• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про виконання доручення Кабінету Міністрів України щодо розгляду проекту закону "Про внесення доповнення до Закону України "Про статус суддів"

Державна судова адміністрація України  | Лист від 31.03.2004 № 13-1694/04вих
Реквізити
  • Видавник: Державна судова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.03.2004
  • Номер: 13-1694/04вих
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна судова адміністрація України
  • Тип: Лист
  • Дата: 31.03.2004
  • Номер: 13-1694/04вих
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
31.03.2004 N 13-1694/04вих
На виконання доручення Кабінету Міністрів України від 19.03.2004 N 12267/1 Державною судовою адміністрацією, Міністерством юстиції, Міністерством фінансів і Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України розглянуто проект закону "Про внесення доповнення до Закону України "Про статус суддів", реєстраційний номер 5021 від 21.01.2004 (щодо зарахування до суддівського стажу часу роботи на оперативно-розшуковій роботі), внесений народним депутатом України Черновецьким Л.М.
Законопроектом пропонується до стажу роботи, який дає право на відставку судді та отримання щомісячного довічного грошового утримання, крім роботи на посадах, що перелічені в абзаці другому частини четвертої статті 43 Закону "Про статус суддів", зараховувати також час роботи суддів у минулому на посадах працівників оперативно-розшукових підрозділів.
Цей законопроект не може бути підтримано виконавчою владою з таких підстав.
Запропоновані зміни до Закону "Про статус суддів" спрямовані на вирішення окремого питання в рамках визначення статусу суддів. При цьому слід зазначити, що, на думку фахівців Міністерства юстиції, положення Закону "Про статус суддів" потребують перегляду в цілому, зокрема, з метою приведення їх у відповідність із Законом "Про судоустрій України". Це зумовлює доцільність комплексного вирішення проблемних питань статусу суддів.
Відповідно до положень Закону "Про оперативно-розшукову діяльність" оперативно-розшукова діяльність - це система гласних і негласних пошукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів (ст. 2), завданням якої є пошук і фіксація фактичних даних про протиправні діяння окремих осіб та груп, розвідувально-підривну діяльність спеціальних служб іноземних держав та організацій з метою припинення правопорушень та в інтересах кримінального судочинства, а також отримання інформації в інтересах безпеки громадян, суспільства і держави (ст. 2). Оперативно-розшукова діяльність здійснюється широким колом оперативних підрозділів (ст. 5): Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, управління державної охорони, органів державної податкової служби, органів і установ Державного департаменту України з питань виконання покарань, розвідувального органу Міністерства оборони (також оперативно-технічними підрозділами та підрозділами власної безпеки). Значна частина працівників цих служб працює на посадах, ніяк не пов'язаних з роботою в галузі права, в багатьох випадках вони не мали на той час не тільки вищої юридичної, а й взагалі юридичної освіти. Отже, запропоновані проектом зміни неодмінно призведуть до невиправданого зарахування стажу роботи на таких посадах до суддівського стажу.
Крім того, частиною II законопроекту передбачається набрання чинності Закону "Про статус суддів" у новій редакції з дня його опублікування, тоді як пунктом 3 статті 27 Бюджетного кодексу Україні визначено, що закони, які впливають на формування дохідної та видаткової частини бюджетів, повинні бути офіційно оприлюднені до 15 серпня року, що передує плановому. В іншому випадку норми відповідних законів, що впливають на формування дохідної та видаткової частини бюджетів, застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим. У той же час запропоновані зміни до закону вимагатимуть додаткових видатків з Державного бюджету України на підставі звернень працюючих суддів, які мають право на відставку, та колишніх суддів щодо проведення перерахунку стажу роботи, який дає право на встановлення та виплату щомісячного довічного грошового утримання. Зауважимо, що майже кожний третій суддя суду загальної юрисдикції в минулому працював в органах Міністерства внутрішніх справ, а інформація про роботу колишніх працівників органів, зазначених у ст. 5 Закону "Про оперативно-розшукову діяльність", взагалі відсутня в їх документах, що робить неможливим обрахування таких виплат.
Заступник Голови
Державної судової
адміністрації України


О.Гашицький