• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 16.08.2007 № в-379/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.08.2007
  • Номер: в-379/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 16.08.2007
  • Номер: в-379/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
16.08.2007 N в-379/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Бучанська міськрада Київської області.
Адреса: 08292, Київська область, м. Буча, вул. Енергетиків, 12.
2. Відповідальний за проведення торгів: Фальковський Віктор Антонович, тел. (04497) 29-6-90.
3. Предмет закупівлі: роботи з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон).
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
5. Очікувана вартість закупівлі - 1500,00 тис.грн.
6. Джерело фінансування закупівель: Кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 19.03.2007 р.
Для розгляду на дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2007 рік - 2 арк.
2. Річний план державних закупівель на 2007 рік - 1 арк.
3. Зміни до річного плану на 2007 рік від 09.03.2007 - 1 арк.
4. Рішення про створення тендерного комітету щодо організації та здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти - 1 арк.
5. Протокол засідання тендерного комітету Бучанської міської ради щодо організації проведення процедури закупівлі від 09.03.2007 р. N 20/1 - 1 арк.
6. Свідоцтва про підвищення кваліфікації N 002125, N 002126 - 2 арк.
7. Форма оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
8. Тендерна документація на закупівлю робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) без дати затвердження - 25 арк.
9. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007 р. б/н - 3 арк.
10. Витяг з Тематичного каталогу учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Київбудсервіс" - 1 арк.
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 11.04.2007 - 2 арк.
12. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції та про результати проведення торгів - 3 арк.
13. Оголошення про результати проведення торгів зі зменшенням ціни - 1 арк.
14. Звіт про результати здійснення процедур відкритих торгів зі зменшенням ціни від 28.05.2007 N 15 - 2 арк.
15. Повідомлення про присвоєння кодів від 28.05.2007 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі Інтернет - 1 арк.
16. Договір від 18.04.2007 б/н - 3 арк.
17. Платіжне доручення від 03.04.2007 N 32 за тендерну документацію ТОВ "Будівельна компанія "Забудова комплекс" - 1 арк.
Завдання сформульоване у запиті (зверненні) таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Бучанською міськрадою Київської області з придбання робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон)".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Виконавчого комітету Бучанської міської ради (далі - Замовник) від 18.01.2007 р. N 43, на час проведення процедури закупівлі, що досліджується, до складу тендерного комітету Замовника входило 5 осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Фальковський В.А.N 43 від
18.01.2007 р.
Голова
тендерного
комітету
N 002125 від
08.01.2007 р.
2.Карпенко К.О.N 43 від
18.01.2007 р.
Заступник голови
тендерного
комітету
N 002126 від
08.01.2007 р.
3.Дзусенко Н.М.N 43 від
18.01.2007 р.
Секретар
тендерного
комітету
4.Нечипоренко Р.В.N 43 від
18.01.2007 р.
Член тендерного
комітету
5.Перехрест А.В.N 43 від
18.01.2007 р.
Член тендерного
комітету
Положення про тендерний комітет Бучанської міської ради щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, що надано на дослідження, не затверджено належним чином, а саме не зазначено номер рішення (наказу або іншого розпорядчого документа) та підпису особи, що його затверджує.
2. Фінансування закупівлі.
Кошторис на 2007 рік затверджений міським головою А.П.Федорук без зазначення дати затвердження. Кошторисом передбачено видатки за кодом економічної класифікації видатків (КЕКВ) 2143 "Реконструкція інших об'єктів" у розмірі 3400,00 тис. гривень.
Відповідно до інформації, зазначеній у звіті від 28.05.2007 N 15 про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, очікувана вартість закупівлі робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) становила 1500,00 тис. гривень.
Наданий Замовником річний план закупівель, робіт і послуг за державні кошти, складання якого передбачено вимогами Методичних рекомендацій, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 218-р, не відповідає вимогам зазначеного розпорядження. Зокрема, форма річного звіту не містить інформації щодо кодів економічної класифікації видатків, відповідального підрозділу якого планується залучити до підготовки тендерної документації та терміну дії договору.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 Закону, Замовником не оприлюднено річний план державних закупівель в інформаційній системи у мережі Інтернет (документального підтвердження Замовником на дослідження не надано).
3. Вибір процедури закупівлі.
Протоколу засідання тендерного комітету Замовника щодо вибору процедури закупівлі послуг з поточного ремонту на дослідження надано не було.
Однак тендерним комітетом Замовника процедуру відкритих торгів із зменшенням ціни обрано відповідно до вимог ст. ст. 13, 14 Закону.
4. Визначення предмету закупівлі.
Предмет закупівлі - роботи з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) визначено тендерним комітетом Замовника відповідно до вимог ст. 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Бучанською міськрадою Київської області (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 19.03.2007 N 12(83) за N 12000407;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 19.03.2007 N 12(49), оголошення N 3170349;
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом FPR/M755.
Очікувана вартість закупівлі - 1500,00 тис. гривень.
Отже, Замовником у відповідності до вимог ч. 1 ст. 4-1 та ч. 1 та ч. 3 ст. 8 Закону опубліковано та оприлюднено оголошення про заплановану закупівлю.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) затверджена головою тендерного комітету.
Вимогами тендерної документації передбачено супроводження тендерної пропозиції документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення у розмірі 10 тис.грн. та плати за тендерну документацію у сумі 4500 грн. і відхилення її у разі невиконання зазначених вимог (п. 12.3 тендерної документації).
Пунктом 6 тендерної документації передбачено надання учасниками торгів комерційної та технічної частин, що включають цінову інформацію, перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам.
Методика оцінки тендерних пропозицій визначається за наступними критеріями: ціною - 70 балів, строком виконання - 10 балів, умовами розрахунків - 20 балів.
Очікувана вартість робіт - 1500,00 тис.грн. Термін виконання робіт - квітень - серпень 2007 р.
Тендерна документація із закупівлі робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон), що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 18, 21, 26, 26-1, 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимог ч. 6 ст. 21 Закону, тендерна документація затверджена не належним чином, а саме: відсутні дата та номер протокольного рішення тендерного комітету, щодо її затвердження;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону, в жодному пункті тендерної документації не зазначено обов'язкової інформації щодо зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону, у додатку 2 до тендерної документації не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в Тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- в порушення вимог ст. 26-1 Закону, у п. 23 тендерної документації зазначено не всі органи, яким надається інформація щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 15 Закону, у додатку 2 п. 6 тендерної документації значиться, що від учасника вимагається подання "інших документів": довідки, складеної у довільній формі, яка містить відомості про підприємство: реквізити (адреса - юридична та фактична, телефон, факс, телефон для контактів), керівництво (посада, ім'я, по-батькові, телефон для контактів), форма власності та юридичний статус; копія свідоцтва про державну реєстрацію; копія довідки ЄДРПОУ.
Надання учасниками підтвердженої документально інформації про відповідність вимогам іншим, ніж кваліфікаційні, не передбачено чинним законодавством України;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону, у додатку 4 до тендерної документації до критеріїв оцінки не включено рейтинг учасника у реєстрі учасників процедур закупівлі відповідно до статті 16-1 Закону;
- порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону, в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено такої істотної умови договору, як можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону з метою забезпечення здійснення громадського контролю у сфері державних закупівель Замовник надсилає Тендерній палаті України в паперовому або електронному вигляді, зокрема, протокол розкриття тендерних (кваліфікаційних, цінових) пропозицій протягом трьох робочих днів з дати його затвердження.
Враховуючи вказані вище положення Закону, Замовник зобов'язаний надіслати до Тендерної палати України протокол розкриття тендерних пропозицій до 06.04.2007 р., оскільки дата розкриття тендерних пропозицій визначена ним 03.04.2007 р.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону, Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу розкриття тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді, а надіслано лише на 10 робочий день.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007р. б/н, кількість отриманих тендерних пропозицій - 3, зокрема, пропозиції:
1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Київбудсервіс" - цінова пропозиція 1399,158 тис. гривень;
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Техноарт" - цінова пропозиція надана за одиницю видів робіт;
3. Товариства з обмеженою відповідальністю "Забудова комплекс" - цінова пропозиція 1790,332 тис. гривень;
Документальне підтвердження щодо оплати учасниками тендерної документації надано лише ТОВ "Забудова комплекс" (платіжне доручення від 03.04.2007 N 32).
В порушення вимог ч. 2 ст. 24 Закону та вимог тендерної документації, усіма учасниками відкритих торгів із зменшенням ціни під час подання тендерних пропозицій не надано документальне підтвердження щодо оплати тендерного забезпечення у розмірі 10,00 тис. грн., передбачених вимогами тендерної документації (пункт 12.1), які передбачають відхилення тендерних пропозицій учасників у разі ненадання ними тендерного забезпечення.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 18 Закону під час проведення відкритих торгів із зменшенням ціни, тендерні пропозиції надаються учасниками, інформацію про яких включено до каталогу. Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 18 Закону, на дослідження надано документальне підтвердження щодо надання витягу з
Таким чином, в порушення вимог ч. 1 ст. 27 Закону, тендерним комітетом Замовника не були відхилені дві тендерні пропозиції учасників, як такі, що не відповідали вимогам Закону.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 26 Закону, під час здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни застосовано норму щодо зменшення ціни тендерної пропозиції, передбачену шкалою розрахунку кроку торгів.
Слід зазначити, що за інформацією, викладеною в протоколі розкриття тендерних пропозицій від 06.04.2007 б/н, пропозиція ТОВ "Техноарт" відхилено як таку, що не відповідала кваліфікаційним вимогам тендерної документації, а саме: відсутня технічна частина тендерної пропозиції та цінова пропозиція була подана у невідповідності вимогам тендерної документації. Однак, в порушення вимог ч. 1 ст. 28 Закону, до оцінки допущено тендерні пропозиції двох учасників, в той час як вимогами зазначеної статті передбачено не менше трьох учасників.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону, Замовником не надіслано Тендерній палаті України протягом трьох робочих днів з дати затвердження протоколу оцінки тендерних пропозицій в паперовому або електронному вигляді, а надіслано лише на офіційний запит Тендерної палати України.
Згідно з інформацією, викладеною в протоколі оцінки тендерних пропозицій від 11.04.2007 р. б/н, оцінка тендерних пропозицій здійснювалася по двом критеріям - "ціна" та "умови розрахунків", не зважаючи на те, що вимогами тендерної документації Замовника передбачено здійснення оцінки тендерних пропозицій на основі наступних критеріїв: ціни, строку виконання робіт та умов розрахунків.
Таким чином, тендерним комітетом Замовника не дотримано вимоги ч. 7 ст. 26 Закону та вимоги тендерної документації.
За результатами оцінки, переможцем торгів визначено товариство з обмеженою відповідальністю "Київбудсервіс".
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт направлені всім учасникам 12.04.2007 р. за N 04-09/300, N 04-09/301, N 04-09/302.
Однак, в порушення вимог ч. 2 ст. 29 Закону, письмові повідомлення про акцепт тендерної пропозиції не містять інформації щодо місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки, як то передбачено зазначеною статтею.
Оголошення про результати процедури відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України від 28.05.2007, номер оголошення 22124507Р, оприлюднено в мережі Інтернет за кодом TLO/FO-1353, а також у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації від 28.05.2007 N 22(59) за номером 5932845.
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону, оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни оприлюднено і опубліковано в інформаційних системах в мережі Інтернет та у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації та в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України, не протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю (договір укладено 18.04.2007), як то передбачено вимогами зазначеної статті, а через 40 календарних днів.
10. Укладання договору.
Між Замовником і переможцем відкритих торгів із зменшенням ціни товариством з обмеженою відповідальністю "Київбудсервіс" укладено договір від 18.04.2007 р. б/н на загальну суму 1386,658 тис.грн. За умовами договору, товариство з обмеженою відповідальністю "Київбудсервіс" зобов'язується виконати роботи з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) в термін з квітня 2007 р. до 25 серпня 2007 р. Оплата робіт згідно договору проводиться Замовником в два етапи: перший - попередня оплата у розмірі 30% вартості договору, другий етап - оплата решти вартості договору, не пізніше 5 банківських днів з моменту підписання акта виконаних робіт.
Згідно з ч. 3 ст. 34 Закону, договір вважається недійсним, якщо він укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушеннями вимог статей 41, 26, 29, 29-1 Закону.
11. Складання звітності.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни тендерним комітетом Замовника оформлено 28.05.2007 N 22.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів Бучанською міською радою стосовно проведення процедури закупівлі робіт з реконструкції загальноосвітньої школи N 4 (1 черга - утеплення фасадів, заміна вікон) встановлено, що закупівля здійснюється з грубим порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 1 ст. 4-1 Закону, Замовником не оприлюднено річний план державних закупівель в інформаційній системи у мережі Інтернет;
- ч. 6 ст. 21 Закону, тендерна документація затверджена не належним чином, а саме: відсутні дата та номер протокольного рішення тендерного комітету;
- ч. 1 ст. 21 Закону, в жодному пункті тендерної документації не зазначено обов'язкової інформації щодо зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників Замовника, уповноважених здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 1 ст. 18 Закону, не передбачено обов'язкового надання учасниками інформації щодо включення їх в Тематичний каталог учасників процедур закупівель, що видає Тендерна палата України;
- ст. 26-1 Закону, зазначено не всі органи, яким надається інформація щодо розгляду, оцінки тендерних пропозицій до укладення договору;
- ч. 1 ст. 15 Закону, від учасника вимагається подання "інших документів": довідки, складеної у довільній формі, яка містить відомості про підприємство: реквізити (адреса - юридична та фактична, телефон, факс, телефон для контактів), керівництво (посада, ім'я, по батькові, телефон для контактів), форма власності та юридичний статус; копія свідоцтва про державну реєстрацію; копія довідки ЄДРПОУ.
Надання учасниками підтвердженої документально інформації про відповідність вимогам іншим, ніж кваліфікаційні, не передбачено чинним законодавством України;
- ч. 7 ст. 26 Закону, у додатку 4 до тендерної документації до критеріїв оцінки не включено рейтинг учасника у реєстрі учасників процедур закупівлі відповідно до статті 16-1 Закону;
- ч. 2 ст. 34 Закону, в додатку "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено такої істотної умови договору, як можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
- ч. 1 ст. 18 Закону, на дослідження надано документальне підтвердження щодо надання учасниками витягів з Тематичного каталогу учасників процедур
- ч. 1 ст. 27 Закону, тендерним комітетом Замовника не були відхилені тендерні пропозиції учасників, як такі, що не відповідали вимогам Закону.
- ч. 2 ст. 24 Закону, усіма учасниками відкритих торгів із зменшенням ціни під час подання тендерних пропозицій не надано документальне підтвердження щодо оплати тендерного забезпечення.
- ч. 1 ст. 28 Закону, до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників.
- ч. 1 ст. 28 Закону, торги не були відмінено.
- ч. 7 ст. 26 Закону, критерії оцінки тендерних пропозицій не відповідають критеріям, визначеним тендерною документацією та вимогам Закону.
- ч. 2 ст. 29 Закону, письмові повідомлення про акцепт тендерної пропозиції не містять інформації щодо місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки, як то передбачено зазначеною статтею;
- ч. 1 ст. 29-1 Закону, термін опублікування оголошення про результати проведення процедур відкритих торгів із зменшенням ціни перевищує термін, встановлений вимогами Закону і складає 40 календарних днів.
Згідно з ч. 3 ст. 34 Закону, договір вважається недійсним, якщо він укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушеннями вимог статей 4-1, 26, 29, 29-1 Закону.
Таким чином, Бучанською міськрадою Київської області кошти місцевого бюджету в сумі 1500,00 тис. гривень використано з грубим порушенням чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Бучанської міської ради можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба