• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 1 Указу Президента України "Питання контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 18.06.2008 № 28-уп/2008
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 18.06.2008
  • Номер: 28-уп/2008
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 18.06.2008
  • Номер: 28-уп/2008
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 1 Указу Президента України "Питання контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави"
м. Київ
18 червня 2008 року
N 28-уп/2008
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича - доповідача,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 1 Указу Президента України "Питання контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" від 14 березня 2007 року N 205 (Офіційний вісник України, 2007 р., N 19, ст. 757).
Заслухавши суддю-доповідача Колоса М.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 56 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 1 Указу Президента України "Питання контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" (далі - Указ), якою затверджено Перелік посад керівників військових формувань, правоохоронних органів, органів дипломатичної служби, кандидатури для призначення на які погоджуються з Президентом України (далі - Перелік).
Згідно з положеннями Переліку з главою держави погоджуються кандидатури для призначення на посади:
- першого заступника, заступника командувача внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України;
- начальника управління територіального командування, командира бригади внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України;
- першого заступника, заступника Міністра закордонних справ України;
- керівника структурного підрозділу Міністерства закордонних справ України;
- генерального консула України;
- радника-посланника, радника дипломатичного представництва України в іноземній державі, при міжнародній організації;
- ректора, першого проректора, проректора Дипломатичної академії України при Міністерстві закордонних справ України;
- першого заступника, заступника Міністра оборони України;
- керівника структурного підрозділу Міністерства оборони України;
- першого заступника, заступника начальника Генерального штабу Збройних Сил України;
- начальника структурного підрозділу Генерального штабу;
- начальника військової служби правопорядку у Збройних Силах України - начальника Головного управління;
- начальника Центрального управління - військового коменданта міста Києва;
- командувача Об'єднаного оперативного командування, його першого заступника, начальника центру поточних операцій Об'єднаного оперативного командування;
- командувача сил підтримки Збройних Сил України, його заступників, начальників центральних управлінь командування сил підтримки;
- заступника начальника Головного управління розвідки Міністерства оборони України;
- начальника структурного підрозділу Головного управління розвідки;
- заступника командувача виду Збройних Сил України;
- заступника командувача військ оперативного командування;
- начальника територіального управління Збройних Сил України;
- командира, заступника командира корпусу;
- командира, заступника командира повітряного командування;
- командира тактичної групи;
- військового комісара Автономної Республіки Крим, військового комісара області, військового комісара міста Києва;
- начальника Національної академії оборони України, іншого вищого військового навчального закладу Збройних Сил України;
- аташе з питань оборони, військового аташе, військово-повітряного аташе, військово-морського аташе, представника Міністерства оборони України у представництві України при міжнародній організації;
- керівника структурного підрозділу Адміністрації Державної прикордонної служби України;
- начальника регіонального управління Державної прикордонної служби України;
- ректора Національної академії Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького;
- начальника або директора департаменту Центрального управління Служби безпеки України (крім посад, що заміщуються особами, які призначаються Президентом України);
- начальника головного управління, управління Центрального управління Служби безпеки України (крім посад, що заміщуються особами, які призначаються Президентом України);
- заступника ректора Національної академії Служби безпеки України;
- керівника структурного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України;
- керівника територіального підрозділу Служби зовнішньої розвідки України;
- офіцера безпеки в закордонній дипломатичній установі України.
Народні депутати України зазначають, що Президент України, видавши Указ, вийшов за межі повноважень, встановлених Конституцією України, втрутившись у здійснення повноважень Кабінету Міністрів України у сфері кадрової політики щодо підпорядкованих йому міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
На думку суб'єкта права на конституційне подання, визначений Указом Перелік суперечить положенням частини другої статті 8, частини другої статті 19, статті 106, статті 116 Конституції України.
2. Свої позиції щодо предмета конституційного подання висловили Президент України, Кабінет Міністрів України, Міністерство внутрішніх справ України, Міністерство закордонних справ України, Міністерство оборони України, Міністерство юстиції України, Адміністрація Державної прикордонної служби України, Служба безпеки України, Служба зовнішньої розвідки України, Головне управління внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України.
3. Під час розгляду справи на закритій частині пленарного засідання Конституційного Суду України глава держави Указом від 4 червня 2008 року N 515 визнав Указ таким, що втратив чинність.
Таким чином, об'єктивно виникли підстави, які вказують на непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, оскільки його юрисдикція не поширюється на нормативно-правові акти, що втратили чинність (Рішення Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року N 15-рп/2001) .
У зв'язку з тим, що Указ втратив чинність, конституційне провадження у справі щодо відповідності Конституції України окремих його положень підлягає припиненню на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150, 153 Конституції України, статтями 13, 45, 51, 52 Закону України "Про Конституційний Суд України", з 51 Регламенту Конституційного Суду України, Конституційний Суд України у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 1 Указу Президента України "Питання контролю над Воєнною організацією і правоохоронними органами держави" від 14 березня 2007 року N 205 на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)