• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі, зразка Положення про тендерний комітет з питань закупівлі товарів, робіт, послуг на залізничному транспорті

Державна адміністрація залізничного транспорту України  | Наказ, Положення, Зразок, Порядок від 12.04.2005 № 72-Ц
Реквізити
  • Видавник: Державна адміністрація залізничного транспорту України
  • Тип: Наказ, Положення, Зразок, Порядок
  • Дата: 12.04.2005
  • Номер: 72-Ц
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна адміністрація залізничного транспорту України
  • Тип: Наказ, Положення, Зразок, Порядок
  • Дата: 12.04.2005
  • Номер: 72-Ц
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
12.04.2005 N 72-Ц
Про затвердження Порядку закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі, зразка Положення про тендерний комітет з питань закупівлі товарів, робіт, послуг на залізничному транспорті
З метою створення конкурентного середовища при проведенні процедур закупівлі Державною адміністрацією залізничного транспорту України, залізницями та підприємствами залізничного транспорту, недопущення корупції, досягнення прозорості, ефективного та раціонального використання коштів централізованого фінансування та власних коштів залізниць і підприємств залізничного транспорту
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та ввести в дію з 25.04.2005 р. Порядок закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі (додаток 1), зразок Положення про тендерний комітет з питань закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті (додаток 2).
2. Державній адміністрації залізничного транспорту України, залізницям, підприємствам залізничної галузі здійснювати на тендерній основі закупівлю товарів та послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень на рік.
3. При укладанні договору на закупівлю товарів та послуг, вартість яких менше 30 тисяч гривень, а робіт - 300 тисяч гривень на рік, проводити моніторинг ринків товарів, робіт та послуг, додавати до проекту договору техніко-економічне обґрунтування доцільності закупівлі, в т.ч. результати проведеного дослідження ринку.
4. Закупівлю по рахунках без укладання договорів проводити за умови, що сума річної закупівлі ідентичної продукції не перевищує 10 тисяч гривень, а сума одного рахунка - 2 тисячі гривень, при наявності техніко-економічного обґрунтування доцільності закупівлі, в т.ч. результатів проведеного дослідження ринку.
5. З метою координації робіт з питань закупівель товарів, робіт, послуг на залізничному транспорті, здійснення контролю за прозорістю процедури закупівель, дотримання встановленого порядку щодо закупівель, розробки нормативних документів, підготовки та надання керівництву Укрзалізниці інформації про роботу тендерних комітетів, вирішення спірних питань створити в Укрзалізниці Головне управління з питань координації закупівель товарів, робіт, послуг у межах штатного розкладу.
6. Начальникам Юридичного управління Даниловій Т.Е., Управління справами Грущаку І.М., Головного управління інформатики і статистики Новосаду М.М.:
- опублікувати Порядок закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі у засобах масової інформації, в т.ч. у галузевій газеті "Магістраль", розмістити на офіційному Веб-сайті Укрзалізниці.
7. Заступникам генерального директора Укрзалізниці в тижневий термін надати пропозиції для затвердження складу(ів) тендерного(их) комітету(ів) Державної адміністрації залізничного транспорту України та Положення про нього (них).
8. Начальникам залізниць, керівникам підприємств залізничного транспорту України:
8.1. В тижневий термін створити тендерні комітети для здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг і затвердити Положення про них. До складу тендерних комітетів включити представників органів державної влади, осіб, що працюють на громадських засадах (за їх згодою).
8.2. З метою прийняття об'єктивних рішень, дотримання вимог закупівлі на тендерній основі організувати навчання та підвищити кваліфікацію спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт, послуг на тендерній основі у відповідних вищих навчальних закладах згідно з наказом Мінекономіки від 18.07.2003 р. N 193.
9. Вважати такими, що втрачають чинність з 25.04.2005 р., накази Укрзалізниці:
- від 13.06.2000 р. N 216-Ц "Про порядок погодження цін на закупівлю товарно-матеріальних цінностей, обладнання та техніки";
- від 04.07.2000 р. N 261-Ц "Про загальний порядок підготовки, укладання та виконання господарських договорів (контрактів) у Державній адміністрації залізничного транспорту України";
- від 29.08.2000 р. N 367-Ц "Про загальний порядок придбання програмного забезпечення, комп'ютерного і мережевого обладнання, введення його в експлуатацію та технічного обслуговування в Державній адміністрації залізничного транспорту України";
- від 07.09.2000 р. N 388-Ц "Про рекомендації по впорядкуванню роботи відділів по контролю за цінами та цінової політики";
- від 13.03.2001 р. N 140-Ц "Про заходи щодо покращання договірної роботи на залізницях України" (зі змінами та доповненнями від 06.05.2001 р. N 254-Ц);
- від 17.01.2002 р. N 10-Ц "Про затвердження Рекомендацій ініціаторам закупівлі товарно-матеріальних цінностей, обладнання та техніки щодо вдосконалення цінової роботи";
- від 27.05.2002 р. N 264-Ц "Про затвердження Рекомендацій щодо вдосконалення контролю формування вартості робіт та процедури розгляду документів по виконанню капітального ремонту рухомого складу та технічних засобів, який здійснюється на заводах, не підпорядкованих Укрзалізниці";
- від 16.12.2002 р. N 640-Ц "Щодо проведення договірної кампанії по укладенню господарських договорів (контрактів) у 2003 році";
- від 16.01.2003 р. N 13-Ц "Про створення постійно діючих комісій Укрзалізниці з розгляду підготовлених залізницями та іншими підприємствами залізничного транспорту матеріалів для укладання договорів";
- від 09.12.2003 р. N 311-Ц "Про затвердження Порядку укладання договорів на будівельно-монтажні, спеціальні роботи, на капітальний ремонт будівель та споруд, на проектні та пусконалагоджувальні роботи, які виконуються підрядним способом".
10. Начальникам Головних управлінь, управлінь Укрзалізниці, залізниць, керівникам підприємств залізничного транспорту України прийняти цей наказ для керівництва та неухильного виконання.
11. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників генерального директора Укрзалізниці у відповідності до наказу Укрзалізниці від 14.06.2002 р. N 300-Ц "Про розподіл обов'язків між Міністром транспорту України - генеральним директором Укрзалізниці та заступниками генерального директора Укрзалізниці".
Заступник Міністра транспорту -
генеральний директор Укрзалізниці

З.Афтаназів
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укрзалізниці
12.04.2005 N 72-Ц
ПОРЯДОК
закупівлі товарів, робіт та послуг на залізничному транспорті на тендерній основі
Цей Порядок розроблений з метою створення конкурентного середовища при проведенні процедур закупівлі Державною адміністрацією залізничного транспорту України, залізницями та підприємствами залізничного транспорту, недопущення корупції, досягнення прозорості, ефективного та раціонального використання коштів централізованого фінансування та власних коштів залізниць і підприємств залізничного транспорту.
Цей Порядок діє для підприємств залізничної галузі.
РОЗДІЛ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Визначення основних термінів
У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні;
акцепт тендерної пропозиції - прийняття замовником тендерної пропозиції, яку визнано найкращою за результатами оцінки, та надання згоди на оплату предмета закупівлі за цією пропозицією. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо замовником в установлений у тендерних документах строк надано учаснику письмове підтвердження в акцепті тендерної пропозиції;
договір про закупівлю - договір у письмовій формі, що укладається за результатами процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або передачу права власності на товар;
забезпечення виконання договору про закупівлю - надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним вимог договору про закупівлю, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, порука, депозит;
забезпечення тендерної пропозиції (далі - тендерне забезпечення) - надання учасником замовнику гарантій щодо забезпечення виконання ним зобов'язань, які виникають у зв'язку з поданням тендерних пропозицій, включаючи такі способи забезпечення, як банківські гарантії, резервні акредитиви, порука, депозит;
замовник - Укрзалізниця, залізниці, підприємства залізничної галузі, які здійснюють закупівлю в порядку, визначеному цим Порядком;
інформаційна система в мережі Інтернет - сукупність програмних засобів з власною адресою в мережі Інтернет, яка забезпечує доступ до інформаційних ресурсів, відповідає встановленим законодавством вимогам щодо захисту державної інформації;
кваліфікаційна документація - документація, яка розробляється замовником та передається учасникам для підготовки ними кваліфікаційних пропозицій при проведенні попередньої кваліфікації учасників;
кваліфікаційна пропозиція - пропозиція, яка готується учасником та подається замовнику відповідно до вимог кваліфікаційної документації;
переможець процедури закупівлі - учасник, тендерну пропозицію якого в результаті оцінки визнано найкращою та акцептовано;
послуги - будь-яка закупівля, крім товарів і робіт, включаючи підготовку спеціалістів, забезпечення транспортом та зв'язком, освоєння технологій, наукові дослідження, медичне та побутове обслуговування, а також консультаційні послуги. До консультаційних послуг належать послуги, пов'язані з консультуванням, експертизою, оцінкою, підготовкою висновків і рекомендацій;
роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація об'єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, технічне переоснащення діючих підприємств, а також супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- та супутникова фотозйомка та інші послуги, які включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість виконання цих послуг не перевищує вартості самих робіт;
тендерна документація - документація, яка готується замовником та передається учасникам для підготовки ними тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі;
тендерний комітет - група спеціалістів, призначена замовником відповідальною за здійснення процедур закупівлі згідно з цим Порядком;
тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі, яка готується учасником та подається замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
строк дії тендерної пропозиції - встановлений замовником у тендерній документації (запиті щодо цінових пропозицій) строк, що діє до укладення договору про закупівлю, протягом якого учасник не має права змінювати свою тендерну пропозицію (крім цінової зміни проведення процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону);
товари - продукція будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, включаючи електроенергію, а також послуги, пов'язані з поставкою товарів, якщо їх вартість не перевищує вартості самих товарів;
учасники процедури закупівлі (далі - учасники) - фізичні та юридичні особи (резиденти чи нерезиденти) або об'єднання осіб, що заявили про намір взяти участь у процедурі закупівлі та подають чи подали тендерну пропозицію;
частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником (за обсягом, номенклатурою або місцем поставки товару (виконання робіт, надання послуг) частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції. Кількість тендерних пропозицій на кожну окрему частину предмета закупівлі не може бути меншою ніж дві.
2. Сфера застосування Порядку
2.1. Цей Порядок застосовується до закупівель всіх товарів, робіт і послуг, що здійснюються Державною адміністрацією залізничного транспорту України, залізницями, підприємствами залізничної галузі, за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 30 тисяч гривень на рік, а роботи (робіт) - 300 тисяч гривень на рік.
2.2. Дія цього Порядку не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є:
2.2.1. водо-, тепло- та енергопостачання;
2.2.2. водовідведення та обслуговування каналізаційних систем;
2.2.3. поштові послуги, у тому числі поштові марки;
2.2.4. телекомунікаційні послуги, в тому числі щодо ретрансляції радіо- та телесигналів (за винятком послуг мобільного зв'язку та послуг Інтернет-провайдерів);
2.2.5. послуги щодо перевезення залізничним транспортом;
2.2.6. професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації робітничих кадрів у державних професійно-технічних навчальних закладах;
2.2.7. підготовка кадрів вищими навчальними закладами I - IV рівня акредитації;
2.2.8. товари народного споживання, які закуповуються з метою їх подальшої реалізації в торговельній мережі транспорту;
2.2.9. товари, закупівля яких відбувається за рахунок попередньої оплати особи (юридичної чи фізичної), яка доручила замовнику здійснити цю закупівлю за відповідну винагороду;
2.2.10. товари, роботи та послуги, що виробляються (виконуються) та постачаються підприємствами залізничної галузі;
2.2.11. паливно-мастильні матеріали;
2.2.12. інші товари, роботи та послуги, перелік яких затверджується керівництвом Державної адміністрації залізничного транспорту України.
3. Принципи здійснення закупівель
3.1. Закупівлі здійснюються на основі таких принципів:
3.1.1. максимальна економія та ефективність:
3.1.2. добросовісна конкуренція серед учасників:
3.1.3. відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
3.1.4. недискримінація учасників;
3.1.5. об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
3.1.6. запобігання корупційним діям і зловживанням.
4. Стадії закупівель та їх планування
4.1. Стадіями закупівель є:
4.1.1. затвердження річного плану закупівель;
4.1.2. обрання і проведення процедур закупівлі на підставі затвердженого річного плану закупівель;
4.1.3. визначення переможця процедури закупівлі;
4.1.4. укладення договорів про закупівлю;
4.1.5. складання звіту про результати здійснення процедури закупівлі;
4.1.6. виконання договорів про закупівлю;
4.1.7. контроль за виконанням договорів про за купівлю.
4.2. Закупівлі здійснюються відповідно до річного плану, який затверджується Укрзалізницею.
4.3. Замовник не має право ділити закупівлю на частини з метою уникнення проведення торгів. За умови застосування однакової конкурентної процедури закупівлі або процедури відкритих торгів замовник протягом року може здійснювати більше однієї процедури щодо одного і того ж предмета закупівлі.
5. Недискримінація учасників
5.1. Учасники беруть участь у процедурах закупівлі на рівних умовах згідно з цим Порядком.
5.2. Замовники забезпечують вільний доступ всіх учасників до інформації з питань закупівлі.
6. Несхвальні дії учасників
6.1. Замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію у разі, коли він володіє інформацією про те, то учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій посадовій особі чи службовцю замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція про найм на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі.
6.2. Замовник зобов'язаний відхилити тендерну або кваліфікаційну пропозицію у разі, коли:
6.2.1. фізичну особу, яка є учасником, було засуджено за злочин, вчинений під час здійснення процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому порядку;
6.2.2. посадову особу учасника, яку призначено ним відповідальною за здійснення процедури закупівлі, було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено в установленому порядку.
РОЗДІЛ II
ЗАГАЛЬНІ УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ
7. Оприлюднення інформації про закупівлю
7.1. Замовник публікує (оприлюднює) таку інформацію про закупівлі:
7.1.1. оголошення про заплановану закупівлю чи проведення попередньої кваліфікації;
7.1.2. оголошення про результати проведеної процедури закупівлі;
7.1.3. інформацію, що стосується розгляду скарги, поданої згідно з цим Порядком (інформацію про отримання скарги, рішення щодо розгляду скарги).
7.2. Інформація, зазначена в пп. 7.1.1, 7.1.2, обов'язково оприлюднюється в газеті "Магістраль" та на Веб-сайті Укрзалізниці, а також за рішенням замовника - в інших друкованих засобах інформації та інформаційних системах у мережі Інтернет. Втручання у вибір замовником інформаційної системи у мережі Інтернет забороняється.
У разі якщо очікувана вартість закупівлі товарів та послуг дорівнює або перевищує 1,5 мільйона гривень, а робіт - 30 мільйонів гривень, інформація, зазначена в пп. 7.1.1, 7.1.2, може розміщуватись у відповідних міжнародних виданнях та інформаційних системах у мережі Інтернет.
7.3. Замовник оприлюднює інформацію, передбачену цим Порядком, на Веб-сайті Укрзалізниці та у інших інформаційних системах в мережі Інтернет, надсилаючи її у паперовій або електронній формі.
7.4. Процедура закупівлі чи попередньої кваліфікації учасників не може здійснюватися до публікації оголошення про неї в газеті "Магістраль" та оприлюднення на Веб-сайті Укрзалізниці, крім випадків застосування замовником процедур торгів з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань) та закупівлі в одного учасника, визначених даним Порядком.
8. Тендерні комітети
8.1. Тендерний комітет утворюється замовником для організації та проведення процедур закупівлі на засадах колегіальності в прийнятті рішень, відсутності конфлікту інтересів членів тендерного комітету та їх неупередженості.
8.2. Склад тендерного комітету та положення про нього затверджується рішенням замовника. До складу тендерного комітету повинно входити не менше 5 осіб. До складу тендерного комітету замовником можуть включатися в установленому порядку представники відповідних органів державної влади, за їх згодою.
8.3. Представники учасників (юридичних і фізичних осіб), а також особи, які є їх близькими родичами (подружжя та їх діти, батьки, брати, сестри, онуки), не можуть входити до складу тендерного комітету. Експерти та консультанти, які залучаються до роботи тендерних комітетів на договірних засадах відповідно до законодавства, не можуть бути членами тендерного комітету.
8.4. Головою (заступником голови) та секретарем тендерного комітету можуть призначатися особи, які мають підтверджуючий документ про проходження навчання (підвищення кваліфікації) у сфері державних закупівель.
8.5. Рішення з питань, що розглядаються на засіданнях тендерного комітету, приймаються простою більшістю голосів за участі у голосуванні не менше двох третин складу тендерного комітету. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови тендерного комітету. Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, що брали участь у голосуванні.
9. Процедури здійснення закупівлі
9.1. Закупівля може здійснюватися шляхом застосування таких процедур:
9.1.1. відкриті торги;
9.1.2. торги з обмеженою участю;
9.1.3. двоступеневі торги;
9.1.4. торги із зменшенням ціни (редукціон);
9.1.5. запит цінових пропозицій (котирувань);
9.1.6. закупівля в одного учасника.
10. Закупівля товарів та послуг на засадах внутрішньогалузевої координації
10.1. Укрзалізниця затверджує перелік товарів та послуг, закупівля яких здійснюється на умовах внутрішньогалузевої координації, генерального замовника та порядок здійснення внутрішньогалузевої координації.
10.2. Генеральний замовник:
10.2.1. здійснює процедури закупівлі відповідно до цього Порядку та визначає учасників-переможців;
10.2.2. інформує всіх заінтересованих замовників (залізниці, підприємства залізничної галузі) про результати процедур закупівлі.
10.3. Замовники акцептують тендерні пропозиції, укладають договори про закупівлю з учасниками, що визначені генеральним замовником переможцями за результатами здійснених ним процедур закупівлі, крім випадків, коли товар чи послуга не відповідає вимогам замовника щодо їх технічних характеристик, якості, умов поставки, ціни. У цьому разі замовник має право відмовитися від акцепту тендерної пропозиції та укладення договору про закупівлю, проінформувавши про це генерального замовника.
10.4. Генеральний замовник після отримання від замовників повідомлень про акцепт тендерних пропозицій та укладення договору або відмову в акцепті тендерних пропозицій подає Укрзалізниці і всім заінтересованим замовникам звіт про результати здійснення процедур закупівлі із зазначенням у ньому всіх замовників.
11. Форма повідомлень під час здійснення процедур закупівлі
11.1. Дійсними визнаються тільки ті повідомлення, що були подані у письмовій формі.
11.2. У разі коли під час здійснення процедур закупівлі сторони передавали інформацію в іншій формі, ніж письмова, зміст такої інформації повинен бути ними письмово підтверджений.
12. Мова, що застосовується під час здійснення процедур закупівлі
12.1. Документи замовника щодо процедур закупівлі готуються українською мовою.
12.2. Тендерні пропозиції подаються мовою (мовами), зазначеною (зазначеними) замовником у тендерній документації.
13. Кваліфікаційні вимоги до учасників
13.1. Замовник може вимагати від учасників надання ними підтвердженої документально інформації про відповідність кваліфікаційним вимогам. Такими вимогами можуть бути:
13.1.1. наявність дозволу або ліцензії на провадження відповідної діяльності (у випадках, передбачених законодавством);
13.1.2. наявність обладнання і працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
13.1.3. сплата податків і зборів (обов'язкових платежів), передбачених законодавством;
13.1.4. провадження учасниками господарської діяльності відповідно до положень їх статутів;
13.1.5. відсутність рішення про визнання учасника в установленому порядку банкрутом чи порушення проти нього справи про банкрутство;
13.1.6. виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
13.2. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні вимоги та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність цим вимогам, зазначаються у тендерній (кваліфікаційній) документації чи інших документах, пов'язаних з поданням тендерних (кваліфікаційних) пропозицій.
13.3. Замовник не повинен встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
13.4. Замовник відхиляє пропозицію щодо участі у процедурі закупівлі на будь-якому етапі у разі:
13.4.1. подання учасником недостовірної інформації щодо його відповідності встановленим кваліфікаційним вимогам;
13.4.2. невідповідності учасника встановленим кваліфікаційним вимогам.
14. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі
14.1. Замовник надає до Укрзалізниці звіт про результати здійснення процедури закупівлі протягом 10 календарних днів після укладання договору.
14.2. У звіті про результати здійснення процедури закупівлі обов'язково зазначаються:
14.2.1. назва предмета закупівлі;
14.2.2. найменування та адреси учасників, що подали тендерні (кваліфікаційні) пропозиції, найменування та адреса учасника, з яким укладено договір про закупівлю, а також загальна сума такого договору;
14.2.3. ціна і стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції та договору про закупівлю, а також додаткові умови, запропоновані учасниками;
14.2.4. стислий виклад критеріїв порівняння та оцінки тендерних пропозицій і визначення переможця;
14.2.5. у разі відхилення окремих або всіх тендерних пропозицій - обґрунтування підстав відхилення;
14.2.6. дата публікації оголошення про заплановану процедуру здійснення закупівлі, оголошення про результати попередньої кваліфікації учасників та оголошення про результати здійсненої процедури закупівлі у газеті "Магістраль" чи дату відправлення запрошення на участь у процедурі торгів з обмеженою участю, запиту цінових пропозицій (котирувань), закупівлі в одного учасника та дата повідомлення учасникам результатів здійсненої процедури закупівлі;
14.2.7. причини та обставини, якими керувався замовник торгів під час обрання іншої процедури закупівлі, ніж процедура торгів із зменшенням ціни (редукціон), з обґрунтуванням її вибору;
14.2.8. стислий виклад будь-яких запитів щодо роз'яснення умов кваліфікаційної або тендерної документації, відповідей на них, а також будь-яких змін у цій документації;
14.2.9. у разі коли в результаті торгів не було укладено договір про закупівлю - підстави такого рішення;
14.2.10. у разі відхилення тендерної пропозиції відповідно до положень цього Порядку - підстави такого відхилення;
14.2.11. інформація про подані оскарження, позови та результати їх розгляду;
14.2.12. дати акцепту тендерної пропозиції та укладення договору про закупівлю.
14.3. Звіт про результати здійснення процедури закупівлі (крім інформації, що містить державну та комерційну таємницю) протягом 10 календарних днів оприлюднюється замовником на Веб-сайті Укрзалізниці.
14.4. Строк зберігання звіту, інших документів щодо здійснення процедур закупівлі становить три роки.
РОЗДІЛ III
ПРОЦЕДУРА ВІДКРИТИХ ТОРГІВ
15. Умови застосування процедури відкритих торгів
15.1. При проведенні процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані учасники.
16. Інформування учасників про проведення процедури відкритих торгів
16.1. В оголошенні про проведення торгів обов'язково зазначаються:
16.1.1. найменування та юридична адреса замовника торгів;
16.1.2. назва, кількість та місце поставки товарів або вид і місце проведення робіт чи надання послуг;
16.1.3. строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; основні кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати учасники;
16.1.4. способи і місце отримання тендерної документації та розмір плати за неї (за наявності вимоги замовника про таку плату);
16.1.5. місце та строк подання тендерних пропозицій;
16.1.6. місце, дата та час розкриття тендерних пропозицій;
16.1.7. адреса обраної інформаційної системи в мережі Інтернет;
16.1.8. розмір та умови надання тендерного забезпечення (якщо його надання вимагається замовником).
В оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником чи Укрзалізницею.
16.2. Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше 15 календарних днів.
17. Тендерна документація
17.1. Замовник надсилає або надає учаснику тендерну документацію протягом трьох робочих днів з дня отримання від нього відповідного запиту у разі проведення відкритих і двоступеневих торгів та згоди на участь у торгах - у разі проведення торгів з обмеженою участю. У разі встановлення замовником плати за надання тендерної документації ця документація надається після внесення такої плати.
Документ для оплати тендерної документації, якщо таку плату встановлено, надсилається або надається учаснику протягом одного робочого дня після дня отримання від нього відповідного запиту, а тендерна документація у такому випадку надсилається або надається замовником учаснику протягом одного робочого дня після внесення такої плати.
17.2. Тендерна документація повинна містити:
17.2.1. інструкцію щодо підготовки тендерних пропозицій;
17.2.2. кваліфікаційні вимоги до учасників та інформацію про необхідність документального підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним вимогам;
17.2.3. інформацію про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі:
- відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки);
17.2.4. кількість товару та місце його поставки;
17.2.5. місце, де повинні виконуватися роботи чи надаватися послуги;
17.2.6. строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
17.2.7. основні умови, які обов'язково включаються в договір про закупівлю або проект договору;
17.2.8. опис окремої частини або частин предмету закупівлі (лоту), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції у разі, коли учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі;
17.2.9. критерії та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;
17.2.10. методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням, чи повинна вона включати інші елементи, крім вартості самих товарів, робіт чи послуг, наприклад, витрат на транспортування, страхування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;
17.2.11. інформацію про валюту, у якій повинна розраховуватися і зазначатися ціна тендерної пропозиції;
17.2.12. відомості про мову (мови), якою (якими) повинні подаватися тендерні пропозиції;
17.2.13. вимоги замовника щодо надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо це передбачено тендерною документацією;
17.2.14. умови повернення (неповернення) тендерного забезпечення;
17.2.15. зазначення способу, місця та кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
17.2.16. виклад процедури надання роз'яснень щодо тендерної документації;
17.2.17. зазначення строку, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
17.2.18. зазначення місця, дати та часу розкриття тендерних пропозицій;
17.2.19. зазначення прізвища, посади та адреси однієї чи кількох посадових осіб або інших працівників замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками;
17.2.20. інформацію про додаткові умови, необхідні для акцепту тендерної пропозиції.
Тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
17.3. Технічна специфікація, плани, креслення, малюнки чи описи предмета закупівлі, що вимагаються замовником, мають містити:
17.3.1. детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, з описом їх об'єктивних технічних та якісних характеристик;
17.3.2. вимоги щодо технічних характеристик функціонування предмета закупівлі у разі, коли опис скласти неможливо або коли доцільніше зазначення таких показників;
17.3.3. посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію товарів, робіт чи послуг, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
17.4. Технічна специфікація не повинна містити посилань на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження чи виробника.
18. Надання роз'яснень щодо тендерної документації та внесення до неї змін
18.1. Учасник має право не пізніше ніж за сім календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації. Замовник повинен дати відповідь на запит учасника протягом двох робочих днів з дати його одержання.
18.2. Не пізніше ніж за три робочих дні до закінчення строку подання тендерних пропозицій замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів учасників внести зміни до тендерної документації, при цьому продовживши строк подання та розкриття тендерних пропозицій, та повідомити про зазначені зміни письмово всіх учасників, яким було надано тендерну документацію.
18.3. У разі проведення зборів з метою роз'яснення будь-яких запитів щодо тендерної документації замовник повинен забезпечити ведення протоколу цих зборів з викладенням у ньому всіх роз'яснень щодо запитів і надіслати його всім учасникам, яким було надано тендерну документацію, незалежно від їх присутності на зборах.
18.4. У разі несвоєчасного подання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації або її змін замовник повинен продовжити строк подання та розкриття тендерних пропозицій, але не менш ніж на три робочі дні.
19. Забезпечення тендерної пропозиції
19.1. Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення торгів та в тендерній документації вимоги щодо надання тендерного забезпечення, його розмірів, а також застереження щодо випадків, коли тендерне забезпечення не повертається учаснику. У цьому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно вносить тендерне забезпечення.
19.2. Розмір тендерного забезпечення у грошовому виразі не може перевищувати одного відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та п'яти відсотків - у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
19.3. У разі коли тендерні пропозиції подаються щодо частини предмета закупівлі (лота), розмір тендерного забезпечення встановлюється замовником виходячи з очікуваної вартості предмета закупівлі по кожному лоту.
19.4. У разі надання тендерного забезпечення у формі депозиту замовник повертає учаснику всю суму депозиту разом з нарахованими відсотками банку, в якому було розміщено депозит.
19.5. У разі коли тендерне забезпечення вноситься за учасника будь-яким іншим підприємством, установою чи організацією, учасник повинен погодити таке рішення із замовником до подання тендерної пропозиції.
19.6. Тендерне забезпечення не повертається замовником у разі:
19.6.1. відкликання або зміни тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання;
19.6.2. непідписання учасником, що став переможцем торгів, договору про закупівлю;
19.6.3. ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після акцепту його тендерної пропозиції, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
19.7. Замовник не може претендувати на тендерне забезпечення і повинен повернути його учаснику протягом 10 календарних днів з дати настання підстави для повернення тендерного забезпечення у разі:
19.7.1. закінчення строку дії забезпечення тендерної пропозиції, зазначеної у тендерній документації;
19.7.2. укладення договору про закупівлю з учасником, що став переможцем торгів;
19.7.3. відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання;
19.7.4. закінчення процедур закупівлі без укладення договору про закупівлю з жодним із учасників, що подали тендерні пропозиції.
20. Порядок подання тендерних пропозицій
20.1. Тендерна пропозиція подається у письмовій формі за підписом уповноваженої посадової особи учасника у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерній документації. На запит учасника замовник підтверджує отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати і часу.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеного у тендерній документації лоту), а також може подати альтернативну тендерну пропозицію, якщо це передбачено тендерною документацією. Одержана тендерна пропозиція вноситься замовником до реєстру, форма якого визначається Укрзалізницею.
20.2. Тендерна пропозиція супроводжується документом, що підтверджує надання учасником тендерного забезпечення, якщо таке надання передбачено тендерною документацією.
20.3. Тендерні пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх подання, не розкриваються і повертаються учасникам, що їх подали.
20.4. Тендерні пропозиції залишаються дійсними впродовж зазначеного у тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників продовження дії тендерних пропозицій. Учасник має право:
- відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним тендерного забезпечення;
- погодитися з вимогою та продовжити строк дії наданих ним тендерної пропозиції та тендерного забезпечення.
20.5. Учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого тендерного забезпечення. Такі зміни чи заява про відкликання тендерної пропозиції можуть бути враховані у разі, коли вони отримані замовником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
21. Забезпечення виконання договору про закупівлю
21.1. Під час здійснення закупівлі замовник має право вимагати від учасника-переможця внесення ним під час укладення договору про закупівлю забезпечення виконання договору згідно з умовами, зазначеними в тендерній документації. Замовник повертає учаснику забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до умов, зазначених у цьому договорі.
21.2. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 15 відсотків вартості договору у разі закупівлі товарів і послуг та 5 відсотків - у разі закупівлі робіт.
21.3. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі, коли вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до доходів замовника.
22. Розкриття тендерних пропозицій
22.1. Розкриття тендерних пропозицій здійснюється у день закінчення строку їх подання у час та в місці, зазначених у тендерній документації.
22.2. До участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій замовником допускаються всі учасники, що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники, а також представники органів державної влади (у тому числі депутати всіх рівнів). Відсутність учасника або його уповноваженого представника на процедурі розкриття тендерних пропозицій не є підставою для нерозкриття, нерозгляду або відхилення його тендерної пропозиції.
22.3. Під час розкриття тендерних пропозицій перевіряється та оголошується наявність всіх необхідних документів, передбачених тендерною документацією, правильність їх оформлення, а також мають бути оголошені замовником присутнім представникам учасників найменування та адреса кожного учасника, ціна кожної тендерної пропозиції. Під час розкриття тендерних пропозицій складається протокол, в якому зазначаються відомості, зазначені в п. 22.3, копія якого надається всім учасникам на їх запит протягом одного робочого дня після дня отримання від учасника відповідного запиту. Ці відомості зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі.
23. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій
23.1. Замовник має право звернутися до учасників за роз'ясненнями змісту їх тендерних пропозицій з метою полегшення розгляду та оцінки пропозицій.
23.2. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту поданої тендерної пропозиції, включаючи зміну її ціни та коригування, з урахуванням вимог п. 23.3.
23.3. Замовник має право на виправлення арифметичних помилок, виявлених у поданій тендерній пропозиції, під час її оцінки, за умови отримання письмової згоди на це учасника, який подав цю тендерну пропозицію.
23.4. До оцінки замовник допускає тендерні пропозиції, які не було відхилено згідно з цим Порядком.
23.5. Замовник визначає переможця торгів із числа учасників, тендерні пропозиції яких не було відхилено, на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у тендерній документації.
23.6. Критеріями оцінки можуть бути:
23.6.1. у разі закупівлі товарів, робіт і послуг, для яких існує постійно діючий ринок, які виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленими специфікаціями (технічними проектами), - ціна;
23.6.2. у разі закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт):
- найнижча ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема такими, як:
- досвід роботи та кваліфікація учасника щодо предмета закупівлі;
- післяпродажне обслуговування;
- експлуатаційні витрати;
- передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, включаючи використання місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів для виготовлення товарів, виконання робіт, надання послуг, що пропонуються учасником.
23.7. Загальний строк розгляду, оцінки та визначення переможця торгів не повинен перевищувати 30 робочих днів після дня розкриття тендерних пропозицій.
23.8. У разі коли для визначення найкращої тендерної пропозиції використовуються критерії інші, ніж найнижча ціна, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага цих критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою 70 відсотків.
23.9. Замовник має право вимагати від будь-якого учасника процедури закупівлі надання документів про повторне підтвердження відповідності його кваліфікаційним вимогам, а також ціни його тендерної пропозиції чи звернутися за підтвердженням такої інформації. У разі відмови учасника надати документи про таке підтвердження чи одержання достовірної інформації щодо його невідповідності кваліфікаційним вимогам або факту надання у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, замовник відхиляє тендерну пропозицію цього учасника і визначає переможця торгів з числа учасників, що залишилися.
23.10. Для розгляду тендерних пропозицій можуть залучатися на договірних засадах відповідні експертні організації чи окремі експерти. Добір експертних організацій здійснюється згідно з цим Порядком.
23.11. У разі коли замовником не передбачалася можливість подання тендерних пропозицій на частини предмета закупівлі (лоти), замовник може визначити лише одного переможця процедури закупівлі, крім здійснення процедури торгів із зменшенням ціни (редукціону).
23.12. Інформація щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій не надається до укладення договору про закупівлю особам, які офіційно не брали участь у процедурі закупівлі, крім випадків, коли така інформація надається уповноваженому органу чи суду.
24. Відхилення тендерних пропозицій
24.1. Замовник відхиляє: тендерну пропозицію у разі, коли:
24.1.1. учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим у тендерній документації згідно із п. 13 цього Порядку;
24.1.2. тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації;
24.1.3. учасник, який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;
24.1.4. учасник не надав тендерного забезпечення, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
24.1.5. учасник не оплатив тендерну документацію, якщо така плата вимагалася замовником;
24.1.6. учасник порушив вимоги п. 6 цього Порядку.
24.2. Замовник може відхилити всі тендерні пропозиції до акцепту тендерної пропозиції, якщо це передбачено тендерною документацією.
24.3. Причини відхилення тендерної пропозиції зазначаються у звіті про результати здійснення процедури закупівлі і протягом семи календарних днів з дати прийняття відповідного рішення повідомляються заінтересованому учаснику.
25. Відміна торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися
25.1. Торги відміняються у разі:
25.1.1. подання на участь у торгах менше двох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;
25.1.2. відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Порядком.
Торги відміняються частково (за лотом) у разі подання менше двох тендерних пропозицій до відповідного лоту.
25.2. Замовник може визнати торги такими, що не відбулися, у разі коли:
25.2.1. ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;
25.2.2. здійснення закупівлі перестало відповідати потребам унаслідок настання непередбачуваних об'єктивних обставин (дія непереборної сили).
25.3. Повідомлення про відміну торгів, а також визнання торгів такими, що не відбулися, надсилається замовником усім учасникам протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.
26. Акцепт тендерної пропозиції та укладення договору про закупівлю
26.1. Замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найкращою за результатами оцінки.
26.2. Протягом п'яти календарних днів з дати акцепту замовник надсилає переможцю торгів повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не вичерпався, а всім учасникам - письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням назви та місцезнаходження учасника-переможця, тендерну пропозицію якого визнано найкращою за результатами оцінки.
26.3. З учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дати відправлення письмового повідомлення всім учасникам про результати здійснення процедури, але не пізніше ніж через 21 робочий день з дати акцепту.
27. Інформування учасників про результати проведення торгів
27.1. Оголошення про результати проведення торгів передається для публікації (розміщення) відповідно до п. 7 цього Порядку протягом 7 календарних днів після укладення договору про закупівлю або після прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися.
27.2. В оголошенні про результати торгів обов'язково зазначаються:
27.2.1. найменування та юридична адреса замовника;
27.2.2. вид, кількість та місце поставки товарів або вид і місце проведення робіт чи надання послуг;
27.2.2. дата публікації оголошення про закупівлю (оголошення про попередню кваліфікацію);
27.2.3. дата акцепту тендерної пропозиції, що визнана найкращою;
27.2.4. дата укладення договору про закупівлю;
27.2.5. дата прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися (якщо таке рішення було прийнято замовником), та їх причину;
27.2.6. вартість договору про закупівлю;
27.2.7. повне найменування переможця торгів.
РОЗДІЛ IV
ПРОЦЕДУРА ТОРГІВ З ОБМЕЖЕНОЮ УЧАСТЮ
28. Умови застосування процедури торгів з обмеженою участю
28.1. Процедура торгів з обмеженою участю може застосовуватися у разі, коли:
28.1.1. товари, роботи чи послуги через їх складний або спеціалізований характер можуть бути запропоновані обмеженою кількістю учасників;
28.1.2. закупівля товарів, робіт чи послуг у зв'язку з їх спеціальним призначенням становить державну таємницю.
29. Особливості здійснення процедури торгів з обмеженою участю
29.1. Під час здійснення торгів з обмеженою участю замовник запрошує до участі у процедурі закупівлі учасників, кількість яких може забезпечити вибір найбільш вигідної пропозиції та конкуренцію, але не менше двох.
29.2. У разі проведення торгів з обмеженою участю тендерні пропозиції мають право надавати лише ті учасники, які запрошені замовником до участі у процедурі закупівлі. Строк для подання тендерних пропозицій повинен становити не менше 15 календарних днів від дати, зазначеної в запрошенні (у разі проведення торгів з обмеженою участю після попередньої кваліфікації - 5 календарних днів).
30. Порядок здійснення процедури торгів з обмеженою участю
30.1. Процедура торгів з обмеженою участю здійснюється в порядку, передбаченому розділом III цього Порядку, з урахуванням особливостей, визначених розділом IV цього Порядку.
30.2. У разі здійснення попередньої кваліфікації учасників інформація про це оприлюднюється замовником згідно із п. 7 цього Порядку.
30.3. В оголошенні про здійснення попередньої кваліфікації учасників обов'язково зазначаються:
30.3.1. найменування та юридична адреса замовника;