• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про колективний трудовий спір між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області

Національна служба посередництва і примирення | Рішення від 16.12.2005 № 06-12-05
Реквізити
  • Видавник: Національна служба посередництва і примирення
  • Тип: Рішення
  • Дата: 16.12.2005
  • Номер: 06-12-05
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна служба посередництва і примирення
  • Тип: Рішення
  • Дата: 16.12.2005
  • Номер: 06-12-05
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА СЛУЖБА ПОСЕРЕДНИЦТВА І ПРИМИРЕННЯ
Р І Ш Е Н Н Я
16.12.2005 N 06-12-05
Про колективний трудовий спір між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області
26.10.2005 року Національна служба посередництва і примирення зареєструвала колективний трудовий спір між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" міста Красноармійська Донецької області (реєстраційний номер 097-05/05-В. Відповідно до положень статті 2 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" Національна служба посередництва і примирення зареєструвала таки висунуті найманими працівниками вимоги:
"1) погасити заборгованість із заробітної плати до 01.12.2005 року в повному обсязі;
2) своєчасно виплачувати заробітну плату в строки, які передбачені колективним договором;
3) ввести нові тарифні ставки та посадові оклади відповідно до законодавчо встановленого рівня;
4) забезпечити найманих працівників підприємства засобами індивідуального захисту відповідно до встановлених нормативів;
5) забезпечити виконання ст. 43 Гірничого закону України щодо безоплатного надання працівникам вугілля на побутові потреби та компенсації витрат на електричну енергію і газ".
За домовленістю сторін колективного трудового спору було утворено трудовий арбітраж, рішення якого відповідно до частини п'ятої статті 12 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" було визнано сторонами спору не обов'язковим для виконання.
21 листопада 2005 року трудовий арбітраж прийняв рішення по суті колективного трудового спору. Вимоги найманих працівників були визнані правомірними. Одночасно трудовий арбітраж констатував, що адміністрація підприємства не в змозі самостійно виконати зареєстровані вимоги найманих працівників.
Національна служба посередництва і примирення відповідно до повноважень визначених Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98, із змінами внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000, розглянула матеріали колективного трудового спору та встановила наступне.
ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" є генеральним підрядником на будівництві більшості шахт Красноармійського, Селидівського, Добропільського районів Донецької області, а також основним виконавцем робіт на шахтній поверхні.
Основною причиною виникнення колективного трудового спору в ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" є незадовільний господарський стан підприємства, який утворився через недосконалий механізм ціноутворення, формування складових заробітної плати в будівництві, що здійснюється за рахунок бюджетних коштів, необґрунтовану відмову замовників від компенсації фактичних витрат підрядника.
За 9 місяців 2005 року власними силами підприємства були виконані будівельно-монтажні роботи на суму 19008 тис. грн., що складає 115% до відповідного періоду минулого року, з них будівельні роботи - на суму 14685 тис. грн., або 77%, що складає порівняно з тим же періодом 2004 року 113%. На об'єктах вугільної промисловості в якості генерального підрядника ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" у 2005 році виконано робіт на суму 17867 тис. грн., або 125% порівняно з 2004 роком, з них будівельні роботи на суму 13544 тис. грн. або 76%, що складає порівняно з 2004 роком 125%.
Разом з тим, незважаючи на збільшення обсягів робіт, що виконуються, економічний стан підприємства залишається тяжким. ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" фактично не має обігових коштів та реальних джерел їх поповнення.
Оскільки основну масу замовлень, які виконує ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд", складають будівельно-монтажні роботи на шахтах за рахунок бюджетних коштів, важливою складовою стабільної роботи підприємства є своєчасне отримання цих коштів. Разом з тим, бюджетне фінансування будівництва у 2005 році було відкрито лише з березня місяця. Протягом поточного року, у зв'язку з реорганізацією системи управління вугільною галуззю, необхідністю переоформлення документів на відкриття фінансування робіт, бюджетні кошти постійно затримувалися на казначейських рахунках та отримувалися виконавцями робіт із значним запізненням.
Отримання ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" безвідсоткової бюджетної позики з державного бюджету на погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам, яка утворилася на 1 квітня 2005 року і не була погашена на момент набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законів України", в сумі 1331 тис. грн. не дозволило підприємству остаточно вирішити питання заборгованості із заробітної плати. Була погашена заборгованість минулих років, але виникла поточна заборгованість, яка коливається в межах 2-3 місячних фондів оплати праці. Станом на 01.12.2005 року заборгованість із заробітної плати працівникам ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" (з нарахуваннями) склала 2581 тис. грн.
Дебіторська заборгованість ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" станом на 01.11.2005 року становила 18055 тис. грн. і в основному має поточний характер.
Кредиторська заборгованість ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" станом на 01.11.2005 року становила 29925 тис. грн., у тому числі:
кредит Промінвестбанку - 2000 тис. грн.;
безвідсотковий державний кредит - 1331 тис. грн.;
оплата праці - 1698 тис. грн.;
розрахунки із соціального страхування - 822 тис. грн.;
розрахунки з бюджетом - 1150 тис. грн.;
отримані та невідпрацьовані аванси - 1746 тис. грн.;
внутрішньовиробничі витрати - 3650 тис. грн.;
розрахунки із субпідрядними організаціями - 10871 тис. грн.;
інше (матеріали, послуги) - 6657 тис. грн.
По кредитних договорах у заставі перебуває майно підприємства на суму близько 4 млн. грн. Відсутність обігових коштів не дозволяє забезпечити нормальне матеріально-технічне постачання для збільшення обсягів будівельно-монтажних робіт. Можливість поповнення коштів за рахунок отримання авансів від замовників, що фінансуються з державного бюджету, в 2005 році практично використана, тобто вичерпано визначений нормативами 30-ти відсотковий ліміт авансування робіт.
Таким чином, у підприємства відсутні реальні джерела збільшення видатків на оплату праці та перегляд рівня тарифних ставок та окладів. За існуючих умов збільшення рівня тарифних ставок та окладів відповідно до умов визначених галузевою угодою призведе лише до збільшення заборгованості із заробітної плати найманим працівникам.
Збільшення фінансування заходів з охорони праці на підприємстві та витрат на забезпечення працівників пільговим побутовим паливом можливо лише шляхом включення цих витрат у договірну ціну будівництва, з чим погоджуються не всі замовники.
Позитивне вирішення колективного трудового спору (конфлікту) між найманими працівниками державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" цілком залежить від здійснення адміністрацією відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" та вищестоящими органами управління (державна холдингова компанія "Донбасшахтобуд", Міністерство вугільної промисловості України) в межах їх повноважень заходів щодо вирішення вимог найманих працівників, зокрема в частині вдосконалення системи розрахунків за виконані підприємством роботи, стягнення дебіторської заборгованості, з метою забезпечення погашення заборгованості із заробітної плати, своєчасної виплати заробітної плати та забезпечення найманих працівників засобами індивідуального захисту, своєчасного отримання державним відкритим акціонерним товариством "Трест "Красноармійськшахтобуд" передбачених планом бюджетних коштів на проведення робіт, що дозволить забезпечити виконання вимог найманих працівників.
1. Рекомендувати Кабінету Міністрів України дати доручення Міністерству вугільної промисловості України, Міністерству фінансів України, Міністерству економіки України розробити механізм погашення заборгованості із заробітної плати працівникам підприємств та організацій вугільної промисловості, яка утворилася після 1 квітня 2005 року і не погашена відповідно до порядку, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2005 року N 794, що забезпечить своєчасне вирішення колективного трудового спору в питанні погашення заборгованості із заробітної плати.
2. Рекомендувати Міністерству вугільної промисловості України:
2.1. розглянути питання про надання допомоги ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" в отриманні кредиту для погашення заборгованості із заробітної плати, яка утворилася після 1 квітня 2005 року;
2.2. сприяти в отриманні ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" дебіторської заборгованості за виконані будівельно-монтажні роботи від ДП "Добропіллявугілля", ДП "Селидіввугілля", які входять до сфери управління Міністерства вугільної промисловості України, та ВАТ "Павлоградвугілля";
2.3. прискорити підготовку Програми фінансового оздоровлення та технічного переоснащення шахтовуглебудівельних організацій на виконання пункту 6 Заходів з виконання Програми "Українське вугілля" на 2005 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.07.2005 року N 544;
2.4. забезпечити бюджетне фінансування будівельно-монтажних робіт відповідно до затвердженої програми на 2005-2006 роки;
2.5. забезпечити рівномірне надходження бюджетних коштів протягом року на фінансування будівельно-монтажних робіт;
2.6. при розподілі бюджетних коштів на охорону праці враховувати потреби шахтовуглебудівельних підприємств у засобах індивідуального захисту;
2.7. при підготовці Програми фінансового оздоровлення та технічного переоснащення шахтовуглебудівельних організацій передбачити вирішення питань соціального захисту шахтовуглебудівників, включаючи забезпечення побутовим паливом із визначенням джерел покриття витрат підприємств на ці цілі.
3. Рекомендувати адміністрації ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд":
3.1. скласти за погодженням із об'єднаним профспілковим комітетом ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" графік погашення заборгованості із заробітної плати;
3.2. забезпечити відповідно до статті 115 Кодексу Законів про працю України, статті 24 Закону України "Про оплату праці" своєчасну і повну виплату поточної заробітної плати;
3.3. забезпечити стягнення дебіторської заборгованості ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" відповідно до чинного законодавства України;
3.4. здійснити заходи щодо розширення обсягів будівельно-монтажних робіт, у тому числі для підприємств недержавної форми власності;
3.5. при розробці програми роботи ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" на 2006 рік врахувати потребу в коштах, необхідних для переходу на рівень тарифних ставок та окладів, визначених законодавством, Генеральною та галузевою угодами;
3.6. здійснити заходи щодо забезпечення виконання вимог колективного договору між адміністрацією та профспілковою організацією ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" в частині фінансування заходів з охорони праці з розрахунку не менш ніж 0,5% від обсягу будівельно-монтажних робіт.
4. Рекомендувати об'єднаному профспілковому комітету ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд":
4.1 погодити складений адміністрацією ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд" графік погашення заборгованості із заробітної плати;
4.2. забезпечити здійснення дійового контролю за дотриманням графіку погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах ДВАТ "Трест "Красноармійськшахтобуд";
4.3. утримуватися в період вирішення колективного трудового спору від дій, що можуть суперечити чинному законодавству України.
5. Відділенню Національної служби посередництва і примирення в Донецькій області відповідно до повноважень, визначених Законом України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та Положенням про Національну службу посередництва і примирення, затвердженим Указом Президента України від 17 листопада 1998 року N 1258/98, із змінами, внесеними Указом Президента України від 30 грудня 2000 року N 1393/2000, забезпечити сприяння своєчасному вирішенню колективного трудового спору державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд".
6. Відповідно до частини четвертої статті 16 Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" рекомендації Національної служби посередництва і примирення щодо вирішення колективного трудового спору державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" та адміністрацією державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд" державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд" повинні бути розглянуті у семиденний термін і про прийняте рішення повинні бути проінформовані сторони колективного трудового спору та Національна служба посередництва і примирення.
7. Рішення Національної служби посередництва і примирення направити для розгляду Кабінету Міністрів України, Міністерству вугільної промисловості України, адміністрації державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд", адміністрації державної холдингової компанії "Донбасшахтобуд", об'єднаному профспілковому комітету державного відкритого акціонерного товариства "Трест "Красноармійськшахтобуд", відділенню Національної служби посередництва і примирення в Донецькій області.
Голова Національної служби
посередництва і примирення

В.Руденко