МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про введення навчального предмета "Українська жестова мова" та внесення змін до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )
1. Увести у 2009/2010 навчальному році у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей глухих та зі зниженим слухом навчальний предмет "Українська жестова мова".
( Пункт 2 втратив чинність в частині внесення змін в Наказ Міністерства освіти і науки
N 778 від 26.08.2008 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )
2. Внести зміни до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа) (додатки N 10, 11, 12, 13), затверджених наказом МОН від 03.11.2004 р.
N 849, та Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (II ступінь) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (додатки N 1, 2, 3, 5, 6, 7), затверджених наказом МОН від 26.08.2008 р.
N 778.
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської міської державної адміністрації:
3.1. спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти провести апробацію експериментальних навчальних програм з української жестової мови протягом 2009/2010 навчального року;
3.2. подати Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) зауваження та пропозиції щодо зазначених експериментальних навчальних програм для їх узагальнення до 1 червня 2010 р.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Інституту спеціальної педагогіки АПН України (за згодою) (Засенко В.В.) організувати роботу щодо удосконалення навчальних програм з української жестової мови.
5. Типові навчальні плани спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, розмістити на сайті Міністерства.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Додаток 10
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням українською мовою
Освітні галузі | Навчальні предмети | Кількість годин на тиждень у класах |
підг. | 1 | 2 | 3 | 4 |
Мови і література | Українська мова | 8 | 8,5 | 8,5 | 10,5 | 10,5 |
Математика | Математика | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Людина і світ | Я і Україна | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Мистецтво | Образотворче мистецтво | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Технології | Предметно- практичне навчання | 1 | - | - | - | - |
Трудове навчання | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Здоров'я і фізична культура | Фізична культура | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Основи здоров'я | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Разом | 19,5 | 20 | 20 | 22 | 22 |
Корекційно- розвиткові заняття | Розвиток слухового сприймання та формування вимови | 14 | 14 | 14 | 14 | 14 |
Ритміка | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Українська жестова мова | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття | 0,5 | - | - | 1 | 1 |
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) | 20 | 20 | 20 | 22,5 | 22,5 |
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових | 37 | 37 | 37 | 40 | 40 |
Додаток 11
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням мовами національних меншин
Освітні галузі | Навчальні предмети | Кількість годин на тиждень у класах |
Підг. | 1 | 2 | 3 | 4 |
Мови і література | Мова навчання | 8 | 7 | 7 | 9 | 9 |
Українська мова | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Математика | Математика | 4 | 4,5 | 4,5 | 5 | 5 |
Людина і світ | Я і Україна | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Мистецтво | Образотворче мистецтво | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Технології | Предметно- практичне навчання | 1 | - | - | - | - |
Трудове навчання | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Здоров'я і фізична культура | Фізична культура | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Основи здоров'я | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Разом | 20,5 | 20 | 20 | 22,5 | 22,5 |
Корекційно- розвиткові заняття | Розвиток слухового сприймання та формування вимови | 14 | 14 | 14 | 14 | 14 |
Ритміка | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Українська жестова мова | 0,5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття | - | - | - | 0,5 | 0,5 |
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) | 20 | 20 | 20 | 22,5 | 22,5 |
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових | 37 | 37 | 37 | 40 | 40 |
Додаток 12
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для глухих дітей з навчанням українською мовою
Освітні галузі | Навчальні предмети | Кількість годин на тиждень у класах |
Підг. | 1 | 2 | 3 | 4 |
Мова і література | Українська мова | 8 | 9 | 9 | 9 | 9 |
Математика | Математика | 4,5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Людина і світ | Я і Україна | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Мистецтво | Образотворче мистецтво | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
Технології | Предметно- практичне навчання | 3 | 2,5 | 2,5 | 3 | 3 |
Здоров'я і фізична культура | Фізична культура | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Основи здоров'я | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Разом | 19 | 19,5 | 19,5 | 21,5 | 21,5 |
Корекційно- розвиткові заняття | Розвиток слухо- зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 |
Ритміка | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Українська жестова мова | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором індивідуальні та групові заняття | 1 | - | - | 1,5 | 1,5 |
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) | 20 | 20 | 20 | 22,5 | 22,5 |
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових | 35 | 35 | 35 | 38 | 38 |
Додаток 13
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для глухих дітей з навчанням мовами національних меншин
Освітні галузі | Навчальні предмети | Кількість годин на тиждень у класах |
Підг. | 1 | 2 | 3 | 4 |
Мови і література | Мова навчання | 8 | 9 | 8 | 7 | 7 |
Українська мова | - | - | 1 | 3 | 3 |
Математика | Математика | 4,5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Людина і світ | Я і Україна | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Мистецтво | Образотворче мистецтво | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
Технології | Предметно- практичне навчання | 3 | 2,5 | 2,5 | 3 | 3 |
Здоров'я і фізична культура | Фізична культура | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Основи здоров'я | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 |
Разом | 19 | 20,5 | 20,5 | 22,5 | 22,5 |
Корекційно- розвиткові заняття | Розвиток слухо- зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови | 11 | 11 | 11 | 11 | 11 |
Ритміка | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Українська жестова мова | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором індивідуальні та групові заняття | 1 | - | - | 0,5 | 0,5 |
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять) | 20 | 20 | 20 | 22,5 | 22,5 |
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових | 35 | 35 | 35 | 38 | 38 |
( Додаток 1 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )( Додаток 2 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )( Додаток 3 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )( Додаток 5 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )( Додаток 6 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )( Додаток 7 втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки
N 813 від 26.07.2018 )