Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова адміністрація України | Наказ, Витяг, Регламент від 29.10.2008 № 678
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПА України
29.10.2008 N 678
ТИПОВИЙ РЕГЛАМЕНТ
державної податкової інспекції в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об'єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції
(Витяг)
1. Загальні положення
1.1. Державна податкова інспекція у місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонна, об'єднана державна податкова інспекція, інша спеціалізована державна податкова інспекція (далі - ДПІ) є органом державної податкової служби (далі - орган ДПС) у системі органів виконавчої влади, яка підпорядковується відповідній державній податковій адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональна ДПА) і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
1.2. Типовий регламент державної податкової інспекції в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя), в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонної, об'єднаної державної податкової інспекції, іншої спеціалізованої державної податкової інспекції (далі - Типовий регламент ДПІ) встановлює порядок організації діяльності ДПІ, її структурних підрозділів та посадових осіб, пов'язаної з виконанням покладених завдань та визначених повноважень.
1.3. ДПІ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про державну податкову службу в Україні", "Про державну службу", "Про міліцію", "Про оперативно-розшукову діяльність", Кримінально-процесуальним кодексом України та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Міністерства фінансів України та наказами ДПА України, зокрема наказом ДПА України від 25.06.2008 N 412 "Про затвердження положень про державні податкові інспекції", що зареєстровані у Міністерстві юстиції України 11.07.2008 за N 632/15323 та N 633/15323 (далі - Положення про ДПІ), наказами і розпорядженнями відповідної регіональної ДПА, а також Типовим регламентом ДПІ.
1.4. ДПІ у межах повноважень видає акти організаційно-розпорядчого характеру (накази, розпорядження, окремі доручення), організовує і контролює їх виконання.
У разі потреби видає разом з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури та місцевого самоврядування спільні акти.
1.5. ДПІ здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку управління, відділи, відділення, сектори (далі - структурні підрозділи) або шляхом покладання відповідних функцій на посадову особу (далі - уповноважена особа), а також у взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями тощо.
1.6. Діяльність ДПІ, її структурних підрозділів (уповноважених осіб) є відкритою і гласною (за винятком питань, які становлять державну таємницю і конфіденційну інформацію).
Гласність роботи ДПІ забезпечується шляхом підконтрольності та підзвітності перед ДПА України, регіональною ДПА, взаємодії з місцевими органами виконавчої влади, прокуратури, місцевого самоврядування та громадськими організаціями України, а також через роботу зі ЗМІ (у т. ч. через публікації у пресі матеріалів на податкову тематику, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів керівництва ДПІ та керівників структурних підрозділів (уповноважених осіб) тощо), розгляд запитів і звернень народних депутатів України, депутатів місцевих рад, звернень громадян.
1.7. ДПІ з питань дотримання режиму секретності забезпечує виконання вимог Закону України "Про державну таємницю", Порядку організації та забезпечення режиму секретності в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року N 1561-12, та інших нормативно-правових актів.
1.8. Відповідно до Законів України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцією" та Загальних правил поведінки державного службовця, затверджених наказом Головного управління державної служби України від 23.10.2000 N 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.11.2000 за N 783/5004, кожен працівник ДПІ дотримується основних принципів державної служби, етики поведінки державного службовця, а також норм Кодексу честі працівника державної податкової служби України, схваленого колегією ДПА України 23.04.2004, та загальних морально-етичних норм поведінки у суспільстві.
Кожен працівник ДПІ має сприяти зміцненню позитивного іміджу та авторитету державної служби, дорожити своїм ім'ям та статусом, дотримуватися комерційної та службової таємниць, нести дисциплінарну, адміністративну, кримінальну та матеріальну відповідальність згідно із чинним законодавством за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків, а також не припускатися дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави.
Стосунки між працівниками ДПІ повинні базуватися на повазі з дотриманням високих етичних норм.
<...>
2.3. Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
2.3.1. При ДПІ для здійснення координації щодо реалізації заходів, пов'язаних із проведенням консультацій з громадськістю з питань формування і реалізації державної політики у сфері оподаткування та врахування громадської думки, утворюється Громадська рада - постійно діючий дорадчий орган.
Одними з основних завдань Громадської ради є сприяння органам державної податкової служби у реалізації покладених завдань та функцій шляхом залучення громадськості, запровадження прозорих механізмів розв'язання конфліктів і спорів, сприяння підвищенню якості обслуговування податковою службою платників податків, а також організація та проведення спільних конференцій, виставок, семінарів, "круглих" столів з фінансових, податкових та інших питань.
2.3.2. ДПІ для забезпечення ефективної реалізації своїх повноважень, координації дій під час виконання завдань регіональної ДПА щодо забезпечення виконання доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, ДПА України, а також для вирішення нагальних та оперативних питань, може утворювати постійні і тимчасові робочі органи (комісії, робочі групи тощо).
До складу постійних і тимчасових робочих органів залежно від покладених на них завдань включаються представники ДПІ, а також представники суб'єктів господарювання, громадських організацій, науковці та інші фахівці за їх згодою.
Сфера діяльності та повноважень постійних і тимчасових робочих органів визначається наказами та розпорядженнями ДПІ про їх утворення або положеннями про них.
<...>
6. Взаємодія із засобами масової інформації та громадськістю
6.1. З метою забезпечення участі громадськості у процесі підготовки проектів рішень та моніторингу громадської думки під час їх виконання при ДПІ відповідним наказом ДПІ створено Громадську раду, яка діє згідно з Типовим положенням про Громадську раду при органах державної податкової служби України, затвердженим наказом ДПА України від 27.03.2003 N 142, зі змінами.
6.2. З метою організації ефективної взаємодії між ДПІ, засобами масової інформації та об'єднаннями громадян підрозділ масово-роз'яснювальної роботи та звернень громадян забезпечує:
проведення консультацій з громадськістю відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2004 року N 1378 "Деякі питання щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики";
організацію вивчення громадської думки щодо діяльності органів ДПС та системи оподаткування;
проведення моніторингу громадської думки під час підготовки та виконання рішень ДПА України та регіональної ДПА;
інформування громадськості про діяльність органів ДПС шляхом проведення прес-конференцій, брифінгів, Інтернет-конференцій, прямих телефонних ліній, розміщення у засобах масової інформації статей, інтерв'ю, коментарів;
організацію підготовки теле- і радіопередач, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про діяльність органів ДПС;
моніторинг повідомлень у засобах масової інформації стосовно діяльності органів ДПС та їх посадових осіб і реагування на критичні зауваження;
організацію та проведення роз'яснень цілей єдиної державної податкової політики та державної політики у сфері контролю за виробництвом і обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
6.3. Пропозиції (звернення) об'єднань громадян розглядаються у місячний термін начальником ДПІ або визначеною ним посадовою особою. Про результати розгляду пропозицій (звернень) авторові надається відповідь в установленому порядку.
6.4. ДПІ та її посадові особи співпрацюють зі ЗМІ на засадах рівності, не чинять на них будь-якого тиску і не втручаються у їх виробничий процес.
<...>
"Бібліотека платника податків", 2010, 07, N 7