005 р. N 1 - 2 арк.
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 04.11.2005 р. N б/н - 3 арк.
12. Контракт з Виробничо-комерційним приватним підприємством "Моноліт"від 16.11.2005 р. - 3 арк.
13. Договір проведення фінансування робіт від 16.11.2005 р. N б/н з ВКПП "Моноліт" на виконання підрядних робіт - 1 арк.
14. Тристоронній договір від 18.07.2005 N 4 з ДОКПП "Облводоканал" та Дніпропетровським обласним виробничим управлінням водного господарства на виконання робіт по аналізу проектних матеріалів очисних споруд - 2 арк.
15. Тристоронній договір від 18.07.2005 N 5 з ДОКПП "Облводоканал" та ДП "Дніпропетровська обласна служба Української державної інвестиційної експертизи" на виконання робіт з експертизи робочого проекту - 2 арк.
16. Тристоронній договір від 18.08.2005 N 1371 з ДОКПП "Облводоканал" та ДП "Придніпровський експертно-технічний центр" на виконання робіт з експертизи робочого проекту - 2 арк.
17. Договір від 16.11.2005 N б/н з ДОКПП "Облводоканал" на виконання технічного, нагляду при виконанні робіт на об'єкті - 2 арк.
18. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі робіт з реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка від 16.11.2005 р. N 2 - 2 арк.
19. Копії платіжних доручень та документів, що підтверджують цільове використання коштів - 25 арк.
Завдання сформульоване таким чином: "Прокуратурою Дніпропетровської області, на виконання п. 7 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 12.07.2007 "Про заходи щодо підвищення ефективності системи закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та завдання Генеральної прокуратури України, проводиться перевірка додержання вимог законодавства в сфері державних закупівель. Просимо Вас дослідити направлені нами копії документів та надати висновок з наступних питань:
- стосовно дотримання Царичанською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" при закупівлі робіт по реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка;
- визначити суму збитків у разі недотримання замовником вимог чинного законодавства під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до розпорядження Голови Царичанської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (далі - Замовник) від 01.09.2005 р. N 315-р про затвердження складу районного тендерного комітету, на час проведення закупівель до складу тендерного комітету Замовника входило 7 осіб.
Інформація щодо складу тендерного комітету (таблиця).
NП.І.Б.Дата та N наказу
про призначення до
складу тендерного
комітету
Займана
посада в ТК
N, дата
свідоцтва чи
сертифікату
1Горбачова С.А.N 315-р від
01.09.2005 р.
голова
тендерного
комітету
СПК N 207872
від
30.11.2005 р.
2Кисличний Ю.М.N 315-р від
01.09.2005 р.
заступник
голови
тендерного
комітету
відсутнє
3Гриненко Л.П.N 315-р від
01.09.2005 р.
член
тендерного
комітету
відсутнє
4Бутенко Т.І.N 315-р від
01.09.2005 р.
секретар
тендерного
комітету
СПК N 244069
від
15.07.2005 р.
5Павлова В.М.N 315-р від
01.09.2005 р.
член
тендерного
комітету
Свідоцтво про
підвищення
кваліфікації
Національної
академії
державного
управління при
Президентові
України від
06.10.2006
6Трусов О.Ф.N 315-р від
01.09.2005 р.
член
тендерного
комітету
відсутнє
7Головков А.М.N 315-р від
01.09.2005 р.
член
тендерного
комітету
відсутнє
Положення про тендерний комітет на дослідження надано не було.
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) заступником голови тендерного комітету Кисличним Ю.М., а також членами тендерного комітету Гриненко Л.П., Трусовим О.Ф., Головковим А.М. не отримано відповідних сертифікатів чи свідоцтв про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2005 рік затверджено видатки за кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) 2143 "Реконструкція інших об'єктів" в загальній сумі 150,00 тис. гривень. Кошторис затверджено 26.09.2005 р. головою РДА Семеновим В.І.
Відповідно до звіту про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма N 4-3д, N 4-3м) за 2005 рік по КЕКВ 2143 "Реконструкція інших об'єктів" надійшло коштів в сумі 150,00 тис.грн., касові видатки дорівнюють фактичним і склали 149,750 тис.грн.
Слід зазначити, що на дослідження не надано наказу, розпорядження чи будь-якого іншого розпорядчого документа про впровадження робіт з реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка.
3. Вибір процедури закупівлі.
Тендерним комітетом Замовника, процедуру відкритих торгів обрано відповідно до вимог ст. 13, 14 Закону, про що складено протокол б/н від 01.09.2005 р. щодо організації проведення процедури закупівлі на виконання робіт по реконструкції каналізації смт Царичанка.
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі - роботи з реконструкції очисних споруд каналізації визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про заплановані відкриті торги із закупівлі робіт з реконструкції очисних споруд каналізації розміщено в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.10.2005 N 41-210 за N 14627 (буд) та розміщено в інформаційний системі в мережі Інтернет www.tender.com.ua.
В порушення вимог ст. 4-2 Закону оголошення про заплановану закупівлю розміщено в інформаційний системі в мережі Інтернет, яка не відповідає вимогам Закону.
Дата кінцевого терміну подання тендерних пропозицій - 01.11.2005 р., що складає 21 день від дати опублікування оголошення про заплановані торги.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю робіт по реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка Дніпропетровської області затверджена головою тендерного комітету від 29.09.2005 р.
Пунктом 8 тендерної документації передбачено надання учасниками торгів комерційної та технічної частин, що включають цінову інформацію, перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам.
Оцінка тендерних пропозицій проводиться за критерієм - ціна.
Очікувана вартість робіт - 3179,9 тис.грн. Термін виконання робіт: початок - листопад 2005 року.
Тендерна документація, що надана на дослідження, не відповідає вимогам ст. 21 Закону, а саме:
- в порушення вимоги ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить технічного завдання;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено дату закінчення робіт;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в жодному пункті тендерної документації не зазначено обов'язкової інформації щодо посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 01.11.2005 р. N 1 кількість отриманих тендерних пропозицій - 2, а саме:
- Виробничо-комерційне приватне підприємство "Моноліт", цінова пропозиція - 3069,293 тис.грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю впроваджувальне підприємство "Технолог ЛТД", цінова пропозиція - 3164,596 тис.грн.
У протоколі розкриття зазначено, що у тендерній пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю впроваджувальне підприємство "Технолог ЛТД" відсутні копії балансу за 2004 рік і I півріччя 2005 року та довідка податкової інспекції про відсутність податкового боргу з податків і зборів. Також зазначено, що копія ліцензії на будівельну діяльність нотаріально не завірена, тобто, надані Товариством документи не відповідали кваліфікаційним вимогам передбаченим ст. 15 Закону та вимогам тендерної документації. Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону, тендерним комітетом Замовника не було відхилено тендерну пропозицію, як таку, що не відповідала вимогам Закону та тендерної документації.
Документального підтвердження щодо оприлюднення протоколу розкриття тендерних пропозицій у мережі Інтернет на дослідження не надано.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Згідно з інформацією, викладеною в протоколі оцінки тендерних пропозицій від 04.11.2005 р. N б/н, оцінка тендерних пропозицій здійснювалася по одному критерію - "ціна".
За результатами оцінки переможцем торгів визначено виробничо-комерційне приватне підприємство "Моноліт", що запропонувало найнижчу ціну.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Письмові повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів на дослідження надані не були.
Згідно з інформацією, визначеною у звіті, дата укладання договору - 16.11.2005 р., дата опублікування оголошення про результати торгів - 05.12.2005 р. Відповідно до ч. 1 ст. 29-1 Закону, оголошення про результати проведення торгів оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет та у "Віснику державних закупівель" або в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону, оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано з порушенням терміну опублікування, а саме на 9 днів пізніше визначеного строку.
10. Укладання договору.
Між Замовником і переможцем відкритих торгів Виробничо-комерційним приватним підприємством "Моноліт" укладено контракт від 16.11.2005 р. N б/н на загальну суму 3069,293 тис.грн. За умовами контракту, Виробничо-комерційне приватне підприємство "Моноліт" зобов'язується почати виконання робіт у листопаді 2005 року. Вартість робіт, які передбачено виконати у 2005 році, складає 141,680 грн.
В порушення вимог Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668, в контракті не вказано дату завершення робіт. Вказано лише, що це залежить від фінансування, а фінансування робіт по будівництву здійснюється Замовником по мірі надходження бюджетних коштів.
Відповідно до вимог п. 17 Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668, невід'ємною частиною договору підряду в календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду. Проте, в порушення вимог зазначеної постанови та умов п. 3.2 контракту, календарний графік виконання робіт на вказаному об'єкті, не надано.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у контракті не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Також Замовником укладено договір проведення фінансування робіт від 16.11.2005 р. N б/н з ВКПП "Моноліт" на виконання підрядних робіт на суму 141,680 тис.грн.
Згідно з наданими актами виконаних підрядних робіт за листопад - грудень 2005 року Підрядником виконано роботи на загальну суму 141,680 грн., які замовником оплачено в повному обсязі (платіжне доручення від 19.12.2005 р. N 456 на суму 68 020 грн., платіжне доручення від 27.12.2005 р. на суму 73 605,22 грн.).
Крім того, Замовником укладено чотири договори з різними суб'єктами господарювання на виконання супроводжувальних робіт на загальну суму 8070,0 грн., зокрема;
Тристоронній договір від 18.07.2005 N 4 між Замовником, ДОКПП "Облводоканал" та Дніпропетровським обласним виробничим управлінням водного господарства на виконання робіт по аналізу проектних матеріалів очисних споруд на суму 287,16 грн. Кошти у сумі 287,16 грн. сплачено Дніпропетровському обласному виробничому управлінню водного господарства по платіжному дорученню від 02.08.2005 р. N 220.
Тристоронній договір від 18.07.2005 N 5 між Замовником, ДОКПП "Облводоканал" та ДП "Дніпропетровська обласна служба Української державної інвестиційної експертизи" на виконання робіт з експертизи робочого проекту на суму 4596,0 грн. Кошти у сумі 4596 грн. сплачено ДП "Дніпропетровська обласна служба Української державної інвестиційної експертизи" по платіжному дорученню від 02.08.2005 р. N 219.
Тристоронній договір від 18.08.2005 N 1371 між Замовником, ДОКПП "Облводоканал" та ДП "Придніпровський експертно-технічний центр" на виконання робіт з експертизи робочого проекту на суму 491,62 грн. Кошти у сумі 491,62 гривня сплачено ДП "Придніпровський експертно-технічний центр" по платіжному дорученню від 04.11.2005 р. N 381.
Договір від 16.11.2005 N б/н з ДОКПП "Облводоканал" на виконання технічного нагляду при виконанні робіт на об'єкті на суму 2695,22 грн. Кошти у сумі 2695,22 гривень сплачено ДОКПП "Облводоканал" по платіжному дорученню від 28.12.2005 р. N 525.
Загалом Замовником протягом 2005 року використано кошти в загальній сумі 149 750 грн, що не перевищує затверджені асигнування на 2005 рік.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника оформлено звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі робіт з реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка від 16.11.2005 р. N 2.
В порушення вимог ч. 1 ст. 17 Закону у звіті не зазначено обов'язкової інформації щодо найменування та адреси учасників, що подали тендерні пропозиції та їх кваліфікаційні пропозиції.
В порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону у звіті не викладено причини скорочення строку подання тендерних пропозицій учасників до 21 календарного дня.
Документального підтвердження щодо розміщення звіту в мережі Інтернет на дослідження не надано.
Також слід звернути увагу на той факт, що звіт складено на два дні раніше (16.11.2005 р.), ніж складено форму оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти (18.11.2005 р.).
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Прокуратурою Дніпропетровської області стосовно проведення Царичанською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області процедури закупівлі робіт з реконструкції очисних споруд каналізації смт Царичанка встановлено:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону заступником голови тендерного комітету Кисличним Ю.М., а також членами тендерного комітету Гриненко Л.П., Трусовим О.Ф., Головковим А.М. не отримано відповідних сертифікатів чи свідоцтв про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- в порушення вимог ст. 4-2 Закону оголошення про заплановану закупівлю розміщено в інформаційний системі мережі Інтернет, яка не відповідає вимогам Закону;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить технічного завдання;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено дату закінчення робіт;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в жодному пункті тендерної документації не зазначено обов'язкової інформації щодо посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ст. 15 Закону та вимог тендерної документації, тендерна пропозиція одного з учасників не відповідала кваліфікаційним вимогам визначених зазначеною статтею та вимогами тендерної документації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону тендерним комітетом Замовника не було відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю впроваджувальне підприємство "Технолог ЛТД", як таку, що не відповідала вимогам Закону та тендерної документації;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону у договорі не визначено, зокрема, істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведеної процедури закупівлі опубліковано з порушенням терміну опублікування, а саме на 9 днів пізніше визначеного строку;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону у звіті не викладено причини скорочення строку подання тендерних пропозицій учасників до 21 календарного дня;
- в порушення вимог Загальних умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2005 р. N 668, в контракті не вказано дату завершення робіт та не надано календарний графік виконання робіт на вказаному об'єкті.
Таким чином, Царичанською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області кошти обласного бюджету в сумі 149,75 тис. грн. використано з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Царичанської районної державної адміністрації Дніпропетровської області можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба