• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

Тендерна палата України | Висновок від 07.08.2007 № в-72/08
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.08.2007
  • Номер: в-72/08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Тендерна палата України
  • Тип: Висновок
  • Дата: 07.08.2007
  • Номер: в-72/08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
07.08.2007 N в-72/08
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти".
Загальна інформація:
1. Інформація про Замовника:
Назва: Державне підприємство "Придніпровська залізниця"
Адреса: 49600, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108
2. Відповідальний за проведення торгів: Губаренко Вікторія Анатоліївна
3. Предмет закупівлі: рушники вафельні
4. Процедура закупівлі: торги зі зменшенням ціни (редукціон)
5. Джерело фінансування закупівель: інші державні кошти
6. Очікувана вартість: 200 000 гривень
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 04.09.2006, закінчення - 21.11.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копи наступних матеріалів:
1. Лист на оприлюднення Оголошення про проведення торгів (тендера) на закупівлю товарів, робіт і послуг за рахунок державних коштів б/д, б/н - на 1 арк.
2. Оголошення про заплановану закупівлю, опубліковане в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.09.2006 р. N 36 - на 1 арк.
3. Річний план діяльності тендерного комітету по закупівлі ТМЦ щодо організації та проведення процедур державних закупівель ДП Придніпровська залізниця на 2006 рік, на 6-ти арк.
4. Наказ Придніпровської залізниці від 29.04.2005 р. N 313/Н "Про виконання наказу Укрзалізниці від 12.04.2005 N 072-Ц "Про затвердження Порядку закупівлі, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі", Положення про тендерний комітет з питань закупівлі, робіт та послуг на залізничному транспорті, Положення про порядок укладання та фінансування договорів, на 4-х арк.
5. Положення про тендерний комітет з питань закупівлі, робіт та послуг на Придніпровській залізниці, додаток 2 до наказу начальника залізниці від 29.04.2005 р. N 313/Н, на 6-ти арк.
6. Свідоцтво Тендерної палати України від 18.05.2007 р. N 1934, N 1935, N 1937, N 1939, N 1942, N 1945, N 1949, N 1950, N 1960, N 1961, на 10 арк.
7. Свідоцтво Дніпропетровського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України від 20.10.2005 р. N 10233, від 08.09.2005 р. N 09935, на 2 арк.
8. Сертифікат Торгово-промислової палати України від 09.06.2006 р. N ДЗ-0055, на 1 арк.
9. Тендерна документація від 02.08.2006 р., на 24 арк.
10. Протокол розкриття тендерних пропозицій (1 етап) від 04.10.2006 р. N 86 - на 1 арк.
11. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій від 23.10.2006 р. N 90 - на 2 арк.
12. Протокол засідання тендерного комітету по закупівлі ТМЦ на Придніпровській залізниці від 24.10.2006 р. N 80а - на 2 арк.
13. Акцепт тендерної пропозиції від 27.10.2006 р. N 681, на 1 арк.
14. Повідомлення учасникам торгів від 27.10.2006 р. N 680, на 1 арк.
15. Тендерна пропозиція ЗАТ з іноземними інвестиціями "Дніпро-Схід-Сервіс" б/д, б/н на 35-ти арк.
16. Тендерна попередня пропозиція ТОВ "Робочий одяг" від 03.10.2006 р. N 588, на 44-х арк.
17. Тендерна попередня пропозиція Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-ПЛЮС" б/д, б/н на 72 арк.
18. Звіт про результати здійснення процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону) щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти від 11.01.2007 р. N 129 - на 3 арк.
19. Договір поставки від 21.11.2006 р. N ПР/НХ-061601/НЮ на 5-ти арк.
20. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, на 1 арк.
21. Повідомлення про присвоєння кодів N GLK/B-1650/РІР від 02.01.2007 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України", на 1 арк.
22. Додаткова угода N 1ЧР/НХ-061601/НЮ-Д1 від 29.12.2006 р. до Договору купівлі-продажу N ПР/НХ-061601/НЮ від 21.11.2006 р. на 1 арк.
23. Видаткова накладна N РН-2012061 від 20.12.2006 р., N РН-2912061 від 29.12.2006 р., N РН-2401071 від 24.01.2007 р., на 3 арк.
Завдання сформульоване таким чином: "Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури закупівлі Державним підприємством "Придніпровська залізниця" з придбання рушників вафельних".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Придніпровської залізниці від 29.04.2005 р. N 313/Н "Про виконання наказу Укрзалізниці від 12.04.2005 N 072-Ц "Про затвердження Порядку закупівлі, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі", Положення про тендерний комітет з питань закупівлі, робіт та послуг на залізничному транспорті, Положення про порядок укладання та фінансування договорів на Придніпровській залізниці створено три тендерні комітети (на надання послуг - 8 осіб, на придбання товарно-матеріальних цінностей - 10 осіб, на виконання будівельно-монтажних робіт, капітального ремонту будівель та споруд - 9 осіб). Інформація про членів тендерного комітету на придбання товарно-матеріальних цінностей:
Інформація про членів тендерного комітету:
NП.І.Б.Дата та номер
розпорядчого
акта включення
до складу
тендерного
комітету
Посада в ТКN, дата
свідоцтва чи
сертифіката
1.Рипюк П.П.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Голова
тендерного
комітету
Свідоцтво ТПУ
N 1937 від
18.05.2007
2.Михайлов А.О.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Заступник
голови
тендерного
комітету
3.Михайлець В.В.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Секретар
тендерного
комітету
4.Каблуков Ю.А.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
5.Солод О.В.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
6.Сухина В.М.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво ТПУ
N 1942 від
18.05.2007
7.Абакунова Я.П.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Секретар
тендерного
комітету
Свідоцтво ТПУ
N 1935 від
18.05.2007
8.Бондаренко В.І.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
9.Кориняк Л.В.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
Свідоцтво ТПУ
N 1939 від
18.05.2007
10.Манза А.О.від
29.04.2005 р.
N 313/Н
Член
тендерного
комітету
Сертифікат
N ДЗ-0055 від
09.06.2006
Замовником порушено порядок організації та створення тендерного комітету, передбачений статтею 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон), а саме:
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону у Положенні про тендерний комітет замовником не надано право голові тендерного комітету Рилюк П.П. на підписання договорів про закупівлю, призначати заступників голови та відповідального секретаря;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону Замовником не забезпечено проходження навчання членам тендерного комітету; в період проведення процедури торгів лише один член тендерного комітету (Манза А.О.) мав відповідний сертифікат встановленого зразка про проходження навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель.
Згідно річного плану діяльності тендерного комітету по закупівлі ТМЦ щодо організації та проведення процедур державних закупівель ДП Придніпровська залізниця на 2006 рік придбання постільних приналежностей заплановано у сумі 6847 тис. гривень, очікувана дата початку процедури закупівлі 19-26 червня 2006 року.
Відповідно до оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, очікувана вартість закупівлі рушників вафельних встановлена на суму 200 000 грн. у разі закупівлі товару кількістю 60 000 штук.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 20.06.2006 N 50 Замовником було прийнято рішення щодо закупівлі рушників вафельних шляхом здійснення процедури закупівлі - редукціону.
4. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Державне підприємство "Придніпровська залізниця" оголошення про проведення редукціону опубліковано:
- в інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.09.2006 р. N 36(55), оголошення N 36043106;
- у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 04.09.2006 р. N 21, оголошення N 1068321;
Також, оголошення про заплановану закупівлю оприлюднено на сайті www.zakupivli.com за кодом МКІ/АГ269.
Отже, Замовником у відповідності до вимог ч. 1 ст. 4-1 та ч. 1 ст. 8 Закону опубліковано та оприлюднено оголошення про заплановану закупівлю.
Відповідно до оголошень про заплановані торги (редукціон) дата розкриття тендерних пропозицій визначена замовником 03.10.2006 р.
5. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю рушників вафельних, що надана на дослідження, не відповідає вимогам статей 21, 28, 34, 36 Закону діючого законодавства, а саме:
- в порушення вимог ч. 1 ст. 21 Закону тендерна документація не містить обов'язкової інформації щодо зазначення посади посадової особи замовника, уповноваженого здійснювати зв'язок із учасниками;
- в порушення вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону у тендерній документації не передбачено всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- в порушення вимог ст. 34 Закону в додатку б/н "Основні умови договору" до тендерної документації до основних умов, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, не включено істотних умов договору, а саме: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися";
- в порушення вимог ч. 2 ст. 36 Закону у розділі 27 тендерної документації "Процедура оскарження" не зазначено об'єкти, що не можуть бути оскарженими.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону розкриття тендерних пропозицій відбувається у день закінчення строку їх подання у час та у місці, зазначених у тендерній документації. За тендерною документацією замовника день закінчення строку подання тендерних пропозицій визначено 03.10.2006 р. (11 год. 00 хв.)
На дослідження надано Протокол розкриття тендерних пропозицій (I етап) від 04.10.2006 р. N 86. Отже, Державним підприємством "Придніпровська залізниця" порушено вимогу ч. 1 ст. 26 Закону щодо дати розкриття тендерних пропозицій.
За протоколом розкриття тендерних пропозицій (I етап) на участь у торгах надійшли тендерні пропозиції від трьох учасників, а саме:
- ЗАТ з іноземними інвестиціями "Дніпро-Схід-Сервіс", м. Дніпропетровськ;
- Дочірнє підприємство "ФАВОРИТ-ПЛЮС", м. Київ;
- ТОВ "Робочий одяг", м. Черкаси.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29-3 Закону на другому етапі замовник пропонує учасникам, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на I етапі, надати остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни. Строк подання тендерних пропозицій на другому етапі становить не менше 10 календарних днів з дня повідомлення замовника про результати першого етапу.
Державним підприємством "Придніпровська залізниця" не надано Тендерній палаті України на дослідження повідомлення учасникам про результати першого етапу та остаточні тендерні пропозиції учасників (Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-ПЛЮС" і ТОВ "Робочий одяг"), пропозиції яких не були відхилені за процедурою редукціону.
За Протоколом розкриття тендерних (цінових) пропозицій (II етап) від 23.10.2006 р. N 90, цінові пропозиції учасників:
- ТОВ "Робочий одяг" на суму 216 000 грн. (3,60 грн. за 1 рушник початкова ціна та 2,87 грн. - остаточна ціна);
- Дочірнє підприємство "ФАВОРИТ-ПЛЮС" на суму 199 200 грн. (3,32 грн. за 1 рушник початкова ціна та 2,72 грн. - остаточна ціна).
Проведеним дослідженням наданих тендерних пропозицій учасників встановлено, що Дочірнім підприємством "ФАВОРИТ-ПЛЮС" у складі тендерної пропозиції надано довідку з податкової інспекції про відсутність заборгованості по обов'язкових платежах станом на 22 вересня 2006 року. За умовами тендерної документації замовника (п. 1 додатка до 2 тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника") кожен учасник для підтвердження сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством України, повинен надати довідку з податкової інспекції про відсутність заборгованості по обов'язкових платежах, чинну станом на дату розкриття тендерних пропозицій (04.10.2006 р.).
Отже, в порушення вимог ч. 1 ст. 15, ч. 1 ст. 27 Закону та умов тендерної документації замовника (п. 2 додатка до 2 тендерної документації "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника", 24.1 розділу "Відхилення тендерних пропозицій") до участі у торгах допущено учасника торгів (Дочірнє підприємство "ФАВОРИТ-ПЛЮС"), яким не надано відповідного підтвердження про відсутність заборгованості перед бюджетом на дату розкриття тендерних пропозицій.
В порушення вимог ч. 1 ст. 4-1 та ч. 3 ст. 26 Закону не оприлюднено протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій (II етапу) від 23.10.2006 р. N 90 в інформаційних системах в мережі Інтернет.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
За Протоколом засідання тендерного комітету по закупівлі ТМЦ на Придніпровській залізниці від 24.10.2006 р. N 80а винесено рішення з акцептування тендерної пропозиції ДП "Фаворит-Плюс" на постачання рушників вафельних в кількості 60 000 штук по ціні 2,72 грн. за штуку.
Отже, оцінка тендерних пропозицій відбулася з порушенням вимог ч. 7 ст. 26 Закону стосовно допущення до оцінки учасника торгів (ДП "Фаворит-Плюс"), тендерна пропозиція якого повинна бути відхилена.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 29 Закону Замовник протягом п'яти календарних днів з дня акцепту надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчений, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.
Відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету по закупівлі ТМЦ на Придніпровській залізниці від 24.10.2006 р. N 80а, акцепт тендерної пропозиції переможцю та повідомлення про результати торгів учаснику направлено листами від 27.10.2006 р. N 681, N 680.
Слід зазначити, замовником зазначалися в документах й інші дати щодо акцепту та повідомлення тендерної пропозиції, зокрема: в інформаційній системі в мережі Інтернет 24.10.2006 р., в Звіті від 11.01.2007 р. N 129 про результати здійснення процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону) щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти - 28.10.2006 р.
9. Укладання договору.
Державним підприємством "Придніпровська залізниця" укладено Договір поставки від 21.11.2006 р. N ПР/НХ-061601/НЮ на закупівлю рушників вафельних з переможцем торгів Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-ПЛЮС" Всеукраїнської громадянської організації "Союз організацій інвалідів України" на суму 163200 гривень. За п. 15.1 Договору поставки термін дії договору - з моменту його підписання і до 31 грудня 2006 року.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону в Договір не включено істотну умову, яка є обов'язковою, зокрема: "умови договору про закупівлю після його підписання не повинні змінюватися". Ця умова неправомірно замовником не включена до тендерної документації.
Договір містить норму, яка суперечить вимогам ст. 34 Закону, зокрема: "Умови цього договору можуть бути змінені та доповнені за взаємною згодою сторін шляхом підписання додаткових письмових угод" (п. 13.1 Договору);
Як наслідок цього, через місяць після укладання Договору поставки від 21.11.2006 р. N ПР/НХ-061601/НЮ сторонами укладено Додаткову угоду N 1ЧР/НХ-061601/НЮ-Д1 від 29.12.2006 р. до Договору поставки.
Додатковою угодою сторонами змінено кінцевий термін дії договору - з 31 грудня 2006 року до 31 березня 2007 року із зазначенням, що виконання договору в I кварталі 2007 року становитиме 24 480 гривень.
В порушення вимог ч. 2 ст. 34 Закону умови договору про закупівлю після його підписання змінено.
Щодо надання завірених копій платіжних доручень актів приймання-передачі чи видаткових накладних по проведеній процедурі закупівлі на запит Тендерної палати України N 141/06-кз від 16.06.2007 р. Придніпровською залізницею надано підтвердження про отримання рушників вафельних кількістю 46 000 штук за ціною 2,72 грн. на суму 125 120 гривень, в тому числі за видатними накладними:
- N РН-2012061 від 20.12.2006 р. в кількості 27 000 штук на суму 73 440 грн.;
- N РН-2912061 від 29.12.2006 р. в кількості 10 000 штук на суму 27 200 грн.;
- N РН-2401071 від 24.01.2007 р. в кількості 9000 штук на суму 24 480 грн.
Отже, Договір поставки виконано не в повному обсязі. Платіжні доручення на дослідження не надано.
7. Складання звітності.
У звіті про результати здійснення процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону) щодо закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти від 11.01.2007 р. N 129 не зазначено про укладання з переможцем додаткового договору з переможцем торгів.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Державним підприємством "Придніпровська залізниця" редукціону на закупівлю рушників вафельних встановлено, що закупівля здійснювалась з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- ч. 4 ст. 12 Закону щодо не надання замовником права голові тендерного комітету на підписання договорів про закупівлю, на призначення заступників голови та відповідального секретаря;
- ч. 7 ст. 12 Закону стосовно незабезпечення Замовником проходження навчання членами тендерного комітету з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- ч. 1 ст. 21 Закону щодо не зазначення посади посадової особи замовника, уповноваженого здійснювати зв'язок із учасниками;
- ч. 1 та ч. 2 ст. 28 Закону в частині не зазначення у тендерній документації всіх умов, на підставі яких торги будуть відмінені або визнаватимуться замовником такими, що не відбулися;
- ст. 34 Закону в частині не зазначення всіх істотних умов, що будуть включені до договору;
- ч. 2 ст. 36 Закону в частині не зазначення об'єктів, що не можуть бути оскарженими;
- ч. 1 ст. 26 Закону щодо дати розкриття тендерних пропозицій;
- ч. 1 ст. 15 та ч. 1 ст. 27 Закону стосовно не відхилення тендерної пропозицію Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-ПЛЮС", яка не відповідає кваліфікаційним вимогам замовника;
- ч. 1 ст. 4-1 та ч. 3 ст. 26 Закону стосовно не оприлюднення протоколу розкриття тендерних (цінових) пропозицій (II етапу) в інформаційних системах в мережі Інтернет;
- ч. 7 ст. 26 Закону стосовно допущення до оцінки учасника торгів (Дочірнього підприємства "ФАВОРИТ-ПЛЮС"), тендерну пропозицію якого повинно бути відхилено;
- ст. 34 Закону щодо не включення в Договір істотних умов, які є обов'язковими;
- ч. 2 ст. 34 Закону щодо зміни умов договору про закупівлю після його підписання.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону договір, укладений за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням вимог статей 4-1, 26, 34 Закону, вважається недійсним (нікчемним).
Таким чином, процедура закупівлі рушників вафельних проведена Державним підприємством "Придніпровська залізниця" на загальну суму 163 200 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків.
Дії тендерного комітету Державного підприємства "Придніпровська залізниця" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу.
Голова правління В.С.Лаба
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 8, 23 серпня 2007 р.