МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.05.2019 № 869 |
Про затвердження Антикорупційної програми Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2019-2021 роки
1. Затвердити Антикорупційну програму Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2019-2021 роки, що додається.
2. Керівникам самостійних структурних підрозділів забезпечити виконання Антикорупційної програми, затвердженої цим наказом, та щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним періодом, надавати сектору запобігання та виявлення корупції інформацію щодо стану виконання зазначеної Антикорупційної програми.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Перевезенцева О.Ю.
Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр | С.І. Кубів |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
21 травня 2019 року № 869
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2019-2021 роки
I. Засади загальної відомчої політики щодо запобігання та протидії корупції, заходи з її реалізації
Антикорупційну програму Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2019-2021 роки (далі - Антикорупційна програма) розроблено на виконання статті 19 Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон), відповідно до Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованим у Мін'юсті 28.12.2016 за № 1718/29848 (далі - Методологія), та Методичних рекомендацій щодо підготовки антикорупційних програм органів влади, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.01.2017 № 31 (далі - Методичні рекомендації), Порядку підготовки, подання антикорупційних програм на погодження до Національного агентства з питань запобігання корупції та здійснення їх погодження, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 08.12.2017 № 1379, зареєстрованим у Мін'юсті 22.01.2018 за № 87/31539.
Метою Антикорупційної програми є створення ефективної системи запобігання та протидії корупції в апараті Мінекономрозвитку та в усіх сферах його діяльності.
Мінекономрозвитку у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами.
Мінекономрозвитку відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує:
формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, державну промислову політику, державну військово-промислову політику, державну інвестиційну політику, державну зовнішньоекономічну політику, державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності, управління об'єктами державної власності, розвитку підприємництва, державно-приватного партнерства, інтелектуальної власності, туризму та курортів (крім здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів), державних та публічних закупівель, а також державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів;
формування та реалізацію державної політики у сфері державної статистики, державного матеріального резерву, експортного контролю;
формування державної політики у сфері захисту прав споживачів, державної політики з контролю за цінами, державної регуляторної політики та державної політики з питань ліцензування, дозвільної системи, нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
реалізацію державної політики у сфері організації та контролю за виготовленням цінних паперів, документів суворої звітності.
Мінекономрозвитку є уповноваженим органом з питань координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення.
Мінекономрозвитку з метою організації своєї діяльності забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контроль за їх реалізацією в апараті Мінекономрозвитку, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, зокрема:
забезпечує підвищення рівня обізнаності щодо антикорупційного законодавства посадовими особами Мінекономрозвитку шляхом направлення на підвищення кваліфікації, проведення роз'яснювальної роботи, навчань та інших освітніх заходів;
забезпечує якісний добір кадрів на засадах прозорого та неупередженого конкурсного відбору;
перевіряє факт подання посадовими особами Мінекономрозвитку декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та повідомляє Національне агентство з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій;
проводить спеціальну перевірку щодо осіб, які претендують на зайняття посад у Мінекономрозвитку, та керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління;
виявляє сприятливі для вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень ризики в діяльності посадових осіб Мінекономрозвитку та здійснює їх оцінку;
уживає заходів щодо недопущення виникнення, виявлення та врегулювання конфлікту інтересів;
забезпечує доступ до публічної інформації, дотримання принципів прозорості та неупередженості під час висвітлення її на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку та в засобах масової інформації;
здійснює інші заходи згідно із законодавством України.
Заходи з реалізації політики Мінекономрозвитку щодо запобігання та протидії корупції, строки їх виконання визначені в додатку 1 до Антикорупційної програми.
II. Оцінка корупційних ризиків у діяльності Мінекономрозвитку, заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків, особи, відповідальні за їх виконання, строки та необхідні ресурси
Оцінку корупційних ризиків проведено відповідно до вимог Методології, Методичних рекомендацій та наказів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.02.2017 № 130 "Про проведення оцінки корупційних ризиків", від 21.02.2017 № 247 "Про утворення комісії з оцінки корупційних ризиків у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та затвердження її Положення" та від 01.03.2018 № 291 "Про внесення змін до складу комісії з оцінки корупційних ризиків у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України".
Комісією ідентифіковано 15 корупційних ризиків у діяльності Мінекономрозвитку, здійснено їх формальне визначення та оцінювання.
За результатами проведеної оцінки корупційних ризиків у діяльності Мінекономрозвитку затверджено звіт, який містить опис ідентифікованих корупційних ризиків, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією, та пропозиції щодо заходів з усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків (у тому числі осіб, відповідальних за їх виконання, строки та необхідні ресурси) (додаток 2 до Антикорупційної програми).
Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків Мінекономрозвитку розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку в розділі "Громадськості", підрозділі "Запобігання проявам корупції" ("Плани заходів Мінекономрозвитку щодо запобігання і протидії корупції та інформація про результати їх виконання").
III. Навчання та заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування
Навчальну та інформаційно-роз'яснювальну роботу антикорупційного спрямування в Мінекономрозвитку здійснює сектор запобігання та виявлення корупції (далі - сектор). Відповідна робота здійснюється шляхом проведення навчальних цільових занять, надання роз'яснень, консультацій, методичної допомоги, розміщення законодавчих, нормативно-правових, розпорядчих, методичних та навчальних матеріалів на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку.
Навчальні цільові заняття з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства протягом 2019-2021 років проводитимуться відповідно до орієнтовного плану-графіка (додаток 3 до Антикорупційної програми).
Заходи з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування будуть проводитися Мінекономрозвитку відповідно до щорічних планів заходів з реалізації стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції, які затверджуються розпорядженням Кабінету Міністрів України.
Актуальною складовою заходів з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування буде проведення медіа-брифінгів, засідань за круглим столом з антикорупційної тематики за участю керівництва Мінекономрозвитку та осіб, уповноважених на здійснення комунікацій з антикорупційних питань, підтримка актуальної інформації та оновлення на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку рубрики з антикорупційної тематики.
IV. Моніторинг, оцінка стану виконання та періодичність перегляду Антикорупційної програми
Моніторинг та оцінка стану виконання Антикорупційної програми, загальна координація роботи щодо її виконання покладаються на сектор та комісію.
Моніторинг виконання Антикорупційної програми буде здійснюватися щокварталу.
Керівники самостійних структурних підрозділів Мінекономрозвитку в межах компетенції щокварталу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом, подають сектору інформацію про стан виконання заходів, визначених Антикорупційною програмою.
Сектор за результатами аналізу звітності подає узагальнену інформацію на засідання комісії, що проводиться не рідше ніж один раз на півроку.
Комісія на своїх засіданнях проводить моніторинг виконання Антикорупційної програми, під час якого здійснює оцінку її ефективності за такими критеріями: своєчасність виконання, повнота реалізації, оцінка стану досягнення мети (індикатори виконання).
У разі встановлення невиконання або неналежного виконання Антикорупційної програми голова комісії інформує про такі факти Першого віце-прем'єр-міністра України - Міністра економічного розвитку і торгівлі для вжиття відповідних заходів.
Антикорупційна програма переглядається комісією в разі встановлення за результатами оцінки виконання Антикорупційної програми недієвості визначення нею заходів, виявлення нових корупційних ризиків, за результатами проведення щорічної оцінки корупційних ризиків у діяльності Мінекономрозвитку та в разі внесення змін до законодавства, а також протягом 30 календарних днів після затвердження антикорупційної стратегії і державної антикорупційної програми.
Зміни до Антикорупційної програми можуть уноситися за ініціативою членів комісії з метою уточнення чи вдосконалення окремих положень антикорупційної програми.
Рішення про внесення змін до Антикорупційної програми за результатами її перегляду приймає Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі.
Усі зміни до Антикорупційної програми підлягають погодженню з Національним агентством з питань запобігання корупції.
Зміни до Антикорупційної програми оприлюднюються на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку не пізніше п'яти календарних днів з дня їх прийняття.
V. Інші спрямовані на запобігання корупційним та пов'язаним з корупцією правопорушенням заходи
Відповідно до пункту 9 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706, працівники сектору залучаються до експертизи проектів нормативно-правових актів, організаційно-розпорядчих документів, що видаються Мінекономрозвитку, з метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень, а також беруть участь у внутрішньому аудиті Мінекономрозвитку в частині дотримання вимог антикорупційного законодавства.
Мінекономрозвитку створено умови для повідомлення працівниками Міністерства та посадовими особами підприємств, установ, організацій, що належать до сфери його управління, про порушення вимог Закону. Так, зокрема, на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку розміщено рубрику "Повідомити про корупцію" з посиланням на контакти, за якими можна повідомити про корупційне правопорушення або правопорушення, пов'язане з корупцією.
Під заголовком "Контакти, за якими можна повідомити про корупційне правопорушення або правопорушення, пов'язане з корупцією" розміщено контактні дані сектору (поштова адреса: м. Київ, вул. М. Грушевського, 12/2, телефон 253-44-06, електронна адреса korminekonom@me.gov.ua).
З метою захисту викривачів відповідно до вимог частини четвертої статті 53 Закону Мінекономрозвитку забезпечено умови для повідомлення про порушення Закону іншою особою, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електрозв'язку.
Завідувач сектору запобігання та виявлення корупції | Ю.В. Ляшок |
Додаток 1
до Антикорупційної програми
(розділ I)
ЗАХОДИ
з реалізації політики Мінекономрозвитку щодо запобігання та протидії корупції
№ з/п | Найменування заходу | Строк виконання заходу | Особа (особи), відповідальні за виконання заходу | Індикатор виконання |
1 | Надання методичної та консультаційної допомоги з питань дотримання антикорупційного законодавства працівникам Мінекономрозвитку та керівникам підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку. | постійно | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О., (Сектор запобігання та виявлення корупції), уповноважені особи з питань запобігання та виявлення корупції підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, відповідно до їх компетенції | Повнота, своєчасність та ефективність виконання |
2 | Контроль за дотриманням вимог антикорупційного законодавства працівниками Мінекономрозвитку та керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку. | постійно | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О., уповноважені особи з питань запобігання та виявлення корупції підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, відповідно до їх компетенції | - " - |
3 | Проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад в апараті Мінекономрозвитку та керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери його управління. | постійно | Семенець Л.Є. (Департамент персоналу Мінекономрозвитку) | - " - |
4 | Підвищення рівня обізнаності антикорупційного законодавства працівників Мінекономрозвитку шляхом направлення на підвищення кваліфікації. | згідно плану-графіку навчань | - " - | - " - |
5 | Надання допомоги працівникам Мінекономрозвитку в заповненні декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції" . | постійно | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
6 | Виконання плану заходів з реалізації Стратегії комунікацій у сфері запобігання та протидії корупції на 2019 рік , затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1105-р. | відповідно до строків, визначених зазначеним планом заходів | Ляшок Ю.В. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
7 | Проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій, відповідно до вимог частини другої статті 49 Закону України "Про запобігання корупції" , Порядку перевірки факту подання суб'єктами декларування декларацій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій , затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.09.2016 № 19, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15.11.2016 за № 1479/29609. | відповідно до строків, визначених порядком | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
8 | Погодження призначення керівників уповноважених підрозділів підприємств, установ, організації, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, відповідно до вимог абзацу другого пункту 10 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706 . | відповідно до звернень керівників підприємств, установ, організації, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку | Ляшок Ю.В. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
9 | Координація діяльності уповноважених підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції підприємств, установ, організації, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку, відповідно до вимог Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706. | постійно | - " - | - " - |
10 | Оновлення рубрики "Запобігання проявам корупції" на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку. | - " - | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. | - " - |
11 | Вжиття заходів щодо виявлення конфлікту інтересів та сприяння його усуненню, контроль дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів. | - " - | - " - | - " - |
12 | Підготовка та подання на затвердження уповноваженій особі Секретаріату Кабінету Міністрів України проекту плану роботи сектору запобігання та виявлення корупції на 2020 рік, відповідно до пункту 12 Типового положення про уповноважений підрозділ (особу) з питань запобігання та виявлення корупції , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706. | грудень | Ляшок Ю.В. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
13 | Забезпечення функціонування контактів (спеціальна телефонна лінія та електронний адрес), на які можна повідомити про корупцію, розгляду в межах компетенції повідомлень щодо можливих корупційних правопорушень в апараті Мінекономрозвитку, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління. | постійно | - " - | - " - |
14 | Здійснення аналізу та забезпечення розгляду пропозицій, скарг, звернень громадян, юридичних осіб та громадських організацій, що надходять до Мінекономрозвитку стосовно порушення антикорупційного законодавства. | постійно | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. | - " - |
15 | Опрацювання, в межах компетенції, проектів нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, що видаються Мінекономрозвитку, з метою виявлення причин, що призводять чи можуть призвести до вчинення корупційних правопорушень або пов'язаних з корупцією правопорушень чи виникненню реального чи потенційного конфлікту інтересів. У разі їх виявлення внесення пропозицій керівництву щодо їх усунення. | - " - | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. | - " - |
16 | Участь у роботі комісії з оцінки корупційних ризиків Мінекономрозвитку відповідно до Методології оцінювання корупційних ризиків , затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28.12.2016 № 1718/29848. | - " - | - " - | - " - |
17 | Ведення обліку працівників Мінекономрозвитку, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень. | - " - | Билиця І.М. (Сектор запобігання та виявлення корупції") | - " - |
18 | Участь у службовому розслідуванні з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення чи невиконання вимог Закону України "Про запобігання корупції" в інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб'єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства з питань запобігання корупції. | - " - | Ляшок Ю.В. Билиця І.М. Стрілецький І.О. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
19 | Участь у конференціях, нарадах, семінарах, засіданнях та інших заходах з питань запобігання та протидії корупції. | - " - | - " - | |
20 | Повідомляє у письмовій формі керівникові Мінекономрозвитку та посадовій особі Секретаріату Кабінету Міністрів України, визначеній Міністром Кабінету Міністрів України, та спеціально уповноваженим суб'єктам у сфері протидії корупції про факти, що можуть свідчити про вчинення корупційних або пов'язаних з корупцією правопорушень посадовими особами Міністерства та керівниками підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Мінекономрозвитку. | - " - | Ляшок Ю.В. (Сектор запобігання та виявлення корупції) | - " - |
Завідувач сектору запобігання та виявлення корупції | Ю.В. Ляшок |
Додаток 2
до Антикорупційної програми
Міністерства економічного розвитку
і торгівлі України на 2019-2021 роки
(розділ II)
ЗАТВЕРДЖУЮ:
Перший віце-прем'єр-міністр
України -
Міністр економічного розвитку
і торгівлі України
________________ С.І. Кубів
____________ 2019 рік
ЗВІТ
за результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Відповідно до наказів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.02.2017 № 130 "Про проведення оцінки корупційних ризиків", 21.02.2017 № 247 "Про утворення комісії з оцінки корупційних ризиків у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України та затвердження її положення" та 01.03.2018 № 291 "Про внесення змін до складу комісії з оцінки корупційних ризиків у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України" у Мінекономрозвитку проведено відповідні заходи з оцінки корупційних ризиків.
З метою залучення представників громадськості та експертів до процесу підготовки антикорупційної програми Мінекономрозвитку, на офіційному веб-сайті Міністерства у розділі "Громадськості" в підрозділі "Запобігання проявам корупції" опубліковано наказ Мінекономрозвитку від 02.02.2017 № 130 "Про проведення оцінки корупційних ризиків".
Згідно наказу Мінекономрозвитку від 01.03.2018 № 291 до складу комісії з оцінки корупційних ризиків у Мінекономрозвитку (далі - комісія) включено двадцять п'ять представників структурних підрозділів Міністерства.
Головою комісії визначено державного секретаря Мінекономрозвитку Перевезенцева О.Ю.
Комісією згідно Методології оцінювання корупційних ризиків у діяльності органів влади, затвердженої рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.12.2016 № 126, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.12.2016 за № 1718/29848, відповідно до об'єктів оцінки корупційних ризиків складено Робочий план оцінки корупційних ризиків Мінекономрозвитку на 2019-2021 роки рік (далі - Робочий план). Робочий план розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку у розділі "Громадськості" в підрозділі "Запобігання проявам корупції" у розділі "Плани заходів Мінекономрозвитку щодо запобігання і протидії корупції та інформація про результати їх виконання".
За результатами ідентифікації корупційних ризиків комісія здійснила їх формальне визначення.
Комісія визначила чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією (додаток 1). Пропозиції щодо усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків викладені у таблиці оцінених корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення (додаток 2).
Голова комісії з оцінки корупційних ризиків у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України | О.Ю. Перевезенцев |
Додаток 1
до Звіту за результатами оцінки
корупційних ризиків Мінекономрозвитку
ОПИС
ідентифікованих корупційних ризиків, чинники корупційних ризиків та можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією
Опис ідентифікованого корупційного ризику | Чинники корупційного ризику | Можливі наслідки корупційного правопорушення чи правопорушення, пов'язаного з корупцією |
Сфера торговельного захисту | ||
Необ'єктивні/помилкові пропозиції за результатами проведення торговельних розслідувань | Суб'єктивна оцінка, недостатня прозорість, відсутність системного механізму проведення торговельних розслідувань | Втрата репутації Мінекономрозвитку, судові процеси |
Встановлення кваліфікаційних критеріїв до учасників процедури закупівлі, які можуть обмежити участь належної кількості учасників, що може спричинити неефективне здійснення процедури закупівлі | Суб'єктивна оцінка, недостатня прозорість, відсутність системного механізму встановлення кваліфікаційних критеріїв до учасників процедури закупівлі | Втрата репутації Мінекономрозвитку, неналежне представлення інтересів України під час забезпечення захисту прав та інтересів України в торговельно-економічній сфері в рамках COT |
Сфера розвитку експорту | ||
Можливе виникнення корупційних ризиків з огляду на відсутність чіткого механізму та критеріїв формування переліку виставково-ярмаркових заходів, проведення яких фінансується з Державного бюджету України | Відсутність чітких критеріїв оцінки для визначення переліку виставково-ярмаркових заходів, проведення яких фінансується з Державного бюджету України | Вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, втрата репутації Мінекономрозвитку, судові процеси, неефективне використання бюджетних коштів |
Департамент стратегічного розвитку сектору оборони та безпеки | ||
Здійснення закупівлі без застосування конкурентних процедур створює ризик закупівлі продукції низької якості, за завищеними цінами та можливе лобіювання приватних інтересів посадовими особами державних замовників при виконанні ними функцій держави | Відсутність інформації у відкритих джерелах про плани закупівель продукції, робіт і послуг оборонного призначення для потреб ЗСУ, правоохоронних та розвідувальних органів | Втрата репутації Мінекономрозвитку, неефективне використання бюджетних коштів, постачання продукції оборонного призначення за завищеними цінами, порушення вимоги законодавства України в частині забезпечення рівних умов конкурентного середовища у сфері державних (публічних) закупівель, зокрема на ринку постачання продукції, робіт та послуг оборонного призначення |
Сфера промислової політики | ||
Видача атестата спеціалізованого металургійного переробного підприємства | Нечітка регламентація видачі атестата спеціалізованого металургійного переробного підприємства в нормативно-правових актах | Вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, притягнення працівників до відповідальності, втрата репутації Мінекономрозвитку, судові процеси проти Мінекономрозвитку |
Сфера управляння державними інвестиціями та підтримки розвитку | ||
Не поточна (не чинна) редакція методичних рекомендацій експертизи інвестиційних проектів, які потребують надання державної підтримки, що подаються головними розпорядниками бюджетних коштів для проведення Мінекономрозвитку оцінки економічної ефективності та надання експертного висновку за результатами її проведення | Відсутність поточної (чинної) редакції методичних рекомендацій (не внесені зміни) щодо проведення експертизи інвестиційних проектів та форми висновку за її результатами | Втрата репутації Мінекономрозвитку |
Сфера міжнародного торговельно-економічно співробітництва та європейської інтеграції | ||
Відсутність у статті 5 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16.04.91 № 959-XII переліку підстав для: відмови у наданні адміністративної послуги, внесення змін у Свідоцтво про реєстрацію, закриття представництва; не передбачаються вимоги до внесення інформації про реєстрацію представництв до Реєстру представництв, а також основні вимоги до видачі службових карток та інше | Стаття 5 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" не передбачає чіткого тлумачення питань відмови у наданні адміністративної послуги, внесення змін у Свідоцтво про реєстрацію, закриття представництва, внесення інформації про реєстрацію представництв до Реєстру представництв, видачі службових карток та інше | Затримка терміну внесення змін у Свідоцтво про реєстрацію, закриття представництва, видачі службових карток, втрата репутації Мінекономрозвитку та інше |
Сфера інтелектуальної власності | ||
Ймовірне використання службового становища посадовою особою при прийнятті рішення щодо можливості державної реєстрації авторського права на твір та прийнятті рішення щодо видачі/відмови у видачі контрольних марок | Наявність у працівника, який бере участь у формуванні та підготовці проекту рішення, майнового (немайнового) інтересу, його неуважність, перевантаженість, відсутність достатнього досвіду і кваліфікації, недостатній рівень компетентності | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Мінекономрозвитку |
Ймовірне використання службового становища посадовою особою Державного підприємства "Український інститут інтелектуальної власності" при розгляді заявок на видачу охоронних документів на об'єкти права промислової власності, враховуючи те, що адміністративна послуга, яка стосується видачі охоронних документів на об'єкти права промислової власності, надається Мінекономрозвитку на підставі позитивного висновку закладу експертизи (ДП "Український інститут інтелектуальної власності") про можливість реєстрації об'єкта права промислової власності за умови подання заявником платіжного документа про сплату державного мита за видачу охоронного документа на об'єкт права промислової власності | Наявність у працівника, який бере участь у розгляді заявок на видачу охоронних документів на об'єкти права промислової власності, майнового (немайнового) інтересу, його неуважність, перевантаженість, відсутність достатнього досвіду і кваліфікації, недостатній рівень компетентності | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Мінекономрозвитку |
Сфера туризму та курортів | ||
В абзаці четвертому пункту 6 та пункті 10 Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 991 , не враховано вимоги до освіти, яку отримують за межами України, а також до стажу роботи за межами України та діяльність фізичної особи-підприємця, про які відсутні записи у трудовій книжці, що є підтвердженням освітньо-кваліфікаційного рівня, стажу роботи керівника здобувача ліцензії, необхідного для провадження туроператорської діяльності | Суб'єктивна оцінка, відсутність закріпленої у нормативно-правових актах форми подання документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень, стаж роботи керівника здобувача ліцензії | Неправомірна видача, відмова у видачі ліцензії або залишення заяви про отримання ліцензії на право провадження туроператорської діяльності без розгляду, втрата репутації Мінекономрозвитку, адміністративні позови до Мінекономрозвитку |
Відповідно до пункту 10 Порядку встановлення категорій готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2009 № 803 , орган із сертифікації надсилає документи про результати оцінювання готелю та пропозиції щодо встановлення йому відповідної категорії комісії із встановлення категорій готелям, яка протягом 14 днів розглядає їх і приймає рішення більшістю голосів. При цьому, Порядком не передбачено чіткого переліку документів, що мають подаватися органами із сертифікації до Мінекономрозвитку | Суб'єктивна оцінка, відсутність закріплення на законодавчому рівні вичерпного переліку документів про результати оцінювання та можливість зловживань щодо надання додаткових документів. | Безпідставна відмова у встановленні категорії готелям та іншим об'єктам, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), втрата репутації Мінекономрозвитку, судові позови до Мінекономрозвитку |
Організація правового забезпечення | ||
Недоброчесність посадових осіб, залучених до розроблення та участі у розробленні нормативно-правових актів з питань, що відносяться до компетенції Мінекономрозвитку, перевірці проектів нормативно-правових актів, що подаються на підпис керівника, на відповідність вимогам законодавства, міжнародним договорам України | Наявність колізій у нормах чинного законодавства, що є підставою для розроблення Мінекономрозвитку відповідних підзаконних нормативно-правових актів, що, у свою чергу, надає можливість для їх неоднозначного застосування | Вчинення корупційного або пов'язаного з корупцією правопорушення, притягнення працівників до відповідальності, втрата репутації Мінекономрозвитку, судові процеси проти Мінекономрозвитку |
Недоброчесність посадових осіб юридичного департаменту, які залучені до представництва інтересів Мінекономрозвитку | Неналежна організація представлення інтересів Мінекономрозвитку в судах, несвоєчасна сплата судового збору | Неналежний захист інтересів Мінекономрозвитку у судах, можливі неотримання відповідних фінансових відшкодувань або додаткові фінансові витрати, втрата авторитету Мінекономрозвитку та репутаційні втрати держави |
Відсутність у довіреностях чіткого переліку прав учасників процесу відповідно до процесуального законодавства | Перевищення повноважень посадових осіб під час організації та веденні претензійно-позовної роботи | Втрата авторитету Мінекономрозвитку та репутаційні втрати держави |
Управління внутрішнього аудиту | ||
Неврегульованість процедури щодо включення до плану проведення внутрішнього аудиту об'єктів на підставі даних єдиної бази фінансових звітів суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що надає можливість посадовим особам, які готують відповідний план діяти на власний розсуд, необ'єктивно, всупереч інтересам держави, що може сприяти вчиненню корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушень | Відсутність автоматизації процесу збору, аналізу та зведення інформації єдиної бази фінансових звітів суб'єктів господарювання державного сектору економіки | Притягнення посадових осіб до відповідальності, втрата репутації Мінекономрозвитку, судові процеси проти Мінекономрозвитку |
Завідувач сектору запобігання та виявлення корупції | Ю.В. Ляшок |
Додаток 2
до Звіту за результатами оцінки
корупційних ризиків Мінекономрозвитку
ТАБЛИЦЯ
оцінених корупційних ризиків та заходів щодо їх усунення
Корупційний ризик | Пріоритетність корупційного ризику (низька / середня / висока) | Заходи щодо усунення корупційного ризику | Особа (особи), відповідальна (і) за виконання заходу | Строк виконання заходів щодо усунення корупційного ризику | Ресурси для впровадження заходів | Очікувані результати |
Сфера торговельного захисту | ||||||
Відсутність чітко визначеного механізму проведення антидемпінгових, антисубсидиційних, спеціальних розслідувань | середня | Удосконалення законодавства торговельного захисту щодо процедур проведення розслідувань (внесення змін до Законів України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" , "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" , "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" ) | Зіньковський С.В. (Департамент торговельного захисту) | листопад 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Відсутність чіткої процедури визначення кваліфікаційних критеріїв учасника під час проведення процедури закупівлі послуг юридичних радників для забезпечення захисту прав та інтересів України в торговельно-економічній сфері в рамках COT | середня | Проведення роз'яснювальної роботи із працівниками департаменту торговельного захисту стосовно дотримання антикорупційного законодавства, законодавства в сфері публічних закупівель та рекомендацій стосовно здійснення закупівель, зокрема щодо кваліфікаційних критеріїв учасника під час проведення процедури закупівлі послуг юридичних радників | Козленко Ю.А. (Департамент торговельного захисту) | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Дієві заходи, направлені на запобігання корупційного правопорушення та правопорушення, пов'язаного з корупцією, проведено |
Сфера розвитку експорту | ||||||
Відсутність чіткого механізму та критеріїв формування переліку виставково-ярмаркових заходів, проведення яких фінансується з Державного бюджету України | низька | Внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 р. № 1065 "Про вдосконалення виставково-ярмаркової діяльності в Україні" | Штонда О.В. (Департамент розвитку експорту) | жовтень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Сфера стратегічного розвитку сектору оборони та безпеки | ||||||
Виконання функцій Мінекономрозвитку як уповноваженого органу з питань координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення. Здійснення координації діяльності з реалізації державного оборонного замовлення та формування проекту основних показників державного оборонного замовлення | висока | Внесення змін до Закону України "Про державне оборонне замовлення" , які передбачають підвищення рівня прозорості державних закупівель за державним оборонним замовленням, та запровадження конкурентних процедур при закупівлі продукції, робіт і послуг, що становлять державну таємницю або якщо факт такої закупівлі відноситься до інформації, що становить державну таємницю | Козловець М.А. (Департамент стратегічного розвитку сектору оборони та безпеки) | жовтень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Сфера промислової політики | ||||||
Видача атестата спеціалізованого металургійного переробного підприємства | низька | Удосконалення законодавства у сфері регулювання діяльності з металобрухтом щодо порядку видачі атестата спеціалізованого металургійного підприємства (внесення змін до Закону України "Про металобрухт" та приведення у відповідність нормативно-правових актів) | Черних О.О. Задорожний О.О. Мініцька О.В. (Департамент промислової політики) | листопад 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Сфера управляння державними інвестиціями та підтримки розвитку | ||||||
Не поточна (не чинна) редакція методичних рекомендацій експертизи інвестиційних проектів, які потребують надання державної підтримки, що подаються головними розпорядниками бюджетних коштів для проведення Мінекономрозвитку оцінки економічної ефективності та надання експертного висновку за результатами її проведення | низька | Внесення змін в нормативно-правові акти: - внесення змін в методичні рекомендації (зміни в наказ Мінекономрозвитку від 13.03.2013 № 243 ) з урахуванням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 червня 2011 р. № 701 | Гришкевич О.М. Спічак Н.І. (Департамент державних інвестиційних проектів та підтримки розвитку) | IV квартал 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Сфера міжнародного торговельно-економічно співробітництва та європейської інтеграції | ||||||
Недосконалість нормативно-правових актів, згідно з якими здійснюється реєстрація представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності в Україні | низька | Надання пропозицій до проекту Закону України "Про внесення змін до статті 5 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" (технічна назва) | Котушенко А.М. (Департамент міжнародного торговельно-економічно співробітництва та європейської інтеграції) | грудень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Сфера інтелектуальної власності | ||||||
Ймовірне використання службового становища посадовою особою при прийнятті рішення щодо можливості державної реєстрації авторського права на твір та прийнятті рішення щодо видачі/відмови у видачі контрольних марок | низька | Проведення роз'яснювальної роботи з посадовими особами, які безпосередньо здійснюють розгляд заяв про державну реєстрацію авторського права на твір та про видачу контрольних марок, щодо суворого дотримання антикорупційного законодавства та законодавства в сфері інтелектуальної власності | Жалдак В.О. Шкураков С.О. Єсєв В.Д. (Департамент інтелектуальної власності) | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Дієві заходи, направлені на запобігання корупційного правопорушення та правопорушення, пов'язаного з корупцією, проведено |
Моніторинг (перевірка) відповідності їх дій щодо дотримання вимог законодавства у сфері інтелектуальної власності при прийнятті відповідного рішення | Жалдак В.О. Шкураков С.О. | раз на півроку | моніторинг проведено | |||
Ймовірне використання службового становища посадовою особою Державного підприємства "Український інститут інтелектуальної власності" при розгляді заявок на видачу охоронних документів на об'єкти права промислової власності, враховуючи те, що адміністративна послуга, яка стосується видачі охоронних документів на об'єкти права промислової власності, надається Мінекономрозвитку на підставі позитивного висновку закладу експертизи (ДП "Український інститут інтелектуальної власності") про можливість реєстрації об'єкта права промислової власності за умови подання заявником платіжного документа про сплату державного мита за видачу охоронного документа на об'єкт права промислової власності | низька | Проведення бесід та роз'яснювальної роботи з посадовими особами, які безпосередньо здійснюють розгляд заявок на видачу охоронних документів на об'єкти права промислової власності щодо суворого дотримання антикорупційного законодавства та законодавства у сфері інтелектуальної власності | Кудін А.В. (Український інститут інтелектуальної власності) | постійно | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Дієві заходи, направлені на запобігання корупційного правопорушення та правопорушення, пов'язаного з корупцією, проведено |
Моніторинг (перевірка) відповідності посадових осіб, які безпосередньо здійснюють розгляд заявок на видачу охоронних документів на об'єкти права промислової власності щодо дотримання вимог законодавства в сфері інтелектуальної власності при складанні відповідного висновку про можливість/неможливість державної реєстрації об'єкта права промислової власності | Кудін А.В. (Український інститут інтелектуальної власності) | раз на півроку | Моніторинг проведено | |||
Сфера туризму та курортів | ||||||
Відсутність вичерпного переліку вимог до документів, що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень, стаж роботи керівника здобувача ліцензії, що додаються до заяви про отримання ліцензії на право провадження туроператорської діяльності | низька | Внесення змін до Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності в частині визначення чіткого переліку документів (їх витягів), що підтверджують освітньо-кваліфікаційний рівень, стаж роботи керівника здобувача ліцензії на право провадження туроператорської діяльності | Мартиновська В.В. Осадча Л.М. Гришукова Т.О. (Департамент туризму та курортів) | II квартал 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Відсутній перелік документів, що подаються органами сертифікації про результати оцінювання відповідності готелів та інших об'єктів, що призначаються для надання послуг з тимчасового розміщення (проживання), вимогам до заявленої категорії | низька | Внесення змін до чинного законодавства щодо зміни процедури встановлення категорій об'єктам туристичної інфраструктури | Мартиновська В.В. Каштан Н.М. Гришукова Т.О. (Департамент туризму та курортів) | IV квартал 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Зміни внесено |
Організація правового забезпечення | ||||||
Вплив зацікавлених осіб на посадових осіб юридичного департаменту, які залучені до розроблення та участі у розробленні нормативно-правових актів, що відносяться до компетенції Мінекономрозвитку | низька | Моніторинг (перевірка) відповідності дій посадових осіб юридичного департаменту, які залучені до розроблення та участі у розробленні нормативно-правових актів, що відносяться до компетенції Мінекономрозвитку | Базанова Т.В. Тринус Ф.А. Лініченко Д.В. (Юридичний департамент) | грудень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Моніторинг проведено |
Вжиття заходів щодо внесення змін до актів законодавства у разі виявлення у них колізій щодо врегулювання відповідних правовідносин | Заходи здійснено | |||||
Вплив зацікавлених осіб на представлення юридичного департаменту Мінекономрозвитку у суді під час підготовки документів або безпосереднього представництва інтересів Мінекономрозвитку. | низька | Моніторинг (перевірка) відповідності дій посадової особи юридичного департаменту, яка наділяється відповідним правом представництва щодо дотримання ними процесуального законодавства (зокрема в частині необгрунтованої відмови від позову, його визнання тощо). Перегляд переліків посадових осіб юридичного департаменту, які уповноважені представляти інтереси Мінекономрозвитку в суді та скасування довіреностей особам, які звільнилися або щодо яких за результатами моніторингу (перевірки) було встановлено порушення ними процесуального законодавства. | Базанова Т.В. Харабара Т.І. Лініченко Д.В. (Юридичний департамент) | грудень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Моніторинг проведено |
Перевищення повноважень посадових осіб під час організації та ведення претензійної та позовної роботи | низька | Закріплення у довіреностях усього переліку прав учасників процесу відповідно до процесуального законодавства | Казанова Т.В, Харабара Т.І. Лініченко Д.В. (Юридичний департамент) | грудень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Виконано |
Внесення змін у довіреності, видані органом влади, з метою встановлення обмежень щодо визнання та відмови від позовів | Зміни внесено | |||||
Управління внутрішнього аудиту | ||||||
Неврегульованість процедури включення до плану проведення внутрішнього аудиту об'єктів на підставі використання даних єдиної бази фінансових звітів суб'єктів господарювання державного сектору економіки | низька | Розробити та подати на затвердження Міністру нормативно правові документи щодо деяких питань відбору об'єктів для проведення планових внутрішніх аудитів, якими зазначити джерело отримання інформації: дані з єдиної бази фінансових звітів. Використання даних єдиної бази фінансових звітів суб'єктів господарювання державного сектору економіки при плануванні проведення внутрішнього аудиту унеможливить діяти посадовим особам на власний розсуд, необ'єктивно, всупереч інтересам держави та виключить можливість вчинення корупційного чи пов'язаного з корупцією правопорушення | Єрмілова Г.Ю. (Управління внутрішнього аудиту) | жовтень 2019 р. | Не потребує виділення додаткових ресурсів | Виконано |
Завідувач сектору запобігання та виявлення корупції | Ю.В. Ляшок |
Додаток 3
до Антикорупційної програми
Міністерства економічного розвитку
і торгівлі України на 2019-2021 роки
(розділ 3)
ПЛАН-ГРАФІК
навчальних заходів та заходів з поширення інформації щодо програм антикорупційного спрямування на 2019-2021 роки
Завідувач сектору запобігання та виявлення корупції | Ю.В. Ляшок |
( Текст взято з сайту Мінекономрозвитку України http://www.me.gov.ua )