• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 07.11.2007 № в-131/11
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.11.2007
  • Номер: в-131/11
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.11.2007
  • Номер: в-131/11
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.11.2007 N в-131/11
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, здійснених в 2007 році Ялтинською міською поліклінікою.
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: Ялтинська міська поліклініка;
Адреса: 98635, Автономна Республіка Крим, м. Ялта, вул. Л.Тольятті, буд. 13.
2. Головний розпорядник: не зазначений.
3. Відповідальний за проведення торгів: Юрова Наталія Іванівна, тел.: 8 (0654) 23-63-77, 32-01-77.
4. Предмет закупівлі: інсулін.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги із зменшенням ціни.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти місцевого бюджету.
7. Період здійснення процедури закупівлі: 07.05.2007, закінчення - 09.07.2007 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Оголошення про проведення відкритих торгів, двоступеневих торгів та торгів зі зменшенням ціни (редукціону) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/д, б/н - 1 арк.
2. Витяг з бюлетеня Тендерної палати України від 07.05.2007 N 19(909) -на 1 арк.;
3. Витяг із спеціалізованого друкованого засобу масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 07.07.2007 N 19 (56) - на 1 аркуші.
4. Тендерна документація на закупівлю інсуліну - 26 аркушів.
3. Наказ про створення тендерного комітету від 02.08.2006 р. N 51-а- 1 арк.
4. Положення про тендерний комітет від 02.08.2006 р. - 4 арк.
5. Протокол про розкриття тендерних пропозицій від 22.05.2007 р. N 8 - 3 арк.
6. Протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.05.2007 р. N б/н - 2 арк.
7. Акцепт тендерних пропозицій від 29.05.2007 р. - 3 арк.
8. Річний план державних закупівель на 2007 рік - 1 арк.
9. Тендерна пропозиція ТОВ "Докфарм" - 2 арк.
10. Довідка про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами ДПІ у м. Сімферополі видана ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
11. Статут ТОВ "Докфарм" - 12 арк.
12. Довідка про відсутність рішення про порушення проти суб'єкта господарювання справи про банкрутство чи визнання його в установленому порядку банкрутом видана ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
13. Інформація про наявність учасника ТОВ "Докфарм" в Тематичному каталозі учасників процедур закупівель - 1 арк.
14. Ліцензія Державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення на оптову торгівлю лікарськими засобами, видана ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
15. Свідоцтво про державну реєстрацію ТОВ "Докфарм" - 1 арк.
16. Договір на поставку інсулінів від 11.06.2007 р. N 52/05 укладений з ТОВ "Докфарм" з додатком - 8 арк.
17. Витяг оголошення про результати торгів N 28132007р у IБ ТП N 28(99) -1 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"надати висновок про законність та обїрунтованість проведення Ялтинською міською поліклінікою закупівлі інсуліну".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено.
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тендерний комітет Ялтинської міської поліклініки (надалі - Замовник) створено відповідно до наказу від 02.08.2006 р. N 51-а у кількості 6 осіб. Головою тендерного комітету призначено головного лікаря Гудилова Ю.В.
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Гудилов Ю.В.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
Голова
тендерного
комітету
N 1723 від
27.10.2006
2.Монченко Л.Л.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
Заступник голови
тендерного
комітету
N 1724 від
27.10.2006
3.Юрова Н.І.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
Секретар
тендерного
комітету
N 16475 від
29.09.2006
4.Борщ В.І.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
Секретар
тендерного
комітету
N 1721 від
27.10.2006
5.Слободянюк В.Н.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
Член тендерного
комітету
N 1725 від
27.10.2006
6.Куліш А.Ф.Наказ від
02.08.2006 р.
N 51-а
N 1722 від
27.10.2006
В порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону та Положення про тендерний комітет - головою тендерного комітету не визначено функції заступника голови та членів тендерного комітету.
Таким чином, Замовником не проведено в повній мірі загальні організаційні та процедурні засади діяльності тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Згідно затвердженого кошторису доходів і видатків на 2007 рік на фінансування закупівлі "медикаментів та перев'язувальних матеріалів" затверджено видатки в сумі 415 800,00 грн.
Відповідно до рішення тендерного комітету N 4 від 16.03.2007 року затверджено план закупівель Замовника на 2007 рік, в якому передбачена закупівля інсулінів очікуваною вартістю 144 195,00 грн.
Річний план закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти Замовником оприлюднено в інформаційній системі мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом FOB/WZ-рп 099 від 13.02.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст. 2-2 Закону - Замовником річний план державних закупівель оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет до моменту його затвердження.
3. Вибір процедури закупівлі.
В порушення вимог ч. 5 ст. 12 Закону рішення щодо організації проведення процедури закупівлі інсулінів на 2007 рік тендерним комітетом не приймалось і Замовником для дослідження не надано.
Відповідно до річного плану закупівель на 2007 рік передбачено придбати інсуліни за процедурою "відкриті торги", яка на час здійснення процедури закупівлі не застосовувалась в сфері державних закупівель.
4. Визначення предмету закупівлі.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-р Замовником в п. 3.1 оголошення не визначено предмет закупівлі згідно Класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822. Відповідно до зазначеного класифікатора предмет закупівлі визначається за кодом 24.41.52.500 "інсулін та його солі".
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Замовником оголошення про проведення відкритих торгів із зменшенням ціни опубліковані:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 07.05.2007 N 19 (90), оголошення N 19025807;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель та має назву, яка відноситься безпосередньо саме до сфери державних закупівель від 07.05.2007 N 19 (56), оголошення N 3920156.
Також оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com (код CHK/RU 0640).
В порушення вимог ч. 1 ст. 19 Закону в оголошенні про проведення торгів Замовником не зазначено строк поставки товарів; кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники.
Таким чином, оголошення про заплановану процедуру не містить в повному обсязі інформацію з питань державних закупівель, передбачену Законом.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація для учасників щодо закупівлі інсулінів до участі у процедурі відкритих торгів із зменшенням ціни затверджена 17.04.2007, та підписана головою тендерного комітету Гуділовим Ю.В.
Замовником в розділі 7 Тендерної документації - "Ціни пропозиції" (п. 7.3) зазначено, що вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
Проте, в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону в частині формування ціни тендерної пропозиції учасника - методики розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того, що повинна вона включати, крім вартості самих товарів (витрати на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податки тощо) не враховано вимоги п. 5.1.7 Закону України "Про податок на додану вартість" в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з поставок фармацевтичних засобів та виробів медичного призначення, зареєстрованих та допущених до застосування в Україні відповідно до реєстру лікарських засобів, доведених постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2003 N 1949 "Про перелік лікарських засобів та виробів медичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладення податком на додану вартість".
Тендерна форма "Пропозиція" - Додаток N 3 до Тендерної документації, за якою передбачено надавати учасникам свої пропозиції, зазначає ціну з урахуванням ПДВ, що свідчить про недотримання Замовником вимог вищезазначених нормативних актів.
При формуванні ціни тендерної пропозиції щодо закупівлі лікарських засобів не враховано вимоги ст. 119 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" та ст. 9 Закону України "Про ціни та ціноутворення" в частині дотримання державного регулювання цін на лікарські засоби, що закуповуються державними та комунальними лікувальними закладами, яке проводяться відповідно до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, доведеного наказом МОЗ від 03.12.2001 N 480.
В порушення вимог ч. 2 ст. 21 Закону в додатку "Медико-технічні вимоги" Тендерної документації не міститься інформація про якісні та санітарно-гігієнічні вимоги щодо предмету закупівлі, в тому числі не обумовлено вимоги щодо відповідності інсулінів міжнародним стандартам, що повинно підтверджуватися наявністю міжнародних сертифікатів GMP, терміну та умовам поставки і зберігання; наявності гарантії виробника щодо можливості здійснення поставки інсулінів відповідно до технічного завдання, у необхідній кількості.
Таким чином, Тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, не містить всієї необхідної інформації щодо предмета закупівлі, формування ціни тендерної пропозиції, не забезпечує об'єктивної і добросовісної конкуренції серед учасників, що свідчить про недотримання принципів державних закупівель, передбачених ст. 21 Закону в частині відкритості та прозорості державних закупівель, максимальної економії та ефективного використання державних коштів.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Для дослідження надано протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.05.2007 року N 8. Тендерні пропозиції надали:
- N 404 від 22.05.2007 р. ТОВ "Докфарм" з тендерною пропозицією - 144 195,00 грн. з урахування ПДВ в ціні одиниці товару.
- N 403 від 22.05.2007 р. ЗАТ "Медфарком-Південь" з тендерною пропозицією - 145 448,00 грн.
- N 405 від 22.05.2007 р. ТОВ "БаДМ" з тендерною пропозицією - 146 618,00 грн.
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" та п. 1 Інструкції щодо заповнення форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в протоколі розкриття (п. 2 Протоколу) не зазначена кількість інсулінів, що закуповується.
Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднено в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом MPU/PL - пр 6079/БНН від 22.05.2007 р.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Для дослідження надано протокол оцінки тендерних пропозицій від 24.05.2007 року N б/н.
Визначено переможцем торгів ТОВ "Докфарм", з найменшою ціною тендерної пропозиції серед учасників торгів, відповідно у сумі 144 195,00 грн.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону Замовником протягом п'яти календарних днів з дня акцепту надіслано переможцям та учасникам торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції учасників торгів: ТОВ "Докфарм", ЗАТ "Медфарком-Південь" та ТОВ "БаДМ".
Повідомлення про результати торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com. за кодом MPU/PL - акц 6080/БНН від 24.05.2007 р.
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі N 28132007Р опубліковано в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 09.07.2007 року N 28 (99) і в Спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною формою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель N 6542883 від 09.07.2007 року N 28 (65).
В порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону - Замовником оголошення про результати торгів було опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації з порушенням встановленого терміну на 17 календарних днів пізніше.
Оголошення про результати торгів оприлюднено в мережі Інтернет на сайті www.zakupivli.com за кодом TSL/OP - 2019 від 09.07.2007 р.
Таким чином, повідомлення учасникам про результати торгів через інформаційні засоби у сфері державних закупівель проводились з порушенням встановлених термінів.
10. Укладення договору.
Між Замовником та переможцем торгів - ТОВ "Докфарм" укладено договір від 11.06.2007 р. N 52/05 на поставку інсулінів на загальну суму 144 195,00 грн., що відповідає акцептованій тендерній пропозиції.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в договорі Замовника відсутня істотна умова договору щодо можливості зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків.
Вартість закупівлі не враховує пільги, надані в оподаткуванні лікарських препаратів, про що свідчить договір з переможцем торгів та оголошення про результати торгів, які зазначають суму вартості закупівлі лікарських препаратів з урахуванням ПДВ, в чому вбачаються втрати державних коштів у сумі 24,0 тис.грн. та можливе нанесення збитків державі.
Дослідженням 100% Переліку лікарських засобів, що закуповувалися Замовником через довідково-пошукову систему Моріон "Лікарські засоби" встановлено завищення ціни по чотирьох із десяти перевірених найменуваннях лікарських засобів, в порівнянні із середньо-ринковими цінами, що діяли на ринку на час проведення торгів, в чому вбачається нанесення збитків державі на фактичну кількість проведеної закупівлі на суму 0,5 тис.грн., в тому числі:
N
п/п
Форма
лікарського
засобу
Ціна
закупівлі
за
одиницю
Середньо-
ринкова
ціна за
одиницю
Вартість
закупівлі
згідно
договору
Вартість
закупівлі за
середньори-
нковими
цінами
Розбіжності
(+, -)
1Фармасулін
Н, 10 мл
(100 Од в
1 мл)
83,0082,3015 355,0015 225,50+ 129,50
2Фармасулін
НПХ, 10 мл
(100 Од в
1 мл)
83,0082,5825 481,0025 352,06+ 128,94
3Фармасулін
30/70, 10 мл
(100 Од в
1 мл)
83,0081,637304,007183,44+ 120,56
4ХумодарК25
100 R 3 мл
(100 Од
1 мл)
175,00173,6010 150,0010 068,80+ 81,20
Всього: 58 290,0057 829,80+ 460,20
Таким чином, завищення цін на інсуліни, в порівнянні із середньоринковими цінами, що діяли на ринку на час проведення торгів, на суму 0,5 тис.грн. та неврахування пільг по ПДВ н суму 24,0 тис.грн. призвели до завищення вартості закупівлі та з итків на загальну суму 24,5 тис.грн.
11. Складання звітності.
В порушення вимог ч. 5 ст. 17-3 Закону Замовником Звіт про результати здійснення процедури зак півлі від 22.05.2007 р. N 8 надіслано в порядку здійснення громадс кого контролю Тендерній палаті України 24.09.2007 р., з порушення встановленого терміну на 120 календарних днів.
Звіт про результати торгів оприлюднено Замовником в інформаційних системах мережі Інтернет на сайті www.zakupivl .com. за кодом TSL/OP-6081 від 29.06.2007 р.
В порушення вимог ч. 2 ст. 17 Закону Замовником звіт про результати закупівлі оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет з порушенням встанов еного терміну на 25 календарних днів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження по запланованій процедурі закупівлі інсуліну, здійсненої Ялтинською міською поліклінікою, встановлено порушення вимог чинного законодавс ва, а саме:
- Порушено вимоги ч. 4 ст. 12 Закону - головою тендерного комітету не визначено функції заст пника голови та членів тендерного комітету.
- Порушено вимоги ч. 5 ст. 12 Закону - рішення щодо організації проведення процедури закупівлі інсулінів на 2007 рік тендерним комітетом не приймалось і Замовником для дослідження не надано.
- Порушено вимоги ч. 2 ст. 2-2 Закону - Замовником річний план державних закупівель оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет до моменту його затвердження.
- Порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 217-рЗамовником в оголошенні не визначено предмет закупівлі згідно з Класифікатором продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології і сертифікації від 30.12.97 р. N 822.
- Порушено вимоги ч. 1 ст. 19 Закону - в оголошенні про проведення торгів Замовником не зазначено строк поставки товарів; кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники.
- Порушено вимоги ч. 5 ст. 17-3 Закону - Звіт про результати закупівлі наданий Замовником в порядку здійснення громадського контролю Тендерній палаті з порушенням встановленого терміну.
- Порушено вимоги ч. 1 ст. 21 Закону - при формуванні ціни тендерної пропозиції не враховано вимоги в частині звільнення від оподаткування ПДВ операцій з продажу та державного регулювання цін на препарати лікарські (інсуліни), зареєстровані та допущені до застосування в Україні.
- Порушено вимоги ч. 2 ст. 21 Закону - тендерна документація не містить повну інформацію про якісні та санітарно-гігієнічні вимоги щодо предмету закупівлі.
- Порушено вимоги розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 216-р "Про затвердження форми Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" - в протоколі розкриття тендерних пропозицій не зазначається кількість інсулінів, що закуповуються.
- Порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону - Замовником оголошення про результати торгів було опубліковано в інформаційному бюлетені Тендерної палати та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації з порушенням встановленого терміну на 17 календарних днів.
- Порушено вимоги ч. 2 ст. 17 Закону - Замовником звіт про результати закупівлі оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет з порушенням встановленого терміну.
Процедура закупівлі інсулінів Ялтинською міською поліклінікою на суму 144,195 тис.грн. проведено з численними порушеннями вимог Закону та всупереч принципів державних закупівель - в частині максимальної економії та ефективного використання державних коштів, що призвело до втрат державних коштів та можливого нанесення збитків державі на суму 24,5 тис.грн.
Договір на поставку інсулінів Ялтинською міською поліклінікою з переможцем торгів ТОВ "Докфарм" укладений в порушення Тендерної документації та з порушенням вимог ст. ст. 12, 17, 19, 29-1 Закону , і відповідно до вимог ч. 3 ст. 34 Закону такий договір вважається недійсним (нікчемним) і не забезпечує оптимальне і раціональне використання державних коштів.
Відповідно до ч. 2 ст. 215 Цивільного кодексу України такий договір є недійсним (нікчемним) і визнання такого договору недійсним судом не вимагається. Дії тендерного комітету Ялтинської міської поліклініки містять ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України, щодо можливого привласнення чи безпідставного використання державних коштів, в чому вбачається нанесення збитків державі на суму 24,5 тис.грн.
Голова правління В.С.Лаба