ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
1. Замовник торгів: Відділ освіти Славутської райдержадміністрації Хмельницької області, код за ЄДРПОУ - 02146848.
2. Адреса замовника: 30002, Хмельницька обл., м. Славута, вул. Леніна, 25.
3. Відповідальний за проведення торгів: Колодніцький В.І., тел.: (03842) 2-28-40.
4. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни
5. Предмет закупівлі: вугілля
6. Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету
7. Очікувана вартість: 404 500 гривень
8. Період здійснення процедури закупівлі:
початок - 26.03.2007, закінчення -
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 26.03.2007 N 13(84) за N 13012307, на 1 арк.
2. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 26.03.2007 N 13(50) за N 3276150, на 1 арк.
3. Тендерна документація від б/д 2007 р., б/н на 22-х аркушах.
4. Протокол про затвердження річного плану тендерного комітету щодо організації проведення процедур державних закупівель Відділом освіти Славутської РДА на 2007 рік, на 1 арк.
5. Протокол про зміни до тендерної документації від 13.03.2007 р. N 2, на 1 арк.
6. Річний план державних закупівель Відділом освіти Славутської РДА Хмельницької області на 2007 рік, який підлягає оприлюдненню, на 1 арк.
7. Протокол про перенесення торгів на закупівлю вугілля Відділу освіти Славутської РДА від 04.04.2007 р. N 3, на 1 арк.
8. Протокол про перенесення торгів на закупівлю вугілля Відділу освіти Славутської РДА від 25.04.2007 р. N 4, на 1 арк.
9. Протокол про внесення змін до тендерної документації на постачання вугілля відділу освіти Славутської РДА від 04.05.2007 р. N 5, на 1 арк.
10. Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівлі вугілля від 11.05.2007 р. N 1, на 2 арк.
11. Протокол оцінки тендерних пропозицій на закупівлю вугілля відділу освіти Славутської РДА від 18.05.2007 р. з додатком N 1, на 3 арк.
12. Акцепт тендерних пропозицій від 17.05.2007 р. N 289 учасникам, на 4 арк.
13. Акцепт тендерної пропозицій переможцю (ПП "Бусал") від 21.05.2007 р. N 292, на 1 арк.
14. Інформація про наявність учасника в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель (00001918) про учасника процедури закупівлі ПП "Русал", на 1 арк.
15. Угода на закупівлю та поставку твердого палива від 18.06.2007 р., на 2 арк.
16. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 N 24(95) за N 24125307Р, на 1 арк.
17. Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі, опубліковане в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 18.06.2007 р. N 24(61) за N 6136567, на 1 арк.
Завдання сформульоване таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Відділом освіти Славутської райдержадміністрації вугілля".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі
Відділом освіти Славутської райдержадміністрації (далі - Замовник) оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковано:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 26.03.2007 р. N 13(84), оголошення N 13012307;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель, від 26.03.2007 N 13(50), оголошення N 3276150.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом TMU/B220.
Згідно опублікованих оголошень про заплановану закупівлю дата розкриття тендерних пропозицій визначена 10.04.2007 р.
2. Тендерна документація
- в порушення вимог ч. 6 ст.
21 Закону тендерна документація не затверджена тендерним комітетом Замовника (відсутні підписи всіх членів тендерного комітету, дата і номер протокольного рішення про затвердження тендерної документації);
- в порушення вимог ч. 5 ст.
23 Закону у п. 12.5 тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається, а саме: "невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією";
- в порушення вимог ст.
26-1 Закону у п. 23 тендерної документації не передбачена діюча норма положення Закону про конфіденційність інформації, зокрема щодо випадків надання Антимонопольному комітету інформації для розгляду та оцінки тендерних пропозицій до укладання Замовником договору на закупівлю;
- в порушення вимог ч. 1 ст.
28 Закону у тендерної документації не передбачено всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені;
- в порушення вимог ст.
34 Закону в додатку б/н "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися, крім випадків коригування ціни договору в разі отримання відповідного позитивного висновку Комісії";
- в порушення вимог ч. 2 ст.
36 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено об'єкти, що не можуть бути оскарженими;
- в порушення вимог ч. 2 ст.
37 Закону у п. 27 тендерної документації не зазначено всіх можливих строків щодо призупинення процедури закупівлі при розгляді скарги.
Крім того, дослідженням встановлено невідповідність змісту зазначеного в Додатку 4 (стор. 20-21) тендерної документації переліку критеріїв та методику їх оцінки з критеріями та методикою оцінки тендерної пропозицій, зазначених у розділі "Технічні вимоги" (стор. 24-25).
3. Подання та розкриття тендерних пропозицій
На дослідження надано Протокол про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівлі вугілля від 11.05.2007 р. N 1. Відповідно до вищезазначеного протоколу розкриття на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції на вугілля ДГР кількістю 640 тонн та вугілля АС кількістю 300 тонн від 4-х учасників, а саме:
- МП "СВ-Сервіс";
- ПП "Русал";
- ПП Блащук О.М.;
- Хмельницьке "Облпаливо".
Дата проведення торгів переносилася замовником двічі. Згідно протоколу про перенесення торгів на закупівлю вугілля відділу освіти Славутської РДА від 04.04.2007 р. N 3, дата розкриття тендерних пропозицій перенесена із 10.04.2007 р. на 26.04.2007 р. Та згідно протоколу про перенесення торгів на закупівлю вугілля відділу освіти Славутської РДА від 25.04.2007 р. N 4, дата розкриття тендерних пропозицій перенесена із 26.04.2007 р. на 11.05.2007 р.
Відповідно до п. 8 Протоколу розкриття від 11.05.2007 р. N 1 за шкалою розрахунку кроків торгів на закупівлю вугілля по першому кроку на 50 грн. за тонну зменшено ціну на закупівлю вугілля марки ДГР та АС приватним підприємством "Русал" та Хмельницьким "Облпаливо". Отже, запропоновані учасниками наступні ціни за 1 тонну вугілля:
N п/п | Вугілля марки | МП "СВ- Сервіс" | ПП "Русал" | ПП Блащук О.М. | Хмельницьке "Облпаливо" |
Почат- кова | Остато- чна |
Почат- кова | Оста- точна |
1 | АС, в грн. | 560 | 600 | 550 | 610 | 595 | 545 |
2 | ДГР, в грн. | 360 | 390 | 340 | 390 | 390 | 340 |
4. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця
На дослідження надано Протокол оцінки тендерних пропозицій на закупівлю вугілля відділу освіти Славутської РДА від 18.05.2007 р.
Оцінка тендерних пропозицій згідно з умовами тендерної документації з урахуванням внесених до неї змін згідно з протоколами (Протокол про зміни до тендерної документації від 13.03.2007 р. N 2, Протокол про внесення змін до тендерної документації на постачання вугілля відділу освіти Славутської РДА від 04.05.2007 р. N 5) встановлена наступна:
- ціна (75 балів);
- умови розрахунків (15 балів);
- строк поставки (10 балів).
Переможцем торгів визначено ПП "Русал" виходячи з того, що ним було запропоновано найбільший термін відтермування платежу на 180 днів (до 31.12.2007 р.), та набрано за цим критерієм оцінки максимальну кількість балів (15 балів).
Слід зазначити, що Хмельницьке "Облпаливо" запропонувало тендерну пропозицію на суму 381 100 грн., або на 1500 грн. меншу за цінову пропозицію переможця торгів (ПП "Русал" - 382 600 грн.) та за критерієм оцінки "ціна" отримав максимальну кількість балів (70 балів). Причиною необрання Хмельницького "Облпаливо" переможцем було те, що за критерієм оцінки "умови розрахунків" він запропонував відтермування платежу на 60 днів, що обраховано в 5 балів.
5. Інформування про результати торгів
Акцепт переможцю торгів направлено переможцю торгів (ПП "Бусал") листом від 21.05.2007 р. N 292.
Повідомлення про результати торгів направлені учасникам листами від 17.05.2007 р. N 289, або на день раніше, ніж було проведено оцінку та визначено переможця.
Оголошення про результати закупівлі вугілля було опубліковано Замовником:
- в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 11.06.2007 р. N 24(95), оголошення N 24125307Р;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель, від 11.06.2007 р. N 24(61), оголошення N 6136567.
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код NGJ/C1847).
6. Укладання договору
На дослідження надано Угоду на закупівлю та поставку твердого палива від 18.06.2007 р. на суму 385 600 гривень.
За п. 3.1 Угоди від 18.06.2007 р. "Замовник розраховується за поставлений товар на підставі п. 7 ст.
51 Бюджетного кодексу України за фактом постачання".
Виходячи з того, що замовником укладено з переможцем торгів (ПП "Русал") Угоду на закупівлю та поставку твердого палива від 18.06.2007 р. без врахування відтермування платежу на 180 днів (до 31.12.2007 р.), запропоновану ПП "Русал" в тендерній пропозиції, то сума нанесених місцевому бюджету збитків склала 1500 гривень.
Слід зазначити, що в оприлюднених оголошеннях про результати закупівлі вугілля зазначено іншу дату укладеного договору - 31.05.2007 р. та суму закупівлі - 382 600 гривень при однаковій кількості закупівлі вугілля (ДГР (газове) кількістю 640 тонн, АС (сортове) кількістю 300 тонн). В порушення вимог ч. 2 ст.
29 Закону договір було укладено всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю.
В порушення вимог ч. 2 ст.
34 Закону у договорі не визначено істотну умову договору про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та не передбачено коригування ціни договору лише при наявності відповідного позитивного висновку Комісії.
Відповідно до вимог ч. 3 ст.
34 Закону, у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 цього Закону, Угоди від 18.06.2007 р., укладений між Відділом освіти Славутської РДА і ПП "Русал", вважається недійсними. Відповідно до ч. 2 ст.
215 Цивільного кодексу України у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Укладеною Угодою від 18.06.2007 р. нанесено збитків місцевому бюджету на загальну суму 4500 гривень (385 600 грн. (сума за угодою) - 382 600 грн. (акцептована пропозиція) + 1500 грн. (різниця в ціні між тендерною пропозицією переможця та Хмельницького "Облпаливо").
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Відділом освіти Славутської райдержадміністрації процедури відкритих торгів із зменшенням ціни на закупівлю вугілля встановлено, що закупівля здійснюється з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 6 ст.
21 Закону щодо затвердження тендерної документації;
- ч. 5 ст.
23 Закону в частині незазначення в тендерній документації всіх умов, на підставі яких тендерне забезпечення не повертається;
- ст.
26-1 Закону щодо невідповідності положенням Закону про конфіденційність інформації;
- ч. 1 ст.
28 Закону в частині незазначення у тендерній документації всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені;
- ст.
34 Закону в частині незазначення в тендерній документації всіх істотних умов, що будуть включені до договору;
- ч. 2 ст.
36 Закону в частині незазначення в тендерній документації об'єктів, що не можуть бути оскарженими;
- ч. 2 ст.
37 Закону в частині незазначення в тендерній документації всіх можливих строків щодо призупинення процедури закупівлі при розгляді скарги.
- ч. 2 ст.
29 Закону щодо укладання договору всупереч вимогам тендерної документації та визначеним у ній основним умовам, які повинні були бути обов'язково включені до договору про закупівлю.
- ч. 2 ст.
34 Закону щодо невизначення в договорі істотної умови про закупівлю - можливість зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків та непередбачення коригування ціни договору лише при наявності відповідного позитивного висновку Комісії.
Відповідно до вимог ч. 3 ст.
34 Закону, у разі укладання договору з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 цього Закону, Угоди від 18.06.2007 р., укладений між Відділом освіти Славутської РДА і ПП "Русал" на суму 385 600 гривень, вважається недійсними. Відповідно до ч. 2 ст.
215 Цивільного кодексу України у разі встановлення недійсності договору законом, такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається.
Укладеною Угодою від 18.06.2007 р. нанесено збитків місцевому бюджету на суму 4500 гривень.
Дії тендерного комітету Відділу освіти Славутської райдержадміністрації можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею
364 Кримінального кодексу.
Голова правління | В.С.Лаба |