МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.02.2016 № 3302-06/5235-03 |
Щодо надання роз'яснення
Виконавча дирекція Фонду соціального страхування
з тимчасової втрати працездатності
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розглянуло лист Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.02.2016 № 2.4-15-234 щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель та повідомляє. Закон України "Про здійснення державних закупівель" (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з частиною першою статті 39 Закону переговорна процедура закупівлі — це процедура, яка використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.
Крім того, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, передбачених частиною другою статті 39 Закону.
При цьому згідно з частиною першою статті 39 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити: умови застосування процедури закупівлі, посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
У залежності від предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 921 (зі змінами) та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно готує документи, необхідні для проведення такої процедури, зокрема експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 39 Закону, видані уповноваженими на це органами (організаціями, установами).
Таким чином, у разі наявності умов, передбачених частиною другою статті 39 Закону замовник може застосувати переговорну процедуру закупівлі.
Водночас повідомляємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, до компетенції Мінекономрозвитку України не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери державних закупівель у конкретних випадках.
Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.
Принагідно інформуємо, що наразі створено Базу Знань (help.vdz.ua), яка містить додаткову інформацію щодо здійснення закупівель, зокрема, покрокові інструкції із посиланням на нормативно-правові акти, коментарі до діючого законодавства, інформацію про навчальні заходи (курси), обговорення законопроектів, та можливість інтерактивного спілкування із отриманням відповідей на питання, які виникають на практиці під час застосування законодавства.
Директор департаменту регулювання державних закупівель | Олександр СТАРОДУБЦЕВ |