• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Методичні рекомендації щодо порядку заохочення в органах, підрозділах, закладах та установах Держспецзв’язку авторів (співавторів) раціоналізаторських пропозицій

Адміністрація Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України | Лист від 31.12.2009 № 14/5-5116
Реквізити
  • Видавник: Адміністрація Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.12.2009
  • Номер: 14/5-5116
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Адміністрація Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.12.2009
  • Номер: 14/5-5116
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ СПЕЦІАЛЬНОГО
ЗВ’ЯЗКУ ТА ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ УКРАЇНИ
ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ
Л И С Т
31.12.2009 N 14/5-5116
Відповідно до пункту 1.12 Інструкції про організацію раціоналізаторської роботи в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, затвердженої наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 10.09.2007 N 179, у межах компетенції Фінансово-економічного департаменту надаємо методичні рекомендації щодо порядку заохочення в органах, підрозділах, закладах та установах Держспецзв’язку авторів (співавторів) раціоналізаторських пропозицій.
Перелік нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері заохочення авторів раціоналізаторських пропозицій додається.
Дія нормативно-правових актів колишнього СРСР, зазначених у Переліку, зберігається відповідно до Постанови Верховної Ради України від 12.09.91 N1545 "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" .
Відповідно до статті 484 Цивільного кодексу України автор раціоналізаторської пропозиції має право на добросовісне заохочення від юридичної особи, якій ця пропозиція подана.
Згідно з статтею 9 Закону України "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" автору раціоналізаторської пропозиції виплачується винагорода відповідно до договору, який він має укласти з роботодавцем, що планує її використовувати (або вже використовує).
Договір про розмір винагороди та строки її виплати відповідно до пункту 39 Методичних рекомендацій про порядок складання, подачі і розгляду заяви на раціоналізаторську пропозицію , затверджених наказом патентного відомства України від 27.08.95 N 131 , укладається між автором раціоналізаторської пропозиції (співівторами) та керівником підприємства у довільній формі.
Зразки договорів, які рекомендовані підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності для застосування їх з метою врегулювання правовідносин щодо об’єктів права інтелектуальної власності, регулювання яких передбачено на договірних засадах, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2004 N 986 (далі – Договір 986).
Між інших, цим наказом затверджено зразок Договору про добросовісне заохочення та використання раціоналізаторської пропозиції, яким передбачено наступні способи розрахунку розмірів винагороди автору раціоналізаторської пропозиції в залежності від показника ефективності використання раціоналізаторської пропозиції, а саме:
1. Якщо показником ефективності використання раціоналізаторської пропозиції для визначення розміру винагороди її автору обрано економічний ефект – рекомендується використовувати "Методику (основные положения) определения экономической эффективности использования в народном хозяйстве новой техники, изобретений и рационализаторских предложений", затверджену постановою Державного комітету ради Міністрів у справах науки і техніки, Держпланом СРСР, Академією наук СРСР, Державним комітетом у справах винаходів і відкриттів СРСР від 14.02.1977 N 48/16/13/3 (розміщена на веб-сторінці за адресою: http://pravo.levonevsky.org/baza/soviet/sssr4194.htm.).
2. Якщо показником ефективності використання раціоналізаторської пропозиції для визначення розміру винагороди її автору обрано дохід – рекомендується використовувати Тимчасову методику (основні положення) визначення доходу від використання винаходів і раціоналізаторських пропозицій, затверджену головою Держпатенту України 01.12.92 за погодженням Мінстатом і Мінфіном України (газета "Інновація", грудень 1992 року, "Методики оцінки прав інтелектуальної власності" (збірник), УкрІНТЕІ, ІІВП, Київ, 1998, ст. 38).
3. У разі, коли використання раціоналізаторської пропозиції не сприяє одержанню матеріальної вигоди, розмір винагороди автору раціоналізаторської пропозиції визначається за формулою, наведеною у підпункті "в" пункту 6.2 Договору 986 , у якій містяться коефіцієнти позитивного ефекту, серійності випуску продукції з використанням раціоналізаторської пропозиції та складові вирішення технічної задачі, значення яких визначаються відповідно до таблиць 5, 6, 7 "Инструкции по определению размера вознаграждения за изобретения и рационализаторские предложения, не создающие экономии", затверджена 15.01.74 Головою Державного комітету Ради міністрів СРСР у справах винаходів і відкриттів (розміщена на веб-сторінці за адресою: http://pravo.levonevsky.org/baza/soviet/sssr4575.htm).
За результатами аналізу сучасної науково-практичної літератури з питань визначення розміру авторської винагороди за раціоналізаторську пропозицію, Фінансово-економічним департаментом рекомендується у формулі визначення розміру винагороди автору раціоналізаторської пропозиції, що не сприяє одержанню матеріальної винагороди, в якості базової грошової одиниці застосувати 10 гривень.
При визначенні розміру винагороди автору раціоналізаторської пропозиції за кожним з вищезазначених способів також слід керуватися вимогами Інструкції про порядок виплати винагороди за винаходи і раціоналізаторські пропозиції , затвердженої Державним комітетом СРСР у справах винаходів і відкриттів 15.01.1974, щодо проведення відповідних розрахунків економічної чи дійсної цінності об’єктів права інтелектуальної власності.
Рішення про використання раціоналізаторської пропозиції повинно прийматися з урахуванням наявності бюджетних призначень для здійснення видатків на заохочення авторів (співавторів) раціоналізаторських пропозицій.
За відсутністю кошторисних призначень на вказані цілі органи, підрозділи, заклади та установи Держспецзв`язку не можуть використовувати раціоналізаторську пропозицію, так як у разі її використання органи, підрозділи, заклади та установи Держспецзв`язку беруть на себе зобов`язання щодо виплати грошової винагороди автору раціоналізаторської пропозиції за її використання.
При цьому, відповідно до Бюджетного кодексу України, зобов`язання, взяте без відповідних кошторисних призначень не вважається бюджетним та є бюджетним правопорушенням.
Директор ДепартаментуО.М.Мніщенко