• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 17.04.2007 № в-16/04
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 17.04.2007
  • Номер: в-16/04
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 17.04.2007
  • Номер: в-16/04
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.04.2007 N в-16/04
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку здійснення громадського контролю у відповідності до вимог ст. ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Замовник торгів: Медичний центр "Медики - Чорнобилю".
Адреса: 97493, АР Крим, м. Євпаторія, с. Заозерне, вул. Чкалова, 42-б, тел. (06569) 2-11-05.
Голова тендерного комітету: Марціх М.М.
Предмет закупівлі: продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Джерело фінансування: кошти Державного бюджету України.
Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 01.05.2006, закінчення - 07.07.2006.
Для даного дослідження використано копії наступних матеріалів:
1. Кошторис на 2006 рік - 2 арк.
2. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за січень-грудень 2006 року - 2 арк.
3. Звіт про виконання загального фонду кошторису установи (форма N 2д, N 2м) за 2006 рік - 3 арк.
4. Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (форма N 4-1д, N 4-1м) за 2006 рік, - 2 арк.
5. Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік - 3 арк.
6. Повідомлення про присвоєння коду N САН-рп1022 від 13.03.2006 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
7. Наказ про створення тендерного комітету від 02.03.2006 р. N 7 - 1 арк.;
8. Положення про тендерний комітет Медичного центру "Медики - Чорнобилю" - 6 арк.
9. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305238 від 21.04.2006 р., видане Марціх М.М., - 1 арк.
10. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305239 від 21.04.2006 р., видане Машурі О.В., - 1 арк.
11. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 305240 від 21.04.2006 р., видане Чернишовій А.І., - 1 арк.
12. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 052985 від 25.03.2005 р., видане Тимощук Н.Б., - 1 арк.
13. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 245203 від 25.03.2005 р., видане Лобузновій Н.О., - 1 арк.
14. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 140048 від 30.04.2004 р., видане Машурі О.В., - 1 арк.
15. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 140042 від 30.04.2004 р., видане Чернишовій О.І., - 1 арк.
16. Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі та затвердження річного плану закупівлі на 2006 рік від 13.03.2006 р. N 1 - 2 арк.
17. Тендерна документація на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів - 21 арк.
18. Форма оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
19. Оголошення про заплановані закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.05.2006 р. N 18(37) - 1 арк.
20. Оголошення про заплановані закупівлі в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 01.05.2006 р. N 3 - 1 арк.
21. Реєстр отримання тендерних пропозицій на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів - 1 арк.
22. Тендерна пропозиція ТОВ "Севпродмаркет" - 6 арк.
23. Тендерна пропозиція ЗАТ "Євпаторійський міський молочний завод" - 3 арк.
24. Тендерна пропозиція СПД - ФО Куницина Т.В. - 2 арк.
25. Тендерна пропозиція ПП "Скілурія" - 7 арк.
26. Тендерна пропозиція ТОВ "Аметист і К" - 4 арк.
27. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.05.2006 р. N 2 - 2 арк.
28. Протокол засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів від 27.06.2006 р. N 3 - 11 арк.
29. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 273 - 1 арк.
30. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 276 - 1 арк.
31. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 275 - 1 арк.
32. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 274 - 1 арк.
33. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 29.06.2006 р. N 272 - 1 арк.
34. Забезпечення виконання договору від ТОВ "Севпродмаркет" - 1 арк.
35. Забезпечення виконання договору від ПП Куницина Т.В. - 1 арк.
36. Договір від 10.02.2006. р. N 40 з додатковими угодами від 10.02.2006 р. та 07.07.2006 р. - 3 арк.
37. Договір поставки молочної продукції від 14.02.2006 р. б/н з додатковою угодою від 07.07.2006 р. - 2 арк.
38. Договір від 10.02.2006 р. N 24 з додатковою угодою від 07.07.2006 р. - 2 арк.
39. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4 - 1 арк.
40. Повідомлення про присвоєння кодів N YW/V-120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.
41. Форма оголошення про результати проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.
42. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.07.2006 р. N 30(49) - 1 арк.
43. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 24.07.2006 р. N 15 - 1 арк.
44. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 24 - 1 арк.
45. Реєстр накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 24 - 1 арк.
46. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 40 - 2 арк.
47. Реєстр прибуткових накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 10.02.2006 р. N 40 - 2 арк.
48. Реєстр платіжних доручень з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 14.02.2006 р. б/н - 1 арк.
49. Реєстр прибуткових накладних з 01.01.2006 р. по 31.12.2006 р. по договору від 14.02.2006 р. б/н - 4 арк.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Медичним центром "Медики - Чорнобилю" продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
Розгляд та дослідження зазначених матеріалів засвідчив наступне.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Медичного центру "Медики - Чорнобилю" (далі - Замовник) від 02.03.2006 р. N 7 створено тендерний комітет у кількості 5 осіб.
Положення про тендерний комітет Медичного центру "Медики - Чорнобилю" затверджено директором М.І.Резніченко в 2004 році.
Інформація про членів тендерного комітету
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Займана
посада в ТК
N, дата свідоцтва
чи сертифіката
1.Марціх М.М.від
02.03.2006 р.
N 7
Голова
тендерного
комітету
СПК N 305238 від
21.04.2006 р.
2.Машура О.В.від
02.03.2006 р.
N 7
Секретар
тендерного
комітету
СПК N 140048 від
30.04.2004 р. СПК
N 305239 від
21.04.2006 р.
3.Чернишова А.І.від
02.03.2006 р.
N 7
СПК N 140042 від
30.04.2004 р. СПК
N 305240 від
21.04.2006 р.
4.Тимощук Н.Б.від
02.03.2006 р.
N 7
Член
тендерного
комітету
СПК N 052985 від
25.03.2005 р.
5.Лобузнова Н.О.від
02.03.2006 р.
N 7
Член
тендерного
комітету
СПК N 245203 від
25.03.2005 р.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону голова тендерного комітету не призначив заступника (заступників) голови тендерного комітету.
Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова, який призначається рішенням у вигляді відповідного розпорядчого акта та є посадовою особою, що має право на підписання договорів про закупівлю.
При дослідженні договорів про закупівлю, наданих на дослідження, виявлено, що вони підписані М.І.Резніченко, а не головою тендерного комітету Марціх М.М.
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону голові тендерного комітету не надано повноважень щодо підписання договорів про закупівлю.
2. Фінансування закупівель
Відповідно до Кошторису на 2006 рік Медичному центру "Медики - Чорнобилю" затверджено видатки за рахунок коштів Державного бюджету України місцевого бюджету за КПКВ 2301110 "Спеціалізована та високоспеціалізована медична допомога, що надається загальнодержавними закладами охорони здоров'я" КЕКВ 1133 "Продукти харчування" в загальній сумі 3129,5 тис. гривень.
Відповідно до Річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік, затвердженого 13.03.2006 р., очікувана вартість закупівлі "продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів" складає 2194,0 тис.грн., очікувана процедура закупівлі - відкриті торги.
Річний план закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти Медичного центру "Медики - Чорнобилю" на 2006 рік оприлюднено шляхом розміщення в інформаційній системі в мережі Інтернет, що підтверджується Повідомленням про присвоєння коду N САН-рп1022 від 13.03.2006 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com).
3. Вибір процедури закупівлі
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі та затвердження річного плану закупівлі на 2006 рік від 13.03.2006 р. N 1, при закупівлі продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів Замовником обрано процедуру відкритих торгів.
4. Визначення предмета закупівлі
Відповідно до наказу Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.07.2003 N 566/7887) "Про порядок визначення предмета закупівлі за державні кошти" встановлено, що Замовник визначає предмет закупівлі товарів і послуг за державні кошти відповідно до абзаців сьомого, дев'ятого частини першої ст. 1 на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822 (далі - Класифікатор).
Предмет закупівлі продукції, який не підлягає поділу на частини, визначається за показником п'ятого знака Класифікатора (класифікаційне угруповання "категорія"). При цьому замовник може зазначити окремі частини предмета закупівлі продукції за показниками шостого і дев'ятого знака Класифікатора.
Замовник має право у разі застосування конкурентних процедур закупівлі визначати предмет закупівлі за показниками третього і четвертого знаків Класифікатора (класифікаційні угруповання "група" і "клас").
Тендерним комітетом Замовника в оголошенні про проведення відкритих торгів предмет закупівлі визначено як "Продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів", що відповідно до Класифікатора відноситься до підсекції DA "Продукція харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів".
В технічних вимогах до тендерної документації Замовником наведено наступний перелік продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів, який планується до закупівлі:
- м'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин (відповідно до Класифікатора - 15.1 "М'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин");
- продукція рибна (відповідно до Класифікатора - 15.2, 15.20, 15.20.1 "Продукція рибна");
- продукція перероблення овочів та плодів (відповідно до Класифікатора - 15.3 "Продукція перероблення овочів та плодів");
- жири тваринні та олії сирі (відповідно до Класифікатора - 15.41.1 "Жири тваринні та олії сирі");
- продукти молочні та морозиво (відповідно до Класифікатора - 15.5 "Продукти молочні та морозиво");
- продукція борошномельно-круп'яної промисловості (відповідно до Класифікатора - 15.61 "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості");
- продукти харчові інші (відповідно до Класифікатора - 15.8 "Продукти харчові інші").
Таким чином, в порушення вимог п. 3 та п. 4 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165, тендерним комітетом Замовника предмет закупівлі визначено без урахування Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822.
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Тендерним комітетом Замовника оголошення про заплановану закупівлю було опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.05.2006 р. N 18(37), оголошення N 1818906, та в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 01.05.2006 р. N 3, оголошення N 0085003.
Відповідно до ч. 3 ст. 19 Закону строк для подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України, чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 15 календарних днів - у разі проведення процедури торгів з обмеженою участю). Причини скорочення строку викладаються у звіті; вони не повинні свідчити про наміри замовника послабити конкуренцію між учасниками.
В оголошенні, опублікованому тендерним комітетом Замовника, кінцевий строк подання тендерних пропозицій учасниками призначено на 23.05.2006 р., або через 21 календарний день після опублікування оголошення.
У звіті про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4 тендерним комітетом Замовника причина скорочення строку подання тендерних пропозицій до 21 календарного дня викладена таким чином "Строк скорочено з 45 до 21 календарного дня з причини - виробнича необхідність у зв'язку з початком праці Медичного центру, заїздом хворих та наданням умов для їх лікування та відпочинку".
Згідно з інформацією, наведеною в оголошенні про проведення відкритих торгів в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України, адреса обраної системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com, що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено 01.05.2006 р. за кодом ХТН/А-128.
6. Тендерна документація
Тендерна документація на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів затверджена головою тендерного комітету М.М.Марціх 03.05.2006 р.
В порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації Замовника не зазначено посади та адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок із учасниками.
В тендерній документації на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів Замовником передбачена можливість подання тендерних пропозицій учасниками стосовно частин предмета закупівлі.
Відповідно до вимог ст. 23 Закону замовник зобов'язаний зазначити у тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також випадки, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику. В разі, якщо тендерні пропозиції можуть подаватися щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
В порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону Замовником в тендерній документації не визначено розміру тендерного забезпечення щодо частин предмета закупівлі (лотів).
Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону істотною умовою договору про закупівлю є можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
В основних умовах до договору, наведених в тендерній документації Замовника, зазначено, що кількість товару, яка є предметом Договору, може бути скоригована в залежності від виділених асигнувань та потреб Замовника.
Отже, в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону Замовником в основних умовах до договору, наведених в тендерній документації, передбачена можливість збільшення обсягу закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Відповідно до технічних вимог, зазначених в тендерній документації, до закупівлі планується наступна продукція:
- лот N 1 "М'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин" - 45 т;
- лот N 2 "Продукція рибна" - 11 т;
- лот N 3 "Продукція перероблення овочів та плодів" - 17 т;
- лот N 4 "Жири тваринні та олії сирі" - 4,3 т;
- лот N 5 "Продукти молочні та морозиво" - 48 т;
- лот N 6 "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості" - 17,5 т;
- лот N 7 "Продукти харчові інші" - 120 т.
В порушення вимог ст. 1 Закону Замовником невірно визначено частини предмета закупівлі (лоти), на які, в межах єдиної процедури закупівлі, учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції, оскільки Замовником не визначено частини предмета закупівлі (лоти) за номенклатурою товарів та за обсягом по номенклатурі.
В порушення вимог ч. ч. 1, 2 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено інформації про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме:
- детального опису товарів, що закуповуються, з викладенням об'єктивних технічних та якісних характеристик;
- посилань на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, що закуповуються, з використанням існуючих міжнародних або національних стандартів, норм та правил.
Відповідно до ст. 1 Закону тендерна пропозиція - це пропозиція щодо певного предмета закупівлі, яка готується та подається учасником замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Отже, невизначеність Замовника в частині придбання продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів за номенклатурою та за обсягом унеможливлює подання тендерних пропозицій відповідно до вимог тендерної документації.
Крім того, дослідженням встановлена невідповідність змісту тендерної документації змісту форми оголошення про проведення відкритих торгів Замовника від 18.04.2006 р., а саме:
- кількість найменувань предмета закупівлі в тендерній документації становить 12 найменувань, а в формі оголошення - 100 найменувань;
- кількість м'яса, м'ясопродуктів та продуктів забою тварин в тендерній документації - 45 т, а в формі оголошення - 35 т;
- кількість продукції рибної в тендерній документації - 11 т, а в формі оголошення - 8 т;
- кількість продуктів молочних та морозива в тендерній документації - 48 т, а в формі оголошення - 36,5 т;
- кількість продукції борошномельно-круп'яної промисловості в тендерній документації - 17,5 т, а в формі оголошення - 11,5 т;
- кількість продуктів харчових інших в тендерній документації - 120 т, а в формі оголошення - 29,1 т.
Відсутність в тендерній документації детального опису товарів, що закуповують, та невідповідність змісту тендерної документації змісту форми оголошення про проведення відкритих торгів призвели до недотримання Замовником основної мети Закону - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій
Відповідно до Реєстру отримання тендерних пропозицій на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів та протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.05.2006 р. N 2, на участь у тендері надійшли тендерні пропозиції від п'яти учасників:
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Аметист і К" на предмет закупівлі в цілому;
- СПД - ФО Куницина Тетяна Володимирівна по лоту N 1;
- Приватного підприємства "Скілурія" на предмет закупівлі в цілому;
- Закритого акціонерного товариства "Євпаторійський міський молочний завод" по лоту N 5;
- Товариства з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет" на предмет закупівлі в цілому.
Відповідно до вимог ст. 4-1 Закону, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.05.2006 р. N 2 оприлюднено через інформаційну систему в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com), що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, протокол розкриття тендерних пропозицій від 23.05.2006 р. N 2 оприлюднено 23.05.2006 р. за кодом САН-пр0224.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
Тендерні пропозиції на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів на дослідження надані частково, що унеможливило перевірку дотримання вимог ст. ст. 24, 26, 27 Закону в повній мірі.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.05.2006 р. N 2, в частині інформації про наявність та правильність оформлення всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, всі тендерні пропозиції учасників відповідають умовам тендерної документації.
При дослідженні тендерних пропозицій учасників виявлено, що всі учасники подавали свої тендерні (цінові) пропозиції на різні найменування товарів, без визначеного обсягу можливих поставок, що зумовлено відсутністю в тендерній документації Замовника конкретного переліку товарів, які плануються до закупівлі.
Даний факт призвів до неможливості визначити відповідність тендерних пропозицій учасників умовам тендерної документації Замовника в частині конкретного переліку товарів, який планується до закупівлі.
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів від 27.06.2006 р. N 3, переможцями тендера обрано:
- по лоту N 1 "М'ясо, м'ясопродукти та продукти забою тварин" - ПП Куницину Т.В. та ТОВ "Севпродмаркет";
- по лоту N 2 "Продукція рибна" - ТОВ "Севпродмаркет";
- по лоту N 3 "Продукція перероблення овочів та плодів" - ТОВ "Севпродмаркет";
- по лоту N 4 "Жири тваринні та олії сирі" - ТОВ "Севпродмаркет";
- по лоту N 5 "Продукти молочні та морозиво" - ЗАТ "Євпаторійський міський молочний завод";
- по лоту N 6 "Продукція борошномельно-круп'яної промисловості" - ТОВ "Севпродмаркет";
- по лоту N 7 "Продукти харчові інші" - ТОВ "Севпродмаркет".
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів перевищує 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
Тендерною документацією Замовника оцінку тендерних пропозицій передбачено здійснювати на основі одного критерію - ціна. Кращою є та пропозиція, ціна якої є найнижчою.
В порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником обрано переможцем по лоту N 1 не тільки ПП Куницину Т.В., яка отримала найвищу кількість балів, але й ТОВ "Севпродмаркет", який отримав нижчу кількість балів, тобто переможця обрано без урахування методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених в тендерній документації.
При дослідженні додатків до протоколу засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів від 27.06.2006 р. N 3, виявлено, що вибрані для оцінки найменування за лотами, по деяких учасниках представлені не повністю.
Згідно з додатками до протоколу засідання тендерного комітету щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій та вибору переможця торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів:
- по лоту N 1 Замовником для оцінки вибрано 11 найменувань, зокрема по тендерній пропозиції ПП Кунициної Т.В. вибрано лише 4 найменування, проте оцінка даної тендерної пропозиції проводилась нарівні з іншими учасниками за 11 найменуваннями;
- по лоту N 2 Замовником для оцінки вибрано 8 найменувань, зокрема по тендерній пропозиції ПП "Скілурія" вибрано лише 7 найменувань, проте оцінка даної тендерної пропозиції проводилась нарівні з іншими учасниками за 8 найменуваннями;
- по лоту N 3 Замовником для оцінки вибрано 12 найменувань, зокрема по тендерній пропозиції ПП "Скілурія" вибрано лише 9 найменувань, проте оцінка даної тендерної пропозиції проводилась нарівні з іншими учасниками за 12 найменуваннями;
- по лоту N 4 Замовником для оцінки вибрано 4 найменування, зокрема по тендерній пропозиції ПП "Скілурія" вибрано лише 3 найменування, проте оцінка даної тендерної пропозиції проводилась нарівні з іншими учасниками по 4 найменуваннях;
- по лоту N 5 Замовником для оцінки вибрано 10 найменувань, зокрема по тендерній пропозиції ЗАТ "Євпаторійський міський молочний завод" вибрано лише 8 найменувань, по тендерній пропозиції ПП "Скілурія" вибрано лише 5 найменувань, по тендерній пропозиції ТОВ "Аметист і К" вибрано лише 4 найменування, по тендерній пропозиції ТОВ "Севпродмаркет" вибрано лише 4 найменування, тобто жодна з тендерних пропозиція учасників не була представлена в повному обсязі, але оцінка проводилась для всіх однаково.
Слід також зазначити, що загальна кількість найменувань предмета закупівлі в тендерній документації становила 12 найменувань, в формі оголошення - 100 найменувань, а кількість найменувань, по яких проводилась оцінка тендерних пропозицій, становить 53 найменування.
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником необ'єктивно та упереджено.
Вищезазначене свідчить про формальний підхід Замовника до процедури оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів при закупівлі продукції харчової промисловості.
Відповідно до вимог ст. 41 Закону, акцепт тендерної пропозиції оприлюднено через інформаційну систему в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www. zakupivli.com), що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/CAHвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, акцепт тендерної пропозиції від 27.06.2006 р. N 3 оприлюднено 27.06.2006 р. за кодом САН-акц0225.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції переможця та про результати торгів
Повідомлення про акцепт тендерних пропозицій відправлені Товариству з обмеженою відповідальністю "Аметист і К", Приватному підприємству "Скілурія", Закритому акціонерному товариству "Євпаторійський міський молочний завод", Товариству з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет" та ПП Кунициній Т.В. листами від 29.06.2006 р. за NN 272, 273, 274, 275, 276 відповідно.
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону протягом п'яти календарних днів з дня акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про результати торгів (у тому числі через інформаційні системи в мережі Інтернет) із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Відповідно до ст. 1 Закону акцепт тендерної пропозиції - це прийняття замовником тендерної пропозиції, яку визнано найкращою за результатами оцінки та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо замовником в установлений у тендерних документах строк подано письмове підтвердження учаснику у акцепті тендерної пропозиції після визначення його переможцем процедури закупівлі.
Тобто, Товариству з обмеженою відповідальністю "Аметист і К" та Приватному підприємству "Скілурія" Замовник повинен був надіслати повідомлення про результати торгів, а не повідомлення про акцепт.
В порушення вимог ст. 1 та ч. 2 ст. 29 Закону Замовником надіслано повідомлення про акцепт тендерних пропозиції Товариству з обмеженою відповідальністю "Аметист і К" та Приватному підприємству "Скілурія", які не є переможцями торгів.
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі було опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 24.07.2006 р. N 30(49), оголошення N 30088406Р та в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 24.07.2006 р. N 15, оголошення N 1503811.
Згідно інформації, наведеної в оголошенні про результати проведеної процедури закупівлі в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України, адреса обраної Замовником системи в мережі Інтернет - www.zakupivli.com, що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, оголошення про результати проведеної процедури закупівлі оприлюднено 24.07.2006 р. за кодом ID/XP-1006.
10. Укладення договору
При вивченні наданих на дослідження договорів виявлено наступне.
Між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет" укладено договір від 10.02.2006 р. N 40 на загальну суму 30,0 тис. гривень. Додатковою угодою від 10.02.2006 р. до договору від 10.02.2006 р. N 40 загальну суму договору збільшено на 70,0 тис. гривень. Додатковою угодою від 07.07.2006 р. до договору від 10.02.2006 р. N 40 загальну суму договору збільшено до 1444,0 тис. гривень.
Між Замовником та Приватним підприємцем Кунициною Т.В. укладено договір від 10.02.2006 р. N 24 на загальну суму 30 тис. гривень. Додатковою угодою від 07.07.2006 р. до договору від 10.02.2006 р. N 24 загальну суму договору збільшено до 500,0 тис. гривень.
Між Замовником та Закритим акціонерним товариством "Євпаторійський міський молочний завод" укладено договір поставки молочної продукції від 14.02.2006 р. б/н на загальну суму 29,9 тис. гривень. Додатковою угодою від 07.07.2006 р. до договору від 14.02.2006 р. б/н загальну суму договору збільшено до 250,0 тис. гривень.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Додаткові угоди від 10.02.2006 р. та від 07.07.2006 р. є змінами до договорів від 10.02.2006 р. за N N 24,40 та від 14.02.2006 р. б/н.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відповідно до ч. 2 ст. 29 Закону замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону договір про закупівлю набирає чинності з дня його підписання замовником та учасником, визначеним переможцем процедури закупівлі згідно з цим Законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від умов тендерної (цінової) пропозиції учасника - переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, додаткові угоди від 07.07.2006 р. є змінами до договорів від 10.02.2006 р. за NN 24, 40 та від 14.02.2006 р. б/н, але не є договорами про закупівлю, укладеними з переможцями процедури закупівлі згідно з цим Законом, оскільки у відповідності до вимог ч. 1 ст. 638 Цивільного кодексу України згоди з усіх істотних умов досягнуто не було.
Таким чином, в порушення вимог ч. 4 ст. 2 Закону між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет", Приватним підприємцем Кунициною Т.В., Закритим акціонерним товариством "Євпаторійський міський молочний завод" укладено договори від 10.02.2006 р. NN 40, 24 та від 14.02.2006 р. б/н з додатковими угодами на загальну суму 2194,0 тис.грн., які передбачають витрачання державних коштів до проведення процедур, передбачених цим Законом.
До того ж, укладені Медичним центром "Медики - Чорнобилю" з Товариством з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет", Приватним підприємцем Кунициною Т.В., Закритим акціонерним товариством "Євпаторійський міський молочний завод" договори від 10.02.2006 р. та від 14.02.2006 р. грубо порушують вимоги ст. 180 Господарського кодексу України стосовно визначення істотних умов визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо предмета (найменування (номенклатури, асортименту) та кількості) та ціни.
Відповідно до платіжних доручень, Замовником перераховано Товариству з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет" по договору від 10.02.2006 р. N 40 з додатковими угодами від 10.02.2006 р. та 07.07.2006 р. кошти в розмірі 1 278 389,16 гривень.
Відповідно до платіжних доручень, Замовником перераховано Приватному підприємцю Кунициній Т.В. по договору від 10.02.2006 р. N 40 з додатковою угодою від 07.07.2006 р. кошти в розмірі 460 094,82 гривень.
Відповідно до платіжних доручень, Замовником перераховано Закритому акціонерному товариству "Євпаторійський міський молочний завод" по договору від 14.02.2006 р. б/н з додатковою угодою від 07.07.2006 р. кошти в розмірі 235 619,27 гривень.
Таким чином, Медичним центром "Медики - Чорнобилю" за договорами, укладеними з Товариством з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет", Приватним підприємцем Кунициною Т.В., Закритим акціонерним товариством "Євпаторійський міський молочний завод" від 10.02.2006 р. за NN 40, 24 та від 14.02.2006 р. б/н взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 2 194 000,00 грн. та використано державні кошти з грубими порушеннями вимог чинного законодавства, чим нанесено державі збитків на суму закупівлі.
11. Складання звітності
За результатами здійснення процедури відкритих торгів Замовником складено Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4.
Відповідно до вимог ст. 4-1 Закону Звіт про результати здійснення процедури відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 07.07.2006 р. N 4 оприлюднено через інформаційну систему в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com), що підтверджується наданим на дослідження Повідомленням про присвоєння кодів N YW/V-1120/САНвт від 24.07.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України". Відповідно до вищезазначеного Повідомлення, звіт про результати здійснення процедури закупівлі оприлюднено 07.07.2006 р. за кодом САН-зв0226.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Медичним центром "Медики - Чорнобилю" відкритих торгів на закупівлю продукції харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону голова тендерного комітету не призначив заступника (заступників) голови тендерного комітету;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону голові тендерного комітету не надано повноважень щодо підписання договорів про закупівлю;
- в порушення вимог п. 3 та п. 4 Порядку визначення предмета закупівлі за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 27.06.2003 N 165, тендерним комітетом Замовника предмет закупівлі визначено без урахування Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 N 822;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в тендерній документації Замовника не зазначено посади та адреси посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 2 ст. 23 Закону Замовником в тендерній документації не визначено розміру тендерного забезпечення щодо частин предмета закупівлі (лотів);
- в порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону Замовником в основних умовах до договору, наведених в тендерній документації, передбачена можливість збільшення обсягу закупівлі залежно від реального фінансування видатків;
- в порушення вимог ст. 1 Закону Замовником невірно визначено частини предмета закупівлі (лоти), на які, в межах єдиної процедури закупівлі, учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції, оскільки Замовником не визначено частини предмета закупівлі (лоти) за номенклатурою товарів та за обсягом по номенклатурі;
- в порушення вимог ч. ч. 1, 2 ст. 21 Закону в тендерній документації не зазначено інформації про характер і необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону загальний строк оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця торгів перевищує 15 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 26 Закону Замовником обрано переможцем по лоту N 1 не тільки ПП Куницину Т.В, яка отримала найвищу кількість балів, але й ТОВ "Севпродмаркет", який отримав нижчу кількість балів, тобто переможця обрано без урахування методики оцінки тендерних пропозицій, зазначених в тендерній документації;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 2-1 Закону оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником необ'єктивно та упереджено;
- в порушення вимог ст. 1 та ч. 2 ст. 29 Закону Замовником надіслано повідомлення про акцепт тендерних пропозицій Товариству з обмеженою відповідальністю "Аметист і К" та Приватному підприємству "Скілурія", які не є переможцями торгів;
- порушено вимоги ст. 180 Господарського кодексу України стосовно визначення істотних умов, визнаних такими за законом та необхідних для договорів даного виду, а саме щодо предмета (найменування (номенклатури, асортименту) та кількості) та ціни;
- в порушення вимог ч. 4 ст. 2 Закону Замовником укладено договори, які передбачають витрачання державних коштів до проведення процедур, передбачених цим Законом.
Таким чином, Медичним центром "Медики - Чорнобилю" за договорами, укладеними з Товариством з обмеженою відповідальністю "Севпродмаркет", Приватним підприємцем Кунициною Т.В., Закритим акціонерним товариством "Євпаторійський міський молочний завод" від 10.02.2006 р. за NN 40, 24 та від 14.02.2006 р. б/н взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 2 194 000,00 грн. та використано державні кошти з грубими порушеннями вимог чинного законодавства, чим нанесено державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Медичного центру "Медики - Чорнобилю" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України.
Голова правління В.С.Лаба
"Офіційні висновки Тендерної
палати України",
N 4, 26 квітня 2007 р.