МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.12.2008 N 31-11080-15-24/44836 |
Міністерство фінансів України на лист Державного казначейства України від 12.11.08 р. N 13-07/1/925-19306 щодо проблемних питань, що виникають в процесі складання звітності про виконання бюджетів, повідомляє наступне.
Правовідносини, які виникають в процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів та розгляду звітів про виконання, а також контролю за виконанням державного бюджету України та місцевих бюджетів, регламентуються
Бюджетним кодексом України (далі - Кодекс).
Недотримання учасником бюджетного процесу, встановленого цим
Кодексом та іншими нормативно-правовими актами порядку складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету визнається бюджетним правопорушенням (стаття
116 Кодексу).
Підстави для призупинення Державним казначейством України бюджетних асигнувань передбачені статтею
117 Кодексу.
Стаття
124 Кодексу визначає порядок накладення стягнення за бюджетні правопорушення. Стягнення за бюджетні правопорушення накладаються за рішенням Міністра фінансів України, керівника органу Державного казначейства України, керівника органу Державної контрольно-ревізійної служби України, Міністра фінансів Автономної республіки Крим, керівника місцевого фінансового органу, голови виконавчого органу міської міста районного значення, селищної та сільської ради.
Відповідно до статті
24 Бюджетного кодексу України резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені при складанні проекту бюджету.
Резервний фонд бюджету встановлюється законом про Державний бюджет України або рішенням про місцевий бюджет загальною сумою без визначення головного розпорядника бюджетних коштів (пункт 4 Порядку використання коштів з резервного фонду бюджету, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.02 р.
N 415 "Про затвердження Порядку використання коштів резервного фонду бюджету", дал і - Порядок).
Головний розпорядник бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету, визначається на етапі підготовки та подання проектів рішень про виділення коштів з резервного фонду бюджету, та за умови визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду бюджету рішенням про виділення коштів з резервного фонду бюджету йому встановлюються бюджетні призначення (пункти 22, 26
Порядку).
Таким чином, закріплення планових показників за нерозподіленими коштами резервного фонду бюджету за певним розпорядником суперечить вимогам чинного законодавства.
Конституцією України встановлено право органів місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймати рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території (стаття
144 Конституції України).
Враховуючи зазначене, рішення про списання заборгованості, яка склалася між місцевими бюджетами до прийняття
Бюджетного кодексу України, приймається відповідними місцевими радами.
Заступник Міністра | А.Мярковський |