У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 1999 р. N 1228 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 816"
м. Київ 1 грудня 2009 року N 60-у/2009 | Справа N 2-58/2009 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича - доповідача,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 1999 р. N 1228 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 816" від 19 серпня 2009 року N 878 (Офіційний вісник України, 2009 р., N 63, ст. 2223).
Заслухавши суддю-доповідача Овчаренка В.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України видав Указ від 8 вересня 2009 року N 716, яким зупинив дію пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 1999 р. N 1228 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 816" від 19 серпня 2009 року N 878 (далі - Постанова), та звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням щодо розгляду питання про відповідність Конституції України (конституційність) Постанови.
Глава держави вважає неконституційним пункт 1 Постанови в частині:
- видання Кабінетом Міністрів України Постанови без узгодження з державними органами у галузі експертного контролю - Президентом України та Радою національної безпеки і оборони України, що не відповідає пунктам 1, 17 частини першої статті 106, частині першій статті 107 Конституції України, згідно з якими Президент України забезпечує національну безпеку України, здійснює керівництво у сферах національної безпеки та оборони, а Рада національної безпеки і оборони України є координаційним органом у цих сферах діяльності;
- заміни позицій "ML5, ML8b" на позиції "ML5, ML6, ML8b, ML9, ML10, ML14", відповідно до яких державному підприємству "Зовнішньоторговельна фірма "ТАСКО-експорт" суттєво розширено повноваження щодо здійснення експорту та імпорту товарів військового призначення і товарів, які містять відомості, що становлять державну таємницю. На думку автора клопотання, ці положення Постанови не відповідають частині першій статті 17, статті 18 Основного Закону України, оскільки суперечать основним принципам державної політики у сфері військово-технічного співробітництва, створюють передумови витоку інформації, що становить державну таємницю, і цим загрожують національній безпеці України.
Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що видавши Постанову, Кабінет Міністрів України порушив також частину другу статті 6, частину другу статті 8, частину другу статті 19, частину третю статті 113, пункт 10 статті 116, частину першу статті 117 Конституції України.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 17 листопада 2009 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі згідно з пунктом 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України".
3. Вирішуючи питання про відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційному поданні має бути наведено правове обґрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта або окремих його положень (пункт 4 частини другої статті 39) з викладенням відповідних аргументів про їх неконституційність (частина перша статті 71) . Однак у конституційному поданні Президент України такого обґрунтування не навів, не аргументував твердження стосовно неконституційності:
- видання Кабінетом Міністрів України Постанови без узгодження з Президентом України та Радою національної безпеки і оборони України;
- суттєвого розширення повноважень державного підприємства "Зовнішньоторговельна фірма "ТАСКО-експорт" здійснювати експорт та імпорт товарів військового призначення і товарів, які містять відомості, що є державною таємницею.
У конституційному поданні не зазначено в чому суть заміни позицій "ML5, ML8b" на позиції "ML5, ML6, ML8b, ML9, ML10, ML14".
Відсутність правового обґрунтування тверджень щодо неконституційності Постанови дає підстави стверджувати, що конституційне подання не відповідає вимогам пункту 4 частини другої статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України", а тому згідно з пунктом 2 статті 45 цього Закону підстав для відкриття конституційного провадження у справі немає.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 13, 39, 45, 50, 71 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 1999 р. N 1228 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 816" від 19 серпня 2009 року N 878 на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, цим Законом.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)