• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 13.12.2007 № в-416/12
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 13.12.2007
  • Номер: в-416/12
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 13.12.2007
  • Номер: в-416/12
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
13.12.2007 N в-416/12
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації.
Адреса: 54030, м. Миколаїв, вул. В.Морська, 42.
2. Відповідальний за проведення торгів: головний спеціаліст відділу технічного нагляду, член тендерного комітету - Мокрицький Петро Іванович. Телефон: (0512) 35-20-79.
3. Підпорядкованість: не вказано.
4. Предмет закупівлі: устаткування для фільтрування та очищення рідини.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти державного бюджету.
7. Очікувана вартість: 60 000,00 грн.
8. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 09.04.2007 р., закінчення - 09.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ від 25.04.2001 N 15 (та внесені зміни до нього - наказ від 17.07.2002 N 38, від 19.09.2003 N 66, від 30.05.2006 N 46, від 08.12.2006 N 105, від 19.01.2007 N 6) про створення тендерного комітету - 8 арк.;
2. Положення про тендерний комітет управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації з питань проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти від 25.04.2001 N 15 - 5 арк.;
3. Розпорядження від 15.01.2007 N 9-р голови Миколаївської облдержадміністрації "Про особливості фінансування у 2007 р. та виконання заходів щодо розв'язання соціальних та екологічних проблем, пов'язаних із завершенням будівництва Ташлицької ГАЕС" - 3 арк.;
4. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 16.07.2007 р. N 4 - 2 арк.;
5. Протокол засідання тендерного комітету від 19.03.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі устаткування для фільтрування та очищення рідини - 2 арк.;
6. Річний план державних закупівель на 2007 р. від 22.01.2007 - 3 арк.;
7. Повідомлення про присвоєння коду щодо оприлюднення Річного плану державних закупівель на 2007 р. в інформаційній системі в мережі Інтернет від 22.01.2007 за кодом N PIL/AJ-pn 2803/МОГ - 1 арк.;
8. Оголошення про запланову закупівлю устаткування для фільтрування та очищення рідини в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15 (86) - 1 арк.;
9. Оголошення про запланову закупівлю у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 09.04.2007 N 15 (52) - 1 арк.;
10. Повідомлення про присвоєння кодів щодо розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - 1 арк.;
11. Тендерна документація на закупівлю устаткування для очищення та фільтрування рідини від 01.03.2007 - 21 арк.;
12. Протокол щодо відміни відкритих торгів із зменшенням ціни від 24.04.2007 N 2 - 2 арк.;
13. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі устаткування для очищення та фільтрування рідини в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 р. N 28 (99) - 1 арк.;
14. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28 (65) - 1 арк.;
Завдання сформульоване наступним чином: надати висновок щодо законності та обґрунтованості проведення процедури закупівлі устаткування для фільтрування та очищення рідини Управлінням капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації.
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються:
Матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації (надалі - Замовник) створено на підставі наказу від 25.04.2001 N 15 (з урахуванням внесених змін до нього - наказ від 17.07.2002 N 38, від 19.09.2003 N 66, від 30.05.2006 N 46, від 08.12.2006 N 105, від 19.01.2007 N 6) та затверджено в складі дванадцяти осіб, в тому числі - головою тендерного комітету було призначено в.о. начальника управління - Фалько Г.І.
Тендерний комітет Замовника діє на підставі Положення про тендерний комітет управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації з питань проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке було затверджене наказом від 25.04.2001 N 15 та підписане заступником начальника управління Чоларія В.В.
Інформація про членів тендерного комітету (таблиця).
N
з/п
П.І.Б.Дата та
номер
розпорядчо-
го акта
включення
до складу
тендерного
комітету
Займана посада
в тендерному
комітеті
N, дата свідоцтва
чи сертифіката
1Фалько Г.І.наказ від
25.04.2001
N 15 (з
урахуванням
внесених
змін до
нього -
наказ від
17.07.2002
N 38, від
19.09.2003
N 66, від
30.05.2006
N 46, від
08.12.2006
N 105, від
19.01.2007
N 6)
Голова
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 235413
2Садлич О.О.- " -Заступник
голови
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 228137
3Жукова Л.В.- " -Секретар
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 228138
4Гециу О.В.- " -Член
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 235415
5Анищенко Т.В.- " -Член
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 228139
6Мокрицький П.І.- " -Член
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 228140
7Нуждов П.А.- " -Член
тендерного
комітету
від 19.01.2007
СПК N 235414
В порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (далі - Закон), шість членів тендерного комітету - Мокрицький П.І., Садлич О.О., Гециу О.В., Фалько Г.І., Жукова Л.В., Анищенко Т.В., Нуждов П.А. протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель та не отримали відповідні свідоцтва встановленого зразка.
2. Фінансування закупівель.
Кошторису на 2007 рік Замовником на дослідження надано не було, що не надало змогу визначити суму фінансування на закупівлю устаткування для фільтрування та очищення рідини, що є в складі проекту на будівництво об'єкта "Водозабезпечення с. Мартинівка Вознесенського району".
На підставі розпорядження від 15.01.2007 N 9-р голови Миколаївської облдержадміністрації "Про особливості фінансування у 2007 р. та виконання заходів щодо розв'язання соціальних та екологічних проблем, пов'язаних із завершенням будівництва Ташлицької ГАЕС" на виконання Закону України "Про місцеві державні адміністрації", розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.06.2002 N 342-р "Про затвердження проекту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС", рішення Миколаївської обласної ради від 16.01.2001 N 5 "Про першочергові заходи щодо створення умов безпечного функціонування Ташлицької ГАЕС", вищезазначений об'єкт був включений до переліку обсягів капітальних вкладень на будівництво соціальних та економічних об'єктів за програмою заходів розв'язання соціальних та екологічних проблем прилеглих до зони будівництва Ташлицької ГАЕС районів за рахунок коштів, виділених на добудову пускового комплексу на будівництво водозабезпечення с. Мартинівка Вознесенського району за розподілом видатків було затверджено кошти, в тому числі і на придбання обладнання в сумі 235,7 тис.грн.
Відповідно до інформації викладеної в Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 16.07.2007 р. N 4, очікувана вартість закупівлі становила 60 000,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету від 19.03.2007 N 1 щодо вибору процедури закупівлі устаткування для фільтрування та очищення рідини, членами тендерного комітету було вирішено проводити закупівлю у формі відкритих торгів зі зменшенням ціни, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
Згідно з Річним планом державних закупівель на 2007 р., затвердженим головою тендерного комітету Г.І.Фалько від 22.01.2007, було заплановано провести закупівлю станції обробки води у формі відкритих торгів у березні - квітні 2007 року на суму 170,0 тис.грн.
Річний план державних закупівель на 2007 р. був оприлюднений Замовником в інформаційній системі в мережі Інтернет від 22.01.2007 за кодом N PIL/AJ-рп 2803/МОГ.
Всупереч вимог Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, Замовником Річний план державних закупівель на 2007 рік складено не за встановленою формою, а саме: відсутній розділ щодо коду згідно з КПКВ; коду згідно з Державним класифікатором продукції та послуг 016-97; відповідальний підрозділ, який планується залучити до підготовки тендерної документації; термін дії договору тощо.
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі визначено тендерним комітетом Замовника як товар - устаткування для фільтрування та очищення рідини відповідно до ст. 1 Закону та згідно вимог Державного класифікатора продукції та послуг 016-97.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про запланову закупівлю устаткування для фільтрування та очищення рідини було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.04.2007 N 15 (86) за N 15065607 та у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 09.04.2007 N 15 (52) за N 3417352.
Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни в інформаційній системі в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com - за кодом DOC/YU-1111 від 30.03.2007 р.
Згідно з інформацією, викладеною в Оголошенні про запланову закупівлю устаткування для фільтрування та очищення рідини, строк подання тендерних пропозицій скорочено до 15 календарних днів та визначено кінцевий термін їх надання 24.04.2007 р.
Відповідно до інформації, викладеної в Звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів зі зменшенням ціни від 16.07.2007 р. N 4, термін подання тендерних пропозицій було скорочено в зв'язку з нагальною потребою виконання робіт в найбільш сприятливі терміни та необхідністю своєчасного введення об'єкта в експлуатацію.
При цьому, в порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону, в оголошенні не зазначено реєстраційний рахунок Замовника, який відкритий в органах Державного казначейства України.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю устаткування для очищення та фільтрування рідини затверджена від 01.03.2007 головою тендерного комітету - Гецну О.В., що суперечить вимогам наказу від 30.05.2006 N 46 "Про затвердження складу тендерного комітету щодо організації та здійснення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти", згідно яких головою тендерного комітету було призначено в.о. начальника управління Фалько Г.І.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 12 Закону керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається рішенням Замовника у вигляді відповідного розпорядчого акта та є особою, що має право на підписання договорів про закупівлю. Голова тендерного комітету організовує його роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій.
Отже, в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону, Замовником не було призначено відповідним розпорядчим актом голову тендерного комітету Гециу О.В.
У п. 6.1 тендерної документації було передбачено, що пропозиції, які подаються учасниками повинні складатися з комерційної та технічної частин.
Комерційна частина повинна включати цінову інформацію та підтвердження учасника кваліфікаційним вимогам, передбаченим Додатком 2 до тендерної документації: - право здійснення підприємницької діяльності у відповідності до свого Статуту, відсутність заборгованості за податками та зборами, інформацію про загальні відомості підприємства, копія свідоцтва про державну реєстрацію, копія довідки ЄДРПОУ, копія довідки Агентства з питань банкрутства, інформацію про включення учасника до Тематичного каталогу Тендерної палати України.
Технічна частина повинна включати повну інформацію про характеристику предмета закупівлі, інформацію про країну походження об'єкта торгів, назву виробника та назву предмета закупівлі, а також детальний опис основних технічних характеристик товару, його калькуляція.
За умовами тендерної документації Замовник проводив закупівлю устаткування для очищення та фільтрування рідини, а саме: електролізну установку ЕП-10-П200 або аналог в кількості - 3 комплекти.
Внесення учасниками тендерного забезпечення не передбачалось.
Згідно Додатка 4 до тендерної документації. оцінка тендерних пропозицій проводиться за бальною системою на основі наступних критеріїв: ціни - 70 балів, умови розрахунків - 10, строк поставки - 10. рейтинг учасника в Реєстрі учасників процедур закупівель - 10.
Тендерна документація, що надана на дослідження не відповідає вимогам статей 3-1, 3-2, 21, 26, 26-1, 28, а саме:
- в порушення вимог ст. 31 та 32 Закону у тендерній документації не визначено орган державної влади, що здійснює державний нагляд та контроль у сфері закупівель;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону технічна специфікація тендерної документації не містить вимог до якісних характеристик предмета закупівлі;
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону у тендерній документації Замовником не було передбачено надання інформації щодо розгляду оцінки тендерних пропозицій до укладання договору спеціальному уповноваженому центральному органу виконавчої влади Антимонопольному комітету України та Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 26 Закону, у п. 18.5 тендерної документації строк надання учаснику торгів копії протоколу розкриття тендерних пропозицій обчислюється з моменту отримання відповідного запиту, всупереч визначеним умовам Закону - після дня отримання відповідного запиту від учасника Замовник протягом одного робочого дня надає йому копію протоколу розкриття тендерних пропозицій;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону у тендерній документації не передбачено всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені;
Таким чином, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог Закону, та не містить всю необхідну інформацію щодо відкритості та прозорості проведення державних закупівель, не забезпечує дотримання принципів державних закупівель в частині досягнення максимальної економії та ефективного використання державних коштів, доступності інформації з питань закупівель.
Оцінка і рішення прийняті за вимогами такої тендерної документації не будуть забезпечувати об'єктивність щодо кваліфікаційних вимог учасників та визначення переможця за найкращою тендерною пропозицією і оптимальною ціною.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з Протоколом щодо відміни відкритих торгів із зменшенням ціни від 24.04.2007 N 2, тендерним комітетом Замовника було прийнято рішення про відміну відкритих торгів із зменшенням ціни на підставі ч. 1 ст. 28 Закону, у зв'язку з ненадходженням тендерних пропозицій від учасників.
Крім того, враховуючи вищевикладене, Замовником було проігноровано вимоги ч. 3 ст. 19 Закону, якими передбачено, що у разі потреби замовник має право продовжити строк подання тендерних пропозицій, але не більше ніж на 60 календарних днів.
8. Інформування про результати торгів.
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі устаткування для очищення та фільтрування рідини було розміщено в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 р. N 28 (99), за N 28183107Р та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 09.07.2007 N 28 (65), за N 6543313.
В інформаційних системах у мережі Інтернет Замовником оголошення про результати проведених відкритих торгів із зменшенням ціни було оприлюднено від 30.06.2007 за кодом TSL/OP-1756.
При цьому, відповідно до вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднюється і публікується в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону, Замовником опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше встановленого цим Законом строку на 63 календарних днів та в інформаційних системах у мережі Інтернет на 56 календарних днів.
9. Складання звітності.
Замовником складено Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 16.07.2007 N 4.
При цьому, відповідно до вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р, Звіт про результати торгів складається протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися.
Отже, в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р, Замовником Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни складено від 16.07.2007, тобто пізніше встановленого строку на 72 календарних дні.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни від 16.07.2007 N 4 був оприлюднений Замовником в інформаційній системі у мережі Інтернет від 10.07.2007 за кодом НАР/ТС-зв 1599-ГЮВ.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення управлінням капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації відкритих торгів зі зменшенням ціни із закупівлі устаткування для фільтрування та очищення рідини, встановлено, що процедура була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону, шість членів тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету не пройшли навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель та не отримали відповідні свідоцтва встановленого зразка;
- всупереч вимог Інструкції стосовно форми Річного плану діяльності тендерного комітету щодо організації та проведення процедур державних закупівель, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, Замовником Річний план державних закупівель на 2007 рік складено не за встановленою формою;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в оголошенні не зазначено реєстраційний рахунок Замовника, який відкритий в органах Державного казначейства України;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону Замовником не було призначено відповідним розпорядчим актом голову тендерного комітету Гециу О.В.
- тендерна документація, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 3-1, 3-2, 21, 26, 26-1, 28;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону Замовником опубліковано оголошення про результати відкритих торгів із зменшенням ціни в друкованих засобах масової інформації пізніше встановленого цим Законом строку на 63 календарних днів та в інформаційних системах у мережі Інтернет на 56 календарних днів;
- в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 219-р, Замовником Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни складено від 16.07.2007, тобто пізніше встановленого строку на 72 календарних дні.
Таким чином, вищезазначені порушення свідчать про неефективність діяльності тендерного комітету управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації у сфері державних закупівель, що призвело до нераціонального використання державних коштів.
Дії тендерного комітету Управління капітального будівництва Миколаївської облдержадміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба