• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо проведення державної підсумкової атестації у 2007/2008 навчальному році в 9 та 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів

Міністерство освіти і науки України | Лист від 09.02.2008 № 1/9-65
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 09.02.2008
  • Номер: 1/9-65
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 09.02.2008
  • Номер: 1/9-65
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
09.02.2008 N 1/9-65
Міністерству освіти
і науки Автономної
Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій.
Інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання завдання для проведення державної підсумкової атестації у 2007/2008 навчальному році в 9 та 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Заступник Міністра П.Б.Полянський
ЗАВДАННЯ
для державної підсумкової атестації учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Білет N 1
1. Риси духовної й матеріальної культури українців у повісті Івана Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я".
2. "Розстріляне Відродження" як історичний та культурний феномен: історичні обставини, чільні представники, головні здобутки в письменстві. Аналіз життя та творчості одного з представників цього періоду (за вибором учня).
Білет N 2
1. Людина, сім'я та суспільство в психологічному й моральному аспектах за повістю Івана Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я".
2. Особливості зображення національного відродження українського народу в ранній творчості Павла Тичини. Прочитати напам'ять вірш "Пам'яті тридцяти".
Білет N 3
1. Проблема вибору життєвого шляху героями роману "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного та Івана Білика.
2. Людина, природа, Всесвіт у збірці "Сонячні кларнети" Павла Тичини. Прочитати напам'ять вірш "Ви знаєте, як липа шелестить...".
Білет N 4
1. Майстерність Івана Карпенка-Карого як драматурга (на прикладі вивчених творів).
2. Цінності людського буття в поезії Максима Рильського.
Білет N 5
1. Багатогранність діяльності Михайла Старицького, її значення для розвитку української культури.
2. Мотиви й образи інтимної лірики Володимира Сосюри.
Білет N 6
1. Іван Франко як письменник, громадський діяч, перекладач і вчений.
2. Образ України в поезії "Любіть Україну" Володимира Сосюри. Прочитати вірш напам'ять.
Білет N 7
1. Історичний шлях нації та доля її провідників за поемою "Мойсей" Івана Франка. Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учня).
2. Трагедія роду й народу в романі "Вершники" Юрія Яновського.
Білет N 8
1. Ідейно-художнє багатство філософської та громадянської лірики Івана Франка.
2. Характер конфлікту та його художнє втілення в драматургії Миколи Куліша (на прикладі вивченого твору).
Білет N 9
1. Поетична драма "Зів'яле листя" Івана Франка: історія написання, спектр любовного почуття, образ ліричного героя, особливості поетичної форми. Прочитати напам'ять вірш "Чого являєшся мені...".
2. Зображення в прозових творах Миколи Хвильового боротьби добра і зла в душі людини та житті суспільства.
Білет N 10
1. Взаємини людини й суспільства в повісті Івана Франка "Перехресні стежки".
2. Поетичний світ Богдана-Ігоря Антонича.
Білет N 11
1. Поетизація буття гуцулів у повісті "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського.
2. Героїзм і трагізм історичної долі українського народу у творчості Олександра Довженка.
Білет N 12
1. Зображення людських почуттів у повісті Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків".
2. Світ дитинства в кіноповісті "Зачарована Десна" Олександра Довженка.
Білет N 13
1. Михайло Коцюбинський як майстер імпресіоністичної психологічної новели.
2. Образ ліричного героя поетичних творів Євгена Маланюка.
Білет N 14
1. Творчість Лесі Українки як видатне явище світової літератури. Прочитати напам'ять вірш "Contra spem spero".
2. Зображення духовної величі й краси людини у творчості Івана Багряного (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 15
1. Трагедія людини, відірваної від рідної землі, у драмі "Бояриня" Лесі Українки.
2. Літературне "шістдесятництво" як суспільне та культурне явище. Аналіз життя та творчості одного з поетів-шістдесятників (за вибором учня). Прочитати напам'ять вірш аналізованого автора.
Білет N 16
1. Утвердження духовно-моральних цінностей людського буття в драмі-феєрії "Лісова пісня" Лесі Українки. Прочитати напам'ять уривок із твору.
2. Реалізм і символіка картин української дійсності в романі Уласа Самчука "Марія".
Білет N 17
1. Ідея єдності людини і природи в драмі-феєрії "Лісова пісня" Лесі Українки.
2. Краса і щирість любовного почуття в ліриці Василя Симоненка.
Білет N 18
1. Ольга Кобилянська як визначний майстер психологічної прози (на прикладі вивчених творів).
2. Особливості інтерпретації образу України у поезії Василя Симоненка. Прочитати напам'ять вірш "Лебеді материнства".
Білет N 19
1. Мотиви й образи громадянської та інтимної лірики Олександра Олеся. Прочитати напам'ять вірні поета (за вибором учня).
2. Тематика й поетика новел Григора Тютюнника.
Білет N 20
1. Творчість Василя Стефаника в контексті української та світової новелістики.
2. Людина в протистоянні зі злом і несправедливістю в поезії Василя Стуса. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 21
1. Глибина розкриття психології людини в екстремальних обставинах у творчості Володимира Винниченка (на прикладі прочитаних творів).
2. Образ Марусі Чурай з однойменного роману Ліни Костенко як втілення кращих рис українського народу. Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учня).
Білет N 22
1. Українська література другої половини XIX-XX ст. у контексті світового літературного процесу.
2. Світ людських почуттів і думок у поезії Ліни Костенко. Прочитати напам'ять вірш поетеси (за вибором учня).
Білет N 23
1. Творчість письменників рідного краю: чільні постаті й найвизначніші набутки.
2. Морально-філософська проблематика романістики Олеся Гончара (на прикладі вивчених творів).
Білет N 24
1. Література української еміграції як складова частина літературного процесу України: головні центри, постаті, твори. Аналіз життя та творчості одного з представників літератури української еміграції (за вибором учня).
2. Собор як символ духовності й краси в однойменному романі Олеся Гончара.
Білет N 25
1. Шляхи розвитку сучасної української літератури. Аналіз творчості одного з представників сучасного літературного процесу в Україні (за вибором учня).
2. Людина й народ як творці історії та культури в романі "Диво" Павла Загребельного.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА (для класів філологічного профілю)
Білет N 1
1. Світ людських взаємин у повісті Івана Франка "Перехресні стежки".
2. Своєрідність вираження любовного почуття в інтимній ліриці Володимира Сосюри. Прочитати напам'ять вірні "Так ніхто не кохав".
3. Багатопроблемність роману Олеся Гончара "Собор".
Білет N 2
1. Біблійна основа та проблематика поеми Івана Франка "Мойсей". Прочитати напам'ять уривок із поеми (за вибором учня).
2. Етична й психологічна гострота конфліктів у драматургії Володимира Винниченка (на прикладі вивчених творів).
3. Гуманістичний пафос роману Олеся Гончара "Людина і зброя".
Білет N 3
1. Доля митця в суспільстві в драмі Михайла Старицького "Талан".
2. Поетизація краси рідної землі в ліриці Андрія Малишка. Прочитати напам'ять вірш "Пісня про рушник".
3. Духовність і бездуховність у романі Олеся Гончара "Собор".
Білет N 4
1. Ліричний герой громадянської поезії Івана Франка.
2. Світ людських пристрастей у прозі Володимира Винниченка.
3. Проблема історичної пам'яті народу в романі Олеся Гончара "Собор". Прочитати напам'ять уривок із роману (за вибором учня).
Білет N 5
1. Почуттєва гама ліричного героя збірки Івана Франка "Зів'яле листя" та майстерність її зображення. Прочитати напам'ять вірш "Чого являєшся мені..."
2. "Театр корифеїв" як вершинний здобуток української національної культури другої половини XIX ст.: історія постання й розвитку, представники й досягнення.
3. Наскрізний образ Софійського собору як втілення творчого генія та високої духовності українського народу в романі Павла Загребельного "Диво".
Білет N 6
1. Світ інтимних почуттів людини в ліриці Олександра Олеся. Прочитати напам'ять вірш "Чари ночі".
2. Конфлікт між гуманізмом і фанатизмом у зображенні Миколи Хвильового в новелі "Я (Романтика)".
3. Духовність людини в історичному вимірі в романі "Диво" Павла Загребельного.
Білет N 7
1. Світоглядні й естетичні принципи Миколи Вороного та їх відображення в поезії. Прочитати напам'ять вірш "Блакитна панна".
2. Духовні й моральні основи буття українського народу в зображенні Уласа Самчука (на прикладі вивченого твору).
3. Жанр химерного роману в українському письменстві (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 8
1. Творчість Василя Стефаника в історії української та світової новелістики.
2. Празька поетична школа: ідейно-художні принципи, чільні представники, найвизначніші надбання. Прочитати напам'ять вірш одного з представників Школи (за вибором учня)"
3. Епічний розмах зображення української дійсності в романі Михайла Стельмаха "Чотири броди".
Білет N 9
1. Майстерність показу психічного стану людини в екстремальних обставинах у новелістиці Василя Стефаника.
2. Життєствердні мотиви поезії Богдана-Ігоря Антонича. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Картини тоталітарної дійсності у творах Юрія Клена й Тодося Осьмачки.
Білет N 10
1. Моральна й психологічна сутність явища "кайдашизму" в повісті Івана Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я".
2. Кларнетизм як самобутній творчий метод Павла Тичини. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Людина і влада в оповіданні Юрія Мушкетика "Суд".
Білет N 11
1. Ідеал сильної, вольової, високодуховної жінки в прозі Ольги Кобилянської.
2. Художнє осмислення українського національного відродження в ранній поезії Павла Тичини. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Людина, сім'я, суспільство в драматургії Олекси Коломійця (на прикладі вивчених творів).
Білет N 12
1. Психологія й мораль українського селянина в повісті Ольги Кобилянської "Земля".
2. Особливості історіософського мислення в драматургії Івана Кочерги (на прикладі вивчених творів).
3. Поетизація любовного почуття в новелі Григора Тютюнника "Три зозулі з поклоном".
Білет N 13
1. Експресія вираження патріотичних почуттів у ліриці Олександра Олеся. Прочитати напам'ять вірні (за вибором учня).
2. "Патетична соната" Миколи Куліша: жанр, оригінальність композиції, своєрідність конфлікту, риси поетики.
3. Морально-етичні проблеми в новелістиці Григора Тютюнника.
Білет N 14
1. Широчінь тематичного спектру та висока культура віршування в ліриці Михайла Старицького.
2. Шляхи самоствердження особистості в романі Валер'яна Підмогильного "Місто".
3. Сучасна українська література: ідейно-естетичні принципи, головні лінії розвитку, чільні представники.
Білет N 15
1. Сутність конфлікту вільної душею жінки та принизливих суспільних умов у драматичній поемі Лесі Українки "Бояриня".
2. Тематика й риси індивідуального стилю прози Миколи Хвильового (на прикладі вивчених творів).
3. Українська література другої половини XIX-XX ст. у контексті світового літературного процесу.
Білет N 16
1. Емоційна палітра та інтелектуальність лірики Лесі Українки. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
2. Зображення життя народу крізь призму долі та душі людини в новелістиці Григорія Косинки.
3. Особливості індивідуального стилю Валерія Шевчука.
Білет N 17
1. Утвердження, духовної сутності людини в драмі-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня". Прочитати напам'ять уривок із твору (за вибором учня).
2. Проблематика й романтичний першоелемент роману Юрія Яновського "Вершники".
3. Художнє осмислення ролі митця і мистецтва в бутті народу в романі Ліни Костенко "Маруся Чурай".
Білет N 18
1. Ідея єдності людини і природи в драмі-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня".
2. Зображення духовних коренів мистецьки обдарованої особистості в кіноповісті Олександра Довженка "Зачарована Десна".
3. Внутрішній світ людини в романі Ліни Костенко "Маруся Чурай". Прочитати напам'ять уривок із роману (за вибором учня).
Білет N 19
1. Поетичний світ реалізму (на прикладі творчості Бориса Грінченка, Павла Грабовського й Володимира Самійленка).
2. Автобіографічність прози Івана Багряного (на прикладі вивчених творів).
3. Людина і культура в поезії Ліни Костенко. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 20
1. Український модернізм: історія становлення й розвитку, ідейно-художні засади, напрями, представники.
2. Трагедійність і оптимістична просвітленість зображення війни в кіноповісті Олександра Довженка "Україна в огні".
3. Розкриття сутності людини і сенсу її існування в поезії Ліни Костенко. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 21
1. Психологічна глибина зображення внутрішнього світу персонажів у малій прозі Михайла Коцюбинського.
2. Високі моральні й духовні якості української людини в романі Василя Барки "Жовтий князь".
3. Своєрідність розкриття мовної теми в поезії Дмитра Павличка. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 22
1. "Intermezzo" Михайла Коцюбинського як зразок імпресіоністичної новели.
2. Медитативність лірики Євгена Плужника та Володимира Свідзинського.
3. Мотиви й образи громадянської лірики Василя Симоненка. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 23
1. "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного та Івана Білика як соціально-психологічний роман.
2. Філософське осмислення минулого України в поемі Володимира Сосюри "Мазепа".
3. Своєрідність поетичного стилю ліро-епосу Івана Драча.
Білет N 24
1. Фольклорно-етнографічні елементи в повісті Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків".
2. Перекладацька діяльність Максима Рильського.
3. Духовна міць і душевне багатство ліричного героя поезії Василя Стуса. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 25
1. Терентій Пузир у світовій галереї літературних скнар (за комедією Івана Карпенка-Карого "Хазяїн").
2. Повнота й інтенсивність життя одухотвореної людини в поезії Максима Рильського. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Філософське осмислення основ людського існування в поезії Бориса Олійника.
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
Білет N 1
1. Світоглядні та естетичні засади поетичної збірки Шарля Бодлера "Квіти зла". Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
2. Проблематика й поетика літератури постмодернізму (на прикладі одного з прочитаних творів).
Білет N 2
1. Головні принципи символізму, проголошені Полем Верленом у "Поетичному мистецтві". Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
2. Особливості побудови, головний конфлікт та моральна проблематика "драми-дискусії" "Пігмаліон" Бернарда Шоу.
Білет N 3
1. Розвінчання теорії "сильної особистості" в романі "Злочин і кара" Федора Достоєвського.
2. Ідея незламності людського духу в повісті-притчі "Старий і море" Е.М.Хемінгуея, особливості її втілення в сюжеті твору та образі головного героя.
Білет N 4
1. Християнська наснаженість роману "Злочин і кара" Федора Достоєвського.
2. Образи головних героїв п'єси "Пігмаліон" Бернарда Шоу. Спільне й відмінне в сюжеті драми та античному міфі про Пігмаліона й Галатею.
Білет N 5
1. Російська поезія Срібної доби: напрями, течії, постаті. Прочитати напам'ять вірш одного з поетів Срібної доби (за вибором учня).
2. Головні морально-філософські проблеми роману "Чума" Альбера Камю, їх зв'язок із екзистенціалістською філософією.
Білет N 6
1. Засадничі принципи європейської реалістичної прози другої половини XIX століття (на прикладі одного - двох прочитаних творів).
2. Сутність морального вибору борців з чумою в романі "Чума" Альбера Камю.
Білет N 7
1. Сутність конфлікту особистості з суспільством у французькій романістиці XIX ст. (на прикладі прочитаного твору).
2. Засадничі принципи "епічного театру" Бертольта Брехта (на прикладі прочитаного твору).
Білет N 8
1. Символічний зміст сюжету морської подорожі в поезії "П'яний корабель" Артюра Рембо.
2. Розкриття теми рятівної сили кохання та істинного мистецтва в романі Михайла Булгакова "Майстер і Маргарита".
Білет N 9
1. Втілення в ліриці Волта Вітмена пафосу формування молодої американської нації, ідеї рівності та єдності всіх форм життя. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
2. Морально-філософський зміст конфлікту Єшуа та Понтія Пілата в романі "Майстер і Маргарита" Михайла Булгакова. Спільне й відмінне в романі та євангельському сюжеті.
Білет N 10
1. Образ ліричного героя в збірці "Листя трави" Волта Вітмена. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
2. Ідея протистояння тоталітаризму та утвердження особистістю свого "я" в новелі Томаса Манна "Маріо і чарівник".
Білет N 11
1. Поль Верлен як представник символістського напряму в літературі.
2. Зображення радянського суспільства 30-х років у романі "Майстер і Маргарита" Михайла Булгакова.
Білет N 12
1. Особливості розробки проблеми "влади золота" в повісті Оноре де Бальзака "Гобсек".
2. Пафос самоствердження й самовиявлення ліричного героя в поезії Володимира Маяковського, елементи футуризму в ранній творчості поета. Прочитати напам'ять вірні поета (за вибором учня).
Білет N 13
1. Майстерність відтворення "діалектики душі" в романах Льва Толстого "Війна і мир" або "Анна Кареніна" (за вибором).
2. Художні засоби одухотворення світу природи в ліриці Бориса Пастернака. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 14
1. Духовні пошуки головних героїв романів Льва Толстого "Анна Кареніна" або "Війна і мир" (за вибором).
2. Художня специфіка осмислення теми сталінського терору в поемі "Реквієм" Анни Ахматової.
Білет N 15
1. Проблема кохання у французькому романі XIX ст. (на прикладі "Червоного та чорного" Стендаля або "Пані Боварі" Г.Флобера).
2. Життєствердні мотиви й символістські елементи твору "Весно, весно, без меж і без краю..." Олександра Блока. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 16
1. Причини духовної деградації головного героя роману Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея".
2. Конфлікт мрії та дійсності в поезії Олександра Блока "Незнайома". Символічне значення образу Незнайомої. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 17
1. Конфлікт краси й моралі в романі Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея". Символіка портрета головного героя.
2. Провідні теми й художні особливості поезії Р.М.Рільке.
Білет N 18
1. Духовні пошуки особистості в європейській драмі на межі XIX-XX ст. (на прикладі однієї прочитаної драми Г.Ібсена, М.Метерлінка або А.Чехова).
2. Провідні теми, настрої й образи лірики Гійома Аполлінера (на прикладі прочитаних творів). Прочитати напам'ять вірні поета (за вибором учня).
Білет N 19
1. Художня своєрідність поезії "Голосівки" Артюра Рембо.
2. Трагізм становища Грегора Замзи в новелі "Перевтілення" Франца Кафки. Символічний зміст центральної метафори твору.
Білет N 20
1. Внесок української перекладацької школи в розвиток міжкультурних контактів нашої країни зі світом, її найвидатніші представники і здобутки.
2. Художні особливості зображення Першої світової війни в поезії Гійома Аполлінера "Зарізана голубка й водограй". Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
Білет N 21
1. Головні художні відкриття письменників-модерністів (на прикладі творчості Дж.Джойса, М.Пруста, Ф.Кафки).
2. Антивоєнний пафос оповідання Генріха Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа..."
Білет N 22
1. Суперечності характеру головного героя повісті Оноре де Бальзака "Гобсек", реалістичні й романтичні елементи твору.
2. Морально-філософська проблематика й особливості поетики прози Габрієля Гарсіа Маркеса (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 23
1. Історія написання та особливості побудови "Людської комедії" Оноре де Бальзака.
2. Гуманістичний пафос новели Томаса Манна "Маріо і чарівник".
Білет N 24
1. Художні особливості поетичних творів Артюра Рембо.
2. Морально-філософська проблематика повісті-притчі "Старий і море" Е.М.Хемінгуея. Символіка образів твору та особливості його жанру.
Білет N 25
1. Мотив "влади золота" й особливості його втілення в "Людській комедії" Оноре де Бальзака.
2. Складність психології та духовного світу людини в романі Федора Достоєвського "Злочин і кара".
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (для класів філологічного профілю)
Білет N 1
1. Літературний процес другої половини XIX ст.: етапи й головні тенденції.
2. Поетичний світ Поля Верлена. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Людина, природа й цивілізація в романі Кнута Гамсуна "Пан".
Білет N 2
1. Реалізм як літературно-мистецький напрям: філософсько-світоглядна основа" художньо-стильові особливості, вершинні прояви.
2. Засади символістської естетики в "Поетичному мистецтві" Поля Верлена. Прочитати напам'ять вірш поета (за вибором учня).
3. Особливості трактування теми кохання в романі Кнута Гамсуна "Пан".
Білет N 3
1. Національні та індивідуально-авторські прояви реалізму у світовій літературі другої половини XIX ст.
2. Тематика й поетична техніка Стефана Малларме.
3. Час і простір у романі Михайла Булгакова "Майстер і Маргарита".
Білет N 4
1. Елементи реалізму й романтизму в прозі Стендаля (на прикладі прочитаних творів).
2. Експериментальний характер поезії Артюра Рембо.
3. Головні мотиви й провідні символи поезії Олександра Блока. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 5
1. Особистість і суспільство в зображенні Стендаля (на прикладі прочитаних творів).
2. Поетика і стиль роману Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея".
3. Жінка й любов у поезії Олександра Блока. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 6
1. Глибина психологізму Стендаля-прозаїка (на прикладі прочитаних творів).
2. Моральні й естетичні проблеми роману Оскара Вайльда "Портрет Доріана Грея".
3. Володимир Маяковський як представник футуризму в російській літературі.
Білет N 7
1. Багатоаспектність зображення влади грошей над людиною в прозі Оноре де Бальзака (на прикладі прочитаних творів).
2. Шляхи розвитку європейської драматургії кінця XIX - початку XX ст. (на прикладі прочитаних творів)
3. Поетичний світ Анни Ахматової. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 8
1. Персонажі Оноре де Бальзака у світовій галереї скнар (на прикладі прочитаних творів).
2. Особливості конфлікту та розвитку сценічної дії в драматургії Генріка Ібсена або Антона Чехова (на прикладі прочитаного твору).
3. Трагізм людини й народу в поемі "Реквієм" Анни Ахматової. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 9
1. Людина і суспільство в прозі Оноре де Бальзака (на прикладі прочитаних творів).
2. Проблематика й художні особливості п'єси Бернарда Шоу "Пігмаліон".
3. "Вічні теми" в поезії Бориса Пастернака. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
Білет N 10
1. Соціально-моральна проблематика у творах Чарльза Діккенса (на прикладі прочитаних творів).
2. Модернізм як творчий метод: суспільно-історичні передумови виникнення, світоглядно-естетичні засади, основні напрями й течії.
3. Осмислення ролі культури й природи в поезії Бориса Пастернака. Прочитати напам'ять вірні (за вибором учня).
Білет N 11
1. Поліфонізм роману Федора Достоєвського "Злочин і кара".
2. Зображення людини в урбаністичному світі в поезії Гійома Аполлінера. Прочитати напам'ять вірні (за вибором учня).
3. Драматичні суперечності людського буття в повісті-притчі Ернеста Хемінгуея "Старий і море".
Білет N 12
1. Психологічність і філософічність роману Федора Достоєвського "Злочин і кара".
2. Осмислення трагедії війни в поезії Гійома Аполлінера. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Морально-філософський та психологічний сенс повісті-притчі Ернеста Хемінгуея "Старий і море".
Білет N 13
1. Складність духовного світу людини в зображенні Федора Достоєвського (на прикладі роману "Злочин і кара").
2. Повнота художнього охоплення життя в поезії Вітезслава Незвала.
3. Художній світ "магічного реалізму" (на прикладі прочитаного твору Габріеля Гарсіа Маркеса).
Білет N 14
1. Утвердження християнських цінностей у романі Федора Достоєвського "Злочин і кара".
2. Відчуження людини й дегуманізація світового буття як головні теми творчості Франца Кафки.
3. Література постмодернізму: світоглядно-філософські та естетичні засади, їх вияв у художній формі (на прикладі двох-трьох прочитаних творів).
Білет N 15
1. "Діалектика душі" героїв прози Льва Толстого (на прикладі прочитаних творів). Прочитати напам'ять уривок із роману (за вибором учня).
2. Образ Грегора Замзи як "маленької людини" XX століття (за новелою "Перевтілення" Франца Кафки.
3. "Срібна доба" в російському письменстві початку XX століття.
Білет N 16
1. Пошук сенсу буття героями творів Льва Толстого (на прикладі прочитаних творів). Прочитати напам'ять уривок із роману (за вибором учня).
2. Риси поетики прозових творів Франца Кафки.
3. Трагізм війни й героїзм людини в зображенні Олександра Твардовського.
Білет N 17
1. Особливості зображення людської душі та світу природи в російській поезії другої половини XIX століття (на прикладі творів Афанасія Фета або Федора Тютчева). Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
2. Провідні мотиви поетичних творів Райнера Марія Рільке.
3. Моральний вибір людини в романі Альбера Камю "Чума".
Білет N 18
1. Нові художні напрями й течії у світовому письменстві на межі XIX та XX ст.
2. Зображення сутності й покликання мистецтва в поезії Райнера Марія Рільке.
3. Відчуження людини й абсурдність буття в романі Альбера Камю "Чума".
Білет N 19
1. Символізм як творчий метод: філософсько-естетичні засади, особливості національних модифікацій, чільні представники.
2. Національний іспанський колорит у поетичних творах Федеріко Гарсіа Лорки. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Гуманістичний пафос прози Генріха Белля (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 20
1. Образ ліричного героя поезії Волта Вітмена.
2. Провідні мотиви лірики Федеріко Гарсіа Лорки. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Ежен Ионеско як представник "драми абсурду" (на прикладі прочитаних творів).
Білет N 21
1. Космізм зображення природного, соціального та духовного життя в поезії Волта Вітмена.
2. Пошуки нових засобів художньої виразності в поезії Федеріко Гарсіа Лорки. Прочитати напам'ять вірш (за вибором учня).
3. Відтворення самобутності японської культури, духовності й національного характеру в романі "Тисяча журавлів" Ясунарі Кавабата.
Білет N 22
1. Сутність новаторства змісту й форми поезій Волта Вітмена.
2. Зображення психології людини й натовпу в новелі Томаса Манна "Маріо і чарівник".
3. Історія написання, джерела, особливості композиції та стилю роману Михайла Булгакова "Майстер і Маргарита".
Білет N 23
1. Внутрішній світ ліричного героя поезії Шарля Бодлера.
2. Антигуманна сутність тоталітаризму за новелою томаса Манна "Маріо і чарівник".
3. Зарубіжні письменники другої половини XIX-XX століть на українських теренах.
Білет N 24
1. Риси символізму в поетичній збірці Шарля Бодлера "Квіти зла".
2. Філософсько-етична проблематика роману Михайла Булгакова "Майстер і Маргарита".
3. Українська тематика у творчості зарубіжних письменників другої половини XIX-XX століть.
Білет N 25
1. Протиставлення ідеалу й дійсності в поезіях збірки "Квіти зла" Шарля Бодлера.
2. Трагізм долі митця в романі Михайла Булгакова "Майстер і Маргарита".
3. Українське перекладацтво: школи, чільні постаті, вершинні здобутки.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ XX СТОЛІТТЯ (для класів філологічного, фізико-математичного, природничого, технологічного, спортивного, художньо-естетичного, універсального профілів)
Білет N 1
1. Початок Першої світової війни. Воєнні дії у 1914 р. на українських землях.
2. Нацистський "новий порядок" в Україні в 1941-1944 роках Голокост.
Білет N 2
1. Вплив Першої світової війни на формування українського національного руху в Галичині й Наддніпрянській Україні.
2. Результати та історичне значення Всеукраїнського референдуму 1 грудня 1991 р.
Білет N 3
1. Українські землі в 1915-1917 роках.
2. "Косигінські реформи" та їхні наслідки для України.
Білет N 4
1. Початок Української революції, утворення Центральної Ради. М.Грушевський, В.Винниченко.
2. Освіта, наука та культура України в 70-80 роках XX ст.
Білет N 5
1. I Універсал Центральної Ради та його історичне значення.
2. Прихід до влади М.Горбачева. Розгортання національно-демократичного руху в Україні.
Білет N 6
1. Проголошення Української Народної Республіки. III Універсал Центральної Ради.
2. Чорнобильська катастрофа та її наслідки.
Білет N 7
1. Проголошення незалежності УНР: передумови та значення.
2. Україна на завершальному етапі Великої Вітчизняної війни.
Білет N 8
1. Внутрішня і зовнішня політика Української Держави. П.Скоропадський.
2. Проголошення державної незалежності України.
Білет N 9
1. Радянсько-польська війна і Україна.
2. Опозиційний рух в Україні (1965-1985 роки).
Білет N 10
1. Україна в 1919-1920 роках "Воєнний комунізм".
2. Прийняття Конституції України 1996 р. та її історичне значення.
Білет N 11
1. Проголошення Західноукраїнської Народної Республіки. Злука УНР і ЗУНР.
2. Політична ситуація в Україні у 1985-1991 роках.
Білет N 12
1. Внутрішня і зовнішня політика Директорії УНР. С.Петлюра.
2. Наш край у роки Другої світової та Великої Вітчизняної воєн.
Білет N 13
1. Історичне значення та уроки боротьби українського народу за незалежність у 1917-1920 роках.
2. Пожвавлення літературно-мистецького життя України в умовах десталінізації. "Шістдесятники".
Білет N 14
1. Нова економічна політика і особливості її впровадження в Україні.
2. Державотворчі процеси в Україні у 1991-2005 роках.
Білет N 15
1. Політика "українізації" (коренізації), її наслідки. О.Шумський, М.Скрипник.
2. Досягнення сучасної української науки і освіти.
Білет N 16
1. Суспільно-політичне життя українських земель у складі Польщі, Румунії, Чехо-Словаччини в 20 - 30 роках XX ст.
2. Початок формування багатопартійності в Україні наприкінці 80-х на початку 90-х років XX ст.
Білет N 17
1. Українське питання на Паризькій мирній конференції.
2. Відбудова економіки України після Великої Вітчизняної війни.
Білет N 18
1. Культура і духовне життя України в 1917-1920 рр.
2. Спроби та наслідки реформування економіки України наприкінці 50-х - у першій половині 60-х років М.Хрущов.
Білет N 19
1. Особливості і наслідки радянської індустріалізації в Україні.
2. Визволення України від нацистських загарбників. Герої-визволителі України.
Білет N 20
1. Голодомори XX ст. в Україні: причини і наслідки.
2. Повсякденне життя українців у 1964-1985 роках.
Білет N 21
1. Політика суцільної колективізації та розселянювання в Україні. Її соціально-економічні наслідки.
2. Возз'єднання західноукраїнських земель з УРСР та їх радянізація у 1939-1941 роках.
Білет N 22
1. Розвиток культури в 30-ті роки. "Розстріляне" відродження.
2. Кроки України на шляху до європейської інтеграції.
Білет N 23
1. Громадсько-політичне життя в Україні в 30-х роках.
2. Рух Опору в Україні в роки Другої світової війни. Історичний внесок українського народу в перемогу у Другій світовій війні.
Білет N 24
1. Входження УССР до складу СРСР.
2. Суть та соціальна значущість Закону України "Про Голодомор 1932-1933 років в Україні".
Білет N 25
1. Наш край на початку XX століття.
2. Національно-визвольний рух 60-80 років. В.Чрновіл.
Білет N 26
1. Наш край у 50-70-х роках XX століття.
2. Позачергові вибори до Верховної Ради України.
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ XX СТОЛІТТЯ (для класів суспільно-гуманітарного профілю)
Білет N 1
1. Стан українських земель напередодні Першої світової війни.
2. Входження УССР до складу СРСР.
3. XX з'їзд КПРС і його вплив на суспільно-політичне життя в Україні.
Білет N 2
1. Вплив Першої світової війни на формування і діяльність українських політичних партій та груп.
2. Утвердження диктатури Й.Сталіна.
3. Економічні реформи в Україні у 1956-1964 роках, їх вплив на реальний рівень життя населення України.
Білет N 3
1. Наш край на початку XX століття.
2. Причини і наслідки радянської колективізації в Україні.
3. Процес ідеологізації культурного життя України в умовах десталінізації (1954-1964 роки).
Білет N 4
1. Українські землі в 1915-1917 роках. Назрівання глибокої економічної та політичної кризи.
2. Причини, масштаби і наслідки голодомору 1932-1933 років в Україні.
3. Політична і духовна спрямованість діяльності "шістдесятників" в Україні.
Білет N 5
1. Вплив Першої світової війни на визрівання економічної та політичної кризи в Російській і Австро-Угорській імперіях.
2. Наступ на релігію в 1956-1964 роках.
3. Головні кроки України на шляху до інтеграції в загальноєвропейські структури.
Білет N 6
1. Початок Української революції. Центральна Рада.
2. Терор 30-х років та його наслідки для України.
3. "Косигінські" реформи та їх наслідки в Україні. Повсякденне життя українців в 50-60-х роках XX ст.
Білет N 7
1. I Універсал Центральної Ради, його історичне значення.
2. Культурне життя в Україні у 30-ті роки.
3. Суть та соціальна значущість Закону України "Про Голодомор 1932-1933 років в Україні".
Білет N 8
1. III Універсал Центральної Ради та його історичне значення.
2. Економічне, політичне і культурне становище українських земель у складі Польщі в 1921-1938 роках.
3. Повсякденне життя населення України в 1965-1985 роках.
Білет N 9
1. Причини, перебіг і результати воєнних дій між радянською Росією і Українською Народною Республікою в 1917-1918 роках.
2. Діяльність політичних партій Східної Галичини у 20-30-х роках XX ст.
3. Історичне значення Перемоги у Великій Вітчизняній війні.
Білет N 10
1. IV Універсал Центральної Ради. Причини прийняття та історичне значення.
2. Утворення та діяльність Організації українських націоналістів (ОУН).
3. Основні форми і напрями опозиційного руху в Україні в 1965-1986 роках.
Білет N 11
1. Здобутки і прорахунки Центральної Ради в державотворчому процесі та соціальній політиці. М.Грушевський.
2. Політична боротьби в Закарпатті та її особливості (русофільство, русинство, українофільство) у 20-ті - 30-ті роки XX ст.
3. Діяльність радянської України в ООН і світових спеціалізованих організаціях.
Білет N 12
1. Внутрішня і зовнішня політика Української Держави П. Скоропадського.
2. Возз'єднання західноукраїнських земель з УРСР. Початок радянізації Західної України.
3. Активізація суспільно-політичного життя в Україні після приходу до влади в СРСР М.Горбачева.
Білет N 13
1. Радянсько-польська війна і Україна.
2. Україна напередодні Другої світової війни (1939 року - перша половина 1941 року).
3. Економічна криза в Україні в 1985-1991 роках та причини її наростання.
Білет N 14
1. Проголошення ЗУНР, її роль в консолідації України.
2. Причини поразок Червоної армії в 1941-1942 роках. Окупація України.
3. Причини і початок формування багатопартійності в Україні.
Білет N 15
1. Політика "воєнного комунізму", її суть та здійснення в Україні.
2. Нацистський "новий порядок" в Україні та опір йому. Голокост.
3. Суть та соціальна значущість Закону України "Про Голодомор 1932-1933 років в Україні".
Білет N 16
1. Причини відновлення більшовицької влади в Україні на початку 1920 р.
2. Внесок партизан у перемогу у Великій Вітчизняній війні.
3. Акт проголошення незалежності України, його історичне значення.
Білет N 17
1. Культурне і духовне життя України у 1917-1920 роках.
2. Внесок українського народу у розгром нацизму в 1941-1945 роках.
3. Розгортання державотворчих процесів в Україні в 1991-2005 роках.
Білет N 18
1. Перехід до нової економічної політики та особливості її впровадження в Україні.
2. Визволення України від нацистських загарбників. Культурне життя в Україні у роки Другої світової війни.
3. Соціально-економічні процеси в незалежній Україні (1991-2005 роки).
Білет N 19
1. Голод 1921-1923 років в Україні, його причини і масштаби. Організація допомоги голодуючим.
2. Наш край у роки Другої світової та Великої Вітчизняної воєн.
3. Культурне і духовне життя України в 1991-2005 роках. Провідні напрями і тенденції.
Білет N 20
1. Вплив непу на розвиток промисловості та сільського господарства України. Причини згортання новою владою нової економічної політики.
2. Завершення процесу формування території України в 1954 році. Особливості культурного життя України у першому повоєнному десятиріччі.
3. Конституція України 1996 року, її значення для стабілізації суспільно-політичного життя країни.
Білет N 21
1. Наш край на початку XX століття.
2. Національно-визвольний рух 60 - 80-х років. В.Чорновіл.