• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо фінансування центрів первинної медико-санітарної допомоги

Міністерство охорони здоровя України  | Лист від 08.11.2011 № 10.0.67/3030
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.11.2011
  • Номер: 10.0.67/3030
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Лист
  • Дата: 08.11.2011
  • Номер: 10.0.67/3030
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Л И С Т
08.11.2011 N 10.0.67/3030
Начальникам управління
охорони здоров'я
та курортів Вінницької,
головних управлінь
охорони здоров'я
Дніпропетровської,
Донецької
облдержадміністрацій,
Головного управління
охорони здоров'я
Київської міської
держадміністрації
На виконання Ваших звернень щодо проблемних питань фінансового характеру Міністерство охорони здоров'я України в межах наданих повноважень надає відповіді на поставлені питання.
Забезпечення ефективного управління бюджетними коштами та спрощення порядку перерозподілу бюджетних коштів
Шляхом вирішення даного питання є здійснення фінансування видатків на охорону здоров'я за двома кодами економічної класифікації видатків, а саме: видатки з оплати праці та нарахувань на заробітну плату ( КЕКВ 1110 і 1120) та на дослідження і розробки, видатки державного (регіонального) значення ( КЕКВ 1170) .
Тепло-, енергопостачання, комунальні послуги Центрів
Центр первинної медико-санітарної допомоги (далі - Центр) створюється шляхом реорганізації юридичних осіб, що існують, та є їх правонаступником.
Згідно із п. 6 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010 N 2289-VI Центр матиме право продовжити дію договору про закупівлю на строк, достатній для проведення процедури закупівлі, на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної у договорі, укладеному в попередньому році.
У випадку, якщо створюється новий Центр та він не є правонаступником жодної існуючої юридичної особи, на його баланс можуть бути передані матеріальні цінності з балансу іншої юридичної особи. Відповідно до ст. 39 зазначеного Закону України передбачено проведення процедури закупівлі в одного учасника.
Жодних додаткових труднощів у створених Центрів ПМСД щодо здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів немає. Умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів не відрізняються від проведення конкурсних закупівель іншими лікувальними закладами.
Впровадження програмно-цільового методу фінансування ЦПМСД
Законодавчою підставою для запровадження програмно-цільового методу планування та виконання місцевих бюджетів є нова редакція Бюджетного кодексу України.
Слід зазначити, що запровадження ПЦМ на місцевому рівні визначено одним із пріоритетних напрямків проведення бюджетної реформи відповідно до Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна влада" за напрямом "Регіональний розвиток і реформа міжбюджетних відносин".
Відповідно до положень Концепції реформування місцевих бюджетів та Програми економічних реформ перехід усіх місцевих бюджетів на програмно-цільовий метод бюджетування планується у 2014 році.
Основна робота щодо поетапного впровадження ПЦМ в бюджетний процес на місцевому рівні проводиться у рамках діяльності Міжвідомчої робочої групи з проведення підготовчої роботи щодо запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів, створеної при Міністерстві фінансів, та робочої підгрупи "Регіональний розвиток і реформа міжбюджетних відносин" Комітету з економічних реформ.
Етапи запровадження ПЦМ на рівні місцевих бюджетів, завдання по кожному етапу та заходи щодо їх реалізації визначено наказом Міністерства фінансів України від 02.08.2010 N 805 "Про затвердження Основних підходів до запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів".
За інформацією Міністерства фінансів, на даний час завершена робота щодо створення нормативної бази в частині планування місцевих бюджетів за ПЦМ, що дає можливість органам місцевої влади працювати на правовій основі.
У 2012 році заплановано поширення експерименту на усі обласні бюджети та бюджети міст обласного значення в рамках реалізації II етапу запровадження ПЦМ на рівні місцевих бюджетів та на пілотні регіони.
З даного питання Міністерством фінансів заплановано протягом жовтня-грудня цього року провести міжрегіональні координаційні наради, в тому числі у пілотних регіонах, які приймають у участь проекті щодо реформування системи охорони здоров'я. У 2012 році за окремим графіком розпочнеться проведення тренінгів з учасниками бюджетного процесу (представниками фінансових органів, розпорядників коштів місцевих бюджетів, органів казначейської служби) з метою навчання основним засадам ПЦМ-бюджетування.
Враховуючи викладене, Міністерством фінансів на сьогодні підготовлено нормативну базу та здійснюються усі організаційні заходи, що дає можливість місцевим бюджетам використовувати елементи ПЦМ.
З метою запровадження у пілотних регіонах програмно-цільового методу прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.10.2011 N 1078-р "Про підготовку та запровадження у пілотних регіонах програмно-цільового методу".
Розпорядженням передбачено МОЗ спільно з Мінфіном затвердити Типовий перелік бюджетних програм та результативних показників їх виконання у галузі "Охорона здоров'я" для пілотних регіонів.
Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров'я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я.
На виконання ст. 10 Закону України від 07.07.2011 N 3612-VI "Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві" Департаментом фінансово-ресурсного забезпечення розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров'я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я".
У зазначеному проекті запропоновано розраховувати посадові оклади працівникам закладів охорони здоров'я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я, виходячи з розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду ЄТС на рівні законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати.
Також прийняття вказаного проекту дозволить запровадити новітні методи оплати праці, а саме:
- визначати розмір посадового окладу медичним працівникам, які надають первинну медичну допомогу, у залежності від обсягу роботи;
- та установлювати їм заохочувальні виплати виходячи з якості виконаної роботи.
Листом від 29.09.2011 N 10.01.10/2613 проект направлено на погодження до Міністерства соціальної політики, Міністерства фінансів та Міністерства економічного розвитку і торгівлі, та листом від 29.09.2011 N 10.03.68/2615 - до Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні.
Станом на 01.11.2011 відповідь надійшла з Мінфіну та Мінсоцполітики, які зазначений проект не підтримали (листи від 18.10.2011 N 31-07320-17-5/25497 та від 19.10.2011 N 10380/0/14-11/13) у зв'язку з тим, що проект потребує додаткових витрат та не відповідає діючим нормативно-правовим актам, які регламентують умови оплати праці працівників закладів охорони здоров'я.
Також Мінсоцполітики у своєму листі на адресу Кабінету Міністрів України зазначило, що немає необхідності приймати рішення Кабінету Міністрів України щодо визначення умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я.
З огляду на вказане Департаментом фінансово-ресурсного забезпечення доопрацьовано зазначений нормативний акт. Реалізація зазначеного проекту не потребуватиме додаткових витрат.
Проект був винесений на розгляд експертної фінансової групи з вироблення узгодженого механізму реалізації нової моделі фінансового забезпечення експерименту.
Заступник Міністра О.К.Толстанов
Публ: "Санітарний лікар"
N 4; 2011 р.