ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
01.03.2011 N 11/3-10.10/3339-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць, митниць
( В доповнення до Листа додатково див. Лист Державної митної служби N 11.1/2-12.2/7000-ЕП від 29.04.2011 )
У зв'язку із запитами митних органів та суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності з питань необхідності наявності підпису особи на рахунках (Invoice), складених нерезидентами, що подаються під час здійснення митного контролю й оформлення товарів, повідомляємо.
Відповідно до положень статті 344 Господарського кодексу України, міжнародні розрахунки регулюються нормами міжнародного права, банківськими звичаями і правилами, умовами зовнішньоекономічних контрактів, валютним законодавством країн - учасниць розрахунків. Згідно з частиною шостою статті 344 Господарського кодексу України, для здійснення міжнародних розрахунків використовуються комерційні документи, зокрема, рахунок-фактура.
Частиною другою статті 34 Митного кодексу України встановлено, що в митній справі Україна додержується загальновизнаних у міжнародній практиці систем класифікації та кодування товарів, митних режимів, митної статистики, інших загальноприйнятих у світових митних відносинах норм і стандартів, а також забезпечує виконання міжнародних договорів України з питань митної справи, укладених в установленому законом порядку.
Зокрема, згідно з постановою Верховної Ради України від 19.06.92 N 2479-XII Україна приєдналась до Конвенції про створення Ради Митного Співробітництва 1950 року.
Як передбачає стаття III Конвенції про створення Ради Митного Співробітництва, функціями Ради, зокрема, є вивчення технічних аспектів митних систем, так само як і пов'язаних із ними економічних чинників, з метою запропонування членам Ради практичних засобів досягнення якомога вищого рівня погодженості та однаковості, а також подання зацікавленим урядам за своєю ініціативою або за їх проханням інформації або порад по митних справах згідно з основною метою цієї Конвенції і внесення в зв'язку з цим рекомендацій.
Рекомендаціями Ради від 16.05.79 членам Ради та членам Організації Об'єднаних Націй або її спеціалізованим агентствам, митним або економічним Об'єднанням рекомендовано приймати комерційні рахунки, складені у будь-який спосіб, наприклад, методом одноразового запису, у випадках, коли представлення комерційного рахунку потрібне у зв'язку з митним очищенням товарів, а також утриматись від вимоги підпису для митних цілей на комерційних рахунках, представлених на підтвердження декларації на товари.
На дотримання зазначених рекомендацій звертається увага Європейською економічною комісією ООН (рекомендації ЄЕК ООН 1982 року N 18 "Заходи щодо спрощення процедур міжнародної торгівлі" та 1983 року N 6 "Формуляр-зразок уніфікованого рахунку для міжнародної торгівлі"). Із зазначеними рекомендаціями можна ознайомитися за адресою http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=995_991 та http://www.6pl.ru/asmap/r_oon6.htm.
Рекомендацією ЄЕК ООН 2001 року N 18 "Заходи щодо спрощення процедур міжнародної торгівлі" (переглянутою) пропонується по можливості уникати внесення від руки підписів або еквівалентних їм відміток на паперових документах (наприклад, на рахунках-фактурах) (http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main.cgi?page=1&nreg=995_98 3).
Отже, оскільки в міжнародній практиці допускається застосування рахунків (Invoice) без підпису особи, рахунки (Invoice), складені нерезидентами, що подаються під час здійснення митного контролю й оформлення товарів, можуть не містити підпису.
З огляду на вищезазначене, відсутність підпису на поданому для здійснення митного контролю й оформлення товарів рахунку (Invoice), складеному нерезидентом, не є підставою для відмови в митному оформленні товарів.
Перший заступник Голови Служби | А.Є.Гутник |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua